آذربایجان شرقی
گروه اخبار/ وزیر آموزش و پرورش در آخرین تغییرات « علیرضا کمرئی » مدیر کل سابق آموزش و پرورش تهران را به جای « رحیم میرشاه ولد » مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش و نیز « عباسعلی باقری » مدير كل سابق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش را به جای علیرضا کمرئی منصوب نمود .
احکام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است
بقیه ی وزرای آموزش و پرورش با سلام و صلوات آمده اند ولی با دلخوری و انتقاد و اعتراض فرهنگیان مسند وزارت را ترک کرده اند و صندلی را به دیگری سپرده اند بدون آن که تغییری در اوضاع و احوال این وزارتخانه عظیم ایجاد کرده باشند/ نگارنده همچون بسیاری از همکاران فرهنگی آرزوی آن را دارد که این بار سکان این وزارتخانه را به شخص شایسته ای از بانوان بسپارند تا وزارت آموزش و پرورش باوجود بیش از پنجاه درصد نیروی زن از پتانسیل و توانمندی های آنان در سطوح بالا استفاده کند/ سیاه چاله ی کسری بودجه ، دخالت نهادهای غیرمسئول ، و فساد رخنه کرده در صندوق ذخیره و زیرمجموعه های اقتصادی این وزارتخانه سه چالش عمده از ده ها مشکل موجود آموزش و پرورش است/ بزرگترین و شاید بتوان گفت اصلی ترین نقطه ضعف و پاشنه آشیل وزرای آموزش و پرورش در این چند دهه عدم شفاف سازی ،عدم گزارش دهی و پاسخ گویی ، عدم ارتباط مستمر با بدنه ی آموزش و پرورش و اصولا عدم حضور در میان فرهنگیان است/ معلمان وجود و حضور وزیر و مدیران ستادی را در میان خود احساس نمی کنند/ نمی توان بدون گفت و گو و اعتماد دوسویه و ارتباط مستمر و پاسخ گویی به فرهنگیان انتظار صبر و شکیبایی یا همراهی از آنان داشت ...
گروه گزارش/
پس از استعفای « محمد دیمه ور » در 13 مهر 1395 ؛ « رضوان حکیم زاده » سه شنبه 13 دی ماه از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان معاون آموزش ابتدایی منصوب گردید .
در حکم دانش آشتیانی چنین آمده است :
" « سرکار خانم دکتر رضوان حکیم زاده
باتوجه به تعهد، تخصص، سوابق مدیریتی و تجربیات ارزشمند سرکار عالی در زمینه برنامه ریزی امور آموزشی، به موجب این ابلاغ به سمت « سرپرست معاونت آموزش ابتدایی» منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند بزرگ، مدنظر قرار دادن اسناد بالادستی و در چارچوب سیاست ها و برنامه های اعلامی اینجانب به مجلس شورای اسلامی، در جهت تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران در امر پرورش و آموزش دانش آموزان عزیز ایران اسلامی موفق و مؤید باشید».
بسیاری از فرهنگیان و معلمان از ایشان و سوابق وی اطلاعی ندارند .
« صدای معلم » بر اساس دکترین خود " تفکر انتقادی و تاسیس و تثبیت گفت و گو " گفت و گوی مفصلی را با ایشان انجام داده است .
این گفت و گو روز سه شنبه ساعت 16 در محل کار وی در ساختمان زنده یاد علاقه مندان برگزار گردید .
این گفت و گوی پس از پیاده سازی در صدای معلم منتشر می شود .
پایان پیام/
سیالیت و نوزایی و تحول از خصوصیات بارز و غیر قابل انکار دفتر زندگانی دکتر علی شریعتی است/ شریعتی همواره به این واقعیت می اندیشید که چگونه باید از قشری گری و پوسته به در آمد و عمق و جوهره را به عینیه دریافت/ دکتر علی شریعتی با تفکرات یک بعدی، تنگ نظری، تجریدی گری و ذهنیت محض دور از عین و درد و مشکلات و شرایط اجتماعی و بازی با الفاظ و در حصار خود تنیدن مخالف بود ...
گروه اخبار/
جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو باخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «موضوع شائبه لو رفتن سؤالات امتحان نهایی دانشآموزان»، اظهار داشت: امتحانات تمام شده است و نیازمند بررسی موضوع هستیم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا کمیسیون آموزش مجلس در این خصوص تشکیل جلسه میدهد؟»، گفت: چهارشنبه هفته جاری کمیسیون آموزش مجلس تشکیل جلسه میدهد و در این جلسه، موضوعاتی مانند استخدام نیرو و لو رفتن سؤالات امتحانات در دستور کار قرار میگیرد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «دریافت وجه هنگام ثبتنام دانشآموزان»، افزود: بر آموزش و پرورش هرج و مرج حکمفرما شده است و متأسفانه موضوعاتی مانند دریافت وجه هنگام ثبتنام، مشاوره و تقلب در امتحانات مطرح است.
کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش، آموزش و پرورش را رها کرده است و نمیتواند آن را اداره کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش دچار مشکلات اساسی است؛ ضمن اینکه کمیسیون آموزش مجلس فهم مشترکی از اوضاع آموزش و پرورش ندارد؛ عدهای طرفدار دولت بوده و در مقابل، عدهای منتقد هستند.
وی اضافه کرد: حتی لایحهای که دولت در خصوص سامان دادن تقویم آموزشی به مجلس آورد، در کمیسیون آموزش رد شد؛ چراکه دولت چیزی آورده بود که به عنوان چک سفید بود و هرکاری دلش میخواست میتوانست انجام دهد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس متذکر شد: در حال حاضر اوضاع آموزش و پرورش خیلی مناسب نیست؛ چراکه وزیر فعلی به دلیل اینکه احتمالاً برای پُست وزارت آینده معرفی نمیشود، اوضاع آموزش و پرورش را رها کرده است.
انتهای پیام/