صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

غم جانکاه معوقات وزارتخانه ای با نام آموزش و پرورش : مسئولان برای لحظاتی خود را جای " معلمان " بگذارند

دوست دارم فضای روحی و روانی یک غم از هزاران غم یک فرهنگی را برای مسئولان ترسیم کنم تا لحظاتی خود را در قالب یک معلم احساس کنند و آنگاه در خلوت خود لختی بیندیشند/ فارغ از اینکه به دلیل همین معین نبودن زمان پرداخت دستمزد معلم ، او هیچ گاه نمی تواند برای این حقوق حق التدیس خود برنامه ریزی کند و اصولا نه می تواند بابت آن به کسی قولی دهد یا حتی چکی امضا کند/ تنها در پایان اردیبهشت ماه چندروز قبل از روز انتخابات " دوماه" از حق التدریس سال تحصیلی 95- 96 پرداخت شد . خرداد آمد و سال تحصیلی به پایان رسید از مزد همکاران خبری نشد . اعتراضات همکاران باعث شد جناب نوبخت در مصاحبه ای بفرمایند که : فرهنگیان با عدم تصحیح اوراق امتحانی [ که حق الزحمه آن عزیزان نیز سوگ مندانه پرداخت نشده است ] گروکشی می کنند/ اینها همه در حالیست که فرهنگیان علی رغم این مشقات و رنج و آلام بی پایان ، در انتخابات ریاست جمهوری که پشت سرگذاشتیم بیشترین همکاری ،همدلی ، همراهی ، ازخودگذشتگی و همسویی با دولت دکتر روحانی را داشتند و در پیروزی آقای روحانی ، اگر نگوییم بیشترین سهم ، لااقل سهمی تعیین کننده داشتند و همگان نیز بدان معترف هستند/ هیچ سودی بابت عدم پرداخت به موقع حقوق او تعلق نگرفته بلکه با وجود تورم و کاهش ارزش پول دریافتی و کسر مالیات از او به شدت مورد تنبیه هم قرار می گیرد/ آیا در چنین شرایطی می توان از انگیزه ی معلمان و کیفیت تدریس و روش های نوین تدریس برای معلم سخنی گفت/ درد جانکاه فرهنگیان و تحقیر سیستماتیک و مداوم آنان با برنامه دادن و سخنرانی و انشا خوانی این وزیر یا آن کاندیدا ی وزارت حل نمی شود

اعتراض صدای معلم به عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و حق التدریس معلمان   حسین فرزانه معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که معوقات فرهنگیان به شرط تامین اعتبار تا پایان ماه جاری یا اواسط شهریورماه پرداخت می شود . ایشان معوقه حق التدریس شاغلان را سه ماه اعلام کردند . ( جراید کشور .8مرداد  )

دوست دارم فضای روحی و روانی یک غم از هزاران غم یک فرهنگی را برای مسئولان ترسیم کنم تا لحظاتی خود را در قالب یک معلم احساس کنند و آنگاه در خلوت خود لختی بیندیشند.

کثیری از معلمان در وزارت آموزش و پرورش به دلیل نیازهای ضروری اولیه و رنج مشقت در شغل معلمی که همواره با فقر اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند ، با پذیرفتن کلاس های حق التدریس و فدا کردن آسایش خود و خانواده و فرزندان خود، به امید دریافت دستمزدی از قبل تدریس مازاد ، ساعت ها یا روزهایی را در طول سال تحصیلی به این کلاس ها اختصاص داده اند ، بدین امید که شاید بتوانند اندکی از رنج جانکاه فشار اقتصادی بر خود و خانواده بکاهند و دردی از دردهای خود را درمان کنند .

با این کار در عین حال که خواسته اند با وارد کردن سختی و رنج بر خود خدمتی به خانواده کرده باشند ، باری هم از دوش وزارت آموزش و پرورش برداشته اند و این وزارتخانه بدون اینکه نیاز به استخدام نیرو با کلیه ی ملزومات و تسهیلات آن باشد به اهداف خود رسیده است .

وقتی یک فرهنگی چنین رنجی را از سر درد و به نوعی استیصال می پذیرد ، کمترین انتظار او این است که لااقل دستمزد او نه به محض پایان کار ماهانه و قبل از خشک شدن عرق جبین که حدالمقدور با پایان دو یا سه ماه از سال و سپری شدن یک فصل سال و یا تا پایان  همان سال مزد او پرداخت شود . فارغ از اینکه به دلیل همین معین نبودن زمان پرداخت دستمزد معلم ، او هیچ گاه نمی تواند برای این حقوق حق التدیس خود برنامه ریزی کند و اصولا نه می تواند بابت آن به کسی قولی دهد یا حتی چکی امضا کند .

سال 95 به پایان رسید و عید نوروز آمد و از حقوق حق التدریس همکاران خبری نشد .

همه به امید هفته معلم و آمدن اردیبهشت ماه و اطمینان اینکه قطعا کاری انجام خواهد شد نشستند ولی انتظار فرهنگیان باز به دربسته ی نا امیدی خورد .

تنها در پایان اردیبهشت ماه چندروز قبل از روز انتخابات " دوماه" از حق التدریس سال تحصیلی 95- 96 پرداخت شد . خرداد آمد و سال تحصیلی به پایان رسید از مزد همکاران خبری نشد . اعتراضات همکاران باعث شد جناب نوبخت در مصاحبه ای بفرمایند که : فرهنگیان با عدم تصحیح اوراق امتحانی [ که حق الزحمه آن عزیزان نیز سوگ مندانه پرداخت نشده است ] گروکشی می کنند  !

تیر ماه آمد و رفت و در حال سپری کردن مردادماه هستیم و یک ماه و نیم دیگر سال تحصیلی جدید شروع می شود و معلم مظلوم این دیار هنوز دستمزد سال قبل را نگرفته و در خبری شگفت آور معاون محترم وزیر می فرمایند فقط سه ماه از حق التدریس شاغلین باقی مانده است !!!

اینها همه در حالیست که فرهنگیان علی رغم این مشقات و رنج و آلام بی پایان ، در انتخابات ریاست جمهوری که پشت سرگذاشتیم بیشترین همکاری ،همدلی ، همراهی ، ازخودگذشتگی و همسویی با دولت دکتر روحانی را داشتند و در پیروزی آقای روحانی ، اگر نگوییم بیشترین سهم ، لااقل سهمی تعیین کننده داشتند و همگان نیز بدان معترف هستند .

داستان وقتی دردناک می شود که همین فرهنگی که از آسایش و خانواده اش ، به علت عدم پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آسودگی زیست او برای خدمت به نونهالان این سرزمین ، خویش را محروم کرده است به جای آن که مورد تشویق و قدردانی قرار گیرد به شکلی سوزناک مورد مجازات قرار می گیرد ؛ یعنی دستمزد او پس از 9 ماه پرداخت نمی شود تا به زخمی از زخمهایش بزند و یا  لااقل در تابستان برای فرزند و خانواده اش سفری کوتاه در کشورش تدارک ببیند و از آن کاری تر اینکه پس از این 9 ماه که هیچ سودی بابت عدم پرداخت به موقع حقوق او تعلق نگرفته بلکه با وجود تورم و کاهش ارزش پول دریافتی و کسر مالیات از او به شدت مورد تنبیه هم قرار می گیرد .

حال از مسئولان تصمیم گیر می خواهم تا لحظاتی خود را در لباس یک فرهنگی با این شرایط بگذارند و ببینند که چه فشار روحی و روانی و جسمی  بر آن معلم و خانواده اش وارد می شود .

آیا چنین معلمی تاب و توان و ذوق و شوقی برای آغاز سال تحصیلی و رفتن به سر کلاس دارد ؟

آیا در چنین شرایطی می توان از انگیزه ی معلمان و کیفیت تدریس و روش های نوین تدریس برای معلم سخنی گفت ؟

حیرت انگیزتر اینکه امسال که معلمان باحضور ملی و مسئولانه خود حماسه ای بزرگ به همراه سایر مردم عزیز ایران به ویژه استان های مظلوم مرزی کشور در جلوگیری از توطئه ی یک دوره ای شدن دولت دکتر روحانی ، خلق کردند ، این چنین مورد بی مهری و فراموشی واقع شده اند و این در حالیست که قرار هست امید رای دهندگان برای تثبیت و ادامه راه اعتدال و توسعه تا سال 1400 استمرار یابد و راه پیموده شده متوقف نشود و به یاس و نا امیدی و سرخوردگی نینجامد .

درد جانکاه فرهنگیان و تحقیر سیستماتیک و مداوم آنان با برنامه دادن و سخنرانی و انشا خوانی این وزیر یا آن کاندیدای وزارت حل نمی شود ، مسئولان تصمیم گیر دولت و نظام باید بدانند و البته قطعا می دانند تا زمانی که فرهنگ و آموزش به طور اعم و وزارت آموزش و پرورش به طور اخص روی پیشخوان  کالبدشکافی بابت جراحی و درمان بیماری مزمن و سرطانی کسر بودجه و حفظ شان و جایگاه حرفه ای و شخصیتی ، معلم قرار نگیرد ، آمد و رفت وزیران هیچ دردی را دوا نخواهد کرد ؛ چرا که بحران و آسیب در آموزش و پرورش فرا بخشی و ملی می باشد و در سطوح بالاتری از وزارت آموزش و پرورش باید تصمیمات کلان و موثر و راه گشا گرفته شود .

امید که چنین باد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 09 مرداد 1396 20:12 خوانده شده: 976 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 -1 --
معلم 1396/05/09 - 20:57
سر خط خبر تمام رسانه ها در سال ۱۳۹۹

مژده به فرهنگیان طرحی در دولت در دست تدوین است که پس از انتخابات به مجلس فرستاده می شود

فعلا رای بدید اگر دولتها به ما توجهی ندارد چرا رای بدیم دیگه ؟؟؟
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1396/05/09 - 21:02
متاسفانه در جامعه امروز ایران اسلامی شغل معلمی در حد پایین ترین و سخیف ترین شغل ها تنزل پیدا کرده.
و هیچ مسئولی حاضر نیست حتی یک ماه معلمی کند.
با اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود ولی فرهنگیان جایگاه شایسته ای در این نظام ندارند.
پاسخ + +8 -1 --
شخصی 1396/05/09 - 21:09
تا بوده چنین بوده است اما دود این بی انگیزگی به چشم همه مردم ایران می رود اما کسی وقعی نمی نهد چون اکثر مسئولان، فقط به فکر خود هستند و با پیشرفت کشور و یا عقب ماندگی آن کاری ندارند.
پاسخ + +7 -1 --
علی رحمانی 1396/05/09 - 21:21
فعلا که اولویت ها به ترتیب برجام.مسائل منطقه.معیشت.اشتغال سالی 950000هزار نفر و هزار مشکلات وبدهکاری.اختلاف جناح ها.فعلا که ما فرهنگیان اولویت هزارم هم نیستیم
پاسخ + +19 -1 --
شهاب 1396/05/09 - 21:50
یادش به خیر در زمان دولت احمدی نژاد در دوشیفت کار می کردم اضافه کاری من معادل حقوقم بود وهردوماه یکبارتاپایان خرداد پرداخت می شد ولی حالا سالی یکبار پرداخت نمی شود آن هم با مبلغ ناچیز به نظرمن فرهنگیان باید امسال اضافه کار وبرگزاری امتحانات نهایی را قبول نکنند تنها ضعف بزرگ ما عدم اتحاد ماست من سه سال است اضافه کار قبول نمی کنم مدیران مدارس برایم مشکلاتی درست کرده اند مساله ای نیست چون می دانم مسیر روشنی را انتخاب کرده ام
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/09 - 23:14
تا نجومی بگیران دولت بنفش باشند به تو چیزی نمی رسه.
پاسخ + +4 -1 --
رضا 1396/05/09 - 22:57
حقوق یک معلم در ژاپن در ماه چیزی معادل 20 میلیون تومان ایران است.!!
ژاپن اینجوری ژاپن شده.
مسئولان وطنی ما هم از دولت و مجلس بگیر تا اون بالاها همه درگیر جنگ و موشک و دشمن و استکبار و سوریه و یمن و لبنان و .... هستن متاسفانه..!!
پاسخ + +6 0 --
دبیر ناامید 1396/05/09 - 23:00
مقاله عالی بود کاش در بین اونها که می توانند بدهی ها را به دبیران بدهند و نمی دهند وجدانی و تفکری و...باشد ما که راضی نیستیم و به خدا واگذارشان می کنیم
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1396/05/09 - 23:20
شماکه ایام انتخابات بلندگودست گرفته بودی به روحانی رای بدین،الان یادت افتاده معلمان مشکل دارند.خداروشکردرخیانت رای به روحانی شریک نیستیم.حداقل اینه حرص نمی خوریم.بدمیشه یابدتربه درک.نجفی کلاه سرتون گذاشت الان داره میشه شهردار.بقیه هم سواری گرفتندواین واون ورجاشون رومی گیرند.شماومسئولین این سایت می مونیدوسایتی که روزبه روزافت مخاطب داره.چون دیگه مردم پول مفت ندارندبدن اینترنت که به سایت شماسربزنند
پاسخ + +9 -1 --
فرهنگی با سابقه 1396/05/09 - 23:29
روحانی کلک زد و از معلمان رای گرفت.
پاسخ + 0 0 --
سقز -کرد 1396/05/10 - 10:02
همیشه همینطئر بود ه
در آ.پ انواع تفکرات و جریانات هستندوهر بار به روشی سرشان را شیره میمالند و رای جمع میکنن و تا نصف شب با صد هزار تومن رای میگیرن و کار میکنن و بعدش ان گروه را میارن سرکار و پست ها را تغییر میدن به نفع خودشان و بعدبودجه را بزنند به جیبو خانه بسازن و ماشین و .... میندازن تو سطل اشغال تاریخ
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/05/12 - 07:31
ذاتا همین گونه است
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1396/05/10 - 00:56
حق معلمایی که به روحانی رای دادن اینه که
یک وزیری سر کار بیاد
هر هفته شنبه صبح ناشتا صبحونه نخورده اعلام رسانه ای
بکنه : ما حقوق معلم ها را در دولت تدبیر ۳.۷۴ برابر کردیم
بعد این عزیزان حامی اعتدال تا اعصابشون بهم میریزه و
حالشون میخاد بهتر بشه
دوباره شنبه صبح بشه و دوباره وزیر و دوباره اعلام عمومی
حقوق معلما را ۴.۸۶ برابر کردیم.
و این روال را انشاالله تا ۱۴۰۰ ادامه بده
نوش جون حامیان تدبیر وحامیان امید
گوارای وجود.
پاسخ + +7 0 --
معلم ناامید 1396/05/10 - 06:19
به که شکایت بریم از معیشت ومنزلت نامناسب معلمان و دبیران و.....؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم امیدوار 1396/05/10 - 12:00
منم موندم؟
پاسخ + 0 0 --
معلم متنفر از تبعیض 1396/05/10 - 13:02
معلم امیدوار شما لطفا هیچی نفرمایید.
کسانی که به دولت دروغگویان رای دادن ساکت
پاسخ + 0 0 --
معلم متنفر از تبعیض 1396/05/10 - 13:02
معلم امیدوار شما لطفا هیچی نفرمایید.
کسانی که به دولت دروغگویان رای دادن ساکت
پاسخ + 0 0 --
عدد رینولدز 1396/05/10 - 15:25
معلم امیدوار تو چرا؟! امیدت را تا زمان شاخ در آوردن شتر از دست نده.خخخخ
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1396/05/10 - 09:29
غم لبنان ، فلسطین، یمن و عراق و ب ا ران نیجریه و کومور و ... کشت ما رو.
لطفا جای غمها رو عوض نکنید.
پاسخ + +3 0 --
معلم 1396/05/10 - 17:20
مثل همیشه بازم میگم که از ماست که بر ماست...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور