صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سالف 95 در نامه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان توجه مسئولان به مطالبات خویش و رعایت مفاد دفترچه آزمون استخدامی به صورت دقیق گردیده اند .

متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

نقد عملکرد دانش آشتیانی از نظر تشکل های فرهنگیان و سازمان معلمان ایران

پس از پیروزی گفتمان عقلانیت و امید در انتخابات اخیر ،شاهد تحرک بیشتر وزیر آموزش و پرورش هستیم که باید آن را به فال نیک گرفت و تداومش  را به انتظار نشست.

اولین انتخاب  ،انتخاب مشاور وزیر در امور تشکل هاست .

کاظم قاسمی از جنس تشکل ها و سال ها پیگیر مطالبات معلمان از مسیر فعالیت های جمعی بوده است،او با تجارب مدیریتی در سطح منطقه و اداره کل می تواند در راستای موارد  زیر که در برنامه  های جناب دانش هم آمده، گام های اجرایی بلندی را برداشته و تاریخ ساز شود :


1- گسترش ارتباط و تعامل با تشکل های صنفی و نهادهای مدنی
2- تقویت نقش و جایگاه آنها در فرآیند تصمیم سازی
3- انتقال مطالبات،انتظارات و ایده های فرهنگیان به مدیریت آموزش وپرورش
4- تدوین طرح تشکیل سازمان نظام معلمی برای ارتقای منزلت حرفه ای فرهنگیان
سازمان معلمان ایران از این انتخاب

در راستای رشد مشارکت مدنی و سیاسی غیر انتخاباتی استقبال می کند.


دومین خبر خوب این روزها، انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان عضو هیات امنای صندوق ذخیره بود که  استقبال عمومی فرهنگیان را نیز به دنبال داشت.
این انتصاب علاوه بر ارتقای جایگاه وزیر نسبت به گزینه های همیشه در سایه ، امید را برای اصلاح امور صندوق نزد فرهنگیان افزایش داده است و البته با توجه به توان مدیریتی نجفی این امید پر بیراه هم نیست..

در مجموع اگر بخواهیم با توجه به عملکرد چند ماهه ی وزیر از نظر سازمان معلمان سخن بگوییم،لااقل به شکل مشروط مثبت است، اما اینکه بتوان رویکرد مثبت دانش آشتیانی به گفتمان جدید آموزشی ،تمرکز زدایی و مدرسه محوری را به همه ی حوزه های تحت مسئولیت او تعمیم داد، البته که جای چون و چرا و تردید هست...!

امتداد

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

درگذشت حاجیه خانم مروج مادر آقای محمدرضا رزاقی

با خبر شدیم « حاجیه خانم مروج »  مادر  گرامی آقای " محمدرضا رزاقی " همکار محترم و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به رحمت ایزدی پیوسته است .

« صدای معلم » این مصیبت وارده را به ایشان و خانواده محترم شام تسلیت می گوید .

به همین مناسبت مجلس ختمی روز دوشنبه 15 خرداد ماه از ساعت 18 تا 30 / 19 در مسجد « بقیه الله » واقع در خیابان شیح بهایی شمالی ، جنب بیمارستان بقیه الله منعقد می گردد .

از همکاران محترم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید .

پایان پیام/

به نظر می‌رسد قطار سنگین، پیر و فرسوده سازمان آموزش و پرورش با سوت زدن حرکت نمی‌کند/ متاسفانه این سازمان، هیچ‌گاه در معنای واقعی اولویت اول مجریان و مسئولین در دهه‌های اخیر نبوده است؛ اما این در حالی است که در همه حال مسئولین، برنامه ریزان، فعالان سیاسی و نخبگان دانشگاهی جامعه بر اهمیت این سازمان و لزوم توجه جدی به آن تأکید می کنند/ در طرح تحول بنیادین که با تبلیغات زیاد به‌عنوان ریل‌گذاری آموزش و پرورش از آن یاد می‌شود موجب تغییر در کتب درسی، تغییر نظام آموزشی کشور شد که فارغ از هزینه‌های اجرایی آن عملاً موجب به حرکت درآمدن قطار نگردید و در پاره‌ای از موارد سازمان با بحران‌های اجرایی و آشفتگی ناشی از آن نیز رو به ‌رو گردید/ سوت زدن‌های طولانی‌مدت و رویکرد ایدئولوژیک محور به تعلیم و تربیت و معلمان نیز نتوانست موجب تحول و سازگاری مدارس با نیازهای روز جامعه جهانی گردد/ نمونه دیگر سوت زدن ها ؛ وعده‌ها و شعارها و رفتارها و نمایش‌های سیاسی نمایندگان و مسئولین است/ تحولی عملی که می‌بایست ابتدا در ذهن و اندیشه مسئولین به وجود بیاید/ قطاری که با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جامع و استراتژیک و بهبود محتوای آموزشی و توجه به معلمان و دانش‌آموزان بتواند به هدف خود برسد/ وقت آن رسیده که از تغییرات سطحی و مصنوعی پرهیز کنیم

منتشرشده در یادداشت

برخي از تشکل هاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، تحليل گران ،کنشگران اجتماعي – صنفي – سياسي ، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي راه گذشته را درپيش گرفته اند و کور سوي اميد را به تاريکي محض تبديل نمودند/ اغلب ِ اصحاب رسانه ، تحليل گران ، نهادهاي مدني به ويژه نهادهاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش راه را گم کرده سرگرم تغيير يا تثبيت وزير آموزش و پرورش مي باشند/ نداي کارشناسان در هياهوي تبليغاتي ابقا يا تغيير وزير به بوته فراموشي سپرده شده است/ در اين هياهوي تبليغاتي بازنده اصلي ، فرهنگيان فرهيخته و شهروندان عزيز (منتظران ِ برنامه اصلاح ساختار آموزش و پرورش ) خالق ِ حماسه 29 ارديبهشت مي باشند/ نتیجه این مشکلات آن است که آموزش و پرورش کشور قادر نیست شهروندان مسوول و مشارکت جو، داراي خلاقیت و مهارت هاي لازم، متناسب با نیازمندي هاي  اقتصاد کشور، و آماده براي پذیرش نقش هاي اجتماعی، اقتصاد و سیاسی متناسب با ملزومات عصر حاضر تربیت کند/ قرار بود در دوران اصلاحات ، سند ملي آموزش و پرورش توسط سازمان برنامه بودجه تنظيم شود زيرا اين سازمان نگاه فرا بخشي دارد/ حماسه سازان 29 ارديبهشت از دکتر نجفي ،  انتظار ارائه برنامه جهت  اصلاح  ِ ساختار آموزش و پرورش دارند! آنها را نااميد نکنيد/ اگر چند برابر بودجه دولت به سوي آموزش و پرورش هدايت شود ولي ساختار آن اصلاح نشود ، مشکلات همچنان باقي است/ آيا توانايي شما در نگاه فرا بخشي ، ناشي  از دوران وزارت آموزش و پرورش است يا مديريت سازمان برنامه و بودجه ....

منتشرشده در یادداشت
بيش از ١٦ سال است كه در واقعيت تدريس مي كنم/ كلاس درسم را شروع كردم و با عشق به دانش آموزانم كه معصوميت و پاكي در چهره هايشان مشهود بود معلمي خود را آغاز نمودم/ دانش آموزان را انسان ديدم و  با آن ها دوست شدم و اعتمادشان را جلب كردم/ مي دانستم چرا اين محيط صميمي سر كلاس درس باعث ناراحتي همكاران ديگرم مي شد/ بارها از معاونين و مدير شنيدم كه :" با بچه ها صميمي نشو ، فقط درستو بده و برو ، بهشون اعتماد نكن و ... " خيلي حرف هاي ديگر كه در وصف يك انسان باشعور نبود/ نگذاشتم افكار و عقايد ديگران مانع اهدافم شود . با همان شيوه ادامه دادم ولي بارها مورد سرزنش و اخطار قرار گرفتم/ همه به هم بي اعتماديم/ همه فقط به فكر گذراندن روزها هستيم/ متاسفانه عشق و دوستي بين معلم و دانش آموز و بالعکس خيلي كمرنگ شده است/ چه كار بايد كرد وقتي هدف از كلاس هاي ضمن خدمت و كارگاه هاي آموزشي مان گرفتن ساعت ضمن خدمت است/ چه طور مي توانيم به دانش آموزان مان مطلبي را ياد بدهيم در حالي كه خودمان نمي توانيم آن مطلب را باور كنيم...
 
درد دل یک معلم با وزیر آموزش و پرورش و گلایه از وضعیت مدارس و جامعه و معلمان  به نام پروردگار هوش آفرين 
سلام به خدمت مسولين محترم كشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران خصوصا جناب وزير محترم
 
اينجانب « رويا سلطاني » هنرآموز هنرستان هاي كاردانش هستم . از كودكي عاشق تعليم و تربيت بودم و در تخيل خود همواره دربرابر ديگران درس مي دادم ،درسي كه تا آن موقع آموخته بودم .
امروز بيش از چهل سال سن دارم و بيش از ١٦ سال است كه در واقعيت تدريس مي كنم .
مخاطبين من دختران ١٦ ساله هستند ، دختراني كه مادران و مربيان اينده كشورم خواهند شد .
 
جناب وزير !
در سيستم آموزشي مدارسي كه من تا كنون فعاليت داشته ام ، دانش آموزان به عنوان يك انسان ديده نشدند . 
 نمي دانم چگونه و چه زمان اين اتفاق افتاده است .
در سن ٢٧ سالگي روز اول مهر وارد مدرسه واقعي شدم و از ديدن و حس كردن محيط ، بسيار هيجان زده و خرسند شدم. كلاس درسم را شروع كردم و با عشق به دانش آموزانم كه معصوميت و پاكي در چهره هايشان مشهود بود معلمي خود را آغاز نمودم . 
با همان عشق و حسي كه داشتم و طبق استاندارد مصوب آموزشي تعليم حرفه و تخصص خود را شروع كردم .
در اين بين پرورش روحي ايشان هدف دومم بود ، شروع كردم به بستر سازي براي اعتماد و درك متقابل ؛ خيلي موفق بودم . دانش آموزان را انسان ديدم و  با آن ها دوست شدم و اعتمادشان را جلب كردم .
نمي دانستم چرا اين محيط صميمي سر كلاس درس باعث ناراحتي همكاران ديگرم مي شد!
بارها از معاونين و مدير شنيدم كه :
" با بچه ها صميمي نشو ، فقط درستو بده و برو ، بهشون اعتماد نكن و ... " خيلي حرف هاي ديگر كه در وصف يك انسان باشعور نبود !
ولي من در دنياي واقعي با ربات كار نمي كردم  !
آنها همه انسان بودند همسن خواهرم ، چگونه مي توانستم به عواطف و روحيات آن ها بي تفاوت باشم . 
نگذاشتم افكار و عقايد ديگران مانع اهدافم شود . با همان شيوه ادامه دادم ولي بارها مورد سرزنش و اخطار قرار گرفتم !
 
جناب وزير محترم !
امروز در مدارس ديگر هيچ صمیمیتی نمي بينم ، همه از هم مي ترسيم .
همه به هم بي اعتماديم .
همه فقط به فكر گذراندن روزها هستيم .
متاسفانه عشق و دوستي بين معلم و دانش آموز و بالعکس خيلي كمرنگ شده است .
 
چه كار بايد كرد وقتي هدف از كلاس هاي ضمن خدمت و كارگاه هاي آموزشي مان گرفتن ساعت ضمن خدمت است ؛ چطور مي توانیم سطح كيفي آموزشي را ارتقاء بدهيم؟
وقتي شرايط روحي مان به هم ريخته ست ، وقتي مشكلات مالي و اقتصادي سر به فلك مي زند،  وقتي كه نمي توانیم زندگي و فرزندان مان را مديريت كنيم چه طور مي توانيم به توليد نيروي آينده كمك كنيم ؟
چه طور مي توانيم به دانش آموزان مان مطلبي را ياد بدهيم در حالي كه خودمان نمي توانيم آن مطلب را باور كنيم ؟ 
 
رطب خورده منع رطب چون كند ؟

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور