گروه استان و شهرستان ها/ چندی پیش « عباس گودرزی » نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ بروجرد در استان لرستان نامه ای را خطاب به وزیر آموزش و پرورش نگارش نمود . ( 1 )
« جمعی از فرهنگیان بروجرد » در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند اقدام به ارائه برخی توضیحات نموده اند .
متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
دوست دارم فضای روحی و روانی یک غم از هزاران غم یک فرهنگی را برای مسئولان ترسیم کنم تا لحظاتی خود را در قالب یک معلم احساس کنند و آنگاه در خلوت خود لختی بیندیشند/ فارغ از اینکه به دلیل همین معین نبودن زمان پرداخت دستمزد معلم ، او هیچ گاه نمی تواند برای این حقوق حق التدیس خود برنامه ریزی کند و اصولا نه می تواند بابت آن به کسی قولی دهد یا حتی چکی امضا کند/ تنها در پایان اردیبهشت ماه چندروز قبل از روز انتخابات " دوماه" از حق التدریس سال تحصیلی 95- 96 پرداخت شد . خرداد آمد و سال تحصیلی به پایان رسید از مزد همکاران خبری نشد . اعتراضات همکاران باعث شد جناب نوبخت در مصاحبه ای بفرمایند که : فرهنگیان با عدم تصحیح اوراق امتحانی [ که حق الزحمه آن عزیزان نیز سوگ مندانه پرداخت نشده است ] گروکشی می کنند/ اینها همه در حالیست که فرهنگیان علی رغم این مشقات و رنج و آلام بی پایان ، در انتخابات ریاست جمهوری که پشت سرگذاشتیم بیشترین همکاری ،همدلی ، همراهی ، ازخودگذشتگی و همسویی با دولت دکتر روحانی را داشتند و در پیروزی آقای روحانی ، اگر نگوییم بیشترین سهم ، لااقل سهمی تعیین کننده داشتند و همگان نیز بدان معترف هستند/ هیچ سودی بابت عدم پرداخت به موقع حقوق او تعلق نگرفته بلکه با وجود تورم و کاهش ارزش پول دریافتی و کسر مالیات از او به شدت مورد تنبیه هم قرار می گیرد/ آیا در چنین شرایطی می توان از انگیزه ی معلمان و کیفیت تدریس و روش های نوین تدریس برای معلم سخنی گفت/ درد جانکاه فرهنگیان و تحقیر سیستماتیک و مداوم آنان با برنامه دادن و سخنرانی و انشا خوانی این وزیر یا آن کاندیدا ی وزارت حل نمی شود
حساسیت به موضوع آموزش و پرورش و کارکردهای آن البته نباید فقط معطوف به انتخاب وزیر آموزش و پرورش باشد/ این نگاه الزاماتی دارد که باید به آن نیز متعهد و وفادار بود/ زمانی که سخن از حاکمیتی بودن آموزش و پرورش می کنیم آیا واقعا جایگاه و ارزش این نهاد مانند سایر نهادهای حاکمیتی مانند قوه قضائیه ، سازمان صدا و سیما و... است/ در ماده 9 این قانون ، " آموزش و پرورش " در رسته امور اجتماعی، فرهنگی و خدماتی طبقه بندی می شود/ اگر قرار است که واقعا آموزش و پرورش مطابق قول مسئولان جایگاه حاکمیتی داشته باشد پس قاعدتا نباید این نهاد مهم همیشه درگیر مشکلات بودجه و پرداخت مطالبات و معیشت معلمان باشد/ پس از گذشت یک دهه از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هنوز ظرفیت های مهم این قانون مانند ماده 68 و یا ماده 125 برای معلمان به صورت کامل اجرایی نشده است/ هنوز معلمان مانند سایر کارمندان دولت مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از پرداخت هایی مانند کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم محرومند/ نمی شود سخن از حاکمیتی بودن آموزش و پرورش راند و نسبت به این که چه کسی وزیر آموزش و پرورش می شود حساسیت داشت اما فرضا بیش از یک سوم مدارس کشور مخروبه باشند ، دانش آموزان در مدارس کپری و یا کانکسی و... با کم ترین امکانات تحصیل کنند ، آموزش و پرورش همیشه کسری بودجه داشته و تقریبا همه بودجه آن صرف حقوق پرسنل شود و اعتباری برای کیفیت بخشی نداشته باشد ، حق التدریس معلمان تا ماه ها پرداخت نشود ، برخی معلمان خرید خدمات ماهانه فقط سیصد هزار تومان حقوق بگیرند در حالی که حتی بیمه هم ندارند ، اکثریت معلمان زیر خط فقر بوده و حتی یک بیمه تکمیلی کارآمد نداشته باشند ، در مدارس مشاور و یا مربی بهداشت نداشته باشیم و صدها مسائل ریز و درشت دیگر .../ اقتصاد آموزش و پرورش تابعی از اقتصاد کلان جامعه است/ اگر قرار است سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه ناخالص ملی از یک درصد به 6 و یا 7 درصد و یا سهم آن از بودجه عمومی بیست درصد شود باید اقتصاد کلان بهبود یابد/ بزرگ نمایی اشتباهات ، سیاه نمایی و بی ثبات نشان دادن وضعیت جامعه برای آن که نشان داده شود فرضا مردم اشتباه کرده اند سود و یا منفعتی برای کشور و پیشرفت آن ندارد و تنها نتیجه آن کاهش و یا نابودی " سرمایه اجتماعی " خواهد بود و مصداق عینی " بر سر شاخه نشستن و بن بریدن " خواهد بود/ اگر دولت ( حاکمیت ) توان ، منابع و یا امکانات کافی برای اجرای اصول قانون اساسی را ندارد می تواند و باید از " مردم " کمک بگیرد/ آموزش و پرورش یک مساله ملی است و منطقا " نگاه ملی " بر آن ساری و جاری باشد
گروه گزارش/ « فاطمه سعیدی » نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است . او دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است .
هر چند این دوره نخستین تجربه نمایندگی اوست اما می توان گفت سعیدی از پرکارترین و صادق ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دهم است .
« صدای معلم » به مناسبت تشکیل کایینه دوازدهم و سهم زنان گفت و گویی با ابشان انجام داده است که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم
تعاملات جامعه مدرن امروزی باعث بیشتر شدن سطح ارتباط افراد جامعه با یکدیگر شده است و این سطح ارتباط در افرادی که به عنوان چهره های شناخته شده در جامعه مطرح هستند صد چندان بیشتر است به خصوص اگر فرد یا افرادی خود را با شیوه خاصی به جامعه مخاطب خود معرفی وعرضه کند ؛ برای نمونه اگر یک فرد ورزشکار قهرمان المپیک به یکباره در حال مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر دیده شود قطعا در جامعه مخاطب چند میلیونی طرفدار خود رفتار وی همانند بمبی مخرب عمل خواهد کرد ولی اگر همین مورد برای یک فرد عادی جامعه مانند یک معلم یا حتی مدیر مدرسه رخ دهد، این رخ داد در سطح حوزه فامیلی یا نهایتا محلی خود شخص به مدت بسیار کوتاه مطرح خواهد شد.
در روزهای اخیر ابتدا شاهد انتشار عکس های از خانم آزاده نامداری مجری معروف صدا و سیما در رسانه های ارتباطی بودیم و پس از آن این خانم اقدام به انتشار یک فایل ویدئویی در مقام دفاع از خود نمود فایلی که در آن عنوان کرده بود "وی در جمع خانوادگی خود بوده و برای لحظاتی روسری اش از سرش افتاده است!"
پس از این اظهارت به سرعت اصل فایل ویدیویی عکسهای مورد نظر در شبکه های ارتباطی منتشر شد که نشان می داد اظهارات این خانم نه تنها درست نیست بلکه توهین به شعور تمام مخاطبان رسانه ملی است چرا که در فیلم منتشر شده به وضوح نشان داده می شود که این خانم در پارکی عمومی قرار دارد و افراد نامحرم بسیاری نیز در آن محل حضور دارند و علاوه بر آن اصلا هیچ روسری یا هر گونه پوشش اسلامی در کار نیست به صورتی که سر و گردن و حتی پوشش یقه ایشان نیز بدون پوشش مناسب است.
خانم آزاده نامداری !
به مخاطب خود احترام گذاشته و به جای توهین به شعور جمعی مخاطبان با یک عذر خواهی ساده مسئله و موج ایجاد شده را ختم به خیر کنید چرا که شما بارها به چادری بودن خود افتخار کرده و آن را در رسانه های مختلف عنوان کرده اید حتی در برخی گفت و گوها با مخاطب خود علت پیش آمدن مشکلات برای برخی خانم ها را بیرون بودن مقداری از تار موهای آنها از روسری عنوان کرده اید! (فیلم آن موجود است)
در زشتی انتشار عکس های و فیلم های شخصی افراد هیچ بحثی نیست اما لطفا عذر بدتر از گناه نیاورد و یا اگر قلبا به یک موضوع اعتقاد و باور ندارید فقط برای رسیدن به اهداف خود اذهان عمومی را فریب ندهید چرا که شما وقتی می توانید مبلغ یا مدعی یک فکر یا ارزش باشید که خود پایبند آن در هر شرایطی باشید نه اینکه نان را به نرخ روز بخورید.
روایت خرما خوردن و پیامبر (ص) را به شما و امسال شما یادآوری می کنم.
مثل شما مثل افرادیست که خود در هزاران ناز و نعمت قرار دارند و معلمان را به صبر و تحمل سختی و فقر دعوت می کنند و از معلمی تحت عنوان شغل انبیایی یاد می کنند!
خانم نامداری رطب خورده منع رطب چون کند؟
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید