هانیه آموزشیار نهضت بود . او برای پی گیری مطالبات خود به مجلس شورای اسلامی می رود . نتیجه ی پی گیری مطالبات او شهادت به دست گروه تروریستی داعش است/ چرا یک آموزشیار نهضت از روستایی دور افتاده در نورآباد برای پی گیری مطالبات خویش رنج سفر برخود هموار می سازد تا شاید صدای حقانیت خود را به گوش نماینده ی شهرش برساند؛ غافل از آن که نه تنها صدای مظلومیت او را نمایندگان مجلس که جامعه فرهنگیان و ملت ایران نیز شنیدند/ هانیه به صداهای ماندگار در تاریخ پیوست ....
بخش 12 برنامه ششم توسعه که به «آموزش عمومي، آموزش عالي و علم و فناوري» اختصاص يافته است شامل هفت تکليف قانوني براي دولت در راستاي تحول در نظام آموزش و پرورش است/ اجراي سند تحول بنيادين، نظام رتبهبندي معلمان، ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش، هوشمندسازي مدارس و اختصاص ۳ ميليارد دلار براي بازسازي مدارس فرسوده از مهمترين موارد برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش عمومي است/ اگر برنامه ششم توسعه مبناي برنامهريزيهاي کلان سياستگذاران آموزشي قرار گيرد، افق روشني را در تحول نظام آموزش و پرورش ترسيم ميکند/ تحقق بسياري از راهکارها و اقدامات تحولي اين سند راهبردي، نيازمند اولويتدهي به اين اقدامات، پيشبيني اعتبارات، مجوزهاي قانوني و هماهنگي و مشارکت ساير دستگاههاست/ بر خلاف تمامي خبرسازيهاي رسانهاي وزير و همکارانش، عملاً آنچه تحت عنوان «طرح به اصطلاح رتبهبندي معلمان» اجرا شد با نظام رتبهبندي که پيشتر از آن صحبت ميشد، تفاوت بسياري داشت/ اجراي «طبقهبندي معلمان» نه رتبهبندي آنان در دولت يازدهم، قاطبه معلمان را ناراضيتر نمود، چراکه آنان معتقدند «طبقهبندي معلمان» همان قانون مديريت خدمات کشوري است و نمي توان به آن عنوان رتبهبندي داد/ يکي از مهمترين دغدغهها و مشکلات معلمان، تبعيض در پرداخت مزايا و حقوق آنان است/ متاسفانه با توجه به غلبه نگاه اقتصادي به آموزش و پرورش، آن را در زمره «دستگاههاي مصرفي و هزينهبر» طبقهبندي ميکنند که اين خود باعث عدم توجه دولتها به زيربناييترين نهاد توسعهاي کشور شده است و روزبهروز در دولتهاي گذشته بودجه آموزش و پرورش کمتر و کمتر شده است/ يکي از مباحث مهم در برنامه ششم توسعه، احيا پرداخت سهم دولت در خصوص صندوق ذخيره فرهنگيان است/ عملياتي شدن نظام رتبهبندي معلمان پيش از اين به دليل کمبود اعتبارات يا مجوز قانوني با چالش جدي مواجه بوده و نيازمند تصويب مجلس است و متاسفانه به اقتضائات اجرايي آن در برنامه ششم توجهي نشده است
گروه گزارش/
در وقایع تروریستی امروز تهران که در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی ( ره ) به وقوع پیوست متاسفانه تعدادی از هم وطنانمان شهید و مجروح شدند .
جهان امروز و وقایعی که از جنس " خشونت " در آن صورت می پذیرد نشان می دهند که باید به جد به دنبال ترویج گفتمان " صلح " و " گفت و گو " و " هم زیستی " باشیم .
« صدای معلم » ضمن محکوم کردن این گونه اعمال تروریستی که ناشی از ترس و فقدان منطق است این فاجعه را به بازماندگان شهدای امروز و ملت ایران تسلیت می گوید .
پایان پیام/
گروه اخبار/ صبح دیروز جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در آبانماه سال ۹۵ برگزار شد، در برابر وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند.