صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه استان و شهرستان ها/ چندی پیش « عباس گودرزی » نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ بروجرد در استان لرستان نامه ای را خطاب به  وزیر آموزش و پرورش نگارش نمود . ( 1 )

« جمعی از فرهنگیان بروجرد » در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند اقدام به ارائه برخی توضیحات نموده اند .

متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

دوست دارم فضای روحی و روانی یک غم از هزاران غم یک فرهنگی را برای مسئولان ترسیم کنم تا لحظاتی خود را در قالب یک معلم احساس کنند و آنگاه در خلوت خود لختی بیندیشند/ فارغ از اینکه به دلیل همین معین نبودن زمان پرداخت دستمزد معلم ، او هیچ گاه نمی تواند برای این حقوق حق التدیس خود برنامه ریزی کند و اصولا نه می تواند بابت آن به کسی قولی دهد یا حتی چکی امضا کند/ تنها در پایان اردیبهشت ماه چندروز قبل از روز انتخابات " دوماه" از حق التدریس سال تحصیلی 95- 96 پرداخت شد . خرداد آمد و سال تحصیلی به پایان رسید از مزد همکاران خبری نشد . اعتراضات همکاران باعث شد جناب نوبخت در مصاحبه ای بفرمایند که : فرهنگیان با عدم تصحیح اوراق امتحانی [ که حق الزحمه آن عزیزان نیز سوگ مندانه پرداخت نشده است ] گروکشی می کنند/ اینها همه در حالیست که فرهنگیان علی رغم این مشقات و رنج و آلام بی پایان ، در انتخابات ریاست جمهوری که پشت سرگذاشتیم بیشترین همکاری ،همدلی ، همراهی ، ازخودگذشتگی و همسویی با دولت دکتر روحانی را داشتند و در پیروزی آقای روحانی ، اگر نگوییم بیشترین سهم ، لااقل سهمی تعیین کننده داشتند و همگان نیز بدان معترف هستند/ هیچ سودی بابت عدم پرداخت به موقع حقوق او تعلق نگرفته بلکه با وجود تورم و کاهش ارزش پول دریافتی و کسر مالیات از او به شدت مورد تنبیه هم قرار می گیرد/ آیا در چنین شرایطی می توان از انگیزه ی معلمان و کیفیت تدریس و روش های نوین تدریس برای معلم سخنی گفت/ درد جانکاه فرهنگیان و تحقیر سیستماتیک و مداوم آنان با برنامه دادن و سخنرانی و انشا خوانی این وزیر یا آن کاندیدا ی وزارت حل نمی شود

منتشرشده در یادداشت

حساسیت به موضوع آموزش و پرورش و کارکردهای آن البته نباید فقط معطوف به انتخاب وزیر آموزش و پرورش باشد/ این نگاه الزاماتی دارد که باید به آن نیز متعهد و وفادار بود/ زمانی که سخن از حاکمیتی بودن آموزش و پرورش می کنیم آیا واقعا جایگاه و ارزش این نهاد مانند سایر نهادهای حاکمیتی مانند قوه قضائیه ، سازمان صدا و سیما و... است/ در ماده 9 این قانون ، " آموزش و پرورش " در رسته  امور اجتماعی‌، فرهنگی و خدماتی طبقه بندی می شود/ اگر قرار است که واقعا آموزش و پرورش مطابق قول مسئولان جایگاه حاکمیتی داشته باشد پس قاعدتا نباید این نهاد مهم همیشه درگیر مشکلات بودجه و پرداخت مطالبات و معیشت معلمان باشد/ پس از گذشت  یک دهه از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هنوز ظرفیت های مهم این قانون مانند ماده 68 و یا ماده 125 برای معلمان به صورت کامل اجرایی نشده است/ هنوز معلمان مانند سایر کارمندان دولت مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از پرداخت هایی مانند کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم محرومند/ نمی شود سخن از حاکمیتی بودن آموزش و پرورش راند و نسبت به این که چه کسی وزیر آموزش و پرورش می شود حساسیت داشت اما فرضا بیش از یک سوم مدارس کشور مخروبه باشند ، دانش آموزان در مدارس کپری و یا کانکسی و... با کم ترین امکانات تحصیل کنند ، آموزش و پرورش همیشه کسری بودجه داشته و تقریبا همه بودجه آن صرف حقوق پرسنل شود و اعتباری برای کیفیت بخشی نداشته باشد ، حق التدریس معلمان تا ماه ها پرداخت نشود ، برخی معلمان خرید خدمات ماهانه فقط سیصد هزار تومان حقوق بگیرند در حالی که حتی بیمه هم ندارند ، اکثریت معلمان زیر خط فقر بوده و حتی یک بیمه تکمیلی کارآمد نداشته باشند ، در مدارس مشاور و یا مربی بهداشت نداشته باشیم و  صدها مسائل ریز و درشت دیگر .../ اقتصاد آموزش و پرورش تابعی از اقتصاد کلان جامعه است/ اگر قرار است سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه ناخالص ملی از یک درصد به 6 و یا 7 درصد و یا سهم آن از بودجه عمومی بیست درصد شود باید اقتصاد کلان بهبود یابد/ بزرگ نمایی اشتباهات ، سیاه نمایی و بی ثبات نشان دادن وضعیت جامعه برای آن که نشان داده شود فرضا مردم اشتباه کرده اند سود و یا منفعتی برای کشور و پیشرفت آن ندارد و تنها نتیجه آن کاهش و یا نابودی " سرمایه اجتماعی " خواهد بود و مصداق عینی " بر سر شاخه نشستن و بن بریدن " خواهد بود/ اگر دولت ( حاکمیت ) توان ، منابع و یا امکانات کافی برای اجرای اصول قانون اساسی را ندارد می تواند و باید از " مردم " کمک بگیرد/ آموزش و پرورش یک مساله ملی است و  منطقا " نگاه ملی " بر آن ساری و جاری باشد

منتشرشده در یادداشت
«دانشگاه فرهنگیان» یا همان تربیت معلم سابق، نامش تغییر کرد اما اوضاعش تغییر نکرد/ «همه بچه‌های این ورودی یکسال حقوق معوقه دارند که وزارت آموزش و پرورش چندین بار گفته پرداخت می‌شود که نشده است.»/ «کسر ۴۵ درصد» از حقوق و پرداخت آن در هر ماه به پردیس محل تحصیل است که بعضی‌ها نامش را کسر ناعادلانه و برخی کسر غیرقانونی نامیدند/ حرف‌هایش به سمت «تک صدایی بودن» دانشگاه رفت و از فضای بسته سیاسی دانشگاه انتقاد کرد که آن‌قدر بچه‌ها را ترسانده اند که کسی جرات ندارد حرف سیاسی بزند/ در این دانشگاه مشاهده می‌شود اساتید کم‌تجربه و غیرحرفه‌ای وجود دارد که مدتی به عنوان حق‌التدریس در این دانشگاه(برای پر‌کردن روزنه کاری خود) مشغول به تدریس می‌شوند و بعد از مدتی این‌جا می‌روند/ هم‌اکنون نزدیک ۴ سال است که از حضور مهرمحمدی به عنوان سرپرست در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد در حالی که طبق قانون حضور افراد تحت عنوان سرپرست در دانشگاه‌های کشور به مدت بیش از 6 ماه غیرقانونی است.اما پس از چهار سال! هنوز تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان مشخص نشده است/ دانشگاه بدون رئیس یکی دیگر فهرست بی‌پایان مشکلات این دانشگاه است که بی‌نظمی، هرج و مرج و عدم مدیریت یکپارچه پردیس‌ها در سراسر کشور از امتیازات یک «دانشگاه بی‌رئیس» شده است/ نظارت از بالا به پایین وجود ندارد. حتی در طول سال بازرسان برای سرکشی به پردیس‌ها و شنیدن مشکلات دانشجویان قدم رنجه نمی‌کنند/ طبق گفته دانشجویان رفتار تحقیرآمیز رئیس پردیس آیت‌الله طالقانی قم با دانشجویانی که توانایی پرداخت یکجای بدهی خود را ندارند بارها مشاهده شده است و ناچارا این دانشجویان باید شب در نمازخانه یا سالن‌ها بخوابند تا زمان پرداخت بدهی اجازه سکونت در خوابگاه به آن‌ها داده شود
 
دانشگاه فرهنگیان و مشکلات دانشجو معلمان

«دانشگاه فرهنگیان» یا همان تربیت معلم سابق، نامش تغییر کرد اما اوضاعش تغییر نکرد. تغییر نامی که مشکلات دانشجو-معلمان را هم کمتر نکرد.
«نجات دانشگاه فرهنگیان»؛ نام کمپینی است که دانشجو-معلمان، این روزها راه انداخته‌اند زیرا از صحبت و بیان مشکلات از طریق مسئولان دانشگاهی قطع امید کرده و می‌خواهند صدایشان به گوش نمایندگان مجلس و کمسیون آموزش برسد. پای صحبت‌هایشان که بنشینید، خواهید دید که مشکل یکی و دوتا نیست.
دانشگاه فرهنگیان در دی ماه سال ۱۳۹۰، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تاسیس شد و از سال ۱۳۹۱ شروع به کار کرد. گفته می‌شود که این دانشگاه هر چند نوپاست اما متکی به پیشینه صد ساله مراکز تربیت معلم در ایران است.
 

از زبان دانشجو-معلمان؛
«محمدرضا» ورودی سال ۹۳ این دانشگاه دراین‌باره به خبرنگار همدلی، می گوید:«همه بچه‌های این ورودی یکسال حقوق معوقه دارند که وزارت آموزش و پرورش چندین بار گفته پرداخت می‌شود که نشده است.»
«میلاد» و «حسن» از ورودی‌های ۹۴ و ۹۵ هم می‌گویند:«هر کدام از این ورودی‌ها نیز ۳ ماه حقوق معوقه دارند.» در این میان «پیمان» نیز موردی را بیان کرد که «کسر ۴۵ درصد» از حقوق و پرداخت آن در هر ماه به پردیس محل تحصیل است که بعضی‌ها نامش را کسر ناعادلانه و برخی کسر غیرقانونی
نامیدند!
این میان برخی از بچه‌ها حرف از «مشکل انتقالی» زدند. همه آن‌ها به صرافت افتادند که مشکل تحصیل در استان محل سکونت خود را بیان کنند. نوبت به «مهدی» که رسید حرف‌هایش به سمت «تک صدایی بودن» دانشگاه رفت و از فضای بسته سیاسی دانشگاه انتقاد کرد که آن‌قدر بچه‌ها را ترسانده اند که کسی جرات ندارد حرف سیاسی بزند.
مهدی می گفت:«برای گرفتن مجوز ماهنامه‌ای که با چند نفر از دوستان اصلاح‌طلب دانشگاه می‌خواهیم شروع کنیم، چندین ماه است که جواب سربالا می‌شنویم و فقط وعده می‌دهند که جلسه بررسی مدارک شما در فلان تاریخ برگزار می‌شود، که آخر سر هم نتیجه‌ای در برنداشت.»
چند نفر از دوستان هم که به جمع شبانه ما در حیات پردیس آیت‌الله طالقانی قم اضافه شدند. بحث‌مان به مسائل رفاهی رسید‌. از کثیفی و فرسوده بودن ساختمان ها و خوابگاه ها گفتند(که خودم هم شاهد آنها بودم)، سرویس‌های بهداشتی غیر بهداشتی و ساختمان هایی که حدودا برای سال ۶۰ بود و دیگر طاقت تحمل دانشجویان را نداشت! سلف غذاخوری هم مانند سایر ساختمان ها وضعیت بهداشتی مناسبی ندارد و موقع شام در سلف که با سایر دانشجویان هم سفره و هم صحبت شدیم از کیفیت پایین غذا های دانشگاه شنیدیم و چشیدیم.
دانشجویان می‌گفتند: «در این‌جا بعد از کسر ۴۵ درصد اجباری از حقوق و پرداخت آن به امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و سایر کسورات از ۷۰۰ هزار تومان حقوق برایمان مقدار حدودا ۳۰۰ هزار تومان می ماند! که آن را هم به علت کیفیت بد غذا صرف خرید غذا و کنسرو از بیرون می کنیم و بخشی هم به علت دور بودن از خانه صرف کرایه رفت و آمد می‌شود که در طول ترم دو سه بار به خانواده سر بزنیم.»
 
دانشگاه فرهنگیان و مشکلات دانشجو معلمان

دانشگاهی برای کسب تجربه اساتید مبتدی
در این دانشگاه مشاهده می‌شود اساتید کم‌تجربه و غیرحرفه‌ای وجود دارد که مدتی به عنوان حق‌التدریس در این دانشگاه(برای پر‌کردن روزنه کاری خود) مشغول به تدریس می‌شوند و بعد از مدتی این‌جا می‌روند. لذا توجه دو وزارت خانه علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش به امر سلامت علمی و سطح علمی این دانشگاه اهمیت زیادی دارد چرا که بعد از فارغ التحصیلی،این دانشجویان به عنوان معلم تا بازنشستگی به تربیت دانش آموزان می پردازند که هم باید به مشکلات ادامه تحصیلشان توجه شود و هم این که اگر از لحاظ سطح علمی مشکلات مذکور حل نشود نمی توانند دانش‌آموزان شایسته ای تربیت کنند.
 

معیشت معلمان تا کی قوت لایموت!؟
بحث معیشتی معلمان که در مناظرات تلویزیونی ایام انتخابات هم تقریبا همه کاندیداها مطرح کردند هم باید مورد توجه قرار گیرد. انتقاد دیگری که در این کمپین مطرح شده است بحث مشکلات مربوط به «بیمه و عدم پوشش خدمات دندانپزشکی» است. بحث حقوق هم که چندین‌بار در ایام انتخابات مطرح شد، از دیگر اهداف کمپین است که واقعا دانشجویان را در مضیقه قرار داده است.
 
 
دانشگاه فرهنگیان و مشکلات دانشجو معلمان  دانشگاهی بدون رئیس
هم‌اکنون نزدیک ۴ سال است که از حضور مهرمحمدی به عنوان سرپرست در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد در حالی که طبق قانون حضور افراد تحت عنوان سرپرست در دانشگاه‌های کشور به مدت بیش از 6 ماه غیرقانونی است.اما پس از چهار سال! هنوز تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان مشخص نشده است !
دانشگاه بدون رئیس یکی دیگر فهرست بی‌پایان مشکلات این دانشگاه است که بی‌نظمی، هرج و مرج و عدم مدیریت یکپارچه پردیس‌ها در سراسر کشور از امتیازات یک «دانشگاه بی‌رئیس» شده است.
نظارت از بالا به پایین وجود ندارد. حتی در طول سال بازرسان برای سرکشی به پردیس‌ها و شنیدن مشکلات دانشجویان قدم رنجه نمی‌کنند!
 
طبق گفته دانشجویان رفتار تحقیرآمیز رئیس پردیس آیت‌الله طالقانی قم با دانشجویانی که توانایی پرداخت یکجای بدهی خود را ندارند بارها مشاهده شده است و ناچارا این دانشجویان باید شب در نمازخانه یا سالن‌ها بخوابند تا زمان پرداخت بدهی اجازه سکونت در خوابگاه به آن‌ها داده شود!
روزنامه همدلی

گروه گزارش/ « فاطمه سعیدی »  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است . او دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است .

هر چند این دوره نخستین تجربه نمایندگی اوست اما می توان گفت سعیدی از پرکارترین و صادق ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دهم است .

« صدای معلم » به مناسبت تشکیل کایینه دوازدهم و سهم زنان گفت و گویی با ابشان انجام داده است که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم

منتشرشده در گفت و شنود

آزاده نامداری و معلمان و عذرخواهی  تعاملات جامعه مدرن امروزی باعث بیشتر شدن سطح ارتباط افراد جامعه با یکدیگر شده است و این سطح ارتباط در افرادی که به عنوان چهره های شناخته شده در جامعه مطرح هستند صد چندان بیشتر است به خصوص اگر فرد یا افرادی خود را با شیوه خاصی به جامعه مخاطب خود معرفی وعرضه کند ؛ برای نمونه اگر یک فرد ورزشکار قهرمان المپیک به یکباره در حال مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر دیده شود قطعا در جامعه مخاطب چند میلیونی طرفدار خود رفتار وی همانند بمبی مخرب عمل خواهد کرد ولی اگر همین مورد برای یک فرد عادی جامعه مانند یک معلم یا حتی مدیر مدرسه رخ دهد، این رخ داد در سطح حوزه فامیلی یا نهایتا محلی خود شخص به مدت بسیار کوتاه مطرح خواهد شد.
در روزهای اخیر ابتدا شاهد انتشار عکس های از خانم آزاده نامداری مجری معروف صدا و سیما در رسانه های ارتباطی بودیم و پس از آن این خانم اقدام به انتشار یک فایل ویدئویی در مقام دفاع از خود نمود فایلی که در آن عنوان کرده بود "وی در جمع خانوادگی خود بوده و برای لحظاتی روسری اش از سرش افتاده است!"

پس از این اظهارت به سرعت اصل فایل ویدیویی عکسهای مورد نظر در شبکه های ارتباطی منتشر شد که نشان می داد اظهارات این خانم نه تنها درست نیست بلکه توهین به شعور تمام مخاطبان رسانه ملی است چرا که در فیلم منتشر شده به وضوح نشان داده می شود که این خانم در پارکی عمومی قرار دارد و افراد نامحرم بسیاری نیز در آن محل حضور دارند و علاوه بر آن اصلا هیچ روسری یا هر گونه پوشش اسلامی در کار نیست به صورتی که سر و گردن و حتی پوشش یقه ایشان نیز بدون پوشش مناسب است.


خانم آزاده نامداری !

به مخاطب خود احترام گذاشته و به جای توهین به شعور جمعی مخاطبان با یک عذر خواهی ساده مسئله و موج ایجاد شده را ختم به خیر کنید چرا که شما بارها به چادری بودن خود افتخار کرده و آن را در رسانه های مختلف عنوان کرده اید حتی در برخی گفت و گوها با مخاطب خود علت پیش آمدن مشکلات برای برخی خانم ها را بیرون بودن مقداری از تار موهای آنها از روسری عنوان کرده اید! (فیلم آن موجود است)
در زشتی انتشار عکس های و فیلم های شخصی افراد هیچ بحثی نیست اما لطفا عذر بدتر از گناه نیاورد و یا اگر قلبا به یک موضوع اعتقاد و باور ندارید فقط برای رسیدن به اهداف خود اذهان عمومی را فریب ندهید چرا که شما وقتی می توانید مبلغ یا مدعی یک فکر یا ارزش باشید که خود پایبند آن در هر شرایطی باشید نه اینکه نان را به نرخ روز بخورید.

آزاده نامداری و معلمان و عذرخواهی

روایت خرما خوردن و پیامبر (ص) را به شما و امسال شما یادآوری می کنم.

مثل شما مثل افرادیست که خود در هزاران ناز و نعمت قرار دارند و معلمان را به صبر و تحمل سختی و فقر دعوت می کنند و از معلمی تحت عنوان شغل انبیایی یاد می کنند!
خانم نامداری رطب خورده منع رطب چون کند؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور