صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

فخرالدین دانش آشتیانی از مجلسی متفاوت با مجلس نهم رای اعتماد می گیرد؟

مدیران ستادی آموزش و پرورش بر سر حمایت از دانش آشتیانی دچار دو دستگی شده اند/ بخش محافظه کارتر مدیران حول محور سیدمحمد بطحایی گرد آمده اند/ می گویند دانش آشتیانی از جنس وزارت علوم و در آموزش و پرورش یک غریبه است/ مدیران اصلاح طلب که دست پایین را دارند حامی دانش آشتیانی هستند/ هر دو گروه با چراغ خاموش در حال لابی و یارگیری از میان نمایندگان مجلس هستند/ نمایندگان تشکل های صنفی و شاخه فرهنگیان احزاب ندا و اتحاد ملت، با محوریت انجمن اسلامی و فرج کمیجانی با دانش آشتیانی دیدار کردند/ دانش آشتیانی گفت که در گرفتن بودجه و پیگیری مسایل معلمان آدم سمجی هستم/ گروه بندی اصلاح طلب و اصولگرا در آموزش و پرورش مفهوم سیاسی و برنامه ای ندارد و دعواها بر سر پست های مدیریتی است/ خبرهای دست اول را به خبرنگاران فارس و تسنیم می دهند و درهای اتاقشان به روی خبرنگاران رسانه های مخالف دولت معمولا باز است. اما با رسانه های مستقل برخوردی تفرعن آمیز دارند/ شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت که لازم است یک جوان خلاق، که سابقه انقلابی‌گری دارد در مسند وزارت قرار گیرد/ دانش آشتیانی 61  ساله یکسال از فانی و 4 سال از نجفی جوانتر است/ دانش آشتیانی از خانواده ای روحانی است. پدر معمم وی سال‌ها نماینده مجلس بود/  روحانی گفت دانش آشتیانی سیاست به مفهوم داخل جناح بودن را سال‌هاست که کنار گذاشته / فخرالدین دانش آشتیانی  در سال 52 از مدرسه مذهبی علوی فارغ التحصیل شد/ به گفته مطهری دانش آشتیانی فتنه را محکوم می کند اما همه عوامل فتنه را / استراتژی دفاعی دولت که بتواند تندروهای مجلس را کنترل کند چیست/ مخالفان دانش می گویند چرا خارج از سیستم آموزش و پرورش، وزیر پیشنهاد می‌شود/ سوابق مدیریتی و سطح حضور دانش آشتیانی در حدی نبوده که بتوان او را جزیی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد/  آیا در صورت شکست دانش آشتیانی در جلب اعتماد مجلس ، محمد بطحایی گزینه بعدی است

دانش آشتیانی و رای اعتماد مجلس و ستاد آموزش و پرورش   مدیران ستادی آموزش و پرورش بر سر حمایت از دانش آشتیانی گزینه رییس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش دچار دو دستگی شده اند. بخش محافظه کارتر مدیران با این استدلال که دانش آشتیانی ، تجربه و سابقه مدیریت در آموزش و پرورش را ندارد حول محور سیدمحمد بطحایی گرد آمده اند ، این گروه از مدیران معتقدند که دانش آشتیانی توانایی گرفتن رای اعتماد از مجلس دهم را ندارد و دولت و نمایندگان حامی دولت نمی توانند با دلایل کارشناسی از رزومه دانش آشتیانی دفاع و  نمایندگان را به قبول وزارت دانش آشتیانی راضی کنند. آنها معتقدند که دانش آشتیانی در واقع با بافت مدیریتی آموزش و پرورش نا آشنا است. البته این استدلال رسمی این گروه از مدیران است اما در اصل بخشی از مدیران که کم وبیش با فانی هماهنگ بوده اند، بیم آن را دارند که  وزیر جدید آنها را برکنار و رقبای اداری آنها را بر صدر بنشاند.

گروه دوم جریانی کوچک تر هستند که خود را اصلاح طلب می دانند و از حمایت احزاب اصلاح طلب مانند حزب اتحاد ملت و حزب ندا و انجمن اسلامی معلمان و مجمع اسلامی فرهنگیان (فرج کمیجانی) برخوردارند. تعدادی از مدیران وزارتخانه مانند علیرضا جدایی ، عبدالرضا فولادوند (مدیرکل شهرستان های استان تهران ) و علیرضا کمره یی (مدیر کل استان تهران ) و مرضیه گرد رییس دفتر مشارکت های مردمی و خانم احمدی رییس دفتر امور زنان و عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش و زینی وند و چند نفر دیگر منسوب به داشتن گرایش اصلاح طلبی پنهان و آشکار هستند. این گروه معتقدند که آمدن دانش آشتیانی موازنه قوا به نفع آنها را به هم می زند و آنها به حلقه مرکزی مدیریت وزارت آموزش و پرورش راه می یابند و در مقابل قدیمی ها موقعیت بهتری کسب می کنند.  

هر دو گروه با چراغ خاموش در حال لابی و یارگیری از میان نمایندگان مجلس هستند. برخی مدیران متمایل به اصولگرایان،  نمایندگان مخالف وزارت دانش آشتیانی را شارژ اطلاعاتی و تحلیلی می کنند و مدیران طرفدار دانش هم در سطوح مختلف در حال دادن مشاوره به آقای دانش و قانع کردن نمایندگان فراکسیون امید برای حمایت از او  هستند. تشکل های صنفی و سیاسی معلمان و نمایندگان شاخه فرهنگیان احزاب ندا و اتحاد ملت،  با محوریت انجمن اسلامی با دانش آشتیانی جلسه ای برگزار کردند . در این جلسه که مدیرکل روابط عمومی و معاونش حضور داشتند  آقای دانش در جواب این پرسش که اعتبار افزایش حقوق معلمان را از چه محلی تامین می کند، گفته است : "در گرفتن بودجه و پیگیری مسایل معلمان آدم سمجی هستم." این افراد برکناری فانی و معرفی دانش را چرخش دولت به سمت اصلاح طلبان ارزیابی می کنند.

عناوین اصلاح طلب و اصولگرا در آموزش و پرورش بار سیاسی و برنامه ای ندارد. گروه بندی ها و دعواها بر سر پست های مدیریتی است. افرادی که با استفاده از عنوان اصلاح طلب پست معاونت وزیر یا مدیرکلی و حتی پست های پایین تر می گیرند، بعد از نشستن روی صندلی مدیریت اغلب در رفتارهای اصولگرایانه، رقبا را پشت سر می گذارند ، خبرهای دست اول را به خبرنگاران فارس و تسنیم می دهند و درهای اتاقشان به روی خبرنگاران رسانه های مخالف دولت معمولا باز است. اما با رسانه های مستقل برخوردی تفرعن آمیز دارند. مدیران به اصطلاح اصولگرا هم از عنوان اصولگرایی برای زدن رقبا و تحکیم موقعیت خود استفاده می کنند. تصوری که در بیرون از صف بندی های مدیریتی آموزش و پرورش وجود دارد غیر دقیق و گمراه کننده کننده است.

در این میان شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان هم  در مورد مشخصات وزیر جدید آموزش و پرورش معیارهای خودش را مطرح کرده است . وی به خبرگزاری فارس  گفت: "لازم است یک جوان خلاق، با دغدغه و توان مدیریت جهادی که سابقه انقلابی‌گری دارد و وابسته به جریان‌های سیاسی نیست و به «ما می توانیم» باور داشته باشد و  همچنین دغدغه تربیت دارد، در مسند وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد." مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: "نهاد تعلیم و تربیت از دستگاه‌هایی است که همواره مورد طمع دشمن بوده و این مسئله گاه از سوی مدیران ارشد این نهاد جدی گرفته نشده و برای مدیریت و مقابله با آن تدبیر جدی اندیشیده نشده است." با معیارهای آقای رمضانیان ، دانش آشتیانی61 ساله هرچند یکسال از فانی و 4 سال از نجفی جوان تر است ،  شرایط  نشستن بر صندلی وزارت را ندارد.  

 

برای شناخت بهتر دانش آشتیانی نگاهی به جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به وزیر علوم  می اندازیم . دانش آشتیانی در تاریخ 27 آبان سال 93 به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم  از سوی روحانی به مجلس نهم معرفی شد. رییس جمهور در جلسه رای اعتماد حاضر شد و از وزیر معرفی شده دفاع کرد.رییس جمهور گفت : "تجسس‌ یا اینکه در گوشه زندگی فردی بگردیم که حتما نقطه ضعفی پیدا کنیم و بعد با ذره‌بین آن نقطه ضعف را بزرگ کنیم چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟" روحانی افزود : "گرچه اصولگرایان و اصلح‌طلبان هر دو فرزندان انقلاب و خادمان آن هستند ولی هیچ فرقی بین این حزب و آن حزب وجود ندارد و همه اینها برای گرم کردن تنور است."  احتمالا هدف رییس جمهور آرام کردن و تلطیف فضای متشنجی  بود که از سوی نمایندگان جبهه پایداری و مخصوصا علیرضا  راکانی علیه گزینه های رییس جمهور برای وزارت علوم راه افتاده بود.

 

رییس جمهور به  سابقه آشنایی خود در سال 1365 با دانش آشتیانی در ستاد پشتیبانی جنگ اشاره کرد و گفت :  " آقای دانش‌آشتیانی که در سپاه پاسداران خدمت می‌کرد و تازه به وزارت علوم آمده بود به عنوان رابطی بین دانشگاه و جنگ در این ستاد حضور داشتند." او بدون اشاره به تبلیغات مخالفان در مورد عضویت دانش در جبهه مشارکت و حمایت او از تحصن نمایندگان مجلس ششم افزود: "سوابق سیاسی افراد برای من مهم نیست مهم وفادار بودن به نظام، انقلاب، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و خدمت به مردم است." روحانی در باره مواضع فعلی دانش  گفت : "وقتی با دانش آشتیانی صحبت کردم گفت سیاست به مفهوم داخل جناح بودن را سال‌هاست که کنار گذاشتم و بیشتر در کارهای فرهنگی، عملیاتی و اجرایی فعالیت می‌کنم."

رییس جمهور در ادامه گفت : " دانش آشتیانی سوابق خوبی دارد، پدر وی نیز از علما و سال‌ها نماینده مجلس بود. عالم فرهیخته‌ای که متواضع و پخته بود بنابراین دانش آشتیانی از خانواده روحانیت است که از جوانی در مدارس و دبیرستان‌های فعال مذهبی تحصیل کرده است." فخرالدین دانش در سال 52 از مدرسه مذهبی علوی فارغ التحصیل شد و از دانشگاه امیرکبیر در دشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شد. مخالفان تندرو دولت به سخنان رییس جمهور توجه نکردند. ورد کلام آنها کلمه " فتنه " بود. اما ضربه اصلی را علیرضا زاکانی وارد کرد. حین سخنان زاکانی فیلمی از حضور دانش ‌آشتیانی در تحصن دانشگاه امیرکبیر در سال سال 88 به نمایش در آمد . علی مطهری و محمدرضا تابش در دفاع از دانش آشتیانی سخن گفتند.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس به عنوان موافق گفت : "مجلس ناخودآگاه در حال گام برداشتن در جهت تقویت فتنه سال 88 است." وی افزود: "وقتی افراد با سابقه درخشان را فتنه‌گر معرفی می‌کنیم، این سؤال ایجاد می‌شود که این چه فتنه‌ای است که شخصیت‌های با سابقه نظام همه در آن دخیل هستند."وی با یادآوری سابقه جبهه و جنگ وزیر پیشنهادی علوم، گفت: "خیلی از حرف‌های برخی نمایندگان به نفع موسوی و کروبی تمام می‌شود. " مطهری تصریح کرد: "آقای دانش آشتیانی در زمان تحصن مجلس ششم اصلاً معاون وزیر نبوده است و پای هیچ بیانیه‌ای را هم امضاء نکرده و استعلام‌ها در مورد ایشان مثبت بوده است." وی افزود: "وزیر پیشنهادی علوم فتنه را محکوم می‌کند اما همه عوامل فتنه را، کاری نکنیم که برای ما طنز درست کنند که وزیر پیشنهادی علوم باید پس از فتنه به دنیا آمده باشد."

دانش آشتیانی در مجلس گفت: "من در تمام دوران کاری 40 ساله‌ام همیشه سرباز این نظام بوده‌ام. من فرزند انقلابم و از زمان پیروزی انقلاب کارم را در سپاه شروع کرده‌ام و در سپاه نیز توجه خاصی به مسئله جنگ داشته‌ام."
وی تصریح کرد: من کسی بودم که دانشگاه را به جنگ بردم نه تنها دانشجو را به جبهه بردم بلکه در جبهه نیز برای دانشجویان کلاس برگزار کردم، البته در کنار آن آئین‌نامه‌های آموزشی‌ای را که دانشجویان را به خاطر حضور در جبهه با مشکل روبرو می‌کرد تغییر دادم."گزینه پیشنهادی وزارت علوم افزود: "بعد از جنگ رزمندگانی که به دلیل حضور در جبهه از عدالت آموزشی برخوردار نبودند را وارد دانشگاه کردم و برای بالا بردن کیفیت علمی آنان ردیف بودجه تقویت بودجه رزمندگان را گذاشتم."وی گفت: "من نمی‌دانم با چه زبانی باید بگویم این کسی که این اقدامات را انجام داده آیا می تواند مخالف بسیج باشد؟"

تدبیر دولت و حمایت نمایندگانی مانند علی مطهری و تابش موثر وافع نشد و دانش آشتیانی از مجموع 257 آرای مأخوذه با کسب 70 رأی موافق، 171 رأی مخالف و 16رأی ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود. حالا بار دیگر این استاد فرهیخته دانشگاه که نسبت به تئوری های آموزشی مدرن اطلاعات ارزشمندی دارد در معرض رای نمایندگان مجلس قرار می گیرد؟

ترکیب این مجلس با مجلس نهم متفاوت است و تعداد بیشتری از نمایندگان از دولت حمایت می کنند. تعداد تندروهای مجلس دهم نسبت به مجلس قبلی کاهش یافته است. اما از همین حالا برخی نمایندگان گفته اند که خط قرمز ما "فتنه" است. استراتژی دفاعی دولت که بتواندمانع تاثیرگذاری تندروهای مجلس روی نمایندگان اصولگرا و مستقل شود  چیست؟ هم دانش آشتیانی و هم نمایندگانی که در موافقت صحبت می کنند و مهمتر معاون پارلمانی  رییس جمهور باید با نمایندگان مخالف وارد گفت و گو شوند.

پرسش دیگری که به کرات از سوی نمایندگان مخالف مطرح می شود فقدان سابقه مدیریتی  دانش در آموزش و پرورش است.  اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است : " آیا واقعاً در آموزش و پرورش قحط‌ الرجال بوده است؛ یعنی آیا با وجود این همه فرهنگیان فرهیخته و دارای تحصیلات دانشگاهی و دکتری، کسی قادر نیست آموزش و پرورش را اداره کند که خارج از سیستم آموزش و پرورش، وزیر پیشنهاد می‌شود."

وی افزود : باید آموزش و پرورشی‌ها این دستگاه را مدیریت کنند و نباید این وزارتخانه را دستخوش مسائل سیاسی کرد.وی با اشاره به شخصیت احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس جمهور، عنوان کرد:‌ "وی یک فرد علمی است و جایگاه خاص خود و کرسی دانشگاهی دارد و می‌تواند در دانشگاه موفق باشد اما در آموزش و پرورش موفق نخواهد بود؛ چرا که آموزش و پرورش در شرایط حاد است و به نظرم انتخاب وی، یک تصمیم اشتباه و استراتژیک است."

البته دولت الزام قانونی  به انتخاب وزیر از داخل وزارتخانه ندارد. اما این ایراد بُرد تبلیغاتی دارد و می تواند قبل از رای مجلس و حتی در صورت انتخاب شدن دانش آشتیانی به پاشنه آشیل وزیر تبدیل شود. در روزهای آینده روی آن مانور می دهند.

خبرگزاری فارس تیتر زده است :" مردی از جنس وزارت علوم به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش معرفی شد." باید ببینیم دولت و نمایندگان موافق و نیز نهادها و تشکل هایی که حامی دانش آشتیانی هستند چه جوابی به این اشکال می دهند؟ سوابق مدیریتی و سطح حضور دانش آشتیانی در حدی نیست که بتوان او را جزیی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد. اینکه ایشان زمانی در آموزش و پرورش تدریس می کرده و یا مدیر مجتمع مفیداست، نمی تواند مخالفان را قانع کند. دانش آشتیانی یک شخصیت دانشگاهی است و از نظر اغلب مدیران آموزش و پرورش او یک غریبه است.آشتیانی اگر از دام سیاسی فتنه بجهد ممکن است در دام نداشتن سابقه آموزش و پرورشی گرفتار شود. 


این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
سه شنبه, 04 آبان 1395 21:34 خوانده شده: 2066 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +7 -3 --
معلمی پایینتر از گدا 1395/08/04 - 22:14
حالت خوب نیست حتما شما برا وزارت مناسبید
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/08/05 - 05:39
بنظرمن قوی بودن وزیر مهم است نه حتما وزارتی بودن هرچی باشه ایشان از بطحایی بهترن و انشاا...رای بیاره
پاسخ + +7 -4 --
جلیل 1395/08/04 - 22:26
بدون شک دانش آشتیانی از این مجلس رای اعتماد کسب خواهد کرد افزایش نمایندگان اصلاح طلب و طرفدار دولت و نزدیک شدن به ماههای پایانی فعالیت دولت موجب خواهد شد نمایندگان به این وزیر اصلاح طلب رای اعتماد دهند هر چند که هیچ تغییری در جهت بهبود معیشت معلمان صورت نخواهد گرفت اما وزیر جدید بهتر از فانی خسته و ناتوان خواهد بود اما هیچ افزایشی در کار نخواهد بود
پاسخ + 0 0 --
ف ل 1395/08/04 - 23:15
اخه کجاش خوبه ؟ آمدن افرادی مثل جدایی و....به راس کار یعنی فاتحه آموزش وپرورش؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/08/05 - 01:28
شاید حضور این شخص خارج از این .... باعث بشه سایه مدیران ....کمتر بشه.
دعا کنیم که دیگه از داخل این .... کسی وزیر نشه.
پاسخ + +5 0 --
معلم ناجی 1395/08/04 - 22:34
عجب روزگاری نمایندگان به جای اینکه به فکرمعلمها باشند توآ پ ووزارت خونه هم دنبال باج گرفتن وکارسیاسی هستن
پاسخ + +5 0 --
محمد باقر 1395/08/04 - 22:56
برنامه ای که دران تغییر و تحول اساسی نباشد و پیش از هر چیز استقرار عدالت حقوقی و ارتقائ معیشت فرهنگیان در ان گنجانیده نشود قطعا با شکست مواجه است .برنامهء عدالت محور باید دارای طرح انقلابی و تحول اساسی باشد. امید به افقها بستن،امری واهی است .با احترام ارشد فلسفه ت ت 25 سال تجربه
پاسخ + +5 0 --
بازن ۹۴محمدزاده 1395/08/04 - 22:57
صدای‌معلم‌سپاس‌
نمایندگان‌مجلس‌باید‌صدای‌فرهنگیان‌بدون‌منتصب‌به
جناحهای‌سیاسی‌ر‌وهم‌بشنود‌ماخواهان‌فردی‌متخصص
وعاشق‌به‌تربیت‌نسل‌آینده دراین‌ساختاربنیادین‌هستیم
امثال‌بطحایها آزمون‌خودرادرصداقت‌‌وکارآیی‌پس
دادند.کافیه‌به‌خروجی‌های‌این‌نهاد‌ ٬ نیم‌نگاهی‌بیندازیم؟!
پاسخ + +8 0 --
احمد 1395/08/04 - 23:10
جناب عبداللهی بنده شخصا و به تنهایی؛
وزیر اصولگرا؛ اصلاح طلب؛ دکتر؛ مهندس؛ زلزله شناس؛ هنرمند؛
ساده زیست؛ مرفه بی درد یا دردمند؛ نظامی؛ غیر نظامی؛
کت و شلواری؛ کاپشن پوش؛ فتنه گر؛ فتنه نگر!؛ موتور سوار؛
پورشه سوار؛ با تفاوت؛ بی تفاوت؛ خوش تیپ؛ بد ریخت؛ مدیر؛
نامدیر؛ امنیتی؛ غیر امنیتی؛ مشارکتی؛ پایداری چی؛ انجمن اسلامی؛
انجمن غیر اسلامی؛ مربی مهد کودک؛ استاد تمام دانشگاه؛ بیسواد؛
باسواد؛ پاسدار؛ غیرپاسدار؛ دارای مدارس غیر انتفاعی؛ فاقد مدارس
غیر انتفاعی؛ مجرد؛ داری زوجات متعدد؛ فانی؛ باقی؛ حاجی
بابایی؛ حاجی نه نه ای؛ حاجی؛ مشدی؛ فرشیدی؛ جمشیدی؛
نجفی؛ کربلایی؛ اکرمی؛ اصغری؛ پرورش؛ آموزش و...
نمی خواهم! به کی قسم بخورم که باور کنید!
" من شان و منزلت و معیشت می خواهم" : همین!
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1395/08/05 - 14:11
احسن براحمد اقا .ما معیشت وحرمت و عدالت حقوقی را طالبیم هر کس باشد خوبمان است.حقوق بازنشسته و شاغل فرهنگی باید با کارکنان نفت و بانکها و بیمه و تامین اجتماعی و.....یکسان باشد .تا کی شاهد برنامه های 100برگی باید بود . برنامهءراهبردی را همه بلدند ما برنامهء عملیاتی عدالت محور می خواهیم.با احترام
پاسخ + 0 0 --
معلم ناجی 1395/08/05 - 21:18
بابا دمت گرم عجب همه رابه هم بافتی بای جای عادل پیگیری ایول داری واالله
پاسخ + +5 0 --
فرهنگي ٢ 1395/08/04 - 23:23
بطحايي پيش از وزارت فاني حتي معاون مديركل نبود ، بدون سوابق مديريتي !!!
بطحايي براي رسيدن به وزارت هركاري بتواند انجام ميدهد اشتياني راي اعتماد نياورد ،
اتحاد جدايي و بطحايي توانست مشكلات بسياري براي فاني بوجود اورد،
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/08/05 - 00:46
بالاترین امتیاز وزیر جدید این است که از بدنه محافظه کار و گدا صفت این گداخونه نیست.
شاید با حضور ایشان اندکی از سایه مدیران گدا صفت کمتر شود
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/08/05 - 14:36
این هم...خواهد شد خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
پاسخ + +5 -1 --
شهاب 1395/08/05 - 14:34
این وزارت خانه ی مخروبه بدون وزیر بهتر اداره میشه کلی وزیر اومدن ورفتن چیکار کردن هیچ فقط حقوق مفت نجومی برای خودشون واطرافیان فراهم کردند ما وزیر نمی خواهیم آقای نوبخت پول وزرا معاونین وغیره را بین فرهنگیان تقسیم کنی اوضاع آ.پ بهتر میشه این یکی هم یک وزیر ناکارآمد بایک برنامه ی محقق نشدنی مشکل دار ناقص
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/08/05 - 18:50
یهترین پیشنهاده الان که یگ هفته است فانی رفته و وزیر نداریم چه اتفاقی افتاده ؟؟؟؟ بهترین راه برای صرفه جویی بودجه کاهش وزارتخانه ها و ادغام و نمایندگان مجلس است اگر تعداد نماینده ها به 100 نفر کاهش ساید ده ها هزار میلیار دلار در بودجه کشور صرفه جویی خواهد شد در این کشور بعضی افراد برابر با ده هزار میلیار دلار هستند که پول بیت المال جیب این عده میرود
پاسخ + 0 0 --
معلم ناجی 1395/08/05 - 21:23
عالی عالی همان ادارات مناطق کافیه پول وزارت واداره کل وصدارت ووکالت وهمه را تقسیم کنند هرمعلم اگه شش هفت میلیون دریا فاتی داشته باشه همه کارارو خودش میکنه. هیچکیو نمیخواد
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/08/06 - 01:21
موافقم!
تعداد نماینده ها و نیروهای ستادی بیکار و بی عار خیلی زیاد
است! این بدبخت های مادر مرده ی زبون بسته، خدا تومن سالانه
بودجه می بلعند؟
داش جلیل می گه 100 تا نماینده، این بنده حقیر سراپا تقصیر
می گم 30 تا نماینده کافیه!
پاسخ + +2 -1 --
فرهنگی 1395/08/05 - 22:33
رای اعتماد بگیرد یا نگیرد. دردی از معلمان درمان نمی کند.
آموزش و پرورش ایران بیمار است و نیازمند جراحی است.
جراحی هم فقط به دست معلمان و از درون ایجاد میشود.!!
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی 1395/08/06 - 10:16
مقاله مفیدی است افکار مدیران کنونی آ. پ را برای معلمان روشن میکند.

سپاس از جناب شیرزاد
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/08/06 - 10:20
چقدر نمایندگان ما ممکنه کوته فکر باشند که به جای تمرکز روی خلاقیت مدیریتی، استقلال فکری، درایت و اندیشمندی اخلاقمند بودن وزیر، فقط به سابقه انقلابی گری و جنگ و جهاد فرد تکیه کنند.
تا کی سابقه انقلابی گری و جنگ ملاک انتخاب افراد خواهد بود؟!

حتما ملاک انتخاب وزرا و نمایندگان آینده دفاع از حرم خواهد بود چون ظاهرا در کشور خودمون مستقیم جنگی نداریم!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/08/08 - 14:09
اگر حاجی بابای معرفی بشه از طرف رئیس جمهور ونمایندگان رای اعتماد بدند از هیچی بهتره والا هیچکدام از آقایان معرفی شده ومعرفی نشده یک پول سیاه نمی ارزند فقط بازی کردن با شان وشخصیت فرهنگیان است .والسلام
پاسخ + +1 -1 --
محسن 1395/08/08 - 16:02
فتنه گران وحاميان آنها نبايدپست كليدي بگيرن
پاسخ + +1 0 --
احمديان 1395/08/08 - 16:04
كسي بيايد دزدان صندوق ذخيره فرهنگيان را به صليب بكشد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور