صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار

متولد دهه‌ سی در زنوز آذربایجان است و چون کبوتری سبکبال، آزاد و رها از منیت‌ها و قیودات زائد مادی .

بانو « کبوتر بهاور  » می‌گوید: دار و ندارم معطوف به تربیت خانوادگی، مدیون زحمات بی‌منت مادر و پدر و آزادی‌های معقولی است که در دوره نوجوانی برایم فراهم کرده‌اند.

از ۱۳ سالگی ساکن تهران بوده و با عشق و علاقه، معلمي را پیشه خودساخته و آن را تنها راه قدم برداشتن برای بچه‌ها تلقی کرده می‌افزاید: با اینکه سال ۸۶ بازنشست شده‌ام ولی تا ۹۸ عاشقانه تدریس کردم. عاشق شغل معلمي بوده و اگر امکان برگشت به گذشته باشد باز معلم خواهم بود. این معلم سینه سوخته هنوز با دفتر اسامی دانش‌آموزان، نقاشی‌های خاص و در یک کلام با روح و روان شاگردان حاضر و غایبش زیست می‌کند.

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار

مروری بر کارنامه شغلی خانم بهاور

- مبدع روش‌های نوین تدریسِ خلاق

- اولین مجری آموزش بارویکردهای نوین تدریس در کرج

- آموزش دیده‌ی جهانی روش‌های نوین تدریس بر اساس آموزه‌های نوین زیر نظر یونیسف به مدت سه سال

- عضو شورای زبان آموزي در سازمان پژوهش و دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش

- نقاد کتاب‌های تازه تالیف فارسی « بخوانیم و بنویسیم » آموزش و پرورش

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار

تالیفات

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار * کتاب کار زبان آموزي ( تلفیقی) پایه دوم دبستان

* کتاب کار فارسی  و کتاب معلم (راهنمای تدریس )

* کتاب طراحی آموزشی فارسی دوم ، کتاب باهم بیاموزیم علوم دوم ابتدایی

* کتاب کارریاضی پایه چهارم ابتدایی

* کتاب‌های جورچین آموزشی (گروه‌بندی براساس اهداف دروس)

* مبدع تدریس بر اساس نظریه « ند هرمان » یا تمام مغزی (تفکر موثر و حل مساله خلاقانه زمانی صورت می گیرد که فرد بتواند از چهار ربع مغز بهره بگیرد...)

* تدریس علوم و ریاضی در طبیعت و با حضور اولیای دانش‌آموزان (متد پدر و مادر همراه من شو)

* روش ابداعی برای آموزش راحت املا (تجسم کلمات و حک کردن در حافظه)

* تدریس دروس مناسبتی مانند نوروز با نام آشتی اقوام با پوشیدن لباس‌های محلی و تشریح آئین‌های باستانی و ملی  فلسفه وجودی هفت‌سین و...

* بهره‌مندی از ظرفیت اقوام در تفهیم مطالب (تبریک مناسبت‌ها با گویش‌های متنوع و متکثر و...)

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار

پویش ملی‌ - مردمی « نه به ته‌ سیگار »

پس از شنیدن اخبار مبنی بر سوختن جنگل های زیبای ارسباران با یک ته‌سیگار در بیست و هفتم تیرماه سال ۹۸، ایده پویش مردمی و ملی  « نه به ته سیگار » به ذهن خانم معلم کنجکاو متبادر می‌شود. بیش از دو ماه مطالعه همه‌جانبه در کم و کیف و ابعاد ملی و جهانی موضوع، با اختلاط تراوشات ذهنی و تجربیات علمی ، « پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار » از وی متولد می‌شود.

مدتی کار جمع‌آوری ته‌سیگار از پارک محله را تنهایی استارت زده و به مرور همراهان و همفکران دغدغه‌مند جذب پویش می‌شود. رفته رفته ایده پویش از جنینی به کودکی و کم کم در عرض چهار سال از کودکی به دوره نوجوانی پرتاب می‌گردد.

طراح لوگوی پویش مهندس آرمان سعیدنیا است ؛ گروه کوهنوردی فلزکار از اولین مخاطبان جدی پویش هستند که در ادامه از مجموعه منفک می‌شوند.

با رسانه ای شدن پویش در صدا و سیمای ملی ایران و رادیوکرج ، انعکاس در مجلات فارسی زبان در کشورهای اسکاندیناوی ، ساختن مستندی از پویش توسط مهندس سپهررضایی در سال ۹۹ ( دانش آموز پایه دومم در سال تحصیلی ۷۸_۷۷) باعث گسترش پویش در ۱۷ شهرایران شده است.

گفتنی است که فعلا با هماهنگی مسئولین، منطقه ۴ شهرداری مهرشهر به عنوان پایلوت پویش انتخاب شده و اهداف و مطالبات پویش با قدرت و سرعت در بوته نقد و آزمایش و خطاست تا با حصول نتیجه مطلوب به کل کرج و کشور تسری یابد.

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار

اهداف و مطالبات ملی‌ - مردمی پویش نه به ته سیگار:

۱ - آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه های سمعی وبصری ، رواج سواد زیست محیطی از مهدکودک ها ومقاطع ابتدایی تا دانشگاه ها...

۲ - تهیه و نصب تابلو های آگاهی دهنده در باره ی مضرات ته سیگار در مراکز پرتردد و پر ریزش.

۳ - نصب سطل های مخصوص ته سیگار در محل هایی چون ؛ ایستگاه های مترو ، تاکسی ،اتوبوس ، پایانه های مسافربری ، پارک ها و زندان ها و جاهای پرتردد.

۴ - جمع آوری اصولی و درست فیلتر های سیگار

۵ - اختصاص خودرویی برای جمع آوری و تخصیص شماره تلفنی برای این منظور.

۶_اعمال تشویق و یا جریمه . تشویق مثل استفاده از بارومترها برای اعلام اینکه کدام پارک و محل عاری از ته سیگار هست. جریمه در قبال انداختن و رها کردن ته سیگار در محیط زیست.(مصداق عبور از چراغ قرمز ، نبستن کمربند ماشین)

۷ - تخصیص لندفیلید اختصاصی طبق استانداردهای بین المللی و علمی برای ته سیگارها که به علت پسماند شیمیایی بودن نباید با زباله های دیگر مخلوط شود.

۸- اعلام روز ملی « نه به ته سیگار »  در ۲۷ تیر در سالنامه 

۹- استفاده از مقوله اجتماعات شناختی که شامل محققان، دانشمندان و پژوهشگران ،کنشگران و فعالان محیط زیستی که بر مبنای تحقیقات و بررسی هایشان و ارائه آن‌ها به مسئولین و سیاست گذاری برای کنترل این مشکل و بهبود شرایط آن.

خبر خوش آن که:

در کانال پویش به قلم خانم بهاور می‌خوانیم:

« بعد از حدود چهار سال تلاش و نشست‌ها و جلسات مکرر با مسئولین دلسوز محیط زیست، در باز‌نویسی قانون پسماند تمام مطالبات پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار به غیر از بند ۸ لحاظ شده است. این اتفاق میمون و مبارک در جلسه‌ای که در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در دفتر خانم دکتر سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در معیت مهندس قاسمی و دکتر محمد رفیعی مشاورین محیط زیست و مجریان این مجموعه با همراهی دکتر فخاری مدیرکل پیشگیری ازدخانیات و عضو پویش عنوان شد »  .

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گفت و گوی صدای معلم با کبوتر بهاور طراح پویش ملی‌ مردمی نه به ته‌ سیگار

منتشرشده در محیط زیست

گفت و گوی صدای معلم با پروفسور جمال قدوسی در مورد حفاظت از آب و خاک و جایگاه تحقیق و تفکر انتقادی

در هفتاد و چند سالگی چون جوانان انرژیک، قبراق، پرجنب و جوش و البته آغشته به تفکر انتقادی است.

پروفسور « جمال قدوسی » را می‌گویم. متولد ۱۰ اسفند ۱۳۲۵ میدان انقلاب( یوخاری چارراه بیجارچی کوچه‌سی) زنجان است. جد اندر جد چاقوسازند. ۱۳۳۰ به خاطر مهارت بی‌بدیل و هنر بی‌نظیر پدرش جهت آموزش صنعت آهنگری و راه‌اندازی واحد چاقوسازی به شهرک صنعتی کرج (ذوب آهن سابق/میدان استاندارد فعلی) دعوت می‌شوند.

جمال‌ِ ریزنقش و کنجکاو در کنار پرداخت حرفه‌ای به فوتبال و یک دوجین ورزش دیگر از دبیرستان فارابی (دهخدا) در رشته علوم تجربی دیپلم می‌گیرد.با اینکه در دندان‌پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شده ولی تحصیل در دانشکده کشاورزی کرج را ترجیح می‌دهد. مادرش به خاطر تامین مخارج تحصیل فرزندش فداکارانه تا فرش زیرِ پایش را می‌فروشد تا سه دختر و پنج پسرخانواده در آسایش و آرامش نسبی تحصیل نمایند.

گفت و گوی صدای معلم با پروفسور جمال قدوسی در مورد حفاظت از آب و خاک و جایگاه تحقیق و تفکر انتقادی

یورغونلوغوم چیخدی اوغول...

جمال پس از اخذ مهندسی کشاورزی در سال ۱۳۴۹ به سربازی می‌رود پس از فراغت از خدمت سربازی در سد سفیدرود به عنوان کارشناس جذب می‌شود.پس از صدور فرمان آبخیزداری، به دلیل تخصص و خلاقیت‌های فردی پله‌های ترقی را به سرعت طی کرده و در سال ۱۳۵۱ از طرف قائم مقام مجری طرح آبخیزداری کشور به عنوان مجری طرح آبخیزداری سفیدرود (برای جلوگیری از فرسایش و رسوب سدها) انتخاب می‌شود.

به واسطه خدمات شایان و خلاقیت وافر، مهندس جوان مورد توجه دکتر گودبن مشاور آب آمریکا قرار گرفته و در سال ۱۳۵۳ برای ادامه تحصیلات بورس این کشور را دریافت می‌کند. نهایتا با مدرک فوق لیسانس آبخیزداری با گرایش هیدرولوژی و دکترای مهندسی آبخیزداری با تخصص مدل سازی آب و مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست راهی مام میهن می‌گردد.

در انتهای صف طویل استقبال از دکتر قدوسی در فرودگاه، پدر و مادرش با افتخار ایستاده‌‌اند.

جمال پس از مصافحه با همه با استقبال گرم پدر روبه رو می‌شود . 

پدر رو به فرزندش می‌گوید: « اوغلوم بوگون یورغونلوم چیخادتدین اوزون آغ اولسون آغ، آللاه سندن راضی اولسون »

پدر بزرگوار قدوسی علاوه بر استادی صنایع دستی، شاعر، موسیقی‌دان و اهل ذوق و عرفان بوده ‌است. در آینده نزدیک گزارش جداگانه‌ای در خصوص آفرینش‌های ادبی و هنری آن‌ مرحوم منتشر خواهد شد.

ghoddousijamal2

درنگی در کارنامه علمی‌ - پژوهشی قدوسی

- تدریس دروس تخصصی مختلف در مقاطع لیسانس، ارشد و دکترا در معتبرترین دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران، خواجه نصیر، تربیت مدرس،دانشکده کشاورزی کرج و دانشگاه زنجان و...

- استاد راهنما و مشاور صدها پایان‌ نامه و رساله دکترا در معتبرترین دانشگاه‌های کشور

-  مشاور و تهیه کننده طرح‌های آبخیزداری در اشل ملی در چهار گوشه کشور

- مولف هشت کتاب علمی_ تخصصی مرجع و نویسنده کتاب برتر سال در  ۱۳۹۰(یکی از نویسندگان کتاب مرجع مبارزه بیولوژیکی با فرسایش)

- یک دهه محقق و پژوهشگر نمونه کشور از سال ۱۳۷۳ الی ۱۳۸۲ و دریافت لوح‌ تقدير از تمام روسای جمهور وقت

- کارشناس برنامه‌های تخصصی مختلف در صدا و سیمای مرکز و شهرستانها

- دارنده بیش از هفتصد مقاله علمی و همچنین ارائه دهها مقاله در کنفرانس‌های جهانی در ۹۲ کشور جهان

- عضو موسس انجمن بین المللی IRCSA (انجمن بین المللی سامانه‌های سطوح آبگیر باران)

- مولف کتاب فاخر  « در جست و جوی آب » در سال ۱۳۷۵ و مهندس برتر کشور در سال ۱۳۹۰

- دبیر هشتمین همایش بین المللی با عنوان  « سامانه‌های سطوح آبگیری ایران » که افتتاح همایش به دست آیت‌اله رفسنجانی رئیس جمهور وقت صورت گرفت.

- مهندس ناظر طرح کنترل سیل‌ در شمال عظیمیه کرج

- مشارکت فعال در آبخیزداری شهری و مشاور اب و محیط زیست سازمان فضای سبز کرج تا سال ۱۴۰۰

تحقیقات فانتزی ؛ پژوهش‌های نمایشی

دکتر قدوسی در مورد بحران آب و خاک کشور معتقد به تصمیم سازی‌های اشتباه و غیرکارشناسی است.

وی می‌گوید:

 « ما در حوزه ی تصمیم گیری مربوط به حفاظت از آب و خاک درست کار نکردیم و در نتیجه ، تصمیم گیری‌ها کارآمد، کارا و داری عملکرد مناسب نیستند. از سوی دیگر ما در کشور تحقیق و تفکر انتقادی را جدی نگرفتیم . تحقیق اگر بومی باشد درد بی درمان ما را درمان می‌کند. دستگاه اجرایی باید ملزم به توجه به خروجی های تحقیقات باشد. اما در کشور ما این موضوع اصلا مورد توجه قرار ندارد. کسی نمی‌گوید این درخت که اینجا می کاری بر اساس کدام تحقیق است. می گویند فلان کشور کاشته ما هم بکاریم.

دکتر قدوسی معتقد است آموزش، تحقیق و اجرا، مانند مولکول آب است که اکسیژن آن تحقیق و هیدروژن‌هایش آموزش و اجرا است.اما متاسفانه در کشور به ویژه در زمینه های آب، منابع طبیعی و محیط زیست از یافته های تحقیقاتی درون کشور کمتر استفاده شده و می‌شود در حالی که  آموزش،تحقیق و اجاره باید کنار هم قرار گیرند.

گفت و گوی صدای معلم با پروفسور جمال قدوسی در مورد حفاظت از آب و خاک و جایگاه تحقیق و تفکر انتقادی

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گفت و گوی صدای معلم با پروفسور جمال قدوسی در مورد حفاظت از آب و خاک و جایگاه تحقیق و تفکر انتقادی

منتشرشده در محیط زیست

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم و سوال از حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد فروش اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی و سایر اموال و دارایی های آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی بابایی » رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس جمهور عنوان کرد که اردوگاه شهید باهنر تهران به شرکتی به نام « واسط مالی شهریور سوم » به ثمن بخس ( یک سوم قیمت واقعی ) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفند ماه 1395 فروخته شده است .

وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری فارس عنوان کرد اردوگاه شهید باهنر حیثیت و آبروی آموزش و پرورش است .

گزارش انتقادی صدای معلم و سوال از حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد فروش اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی و سایر اموال و دارایی های آموزش و پرورش

این ها سخنانی هستند که در سال 1397 از سوی آقای حاجی بابایی عنوان شده اند هر چند تاکنون رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد گزارش صدای معلم با عنوان « حاجی بابایی در مورد واگذاری اموال و املاک آموزش و پرورش در زمان وزارت خودش هم پاسخ گو باشد » سکوت اختیار کرده است . ( این جا )

« صدای معلم » نخستین رسانه ای بود که همان ابتدا نسبت به فروش اموال و دارایی های آموزش و پرورش تحت عنوان « مولد سازی » واکنش نشان داد  . ( این جا )

پی گیری های مستمر این رسانه و واکنش های سایر افراد حقیقی و حقوق در این زمینه موجب شد تا وزارت آموزش و پرورش از مواضع خود در مورد « مدرسه فروشی » عقب نشینی کند .

اما ماجرا به این جا ختم نشد .

گزارش انتقادی صدای معلم و سوال از حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد فروش اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی و سایر اموال و دارایی های آموزش و پرورش

« صدای معلم » در گزارشی به تاریخ 6 مهر 1402 نسبت به فروش « اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی آموزش و پرورش » و سایر سرمایه ها و دارایی های آن مانند « مجموعه فرهنگی ورزشی چمران رامسر ؛ اردوگاه گل آور 2 بندر انزلی - کانون فرهنگی تربیتی قدس - خانه معلم زنجان و.... هشدار داد . ( این جا )

نخستین پرسش این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران از رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و سایر نمایندگان انقلابی آن است که این اردوگاه ها و دارایی ها ، آبرو و حیثیت آموزش و پرورش نیستند  ؟ چرا جمهوری اسلامی به تعهدات  و وظایف خود که به صراحت در « قانون اساسی » و به ویژه در مورد « آموزش رایگان » ذکر شده پای بند نیست و به انحای مختلف درصدد است تا از زیر بار انجام آن شانه خالی کند ؟

چرا ایشان در مورد این مساله ی مهم سکوت کرده است ؟

در کجای دنیا برای جبران کسری بودجه ، اموال و دارایی های آموزش و پرورش را که زیر بنایی ترین دستگاه است و محور توسعه پایدار به شمار می رود را می فروشند تا سایر مخارج را تامین کنند ؟

املاک مازاد یعنی چه ؟

گزارش انتقادی صدای معلم و سوال از حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد فروش اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی و سایر اموال و دارایی های آموزش و پرورش

از کی و چگونه این مکان ها در رده املاک مازاد قرار گرفته اند ؟

چرا جمهوری اسلامی به تعهدات  و وظایف خود که به صراحت در « قانون اساسی » و به ویژه در مورد « آموزش رایگان » ذکر شده پای بند نیست و به انحای مختلف درصدد است تا از زیر بار انجام آن شانه خالی کند ؟

این بی توجهی و کوچک انگاری نسبت به امر آموزش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ؟

گزارش انتقادی صدای معلم و سوال از حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد فروش اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی و سایر اموال و دارایی های آموزش و پرورش

تا چه زمانی قرار است وزیر آموزش و پرورش به شعار دادن بی پشتوانه و طنز گونه در مورد جایگاه آموزش ادامه دهد و در مورد این گونه امور منفعل باشد ؟

مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد نظارتی بی بدیل در کجای این معادلات قرار گرفته است ؟

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم و سوال از حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس انقلابی در مورد فروش اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی و سایر اموال و دارایی های آموزش و پرورش

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار

تسلیت صدای معلم به مناسبت زهرا سعادت معلم و مؤسس بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز

بانو زهرا سعادت، معلم و مؤسس بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز  18 مهر درگذشت .

به این مناسبت سایت « اول فارس » نوشت : ( این جا )

تسلیت صدای معلم به مناسبت زهرا سعادت معلم و مؤسس بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز  زهرا سعادت، ‌ ۱۲ بهمن ۱۳۰۴ پا به دنیا گذاشت. پس از گذراندن دوران تحصیل در دبیرستان وارد دانشگاه شد و به تحصیل در رشته حقوق روی آورد، اما از آنجا که به ادبیات علاقه داشت و نمی‌توانست همزمان در دو رشته درس بخواند ؛ در نهایت به تحصیل ادبیات پرداخت و موفق به دریافت مدرک کارشناسی در همین رشته شد.

معلم آموزش و پرورش شد و ازدواج کرد و چند بار به عنوان معلم نمونه انتخاب شد و تنها فرزندش نیز به دنیا آمد که از قضا، سال‌ها بعد مبتلا به بیماری مهلک سرطان دچار شد .

سال ۱۳۶۶ یعنی درست ۳۳ سال قبل، جان جگرگوشه‌اش را نیز از او و همسرش ستاند و یک سال افسردگی و غم شدید به سمتی رفت که کم مانده بود مادر را نیز از پای بیندازد.

خود او درباره آن دوران می‌گوید: «از دنیا بریده و به شدت غمگین شده بودم. من فقط همین یک فرزند را داشتم، تمام دلخوشی‌ام او بود.

اگر به هر حال با قطع پای او قلبم شکسته بود، درگذشتش کمرم را نیز شکست… اما بلند شدم؛ دست روی زانوانم گذاشتم و بلند شدم. گفتم باید حتما برخیزم و کاری کنم.»

به هر زحمتی که بود در محل زاد و زندگی خود، شیراز، بیمارستانی بنا نهاد به یاد فرزندش‌ امیر حدائق.

این مرکز درمانی اکنون با عنوان «بیمارستان آنکولوژی امیر» شناخته می‌شود و با در اختیار گذاشتن اداره آن از سوی وی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در آن بیماران مبتلا به سرطان تحت درمان و مراقبت قرار می‌گیرند .

بیمارستان آنکولوژی امیر توسط بانوی خیر سرکار خانم زهرا سعادت در فضایی به مساحت زیر بنایی ۶۳۷۰ متر مربع به یاد فرزند گرامی شان مرحوم امیر رضا حدائق جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی بنا نهاده و پس از احداث به دانشگاه علوم پزشکی اهدا نموده است و پس از تکمیل و تجهیز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح و راه اندازی گردید .

تسلیت صدای معلم به مناسبت زهرا سعادت معلم و مؤسس بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز

 بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز به عنوان تنها مرکز ارائه‌دهنده خدمات تخصصی و فوق تخصصی آنکولوژی در جنوب کشور در سال گذشته موفق به ثبت ۴۵ مورد پیوند مغز استخوان در کارنامه خود شده است.

بیمارستان امیر ۱۳ استان و ۷ کشور همسایه را پوشش می دهد .

در این مرکز به بیماران تمامی کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و پاکستان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می شود.

بیمارستان امیر مرکز درمانی تک تخصصی یا سرطان شناسی در منطقه جنوب کشور به شمار می رود، این بیمارستان ۹۴ تخت فعال دارد، اما با ضریب اشغال ۹۸ درصد به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می پردازد.

خانم سعادت می‌گوید: ( این جا )

«من در دوران معلمی، چند بار به عنوان معلم نمونه نیز انتخاب شده بودم و آن زمان این طور بود که انتخاب معلم نمونه با اختصاص حقوقی جداگانه علاوه بر مدال‌ها و تقدیرنامه‌ها همراه می‌شد.

تسلیت صدای معلم به مناسبت زهرا سعادت معلم و مؤسس بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز

بنابراین اکنون مخارج زندگی‌ام از حقوق بازنشستگی و نمونه شدن تامین می‌شود.» او تاکید می‌کند:

«هر کسی در برابر انسان‌های دیگر مسئولیت و وظیفه‌ای دارد و من هم با اقدامات خود فقط به وظیفه انسانی‌ام عمل کرده‌ام».

« صدای معلم » درگذشت این معلم نمونه ، مسئولیت شناس و دلسوز را دردمندانه تسلیت می گوید .

پایان پیام/

منتشرشده در چهره‌های ماندگار

چرا با گذشت 20 روز از مهر برخی دانش‌آموزان هنوز کتاب ندارند و مقصر کیست  اکنون که 20 روز از شروع سال تحصیلی می‌گذرد هنوز برخی از کتابهای درسی متوسطه دوم در برخی استان ها توزیع نشده و بسیاری از اولیاء و دانش آموزان سردرگم هستند و هر روز به صورت تلفنی و یا حضوری کسری کتاب های درسی را دنبال می کنند.

چند سالی است که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با هدف رضایت مندی اولیاء و دانش آموزان در تهیه کتاب درسی و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ، شیوه توزیع کتابهای درسی را از حالت سنتی که توسط کتابفروشی ها انجام می شد تغییر داده و به شیوه جدید با ثبت نام در سامانه فروش کتب درسی و توزیع توسط مدرسه انجام می شود.

مسئولین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مهمترین هدف از شیوه جدید توزیع کتابها در سامانه را نفع اقتصادی خانواده ها، صرفه جویی در مصرف کاغذ و کاهش توزیع کتابهای درسی سال قبل، عنوان می کنند. تجارب در چند سال گذشته نشان می دهد که نه تنها به این اهداف نرسیده اند بلکه مشکلات زیادی را برای مدارس و خانواده ها به وجود آورده اند. همچنین برخی دانش آموزان انتقالی به مدارس دیگر و یا  و انتقالی از استانهای دیگر و کسانی که تغییر رشته داده­اند علیرغم پرداخت هزینه کتابهای درسی هنوز کتاب های خود را دریافت نکرده و علت را عدم به روز رسانی سامانه فروش کتب درسی با سامانه ­های سیدا و پادا یا عدم کلاس‌بندی در مدارس عنوان می کنند.

مسئولین در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مشکل را در مدیریت توزیع کتابهای درسی در استان‌ها می‌دانند که در این چند سال هنوز فکری برای آن نشده که خود جای سؤال دارد و استانها نیز مشکلات موجود در توزیع کتابهای درسی را به عدم هماهنگی سامانه‌های مدارس و نداشتن نیروی انسانی گره می زنند.

چرا با گذشت 20 روز از مهر برخی دانش‌آموزان هنوز کتاب ندارند و مقصر کیست

در ضمن به گفته خود مسئولین در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی 350000 هزار دست کتاب درسی بیشر از آمار دانش آموزان کل کشور چاپ شده که این امر بحث صرفه جویی در کاغذ را زیر سؤال می برد و دیگر احتیاجی به ثبت سفارش در سامانه نیست در حالی که طبق اطلاعات سامانه های سال گذشته می توان آمار دقیق کتابهای درسی در هر استان را مشخص کرد.

نکته قابل تأمل اینجاست که قبل از انتشار فایل کتابهای درسی در فضای مجازی، کتابهای کمک درسی منتشر شده و فروش قابل توجهی هم دارند این در حالی است که خیلی از دانش آموزان هنوز کتاب درسی به دستشان نرسیده است.

ثبت نام کتابهای درسی از فروردین ماه امسال شروع شده و مدارس یا خانواده ها هزینه ها را برای بیشتر دانش آموزان پرداخت کرده اند که اگر از حدود  15میلیون دانش آموز  تنها 10 تا 12 میلیون به طور متوسط نفری 100000 هزار تومان پرداخت کرده باشند رقم بسیار زیادی پول به حساب سازمان واریز شده که سود آن در این چند ماه مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

چرا با گذشت 20 روز از مهر برخی دانش‌آموزان هنوز کتاب ندارند و مقصر کیست

نکته مهم این است که مسئولین نظارتی در آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند که کتابهای درسی سر از بازار سیاه در نیاورند و عده‌ای به دنبال سوء استفاده از این بحران نباشند.

با توجه به وجود چنین مشکلاتی­ یا باید شیوه ثبت نام و توزیع کتب درسی را دوباره تغییر داد و یا اینکه ایرادات کار را بررسی و اصلاح کرد و به سمتی پیش برد که دغدغه  دانش آموزان، خانواده ها و مدارس کمتر شده و تا قبل از شروع سال تحصیلی کلیه کتابها به دست دانش آموزان برسد.

برای رهایی مدارس و خانواده‌ها می‌توان با همان ثبت نام درسامانه و توزیع توسط کتابفروشی‌های منتخب و قابل اعتماد و با نظارت دستگاههای مربوطه بسیاری ازمشکلات مطرح شده را مرتفع نمود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چرا با گذشت 20 روز از مهر برخی دانش‌آموزان هنوز کتاب ندارند و مقصر کیست

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش » است که در دو موضوع مهم « فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش » و « تراکم کلاسی » انجام شده است .

بخش سوم این گفت و گو را می خوانید .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

یکشنبه 24 شهریور 1398 , « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « " وقتی سن بالا می‌رود حافظه کوتاه مدت ضعیف می‌شود " ! وزیر آموزش و پرورش به جای اقتصاددان ها ابتدا پای متخصصان تعلیم و تربیت را به آموزش و پرورش باز کند ! » چنین نوشت : ( این جا )

« فانی در آغازین روز معارفه در کنار نهاوندیان در جملاتی هرچند کوتاه، اما قول و قرارهایی شنیدنی داد؛ از جمله آنکه قرار است در ساختار آموزش و پرورش، معاونتی پا به عرصه وجود بگذارد که رنسانسی در آموزش و پرورش ایجاد کند؛ معاونت اقتصادی تا هم بی سر و صدا جیب معلمان را پر پول کند و درد بی درمان بودجه را التیام بخشد.

دیروز کسانی که در مراسم تکریم و معارفه محسن حاجی میرزایی شرکت کردند لابد فراموش کرده اند که علی اصغر فانی در نخستین نشستی که با تشکل های فرهنگیان در زمان سرپرستی اش بر وزارت آموزش و پرورش داشت تاکید کرد که در وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد معاونت اقتصادی و تحولی بزرگ و شگرف در اقتصاد آموزش و پرورش و معیشت معلمان است .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

فانی در این نشست که مدیر صدای معلم هم حضور داشت چنان با آب و تاب سخن می راند که کم تر کسی تصور می کرد پس از ماه ها پرسش گری و مطالبه گری نه از سوی آن تشکل های شرکت کننده در نشست بلکه از سوی همان رسانه ای که بعدا حضورش در نشست های بعدی تحمل نشد و حتی به نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش راهش ندادند در پاسخ بگوید که ایجاد چارت جدید سازمانی با سیاست ها و دستور العمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تضاد است و عملا این شعار انتخاباتی به ورطه فراموشی سپرده شد ....

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

پرسش « صدای معلم » در آن زمان از فانی استخوان خرده کرده در آموزش و پرورش این بود که آیا ایشان قبل از رای اعتماد مجلس به ایشان از چنین موضوعی اطلاع نداشت و بعدا متوجه شده بود که این شعار با چابک سازی سازمانی در تعارض و تضاد است ؟

اقتصاد آموزش و پرورش هم تاکنون و شاید با وضعیتی نامساعدتر به حیات بیمار خویش ادامه داده است . تنها چیزی که رخ داده و البته « صدای معلم » در گزارش ها ؛ یادداشت ها و اخبار خود نسبت به آن « هشدار » داده بود ؛ تبدیل کالاهای سرمایه ای به پول برای تامین هزینه های جاری مانند  فروش املاک و ساختمان و زمین مدارس و ادارات و  اردوگاه ها و در یک کلام املاک و مستغلات است که با قانونی شدن آن تحت عنوان « مولدسازی » در حال اجراست.

بخش بزرگی از این نا به سامانی در اقتصاد آموزش و پرورش تابعی از اقتصاد کلان جامعه و سیاست های سیاست گذاران و تصمیم گیران است که حداقل در حوزه آموزش و پرورش کم تر کسی نقدی بر آن وارد می کند و یا حتی جرات وارد شدن در آن و نقد سیاست های موجود را ندارد و به عبارت بهتر  « نگاه سیستمی ابتر است » .

 بخشی از این به هم ریختگی و شلختگی هم معلول مدیریت های ناکارآمد،  غیرعلمی و بدون نظارت است که باز هم  غالبا از نگاه وزیر و تیم وی مغفول باقی می ماند .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران در پایان چنین آورده بود :

« شاید بهتر باشد جهت یادآوری به وزیر آموزش و پرورش اعلام کنیم که هنوز مدیریت علمی در آموزش و پرورش شکل نگرفته است که بخواهد اقتصاد به عنوان یک شاه کلید اوضاع آن را بهبود ببخشد . به نظر می رسد در این کشور هر فردی که به مقام و منصبی می رسد تصور می کند که خودش حلال  و تحلیل گر مشکلات و قهرمان بی مثال برداشتن موانع از مسیر است  و فکر می کند که دیگران چیزی نمی فهمند و آنان را « کور » خطاب می کند

به نظر می رسد اگر ابتدا پای " متخصصان تعلیم و تربیت و مدیریت " به آموزش و پرورش باز شود به " واقعیت " نزدیک تر و عملیاتی تر باشد .

تاکنون وزرای پیشین آموزش و پرورش از جمله دانش آشتیانی ، بطحایی و سیدجواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش نشست هایی با متخصصان و اساتید علوم تربیتی داشته اند اما نتیجه مشخص و قابل اندازه گیری برای آموزش و پرورش و مدرسه نداشته است .

« صدای معلم » با توجه به تجارب پیشین و بر مبنای یافته های علمی به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد می کند تا «  دفتر همکاری های آموزش و پرورش و دانشگاه » در این وزارتخانه تاسیس شود .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

( البته این رسانه در گزارش دیگری عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش را مورد نقد و ارزیابی کارشناسی قرار خواهد داد . )

همچنین پیشنهاد می گردد با توجه به عملکرد ضعیف معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش یکی از متخصصین عمل گرا در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش به این سمت برگزیده گردد .

بدون تردید نظارت علمی ، نافذ و مستمر در بهبود فرآیندهای مدیریتی و مدیریت اثربخش نقش مهمی ایفا خواهد کرد  » .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

محسن حاجی میرزایی پس از آن که وزیر آموزش و پرورش شد ؛ در توئیتی چنین نوشت :

« از اندیشمند فرهیخته جناب آقای دکتر علی طیب نیا تقاضا کردم به عنوان رییس کمیته اقتصادی آموزش و پرورش ، مشاور بنده و همراه فرهنگیان باشند و این کمیته را با حضور اقتصاد دان های جوان تشکیل دهند ، مطمئنم اقتصاد آموزش و پرورش با حضور ایشان تحول واقعی را تجربه خواهد کرد » .

اکنون سال هاست که از آن حرف های فانی و سپس حاجی میرزایی گذشته است .

نه معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش ایجاد شد .

نه تعریفی از اقتصاد آموزش و پرورش ارائه شده و تبیین گردید .

نه انتصاب مشاور اقتصادی و رفاهی وزارت آموزش و پرورش ؛ مشکلی از گروه های کور این دستگاه مادر گشود .

نه تحول خاصی در وضعیت معیشت معلمان ایجاد شد و همه بالسویه زیر خط فقر قرار گرفتند .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

تنها چیزی که رخ داده و البته « صدای معلم » در گزارش ها ؛ یادداشت ها و اخبار خود نسبت به آن « هشدار » داده بود ؛ تبدیل کالاهای سرمایه ای به پول برای تامین هزینه های جاری مانند  فروش املاک و ساختمان و زمین مدارس و ادارات و  اردوگاه ها و در یک کلام املاک و مستغلات است که با قانونی شدن آن تحت عنوان « مولدسازی » در حال اجراست.

کیست که نداند مدرسه فروشی و فروش دارایی ها و سرمایه های آموزش و پرورش خیانت به نسل های  آینده و زدن به سیم آخر است . ( این جا )

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

وزیر تازه از راه رسیده آموزش و پرورش که به نظر می رسد اطلاعی از گذشته و نیز تحلیل نسبت به آینده ندارد به تازگی در گفت و گویی با خبرگزاری دولتی ایرنا چنین می گوید : ( این جا )

« وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان تشکیل می شود، هدف این سازمان را رفع مشکلات رفاهی و ارایه خدمات بهتر به معلمان عنوان کرد و افزود: امید می رود تا ۶ ماه پیش رو اساسنامه و آیین‌نامه آن تدوین شده و از سال آینده فعالیت آن آغاز شود و برای سال آینده شاهد فعالیت این سازمان باشیم » .

به نظر می رسد در این کشور هر فردی که به مقام و منصبی می رسد تصور می کند که خودش حلال  و تحلیل گر مشکلات و قهرمان بی مثال برداشتن موانع از مسیر است  و فکر می کند که دیگران چیزی نمی فهمند و آنان را « کور » خطاب می کند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

منتشرشده در اقتصاد

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور