صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/

عصر امروز سيد محمد بطحايي در جمع شركت كنندگان در دوره آموزش تامين مدرس راهبران برنامه تعالي مديريت مدرسه در باشگاه فرهنگيان تهران حضور پیدا کرده و سخنانی در این مورد بیان کرد .

در حاشیه این مراسم ؛ « صدای معلم » در مورد وضعیت استخدام معلمان حق التدریس ، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی پرسش هایی مطرح کرد .

مشروح سخنان وزیر آموزش و پرورش پس از پیاده سازی به صورت کامل در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

توجه شما را به این پرسش و پاسخ کوتاه جلب می کنیم

منتشرشده در گفت و شنود

نقدی بر گفته های محمدرضا ولی زاده رئیس توسعه انجمن اولیا و مربیان    1- " از کلیشه و قالب های ذهنی که نسبت به انجمن اولیا وجود دارد دور شویم. تلاش کنیم عملکرد های سنتی را فراموش و عملکردهای جدید را بیان کنیم. "

ما فرهنگیان و حتی اولیای دانش آموزان ، قالب ها و کلیشه ها ی موجود را به وجود نیاورده ایم. سالیان متمادی خود آموزش و پرورش به دلیل نیاز مالی که داشته ، همیشه تلقی دعوت اولیا را دریافت وجه قلمداد کرده است.که این امر حتی بر دانش آموزان نیز امری ثابت شده است.دانش آموزان نیز تداعی دعوت اولیای خود به مدرسه را همیشه دریافت پول نقدی ذکر می کنند و حتی برخی به جای والدین تصمیم می گیرند که اولیای ما نخواهد آمد. این عمق باور موجود است که پاک کردن قدمت آن از ذهنها به همین سادگی نخواهد بود ؛در واقع فقط باید خلاف تصور موجود را اثبات کرد.
مدیران ما از توانایی های شغلی و سمتی اولیا فقط برای دریافت وجه، بهره مند شدند. حتی نخواستند حداقل گه گاهی با رشته ها و تخصص های گوناگون پدران و مادران ، دانش آموزان را برای فردای شغلی شان ، آماده سازند . هر وقت بنا به دلیلی کلاسی خالی بود با طرحی از پیش اندیشیده یا با هماهنگی برای پاسخگویی به سئوالات دانش آموزان می توان از تجارب اولیا در رشته های گوناگون استفاده کرد.
برخی از مدیران هم به تبعیت از مدیران سطوح بالا، فقط به دنبال نفع مادی خودشان بودند چون دریافت وام از ریاست بانک ، یا تهیه بلیط هواپیما در شرایط کمیاب و یا ...

2 – " تلاش کنیم عملکرد های سنتی را فراموش و عملکردهای جدید را بیان کنیم. "

برای جایگزینی عملکرد جدید به جای سنتی نیز وزارت باید طرح و برنامه داشته باشد. هر طرح جدید برای خود نیازمند محتوی عقلانی و منطقی و انگیزه و هدف و برنامه است. پس به تدوین آن بنشینید.
شرط این مهم آن است که باور دیرینه تساوی انجمن اولیا با دریافت وجه نقد را کاملا با عمل نه در حرف ، از اذهان عمومی بزدایید. این زُدایش باید از طریق مجلس شورای اسلامی با تدوین قوانین قابل اجرا انجام و در رسانه های شفاهی و کتبی کشور ، موجب تنویر افکار گردد.



3 –  " در ابتدای سال تحصیلی بر اساس فرآیند مردمی، انجمن اولیا و مربیان تشکیل می‌شود. "

این فرآیند مردمی فقط بُعد مالی دارد یا خیر، صلاح و مشورت هم انجام می گیرد. رؤسای انجمن نیز از قدرت خود به نفع فرزندشان به نحوی ، استفاده می نمایند. مثلا فرزندشان کسالت دارد سر صف نیاید ، یا فرزندشان بیکار است در اتاق رایانه یا کتابخانه خارج از وقت مقرر استفاده نمایند . بالاخره بده و بستان گفته اند. دادی باید در مقابل سرویس بگیری. شرط حیات و بقا.
برای مدرسه فقط اعضای انجمن فعالیت می کنند و تا حال ندیده ام که فردی با عنوان عضو یا رئیس انجمن ، پرسشنامه ای تهیه و به نظرسنجی همه اولیای دانش آموزان مدرسه بپردازد.

4 – " انجمن اولیا و مربیان ۵ وظیفه اصلی دارد و والدین در برنامه ریزی، اجرا،مشارکت و همکاری و نظارت نقش دارند. "

امید که تک تک اعضای انجمن از این 5 وظیفه مطلع هستند و در راستای رسیدن به آن تلاش می کنند . مثلا نظر انجمن مدرسه مدیری که توسط دانش آموزش مورد ضرب و شتم ، قرار گرفته است ، چیست؟



5 –  " بررسی های ما از مدارس نشان داده است هر جا انجمن اولیا در تصمیمات مشارکت داشته عملکرد بهتر بوده است. "

فعالیت انجمن به مهارت به کارگیری مدیران بستگی دارد. مدیری هست که حتی گلدانهای راهروهای مدرسه را هم از طریق انجمن تهیه می کند. یا ناهار روز معلم را به گردن انجمن می گذارد و.... حال خوب یا بد ، درست یا نادرست، مدیران به دلیل نداشتن توانایی مالی کافی برای اداره مدرسه مجبور به این سود استفاده هستند.
این مشارکت باید عام المنفعه باشد و از هر نوع رو دربایستی به دور باشد.

نقدی بر گفته های محمدرضا ولی زاده رئیس توسعه انجمن اولیا و مربیان

6 –  " متأسفانه اصحاب رسانه و برخی از مردم معتقدند دریافت وجه در مدارس غیرقانونی است در صورتی که در قانون داریم که مدیران می توانند با رعایت شروطی همچون داوطلبانه بودن، خارج از فصل ثبت نام وجوهی را در قالب رسید رسمی از آموزش و پرورش دریافت کنند. "

این اصحاب رسانه یا مردم نیستند که اعتقاد نادرست یافته اند . این عدم انطباق عمل با قانون اساسی کشور است که موجب تضاد و اعتراض می گردد. بهتر است اول رایگان بودن تحصیل را از قانون اساسی کشور پاک نمایید تا مردم طلبکار نشوند. مثل منوی رستورانی می ماند که کلی لیست غذاهای خوشمزه یا خارجی را ردیف کرده است اما تنها غذایش آبگوشت است!
ما معلمین ، شاهد چگونه داوطلبی بودن کمک های مردمی هم بوده ایم و هستیم. اصرار مدیر و انکار اولیا، تهدید مدیر و تقاضای اولیا، گاه دلمان برای پدری که در پیش دبیران عرق شرمندگی برای نداری اش ریخت ، سوخت. اگر کمک مردمی ندهید از کارنامه خبری نیست. به دفعات این تهدید ناگوار را شنیده ایم.
اگر قانونی دارید که مدیران می توانند با رعایت شروطی همچون داوطلبانه بودن، خارج از فصل ثبت نام وجوهی را در قالب رسید رسمی از آموزش و پرورش دریافت کنند، پس چرا همیشه تدافع انکار دریافت هر نوع وجهی را به خود گرفته اید؟ مدیران مدارس را سپر بلای نداری سرانه آموزش و پرورش نمودید.
راستی اگر امروز چند گانگی مدارس نبود و والدین پرداخت کننده کلی شهریه ثبت نام و کمک های طی سال تحصیلی نبودند، اوضاع و احوالتان چگونه بود؟!



7 –  " اگر انجمن اولیا نیز تصویب کند که مدرسه حق دریافت وجه ندارد، مدرسه حق دریافت وجه را ندارد. "

مجلس و وزیرش تصویب کرد ، عملی نشد. این چه قدرتی است که اگر انجمن اولیا و مربیان تصویب نمایند ، مدرسه حق دریافت وجهی را ندارد ! آنان از این قدرت خودشان اطلاع دارند؟

زیبا عمل کردن را جایگزین زیبا سخن گفتن بکنیم و گرنه کلی سرمایه های ملی و انسانی نابود خواهد شد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که قبلا نیز بیان شد ( این جا ) ؛ « صدای معلم  « گفت گوی تفصیلی را با آقای دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مورد مسائل مهم این دانشگاه و موضوعات مرتبط با آن انجام داده است .

بخش نخست گفت گو تقدیم شما می شود

منتشرشده در گفت و شنود
چهارشنبه, 03 آبان 1396 05:44

عیسی مسیح در ارومیه!

" بسیار خوب چنین کنید ولی اولین سنگ را کسی بزند که گناهی نکرده باشد "/ به دنبال پخش این خبر جمعیتی به سوی مدرسه حمله کردند و خانه اش را به آتش کشیدند/ این نخستین بار نیست که در ایران این اتفاق می افتد. چندی پیش در مغان عده ای از مردم با سنگ و چوب به خانه قاتل «آتنا»  حمله کردند و شیشه ها را بر سر زن و فرزند بی گناه او شکستند. این اتفاق چرا رخ می دهد/ کسانی که این کار را کردند انسان های یکسره سفیدی هستند و هرگز در زندگی شان هیچ گناهی نکرده اند که شخصاً علیه یک «مظنون» حکم صادر می کنند و آن را به اجرا می گذارند/ چه تضمینی هست که فردا روز در مقابل ماجراهای دیگر خشم عمومی کار دست همه مان ندهد/ تعریف هر کدام از ما از «ظالم» با هم تفاوت دارد اما «مادر» خشم، «فرزند» آرامش نمی زاید/ این درجه از خشمگین شدن آنی ما مردم ترسناک است...

منتشرشده در یادداشت

اکثريت بهارستان نشينان، شرح وظايف مجلس و نمايندگان محترم آن ، مصوبات مجلس و ديگر نهاد هاي قانون گذار و تخصصي ، از جمله گزارش کميسيون تخصصي آموزش و تحقيقات را فراموش نموده اند/ آموزش و پرورش برخلاف آنچه عده‌ای می‌پندارند بنگاه کاریابی نیست و فقط براساس “نیاز” استخدام می‌کند/ کمبود نیرو در یک سری مدارس و شهرها و مازاد آن در یک سری دیگر نشان از نقص در سیستم توزیع نیروها و کلاس‌بندی‌ها دارد/ معلوم نیست این درخواست‌ها و اعتراض‌ها تا کی ادامه خواهد داشت در حالی که رشد دانش‌آموزی و فضای آموزشی تقریبا متوقف شده و امکانات و بودجه آموزش و پروش برای این اقدام کافی نیست/ با وجود آنکه رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تحليل کارشناسانه ارائه مي دهد ولي بازهم برخي از نمايندگان بر راه غير کارشناسي خود اصرار مي ورزند/ مراجع قانونی ذی صلاح که شامل شورای عالی آموزش و پرورش، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی، هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه می گردد به دلیل فقدان پشتوانه کارشناسی، ایرادهای اساسی و تخصصی و مشکلات ناشی از تامین منابع مالی، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند/ در صورت تصویب طرح و استخدام ۱۲۰ هزار نفر، آموزش و پرورش متکفل هزینه هایی مانند حقوق فوق العاده شغل، حق بیمه و حق سنوات می گردد که این امر نه تنها معلم مورد نیاز آموزش و پرورش متناسب با جنسیت، رشته تحصیلی و محل خدمت را تامین نمی‌کند، بلکه ده ها هزار نیروی مازاد بر نیاز همراه با بار مالی سنگین بر آموزش و پرورش تحمیل خواهد کرد/ از ابتدا تاکید کرده‌ایم همکاری با نهضت منجر به استخدام نمی‌شود و یک فعالیت پاره وقت موقت است/ عليرغم گزارش کارشناسان آموزش و پرورش ( ارائه آمار و ارقام و... ) پس از  پذيرش کميسيون تخصصي مجلس ، بازهم اراده قوي بر اقدام شتابزده و غير کارشناسي در نمايندگان مجلس در حال غليان و فوران مي باشد ! گويي تنها چالش نظام يا مهمترين چالش آموزش و پرورش ، مجبور کردن دولت به استخدام اجباري و خارج از قرار داد ، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزي  و پيش دبستاني مي باشد ! گويي تنها و تنها  راه  حل ِ برون رفت از بحران و چالش ها،تکيه به درآمد نفتي است/ وقتي جامعه نسبت به راننده ي سرويس ِ مدارس يا راننده ي آژانس هاي سنتي و مدرن ، رانندگان اتوبوس هاي مسافربري و ... حساس مي باشد تا داراي حداقل شرايط لازم باشند ؛ چطور اکثريت نمايندگان مجلس اصرار به استخدام ِ معلم ، بدون آزمون تخصصي دارند / چطور اکثريت نمايندگان مجلس اصرار به استخدام ِ معلمي دارند که در آزمون هاي تخصصي حداقل شرايط لازم را کسب نکرده است/ امروزه مراکز تخصصي مستقل مانند " سازمان نظام معلمی " عهده دار تعيين صلاحيت حرفه اي معلمان مي باشند...

منتشرشده در یادداشت

تجاوز به دختر دانش آموز در مدرسه اسلام آباد ارومیه  انگار همین دیروز بود از بی مهری مهر امسال و نکو بودن سال تحصیلی نوشتم ؛  از ضرب و شتم معلم و تا از دست دادن همکارانم در حادثه رانندگی ...
اما امروز شرم دارم  از آنچه می خواهم بنویسم !

نمی دانم عزادار مجلس ختم دل خویش باشم یا در رثای مرگ انسانیت و اخلاق آن هم در جامعه ای که  سنگ زیر بنای اخلاق و عدالت و انسانیت در آن محکم بنا نهاده شده فریاد و فغان سردهم ؟

به کجا پیش می رویم ؟

  سوال بی جوابی که شاید در مورد آن ساعت ها بحث و تبادل و نظر شود و میزگرد گرفته شود .
یک بار دیگر از لابه لای کتابها به دنبال تعریف واژه اخلاق می گردم .

علم اخلاق شاخه‌ای از علوم انسانی است که موضوع آن شناخت مصادیق ارزش‌ها و بیانگر راه‌های کسب فضائل و ترک رذائل اخلاقی است.

در فلسفه اخلاق، دربارهٔ خوب یا بد بودن یک امر دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. مثلاً در یک دیدگاه، تنها در صورتی یک امر خوب است که نتیجه(ها) یی دلخواه به همراه داشته باشد(نتیجه گرایی/پیامدگرایی/غایت گروی) اما دیدگاهی دیگر، بدون رد نتیجه‌های دلخواه، خوب بودن یک امر را ذاتی می‌داند (وظیفه گرایی).

برخی از ادیان گرایش دوم در اخلاق را پذیرفته و ادعا می‌نمایند. در اخلاق دین‌مدار این نتیجه‌ها ممکن است در جهان دیگر که فرا مادی است نیز اتفاق بیافتند اما در اخلاق غیر دینی، رخداد نتیجه‌های دلخواه برای مثلاً جامعهٔ انسانی، تنها در جهان مادی مد نظر است.

در این اخلاق ریز الگوهای اخلاقی و این‌که چه اموری نتیجه‌هایی دلخواه برای جامعهٔ انسانی دارند، ممکن است با اجماع روانشناسان و جامعه‌شناسان برجسته تعیین شود نه لزوماً متولیان دین . ( 1 )

مطابق با این تعاریف از علم اخلاق امروزه حداقل در جامعه خود نباید شاهد مشکلات و آسیب های اجتماعی  هنجار شکنی باشیم اما متاسفانه هر از گاهی رفتارهایی از بعضی از انسان ها سر می زند که از آن به عنوان بداخلاقی یاد می کنند و بارها و بارها شاهد این بد اخلاقی ها در جامعه ی انسانی بودیم و هرگاه اتفاقی افتاده بی آنکه آسیب شناسی شود و مشکل ریشه ای حل گردد برخوردی سطحی و پوپولیسم وار با آن شده تا مرهمی باشد بر احساسات جریحه دار افکار عمومی .....

مصداق بارز این ادعا حادثه ی کودک آزاری و آن هم در مدرسه اسلام آباد ارومیه می باشد .


تعریف کودک آزاری
طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی کودک‌آزاری عبارت است از:
آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان و یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئول هستند (آقابیگلولی ۱۳۸۰).

اما در اصطلاح متخصصین امر هرگونه آسیب جسمی یا روانی و سوء استفاده جنسی یا بهره‌کشی و عدم رسیدگی به نیازهای اساسی افراد زیر ۱۸ سال توسط افراد دیگر، کودک‌آزاری تلقی می‌شود. مدرسه همان مکان مقدسی که خانه ی دوم کودک نامیده اند ، همان مکانی که باید در آن احساس امنیت کرد ؛ محل کشف استعدادها و پرورش آنها ....
ما را چه شده است که امروزه دیگر شاهد امنیت اخلاقی در مدارس نیستیم ؟

چرا باید شاهد بروز این گونه اتفاقات باشیم ؟

تجاوز به دختر دانش آموز در مدرسه اسلام آباد ارومیه

آقای وزیر !

آیا دستور ویژه شما برای رسیدگی به مساله کودک آزاری در مدرسه اسلام آباد ارومیه نقطه پایانی بر پاک شدن خاطره تلخ کودک آزاری از صفحه ی ذهن دانش آموز است ؟
آیا با تکذیب یا مجازات ،دیگر شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود ؟
امید است کارشناسان و مشاوران و صاحب نظران تعلیم و تربیت راه حل مناسبی برای ریشه کن کردن این قبیل بد اخلاقی ها بیابند .

 

( 1 ) شورای کتاب کودک، فرهنگنامهٔ کودکان و نوجوانان، جلد 2 (الف)، اخلاق؛ خوب چیست بد کدام است، احمد حسین شریفی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

انتقاد یک معلم از رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد   ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه دو یزد

جناب آقای ارجمندی
با سلام و عرض ادب

بنا دارم برحسب وظیفه در شنبه اول هرهفته نامه ایی سرگشاده به شما بنویسم و کمی با شما دردل کنم .

من دبیر و زیر مجموعه مدیریت شما هستم .

سوالاتی ذهنم را مشغول کرده که قصد داشتم این سوالات را ازمدیرکل محترم استان بپرسم اما دیدم شرط انصاف نیست که در مجموعه تحت مدیریت شما ،ابهامات از شخص دیگر پرسیده شود .

این چندمین نامه سرگشاده من به شما است . هر دفعه قبل از نگارش  به خاطر ادای احترام ابتدا با شما تماس می گیرم و چون طبق معمول شما هیچ اعتنایی به تماسها ندارید بالاجبار در این فضا باشما درد دل می کنم ؛ امیدوارم دردل من را از دید یک دوست و هوادار خود بنگرید.

در این قریب چهار سال مدیریت شما آرزو داشتم بشنوم و یا خود توفیق داشته باشم در یک مدرسه در بین معلمان شما را زیارت تان کنم و مشکلات معلمان را بیان کنم ؛ توفیقی که هیچ وقت حاصل نشد .

مدتی که جنابعالی درگیر تحصیل در دوره دکتری در کرج بودید و شاید بیشتر وقت تان در آن جا می گذشت .

انتقاد یک معلم از رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد

جناب آقای ارجمندی

رییس یک اداره به مانند ناخدای یک کشتی می ماند که باید با مدیریت، کشتی خود را از میان طوفانها و امواج متلاطم به سلامتی به ساحل برساند، یک مدیریت اداره باید برای مجموعه خودش طرح و برنامه داشته باشد ،گزارش عملکرد داشته باشد و از زیر مجموعه خودش گریزان نباشد ؛ حال سوالات این هفته اینحانب به شرح ذیل می باشد:


1- جنابعالی چقدر خود را مدیر موفقی می دانید؟ اگر بعد ازچهارسال بخواهید به خود نمره بدهید چه نمره ای خواهید داد؟


۲- چه طرح و برنامه ای تا به حال در مجموعه تحت مدیریت خود ارایه کردید که طرحی نو و ابتکاری بوده است ؛ منظورم طرحی است که در زمینه مسائل آموزشی  برای دانش آموزان مناطق محروم ناحیه که برخی دارای افت تحصیلی شدید و کمبود امکانات آموزشی هستند، اجرا شده باشد .

مدارس سمپاد نیاز به طرح و برنامه ندارند چرا که دانش آموزانش خودکار دنبال درس هستند و تمامی طرح و برنامه ها از طرف مدیران مدارس و معلمان این آموژشگاه می باشد.


۳- ما تا الان گزارش عملکردی از شما جایی مشاهده نکردیم ؛ اگر جسارت نیست گزازشی از عمده فعالیتهای خود در این چهار سال جهت استحضار فرهنگیان در سایت اداره خود ارایه فرمایید .


۴- تا به حال ندیدم و نشنیدم در جمع معلمان  تحت عنوان پرسش و پاسخ و شنیدن دردل معلمان  حاضر بشوید !

اگر چنین جلسه تشکیل شده خواهشا گزارش آن را در سایت اداره ناحیه منتشر کنید حتی من از مسئول روابط عمومی اداره کل هم خواهش کردم اگر گزارشی هست به ما بدهند که ایشان هم فرمودند از ناحیه می پرسم و خبر می دهم  ؛ تا به حال خبری ندیدم و نشنیدم ؛ حال سوالم این است در صورتی که این اتفاق نیفتاده به نظر شما دلیل عدم شرکت شما در جمع معلمان چیست؟

آیا معلمان را قبول ندارید؟

آیا پاسخی برای سوال معلمان ندارید؟ آیا خودتان را برتر از معلمان می دانید یا به علت ادامه تحصیل فرصتی برای این امر مهم نداشتید.


۵- جناب آقای ارجمندی ؛ به نظر شما پیوند و ارتباط شما با معلمین در چه سطحی است؟
در پایان چون قصد ندارم زیاد مصدع اوقات حضرتعالی  شوم مابقی دردلها را در نامه هفته های آتی بیان می کنم .

شک نکنید که ما حامی و دوستدار شما هستیم چرا که به جای تملق وچاپلوسی ، واقعیات پیرامون تان را به عرض می رسانیم .
باتشکر


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

خاطرات یک معلم از تدریس در منطقه خدآفرین رودارس روستای مَردانَقُم

( در قالب غزل )

یادی از ایام دیرین می کنم دیرین زمان
بیست و هشت سالی که پیشین بود در کنجی نهان

خدمتی ایام بودش در دیار دوستی
دوستان در محفلی جمع مکتبی هر یک بدان

پای مکتب بود تدریسی محافل گرم بود
فضل دانش بود در کُنجی صمیمی حال هان

یادی از رودی کنی رودی ارس مردانقم
یادی از جانان کنی جانانلوی در آن زمان

بگذری از آن دیاری از همان عاشقلوی
اشتبین را یاد تا آباد احمد بین شان

بوسه زن بر خاک آن وادی صبا از سمت ما
مردمانی را رسان از ما سلامی الامان

مردمان آن دیاری را کنی یاد ای ولی
در صفا پاکی زبانزد در صمیمیت همان


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
درس های معلم و آموزش انسانیت به دانش آموزان  همکاران عزیز 
به دانش آموزان انسانیت را بیاموزید که  آموزه های دین واقعی جز این نیست ؛ وقتی بگویید  انسان  هیچ بنی آدمی را از لطف خطاب خود محروم نکرده اید و چه جمعیت انبوهی را لحاظ کرده اید یک جهان را با هر ( رنگ و نژاد و دین و فرهنگ و زبان وایده وپیشه و.... ) ایکاش اعتقادات و دین و مذهب ما در قلب هایمان بیشتر ازظاهر و تزویر رشد می یافت و من بنده خدا همیشه پیشانی ام را طوری به سجود باری تعالی می گذاشتم که اثری به جا نمی ماند تا عبادت خالقم را نا خواسته به پیش مخلوق به ریا نبرده باشم و هر بوالهوسی به خود اجازه نمی داد بارنگ و لعاب دین و مقدسات در پی مقصود نا به جای خود از اعتقادات مردم مایه بگذارد و با نردبان دین از دیوار مردم بالا برود .
واقعا که انسانیت فراتر از این است و محدود به دین و نژاد خاصی نمی شود.
اگر وحدت وصلح می خواهیم باید این قدر به فکر و نظر خودمان تعصب نداشته باشیم و به اعتقادات خود زروزیور نیاویزیم تا روزی برسد که زر و زیور مذهب ما که  یک اعتقاد قلبی است با زر و زیور فلان دین و مذهب درگیر شوند .
اگر اعتقادات واقعی از قلب انسان خارج شوند انسانیت تهی میشود و لطافت مومن و پاکی سرشت پیروان دین به پرچم و بیرق تبدیل می شود و هر روز بر طول و عرض آن افزوده می گردد تا بالاخره با بیرق دیگر ادیان ومذاهب درگیر می شود چون پیروان متعصب و نادان آنها هم مشغول به همین کارند و این مشکلات را به وجود می آورد که می بینیم و هست.
وقتی می توان با صداقت دست در دست هم دهیم به مهر که دلها هم با هم صاف و زلال باشند و اگر غیر این باشد خودمان را فریفته ایم .
اختلاس از حق و حقوق فرهنگیان درصندوق ذخیره فرهنگیان و جسارت به فراگیر قرآن که خانواده با چه نیتی او را به پیش قاری قرآن فرستاده اند .
این همه فساد واختلاس و عدم برخورد با آن یا طولانی شدن پرونده ها به عمد یا سهو ....همه اینها آفت وحدت شده اند خلاصه اینکه طوری عمل می کنیم که رفتارمان تفرقه انداز است و شعار وحدت میدهیم و بسیار هزینه می کنیم تا وحدت ایجاد شود ...
در یک تناقض آشکار افشا کننده فساد دستگیر می شود و مفسد در کوچه پس کوچه های گریز از قانون دنبال راه در رو می گردد.
من معلم چطور دلم را با صدا و سیما صاف کنم که آبرو برایم نگذاشته و  بدبختی و بیچارگی و خشم مرا همیشه جار می زند و یکبار خبر محبت و مهربانی و درد دلم را برای مردمم پخش نکرده و پیگیر حداقل حقوق من نیست.
 
درس های معلم و آموزش انسانیت به دانش آموزان
 
خبر نمی دهد که معلمان برای گرفتن حداقل حقوق جلوی مجلس تحصن داشتند اما همان روز خبر می دهد که ۵۰ دامدار در کشوری اروپایی به اعتراض به قیمت لبنیات شیرهای تولیدی خود را در خیابان ریختند و...دقیقه برای آن گزارش تصویری می گذارد.
من معلم از بدو تاسیس عضو صندوق ذخیره بودم و بعد از۲۰سال عضویت برای تعمیر خانه نیمه کاره ام آن هم بخاطر ازدواج فرزندم که ماوایی داشته باشد از مسئولان صندوق کتبا در خواست ۱۵ میلیون وام با همان کارمزدلیزینگ خودرو نمودم و در جواب فرموده بودند که وام فقط در ازای خرید خودرو می باشد و این در آرشیو ایمیل ها موجود است و وام دیگری فعلا پرداخت نمی شود .
درست آن زمانی بود که خودروهای شاسی بلند با وامهای کلان واقساط ۶۰ ماهه واگذار می کرد و هنوز بعد از حدود سه ماه بازنشستگی پس انداز صندوق ذخیره مرا هم پرداخت نکرده اند.
شاید بگوئید چه ربطی به وحدت داشت ولی سئوال این است آیا این رفتار اسلامی است ،باعث نارضایتی و تفرقه نمی شود؟

من اگر بهرادب خط کش به دستی می زنم
بیست و سی چند باره بس جار می زند
روبهان بردند پنیر و خوردنش تا خرخره
چیده اند بال از کلاغی که چرا قار می زند

و کاش فقط به ما انسان بودن را می آموختند ....
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور