تعداد قابل توجهي از نيروهاي آموزشي به خصوص اداري و ستادي از طريق شيوه هاي رانتي و صرفا از طريق ارتباط با مراكز و افراد ذي نفوذ وارد اين دانشگاه شدند/ امكان جابه جايي بين نيروهاي آموزشي به خصوص اداري در اين دانشگاه وجود نداشته كه همين امر سبب انعطاف ناپذيري در مسئولين اين دانشگاه در جذب نيروهاي كارآمد و نخبه آموزش و پرورش گرديده است/ دانشگاه فرهنگيان از نظر توجه به زيرساخت هاي فرهنگي با مشكلات متعددي روبه رو مي باشد/ سطح رضايت دانشجويان و حتي مدرسان در اين ارتباط در سطح رضايت بخش نمي باشد/ انجام برنامه هاي شاد و مفرح در اين دانشگاه همواره همراه با اعتراض هاي گسترده برخي جريان ها بوده و اين در حالي است انجام برنامه هاي موسيقي و طنز در ساير دانشگاه ها يك امر عادي تلقي مي شود/ دانشجويان اين دانشگاه از چنين برنامه هايي بي نصيب هستند و حتي محيط اين دانشگاه در مقايسه با ساير دانشگاه ها از لحاظ فضاي سياسي نتوانسته وارد يك فضاي مناسب شود كه نمود آن در انتخابات اخير رياست جمهوري ديده شد كه يكه تاز ميدان انتخاباتي عمدتا يك جريان سياسي خاص بود/ توجه به شرايط حاكم بر دانشگاه فرهنگيان نشان از غالب بودن يك تشكل خاص مي باشد كه گوياي حاكم بودن يك صداي خاص بوده و تشكل هاي ديگر دانشجويي مجالي براي طرح و رشد خود نيافته اند/ با توجه به سنت و روال تاريخي حاكم بر مراكز تربيت معلم، مساله تفكيك جنستي در دانشگاه فرهنگيان نيز غالب مي باشد؛ اين در حالي است كه تقريبا در تمام دانشگاه هاي كشور چنين رويه اي حاكم نيست
گروه اخبار/ پس از درج یاداشت آقای « شیرزاد عبداللهی » با عنوان "سمیع الله حسینی مکارم یکی از گزینه های احتمالی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم است/ چگونه فردی که دوبار اسمش در لیست املاک نجومی آمده است را در مظان معرفی برای پست وزارت دولت روحانی ارزیابی کرده و از او چهره می سازند!" ( این جا ) در صدای معلم ؛ آقای « سمیع الله حسینی مکارم » جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کردند .
متن کامل این جوابیه به شرح زیر می باشد :
بعد از بی توجهی که در اجرای دوره های ضمن خدمت به وجود آمد تعدادی از موسسات و مراکز آموزشی ، گاها نامعتبر اقدام به برگزاری دوره های ضمن خدمت پولی برای فرهنگیان کردند/ با باز شدن فضای مجازی موسسات مذکور نیز از قافله عقب نماندند و به شکل قارچ گونه با استفاده از روش های مختلف ، اقدام به تبلیغ و توسعه فعالیت های آموزشی خود کردند و از این طریق هم راهی به جیب بسیاری از همکاران پیدا کردند/ اما این همه ی ماجرا نیست. رصد فعالیت های این موسسات نشان می دهد که تعدادی از آنها با مسولان برگزاری دوره های ضمن خدمت ارتباط دارند و در پر کردن جیب همدیگر سهیم اند/ نابه سامانی های مذکور باعث شده سوالات بی شماری در ذهن بسیاری از همکاران فرهنگی ایجاد شود...
آنچه جای تعجب و تاسف دارد دیده نشدن مطالبات و خواسته های قریب ۲۳ هزار نفر از معلمان سخت کوش و پرتلاش آموزش و پرورش استثنائی کشور حتی در زمان انتخابات است که به جهت صعوبت و دشواری کار از آن به عنوان سخت ترین مشاغل درون آموزش و پرورش یاد می شود به طوری که کار در این بخش جزو مشاغل سخت و زیان آور تلقی و کارکنان آن مشمول امتیاز ویژه سختی کار و نیز سنوات ارفاقی (به ازای هر سال خدمت تجربی ،یک سال و ۷۲ روز به مجموع احکام کارگزینی ایشان اضافه می شود ) گردیده اند/ شاید بتوان دلیل اصلی ندیده نشدن مطالبات و معوقات این بخش از آموزش و پرورش را معطوف به مسئولان ارشد سازمان دانست که نتوانسته اند تغییر نگرشی در وزیر و معاونان مالی ایشان ایجاد کنند و مطالبات واقعی معلمان حوزه آموزش و پرورش استثنائی کشور را در مجموع بدهی های وزارت به پرسنل خویش بگنجانند/ معلمان عرصه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنائی خواهان اعلام نظر صریح و شفاف مسئولان وزارتخانه در خصوص برنامه های در دست اقدام مربوط به موضوعات مطروحه می باشند
گروه اخبار/ « فاطمه سعیدی "نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جزء معدود نمایندگانی است که بر عهد خود با " معلمان " ایستاده است .
علی رغم این که تجربه نمایندگی ندارد و برخی انتقادات به عملکرد ایشان وارد است اما بر خلاف برخی که " خانه ملت " را با " استراحتگاه " اشتباهی گرفته اند در تکاپو ، تلاش و ایفای وظایف نمایندگی است .
« صدای معلم » به سهم خود از زحمات و تلاش های این نماینده مجلس تشکر و قدردانی می کند .