صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

انتظار می‌رفت پس از استقرار دولت و نشستن وزیر محترم آموزش و پرورش بر صندلی وزارت، شخصی با وجاهت علمی بالا و سابقه‌ی درخشان سیاسی-مدیریتی و با روحیه‌ی اصلاح‌طلبانه به عنوان گزینه‌ی ریاست دانشگاه فرهنگیان معرفی شود/ حسین خنیفر به عنوان گزینه‌ی پیشنهادی ریاست دانشگاه فرهنگیان  از سابقه روشن مدیریتی بی بهره اند/ از وزیر محترم آموزش و پرورش و دولت محترم می‌خواهیم که در انتصابات مربوط به دانشگاه فرهنگیان تنها بر اساس شایسته‌سالاری و به دور از ملاحظات سیاسی عمل نمایند و فردی دانشگاهی و دارای سابقه‌ی مدیریت قابل قبول را به عنوان رئیس این دانشگاه معرفی نمایند

تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر و خشونت در مدارس  ( تاریخ انتشار بیست مهر 1396 ) تیراندازی دانش آموز آمریکایی به همکلاسی خود در ایالت ایلینوییک : دانش آموز آمريکایی به همکلاسی خود در ايالت ايلينوی تیراندازی کرد. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، یک دانش آموز آمریکایی در شهر ماتون ایالت ایلینوی آمریکا همکلاسی خود را هدف گلوله قرار داد و نیروهای پلیس دبیرستان را تخلیه کردند.
خوب یادم است وقتی مواجه با این خبر شدم به دنبال چرایی آن می گشتم ، طبیعتا در ذهن من که اندک شناختم از کشور آمریکا شیطان صفتی دولتمردانش و بی بندوباری مردمانش می باشد از دیدن و خواندن این خبر چندان هم متعجب نشدم ؛ شاید تنها دلیلش موقعییت جغرافیایی این کشور و قانون حمل مجوز سلاح و درگیری های خیابانی و کشتارهای دسته جمعی آن هم به دلیل فقدان انسانیت و دین باوری و دین مداری و اندیشه ماتریالیسمی و نظام سرمایه داری است .

می توان گفت انسان را به نوعی به پوچ گرایی و بحران هویت می رساند .

به راستی در چنین کشوری اتفاقاتی از این قبیل چه بسا امری عادی هم به شمار می رود اما وقتی باید انگشت حیرت به دندان گرفت که این خبر خروجی سایت ها و فضای مجازی کشور ایران می شود !

خبر تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر  آن هم در  کشوری که بر مدار دین باوری و گفت و گوی تمدنها و عدالت محوری و صلح و انسانیت می چرخد ؛  کشوری که ادبیاتش و اندیشه شاعران و عارفانش الهام بخش آثار  شاعرانی چون هومر و شکسبیرمی شود !
زنگ خطری که امروز مسئولان و مشاوران تعلیم و تربیت  اگر صدایش را نشنوند فردا مدارس ما هم نا امن خواهد شد حال آنکه مدرسه بعد از خانه امن ترین مکان است که می توان به آن پناه برد .

داشتن امنیت و حق حیات از جمله حقوق طبیعی هر انسان می باشد .
مفهوم امنیت به عنوان شرط بنیادین حیات انسانی در همه‌جای دنیا و اکثر اسناد بین‌المللی و قوانین اساسی کشورها قابل درک بوده و همواره مورد تأكيد قرار گرفته است و تأثيرات اساسی در زندگی بشر دارد.

باتوجه به بیان مطالب بیان مفهوم امنیت ، این سوال مطرح می شود که دلیل برهم خوردن این نا امنی و بروز رفتار خشونت آمیز از سوی افراد مخصوصا یک دانش آموز چیست ؟

تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر و خشونت در مدارس

روان شناسان اجتماعي و پژوهشگران مسايل سياسي و اجتماعي، تعاريف ديگري از واژه خشونت ارائه داده اند كه پاره اي از آنها عبارتند از : پرخاشگري، تحميل اراده خود به ديگران، پيشبرد هدف و قصد با توسل به زور، گفتار و رفتار آزار دهنده، حركت قهر آميز ناشي از اراده خاص (خارج از محدوده و قوانين و قواعد) و نيز اعمال نيروي جسماني يا بدني براي اينكه به شخص ديگري آزار و آسيب برسانيم يا مجروحش كنيم يا او را بكشيم يا در جهت هدفي كه مي خواهيم بكار گيريم.
اگر بخواهيم تنها مفهوم فيزيكي يا طبيعي خشونت را در نظر داشته باشيم، آن را مي توان نوعي قدرت يا زور تعريف كرد كه با تحميل خود به ساير پديده ها اعم از انساني يا غير انساني، حدود و قدرت آن پديده ها را مشخص مي كند.

خبر تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر  آن هم در  کشوری که بر مدار دین باوری و گفت و گوی تمدنها و عدالت محوری و صلح و انسانیت می چرخد ؛  کشوری که ادبیاتش و اندیشه شاعران و عارفانش الهام بخش آثار  شاعرانی چون هومر و شکسبیرمی شود   از سوي ديگر، خشونت را مي توان به صورت يك كنش، يعني نيرويي در جهت محدود كردن ميل، اراده و آزادي و از سويي ديگر به صورت يك واكنش، يعني نيرويي براي ايجاد و بازگرداندن آن آزادي و نيل به هدف در اراده و ميل در نظر گرفت.
در مفهوم اجتماعي، خشونت را مي توان به وارد آوردن نوعي فشار و زور فيزيكي از سوي يك نهاد، فرد يا گروه، به نهاد، فرد يا گروهي دانست كه با هدف واداركردن آنها به انجام كاري برخلاف ميل و اراده شان انجام بگيرد . از اين رو خشونت در برابر ميل، اراده و آزادي قرار دارد.

زماني كه موضوع خشونت، دستيابي به قدرت، اعتراض و نابود كردن آن يا حفظ و تداوم قدرت باشد. خشونت، سياسي مي شود .

به طور كلي در خشونت، عنصر به كارگيري نوعي فشار و زور فيزيكي وجود دارد و مي توان در حالت كلي خشونت را چنين تعريف كرد:

كاربرد نيروي فيزيكي و تهديد ناشي از كاربرد نيروي فيزيكي كه مي تواند لطمات جسمي يا معنوي بر شخص يا اشخاص بگذارد . با اينكه در اين تعريف، بر خشونت فيزيكي تكيه شده ولي مشهود است كه امروزه برخي خشونت ها بدون اعمال فيزيكي عيني صورت مي گيرد مانند خشونت هاي كلامي و تحريم هاي اقتصادي يا خشونت هاي رسانه اي.

از سوي ديگر بايد دانست كه اقدامات قانوني و غير قانوني كه داراي اين خصوصيات باشند، از آن جهت كه اقدام عليه افراد بوده و در آنان ايجاد ترس مي نمايند، مي توانند از مصاديق خشونت باشند ؛ تیر اندازی در راه مدرسه هم مصداق بارز خشونت و نا امنی است.
یک روز ضرب و شتم مدیر توسط دانش آموز ؛ یک روز تنبیه و امروز تیر اندازی ....


آقای وزیر !

زنگها برای که به صدا درمی آیند !
چرا دامنه خشونت روز به روز در مدارس ما گسترش پیدا می کند ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

گروه گزارش/

همان گونه که قبلا نیز بیان شد ( این جا ) ؛ « صدای معلم  « گفت گوی تفصیلی را با آقای دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مورد مسائل مهم این دانشگاه و موضوعات مرتبط با آن انجام داده است .

بخش سوم گفت گو تقدیم شما می شود .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش معتقد است که ادغام دو معاونت آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه و تشکیل یک معاونت، با کیفیت بخشی به دوره ابتدایی و توجه ویژه به آن در تناقض است.

بودجه‌نويسي سال آينده به صورت متمرکز خواهد بود و در بودجه سال ۹۷ کل کشور «برون‌سپاري‌ها و کاهش بودجه جاري کشور» در دستور کار قرار گرفته است/ طبق بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم، دولت موظف است از سال اول اجراي قانون برنامه، سالانه اعتبارات بيست‌ درصد (٢۰ %) دستگاه‌هاي اجرايي مندرج در قوانين بودجه سنواتي را به‌صورت بودجه‌ريزي بر مبناي عملکرد (بودجه‌ريزي عملياتي) تنظيم نمايند و دستگاه‌هاي اجرايي که حداقل بيست‌ درصد از فعاليت‌هاي خود را به روش بهاي تمام شده هزينه‌يابي نکرده باشند، از افزايش اعتبارات هزينه‌اي نسبت به سال ١٣٩۶ برخوردار نمي‌شوند/ يكي از شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي كشورها، هزينه‌هايي است كه صرف آموزش‌ و‌ پرورش مي‌كنند/ طبق گزارشات يونسکو (UNESCO)، ميانگين جهاني سهم آموزش‌ و‌ پرورش کشور‌ها از توليد ناخالص داخلي، حدود پنج درصد (5%) است و جالب اينکه برخي کشورهاي فقير که اقتصاد کوچکي دارند درصد بيشتري از توليد ناخالص داخلي خود را صرف آموزش مي‌کنند/ به‌دليل پايين بودن رقم توليد ناخالص داخلي در ايران نسبت به كشورهاي توسعه‌يافته، پول كمتري صرف آموزش‌ و‌ پرورش مي‌شود/ فرآيند بودجه‌ريزي و تعيين اعتبارات وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در دو دهه گذشته بيانگر آن است که اعتبارات وزارت آموزش‌ و‌ پرورش از يك روند صعودي واقع‌بينانه و منطقي برخوردار نبوده است/ بودجه عمومي دولت بخشي از بودجه کل است که در سال ۹۶، بيست و نه درصد (29%) از کل بودجه را تشکيل مي‌دهد اين بدان معناست که سهم آموزش‌ و‌ پرورش از کل بودجه کمتر از 3 درصد است/ «آيا امکان شيوه ترکيبي افزايش حقوق براي دستگاهي مانند آموزش‌ و‌ پرورش با طيف وسيعي از معلمان و فرهنگيان و اعتبارات محدود و ساير هزينه‌ها وجود دارد؟»/ آيا بودجه بزرگترين دستگاه اجرايي کشور در سال 97 منطقي‌تر از سال قبل بسته خواهد شد

منتشرشده در اقتصاد

شعر معلم برای کوروش کبیر

دلاور جهانی کوروش نام را

که نام آوری بود تحسین سرا

جهان آفرین را به یاد آوری

که نیکان میان خلق ها داوری

به تاریخ باید گذر کرد هان

که تاریخ سازی حقیقت بیان

بیان فهم شد دیده باید گشاد

که مردان دنیا حقلیق به یاد

که نامش به قرآن اشارت همان

که تاریخ قرآن از او یاد هان

ز ذوالقرن یادی کنی ای نبی

به تبلیغ هادی میان خلق همی

جهان آفرین را سپاسی دلا

که هادی میان خلق ها رهنما

که ما بین خلقی هم او رهنما

گرایش به آیین ایمان دلا

جهان آفرین را بباید سپاس

که مردان راهی شدند حق شناس

به ایران و ایرانیان افتخار

که نیکان تمامی از او یادگار

قلم را نگارشگر آمد ولی

دلاور کوروش بود هان خود یلی

سوره کهف آیه 83 الی 99

83

خدایا به ما نیز ظرفی بده

که در صبر باشیم چون او سده

بپرسند از تو سؤالی رسول

حکایت ز ذی القرن حق را قبول

به آنان بگو زود گویم جواب

به وقتش حکایت شود در خطاب

84

به او داد خالق بسی قدرتی

زمین را به تمکین و را نصرتی

85

که هر رشته چیزی به او داده ایم

هم او را به حق یاوری کرده ایم

86

به مغرب زمینی سفر شد قروب

در آن جا که خورشید عالم غروب

که خورشید در چشمه ای تیره آب

غروبی بکردش چنان یک حباب

گروهی که کافر به دین بوده اند

به ذی القرن گفتیم پیمان کنند

چو ایمان بیارند شان لطف ها

که در غیر این می رسد قهر ما

87

که ذی القرن گفتا دلا این چنین

که هر کس ستم ها کند در زمین

به کیفر عذابی رسانیم شان

پس از مرگ هم در عذابی همان

88

بدانید هر کس به آیین ما

در آید نکوکار گردد رها

ز کیفر عذابی هدایت شود

سعادت ببیند چه نعمت خورد

چه پاداش عقبی و دنیا دهیم

به آرامش آسایشی جا دهیم

89

از آن جا گذشت تا به مشرق زمین

که سیاح بودش زمین را همین

90

که خورشید را در طلوعی ببین

به مغرب زمین درغروبی همین

که قومی بدیدش در آن آفتاب

نبود سایبانی حرارت بتاب

91

ز احوال شان ما خبر داشتیم

تو هم تا ببینی که ما خواستیم

92

سفر را ادامه به سمت شمال

به جایی رسیدش که فهمش کلال

93

دو سدی که منجر شمال و جنوب

که وحشی ببودند شان چون ذئوب

94

به ذی القرن گفتند شان این دو قوم

چنان ظالمانی به تاریخ یوم

که خرجش دهیم ما که سدی کشی

ز یأجوج و مأجوج ما را رهی

95

به آنان بگفتش خدا ثروتی

عطا کرده بر من کمک قوتی

به همراه من کارگر می شوید

بسازیم سدی ز شرش رهید

96

بگفتا شما آورید آهنی

زمین را به آبی کنید تا همی

به دیوار چینیم سنگ آهنی

ز عمق زمین تا به بالا همی

بیفروختند آتشی شد مذاب

گدازه شود آهنی همچو آب

مذابی ز مس در میان درزها

که ما بین سنگ آهنی مس به لا

97

چنان سد قوی گشت دیگر دو قوم

به آزار هم صلح دادند یوم

توانای تخریب و بالای آن

چنان ناتوان در تعجب همان

98

بگفتش که این لطف پروردگار

که شامل بشد سد را بر قرار

قیامت به روزی خرابی شود

که فرمان خالق به آنی شود

که این وعده ای شد ز فرمان حق

زمین لرزه آید قیامت به شق

99

رسد وعده ای قوم یأجوجیان

به همراه آنان که مأجوچیان

ز موجی پریشان شوند فرشیان

دمیده شود صور جمع در میان

بیابان ببینی پر از انسیان

قیامت بشد هر چه هستی عیان


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

بحث کارشناسان اين است که حتي يک معلم که صلاحيت شغل معلمي را احراز نکرده باشد ، نبايد به استخدام آموزش و پرورش در آيد حتي اگر مدرک دکتري داشته باشند/ نهاد  تخصصي " سازمان نظام معلمی " مرجع شناسايي و تشخيص صلاحيت معلمان مي باشد که اميد است نمايندگان محترم مجلس به جاي ورود به امور اجرايي (حتي يک  معلم  بدون سنجش صلاحيت وي ) به وظيفه ريل گذاري و برنامه ريزي خود بپردازند و طرح" سازمان نظام معلمی " را به قانون تبديل کنند و از پيگيري طرح استخدام معلمان ( حتي يک معلم ) بدون سنجش صلاحيت به شدت پرهيز کنند/ نيازي نيست که شما ، منتظر تصمیم قاطع مجلس محترم در این مهم باشيد ! کافي است در امتحان تعيين صلاحيت حرفه اي معلمان شرکت کنيد و حداقل امتياز  لازم را کسب کنيد/ عقل سليم حکم مي کند که آموزش و پرورش ، حق الزحمه معلمان رسمي يا حق التدريس  را به موقع پرداخت کند و به اين چالش  ̗ کار يا تدريس با لباس آستين کوتاه و دريافت حق الزحمه با پالتو پايان دهد/ در حال حاضر آموزش و پرورش 120 هزار معلم مازاد دارد ؛ باز هم نمايندگان مجلس مي خواهند آموزش و پرورش را مجبور به استخدام بدون آزمون کنند

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

در پی درج مطلبی با عنوان " حوادث دانش آموزی و انفعال پایدار در مجلس دانش آموزی " ( این جا ) به قلم « علی پورسلیمان » وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرد .

عین جوابیه به شرح زیر است

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

عدم محاسبه سنوات ارفاقی

فارس

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور