صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

 انتخاب یک معاون آموزش ابتدایی زن از سوی وزیر سابق ، آن هم فردی تحصیلکرده با مدرک مرتبط امیدوار کننده بود/ خانم حکیم زاده گفت که  به هیچ وجه قصد ترک  معاونت آموزش ابتدایی را ندارد/ اگر بطحایی ماموریت خانم حکیم زاده را تمدید نکند او باید به دانشگاه برگردد/ حکیم زاده فاقد گفتار و رفتار منسجم یک شخصیت آکادمیک  است و بی انضباطی فکری و گفتاری او ادامه دارد/ معلمان باید بدانند چرا معاون آموزش ابتدایی وزیر که هم زن است و هم متخصص، جایگاه خودش را متزلزل می بیند/ خانم حکیم زاده جزء دایره بسته مدیران وزارتخانه نیست و با هزار رشته مرئی و نامرئی به کسانی مانند نوید ادهم ،بهرام محمدیان ، علی زرافشان ، مجید قدمی  و...متصل نیست/  حکیم زاده مثل مهدی فیض معاون پرورشی که از دانشگاه آمده بود یک عضو پیوندی است/ حکیم زاده یک زن است و شعار رییس جمهور این بود که اگر وزیر زن ندارم، حضور زنان را  در سطح معاونت ها جبران می کنم /  حکیم زاده را بردارند چه کسی را جای او بگذارند/  وزیر آموزش و پرورش نمی خواهد مسئولیت عزل یک معاون وزیر زن را به عهده بگیرد. می خواهند خانم حکیم زاده خودش برود ، یا به عنوان یک مهره همرنگ به کار خودش ادامه دهد/ خانم حکیم زاده نباید به حمایت معاونان ابتدایی استانها  و مدیران کل حوزه معاونت دل خوش باشد. اکثریت مدیران به محض تغییر رییس ذایقه شان تغییر می کند و داستان طرفداری از خان در مقابل بادمجان تکرار می شود/ خانم حکیم زاده برای جلب رضایت وزیر خبرنگار طرفدار خودش را ناجوانمردانه خُرد و خاکشیر  کرد/ در نامه ارسالی به صدای معلم در طرفداری از حکیم زاده به کسی توهین نشده بود/ حکیم زاده می نویسد : همکاران من  هیچ گاه چنین کار ابلهانه ای انجام نمی دهند و علی الخصوص مشاور و دستیار اجرایی هیچ فعالیت رسانه ای مستقل را انجام نمی دهند/ خانم حکیم زاده با این توضیحات ، مشاور و دستیار اجرایی خود را متهم و تا حد یک مهره اداری گوش به فرمان پایین آورده است/ خانم حکیم زاده از توهین خبرنگار طرفدار خود به نجفی معاون پارلمانی و عبدالرضا فولادوند ابراز تاسف می کند/ در نامه منتشر شده در صدای معلم به کسی توهین نشده و حکیم زاده با تاسف و عذرخواهی خودش را برای وزیر شیرین می کند/ خانم حکیم زاده با شلوغکاری و تکرار کلمه توهین و لگد کردن خبرنگار حامی ، می گوید مرا نگهدارید/ خانم حکیم زاده در حالی که از وزیر و عزیزانی مانند نجفی و فولادوند عذر خواهی می کند از بابت ضایع کردن خبرنگار طرفدار خودنگرانی ندارد و او را مغرض خطاب می کند/ این درس عبرتی است برای روزنامه نگاران وابسته  که بدانند اگر پای منافع پیش بیاید ، رییس و وزیر و بالادستی ها  آنها را قربانی می کند/ . حکیم زاده اگر بخواهد بماند باید کاملا استحاله شود و  بازی بزرگان را بپذیرد/ مزیت حکیم زاده این است که عضو دایره بسته مدیران فسیل شده ستادی نبوده و قواعد بازی را کاملا رعایت نمی کند/ مطیع شدن و همرنگ شدن مهم ترین شرایط ابقای یک مدیر در حد معاونت است/ حکیم زاده شخصیتی غیر قابل پیش بینی از خود نشان داده است که مدیران بالادستی را می ترساند/ حکیم زاده ذهن و اندیشه منسجمی ندارد و حرفهایش خط سیر معینی را دنبال نمی کند/ اگر حکیم زاده در  معاونت ابتدایی در مقابل مافیای کنکور مقاومت کرده باشد قابل تحسین است / مدرک تحصیلی حکیم زاده اصیل است و صاحبان مدارک مشکوک  به او حسادت می ورزند

منتشرشده در یادداشت

به راستی سازمان مزبور با رهسپاری آنان به سوی این مقاطعه کاران و رَتق و فَتق امور به دنبال کدام اهداف و چشم اندازهای فراسوی خویش بوده که اینگونه آسمان و ریسمان به هم بافته و علی القاعده با دریافت اعتبار358 میلیارد و 148 میلیون و 400 هزار تومان در بودجه سال آینده کدام عقل و منطق انسانی حکم می کند که چنین نهاد انقلابی و تربیتی که صاحب منصبان آن پیوسته فلسفه وجودی اش را با چنان دَبدَبه و کَوکَبه در بوق و کرنا می نوازند با تحمیل برخی وظایف خود به دیگر نهادها و انعقاد تفاهم نامه با آنها تنها جهت گریز از تعهد جذب و استخدام مربیانش چنین کلاف دَرهَم و بَرهَم و معبر دالان واری شکل دهد که خود نیزدر تمییز سرنخ آن مات و مبهوت بماند/ حقیقتاً با وجود تجلی ژست های حامی و مقید قانون رئیس این نهاد از آموزش دهندگان خویش علی ای حال با دریغ از اعطاء یک برگ  نسخه قرارداد توسط این مؤسسات به آنها در برابر کابوس عدم تقبل تعهداتشان باید به کدام مرجع و نهادی پناه برند و از حیث احقاق حق خود درب آن دقُ الباب نمایند/ آیا حتی زیبنده نبود در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل این نهاد در عوضِ نثار خَروار خَروار اظهارات کلیشه ای و تکرار نطق های سنوات گذشته و برجسته نمودن اقدامات نخ نما و ابراز تقدیر و اِحاله فوج فوج تمجیدات به یکدیگر، از این متولیان گُمنام که از رِجحان بِلامُرجَّح به ستوه آمده و علی الدّوام از پشت شیشه انگشت به دهان نظاره گر انتصاب خدمات و اهتمامات خویش به سایر مسئولین و شیرین کام ساختن آنها در ارائه گزارش سالانه عملکرد خود ، تقریظی هرچند ناچیز و کلامی به عمل آید/ با انحلال و تعلیق کلاسهای آموزش دهندگان بر طبل بی عدالتی بکوبد و با نگاهی از عرش به فرش آنها را تافته ای جدا بافته لحاظ و سخنان مطالبه گریشان را عاری از نظم و نَسَق معرفی و در مُخیّله و نظام ذهنی خویش آنها را اَلکَن و اَبکَم به تصویر کِشد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور