صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

نگاهی به برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ؛ زبان معلم " صداقت " است و بس !

برخی از فرهنگیان و معلمان در مورد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش عنوان می کنند که ایشان معلم نبوده است و یا آموزش و پرورش را نمی شناسد/ این فاکتور الزاما نمی تواند دلیلی برای کارآمدی یک فرد در مسند وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش باشد/ زمانی که حاجی بابایی قرار بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی گردد بسیاری از فرهنگیان و حتی فعالان تشکل های صنفی او را " وزیری از جنس معلمان " معرفی کردند/ اصولا مدیریت در سطح راهبردی و یا ادراکی ممکن است اصولا نیاز به مهارت های فنی و یا تحتانی مدیریت نداشته باشد/ حس محافظه کاری بیش از حد ایشان و ضعف مدیریت ریسک و یا بحران ضمن ناکارآمدی در مدیریت فرصت ها  حتی موجب تبدیل فرصت ها به تهدید ها هم در برخی موارد شد/ آموزش و پرورش در عمل و به ویژه در زمان تخصیص بودجه و اعتبارات مانند سایر امور حاکمیتی نیست و این دوگانگی موجب کاهش و یا افت عملکرد و حتی رویکردها شده است/ در کشورهای توسعه یافته ، آموزش و پرورش نهادی مردمی است که توسط خود مردم اداره می شود و نقش دولت بیشتراز جنس نظارت است تا دخالت/ ا نکته بسیار مهم در برنامه دانش آشتیانی که البته غایب بزرگ در برنامه های فانی بود و حتی وزیر سابق آموزش و پرورش از پیش بینی آن در برنامه ششم توسعه امتناع کرد بحث تشکیل « سازمان نظام معلمی » است/ بخش دوم و مهم تر که می تواند یک " برنامه خوب و جامع " را با شکست مواجه سازد فقدان یک تیم کارآمد ، دلسوز ، صادق و پرانرژی است/ متاسفانه فانی گوش شنوایی برای پذیرش این توصیه های مشفقانه نداشت و راه خویش را ادامه داد/ یکی  از مشکلات فانی ، ضعیف بودن تیم رسانه ای و روابط عمومی ایشان بود/ بافت مدیریتی وزارتخانه بسیار پیچیده است و وزیر جدید نباید در آن استحاله شود و منابع اطلاعاتی خود را محدود به حلقه بسته مدیران و یا مشاوران نماید/ ضعف نهادهای نظارتی در درون آموزش و پرورش موجب دخالت دائمی نهادهای بیرونی در آموزش و پرورش شده است/ میزان تاکید دانش آشتیانی بر اقتصاد آموزش و پرورش و موضوع معیشت در برنامه ها از فانی پر رنگ تر است/ میزان موفقیت یک وزیر و قضاوت در مورد اثربخشی و نیز کارایی مدیریت بر اساس برنامه سنجیده می شود/ تاکنون « گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش »  موضع صریح و شفاف خود را در مورد وضعیت و آرایش فعلی نیروهای ستاد وزارت آموزش و پرورش مشخص نکرده است ضمن آن که چینش تیم کاری ایشان برای فرهنگیان و معلمان مشخص نیست و این مساله ابهام و تردید را در مورد میزان موفقیت ایشان در میان معلمان و حتی تبلیغ برای ایشان برانگیخته است/ اگر وزیر سابق آموزش و پرورش مشاوران خوبی داشت و یا خود دارای فهم درست و به روز از رسانه بود و با رسانه های مستقل و معلمی تعامل مناسب و صداقت می داشت شاید اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد....

نقد برنامه های دانش آشتیانی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

قبل از این که وارد موضوع شوم لازم است نکته ای را بگویم .

برخی از فرهنگیان و معلمان در مورد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش عنوان می کنند که ایشان معلم نبوده است و یا آموزش و پرورش را نمی شناسد .

بررسی تاریخچه عملکرد وزراء نشان می دهد که این فاکتور الزاما نمی تواند دلیلی برای کارآمدی یک فرد در مسند وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش باشد .

مثال واضح  آن عملکرد فانی است .

شاید کم تر وزیری را بتوان حداقل در تایخچه آموزش و پرورش پس از انقلاب پیدا کرد که سابقه ای مانند ایشان داشته باشد . ( 16 سال معاون وزیر ، 72 روز سرپرستی وزارت آموزش و پرورش در دوره نخست دولت احمدی نژاد و نزیک به چهار دهه فعالیت در آموزش و پرورش و اشتغال در پست های مدیریتی از سن 26 سالگی )

با این که ایشان در آموزش و پرورش و مسائل آن یک کارشناس بود اما متاسفانه مدیریتی که از ایشان مشاهده کردیم متناسب با این وزن و انتظارات نبود .

و یا زمانی که حاجی بابایی قرار بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی گردد بسیاری از فرهنگیان و حتی فعالان تشکل های صنفی او را " وزیری از جنس معلمان " معرفی کردند .

اما عملکرد و فعالیت او تفاوت چندانی با وزرای قبلی داشت .

و اما در جهت مقابل ، بسیاری از فرهنگیان و معلمان مدیریت دکتر نجفی را قبول دارند و ایشان فردی مقبول و محبوب میان جامعه آموزش و پرورش است اما ایشان از ابتدا معلم نبوده است .

البته منظور ما در این جا نقد عملکرد وزرای آموزش و پرورش نیست بلکه یادآوری و تاکید بر این نکته راهبردی است که اصولا مدیریت در سطح راهبردی و یا ادراکی ممکن است اصولا نیاز به مهارت های فنی و یا تحتانی مدیریت نداشته باشد .

این تفکر و خلاقیت یک وزیر است که می تواند با توسل به خرد جمعی یک اتاق فکر مناسب و باسواد ، آموزش و پرورش را از حالت سکون فعلی خارج و اینرسی حرکتی را به اجزای آن اعطا کند .

یک وزیر برای موفقیت و اثربحشی در مجموعه گوناگونی مانند آموزش و پرورش نیاز به دو عامل و یا فاکتور مهم دارد .

برنامه و تیم .

در این جا لازم می دانم به اختصار نگاهی گذار به برنامه های ارائه شده دانش آشتیانی داشته باشم .

برنامه پیشنهادی ایشان مشتمل بر چهار بخش است .

ایشان برنامه خود را در دو فاز کوتاه مدت و نیز دراز مدت تنظیم کرده است .

در واقع  موفقیت در برنامه های کوتاه مدت که تا پایان دولت یازدهم پیش بینی شده است مقدمه ای بر ادامه آن ها در بخش های اول و سوم خواهد بود .

به نظرم ، اهمیت برنامه های کوتاه مدت شاید بیشتر ازبخش دراز مدت آن باشد چرا که اجرای قمست های مختلف بخش چهارم نوعی اعتمادسازی را در میان جامعه فرهنگیان که در حال حاضر وضعیت رضایت بخشی را ندارد رقم خواهد زد .

مسائلی مانند  سامان بخشيدن به وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه و بنگاه هاي وابسته به آنها ، جذب منابع مالي مورد نياز براي پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و ساير معوقات فرهنگيان ، تدوين و ارائه لايحه رتبه بندي معلمان به مجلس شوراي اسلامي ايران ، بررسي و ارائه راهكارهاي ايجاد ظرفيت هاي قانوني به منظور افزايش حقوق و مزاياي فرهنگيان ، رفع ابهام از برنامه هدايت تحصيلي در سال اول دوره دوم متوسطه و حل مشكلات و نارسايي هاي ناشي از اجراي آن در سال جاري ، پيگيري افزايش سرانه هاي پرداختي به مدارس و تامين منابع براي پرداخت آنها در سال جاري و... اکثرنکاتی هستند که در حال حاضر بحث روز آموزش و پرورش و فرهنگیان را تشکیل می دهند .

آقای آشتیانی در پیش گفتار برنامه به نکته مهمی اشاره کرده است و آن پرهیز از اتلاف فرصت ها و شتاب زدگی است .

متاسفانه فانی با آن که شتاب زده عمل نمی کرد اما فرصت های زیادی را از دست داد .

شاید حس محافظه کاری بیش از حد ایشان و ضعف مدیریت ریسک و یا بحران ضمن ناکارآمدی در مدیریت فرصت ها  حتی موجب تبدیل فرصت ها به تهدید ها هم در برخی موارد شد .

مثلا ایشان فرصت انتخابی شدن مدیران توسط معلمان را که تجربه ای موفق در زمان وزارت حاجی بود از دست داد و یا در موضوع هدایت تحصیلی ، بی برنامگی و ضعف برنامه ریزان این فرصت را به یک تهدید تبدیل کرد ...

نکته مهم دیگر در بخش " باورها ( انگاره ها ) یک نکته بسیار مهم و کلیدی است .

بند 4 از این بخش چنین می گوید :

" آموزش و پرورش حلقه اتصال بين حاكميت و مردم است و بايد از اين نظر به عنوان يك نهاد مدني مبتني بر سازوكارهاي مشاركت جويانه و مردم سالارانه انگاشته شود. "

بسیاری از وزرای آموزش و پرورش و مسئولان ، آموزش و پرورش را امری حاکمیتی می دانند .

البته این مورد محل مناقشه است .

آموزش و پرورش در قانون مدیریت خدمات کشوری در ذیل ماده  9 یعنی امور فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است در حالی که ماده 8 این قانون شامل امور حاکمیتی می شود .
با این وجود از بررسی اسناد و قوانین کلان کشور از جمله اصل 30 قانون اساسی ، بند دوم از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تحول آموزش و پرورش و بند دهم از راهبردهای کلان سند تحول بنیادین می توان این گونه استنتاج کرد که آموزش و پرورش امری حاکمیتی تعریف شده است .
نکته مهم این جاست که آموزش و پرورش در عمل و به ویژه در زمان تخصیص بودجه و اعتبارات مانند سایر امور حاکمیتی نیست و این دوگانگی موجب کاهش و یا افت عملکرد و حتی رویکردها شده است .

با این وجود در کشورهای توسعه یافته ، آموزش و پرورش نهادی مردمی است که توسط خود مردم اداره می شود و نقش دولت بیشتراز جنس نظارت است تا دخالت  .

اگر وزیر جدید آموزش و پرورش بتواند این مفهوم را عملیاتی کند تحول مهمی در جایگاه آموزش و پرورش و نیز معلمان در جامعه رخ خواهد داد و در واقع هویتی جدید برای این محور توسعه پایدار تبیین خواهد گردید .

در بخش سوم یعنی اصلاح و تقویت منابع انسانی ، اصلاح نظام پرداخت بر اساس شايستگي ها و صلاحيت هاي حرفه اي معلمان و مديران متناسب با ويژگي هاي شغلي ايشان پیش بینی گردیده است .

البته این کاری است زمان بر و پیش نیاز آن تغییر فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش است که ممکن است با مقاومت بخش هایی از معلمان روبه رو شود .

آقای آشتیانی باید با ظرافت و تدبیر وارد این حوزه شود .

یکی از نکات مهم که البته در برنامه های فانی  در بخش توسعۀ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی دیده شده بود وضعیت هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش است .

علی رغم این که افق ١٤٠٤ وزارت آموزش و پرورش را موظف به برنامه ریزی براي رسيدن به هدايت تحصيلي ٦٠درصد فني و ٤٠ درصد نظري کرده است  و نیز بر اساس برنامه پنجم توسعه باید ۴۸ درصد دانش آموزان ما در شاخه فنی حرفه ای و ۵۲ درصد در شاخه نظری ادامه تحصیل بدهند اما با گذشت بیش از 3 سال از وزارت فانی ، در حال حاضر تنها 16 درصد دانش آموزان در این بخش مشغول به تحصیل هستند .

وزیر جدید آموزش و پرورش باید با دقت و تکیه بر تجارب گذشته به آسیب شناسی موضوع و نیز حل بخش هایی از آن با تکیه بر اصل فرهنگ سازی باشد .

البته ایشان به راهکاری اشاره کرده است که عبارت از ايجاد تنوع در منابع مالي و استفاده بهينه از ظرفيت و امكانات بخش دولتي و غير دولتي براي توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و افزايش كيفيت آنها است اما عملیاتی شدن آن نیاز به برنامه و همکاری همه بخش ها دارد .

و اما نکته بسیار مهم در برنامه دانش آشتیانی که البته غایب بزرگ در برنامه های فانی بود و حتی وزیر سابق آموزش و پرورش از پیش بینی آن در برنامه ششم توسعه امتناع کرد بحث تشکیل « سازمان نظام معلمی » است .

خوشبختانه این موضوع در بخش دهم دیده شده است .

تعامل ایشان - اگر که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس گردد – با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  که آن را در برنامه ششم توسعه دیده است می تواند سرآغاز فصل مهم و نوینی در شکل گیری " معلم حرفه ای " در ادبیات آموزش و پرورش کشور شود .

دغدغه مهم در این مورد این تشکیلات ، قوانین ، آیین نامه ها و در مجموع نحوه تشکیل و استمرار آن است که قبلا در مورد آن به تفصیل گفته ام . ( این جا )

یکی از نکات مهمی که در بخش هشتم ( مشارکت های مردمی ) دیده شده است  اجراي كامل مصوبات قانون مدارس غير دولتي با تاكيد بر ايجاد صندوق حمايت از مؤسسان مدارس غير دولتي است .

متاسفانه دولت و وزارت آموزش و پرورش تاکنون به بسیاری از تعهدات قانونی خود مانند مواد 11 و 12 و 13 قانون تاسیس مدارس غیردولتی عمل نکرده است .

آقای فانی نیز در برنامه ها و نیز در اقدامات بعدی این مهم را مد نظر داشت .

اگر آقای دانش آشتیانی قصد تمرکز زدایی ، کاستن از وظایف دولت در بخش آموزش و درگیر کردن بیشتر بخش آموزش غیردولتی را دارد باید بتواند قوانین مصوب را اجرا کند .

از نظر نگارنده ، دانش آشتیانی می تواند قبل از کسب منابع جدید از طریق ایجاد فرصت ها و ظرفیت های متنوع (چهارم- منابع مالي ) به جد به دنبال احصا و دریافت عوارض و حقوقی باشد که قانون آن را معین کرده است و دستگاه ها و سازمان ها از پرداخت آن طفره می روند .

و اما بخش دوم و مهم تر که می تواند یک " برنامه خوب و جامع " را با شکست مواجه سازد فقدان یک تیم کارآمد ، دلسوز ، صادق و پرانرژی است .

برنامه های فانی در کلیت خوب بودند اما چون ایشان فاقد یک تیم بامشخصات فوق بود نتوانست حتی با گذشت بیش از 3 سال برخی از آن ها را عملی و یا حتی مطرح کند .

البته ما و سایر فرهنگیان و کارشناسان نسبت به این مساله هشدار دادیم اما متاسفانه فانی گوش شنوایی برای پذیرش این توصیه های مشفقانه نداشت و راه خویش را ادامه داد .

ستاد وزارت آموزش و پرورش نیاز به خانه تکانی و البته با تکیه بر اصل شایسته سالاری دارد .

البته دانش آشتیانی در بخش سوم تحت عنوان " مهندسي نظام مديريت آموزش و پرورش با رويكرد شايسته سالاري و تمركز زدايي " به آن اشاره کرده است ، اما بافت مدیریتی وزارتخانه بسیار پیچیده است و وزیر جدید نباید در آن استحاله شود و منابع اطلاعاتی خود را محدود به حلقه بسته مدیران و یا مشاوران نماید .

در این جا چند پیشنهاد ارائه می گردد :

یکی  از مشکلات فانی ، ضعیف بودن تیم رسانه ای و روابط عمومی ایشان بود .فانی همواره دوست داشت که در محیط رسانه ای قابل پیش بینی و کنترل شده سخن بگوید .ارتباط او با متن معلمان و بدنه ضعیف بود و به نظر می رسید که روابط عمومی نیز در این زمینه ضعیف عمل می کند .این که در هفته معلم ، معلمان و آموزش و پرورش تیتر رسانه ها نمی شوند به عملکرد روابط عمومی برمی گردد .لزومی ندارد که حتما کمبودهای صنفی معلمان تیتر یک رسانه شوند .وزیر می تواند با طرح منطقی و مدبرانه موضوع آموزش و پرورش در حوزه عمومی ، حساسیت جامعه و مسئولان را به نقش آموزش و پرورش و معلمان جلب کند .

مهم این است که جامعه متوجه شود آموزش و پرورش برای آنان و آینده مهم است .مهم این است که آموزش و پرورش برای جامعه ارزش افزوده اجتماعی ایجاد کند .اگر هم نقص ، مانع و یا کمبودی وجود دارد ، صادقانه با افکار عمومی در میان گذاشته شود .وزیر آینده باید متوجه باشد که ضریب اعتماد عمومی در میان فرهنگیان نسبت به مسئولان کم است و شکاف مدرسه و ستاد به حداکثر خود رسیده است .

از موضوعات مهم دیگر در آموزش و پرورش ، جایگاه نهادهای نظارتی مانند ارزیابی و رسیدگی به شکایات و حتی حراست هاست .

ضعف نهادهای نظارتی در درون آموزش و پرورش موجب دخالت دائمی نهادهای بیرونی در آموزش و پرورش شده است .هنوز پس از گذشت ماه ها ، حراست وزارت آموزش و پرورش رئیس ندارد و  با سرپرست اداره می شود .کارکرد و نقش این گونه نهادها باید مورد بازبینی و تعریف مجدد قرار گیرند

از نکات مهم دیگر که می تواند مورد نظر وزیر آینده آموزش و پرورش قرار گیرد ، نوع تعامل با تشکل های فرهنگی است .

توصیه بنده به  عنوان یک معلم و نیز فعال رسانه ای به وزیر آینده آموزش و پرورش این است که ضمن تعامل منطقی و مستمر با همه تشکل ها ، مواظب باشد که وقایع تلخ فانی برای او مجددا تکرار نشوند و در حصار تشکل ها گرفتار نشود .

 

و اما سخن آخر :

دانش آشتیانی در برنامه خویش در موارد مختلفی مانند :

بند 12 از بخش یکم ( انگاره ها ) ، بند 9 از بخش دوم ( راهبردها ) ، بخش چهارم ( منابع مالی ) ، شماره 4 از هفتم بخش سوم (تربيت فني و حرفه اي ) ، بند یک از هشتم ( مشارکت های مردمی )  و بند 2 و 3  و 10 و 12 از بخش چهارم- فرازهاي مهم اقدامات و برنامه ها تا پايان دولت يازدهم همه به نوعی بر اقتصاد آموزش و پرورش و تامین منابع مالی مورد نیاز تاکید دارند .

نگاهی به برنامه های فانی نشان می دهد که وزیر سابق آموزش و پرورش به غیر از بخش ز - اقتصاد آموزش و پرورش و رفاه فرهنگیان که شامل 7 مورد بود در جاهای دیگر برنامه تقریبا در 2 مورد به منابع مالی و اقتصاد آموزش و پرورش اشاره کرده بود .

به عبارت دیگر ، میزان تاکید دانش آشتیانی بر اقتصاد آموزش و پرورش و موضوع معیشت در برنامه ها از فانی پر رنگ تر است .

از آن جایی که میزان موفقیت یک وزیر و قضاوت در مورد اثربخشی و نیز کارایی مدیریت بر اساس برنامه سنجیده می شود ، انجام نشدن این موارد و یا بخشی از آن ها به ویژه در بخش برنامه های کوتاه مدت و در شرایط کنونی و نیز غلبه گفتمان معیشت محور در فضای عمومی معلمان ، دستگاه  بزرگ آموزش و پرورش را با چالش های بزرگ مواجه خواهد کرد .

این هشداری است که باید مورد توجه برنامه ریزان و دست اندرکاران قرار گیرد .

تاکنون « گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش »  موضع صریح و شفاف خود را در مورد وضعیت و آرایش فعلی نیروهای ستاد وزارت آموزش و پرورش مشخص نکرده است ضمن آن که چینش تیم کاری ایشان برای فرهنگیان و معلمان مشخص نیست و این مساله ابهام و تردید را در مورد میزان موفقیت ایشان در میان معلمان و حتی تبلیغ برای ایشان برانگیخته است .

همان گونه که قبلا نیز بیان شد ، تیم رسانه ای و روابط عمومی فانی ضعیف و در بسیاری از موارد ناکارآمد بود .

فانی و تیم ایشان با این که خود را اعضای دولت و تیم تدبیر و امید می دانستند اما همواره با رسانه های مخالف دولت دم خور بودند .

شاید بزرگ ترین ناپرهیزی وزیر محافظه کار سابق این بود که در روز خبرنگار به خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) رفت .

زمانی که صدای معلم به عنوان یک رسانه رسمی و معلمی تقاضای برگزاری یک نشست با فانی را نمود نه تنها به این نامه پاسخی داده نشد بلکه شنیده شد که مدیر کل دفتر وزراتی در برابر این درخواست عنوان کرده بود که این همه سایت و رسانه معلمی وجود دارد .

مگر قرار است وزیر برای هر سایتی نشست بگذارد !

آیا وزیر سابق آموزش و پرورش نمی دانست و یا نمی توانست در روز خبرنگار به یکی از این رسانه های معلمی سر بزند و یا با مدیران آن ها یک نشست صمیمانه بگذارد ؟

پس مشاوران و حلقه بسته ای که فانی را احاطه کرده بودند به او چه می گفتند ؟

مدیری موفق است که رسانه و کارکرد آن را بشناسد و بتواند با همه آن ها تعامل داشته باشد .

اگر وزیر سابق آموزش و پرورش مشاوران خوبی داشت و یا خود دارای فهم درست و به روز از رسانه بود و با رسانه های مستقل و معلمی تعامل مناسب و صداقت می داشت شاید اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد .

فانی تا آخرین دقایق نیز دست از رسانه های مخالف دولت برنداشت و این گونه تحلیل های غلط او را متوهم نمود .

این نکته ای مهم و راهبردی برای وزیر آینده آموزش و پرورش است که از این وقایع درس بگیرد و برداشت درست و عمل گرایانه ای از این ابزار جادویی داشته باشد .

پنج شنبه, 06 آبان 1395 22:06 خوانده شده: 2384 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +14 -1 --
محمد باقر 1395/08/06 - 23:03
باسلام محضر آقای پور سلیمان
سوالاتی از محضر جنابعالی 1-ایا به نظر شما برنامه ای را که اقای اشتیانی ارائه نموده است در ظرف مدت 10 ماهه تا انتخابات ،خواهند توانست عملی کنند و اصلا چنین برنامه هایی در این مدت کوتاه چه مقدار قابل اجراست 2-در نشستی که اقای اشتیانی با مدیران کل داشته اند ایا صحبتی از تغییر مدیران فعلی در این مدت 10 ماهه شده است3- مساله سازمان نظام معلمی ایا در این 10 ماه به وقوع خواهد پیوست .4-معیشت فرهنگیان چه مقدار حل خواهد شد چون این برنامه ها و شعارها را اکثر افراد در ابتدای کارشان گفته اند. 5- ایشان چه مقدار موفق به اخذ رای اعتماد خواهند شد و ایا با این برنامه ها خواهند توانست ذهنیت اکثر نمایندگان را به دادن رای اعتماد جلب کنند .6- ایا اقای بطحایی در این مدت 10 ماهه نمی توانست یک شعار بدهد و انرا عملی سازد و زیاد این مسائل و تغییرات پدید نمی امد چرا که همگان میدانند در این مدت کوتاه این برنامه ها عملی نیست و به زودی این مسئله روشن خواهد شد.با احترام
پاسخ + +2 0 --
معلم ناامید 1395/08/07 - 08:29
انشاا...اشتیانی معلمان را با اعتدال دهد البته با برنامه خوب واجرای قوی
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:25
سلام
آقای محمدباقر

1- این که آقای آشتیانی در فاز برنامه های کوتاه مدت بتواند موفق شد بستگی به شرایط زیادی دارد .
همراهی دولت و حاکمیت ، وضعیت اقتصادی به صورت کلی و....

2- بنده از ایشان در مورد تیم کاری شان در جلسه ای سوال کردم .
ایشان به صورت کلی گفت که فکرهایی کرده است اما موردی پاسخ نداد .

3- سازمان نظام معلمی در قالب برنامه ششم توسعه و توسط کمیسیون آموزش دیده شده و هنگام طرح این برنامه مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت .

4-معیشت فرهنگیان مساله ای بلند مدت و چند بعدی است و در برنامه های ایشان دیده شده است .
در قالب برنامه ششم توسعه نیز که جزییات آن به تازگی در صدای معلم منتشر شده است دیده شده است .

5-به نظر من ، در حال حاضر ، آقای آشتبانی رای مرزی دارد و هنوز مستقل ها برای رای به ایشان قانع نشده اند .

6-آقای بطحایی بک فرد است و مجری برنامه .
مشکل باید به صورت کلی دیده شود . هر چند پی گیری افراد و سماجت آن هم تاثیر گذار است .

و آخر این که فرهنگیان و معلمان نباید نقش خود را در مطالبه گری فراموش کنند .

پایدار باشید .
پاسخ + +27 -3 --
آموزگار 1395/08/06 - 23:06
سابقه نشان داده روحانی توجهی به مطالبات و خواسته های فرهنگیان ندارد.
لذا تا روحانی و تیمش نخواهند هیچ وزیری نمی تواند تحول ایجاد کرده و در حد شعار می ماند.
باید روحانی به معلمان وعده حل مشکلات بدهد. وزیر قدرت چندانی ندارد.
کما اینکه فانی بارها میگفت مگر به من چه داده اند که انتظار دارید مشکلات را حل کنم؟!
چه داده اند منظورش دولت و حاکمیت است.
فریب تغیر وزیر را که یک تاکتیک انتخاباتی روحانی ست نخوریم.
وعده ما انتخابات 96 همراه و همگام با رقیب روحانی.!
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/08/06 - 23:28
احسنت.
پاسخ + +2 0 --
معلم خسته 1395/08/07 - 00:01
افرین سخن که از دل براید لا جرم بر دل نشیند j
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:33
سلام
دوست عزیز آموزگار

گزاره شما نیاز به اثبات و آوردن فاکت های منطقی دارد .

همین که ایشان فانی را تغییر داد نشانه توجه به مقوله آموزش و پرورش و معلمان است .

( البته این که دیرهنگام بوده است با شما موافقم )

دو نگرش در مرود آموزش و پرورش در جامعه و میان مسئولان وجود دارد :

عده ای آن را امری حاکمیتی می دانند اما حاضر نیستند برای نظریه خود پول خرج کنند .

دوم ، گروهی آموزش و پرورش را امری مردمی می دانند و البته به آن اشاره کرده ام .

آقای روحانی در جهت گزینه دوم حر کت می کند .

البته پوپولیست ها ، برخی گروه های سیاسی چپ ، کاسبان تحریم و... آموزش رایگان را وسلیه ای برای اغوای افکار عمومی و دکان داری خود کرده اند .

به این هیاهوها نباید توجهی کرد .

به جای شعارهای سیاسی و زنده باد و مرده باد و این برود و آن بیاید و... باید مطالعه کرد و نقد کارشناسی ارائه داد .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:34
دوستان عزیز
ناشناس و معلم خسته
سلام
سپاس .
پایدار باشید .
پاسخ + +6 -3 --
فرهنگي ٢ 1395/08/06 - 23:25
چرا بطحايي در اين يكسال گذشته همواره مانع دستورالعمل طرحهايي رفاهي ساماندهي نيروي انساني بود !!!!!؟
چرا همكار او يعني جدايي از اطلاع رساني هر اقدام رفاهي در وزارتخانه جلوگيري ميكرد !!!!!؟
چرا بايد ما معلمان شيفته هر شعار تازه واردي شويم !!!؟
من هم با اقاي پورسليمان موافقم كه فاني نامارامدترين تيم ستادي داشت.
معاون پارلماني عاشق معاونت ، معاون پشتيباني كه حتي در طول عمر كاري سابقه مديركلي هم ندارد اما خود را وفادار به نجفي ميدانست و مدير روابط عمومي ........
دلمان را به تازه واردها خوش نكنيم
همين فاني ضعيف توانست بودجه ١٦ هزار ميلياردي را به ٢٨ هزار ميليارد برساند
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:39
سلام
دوست عزیز
فرهنگی 2

1- بفرمایید دقیقا که آقای بطحایی کجا مانع دستورالعمل طرح هاي رفاهي و ساماندهي نيروي انساني بود .
البته سیاست سامان دهی نیاز به نقد دارد و بنده قبلا به آن پرداخته ام .

2-انتقاد به عملکرد روابط عمومی وارد است .
اما در مورد اقدامات رفاهی حداقل بنده بی خبرم .
اتفاقا در این بخش و مثلا در مورد اسکان فرهنگیان خوب اطلاع رسانی کرده اند .

دوست عزیز
ستاد وزارت آموزش و پرورش نیاز به خانه تکانی دارد البته اگر بافت پیچیده آن اجازه مانور را بدهد .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -1 --
ناشناس 1395/08/06 - 23:31
باید به روحانی گفت و فهماند که اموزش و پرورش زیربنای توسعه یک کشور است نه جیب بانک ها و اختلاسگران.!!
روحانی باید اهمیت کار معلمان را درک کند.
چه اشکالی دارد شاید نداند . باید به او گفت که در کشور اموزش و پرورش هم هست. و همه چیز برحام و سیاست خارجی نیست.
داخل کشور را ویران نکن بخاطر جیب شرکت های اروپایی.
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:42
سلام
دوست عزیز ناشناس

اتفاقا سیاست و اقتصاد دو پارامتر کاملا به هم وابسته هستند و نمی توان آن را جدا از هم فرض کرد .

تحول در اقتصاد بستگی به سیاست خارجی و سرمایه گذاری و... دارد.
اقتصاد آموزش و پرورش هم تابعی از اقتصاد کل جامعه است .

به جای شعار دادن کمی باید تفکر کرد .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/08/07 - 00:04
در شرایط فعلی....
حتی به قیمت نابودی اموزش و پرورش و فقیر نگه داشتن معلمان.!
از کسری بودجه و نبود اعتبار حرف میزنند. در حالیکه سالانه هزاران میلیارد تومان اختلاس میشود یا صرف امور غیرضروری و مقطعی میشود.!!
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:45
سلام
دوست عزیز ناشناس

این که در کشور اختلاس ، دزدی و... وجود دارد مهم ترین عامل آن ضعف در بعد نهادهای نظارتی و نیز نظارت عمومی ( از پایین به بالا ) است .

البته با گزاره دوم شما مواققم .

بسیاری از هزینه ها غیرضروری است .

مهم تر از آن تجمیع بودجه نهادهای فرهنگی و تزریق آن به آموزش رسمی جامعه است .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/08/07 - 00:44
شما بفرمائید اقای وزیر متخصص باشه یا غیره متخصص
دکترا باشه یا تنها خواندن ونوشتن بداند!!!!!!
مهم را بچسبید معضلات را ریشه یابی کنید
حقوق از دست رفته فرهنگیان را باز گرداندن
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:47
سلام
دوست عزیز ناشناس

در یادداشت بالا اشاره شده است .

مهم داشتن تفکر راهبردی و نیز داشتن برنامه و تیم قوی است .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 0 --
معلم ناامید 1395/08/07 - 00:49
با جناب مدیر سایت موافقم حتما لازم نیست وزیز معلم باشد مهم قدرت مدیریت و نفوذ در دولت وجبروت و...اوست
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:48
سلام
معلم امیدوار
موافقم .

به جای جبروت بخوانیم :
اقتدار علمی و شخصیتی .

پایدار باشید .
پاسخ + +10 -4 --
جلیل 1395/08/07 - 00:49
در این مقاله برای دفاع از وزیر پیشنهادی که گچ معلمی را نخورده خاجی بابایی را که قویترین وزیر تاریخ آموزش و پرورش و از جنس معلمان بود ضعبف توصیف شده بیشترین تلاش حاجی بابایی برای اجرای رتبه بندی واقعی و تحول اساسی در معیشت معلمان بود که اگر می توانست در سال اخر وزارت خود اجرا و حقوق معلمان را افزایش دهد اکنون جز ماندگارترین وزیر تاریخ آموزش و پرورش میشد اما متاسفانه دوران 4 ساله وزارتش با پایان یافتن عمر دولت تمام شد و نتوانست با اجرای رتبه بندی تحول اساسی در حقوق معلمین ایجاد نماید طبق اذعان خود جناب پور سلیمان در اخرین روزهای دولت حاجی بابایی با تلاش بی وقفه خود توانست بند فوق العاده شغل را ایجاد نماید البته وزیر جدید به مراتب حداقل از لحاظ سخنوری بهتر از فانی خواهد بود فانی انقدر ضعیف و خنثی بود که به طور قطع هر کس که بیاید بدون تردید بهتر از ایشان خواهد بود نام فانی در تاریخ به عنوان بدترین و ضعیف ترین و خنثی ترین وزیر ثبت شد که بزرگترین اختلاس تاریخ اموزش و پرورش در زمان وی به وقوع پیوست که با خفت و خواری تمام توسط دولت کنار گذاشته شد
پاسخ + +4 0 --
ف ل 1395/08/07 - 01:24
باسلام وادب
جناب آقای پورسلیمان :هر برنامه وراهکاری باید در بستر زمان و شرایط مقبول ومهیا ،محقق وعملی شود ،در غیر این صورت تنها در حیطه شعار وبرنامه باقی میماند .
اهمیت این مطلب در کشوری مثل ایران که پستها وتصمیم ها بیشتر قایم به فرد هستند تا برنامه ای مدون ،جامع ،ماندگار واز پیش تعیین شده ملموس تر است!
حتی اگر آقای آشتیانی وبرنامه هایشان را بی نقص وکامل هم تلقی
کنیم .باز چند سوال همچنان مطرح است:
1.مدت زمان باقی مانده از عمر دولت آیا برای تحقق برنامه های کوتاه مدت ایشان هم کافی است؟! برنامه های میان مدت یا بلند مدت بماند!!
2. آیا مشکل وزارت آموزش وپرورش فقط از وزیر بوده است؟!وبا تغییر وزیر بدون تغییر در جهات نگرش ها،اهداف ،وبرنامه ها وسیاست های خرد وکلان دولت امیدی به مهیا بودن بستر تحقق این برنامه ها وجود دارد؟
3.به نظر شما سیاست های موجوددر دولت ومجلس اجازه تحقق به این برنامه هارامیدهد!؟مگر غیر از این است که تمامی وزرای آموزش وپرورش هنگام تصدی پست وزارت ،برنامه ها و شعارهایی از این دست فراوان داشته اند!؟
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 11:54
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم ف ل

این پرسش ها را باید یک مقام مسئول و یا اجرایی پاسخ بدهد .
چون بخش مهمی از دغدغه های من نیز می باشد .

باید به وزیر جدید مهلت داد و معلمان نیز همراهی کنند .

برخی از برنامه ها ئ سیاست ها در وزارت آموزش و پرورش تدوین نمی شود .

مثلا بنده متعجبم چرا کسی شورای عالی انقلاب فرهنگی را در بخش کمیته آموزش و پرورش نقد نمی کند ؟

چرا معلمان از نقش خود در هدایت افکار عمومی و نرم ساری در جامعه غافلند و مدام در حال انتقال نقش های خود - حداقل در بحشی که مربوط به آن هاست - به دیگران هستند ؟
پاسخ + +4 -2 --
ف ل 1395/08/07 - 01:35
ادامه
4. آیا تغییر وزیر آموزش وپرورش در ماه های آخر عمر دولت از سر تدبیر بوده است یا تزویر؟؟؟ چرا که اگر پاسخ،گزینه 2 باشد( که به نظر حقیر چنین است) پس برنامه وزیر پیشنهادی یک سیاهه پر تمطراق وپر زرق وبرق بیش نیست؟
5. آیا بهتر نبود به جای وزرای تعویضی سحنگوی دولت وچند خط دهنده فکری ومشاور رییس دولت عوض میشد؟
6.البته سوال فراوان است اما حقیر به یک مورد دیگر بسنده میکنم:
عقلای آموزشی ویا خود جنابعالی باتوجه به محدودیتها ی زمانی ،اجرایی و کمبودها ونواقص و..... چقدر امید صلاح وبهبود به شرایط ویا تغییر وتحول بدست این وزیر را دارند ویا دارید؟!
باسپاس بی کران
وآرزوی بهروزی.
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:01
ادامه ...
تغییر وزیر به نظر کمی دیرهنگام بوده است اما اطلاق صفت تزویر به دولتی که انتقادها را بر می تابد و سرکوب نمی کند و حتی تشکر می کند بی انصافی است .

با اصل تعویض مشکلی حل نمی شود مگر آن که خللی در سیستم ایجاد کند .

فقط ممکن است تا مدنی هیجان تولید کند .

مهم این است که فرهنگیان و معلمان ، برنامه ها را نقد کنند و نسبت به آن مطالبه گر باشند .

شما جست و جو کنید .

تاکنون غیر از صدای معلم چه کسب برنامه های آقای آشتیانی را نقد کرده است ؟

با شعار که چیزی جاصل نمی شود .

بنده همیشه امیدورار به تغییر و بهبود اوضاع هستم .

غیر از این راهی نداریم .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -1 --
رضا 1395/08/07 - 01:51
پررنگ بودن یاکم رنگ بودن وزیرهیچ مشکلی راحل نمیکنه.مشکل معلم مشکل همه خانواده ها درکشوراست ونداشتن امنیت روانی وامنیت شغلی دراثرهرج ومرج نظام پرداخت وتبعیض وظلم حاکم روزبروزپررنگ ترشده ووزیربایدازسنخ این قشرمظلوم باشدوگرنه مسیربیراهه است.
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:04
سلام
آقای رضا

وزیر پر رنگ و کم رنگ نداریم !

وزیر باید به برنامه ها عمل کرده و تیم کاری داشته باشد و در مقابل آن پاسخ گو باشد .

بقیه صحبت های شما در یادداشت به آن پرداخته شده است .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 -2 --
شایگان 1395/08/07 - 02:15
ان شاالله دکتر طالب زاده مدیرکل تهران میشه
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:06
سلام
دوست عزیز
جناب شایگان

بنده شناخت چندانی نسبت به ابشان ندارم اما می دانم که نزدیک به دوسال است استخر نیل در این منطقه متروکه شده است !

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -1 --
شهاب 1395/08/07 - 06:27
برنامه نویسی کلی عوام فریبی است برنامه باید به صورت دقیق وباذکر جزئیات مورد نیاز از جمله زمان تحقق هر بند مطرح شدهرآن نوشته شود برنامه نویسی دقیق است که می تواند امور را به پیش ببرد ومسیر را دقیقا مشخص کند به نظر من دربرنامه ی آقای دانش آشتیانی خیلی کلی گویی شده ومناسب اجرا کردن نیست
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:09
سلام
آقای شهاب

پیشنهاد من این است که جناب عالی :

1- نقدی علمی و جامع نسبت به برنانه های ایشان داشته باشید .

و یا در صورت امکان و برای کمک به آموزش و پرورش کشور برنامه ای که مد نظر خودتان باشد برای انتشار به صدای معلم ارسال فرمایید .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
معلم 1395/08/07 - 14:23
نظر آقای شهاب کاملا درست است .یادش به خیر استادی در دوره ی ارشد می گفت : حرف کلی حرف فرد متخصص نیست . آقای آشتیانی ، باید کلیات را خرد و عملیاتی آن را نیز بیان کند معلوم شود ، می خواهد چه کار کند .
پاسخ + +8 -1 --
مرتضی 1395/08/07 - 07:25
به نظر من با جمع بندی سخنان آقای آشتیانی معلوم میشه که ایشونم یکی هستن مثل آقای فانی . شک نکنید دولت به کسی که خواهان رسیدگی به معیشت معلمان باشه پیشنهاد وزارت رو نمیده. نگاه دولت به آموزش و پرورش یک نگاه دون مایه و تحقیر مآبانه هست. چون این دولت برای انتخابات سال آینده رقیب جدی نمی بینه حاضر به انجام هیچ کاری در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش نیست. دولت روحانی بزرگترین بی تفاوتی رو نسبت به این وزارت داشته.
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:17
سلام
آقای مرتضی
من متوجه نیستم !

ما این جا در حال نقد برنامه های وزیر پیشنهادی به صورت کارشناسی هستیم اما برخی دائما با پیش کشیدن مباحث سیاسی به دنبال اهداف مورد نظر خود هستند .

درست است که نگاه حاکمیت به آموزش و پرورش ضعیف است اما متهم کردن دولت فعلی به بی توجهی باید با توجه به شرایط و امکانات باشد .

البته این افراد سریعا پاسخ را هم پیشاپیش می دهند !

دستگاه های دیگر چنین و چنان است ...

دزدی ها و اختلاس و...

دوست عزیز
ما باید یاد بگیریم که در موضوع و چارجوب سخن بگوییم .

اگر هم نقدی داریم در کنار طرح پرسش ، راهکار هم بدهیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1395/08/07 - 13:18
این کامنت بهترین نظری بود که از نظر من در بین بقیه کامنتها وجود داشت افرین جناب مرتضی چون این دولت که ذاتش سر مایه داری است با حذف احمدی نژاد رقیبی برای خود نمیبیند و از پیروزی خود مطمئن است دلیلی برای بهبود مکعیشت فرهنگیان نمیبیند هر چند که از نظر جناب پور سلیمان این دولت بهترین و صادق ترین دولت تاریخ است اما خودش هم می داند که نظرات وی غیر کارشناسی و از روی تعصب است اتفاقا غیر صادق ترین و بدترین دولت که ضعیف ترین کارنامه را در حوزه معلمان دارد دولت سرمایه داری روحانی است که به خاطر فراری دادن وزیر خود از پاسخگویی به اختلاس صندوق اقدام به بر کناری وزیر خود کرد
پاسخ + +2 0 --
ابوالفضل 1395/08/07 - 19:51
اقا مرتضی احسنت
پاسخ + +2 0 --
محمد باقر 1395/08/08 - 10:52
خدمت برادر بزرگوار اقا جلیل:
حقیقتش من تا امروز از کامنتهایتان ،متوجه نشده ام که ایا واقعا و حقیقتا و از ته دل ،دولت قبلی را بهتر از دولت فعلی می دانید یا اینکه صرفا یک نوع جبهه گیری با اشخاص دیگر است .اگر نه شما به احکام صادرهء قوهء قضائیه در مورد برخی افراد در دولت قبل نگاهی بیندازید و خودتان قضاوت نمایید.با احترام
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/08 - 11:13
سلام
آقای محمدباقر

صدای معلم بر اساس عملکرد افراد نقد می کند .

اگر در جایی نکته مثبتی ببیند حتما به آن هم توجه می کند .

اوائل ما تصور می کردیم که آقای جلیل فارغ از شخصیت و مصادیق به عملکرد نمره می دهد .

اما متاسفانه این گونه نبود .

ایشان شیفته آقای حایج بابایی هستند و همچنین آقای احمدی نژاد .

قصدشان هم از حضور پر رنگ در صدای معلم هم فقط تبلیغات برای ایشان است و بس .

البته مادامی که ایشان از مسیر ادب و نقد خارج نشود نظراتش منعکس می شود .

ایشان دائما و تقریبا در همه موارد ترجیع بند سخنانش این است :

فانی مدرسه فروشی کرد ( جالب آن که تاکنون اسم و آدرس مدرسه ای که فروخته شده است را ارائه نمی کند ! )

استخدام های دولت قبلی خیلی خوب و کارشناسی بود .

قدرت خرید معلمان در زمان حاجی بابایی خیلی خوب و بی مثال بود .
و...

پایدار باشید .
پاسخ + +5 0 --
معلم 1395/08/07 - 09:02
یک ضعف عمده و بسیار مهم در دوره ی فانی، زد و بند مالی بود . نمونه ی آن قضیه صندوق ذخیره . وزیر جدید، باید به این مورد باید بسیار توجه کند . گردش مالی در وزارت آ.پ به واسطه تعداد زیاد معلمان، در سطح کشور مبلغ بسیار کلانی می شود .
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:19
دوست عزیز معلم
سلام

آقای آشتیانی در این زمینه اعلام کرده است که برخورد می کند و تعارف هم با کسی ندارد.

ما از ابتدا هم گفته ایم که باید اعضا در اداره این موسسه مالی نقش داشته و شفافیت کامل باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/08/07 - 09:07
با سلام از همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان با جناب آقای دکتر آشتیانی در تاریخ 1395/8/6در میتوان استنباط نمود ایشان قصد معاضدت و هفکری با تشکلات فرهنگیان کشور را دارد و میخواهند از این بستر با صف و متن جامعه فرهنگی ارتباط یر قرار کند.و از سخرانی ایشان میتوان دغدغه مند بودن این عزیز در مشکلات آموزش وپررش و برنامه دا شتن در دو فاز بلند مدت وکوتاه مدت برای برون رفت از مشکلات ونواقص را نتیجه گرفت ولی با مشاهده تعدادی از مدیران و افراد ی که تخلفات محرز ویا پشت پرده دارند و دور ایشان میچرخند چراغ خطری را روشن میکند که ایشان در انتصابات و حمایت های خود افراد این تهدید را باید جدی بگیرد و صرف حضور اشخاص در یک تشکل و یا مجمع وسازمان صنفی که به شدت در این زمان بدنبال نمایش حمایت و کسب آرای مثبت از مجلس میباشند و یا همشهری ویا هم استانی آقای دکتر آشتانی هستند ملاک انتصابات برای پست های کلیدی و میانی و حتی مدبریتی مناطق ومدارس قرار ندهند
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:21
سلام
دوست عزیز ناشناس

سخن شما درست است .

این فرصت طلبان همیشه وجود داشته اند و ما نیز در حد مقدورات تذکر داده ایم و البته مطالبه گر و پرسش گر هم در آینده خواهیم بود .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
علیرضا 1395/08/07 - 11:53
خوبی این وزیر این است از درون آموزش و پرورش نیست که با فرهنگ تنگ نظری تحمیل شده بر این وزارت را داشته باشد و شاید باندی هم مثل فانی و حاج بابا یی نداشته باشد که باند بازی را گسترش دهد ، خدا کنه که هر چه خیر معلمان باشد همان بشود نه خیر میوه چینان حرفه ای و فاسدان قدرت طلب
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:23
سلام
دوست عزیز
ضمن تشکر از نظر شما

نباید فراموش کرد که ممکن است فردی به مرور زمان توسط محیط استحاله شود .

این خاصیت هم نشینی است .

باید قدرت نظارت بیرونی و افکار عمومی را افزایش داد .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 -1 --
همکار 1395/08/07 - 12:38
اتفاقا فانی را به موقع بر کنار کرد وقتی رفت
که برای دسته گلهایی که آب داده بود همه رو
ماله بکشه به حساب خودش با یک تیر دو
نشان بزنه یه جوری وای به حال اونا یه
جوری هم وای به حال ما خواهش میکنم
اگر ذره‌ای خودتو دوست داری آنقدر به نخ
اینا خودتو وابسته نکن جناب اقای پور سلیمان
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:48
سلام
دوست عزیز
آقا/ خانم همکار

اگر همکاران ما این قدر تیزهوش ، نکته سنج و هوشیار هستند پس چرا وضعیت آموزش و پرورش و معلمان این قدر به هم ریخته و ناجور است ؟!

عملکرد فانی مورد پرسش است و این که چرا در دقایق آخر رئیس صندوق را برکنار کرد ؟

این را ایشان باید پاسخ دهد .

صدای معلم زمانی که موضوع فیش های نجومی مطرح بود از فانی خواست تا شخصا به این مساله ورود پیدا کند قبل از آن که نهاد قضایی ورود پیدا کند .

مشکل جامعه ما این است که برخی قصد ندارند از قالب های ذهنی خود که اسیر آن هستند خارج شوند و غیر از خودشان کس دیگری را هم قبول ندارند !

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
کاوه 1395/08/07 - 14:29
آقای پور سلیمان، همه ی همکاران ما تیز و هوشیار نیستند . عده ای در آ.پ به واسطه پارتی سر کار آمده اند و کاری به این حرف ها ندارند ، چون به واسطه پارتی اوضاع بر وفق مرادشان هست .افرادی با سواد پایین که آ.پ برایشان یک شانس بزرگ بوده .در منطقه ی ما تعداد این افراد کم نیستند .
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 14:37
سلام
دوست عزیز
آقای کاوه

اگر سازمان نظام معلمی به صورت علمی ، سیستماتیک و منطقی عهده دار تایید صلاحیت های حرفه معلمی شود ، دیگر به جای این معلمان تیز و نکته سنج و... شاهد " معلم حرفه ای " خواهیم بود .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 -1 --
بازنشسته ۹۴ 1395/08/07 - 12:50
باسلام .وزیر پیشنهادی برای پرداخت پاداش بازنشستگان ۹۴ که دردومین سالگی ریالی دریافت نکرده اند چه خوابی دارد لطفا تعبیر کنید .
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 12:59
سلام
دوست عزیز
بازنشسته 94
موضوع پاداش بازنشستگان مساله ای است که آقای آشتیانی به آن اشاره کرده است .

ما خیلی هم با خواب و تعییر خواب و... میانه ای نداریم چون که معتقدیم که مقدرات هر فرد و ملتی به دست خودش است !

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1395/08/07 - 12:54
آقای پورسلیمان با ترس و محافظه کاری که شما پیش گرفته اید به جایی نمی رسیم.!
دولت با معلمان تعارف ندارد و رک می گوید پول نداریم و در عمل میگه شما یک نهاد مصرفی هستید که خرج روی دست دولت می گذارید.
به روحانی بگید مصوب کنند تا در حیاط مدارس چاه نفت حفاری کنیم و به کمک دانش آموزان و اولیا استخراج کنیم تا ما هم مثل نفتی ها و بانکی ها شکمی سیر و فربه کنیم.!!
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 13:02
سلام
دوست عزیز ناشناس !

ما ادعایی در زمینه جسارت و شجاعت و... نداریم اما حداقل نام خود را در بالای نوشته مان حک می کنیم !

نیازی به زحمت برای حفر چاه نیست !

کافی است که مجموعه آموزش و پرورش کاری کنند که برای جامعه و مسئولان مسلم شود که آموزش و پرورش اهمیت دارد !

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1395/08/07 - 14:05
آقای پورسلیمان مگر بعداز 37 سال از انقلاب و این همه ادعای شایستگی و همه چیزدانی ؛ مسئولان ما هنوز به اهمیت آموزش و پرورش پی نبرده اند.؟!
مگر رهبری نگفتن که مسئولان مسائل معیشتی معلمان را در اولویت قرار دهند؟!
پس چرا وقتی به گفته خود شما مسئولان هنوز معنی این حرف را درک نکرده اند و به آن عمل نکرده اند ؛ رهبری و نهادهای قوی و فوقانی به مسئولان تذکر نداده و آنها را ملزم به اجرای منویات ایشان نمی کنند؟!
چطور مسئولان ما آمار کشته ها و زخمی های کشورهای دوردست خاورمیانه را در جنگ ها در دست دارند و مدام وضعیت کشورهای جهان را به دقت رصد می کنند ولی از آموزش و پرورش خودشان بی خبرند؟!!
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 14:16
سلام
دوست عزیز
فرهنگی

اگر بسیاری از مسئولان این را می دانستند و یا عمل می کردند که دیگر جهان سوم نمی شدیم !

و مهم تر :

در جامعه ای که جامعه مدنی شکل نگرفته است و کم تر از نیم درصد مردم در نهادهای مدنی عضویت دارند ( کنیا 6 درصد ! ) ؛ آیا شما انتظار معجزه دارید ؟!

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -1 --
فرهنگی 1395/08/07 - 13:08
روحانی توجهی به وضعیت معیشتی ومشکلات اموزش وپرورش نداشته وقتی رییس نخواهدوزیراسیراست وکاری نمیتواندبکند /بهترین راه رفتن رحانی است ورای ندادن فرهنگیان وقاطبه مردم به وی چون اگررای اورد4 سال اتی هم همین است /جامعه فرهنگیان به روحانی "نه"بگویید که برایمون کاری نکرد
پاسخ + +5 -1 --
بازنشسته95 1395/08/07 - 13:28
باسلام وتشکرازآقای پورسلیمان مدیرگروه صدای معلم،آنچه خواسته فرهنگیان است دروحله اول رسیدگی به وضعیت اسفبارمعیشتی این قشر زحمتکش است.حال چنانچه برای شمامیسراست به هرطریق پیام فرهنگیان رابه آقای رئیس جمهوربرسانیدوازایشان بخواهیدکه همانگونه که باوزیر بهداشت همکاری وهماهنگی داشتنداین کاررادرحق وزارت آموزش وپرورش انجام دهندوفرهنگیان هم انسانهای قدرشناسی هستندوجواب لطف ایشان را درانتخابات96خواهندداد.آقای روحانی میدانند که آموزش وپرورش پیش نیاز تمامی پیشرفتها وتوسعه درمملکت است.
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 13:37
سلام
دوست عزیز
بازنشسته95
تا جایی که توانسته ایم و می توانیم مطالبات فرهنگیان را به مسئولان منعکس کرده ایم .
از همراهی شما سپاسگزاریم .
پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
فرهنگی 1395/08/07 - 14:19
زبان من صداقت است و بس.وقتی صداقت سانسور شود عدالت قربانی میشود حناب پورسلیمان.
پاسخ + +2 0 --
علی پورسلیمان 1395/08/07 - 14:22
سلام
دوست عزیز فرهنگی
زبان اصلی صداقت است اما مرحله قبل از زبان ، تفکر و اندیشه است .
پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1395/08/07 - 15:23
...
اقتصاد و مدیریت ما هنوز لرزان است و ان ثبات لازم را ندارد....
....
و متاسفانه در این اوضاع بهترین فرصت برای دزدان و اختلاسگران است تا از شرایط پیش آمده نهایت استفاده را برای غارت مردم من جمله صندوق ذخیره و فیش های نجومی و دهها اختلاس دیگر بکنند.در این میان اقشار آسیب پذیر مثل معلمان و کارگران بیشترین لطمه را می بینند و ثروتمندان و صاحبان زور و زر قوی تر و گستاخ تر میشوند.
خدا خودش رحم کند.شاید 37 سال دیگر هم زمان لازم باشد تا طعم آسایش و رفاه را بجشیم.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است...
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1395/08/07 - 15:33
ممنونم از سانسور زیباتون.شما که خودتان معتقد به بیان واقعیات نیستید باید بدانید تا اینگونه واقعیات را خاک کنیم وضع همین است.
پایدار باشید.
پاسخ + +5 -2 --
مهدی 1395/08/07 - 17:15
استادعزیزپورسلیمان باسلام.ضمن عرض خسته نباشید.ازشمایی که دستی برآتش دارین سوالاتی دارم.به هرحال شماندیده هایی رومی بینیدکه ماتوفیق دیدن نداریم.آقای فانی کسی بودکه سابقه فراوانی درآموزش وپرورش داشت.چم وخم این اداره رومی دونست.بین اصلاح طلبان هم دوستان فراوانی داشت.چطورشدکه هم چوآدمی ناکارآمدشد؟چراسیستم، سی واندسال یک آدم ناکارآمدرادررده های بالای تصمیم گیری می بیند؟اگرفانی باآن سابقه توانایی نداشت آیاآقای دانش بدون سابقه قادربه انجام کاری می باشد؟بادوستی راجع به آقای نجفی بحث شد.فرمودنددرزمان ایشون حقوق پرسنل 7برابرشد.صحت دارد؟آیامراکزرفاهی درزمان ایشان دایرشد؟چطورآقای غندالی چندین سال باوجودکارنامه شبهه داردرراس بزرگترین سازمان مالی فرهنگیان می مانند؟چه کسانی پشت ایشان وامثال ایشان هستند؟استادعزیزآموزش وپرورش دربدترین دوران خودمی باشد.به واقع انگیزه دراین سازمان ازبین رفته.چه کسی پاسخگوی فرهنگ وآموزش به فنارفته این مملکت است؟کامنت های شمارومن دیگه نمیخونم.چون همه ناله وگلایه ودرداین قشرمظلوم است که باعث شده من نوعی احساس بدی ازکاردراین نهادداشته باشم.
پاسخ + +6 -1 --
ابوالفضل 1395/08/07 - 20:06
چرا دولت برای شرکتهای ورشکستش بودجه 682هزار میلیلارد تومنی داره اگه یک درصد از اینها کم بشه مگه چه اتفاقی میفته؟ بنظرم فقط اونا یکم بفکر بهره وری میفتن تا یک درصدشون جبران شه
پاسخ + +8 -1 --
جلیل 1395/08/07 - 20:38
تعجب اور است از کسیکه سه سال به طور مداوم و بی وقفه از فانی دفاع و همیشه با حرفهای تکراری خود از قبیل اینکه فانی وزیری دانشمندو مودب و کم حرف است روابط عمومی ایشان ضعیف است فانی میراث دار مشکلات حاجی بابایی است حقوق معلنین 85 درصد اضافه شده است معلمین به ازادی کامل رسیده اند از فانی حمایت و مخالف تغییر وزیر بود اما اکنون 360 درجه تغییر داده و از فانی به عنوان وزیر ضعیف نام و از روحانی به خاطر گنار گذاشتن ایشان تشکر و این کار دولت را احترام به رای معلمان می داند
پاسخ + +2 0 --
علی معلم 1395/11/11 - 02:42
جلیل جان در مملکت ما بدبختی مهمی که هست و حالاحالاها ریشه کن نخواهد شد وجود افراد نان به نرخ روز خور هست که فقط باب منافع خود عمل میکنند.
با این اوصاف اوضاع معلمان به این زودی خوب نخواهد شد.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/08/07 - 21:17
دروغ و فریب و شعار...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور