صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

قدردانی از رسالت صدای معلم

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

فانی و بطحایی و آینده وزارت آموزش و پرورش   لابی گری : یک عمل و حرفه ویژه است که منظور آن تلاش برای گسترش نفوذ یک دیدگاه و دیدگاه مشخص در دستگاه حکومتی یک کشور یا در افکار عمومی است. این واژه در ادبیات سیاسی به معنی اعمال نفوذ بر سیاست‌مداران بویژه بر نمایندگان مجالس است.


پروپاگاندا: گونه‌ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می‌شود. (ویکی پدیا).


پس از اعلام خبر انصراف جناب زرافشان از سمت وزارت آموزش و پرورش، گزینه ی امروز در رسانه ها مطرح گردید که در زمان وزارت فانی با تاکید بر گفتارهای وزیر زمان خود ، هر روز با تکرار این گفتارها بدون تحلیل علمی آن معلمان رنجیده خاطر را بیشتر از قبل آزرده دل می کرد .

برای یادآوری تاریخ و بازگشت حافظه تاریخی همه معلمان گوشه های از بیانات گوهربار آقای  بطحایی در گفت و گو با رسانه ها را یاد آور می شوم.


بطحايي: بطحایی نظر وزیر آموزش و پرورش در مورد رشد 67 درصدی میانگین حقوق و مزایا را تایید کرد. (صدای معلم)
جناب بطحایی افزایش تورم طی همین دوره به گفته خود آمار دولت بیشتر از رقم 67 درصدی شما پس از اجرای رتبه بندی بوده است. پس منتی بر معلمان ندارید.


بطحائی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان دروازه جدیدی برای ورود به کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است اظهار کرد: اگر طرح رتبه‌بندی به خوبی اجرا شود می‌تواند ارتقای مهارت‌های نیروی تخصصی ما را تضمین کند. بنابراین رتبه بندی فی نفسه اهداف بسیار بلندی را دنبال می‌کند.
جناب بطحایی با کدام بودجه ؟ چقدر بلند مدت ؟ لابد آن قدر بلند مدت که به عمر هیچ کدام از معلمان قد نخواهد داد. .


بطحايي: از طریق رتبه بندی نمی‌توان برای بازنشستگان کاری کرد، زیرا این طرح مختص ارتقای مهارت‌های تخصصی نیروی انسانی شاغل است و برای بازنشستگان موضوعیت پیدا نمی‌کند.
بازنشستگان مگر معلم نبودند؟بازنشستگان مگر حق حیات طیبه را اکنون ندارند؟


بطحائی اعلام کرد: میزان افزایش حقوق معلمان به طور میانگین پس از اجرای طرح رتبه بندی 300 هزارتومان بوده است( نوآوران)
با کسر تورم 4 ساله نه تنها هیچ افزایشی در کار نبوده است بلکه نسبت به سایر ارگان های دولتی افت دریافتی نیز داشته ایم. مزایا نداشته که دیگر بماند.

فانی و بطحایی و آینده وزارت آموزش و پرورش

بطحائی با اشاره به تاسیس شرکت کارگذاری اقتصادی و رفاهی، گفت: این شرکت امور مربوط به مسائل رفاهی، بیمه ای و درمان معلمان را انجام داده، امیدواریم این شرکت گره‌های اداری را در قالب بخش خصوصی، بازگشایی کند.
صدمات که بخش خصوصی به آموزش و پرورش و معلمان زده دیگر بر هیچ کس پنهان نیست. کدام بیمه درمانی معلمان؟ وقتی اکثر بندهای آن حذف شده اند دیگر چیزی به نام بیمه تکمیلی وجود ندارد...


بطحایی با اشاره به این که در اعتبارات و بودجه عمومی دولت سهم آموزش و پرورش در حال کاهش است، گفت: شرایطی وجود ندارد که همه مشکلات اعتباری این سازمان توسط دولت حل شود و دولت نمی‌تواند به اندازه‌ای که معلم با دل راضی برود سر کلاس به وی پول بدهد، بنابراین باید بهره‌وری افزایش یابد.
این هم از همان شعارهای توخالی همیشگی بر سر سفره آموزش و پرورش با 2 میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش آموزان است؟ همیشه عنوان می شود نود درصد بودجه صرف حقوق معلمان می شود! خوب به معلمان چه ربطی دارد وقتی دولت و مجلس بودجه ی برای آموزش و پرورش مصوب می کنند که کفاف حقوق خالی زیر خط فقری معلمان را هم نمی دهد؟
.
بطحایی خاطرنشان کرد: هدف رتبه‌بندی ارتقای سطح معیشت معلمان نیست بلکه ارتقای کیفیت نیروی انسانی و افزایش کیفیت آموزش و پرورش است.( زمان)
در روز روشن انکار آفتاب می کنید! یادتان هست جناب نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفتند: در صورت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، حقوق آنها از رتبه دوم به بالاتر افزایش چشمگیری خواهد داشت.(خبرآنلاین)


بطحایی خبر داد: پرداخت حقوق معوقه معلمان حق التدریس در هفته معلم.(خبرآنلاین)
این آخرین مورد تبدیل به طنز شده است البته ایشان نگفتند کدام هفته معلم در چه سالی شاید سال 1400 !
با توجه به نحوه گفتمان رسانه یی جناب بطحایی و تجربیات تاریخی انتخاب ایشان را قدمی صد درصدی رو به عقب می دانم. اقدامی که در آن شاهد وضعیتی بدتر از دوران فانی بر وضعیت آموزش و پرورش کشور و معلمان به خصوص در چشم اصحاب صاحب رسانه خواهیم بود.

فردی که بارها عنوان کرده به جای مطالبه گری به فکر صرفه جویی و بردن آموزش و پرورش به سمت واگذاری به بخش خصوصی است ، شخصیتی که بر این باور است که دولت نمی تواند مشکلات معلمان را حل کند! شخصیتی که به جای مطالبه گری انتظار سازگاری معلمان با این وضعیت اسف بار خود را دارد! خط فکری ایشان با تفکر غالب فرهنگیان زمین تا آسمان فاصله دارد.

آیا معلمان مومن و دلسوز از یک سوراخ دوبار گزیده می شوند؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

اکنون آموزش و پرورش آن قدربی رمق ، متلاشی ، بن بست شده و بی درو پیکر می نمایاند  که کار به جایی رسیده معلمان فهیم و دلسوز هوار می کنند که ایها الناس ما از رسیدگی به ضعیف بودن فیش حقوقی خود صرف نظر می کنیم اما برای جلوگیری از نابودی نسل پویا یکی را به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت بگمارید که از راه کج رفته نامقصود رسیده قاطعانه جلوگیری نموده و حساب لابیگران و خوگرفتگان این اسباب را در وزارت خانه کف دستشان بگذارد/ آموزش و پرورش رهبری می خواهد که به طرح های زیربنایی تولید سرمایه انسانی اصیل ، ریشه دار ، صداقت پرور ، حافظ منافع محیط زندگی و زیست ، مدافع فرهنگ و تمدن  هدف دار در تربیت ، خرد ورز اندیشه محور ، منتقد ، مسئولیت پذیر، کارآمد ، به روز، هوشمند از تحولات بومی وجهانی ، آسیب شناس ، مترقی و... تکیه بزند/ آموزش و پروش رهبری می خواهد که تمام معاونان ، کارشناسان که بیش از پانزده سال در وزارت لخ لخ نموده اند و کاروزی شان به مشروطی پراشتباه و بی سرانجام بدل شده است را بازنشسته و یا به مدارس اعزام نماید تا تجربه سال ها تبین و تدوین آثارشان را موبه موبه خودشان اگر می توانند در خط مقدم به مرحله اجراء بگذارند/ آموزش و پرورش رهبری می خواهد که در اولین روز کاری اش مدیران ، کارشناسان و مشاوران وزرای گذشته را از گردونه سهم خواهی و مشارکت در نوسازی و مدرن سازی دستگاه تعلیم و تربیت خلاص وخارج نماید ، تمام اعضای ستاد را از دم تیغ کارآمدی بگذارند و آنان را برای یکسال برای کاروزی به مدارس بفرستد تا در مدرسه با چشیدن سرد و گرم مشکلات ، یاد بگیرند از طرح و شعار آبکی ، دستور و امر و نهی بادکنکی به معلمان خودداری نمایند/ آموزش و پرورش رهبری می خواهد که شورای عالی آموزش و پرورش کنونی را در اسرع وقت منحل و با شناسایی واستفاده ازنیروی های باسواد ، هوشمند ، عاری از بدسلیقگی ، تحجرو وادادگی ، شجاع ، وقت گذار تمام وقت در راه انقلاب توسعه انسانی و اقتصاد آموزش و پرورش آنرا در نوع شورای مقتدرکارآمد ، طراحی و تشکیل بدهد/ آموزش و پرورش رهبری می خواهد که لحظه به لحظه عمکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی را در همراهی و پردازش ، تولید ایده های نو و چاره جویی در رفع مشکلات کلان دستگاه تعلیم و تربیت و یا کم کاری و بدکاری و بدل کاری به مقام معظم رهبری گزارش نماید ....

منتشرشده در یادداشت

کار آموزش و پرورش زمانی به سامان می شود که بپذیریم که "تعلیم" و "تربیت" هر دو به یک چیز دلالت دارند لیکن تربیت، سطح عملیاتی و کاربردی تعلیم است که در نتیجهٔ تعامل و تکرار و تمرین و ممارست و مشاهده و آزمایش و خطا و تجربه حاصل می گردد و اگر در امر آموزش، فرصت تعامل و تکرار و تمرین و ممارست و مشاهده و آزمایش و خطا و تجربه فراهم نباشد، کار تعلیم و تربیت در همان سطح آغازین باقی خواهد ماند و با وجود فراهم بودن خوراک آموزشی، "تربیت" ، اتفاق نخواهد افتاد/ همهٔ ما افرادِ سر به زیر و تابع و نرم خو وکم گو و حرف شنو و ساکت و پای بند به آداب و رسوم و تسلیم در برابر کبائر قوم و شعائر مذهبی را "باتربیت" می نامیم و "بی تربیتی" را در بدپوشی و چموشی و درشت گویی و تندخویی و بد دهنی و زُمختی و بی ادبی و عصیانگری و ... خلاصه می کنیم/ از دستگاه تعلیم و تربیت، انسان آسمانیِ فارغ از تعلقاتِ زمینی می خواهند/ "راه خدا از میان خلق می گذرد." و تردیدی نیست که خدمت راستین، بدون دانش و تخصص توأم با تعهد و مهارتِ راستین تقریباً محال است/ متأسفانه غالب آسیب شناسی های تربیتی در کشور، ریشهٔ مشکلات متعدد جامعه را در فقدان نظم ایدئولوژیک و ضعف تربیت دینی و کمبود آموزه های آسمانی می بینند و به طور پیوسته برنامه های مکمّل ایدئولوژیکی را به اشکال مختلف در برنامهٔ درسی می گنجانند و در همین راستا نیز دوز وعظ و نصیحت و نقالی و اندرز را در قالب برنامه های درسی یا با برگزاری مراسمات و مناسبت ها در محیط های آموزشی روز به روز بالا می برند/ آنچه در همهٔ این تعاریف به چشم می خورد، عمدتاً کلی گویی و آرمان پردازی و حاکی از واقعیت گریزی است/ آیا صرفاً با قاب کردن واژه ها و نصب آنها بر در و دیوار، می توان به کارکردشان امیدوار بود/ ما امروزه نیازمند باز تعریف واژهٔ تربیت و درک درست مفهوم آن و تبیین واقع بینانهٔ مأموریت آن و باز آفرینی نقش آن در دستگاه تعلیم و تربیت هستیم

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ وزير آموزش وپرورش بر عنصر نقادي رسانه با پرهيز از تخريب، تأكيد كرد و گفت: رسانه ها در تصميم سازي ، نقش كليدي دارند.

سه شنبه, 16 مرداد 1396 11:55

چرا صدای معلم را می خوانم ؟

چرا صدای معلم را می خوانم

پاسخی به همکارم از تهران که خطاب به دست اندرکاران صدای معلم نوشته اند مسؤلین صدای معلم را می خوانند؟

همکار محترم یا محترمه

صدای معلم دیگر صدا نیست که فریاد غریو یا غرش عظیم از قشر فراموش شده جامعه است ؛ مثل صدای مشاور که آدمی با طرح مسأله سبک می شود،خالی می شود،احساس راحتی و آرامش می کند و ناملایمتی ها و تلخی های زندگی را ولو در دقایق یا ساعاتی فراموش می کند و این یعنی خشنودی ، رضایت مندی .

آدمی وقتی احساس می کند که ده نفر نظرات او را می خوانند و دانسته های شان را با هم تقسیم می کنند همین احساسات را در خود حس می کند.

مسؤلین اگر این همه فریاد خروشان را مشاهده می کردند دواتفاق یقین می افتاد :

1) تغییرات خوشایند بنیادی در آموزش وپرورش

2) حل مشکلات فرهنگیان و عمدتا معیشیتی .


و چون ازاین دو پدیده خبری نیست پس مطالعه و مشاهده ای هم در کار نیست.

همکار محترم یا محترمه

آنقدر بی خاصیت مان کرده اند که این همه نوشته های تند و تیزهم اثر خود را از دست داده است و جسارتا اگر به جای صدای معلم ،صدای کارگربود چی می شد !

آنتن ها حساس و اقدامات ردیف !

آخه خاصیت کارگر و کارفرما اکثرا منجر به تحولات بنیادی در طی قرون و خصوصا در کشورهای پیشرفته شده و اما از خاصیت من و شما چه خبر؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور