« صدای معلم » با روحی وارسته و آزادمنشانه نعمت بزرگی است که در اختیار ما فرهنگیان ، فرصت پرداختن به تارو پود عرصه زندگانی مان را به ما می دهد/ آستانه تحمل خود را برای همزیستی مسالمت آمیز با همنوع خود بالا بریم/ با نقد صمیمی و همکارمآبانه خود می توانید کاستی های مسیر را به قدرتی پرنفوذ و منزلت تبدیل نمائید/ چه اشکالی دارد همکاران محترم نظر خویش را با نام حقیقی و شغلی خویش ابراز دارند، مگر این سایت امنیت لازم را برای شما تا حال تقدیم نداشته است؟ تا زمانی که حریم قلم و تفکر محترم شمرده شود دادن هر نوع نظری یا مطالبه هر حقی مگر حقوق ما نیست/ هر نوشته ای محکوم به حل معضل نیست. گاه بهترین نوشته ها آنهائی است که طرح مسأله می نمایند و ما را به تفکر وا می دارند/ چه اشکالی دارد شما نیز قلم به دست شده و در ادامه یک نوشته بخواهید آن را کامل تر نمائید یا پیشنهادی برای حل مسأله دهید/ بیایید این صفحات را با پیوند شغلی و انسانی و عقلی و منطقی خود پر محتوی و پرارزش سازیم/ اگر بدانید سفره ایشان برای همکاری چقدر گسترده است غفلت نمی کنید و شما نیز با تعهد خود قلم به دست می شوید
روی سخنم با همراهان و همکاران محسن خشخاشی است.آنان که خود رنج معلمی ر ا با گوشت و پوست و خون خود حس کرده اند. آنان که مخاطبش انسان بوده است نه مشتری، و موکل و مرید و رعیت و کارگر و بیمار و سرباز و.... انسان و روح او نه انسان و پول او یا کار او یا رای او یا نام او/ شما که خود سوخته اید نگذارید این خردک شرری که سه سال پیش شعله درخشانی بود خاکستر شود. اگر این آتش بمیرد، انسان مرده است/ قتل ناجوانمردانه محسن خشخاشی مرگی عادی یا تصادفی گذرا نبود که اکنون فراموشی آن را امری طبیعی تصور کنیم. میوه ی تلخ شجره ی خبیثه جهل و سنگدلی و بی شرمی بود/ مرگ خشخاشی مرگ انسان بود نه مرگ شخص. آن چنان که قاتلش یک نفر نبود هزاران و هزارانی بودند که دانسته و ندانسته مدرسه را مقتل و معصومیت نوجوانانمان را به خباثت مبدل کردند ....
برای ورود به مدارس خاص معمولا درک و استعداد هنری افراد اندازه گیری نمی شود و این پیام را برای دانش آموزان و معلمان تداعی می کند که اینگونه دروس اهمیت چندانی ندارد/ برخی دروس در نظام جدید آموزشی به مهارت های زندگی می پردازد، مساله ای که در ارزشیابی نهایی کنکور و آزمون هایی همچون مدارس استعدادهای درخشان مورد بی توجهی قرار می گیرد/ در نظام آموزشی درست، اصل باید بر رعایت استاندارد های یادگیری باشد و همواره بهترین محرک برای وادار کردن بچه ها به تلاش بیشتر، نگاه مقایسه ای نیست
استاندار به ارگان ها دستور داده که کارکنان معتاد خود را به واحد تخلفات اداری جهت اقدامات مقتضی معرفی فرمایند/ چه اقدامات عملیاتی در جهت پر کردن اوقات فراغت کارکنان و توسعه زیر ساخت ها در جهت مشارکت فعالیت های ورزشی ؛ فرهنگی ؛ هنری و غیره انجام شده است/ بزرگ ترین ارگان مجموعه استانداری هر استان آموزش و پرورش است که چیزی بالغ بر ۱۵۰۰۰ فرهنگی در استان خراسان شمالی در آن مشغول فعالیت اند. در سال های گذشته و حدود ۱۵ ماهی که ایشان بر مصدر امور نشسته اند ؛ چه اقداماتی در جهت اعتلای فرهنگی ؛ ورزشی و اجتماعی و.... معلمان انجام شده است/ معاونت تربیت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش تا چه اندازه توانسته اند برنامه هایی جهت تامین زیر ساخت های لازم به طور موقت و یا دائم را در این زمینه فراهم آورند و آیا در این زمینه ارزیابی خاصی بر ارگان های زیر مجموعه توسط استانداری انجام می گیرد/ اینکه جهت کارکنان اداری و ستادی آیا اقداماتی انجام گرفته یا خیر را بنده بی اطلاعم اما در حوزه معلمان هیچ برنامه خاصی جهت خدمات رفاهی و ورزشی و فرهنگی معلم وجود نداشته و ندارد
گروه اخبار/ اسفندیار چهاربند گفت: اصرار وزارت آموزش و پرورش و مقررات قانون خدمات کشوری، شرکت حق التدریس ها و نیروهای نهضت سواد آموزی در آزمون استخدامی است.
از میان متولدین دهههای چهل، پنجاه و شصت کمتر کسی را می توان یافت که خاطرهای از تنبیه ولو کلامی نداشته باشد/ «سردر دبیرستان تابلو بزرگی زدهاند که نام دبیرستان را نشان میدهد. کنارش هم با خط درشت مردم را دعوت به اخلاق نیک کردهاند اما چه اخلاقی.»/ " خانم مگر اینجا ... است که هر کسی سرش را بیندازد پایین و وارد مدرسه شود. هر جایی آدابی دارد. اینجا مدرسه است.چرا برخی شعور ندارند و نمیفهمند که نباید سرشان را پایین بیندازند و وارد هر جایی شوند"/ " تازه خانم شما مشکل حجاب دارید و پسرتان را ثبتنام نمیکنم" / خیلی از خانوادهها هستند که نسبت به رفتار معاونان مدرسه گلایه دارند. آنها معاونان مدرسه را افراد غیر منطقی میدانند که با دانشآموزان و خانوادههای آنها رفتار خوبی ندارند/ ناظم ما انسان بداخلاقی است که رفتارهای عجیبی دارد/ براساس گفتوگو با خانوادهها، در مدارس پسرانه بیشتر مشکلات دانشآموزان با ناظمشان به خاطر شیطنتهای پسران است. در دبیرستانهای دخترانه هم بیشتر دانشآموزان از طریق ناظم شان به خاطر ظاهر تحقیر میشوند/ " قاطعیت با برخورد توهینآمیز بحثش متفاوت است"...
کمک مالی برابر جان چه ارزد
که ایرانی به خدمت عشق ورزد
کمک ها مردمی هر لحظه گویا
تمامی حال عشقی شد هویدا
بشر خاکی نوا نی نامه خوانی
کمک امداد ایرانی هر آنی
ز جان مالی کند بذلی بشر خاک
خودش محتاج از جان بذل بی باک
کمک مالی مردم خود گواهی
بشر را خدمتی باشد هر آنی
به تاریخی ورق هشیار گردی
که در هر حادثی امداد کردی
گذر ایام را یادی عزیزان
به رغبت هر کمک مالی به امکان
نه اجباری در این کار ای مسلمان
شعاری لا عمل نیکو به ایمان
مهاجر یاد انصاری کنی هان
چو انصاری کنی فکری مسلمان
به آزادی ببخشی بذل مالی
به کرنا بوق لا گر بی ریایی
در ایرانی چه بس رویت زلازل
کمک مالی بشر هر یک دلایل
بشر را سنجشی باشد در این کار
که امدادی کند امداد ای یار
به هر یک حادثی رخداد ای یار
هر ایرانی کند امداد هر بار
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
از زمانی که پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد بی مهری قرار گرفت، شاهد اشتباهات و انحرافهای متعددی بودیم که اکنون می توان نتایجش را دید/ نظامهای آموزشی موفق دنیا همواره تلاش میکنند خود را در معرض نقد و بهرهمندی از یافتههای راهبردی پژوهشگران و علمای تعلیم و تربیت قرار دهند چرا که نقد، رشد و تعالی آن را در پی خواهد داشت/ اگر چراغ نقد و نظر و تفکر در آموزش و پرورش به خاموشی بگراید، بروز انحرافات و اشتباهات فاحش مانند آنچه امروز در کتب درسی شاهد هستیم، دور از انتظار نیست