صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نمایشی که هیچ دو اکرانش دقیقاً مثل هم نیست. حتی اگر آدم‌هایش یکی باشند و گله و شکایت‌هاشان کلیشه‌ای، همیشه چیزی هست که غافل‌گیرت کند/ چطور می‌توانند؟ چطور می‌توانند از روی یک عکس، انسانی را قضاوت کنند/ چطور می‌توانند چوب حراج به آبروی آدمی بزنند که پیش از این نه او را دیده و نه چیزی از او شنیده‌اند....

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/

اقدامات بیمه نوین و تشکل های معلمان برای کمک به آموزش و پرورش و ساخت و نوسازی مدارس ویران شده از زلزله غرب کشور

کارکنان بیمه نوین ایران تصمیم گرفتند یک روز از حقوق شان  را برای ساخت فضای آموزشی در مناطق زلزله زده غرب کشور اختصاص دهند .

همچنین اخبار غیررسمی حاکی است که بیمه نوین تصمیم گرفته است تا در ساخت و نوسازی مدارس ویران شده ناشی از زلزله در غرب  کشور مشارکت داشته باشد .

در این زمینه و به گزارش صدای معلم و به نقل از « کانال کانون صنفی معلمان ایران  » ؛ " شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان همپای دیگر اقشار و تشکل های مردم نهاد از همان روزهای آغازین با محوریت کانون صنفی معلمان کرمانشاه اقدام به حمایت از قربانیان زلزله اخیر کرده و تلاش کرده است بخشی از بار این رنج ها به عهده بگیرد .

خوشبختانه با همت فرهنگیان عزیز کمپی اختصاصی در کرمانشاه مشغول انبار کمک های مردمی شده است که در زمان های مقتضی به تدریج و بر حسب نیاز مناطق با کمک معلمان مناطق زلزله زده و فرهنگیان داوطلب از کل ایران کمک ها را ارسال کند .

اقدامات بیمه نوین و تشکل های معلمان برای کمک به آموزش و پرورش و ساخت و نوسازی مدارس ویران شده از زلزله غرب کشور

موازی این کار روتین  نمایندگان تشکل ها در شورای هماهنگی بر آن شده اند که :

با محوریت کودکان دراولویت اول و زنان و کهنسالان در اولویت های بعدی همه معلمان کشور را به مشارکت دعوت نماید ؛ از همین رو از روز چهارشنبه با ارایه شماره حساب ریاست دوره ای شورای هماهنگی (تشکل خراسان شمالی ) مشغول جمع آوری کمک های همکاران فرهنگی است که به صورت مرحله به مرحله در حد بضاعت خود اقدام به تهیه ملزومات منطقه کند.

لازم به ذکر است  احیای زندگی کودکان و آموزش آنان محور اصلی اقدامات شورا خواهد بود و به همین منظور  همزمان در تلاش است که نهادها و اشخاص دیگر را  روی این خط بیاورد و شرایط بازگشت به زندگی را برای کودکان منطقه فراهم کند .

انجام کار  صرفا با حضور نمایندگان فرهنگیان از شهرها و استان های مختلف  خواهد بود . "

اقدامات بیمه نوین و تشکل های معلمان برای کمک به آموزش و پرورش و ساخت و نوسازی مدارس ویران شده از زلزله غرب کشور

این تشکل معلمی در پایان آورده است : " شفاف سازی دقیق، ارایه گزارش عملکردها اعم از کلیات و جزییات در دستور کار قرار دارد و به جامعه ی معلمان اطمینان بدهد به اصولی ترین شکل ممکن کمک ها را به این منطقه  خواهد رساند .

همچنین اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی بروجرد  و امور بانوان فرمانداری این شهرستان در اقدامی و با اعلام شماره حساب جهت واریز کمک های داوطلبانه و مشارکت های مردمی به کمک قربانیان زلزله به ویژه دانش آموزان شتافته اند .

« صدای معلم » به سهم خود از همه عزیزان و همکاران به ویژه " نهادهای مدنی " که در این " حماسه ملی " مسئولیت پذیری و حس انسان دوستی را به منصه ظهور رسانده اند ، تشکر و قدردانی می کند .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

سندسازی غیرواقعی در آموزش و پرورش و استخدام معلمان حق التدریس وآموزشیاران نهضت سوادآموزی

در خصوص جدیدترین تصمیصم مجلسی ها درخصوص به کارگیری حق التدریسی ها ذکر چند نکته را ضروری می دانم :


1) وقتی قانون تصویب شده پس گرفته می شود درحالی که خبر آن همه جا پیچیده و خیلی ها را امیدوار کرده است و بعدا قانون جدیدی مخالف با آن نوشته می شود خود یکی از عجایب قانون گذاری کشور است!


2) نبود یک بررسی و تحقیق درست و به دور از هیاهو و فشار ، در این موضوع کاملا مشهود بوده و هست .


3) آیا آزمونی که گرفته می شود واقعا توانایی ها افراد را برای شغل معلمی می سنجد؟ علاقه و توانایی کلاس داری و ... می تواند در این آزمون لحاظ شود ؟
4) به فرض اگر آزمون استخدامی را دوباره برای معلمان شاغل فعلی برگزار کنیم ، چنددرصد از تواناترین و موفق ترین معلمان کشور می توانند در این آزمون موفق بشوند؟
5) آیا با این روش محترمانه طرد این نیروها و استفاده از روشهای دیگر جذب نیرو ، تواناترین و علاقه مند ترین افراد جذب آموزش و پرورش خواهند شد که بهتر از نیروهای فعلی باشند؟


چرا کسانی بی هیچ ترسی از تنبیه و مجازات، فامیل و آشنایان خود را با سندسازی وارد سیستم کرده اند؟   در پایان باید به عرض برسانم که بخشی از ایرادات منتقدان به جا هست .

ما شاهد هستیم که متاسفانه برخی از افراد حق التدریس فعلی با سندسازی وارد سیستم شده اند یا برخی حتی تجربه یک روز کلاس داری واقعی را ندارند ولی این قضیه نفی توانایی عده زیادی نیست که سالها در کلاسهای درس و در محروم ترین نقاط کشور عمر و جوانی شان را گذاشته اند.

بنده با شناختی که از همکاران خودم در هنرستان دارم عرض می کنم که خیلی از اینها مهندسانی خبره و توانا هستند که از بد روزگار فقط نتوانسته اند در آزمون های استخدامی که کوچکترین ارتباطی با توانایی این افراد ندارد رای بیاورند . یا نیروهای پیش دبستانی که همانند یک کلاس واقعی درس سالها زحمت کشیده اند و تنها اختلاف آنها با ابتدایی ها این بوده است که باید برای تدریس دوره های لازم را گذرانده باشند.

حتی نیروهای فعلی آموزش و پرورش نیز اگر در پایه ای دیگر به کار گرفته شوند یا کتب جدید التالیف باشند ، معمولا برای اینکه عملکرد موفقی داشته باشند نیاز به آموزش در خصوص مطالب کتب جدید دارند .
به نظرم به جای تغییر مستمر قوانین بدون پشتوانه تحقیق و بررسی واقعی ، به دنبال این باشید که تا چه حد اسناد کسانی که وارد سیستم شده اند واقعی است؟ و چرا کسانی بی هیچ ترسی از تنبیه و مجازات، فامیل و آشنایان خود را با سندسازی وارد سیستم کرده اند؟

و شاید در نهایت همانها هم استخدام شود و دست کسانی از استخدام آموزش و پرورش کوتاه شود که قانون به نام آنها نوشته می شود ولی به کام دیگران اجرا می شود !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

شعر یک معلم برای زلزله غرب ایران

دلم غمگین خدایا آه دارد
به هر آهی ز چشمان ابر بارد

بشر را رویتی در روی خاکی
چه کاری کرد باید ای الهی

بسی بینم میان آوارهایی
میان آوارها بس کشتگانی

چه باید گفت غیر از شکر خالق
زبان عاجز ز گفتن گر چه ناطق

برهنه پا ببینم غرق در خون
چه بس کودک محصّل زخمی اکنون

به امداد این کسان رحمی خداوند
بغل آغوش مادر کودکی چند

پدر کودک تقلا غرق در خون
میان دودی و آتش گشته محزون

کدامین جرم خاکی مرتکب هان
به کیفر زلزله کشتار آنان

بلایا گر طبیعی ای خداوند
بنازم حکمتت را کیفری چند

بشر عبرت بگیرد گر کند عقل
تعقّل کرد باید گفته شد نقل

صدا سیما خبرها را به آنی
گزارش ها دهد بر هر جهانی

طلب امداد از مردم جهانی
کند دعوت که همدردی هر آنی

بلایا گر طبیعی شد نمایان
قیامت روز را یادی عزیزان

در آن روزی کسی امداد لا هان
چه بس افراد له در زیر پا دان

کنم شکری خداوندا چه گویم
که عبرت از بلا حادث بجویم

چنین فهمی کنم ادراک جانا
به بیداری کنم فهمی خدایا

زمان را بنگرم مرگی چو آید
حقایق برملا حقی نماید

بشر خاکی ببینم بس مداری
به ویرانی دگر لا کس مدارس

سیاهی تخته لا ، لا دانش آموز
که در پا تخته علمی یاد امروز

شعر یک معلم برای زلزله غرب ایران

کجا رفتند تلمیذان خدایا
معلم کو رها از خود بلایا

معلم کو دگر باری خدایا
میان تخریب جا امداد ما را

دگر باری خدایا کو معلم
که تلمیذان هدایت با تعلّم

چنین حادث که رویت ای خداوند
میان آوارها افراد هر چند

شعر یک معلم برای زلزله غرب ایران

به طوفانیّ دل کردم نگاهی
کشیدم با حزین آرام آهی

چه حادث بی گناهان کُشته گردند
زمین شد زیر و رو تا کِشته گردند

زمین را شخم کردند تا بپاشند
درش بذری که انسانی بکارند

خدایا شکر گویم عاقلانی
به ایمایی کنند ادراک آنی

پذیرا تسلیت از ما خدایا
که صاحب حادثی باشی بلایا


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

او در جامعه ای که اعتیاد به تک روی ، انزواگزینی و خودمحوری دارد ، با نهادسازی و مشارکت جویی با دیگر همفکران و همراهان خود ، گام بزرگی در توسعه ی میهنش برداشت و زن بودن در عصر مدرن را برای ایرانیان معنا کرد/ زن زنده ، فعال ، کنشگر و تاثیرگذار در عصر جدید را آن طور که خود می پسندید و شایسته ی زنانگی می دانست تعریف کرد ، بدون آن که به اسارت فهم دیگران از زن امروزی درآید/ او زن را از بازیچگی مردان مرتجع سنتی و یا شبه مدرن به درآورد و با زیست عملی خود ، زن مسئول و متعهد و متفکر و فعال مدنی را به ایرانیان معرفی کرد/ وزارت آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشورمان بسیار به او و شیوه و نگاه خلاقانه ی او در امر تعلیم و تربیت محتاج است . او را که در دوران حیات ، آن چنان که باید و شاید می شناخت و بهره می گرفت ، نشناخت و یا نخواست که از او راهنمایی جوید و از تجربیات گرانسنگش برای تعلیم کودکان ایران استفاده کند/ " مدرسه فرهاد شاگرد اول نداشت . رقابتی در آن در میان نبود . معلم و دانش آموز به همراه هم کتاب درسی می نوشتند . کتابخانه اش را دانش آموزان و معلمان برپا کردند ، مدرسه ای که عادت کتابخوانی را در ذهن و لذت این عادت را در دل دانش آموزانش می کاشت . مدرسه ای که در آن ترس و ترساندن از عادت ها نبود . مدرسه ای که مشوق مشاهده و کشف بود، مدرسه ای که هنر در پرورش ذهن خلاق کودکان ، نقش مهمی داشت ."

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

بخشنامه زیر توسط اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با موضوع " ارسال آمار فرق و مذاهب " به کلیه مدارس ارسال گردیده است .

بخشنامه پرسش برانگیز حراست اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در مورد ارسال آمار فرق و مذاهب

پایان پیام/

شعر یک معلم به مناسبت رحلت پیامبر و امام حسن

چنین گفت سلمان که جمعه به روز
پیمبر خدا خطبه خواندش به سوز

بزودی کنم ترک این خانه را
به جایی روم دورتر از شما

که در باره عترت سفارش کنم
شما را ز امت شمارش کنم

خصومت نورزید با اهل بیت
ز بدعت بترسید باشد که عیب

که هر بدعتی گمرهی داردش
به دنبال هم آتشی آردش

نیابید خورشید را تا شما
تمسک به ماهی بباید روا

بجویید در غیر این فرقدین
نجومی همان ظاهره همچنین

پیمبر به زیر آمد از منبرش
به دنبال حضرت روان یاورش

به حجره اش ورودی نبی را خطاب
ز شمسی قمر گو مرا ای جناب

بفرمود سلمان که خورشید من
نجومی دگر اولیا نور عین

حسینم حسن آن دو تا فرقدین
که از نسل سوم امامی همین

نجومی دگر اولیا کالنجوم
که از نسل سوم امامی عموم

نهم آخرین اولیا در زمین
امامی به حق در جهانی همین

که آنان همان اولیا اوصیا
که بعد از نبوت هدایت شما

تمامی منزه به پاکی بدان
به اثنا عشر در شمارش همان

به تعداد یاران عیسی مسیح
چو اسباط یعقوب باشند فصیح

به نقبای قوم بنی اسرئیل
شمارش به اثنا عشر بس جمیل

مرا گو رسول خدا اولین
چه کس گفت مولا علی جانشین

دوم شد حسن سومی شد حسین
جگر گوشه زهرا دو نوری به عین

چهارم علی زینت عابدین
که باقر علومی همان پنجمین

که صادق امامی ششم اهل دین
به موسی بن جعفر که شد هفتمین

که مسموم و مقتول جانا همین
به غربت زمین بود مردم به کین

علی بن موسی الرضا هشتمین
محمد جواد ده یکی کم همین

دهم هادی آمد علی النقی
حسن عسکری یازده متقی

به اثنا عشر حجت عالمین
زمین آسمان منتظر اهل دین

که اینان همان اهل بیت رسول
ز خون لحم و رگ استخوانم قبول

علوم هم اینان به علمم فزون
که احکام هر یک پذیرا قبول

مبادا به آزارشان در تلاش
به آزار هر یک نیابی معاش

قیامت به روزی که بر پا شود
چنان هاج واجی که غوغا شود

علومی خدایا ولی را دهی
فرست مانده منجی به فرماندهی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

موضوع استخدام معلمان حق التدریس ، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی به یک موضوع بجث انگیز و پرچالش تبدیل شده است .

« صدای معلم » پیش تر نامه یک آموزشیار نهضت سوادآموزی را منتشر کرد . ( این جا )

این بار نامه دیگری از آقای « حمید قاسمی » منتشر می شود .

انتشار این مطلب نظر نویسنده بوده و به معنای تایید محتوای آن از سوی این رسانه نیست .

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور