صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس شورای اسلامی

امروز سه شنبه 31  مرداد ماه جمعی باز بازنشستگان کشوری و لشگری که  تعداد قابل توجهی از آنان را فرهنگیان تشکیل می دادند ساعت 10 صبح در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند .

خواسته های اصلی بازنشستگان در تجمع امروز عبارت بودند از :

* بیمه کامل

* رفع تبعیض در حقوق

* تعیین کف حقوقی برابر با خط فقر

تاکنون فرهنگیان بازنشسته تجمعات مختلفی را در برابر مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه برای رسیدگی به مطالبات خود برگزار کرده و خواهان رسیدگی و پاسخ گویی مسئولان شده اند .

تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس شورای اسلامی

پایان پیام/

منتشرشده در بازنشستگان

گروه اخبار/ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش جزییات نظام معلمی را تشریح کرد و گفت: این نظام به صورت لایحه به دولت ارائه شده است.

مطالبات معلمان و چند پیشنهاد به وزیر جدید آموزش و پرورش بالاخره بحث و جدل های رسانه ای بر سر تعیین وزیر جدید آموزش و پرورش ظهر یک شنبه به پایان رسید و همان طور که پیش بینی می شد جناب بطحایی که خود سال ها در سطح معاونت وزارتخانه سابقه مدیریتی دارند با رای بالای مجلسیان این بار بر کرسی وزارت نشانده شدند.

ضمن تبریک به ایشان امیدواریم بتوانند تحولی را که  در امور آموزش و پرورش وعده داده بودند هرچه زودتر عملی کنند.
حال از اینجا به بعد وظیفه فعالان جامعه فرهنگیان چیست؟ (البته برخی فعالان فرهنگی که با وزیر جدید کاملا هم فکر و همسو هستند طبیعتا همچنان تمام قد از ایشان تا زمانی که اختلاف نظر اساسی پیش نیاید پشتیبانی خواهند کرد )


به نظر من الان وقت پیگری و پرداختن به مطالبات انباشته جامعه فرهنگیان است .

این مطالبات به نظر من از  نظر اهمیت و اولویت می تواند به قرار زیر باشد:


۱- پرداخت مطالبات مالی و در راس آن ها حق التدریس همکاران در سال گذشته و هچنین حق الزحمه تصحیح اوراق نهایی و برگزاری امتحانات نهایی و...


۲- پرداخت سرانه مدارس ؛ کمبود و دیر پرداختن سرانه مدارس اشک مدیران را در آورده است.


۳- تحول در نظام مدیریتی
بسیاری از مدیران آموزش و پرورش طی سال های گذشته  ظرفیت کاری خود را نشان داده اند. اگر وزیر جدید دنبال تحول است باید با تیمی جدید به دنبال این تحول باشد.


۴- بحث نظارت و بازرسی در امور هر سیستمی از ارکان درست کار کردن و پیشرفت آن سیستم است. سال هاست که این امر در آموزش و پرورش به صورت  جدی دنبال نمی شود. به نظر من همین امر هم باعث افت کیفی روز افزون نظام آموزش و پرورش شده است.


۵- نظام ارزشیابی دانش آموزان نیز سال هاست با اهمال و آسان گیری بی مورد و تخلفات  همراه شده است. این موضوع هر ساله باعث بیسواد پروری بیشتر در نظام آموزش و پرورش بوده است.بحث لو رفتن سوالات نهایی هم یکی دو سال است که بسیار خطرناک شده است.


۶- ارزشیابی معلمان نیز از مقولات چالش برانگیز است که احتیاج‌ به تحول دارد . در حال حاضر با این نظام ارزشیابی موجود معلم جدی و تلاشگر و با سواد با معلم منفعل و کم بازده فرق چندانی ندارد. در سیستمی که دوغ با دوشاب برابر است انتظار تحول نمی توان داشت .


۷- طراحی و اجرای سیستمی که معلمان بتوانند در امورات آموزش و پرورش اعم از مدیریت و تصمیم سازی ها مشارکت کنند . (این امر می تواند به صورت شوراهای انتخابی معلمان از شهرستان تا سطح کشوری عملیاتی شود)سال هاست که صدها هزار فرهنگی تحصیل کرده صرفا تماشاچی و مجری هستند و در  نظام مدیریتی و تصمیم سازی جایگاهی ندارند. فقط کسانی به این جایگاه ها میرسند که جزء حزب و باند حاکم باشند و در عین حال اهل تعریف و تمجید و غیر منتقد . با چنین نظام مدیریتی نباید انتظار تحول داشت.
و بسیاری دیگر از مطالبات وجود دارد که همکاران دیگر مطرح خواهند کرد. ما فعالان فرهنگی می بایست به صورت جدی و هماهنگ پی گیر مطالباتمان از وزیر جدید باشیم. باشد که با تلاش ما و ایشان تحولی در خور در نظام‌ آموزش و پرورش پدید آید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

هر انسانی خوبی ها و بدی هایی دارد،اما در قبال خوبی ها نه دانش آموزان ،نه اولیای آنها و نه همکاران و نه مسئولین اداره و....لب به سخن نمی گشودند/ وقتی حجم آن (تجربه) افزونتر می شود،اما حبّ و بغض ماها، مفید و ارزنده بودن آن را نمی بیند،به طوراتومات "فرهنگ منیّت" جاری و ساری می شود./ چه اشکالی دارد خوبی ها و توانایی های اطرافیان خود را دیده و تحسین کنیم/ آخر اگر در تنهایی بگویید از کجا معلوم که تعارفی بیش نیست. ماها عادت به بازکردن حساب های اَلکی هستیم/ توانایی های همه اطرافیان مان راببینیم و نقد مفید(مثبت و منفی باهم ) داشته باشیم تا "فرهنگ منیّت" آرام آرام جایش را به مای حقیقی بدهد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

اعتراض به مدرسه غیوری

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

کنش گری در جامعه معلمان باید تابع کم ترین هزینه و بیشترین فایده باشد/ کم تر کسی تصور می کرد که روحانی مدیر 35 سال سابقه که حتی سنوات قابل قبول برای بازنشستگی را مطابق قانون رد کرده است برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کند/ بطحایی در لیست هیچ یک از تشکل های فرهنگیان نبود اما برخی از آن ها که شاخص ترین آن " مجمع فرهنگیان ایران اسلامی " بود سعی کرد از این فرصت استفاده کرده و خود را حامی ، مدافع و حتی طراح نخستین معرفی بطحایی به رئیس جمهور جا بزند/ دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، فرج کمیجانی ؛ در روزهای اخیر در قامت مدیر کل روابط عمومی تمام عیار ایشان حاضر شد در حالی که فراموش کرده بود باید به عنوان یک " نهاد مدنی " جایگاه خود را به عنوان " حلقه واسط " حفظ کند/ روحانی در زمان معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی خویش عبارت " سفارش ویژه " را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به کار برد/ این فرضیه با صحبت های تکمیلی روحانی در جلسه علنی رای گیری در روز یکشنبه تایید شد/ او بر خلاف نشست قبل به سابقه طولانی ایشان و این که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است اشاره ای نکرد . روحانی بدون اشاره حتی به شخصیت بطحایی فقط انتظاراتش را بیان کرد و سریع از آن رد شد/ معلمان باید بدانند که این تغییر ادبیات و گفتمان حاصل کنش گری و فعالیت آنان بوده است/ نباید انتظار داشت که یک دفعه همه فرمول ها و معادلات مطابق آن چیزی که ما تصور می کنیم و یا خوشایند ما است تغییر کند/ حدود یک ششم نمایندگان مجلس صدای معلمان را شنیده اند/ این تعداد می تواند همان نقش " فراکسیون صنفی معلمان " را در مجلس ایفا کند به شرط آن که بر تعداد و تاثیرگذاری آن افزوده شود/ نکته مهم و راهبردی این است که این کنش گری و مطالبه گری شامل چه تعداد و یا چند درصد از جامعه یک میلیونی فرهنگیان و نیز جامعه هفتصد هزار نفری  معلمان بازنشسته می شود/ تعداد قابل توجهی از معلمان کاربرد اینترنت و رسانه را فقط در حد باز کردن فرضا سایت اداره جهت پرینت گرفتن فیش حقوقی و یا مراجعه به سایت آموزش ضمن خدمت جهت ثبت نام در دوره و دادن آزمون می دانند و بس/ درست است که این گونه کارها زمان بر است  اما نباید فراموش کنیم فرهنگ مطالبه گری مهم از خود آن است/راهش ناسزا گفتن ، لعنت کردن و اظهار پشیمانی از رای دادن نیست .مشکل بزرگ معلمان ما این است که  به راحتی فریب می خورند/ در این پروسه باید خیلی دقت کرد که معلمان به عنوان " گروه مرجع " نیز در دام وسوسه انگیز " سهم خواهی " نیفتند/ مشکل مهم معلمان ما این است که دیپلماسی گفتمان و  فن چانه زنی بلد نیستند/ « سید محمد بطحایی » تنها وزیری است که در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بیشترین تعداد رای موافق را کسب کرده است/ به نظر می رسد یکی از دلایل این رای بالا می تواند همان " مطالبه گری " و یا " کنش گری " معلمان در فضاهای مجازی باشد ؛ موضوعی که البته برخی ها سعی دارند خواسته و یا ناخواسته سرپوش بگذارند و یا ایجاد فضای " ناامیدی " معلمان را به سوی حرکات " رادیکال " و " پر هزینه " سوق دهند/ نمایندگان مجلس هم از همین مردم و از همین طیف اند/ وقتی رفتاری در ما نهادینه شده است نباید همان را برای دیگران عیب بدانیم و آن را تقبیح و یا محکوم کنیم/ اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما  آن کار را کردیم....

منتشرشده در آموزش نوین

اگر شایستگی و صلاحیت حرفه معلمی ندارند یا احراز نشده چطور آموزش‌ و پرورش به آن‌ها اعتماد کرده و آینده‌ سازان این کشور را دست آنان سپرده‌اند/ اگر نیاز به آزمون بود چرا در زمان ورودشان این مسئله مطرح نبوده/ اگر پای درد دل این همکاران بنشنی با حداقل حقوق اداره کار بین هفت‌ صدتا نه‌صد هزار تومان حقوق می‌گیرند و چنانچه هزینه ایاب‌ و ذهاب و بیمه را هم از حکم آنان کسر کنی فقط امید به آینده است که آنان را تشویق به ماندن کرده است/ آنان نیروهای تازه‌نفسی هستند که با جدیت و باانگیزه بالا و به‌ اندازه یک معلم رسمی کار می‌کنند اما با در نظر گرفتن حقوق معلمین رسمی یک‌سوم میانگین حقوق را دریافت می‌کنند و از طرفی در ایام تعطیل حقوق ندارند ...

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور