صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کرامت رنجبر دستنایی/ دبیر و دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران

سخن یک معلم با نهادهای امنیتی در مورد بازداشت دانش آموزان در پی اعتراضات و ناآرامی های اخیر

نه سر از سیاست درمی‌آورند و نه سیاسی هستند بلکه در دام هیجانات ناخواسته و فضای مجازی قرارگرفته‌اند و در این تجمعات شرکت کرده‌اند/ ما هر روز با این دانش آموزان سروکار داریم و هرروز با هیجانات و تندروی و خوی پرسشگری و اعتراضی آنان سروکار داریم و بسیارند همکارانی که با متانت و صبر و بردباری به ذهن پرسشگر آنان در مورد وضعیت اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی  در کلاس‌های درس با منطق و استدلال جواب می‌دهند/ برچسب خرابکار ، اغتشاشگر ، زندانی ، بازداشتی ، وابسته به خارج و... به دانش آموزان این مرزوبوم زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست ...

درخواست یک معلم برای آزادی دانش آموزان بازداشت شده

در جریانات اتفاقات چند روز گذشته و خارج از علل و عوامل آن آنچه باید در نظر گرفته شود دستگیری دانش‌آموزانی است که نه سر از سیاست درمی‌آورند و نه سیاسی هستند بلکه در دام هیجانات ناخواسته و فضای مجازی قرارگرفته‌اند و در این تجمعات شرکت کرده‌اند .

دوره جوانی و نوجوانی دوران حساسی است که روحیات خاص خود را دارد و دست زدن به اقدامات هیجانی ریشه در مقتضیات سنی و وضعیت روانی آنان دارد  .

ما هر روز با این دانش آموزان سروکار داریم و هرروز با هیجانات و تندروی و خوی پرسشگری و اعتراضی آنان سروکار داریم و بسیارند همکارانی که با متانت و صبر و بردباری به ذهن پرسشگر آنان در مورد وضعیت اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی  در کلاس‌های درس با منطق و استدلال جواب می‌دهند و هیچ‌گاه برآشفته نمی‌شوند و بارها دیده‌ایم که با دوستان خود در ساعات ورزش و بازی فوتبال درگیر می‌شوند که همه و همه نشان از مقتضیات سنی آنان دارد لذا شرکت در تجمعات و اعتراضات شده و احیاناً دخالت دانش آموزان در حوادث روزهای اخیر، صرفاً از این دیدگاه باید بررسی شود و برخورد قهرآمیز، بازداشت ، زندانی کردن  دانش آموزان کم سن و سال به‌هیچ‌وجه نه درخور نظام جمهوری اسلامی است و نه به صلاح نظام تعلیم و تربیت و بنابر این  مشکلات عدیده‌ای را در آینده برای سیستم آموزشی در پی خواهد داشت چراکه " در بلا بودن به از بیم بلاست ".

درخواست یک معلم برای آزادی دانش آموزان بازداشت شده

همچنین دانش‌آموزی که طعم بازداشت و زندان را در عنفوان جوانی و نوجوانی بچشد و با چنین تجربه‌ای مجدداً پا به محیط آموزشی بگذارد و از دوران بازداشت و زندانی بودن و..... برای همسالان و دوستان خود خاطره تعریف کند عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت و مسئولان قوه قضائیه و اطلاعات باید به‌دوراز نگاه‌های سیاسی و خرابکارانه به این دانش آموزان بنگرند و برچسب خرابکار ، اغتشاشگر ، زندانی ، بازداشتی ، وابسته به خارج و... به دانش آموزان این مرزوبوم زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست چراکه آنان نه انقلاب 57 را دیده‌اند و نه هشت سال دفاع مقدس را و نه بینش سیاسی برای تمیز دادن جریانات سیاسی دارند و با توجه به ضمیر پاکشان که بارها در کلاس درس اذعان کرده‌اند ؛ برای حفظ کیان ایران اسلامی از جان خود هم می‌گذرند.

 از طرفی با توجه به ممنوعیت هرگونه  تنبیه بدنی باید با قاطعیت گفت که در مدارس با احترام و به‌دوراز هرگونه توهین و تحقیر رشد کرده‌اند و سال‌ها تلاش معلمین و دبیران فرهیخته با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در محل بازداشت و یا زندان به باد خواهد رفت و آنان را به دانش‌آموزانی پرخاشگر ، تندخو، عصیانگر تبدیل خواهد کرد و می‌بایست همان نگهبانان زندان را برای آرام کردنشان در محیط آموزشی به کار گماشت که از عهده دستگاه تعلیم و تربیت خارج است.

همچنین استدعا دارم که وزیر محترم  ضمن رای زنی با  مسئولین نهادهای قضایی و انتظامی و اطلاعاتی و سفارش رعایت حال دانش آموزان و عدم برخورد قهریه هر چه سریع‌تر (با توجه به ایام امتحانات ) نسبت به آزادی دانش آموزان به نحو مقتضی اقدام نمایند تا از تبعات اسفبار آن جلوگیری شود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 19 دی 1396 12:26 خوانده شده: 1494 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +27 -9 --
امامی 1396/10/19 - 13:45
با سلام و احترام و تقدیر و تشکر،
در یک کلام احسنتم.
پاسخ + 0 0 --
کرامت رنجبر دستنایی 1396/10/20 - 19:54
با سلام و ادب خدمت سرکار خانم امامی از لطف بینهایت شما سپاسگزارم
پاسخ + +13 -35 --
شهاب 1396/10/19 - 13:59
جناب آقای رنجبر نباید در مورد همه ی دانش آموزان قضاوت کلی کرد وهمه ی آن ها را پاک ضمیر نامید همانطور که همه جه به صورت مستقیم وچه به صورت غیر مستقم واز طریق رسانه ها دانش آموزانی را دیده ایم که دست به هنجار شکنی وحتی جرح و قتل می زنند اگر جایی برای برخورد با این افراد وهدایت آن هاوجود نداشته باشد قطعا آسیب بیشتری برای خوداین افراد ایجادخواهد شد اگر فردی از نزدیکان شما بوسیله ی این دانش آموزان به قتل برسدیا مجروح یا ضررمالی وارد شود با زاز آن ها دفاع می کردید متاسفانه عدم برخورد قانونی ومناسب بادانش آموزان خاطی وضعیت تربیتی را در آ.پ بحرانی کرده است پیشنهاد من به وزیر آ.پ این است که قوانین سخت گیرانه ای برای برخورد با دانش آموزان هنجار شکن تصویب کنند تا اوضاع تربیتی دانش آموزاد وخیم تر از این نشود
پاسخ + 0 0 --
امامی 1396/10/19 - 14:38
همکار محترم،

تأدیب دانش آموز از کانال سیاسی ، مصلحت است؟
خیلی از افرادی که در بزرگسالی یا سنین پایین تر به
زندان می افتند ، به عنوان یک مجرم حرفه ای بیرون
می آیند. مشکلات تربیتی دانش آموزان از قِبل اعتراض
و درگیری خیابانی ، اصلاح نمی گردد. از حال برچسب
مخالف نظام بر پیشانی آنان زدن امنیت فردای جامعه
را تخریب می سازد.
ترس آنان از شرایطی که در آن قرار گرفته اند را حس
نمی کنید؟ آنان هم جای فرزند یا برادر شما.
اگر هم از اوضاع خود لذت می برند به حساب هیجانات
دوران نوجوانی آنان بگذارید چیزی که گذراست.
جناب رنجبر پوزش می طلبم.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/10/19 - 18:36
خانم امامی بارها در رسانه ها از قتل وضرب وجرح فرهنگیان توسط دانش آموزان خبرهای ناگواری شنیده ایم با این وجود باید چه اقدامی کرد تا چنین اتفاقاتی کاهش یابد این اتفاقات اگر به حساب هیجانات دوره ی نوجوانی گذاشته شود باید هرروز شاهد ضرب جرح باشیم نهادهای قانونی همچون نیروی انتظامی برای همین موارد پیش بینی شده اند اگر قرار باشد احساسات پدرانه مادرانه ومعلمانه را وارد مسائل امنیتی کشور کنیم فاتحه ی کشور خوانده خواهد شد بنده در کلاس درس مدرسه ی ابتدایی با دانش آموزانی روبه رو هستم که علنی به معلم توهین می کنند دانش آموزان را کتک می زنندونظم کلاس را برهم می زنندبا پدر ومادر که صحبت می کنیم آن ها نیز از فرزند خود ابراز نارضایتی می کنند مشاور وروانشاس هم در برابراین بچه ها ابراز عجز می کند شما بفرمایید چه باید کرد
پاسخ + 0 0 --
مهرپور 1396/10/19 - 21:46
آقای شهاب،در رابطه با کامنت هایتان فقط می توانم بگویم برایتان متاسفم.گویا گرفتار شدن دانش آموزان به مثابه آبی بوده برای آتش انتقامتان از دانش آموزان!نباید این دو موضوع را با هم قاطی می کردید.
در ضمن اگر در یک دانشگاه معتبر درس می خواندید و اندکی از روانشناسی کودکان و نوجوانان می دانستید می توانستید برخورد بهتری با دانش آموزان کلاستان داشته باشید.البته بنده به یاد دارم زمانی که معلمین آقا در مدارس دخترانه بودند و معاونین مدرسه را صدا می کردند که کلاسشان را ساکت کند!بعد هم می گویید تعداد معلمین خانم زیاد است.اگر چون شما زیاد باشند که محیط های آموزشی به میدان جنگ تبدیل می شوند!
درست است که دانش آموزان امروزی قدری لوس و ننر هستند ولی دشمن ما نیستند و تحت هیچ شرایطی نمی خواهیم برای آینده سازان کشورمان مشکلی پیش بیاید.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/10/19 - 22:46
خانم مهرپورمتاسفانه شماذهن خوانی می کنید بنده به صحنه ی چنگ اشاره نکرده ام اگر به مدارس سربزنید ازاین دانش آموزان فراوان خواهید یافت دانش آموزانی که درجامعه هنجار شکنی می کنند از همین دانش آموزان هستند وگرنه دانش آموزان متعادل چنین کارهایی نمی کنند لطفا کامنت را دقیقا بخوانید وبعد نظر بدهید درضمن بند روانشناس بالینی هستم ودر این زمینه مطالعات زیادی داشته ام
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/10/20 - 10:45
با نظر همکاران مهرپور و امامی بیشتر موافقم
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1396/10/21 - 15:30
اکثر قریب به اتفاق مشکلات دانش اموزان نشان ناکارامدی اموزش و پرورش است، دانش اموزان بهنجار خودشان بهنجار هستند و هنر مدرسه تربیت دانش اموزان نابهنجار است که متاسفانه در حال حاضر مدرسه اغلب تاثیر منفی بر دانش اموزان دارد تا تاثیر مثبت تربیتی
پاسخ + +30 -6 --
مهرپور 1396/10/19 - 15:15
درود بر شما آقای رنجبر.دانش آموزان در سن نوجوانی هستند و در همه حال تحت تاثیر شرایط محیطی قرار می گیرند.زمانی که سیاست به طرق مختلف وارد محیط های آموزشی می شود انتظار عواقب آن را هم باید داشت.ما معلمین خواستار آزادی هر چه زودتر دانش آموزان عزیزمان و برگشتن آن ها به مدرسه و آغوش خانواده هایشان هستیم.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/10/19 - 19:26
موافقم
معلم رکن اصلی مدرسه است و تا معیشت منزلت معلم درست نشود انگیزه خدمت خوب ندارد و تحول محقق نمیشود
پاسخ + 0 0 --
مهرپور 1396/10/19 - 21:59
آقای دبیر م از موافقت شما ممنونم.ولی اینجا بحث معیشت و منزلت معلم نیست.بحث زندگی و آینده نوجوانان است.
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/10/20 - 06:31
با نظر سما موافقم همکار محترمه سرکار مهرپور
پاسخ + +12 -2 --
حسین 1396/10/19 - 19:57
سلام همکاران
درود بر جناب رنجبر با مقاله به جا و سنجیده
دانش آموزانی که پرخاش می کنندو دست به خشونت علیه معلمان می زنند اگر ریشه ای به علل پرخاش یا رفتارهای پرداخته شود از خانواده هایی هستند که دست پرورده طلاق- زندان- اعتیاد... هستند اما دانش آموزانی که در اینگونه اجتماعات دستگیر می شوند کاملا با دانش آموزان که معلم را مورد حمله قرار می دهند فرق می کنند و به گفته همکاران که فرمودند نباید برچسب سیاسی و خرابکار بخورند و ما معلمین باید از آنان حمایت کنیم و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنان شویم چرا که ممکن است اتفاقات سال 88 بیفتد و....
پاسخ + +9 0 --
کرامت رنجبر دستنایی 1396/10/19 - 22:34
سلام و احترام
همکاران بزرگوار و ارجمندم در این گیر و دار وزیر علوم و دانشجویان و اساتید از دانشجویان بازداشت شده حمایت کردنند و خواهان آزادی آنان شدند عده ای از خانواده های سایر بازداشت شدگان با تجمع جلو زندان ها از فرزندان خود حمایت کردند و هر کسی با هر توانی برای آزادی بازداشت شدگان به نوعی حمایت کرد حتی رییس قوه قضائیه هم اذعان کردند که با بازداشت شدگان با رافت اسلامی برخورد شود مقام معظم رهبری هم فرمودند افرادی که تحت تاثیر احساسات و هیجانات قرار گرفته اند از سایر افراد حسابشان را جدا کنید. آیا درست معقول و منطقی است که ما اظهار کنیم که با دانش آموزان که دچار غفلت شده اند به ضم اینکه ممکن است همین دانش آموز در کلاس درس شیطنت یا گستاخی کرده مورد لطف نظام قرار نگیرد و در بازداشتگاه یا زندان تبدیل به فردی پرخاشگر و... یا معاند شود .
پاسخ + +7 0 --
کرامت رنجبر دستنایی 1396/10/19 - 22:34
دوست و همکار عزیزم شکی نیشت که دانش آموزی که معلم را در کلاس درس مورد ضرب و شتم قرار می دهد باید با قاطعیت برخورد کرد و سیستم آموزشی نیز باید قوانین سخت گیرانه ای وضع و مدون کند اما این دو مبحث جدای از هم است و در اتفاقات اخیر خشک و تر نباید به پای هم بسوزند و حساب این دو موضوع از هم جدا هست و ما معلمین هم برحسب وظیفه ذاتی و انسانی خود باید از دست پرورده های سیستم آموزشی دفاع کنیم اگر چه دستگاه تعلیم و تربیت چشم های خود را به روی واقعیات جامعه بسته و به هیچ دانش آموزی که تا به حال از این سیستم فارغ التحصیل شده نیاموخته که چطور اعتراض خود را بیان کند و حاکمیت هم راه های قانونی را بسته پس باید در این برهه حساس به فکر آزادی دانش آموزان بازداشت شده بود تا جلو اتفاقات بدتر گرفته شود تا شاید نظام آموزشی هم دریچه ای به روی واقعیات جامعه و جامعه پذیری متعلمین خود بنماید از تمام دوستان و همکاران خوبم چه موافق و مخالف سپاسگزارم " مخالفت با یک نظر خود راهی بسوی حل مشکل است" سپاسگزارم
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/10/20 - 23:14
جناب رنجبر عدم برخورد قاطع نیز آسیب های خودش رادارد منظورمن از عنوان کردن قتل وجرح توسط دانش آموزان برای این بود که شما همه ی دانش آموزان را پاک ضمیر می دانید درضمن افراد بهنجار ودارای تربیت صحیح شیوه ی اعتراض را می دانند ونیروهای انتظامی وامنیتی کمتر اینگونه افراد را دستگیر می کنندفلذا باید به این عزیزان اعتماد کنیم واجازه ندهیم اقتدار این نیروها از بین برو د ودرپایان حمایت باید منطقی وحساب شده باشد نه احساسی وجانبدارانه
مویدباشید
پاسخ + 0 0 --
ی- ر - ....... 1396/10/25 - 13:33
جناب آقای رنجبر
شما و همکاران شما که اینها را می دانید چرا در مدرسه به آنها آزادی ابراز نظر و عقیده را نمی دهید؟
چرا برای برخی از همکاران شما؛ وقتی که توان پاسخگویی به سوالات آنها را ندارند و محاکمه آنان را بر پاسخگویی به سوالات ترجیح می دهند فکری نمی کنید؟
برادر عزیز هر نهاد امنیتی بجز حراست شما می داند که دانش آموز پایه های اول تا نهم از کمترین اطلاعات سیاسی و اغتشاشگری خیابانی برخوردار است و مدت زمان بازداشت آنان زیاد طول نمی کشد و نیاز به ریشه یابی دقیق دارد.
پاسخ + +9 0 --
امامی 1396/10/20 - 08:20
با سلام و احترام ،
جناب آقای شهاب ،
نظر موافق و مخالف برای چنین باوری ،حاصل دیدگاه حاصل از زندگی خود
و رشته تحصیلی و تجارب شغلی است . قلب و مغزکودک و نوجوان به منزله
یک چاقوی تیزی است که هر نوع کارکردی می تواند باشد شما با آن گوشت
و مرغ و ماهی خرد می کنید و برای عده ای در جامعه آلت قتاله است . چرا
من و شما چنین نمی کنیم ؟ اگر امروز آنان در کلاس درس تبدیل به عناصری
بی انضباط و ناهنجار گردیده اند نتیجه غفلت خانواده و نظام آموزشی است و
او در این جریان عصیان و سرکشی و بیداد ، فقط یک قربانی است . شما که
تقریبا همه نوشته ها را می خوانید و با نگرش و بینش بنده آشنا هستید.
هدایت دانش آموز به تاریک خانه بازجویی و بازپرسی ، اثر تخریبی خود را هرگز
از دست نمی دهد. شما روانشناسی خواندید نیک می دانید خاطرات بد در ضمیر
ناخودآگاه دایما باقی می مانند ،به نظر شما پنج سال دیگر او چگونه فردی خواهد
شد ؟ تصور امر نیز آزاردهنده است . از دقت نظر همکار و استاد گرامی جناب آقای
رنجبر سپاسگزارم .
پاسخ + +8 0 --
امامی 1396/10/20 - 09:30
در ضمن آقای شهاب بنده شروع انقلاب
کلاس زیست شناسی بودم روز شنبه بودو
اول متوسطه. ما دیدیم سیاست با دانش آموزان چه می کند،لذا فقط بحث هیجانات
نیست هر روحی از آزادی و حس اعتراض به
ظلم خوشش می آید اما تحریک دانش آموز
یا استفاده ابزاری از شور جوانی یا کم تجربگی او خوشایند نیست. آنان را قربانی
منافع خود نکنیم. آنان هنوز به سن قانونی
نرسیده اند. به امید رهایی. البته اخبار آموزش
و پرورش را دیدم وزیر در تعقیب است.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/10/20 - 13:11
خانم امامی اینجا بحث هیجان واعتراض مطرح نیست یقینا نیروهای انتظامی وامنیتی به این موضوعات واقفند اصولا در اینگونه تجمعات افرادی دستگیر می شوند که دست به تخریب وآسیب می زنند واحتمال دستگیری افراد بی گناه هم وجود دارد که با سازوکارهای قانونی برخورد می شود کاش عنوان می کردید راه کاری های شما ونویسنده برای برخورد با افراد قانون شکن وآسیب زننده چیست سخنان شما ونویسنده بیشتر جنبه ی احساسی دارد روانشناسی هم برخوردهای سخت را نفی نکرده است وبا روانشناسی وروانپزشکی نمی توان همه ی مشکلات روحی را برطرف نمود اگر این امکان وجود داشت نیروهای امنیتی وزندان درهمه ی کشورها حذف می شد امیدکه مسائل را به خوبی تحلیل کنیم وسخنانی مطرح نکنیم که جنبه ی علمی نداشته باشد امنیت در همه جای جامعه بدو ن برخورد سخت ایجاد نخواهد شد حتی در کشورهای بافرهنگ جهان
پاسخ + +7 0 --
امامی 1396/10/20 - 15:14
جناب شهاب ،
در کشورهای اروپایی یا کشور پیشرفته دیگر، بجای برخورد سخت برای برقراری امنیت ، ملت را در
برقراری و حفظ نظم سهیم می دانند لذا آنان را محترم می شمارند و مساله
بیشتر از آن که سیاسی باشد ، فرهنگی است. شعور و فهم و درک ملت در ب
برقراری و حفظ امنیت دخیل است .
برخورد ما احساسی نیست ضرر این کار از منفعتش بیشتر است .
یک نویسنده متعهد حل مساله نیست ،او وظیفه طرح مساله و اطلاع رسانی
یا برقراری حساسیت در جامعه را نیز نسبت به موضوع برعهده دارد. با تشکر از توجه
حض تعالی . موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/10/20 - 16:15
خانم امامی پس می فرمایید در کشورهای اروپایی نیروی پلیس وجود ندارد عجبااااااااااااا
پاسخ + 0 0 --
امامی 1396/10/20 - 17:50
جامعه بدون جرم و پلیس اصلا قابل تصور نیست. منظورم فهم و شعور جامعه است. وقتی این جمله را بیان می کنم منظورم خلافکاران و جنایتکاران نیست منظورم مردم هستند. جمعیت یک کشور .
دقت کنید شما به برخورد سخت برای برقراری امنیت اشاره کردید و بنده چنین تعبیر کردم ، لذا ربطی به مجرمین و پلیس ندارد.
بدون برخورد سخت با شیوه فرهنگی نیز می توان امنیت را تداوم بخشید. مثلا با آموزش نه برخورد سخت .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/10/20 - 22:14
واقعا به پراکنده گویی نمی توان جواب دادمن هم مخالف فرهنگ سازی نیستم وبرخود سخت صرف را مطرح نکرده ام ولی برخوردسخت رادرجامعه لازم می دانم ولی شما آن را نفی می کنید فرهنگ سازی زمان بر است وهمین برخورد های سخت در ایجاد فرهنگ دخیل هستند
پاسخ + +3 0 --
امامی 1396/10/20 - 15:53
* همه دانش آموزان دستگیر شده در حوادث اخیر آزاد شدند

عارف با بیان اینکه کارگروهی را تشکیل داده بودیم تا در فاز اول پیگیر وضعیت دانش آموزان و دانشجویان بازداشت‌شده باشد، متذکر شد: گزارش‌هایی که درباره دانش آموزان داریم جز یکی دو مورد که در بازداشت هستند، تقریبا مسئله‌ای باقی نمانده و بقیه آزاد شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد دانشجویان نیز روند خوبی دنبال می شود که امیدوارم هر چه سریعتر با توجه به اینکه در فصل امتحانات قرار داریم مسئله حل شود، ادامه داد: کمیته وضعیت سایر بازداشت‌شدگان را نیز پیگیری می‌کند.

ادامه دارد
پاسخ + +1 0 --
امامی 1396/10/20 - 15:54
بقیه :
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای نمایندگان عضو مجمع ۳۵ نفره استان تهران در جلسه با مسئولان سازمان اطلاعات استان این بود که هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بازدیدی از بازداشتگاه اوین داشته باشند و در جریان مسائل و مشکلاتی که مطرح است، قرار گیرند.

وی افزود: مقرر شده تا مسئولان وزارت اطلاعات پیگیری کنند تا این بازدید در اولین فرصت انجام شود تا نمایندگان گزارشی را در این زمینه به مردم ارائه کنند.

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶
پاسخ + +1 0 --
امامی 1396/10/20 - 16:05
ببخشید وقتی با تلفن همراه نوشته می شود
وجود اشکالات نوشتاری اجتناب ناپذیر است.
اصلاح می کنم:

یا هر کشور ......

حضرتعالی

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور