گروه رسانه/
در پی درج مطلبی در صدای معلم با عنوان " شاخه ای از مافیای مالی کنکور و گردش مالی 8 هزار میلیارد تومانی آن در آموزش و پرورش است ؛ چگونه است که وزارت آموزش و پرورش زوایای ذهن یک دانشجوی داوطلب معلمی را می کاود، اما از شناسایی مافیای کنکور ، با گردشی 8 هزار میلیارد تومانی درمانده است؟ " ( این جا ) ؛ معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای ارسال کرده است .
ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی ، عین جوابیه به شرح زیر است

امیران را امیری چون کبیری
بلند آوازه دورانی امیری
چه کم افراد تاریخی نمایان
رعیت پروری را یاد انسان
چه کم صالح هویدا در جهانی
که با من اجتماعی آشنایی
به خدمت خلق کم افراد نامی
گذر از جان رشادت را عیانی
فنون را یاد از دارالفنونی
کنی یادی به دور از هر زبونی
دگر یادی کنی یادی ز دوران
چه خدمت ها به ایران این عزیزان
به تاریخی ورق حاصل نمایان
قلم عاجز ز گفتن لفظ نقصان
هدف حرمت بشر را یادمانی
نه مرگی این کسان را جاودانی
به تاریخی ورق تاریخ تکرار
کم افرادی به خدمت خلق پر کار

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
بالاترین مدرک تحصیلی در حکم ترکمن فوق لیسانس روانشناسی از دانشگاه آزاد شعبه رودهن است/ مدرک مهم نیست اما عطش مدرک از دانشگاه خارج برای یک مدیر پسندیده نیست/ در جوابیه معاونت تحت مدیریت الهیار ترکمن یک دروغ آشکار وجود دارد/ در جوابیه آمده که علی الهیار ترکمن در هيچ سند رسمي و در هيچ محفل و گروهي، مدعي داشتن مدرك دكتري نبوده است/ الهیار ترکمن در اتوبیوگرافی کانال تلگرامی رسمی خود مدعی گرفتن دکتری از دانشگاه آلبرتای کانادا است/ الهیار ترکمن در جلسه ای با حضور نمایندگان تشکل ها در سال 95 ادعا کرد که مدرک دکتری دارد/ اینکه مدرک کارشناسی ارشد از پاریس جای خود را به فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن داد نشانه قدرت رسانه و افکار عمومی است/ چرا ترکمن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن را از رزومه رسمی خود حذف کرده بود/ دوره آموزشی که ترکمن از آن به عنوان کارشناسی ارشد در پاریس یاد می کند یک دوره 6 ماهه آموزشی (Training )حضوری و 3 ماه دوره آنلاین است/ برای گذراندن دوره (ATP) یونسکو همه ساله تعدادی از مدیران آموزشی کشورهای در حال توسعه و عقب مانده بدون امتحان و رقابت به یونسکو معرفی می شوند/ مدرک "موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی"(IIEP) وابسته به یونسکو ،ارزش آکادمیک ندارد/ آقای ترکمن در پاریس از هیچ دانشگاه فرانسوی و غیر فرانسوی پذیرش نگرفته و در هیچ دانشگاهی در فرانسه تحصیل نکرده است/ ترکمن برای بالا بردن وزن مدرک یونسکو ، ادعای نوشتن پایان نامه و تلمذ از حضور اساتید به نام برنامه ریزی آموزشی مثل کلود ساواژه، پوان یون، هرنز، سایتو و دولاتا می کند/ مخفی کردن مدرک فوق لیسانس روانشناسی رودهن و پُز دادن به یک دیپلم آموزشی غیر آکادمیک یونسکو و تلاش برای بزرگنمایی آن به عنوان فوق لیسانس دو خطای اخلاقی ترکمن است/ در بیانیه معاونت توسعه مدیریت از زبان تهدید علیه منتقدان استفاده شده است/ /بر خلاف تصور ترکمن در دادسرای فرهنگ و رسانه مثل وزارتخانه طرف مدیران را نمی گیرند/ به جای دعوا دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش از ( (IIEP یونسکو در پاریس و دانشگاه آلبرتا درکانادا صحت و کیفیت مدارک ادعایی آقای الهیار ترکمن را استعلام کند/ آقای الهیار ترکمن از بخشنامه اِعمال مدرک تحصیلی یک بار بعد از استخدام دفاع می کند اما خودش در 20 سال خدمت تا سال 93 بر اساس ادعا دو فوق لیسانس و یک دکتری گرفته است/ وزارت آموزش و پرورش باید قدر کسانی را که سوء استفاده ها، دروغگویی ها و فساد در اشکال مختلف را افشا می کنند بداند/ این تصور که معلمان در مقابل زرق و برق و عنوان مدارک تحصیلی مرعوب می شوند و اتوریته فردی را می پذیرند خیالی باطل بود/ مدرک دکتری آقای ترکمن در صورت وجود، قابلیت اِعمال داشت زیرا شروع تحصیل ایشان قبل از سال 93 بوده است/ ادعای ترکمن که مدرک دکتری ایشان به خاطر بخشنامه اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر محاسبه نشده باید راستی آزمایی شود/ترکمن باید دست از تهدید و ارعاب بردارد و گردش آزاد اطلاعات و نقد را بپذیرد
در نشستی که تشکل های معلمان با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان وقت ( شهاب الدین غندالی ) در دی ماه 1392 داشتند ؛ نگارنده به عنوان گزارشگر این جلسه خطاب به آقای غندالی بحث نظارت بر این صندوق را مطرح نموده و گفتم/ نکته جالب در این نشست پاسخ مدیر عامل وقت به این پرسش بنده بود : " نظارت سهامداران در بخش خصوصي ميسر نيست و هميشه مديريت با سهامداران عمده (كلان) است چراكه آنها سودآوري ايجاد ميكنند/ غندالی : سهامداران صندوق ذخيره، 760 هزار نفر هستند و اگر بخواهيم آن را ايجاد كنيم مثل «تعاوني مصرف فرهنگيان» ميشود و چنين چيزي عملي نيست. به گفته او سازوكار انتخابي در صندوق ممكن نيست. در اين موسسه، سهامداران تقريبا نزديك به هم هستند و درآن صورت، مديريت به لحاظ اقتصادي دچار خطر ميشود. سهامداران بايد از من بخواهند، حتي سازمان بازرسي هم نميتواند در آن دخالت كند/ خوشحالم که سرانجام مسئولان وزارت آموزش و پرورش نظارت " معلمان " به عنوان " صاحبان اصلی " این صندوق را پذیرفته اند/ ساز و کاری که مدیر فعلی این صندوق مطرح کرده و وزیر و سایرین بر آن تاکید کرده اند به نظر می رسد که شفاف نبوده و نوعی دور زدن و حتی فریب افکار عمومی فرهنگیان برای استمرار ناکارآمد قبلی است/ حدودا با 10 درصد تفاوت می توان نماینده معلمان در هر مدرسه ، منطقه ، استان و سپس کشور را معدلی نزدیک به " واقعیت " برای تعیین همان 2 نفر اعضای هیات امناء و یک نفر بازرس دانست/ وقتی چنین راه های ساده و کم هزینه ای وجود دارند چرا باید به راه های " غیرشفاف " حتی متصف به صفت " الکترونیکی " روی آورد/ آیا بهتر نیست هر گونه تصمیم گیری در این موارد به بعد از تشکیل هیات امنای جدید و ساختار کارآمد موکول شود/ " صندوق ذخیره فرهنگیان با ساختار ناکارآمد فعلی قادر به ادامه فعالیت نیست "/ صندوق ذخیره فرهنگیان ورشکسته است و البته مسئولان وزارت آموزش و پرورش حاضر نیستند با توجه به واقعیت های موجود و تاراج سرمایه معلمان آن را اعلام کنند/ آن ها باید به طور مشخص پاسخ دهند که آیا حقوق معلمان وارد " چرخه هزینه " می شود و سودی که عاید صندوق می شود دقیقا به چه میزان است/ اگر قرار است اعضای صندوق تغییر کنند باید مشخص شود که صندوق در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد/ امیدوارم با توجه به تعداد اندک اعضای انتخابی ( 2 نفر ) در برابر اعضای انتصابی – تعداد اعضای هیات امنا 7 تا 9 نفر است - ، این روشی برای پوشاندن نقاط کور و فرار از پاسخ گویی با این توجیه که نمایندگان خودتان در صنودق هستند نباشد ضمن آن که این ساز و کار به نظر می رسد از شفافیت لازم و کافی برخوردار نباشد/ پیش بینی 2 نفر اعضای انتخابی با توجه به آن که صندوق ذخیره فرهنگیان مطابق اساسنامه طبق " قانون تجارت " فعالیت می کند در برابر اکثریت انتصابی نشان از تاثیرگذاری اندک اراده عمومی صاحبان صندوق خواهد داشت/ از عجایب صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که فعالیت باید بر اساس " قانون تجارت " باشد اما اصولی بر آن مترتب نیست/ توصیه ی من به مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که از رسانه ها نترسد/ متاسفانه وضعیت موجود معلول نظارت کافی از سوی رکن چهارم دموکراسی و عدم پاسخ گویی مسئولان بوده است/ در حال حاضر ، مهم ترین چالش صندوق ذخیره فرهنگیان « بحران اعتماد » اعضاء به آن است /اگر قرار است صندوق ذخیره فرهنگیان به حیات خود ادامه دهد بهترین راه قرار دادن آن در " اتاق شیشه ای " است وگرنه بهترین و عقلانی راه جز " انحلال " صندوق و بازگشت سرمایه با صاحبان اصلی نخواهد بود