صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۵ وزارت آموزش و پرورش در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان پاسخ گویی و رسیدگی به مطالبات قانونی خود شدند .
متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
 
در دفترچه استخدامی بند ۶ از صفحه ۱۲ صریحا اعلام کرده بود که پس از گذراندن دوره آموزشی یکساله و آزمون جامع شهریور ماه، احکام کارگزینی این افراد در یک مهر ماه ۹۶ صادر می گردد/ شاپور محمدزاده در تاریخ ۱۰ خرداد اعلام کردند که پذیرفته شدگان نه تنها در مهر ماه ۹۶ استخدام نخواهند شد بلکه دوره یکساله آموزشی به مهر ماه ۹۶ موکول شده است و استخدام ایشان تا مهر ۹۷ به تعویق خواهد افتاد/ چطور ممکن بود برنامه ریزی در سطح ملی این قدر ناشیانه به هم بخورد! برنامه ای که معیشت چند هزار جوان به آن وابسته است/ در برنامه زنده تلوزیونی پرسشگر در تاریخ ۱۹ خرداد دکتر چهاربند و دکتر مهرمحمدی صراحتا آب پاکی را روی دستمان ریخته و گفتند در بهترین شرایط ما فقط می توانیم برای تامین شهریه دوره به شما تسهیلات بانکی بدهیم/ آیا وزارت خانه حتی افق دید ۶ ماه ندارد که در اسفند ماه ۹۵ نیز بر استخدام پذیرفته شدگان در مهر ۹۶ تاکید می کند اما در خرداد ماه ورق برمی گردد و صدور احکام کارگزینی را تا مهر ۹۷ به تعویق می اندازند/ به حق نباید به معلم های خدوم کشورمان ایراد گرفت، نظام آموزشی دانشگاه فرهنگیان ضعیف عمل کرده است/ دوره های آموزشی در کدام یک از ارگان های دولتی، شهریه ای و بدون حقوق است/ چطور مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای ما که با دود چراغ مکتب شما مهر شده است حالا بی کیفیت شده/ حال که مدارس آرمانی و کیفیت آموزشی آن چنانی مد نظرتان است، چطور سرباز معلم ها را با ۲ هفته آموزش به کلاس های درس می فرستید/ بحث اینجاست که نمی شود دفترچه آزمون استخدامی را تا آنجایی که بر وفق مرادتان است مستند سازی کنید و قسمتی را که دوست نداشتید خط بزنید. اما راه حلی داریم که نه سیخی بسوزد نه ما کباب شویم
 
نامه اعتراضی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۵ آموزش و پرورش به وزیر
 
به نام خداوندی که محمد را نوشتن آموخت و سپس ایشان را مربی عالمیان ساخت
وزیر محترم آموزش و پرورش
آقای دکتر دانش آشتیانی
سلام علیکم
 
امیدواریم که طاعات و عبادات جنابعالی مقبول درگاه الهی قرار گرفته باشد. با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید، امید می رفت که آزمون های استخدامی از روال دقیق و منسجمی پیروی کنند، اما انگار برخی قصد دارند امیدمان را ناامید کنند.
همان گونه که مستحضرید آزمون استخدامی در آبان ماه ۹۵ برگزار شد که چند دستگاه اجرایی برای تامین نیروی انسانی یکی ۲ماه قبل از آن اقدام به انتشار دفترچه استخدامی کرده بودند. ۱۰ هزار نفر از این استخدامی ها مختص به آموزش و پرورش بود که در دفترچه استخدامی بند ۶ از صفحه ۱۲ صریحا اعلام کرده بود که پس از گذراندن دوره آموزشی یکساله و آزمون جامع شهریور ماه، احکام کارگزینی این افراد در یک مهر ماه ۹۶ صادر می گردد.
مسئولین نیز هر چند وقت یک بار اعلام می کردند که دوره آموزشی در فلان تاریخ آغاز خواهد شد و پذیرفته شدگان در مهر ماه ۹۶ در کلاس درس برای تدریس حاضر خواهند شد.
ایشان مصاحبه می کردند غافل از این که در تمام مراحل آزمون استخدامی، از برگزاری آزمون گرفته تا اعلام نتایج نهایی، ما شاهد تاخیرها و بی نظمی های مکرر بودیم تا این که در اوج ناباوری اولین بار آقای شاپور محمدزاده در تاریخ ۱۰ خرداد اعلام کردند که پذیرفته شدگان نه تنها در مهر ماه ۹۶ استخدام نخواهند شد بلکه دوره یکساله آموزشی به مهر ماه ۹۶ موکول شده است و استخدام ایشان تا مهر ۹۷ به تعویق خواهد افتاد.
چطور ممکن بود برنامه ریزی در سطح ملی این قدر ناشیانه به هم بخورد! برنامه ای که معیشت چند هزار جوان به آن وابسته است!؟
تا این که در برنامه زنده تلوزیونی پرسشگر در تاریخ ۱۹ خرداد دکتر چهاربند و دکتر مهرمحمدی صراحتا آب پاکی را روی دستمان ریخته و گفتند در بهترین شرایط ما فقط می توانیم برای تامین شهریه دوره به شما تسهیلات بانکی بدهیم!
حال سوال اینجاست؛ چرا آن قدر تعلل و تاخیر؟
آیا وزارت خانه حتی افق دید ۶ ماه ندارد که در اسفند ماه ۹۵ نیز بر استخدام پذیرفته شدگان در مهر ۹۶ تاکید می کند اما در خرداد ماه ورق برمی گردد و صدور احکام کارگزینی را تا مهر ۹۷ به تعویق می اندازند!؟
اما چرا تاوان تاخیر و تعللی که وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و... مسبب آن بودند را باید پذیرفته شدگان پس دهند؟!
 
اساتید بزرگوار!
شما که در برنامه زنده تلوزیون عصبانی می شوید و می فرمایید قصد ما استخدام نیست بلکه قصدمان آموزش و پرورش با کیفیت است و کیفیت آموزش را بهانۀ به تعویق انداختن احکام کارگزینی چند هزار جوان تحصیل کرده می کنید؛ بفرماید آیا نتیجه دانشگاه فرهنگیان غیر از آموزش و پرورش بیمار امروز است که نه معلم راضی ست، نه دانش آموز، نه ... !
به حق نباید به معلم های خدوم کشورمان ایراد گرفت، نظام آموزشی دانشگاه فرهنگیان ضعیف عمل کرده است.
 
جناب دکتر!
آیا تا به حال یک نظر سنجی ساده انجام داده اید که این دوره های ضمن خدمت و دوره های آموزشی تا چه حد مثمر ثمر بوده است؟! بی شک نتیجه مشخص است ونیازی به نظر سنجی نیست!
 
آقایان!
آیا آموزش های دانشگاه های کشور بی کیفیت و بی اثر بوده است که حالا ما پس از گذراندن هفت خوان، در این آزمون استخدامی، باز هم باید دوره های طولانی با شهریه و بدون حقوق بگذرانیم؟!
دوره های آموزشی در کدام یک از ارگان های دولتی، شهریه ای و بدون حقوق است؟! 
آیا پذیرفته شدگان ۱۸ ساله دانشگاه فرهنگیان از آغاز استخدام نمی شوند؟ حقوق دریافت نمی کنند؟!
 
آقایان!
مگر نه این که ما در همان دانشگاه هایی درس خوانده ایم که شما اساتید آن بودید!؟ چطور مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای ما که با دود چراغ مکتب شما مهر شده است حالا بی کیفیت شده ؟!
حال که مدارس آرمانی و کیفیت آموزشی آن چنانی مد نظرتان است، چطور سرباز معلم ها را با ۲ هفته آموزش به کلاس های درس می فرستید؟!
ما از دانشگاه های کدام سیاره فارغ التحصیل شده ایم که شما قبولشان ندارید و حالا باید برایمان دوره های با شهریه و بدون حقوق تدوین کنید؟
خودمانیم! تعارف نکنید! لطفا با ما بی پرده صحبت کنید، آیا منظورتان از کیفیت آموزشی همان کسری بودجه برای تامین حقوق یکسالۀ ۸ هزار نیروی استخدامی ۹۵ نیست؟!
البته سو تفاهم نشود! ما دورۀ پر بار دانشگاه فرهنگیان را بر دیده منت می گذاریم.
بحث اینجاست که نمی شود دفترچه آزمون استخدامی را تا آنجایی که بر وفق مرادتان است مستند سازی کنید و قسمتی را که دوست نداشتید خط بزنید. اما راه حلی داریم که نه سیخی بسوزد نه ما کباب شویم. 
خواهشمندیم نیمی از دوره آموزشی، پیش از خدمت، در تابستان ۹۵ و مابقی آن پس از تایید احکام کارگزینی در مهر ۹۶، به صورت ضمن خدمت ارائه گردد.

توفیق روز افزون شما و دیگر خدمتگزاران محترم کشور عزیزمان را از خداوند منان خواهانم.
 
جمع کثیری از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۵ آموزش و پرورش

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

کسر مقرری ماه اول از 88 تا 92

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

فردای آن روز پرینت این مطلب را گرفته و آقای مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان آن را برای بررسی و پی گیری به " حراست " ارجاع داده بود/ حالا که انتخابات تمام شده است و آقای روحانی مجددا توسط مردم انتخاب شده است این فضا را دراختیار ما گذاشته اند و حتی گفته است که هر کم و کسری را جبران کنند/ اعتقاد به فضای باز ، تفکر انتقادی و تحمل مخالف و یا منتقد باید جزء نگرش و اعتقادات یک مدیر در آموزش و پرورش باشد نه این که به اقتضای شرایط و یا محیط خود را موافق چیزهایی نشان دهد که اساسا به آن ها باوری ندارد/ آیا فضایی که اکنون در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی وجود دارد واقعا استانداردهای علمی و آموزشی یک دانشگاه معمولی را دارد/ دانشجویی که دائما باید گفتار و کردار خود را کنترل کند تا مبادا شاخک های حراست دانشگاه تیز شده و او را بازخواست کند چگونه می تواند تفکر  انتقادی را تمرین کند/ دانشجو معلمی که دائما باید " خودسانسوری " کند تا مبادا آینده و ثبت شغلی اش به خطر بیفتد چگونه می تواند به دانش آموزان فردا درس " شجاعت " ، " تفکر پژوهشی " و " خود بودن " را آموزش دهد/ زیربنای آموزش حرفه ای در جهان بر " تفکر انتقادی " استوار است/ با این اوضاعی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد چگونه می توان حتی حداقل های مواد " سند تحول بنیادین " را اجرا کرد/ در سند 2030 آمده است : " ایجاد یا تقویت سازوکارهایی برای گفت وگوهای سازماندهی شدۀ اجتماعی با معلمان و سازمان های نمایندۀ معلمان، به منظور تضمین مشارکت کامل آنان در توسعه، اجرا، پایش و ارزیابی سیاست های آموزشی/ فردی که قرار است در آینده معلم شود اما جرات یک انتقاد و یا نقد ساده را در مورد وضعیت موجود و یا پارادایم های حاکم بر آن را در خود نمی بیند چگونه شایستگی هایش را با الگوهای مدرن جهانی هماهنگ کند/ سرپرست دانشگاه فرهنگیان در تدوین سند 2030 در کار گروه تخصصی  " تربيت معلم و توسعه همکاري هاي بين المللي " حضور و فعالیت داشته اند اما در جریان انتخابات ریاست جمهوری که بیشترین هجمه ها و حملات به سند 2030 شد ایشان حتی زحمت دفاع از عملکرد خویش را هم در بررسی های تخصصی این سند به خودشان ندادند تا حداقل معلمان به عنوان " ذی نفعان اصلی آموزش " در جریان امور و حقایق قرار بگیرند/ چیزی که برای من خیلی جالب و البته تاسف برانگیز است نقش تشکل هایی مانند " کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان " در این دانشگاه می باشد/ نگاهی به فعالیت های این تشکل نشان می دهد که در 4 سال اخیر ، " کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان " حتی یک بیانیه در نقد وضعیت این دانشگاه و یا مدیریت آن به صورت رسمی منتشر نکرده است و ترجیح می دهد نقدهای خود را در نشست هایی که پشت درهای بسته با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار می کند بیان کند اگر چه تحلیل این سیکل زمانی اثبات می کند که این گونه نقادی تاثیری در وضعیت کلی دانشگاه فرهنگیان و بهبود آن نگذاشته است/ آخرین نشسست این تشکل به همراه سه تشکل دیگر یعنی انجمن اسلامی معلمان ایران ، سازمان معلمان ایران و نیز مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در هفته گذشته بود که هیچ خبری از محتوای این نشست نه در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد و نه تشکل های شرکت کننده حس و حال و یا انگیزه ای و یا رسالتی برای انتشار محتوای نشست/مردم و معلمان ما در 29 اردیبهشت ماه پیام صریح و روشنی را بیان کردند .آنان خواهان ادامه مسیر قبلی البته با تکیه بر آرای  اکثریت هستند...

منتشرشده در یادداشت

مهم‌ترين زيرساخت در نگاه توسعه‌محور امروز دنيا، توسعه و ترييت منابع انساني است/ بيل کلينتون رئيس‌جمهور اسبق آمريکا در اولين نطق خود بعد از دومين انتخاب، بيش از نود درصد از حجم سخنان خود را به آموزش و پرورش و تحول زيرساختي آن اختصاص داد/ زمان پاياني دوره کلينتون به دوران طلايي و احياي مجدد آموزش و پرورش در آمريکا نامور شد/ اولويتي به نام آموزش و پرورش ـ که هيچ گاه در طول اين چهار دهه ديده نشده است ـ بيش از اين سزاوار بي‌مهري نيست/ اگر برخي وزارتخانه‌ها به لحاظ ذاتي، تنيده در سياست‌اند و لاجرم گزينش رأس آن، آميخته و عجين به سياست است، آموزش و پرورش را بايد از اين قاعده مستثني کرد و تخصص و تجربه و کارآمدي علمي و مديريتي را در سردر اين وزارتخانه به پاي سياستمرد و سياست‌ورز به معني مصطلح قرباني نکرد/ آن خيل نسبتاً پرتعداد نيز که از دل آموزش و پرورش در رأس اين خانه پر اهل و عيال نشستند، با ديگر همکاران خود در ديگر وزارتخانه‌ها چندان فرقي در تخصص و کار آمدي نداشتند/ آموزش و پرورش و آموزش عالي، محل تربيت و توليد نيروي متخصص در همه حوزه‌هاي مورد نياز آينده، از جمله حوزه سياست است، اما خود، محل سياست‌بازي و تيول حزب و جناح نيست/ چه مي‌شود، همان‌گونه که در انتخاب وزراي کليدي، اين قدر تراشه به دندانه‌ها مي‌زنند، يک کليد پرتوان را نيز براي قفل بسته آموزش و پروش بيابند/ کارنامه وزير پيشنهادي را در بعد دانش تعليم و تربيتي و نشان مديريتي، بر نمره‌هاي سياسي او ترجيح بدهيم

منتشرشده در دیدگاه

گروه اخبار/ در پی درج مطلبی با عنوان " آیا معلمان آموزش و پرورش استثنایی جایی در سیاست ها و تصمیم گیری های وزارت آموزش و پرورش دارند؟ آیا 23 هزار معلم این جا دیده می شوند؟! " ( این جا ) ؛ وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .

عین جوابیه به شرح زیر است

 

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور