صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«  قانون » عنصر حیاتی برای شکل گیری یک جامعه متمدن و توسعه یافته است . عمل کردن خارج از حوزه قانون به فربه تر شدن  بیشتر " خشونت " و " بی نظمی " می انجامد/ وقتی راه برای انتقاد از رییس جمهور باز است، دست زدن به اعمال خشونت آمیز توجیه پذیر نیست/ ما در صدای معلم همیشه به معلمان می گوییم که اگر انتقاد و یا اعتراضی دارید حتما باید از مجاری قانونی و به صورت منطقی و مسالمت آمیز باشد / هیچ فرد و گروهی نباید خود را فراتر از قانون بداند/ اگر کسی به عملکرد مسئولی انتقاد دارد باید آن را به صورت منطقی و مستدل بیان کند و وظیفه مسئولان است که به آن پاسخ دهند و شهروندان را قانع کنند/ « صدای معلم » توهین و فحاشی به شهروندان را در هر مقام و جایگاهی محکوم می کند و از مسئولان و دست اندرکاران انتظار دارد تا مطابق " قانون " با مسببان این گونه وقایع برخورد نمایند...

منتشرشده در گفت و شنود

در شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان دکتر روحانی، بعد از تشکیل کارگروه های متعدد با برخی کارشناسان برجسته آموزش و پرورش، اهم مطالبات جامعه ی تعلیم و تربیت بررسی شد که به زودی تحت عنوان مطالبات فرهنگیان از رییس جمهور دولت دوازدهم منتشر خواهد شد/ نجفی در پاسخ به این سوال که مطالبات این پویش چه زمانی منتشر خواهد شد ،ابراز کرد: به امید خدا و با انتخاب مجدد دکتر روحانی و بعد از جمع بندی نظرات کار گروه های تشکیل شده، محتوای این پویش منتشر خواهد شد و در دسترس عموم همکاران فرهنگی قرار خواهد گرفت/ خود من هم عضوی از این کمپین خواهم شد تا به اتفاق همه فرهنگیان مطالبات معطل مانده معلمان را به جد پی گیری کنیم/ نجفی از شورای سیاست گذاری و کارگروه های متعدد و کارشناسان برحسته آموزش و پرورش نام می برد/ پس از نگارش این یادداشت نه پاسخی از دکتر نجفی دریافت نکردم و تا جایی که اطلاع دارم پویش و یا پایشی هم برای مطالبات فرهنگیان تشکیل نشده است/ تنها حرکتی که انجام شده است برگزاری نشست هایی در شورای سیاست گذاری  ستاد فرهنگیان دکتر روحانی با محوریت بحث " تعیین وزیر آینده " بوده است/ آیا فرهنگیان و اصحاب رسانه نباید در جریان مصادیق " در اولویت بودن آموزش و پرورش " قرار گیرند و یا توضیحی در مورد آن از سوی مسئولان و دست اندرکاران داده شود/ آیا باید شاهد این باشیم که عده ای معدود پشت درهای بسته و به دور از هر گونه شفافیت و پاسخ گویی برای جامعه بزرگ و گسترده معلمان تصمیم گیری کنند/ یادتان هست که در دوران تبلیغات انتخاباتی رقیب را متهم به بداخلاقی و یا بی اخلاقی می کردید/ اما آیا همیشه باید عیوب و نواقص را در طرف مقابل جست و جو کنیم/ این که تعدادی از مدیران ستادی ، فرصت طلب و مرعوب وزارت آموزش و پرورش و نیز برخی اعضای تشکل های منفعل و انحصار طلب  که هیچ گاه در 4 سال گذشته در مورد عملکرد خود و مجموعه کاری خویش پاسخ گو نبوده اند به مصداق " مجاهدان روز شنبه " در شورای سر بسته ای به زعامت  و مسئولیت « دکتر نجفی محبوب معلمان » برای سرنوشت دیگران  لابی گری و تصمیم گیری کنند ؛ آیا از مصادیق عینی بداخلاقی نیست/ این که دکتر نجفی در مورد عملکرد دانش آشتیانی و چک سفیدی که از دیگران برای تایید او گرفت پاسخ گو و شفاف نیست و اکنون نیز زمزمه های شهردار شدن نجفی را از گوشه و کنار می شنوند ؛ آیا مصداق بد اخلاقی  و پشت کردن به اعتماد فرهنگیان و معلمان نیست/ با افکار عمومی معلمان صادق باشید و بیش از این چوب حراج بر سرمایه اجتماعی معلمان و آموزش و پرورش نزنید/ شاید در آینده نه فرصتی برای وعده دادن فراهم شود و نه دیگر گوشی برای شنیدن ...

 

منتشرشده در یادداشت

برخي از تشکل هاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، تحليل گران ،کنشگران اجتماعي – صنفي – سياسي ، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي راه گذشته را درپيش گرفته اند و کور سوي اميد را به تاريکي محض تبديل نمودند / هنوز آموزش و پرورش با چالش های جدی روبه رو است و برون داد آن در تراز جمهوری اسلامی ایران و پاسخ گوی تحولات محیطی و نیازهای جامعه نمی باشد/ سياست گذاري ، نظارت و ارزيابي  در سطح کلان بر عهده شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي باشد/ از نظر سند تحول بنيادين در آموزش و پروش نيز آموزش و پرورش يک نهاد فرابخشي مي باشد/ شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تنهايي همچون گذشته قادر به تحول بنيادين در آموزش و پرورش ، نمي باشد  و آموزش و پرورش کشور نياز به اتاق فکر دارد/ در دوران اصلاحات قرار بود که سند ملي آموزش و پرورش توسط سازمان برنامه بودجه تنظيم شود ولي در دوران دولت مهرورزان ، سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در شوراي عالي آموزش و پرورش تنظيم و به عنوان يک سند بالا دستي طي 15 جلسه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد/ در بخش سوم از فصل هشتم اين سند ، فرآيند ترميم آن مشخص شده است/ برنامه توسعه پنجم به پايان رسيده و دولت و مجلس ( بخشي هاي از حاکميت ) برنامه ششم توسعه را دنبال مي کنند ولي هنوز برنامه جامع کارآفرینی و مهارت آموزی برای تمام دوره های تحصیلی به ویژه دانش آموزان دوره متوسطه محقق نشده است/ يکي از دلايل  عدم موفقيت  سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش و شوراي عالي آموزش و پرورش آن است که آموزش و پرورش يک نهاد فرا بخشي است ولي نهادهاي فرابخشي چون سازمان برنامه و بودجه ، مرکز پژوهش هاي مجلس و... به طور جدي به آموزش و پرورش ورود نداشته اند....

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/ « رضوان حکیم زاده » زنی که اکثرا در آموزش عالی بوده است و البته نیم نگاهی هم به آموزش و پرورش ، معلمان و مشکلات آن داشته است .

« حکیم زاده » سه شنبه 13 دی ماه از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان معاون آموزش ابتدایی منصوب گردید .

فرهنگیان و معلمان شناخت چندانی از وی ، سابقه و عملکرد ایشان ندارند .

« صدای معلم » بر اساس دکترین خود " تفکر انتقادی و تاسیس و تثبیت گفت و گو " گفت و گوی مفصلی را با ایشان انجام داده است .

این گفت و گو روز سه شنبه ساعت 16 در محل کار وی در ساختمان زنده یاد علاقه مندان برگزار گردید . ( این جا )

بخش نخست این گفت و گو تقدیم مخاطبان محترم صدای معلم می گردد

منتشرشده در گفت و شنود

یکی از مشکلات، معضلات و یا حتی برخی از آن به عنوان بحران نام می برند، کمبود شدید مدیر ارشد شایسته و متخصص و کارآمد در حوزه آموزش و پرورش است/ یکی از علل این بحران نبود مکانیسم مناسب، دقیق و کارآمدی است که به شناسایی افرادی با چنین ویژگی های بپردازد و به صورت تدریجی مدیران ارشد را ساخته و پرداخته نماید/ باید مشخص کنیم که واقعا چه کسی و چه تیمی می تواند در آموزش و پرورش مفید و کارآمد باشد/ فردی که ساختار، ارکان شرح وظایف یا به قول عامیانه کوچه پس کوچه های این وزارتخانه گسترده را نشناسد به سرعت به سیطره باند های حرفه ای موجود در آن در می آید و قدرت عمل از وی سلب می شود/ افراد خیلی آکادمیک معمولا و لزوما مدیران خوب و کارآمدی نیستند ولی می توانند مشاوران مفید و مناسبی باشند...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

حاجی بابایی و مجتمع های آموزشی و پرورشی

دکتر حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان ،فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان گفت:
یکی از متعالی ترین تئوری های مدیریتی در آموزش وپرورش تطبیقی در جهان و به صورت ویژه در رویکرد تربیتی انسان مدار براساس آموزه های دینی ما ،اداره مدارس به صورت مجتمع های آموزشی و پرورشی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن تاکید شده است.

ایشان تاکید کرد :مجمتع های آموزشی و پرورشی با توجه به رویکرد انسانی آموزش و پرورش یک متربی را در طول دوره رشد پایش می کند،در واقع با این رویکرد سیستم تعلیم وتربیت می تواند برای یک دانش آموز برنامه ای از پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه تدوین و با درنظر داشتن تمام شرایط تربیتی و شناختی که از خانواده،دانش آموزان و محیط آموزشی به صورت تعاملی ایجاد می شود،بهترین نتایج تربیتی حاصل شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: استفاده بهینه از فرصت ها و منابع موجود در آموزش و پرورش،ایجاد فرصت مدیریت هدف مند با حداکثر بهره وری،کارایی از اهداف دیگر مجتمع های آموزش وپرورش می باشد.

حاجی بابایی توجه به دغدغه های والدین و استفاده از مشارکت فعال آنها در تعلیم و تربیت فرزندان خود را از ویژگی های دیگر مجتمع ها برشمرد و گفت: در این رویکرد والدین در پیش دبستانی فرزند خود را به مدرسه تحویل می دهند و تا پایان دوره متوسطه دغدغه تغییر مدرسه که در هر دوره تحصیلی برای خانواده استرس بزرگی را ایجادمی کند، دیگر وجود ندارد ؛ علاوه بر این با شناخت متقابلی که بین کادر مدرسه و والدین ایجاد می شود می توانند در یک فرآیند مناسب تعامل با مدرسه در تربیت فرزندان خود ایفای نقش کنند.

 از موارد دیگری که ایشان به آن اشاره کرد: نگاه متعالی به مدیریت آموزشی و ارتقای جایگاه مدیریت از اهداف مجتمع های آموزشی و پرورشی است، ایجاد فرصت برنامه ریزی بلند مدت برای تعلیم و تربیت از ویژگی های دیگر مجتمع های آموزشی وپرورشی است.

این نماینده مجلس گفت: در مورد استفاده تجاری از فضاهای جانبی آموزش وپرورش باید تمام جوانب را رعایت نمایید‌ چراکه مدرسه داری اهمیت و فرهنگیان دارای جایگاه خاص هستند.
 
حاجی بابایی تاکید کرد: مدارس وقفی و یا مدارسی که توسط خیرین ساخته شده، یا آن مدارسی که با نام شهدا مزین شده اند؛ علاوه بر این، مدارسی که به نام علما و افراد شاخص هستند نام گذاری شده اند ،باید حفظ شود‌، زیرا این نام گذاری ها در فرآیند تربیت موثر است و می تواند مانند کارخانه انسان سازی در فرآیند تعلیم و تربیت ایفای نقش نماید.

دکتر حاجی بابایی در خصوص کمبود فضاهای آموزشی در شهرک ها با اشاره به این که حق والدین و دانش آموز است که در نزدیک ترین فضای آموزشی محل سکونت خودثبت نام کند تاکید کرد : در خصوص کمبود فضای آموزشی در شهرک های جدید باید به قانون انبوه سازی و موظف نمودن آنها به ساختن یک مدرسه براساس قانون های موجود باید پیگیری های ویژه داشت،با پشتوانه های موجود باید هرچه سریع تر برای این محله ها چاره اندیشی کرد و خانواده ها را از دغدغه فضای آموزشی ،نگرانیهای مربوط به تعلیم و تربیت فرزندانشان نجات داد.

در این جلسه الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استان،با اشاره به تجارب گران بهای دکتر حاجی بابایی با در نظر گرفتن سابقه طولانی در نهاد قانون گذاری ،مجلس شورای اسلامی ،همچنین سابقه فعالیت دکتر حاجی بابایی در قوه مجریه و در کسوت وزارت آموزش وپرورش به حضور ایشان به عنوان  فرصتی مغتنم برای استان تاکید کرد.
کانال اطلاع رسانی دکتر حمیدرضا حاجی بابایی

علیرغم وعده های سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، با تداوم بی مهری ها ، عملاً در احکام حقوقی صادره برای بازنشستگان در سال 96 تغییر محسوسی حاصل نشد و شکاف دریافتی های اکثر بازنشستگان با سایر کارمندان، نه تنها ترمیم نشد بلکه عمیق تر شد/ اً آنچه که ترکیب کابینه دولت یازدهم را رقم زد با خواست عمومی ملت فاصله زیادی داشت/ حتی اکثریت حدود هفتاد درصد نمایندگان مخالفِ دولتِ مجلس نهم که در انتخابات 7 اسفند 94 از رسیدن به کرسی مجلس بازمانده بودند در بالاترین پست ها جذب وزارت خانه ها شدند/ کثر ژنرال ها و سرهنگان قوه اجرایی کشور در مبارزات انتخاباتی  یا بی تفاوت بودند و یا حتی به دروازه خودی گل می زدند/ قاطبه فرهنگیان و بازنشستگان به خاطر منافع و مصالح ملّی ، در آستانۂ انتخابات ، طرح مطالبات صنفی را تعلیق نموده و علیرغم تنگناهای معیشتی ، در  مقابل عوام گرایی و پوپولیسم ایستادند و تکلیف تاریخی شان را نسبت به سرنوشت کشور به درستی انجام دادند/ اکثریت استخوان بندی مدیران کالبد اجرایی کشور نیز با او هم دل نبوده و اگر هوشیاری اکثریت ملت ، خصوصاً رأی دهندگان شهرهای بزرگ نبود نهضت سه برابری یارانه ها به اهداف خود رسیده بود/ با استقرار دولت جدید که امید بسیار می رود اعضای آن مطابق خواست اکثریت ملت باشند ، شرایط برای اصلاح قوانین تبعیض آلود و ارائه لایحه دائمی«ق م خ ک»و استیفای حقوق مشروع و قانونی بازنشستگان و فرهنگیان مهیّا گردد

منتشرشده در بازنشستگان

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور