صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

خرسند از آن که تصور می کردم دولت مردان سابق و نمایندگان امروز سرانجام پی به اهمیت بی بدیل آموزش و پرورش برده اند و این نشانه ای از این طلیعه به شمار می رفت/ برخورد غیرحرفه ای و غیرمسئولانه ایشان که البته توسط رفتار زشت اطرافیان ایشان تشدید شد نشان داد که شاید هنوز در گام نخست هستیم و تغییر خاصی رخ نداده است/ مقایسه محتوای سخنان عارف در دو نشست یاد شده نشان می دهد که حرف ها تقریبا یکی است/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مجمع فرهنگیان ایران اسلامی 22 دقیقه سخنرانی می کند اما تنها عبارتی که از معلمان و آن هم در پایان این سخنرانی بیان می شود "  نقش بی بدیل فرهنگیان عزیز در جریان اصلاحات است "/ عارف حتی در برابر پرسشی که یک معلم روحانی در برابر عموم از وی در مورد نارضایتی مردم و معلمان از عملکرد ایشان و فراکسیون امید می کند پاسخ به این پرسش را به نشست دیگری احاله می کند/ تراژدی ماجرا آن جاست که در نشست بعدی که پس از این نشست و در در کنگره انجمن مدرسین دانشگاه‌ها ایراد می کند سخن از پاسخ گویی و راه انداختن " نهضت پاسخ گویی " می راند/ همیشه برای من جای سوال است که چرا افراد جامعه ما و به ویژه مسئولان آن باید همواره گرفتار تناقض و تعارض میان رفتار و گفتار باشند/ اگر پاسخ گویی خوب و پسندیده است پس چرا فردی که او را  « مرد اخلاق » می نامند در برابر پرسش های یک " معلم " و یا عضوی از اصحاب رسانه چنین بی محلی می کند و حتی رفتارش تا حد " توهین " افزایش می یابد/ شاید اظهار نظرهای عارف در رسانه ها در مورد مسائل آموزش و پرورش و معلمان به عدد انگشتان دست هم نرسد/ فردی مانند حاجی بابایی که در کمیسیون دیگری فعال است که ارتباط چندانی هم با آموزش و پرورش ندارد اما روز و هفته ای نیست که در مورد معلمان و چالش های آموزش و پرورش حرفی نزند/ افرادی مانند عارف اصولا و به چه منظوری وارد این کمیسیون شده اند/ عارف در دیدار با تشکل های معلمان بر ضرورت شکل گیری " سازمان نظام معلمی " بارها تاکید کرده است اما جالب است بدانیم که علی رغم همه این حرف ها و پروپاگاندا تاکنون هیچ سخن و یا نشانه ای از " سازمان نظام معلمی " در این دو سال و اندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اساسا مطرح نشده است/ اگر این گونه است ؛ پس چرا فرزند گرامی جناب عارف راه دیگری را برگزیده است و بدتر از این ، آن سخنان سخیف و تحقیرآمیز را در مورد " ژن خوب " بیان کرد/ عارف و همفکران ایشان باید بدانند آن چه مردم  را دلسرد می کند نه سیاست های جریان " رقیب " و سنگ اندازی های آن ها که همین  گونه رفتارهای ضد حقوق شهروندی ، غیرمسئولانه  و غیرشفاف و توام با تکبر و تبختر در برابر مردم و معلمان است/ مهم ترین عنصر و مولفه ای که در جریان زلزله کرمانشاه متاسفانه مشهور و آشکار بود بحران " اعتماد " بود/ همین ها کافی است تا بتوان از الان نتایج انتخابات مجلس در سال 98 را پیش بینی کرد....

منتشرشده در یادداشت

در جامعه ایرانى، معلمى همواره بهترین و ارزشى‏ ترین مشاغل براى زنان برشمرده شده است/ موقعیت جنسیتى و شرایط اجتماعى و فرهنگى جامعه مهم‏ترین عامل گرایش زنان به این شغل بوده است/ یونیسف در رهنمودهاى خود براى گسترش آموزش زنان و سوادآموزى، استخدام بیشتر معلمان زن را لازم دانسته است/ در تابستان سال 93 وزیر آموزش و پرورش وقت نسبت به افزایش تعداد معلمان زن هشدار دارد/ زنان نسبت به مردان ، هم سهم اندکی در تصدی  مدیریت ها در سطوح میانی و فوقانی و هم حضور اندکی در حرکت های صنفی و پیگیری مطالبات حقوقی معلمان دارند/ در کلاس‌های آموزش ‌ضمن خدمت ، گروه های آموزشی، جشنواره‌های تدریس،داوران برنامه ها، شوراهای معلمان، کارهای پژوهشی ، نوشتن مقاله و تالیف کتاب ، شرکت در مسابقات، حضور در همایش ها، ماموریت های منطقه ای و نظائر آن روز به روز شاهد حضور پررنگ خانم ها هستیم/ اغلب شوراهای معلمان غیرصوری در مدارس دخترانه برگزار می‌شود و تعداد مدارس پسرانه‌ای که در برگزاری شوراهای باکیفیت همت می کنند، بسیار کم است/ مشکل مردان ، از طرفی در سرپرستی خانواده است که تکیه گاه معیشتی زنان به شمار می روند و از سوی دیگر در ضعف سیستم حمایتی دولت است که در پرداخت دستمزد ها و برقراری عدالت ، یا نمی تواند یا نمی خواهد فرهنگیان را قانع و راضی کند/ مردان هم در اعتراض های صنفی حضور پر رنگی دارند و  هم بیشتر دنبال شغل دوم و سوم اند

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

سخنان مدیر آموزش و پرورش بروجرد در سالگرد مرگ محسن خشخاشی

صبح روز پنج شنبه مراسم گرامی داشت یاد و خاطره « محسن خشخاشی » با شرکت معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش بروجرد، خانواده ،جمعی از همکاران و دوستان آن مرحوم بر سر تربت پاک آن معلم برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت : در این محسن خشخاشی معلمی بود که حتی یک ثانیه از کلاس درس خود را تعطیل نمی کرد چون آن را حق الناس می دانست .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش بروجرد؛ شهاب روزبهانی محسن خشخاشی را انسان بزرگی دانست که به هیچ وجه دنبال نام و مقام نبود.

وی خدمت به خانواده و فرزندان شهید خشخاشی را از وظایف آموزش و پرورش بروجرد برشمرد و گفت: شهید خشخاشی در تربیت و آموزش دانش آموزان بسیار جدی و آنها را مانند فرزندان خود می دانست و حال که او از میان ما سفر کرده این وظیفه آموزش و پرورش است که با خدمت به خانواده ایشان موجبات خشنودی آن استاد را فراهم نماید.

سخنان مدیر آموزش و پرورش بروجرد در سالگرد مرگ محسن خشخاشی

گفتنی است این دیدار به مناسبت سومین سالگرد عروج شهادت گونه آن مرحوم و با حضور معاون مدیر کل ،جمعی از معاونین و تعدادی از کارشناسان اداره در منزل ایشان انجام شد.

پایان پیام/

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

اندر میبت زلزله زدگان و...

خراسان رضوی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

جزییات کنگره  سراسری حزب  مجمع عمومی فرهنگیان ایران اسلامی در صدای معلم

امروز پنج شنبه  دوم آذر ماه کنگره  سراسری حزب  مجمع عمومی فرهنگیان ایران اسلامی از تشکل های فرهنگیان در « سالن معلم » اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران برگزار گردید .

در این نشست که به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی این تشکل فرهنگی برگزار گردید و نمایندگان این تشکل در استان ها و شهرستان های کشور در آن شرکت داشتند ابتدا « فرج کمیجانی » دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به ایراد سخن پرداخت .

پس از آن « محمدرضا عارف » نماینده مجلس و رئیس فراکسیون امید سخنرانی کرد .

مدعو بعدی ، « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش بود که در مورد مسائل آموزش و پرورش و معلمان موضوعاتی را بیان کرد .

سخنران بعدی ، « کمالی » رئیس خانه احزاب بود .

« صدای معلم » در راستای ایفای وظایف رسانه ای خویش جزییات و نیز مشروح سخنان وزیر آموزش و پرورش را که در نشست مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ایراد گردید را منتشر خواهد کرد .

همچنین در حاشیه این نشست ، « مدیر صدای معلم » گفت و گوی اختصاصی کوتاهی با وزیر آموزش و پرورش انجام داد که متن کامل این گفت و گو در صدای معلم منتشر خواهد شد .

پایان پیام/

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

زیر حکم

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

آخرین وضعیت ادغام معاونت ها در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از کاهش معاونت‌های این وزارتخانه به پنج معاونت طی یک تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اکنون کارگروهی در همین زمینه تشکیل شده و مشغول بررسی‌های کارشناسی است.

علی الهیار ترکمن درباره زمان انجام اصلاحات ساختاری در آموزش و پرورش و ادغام معاونت‌ها اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای عالی اداری باید همه وزارتخانه‌های کشور اندازه معاونت‌های خود را منطقی کنند.

وی افزود: استاندارد موجود، پنج معاونت است. در آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل شده و در حال بررسی این موضوع است تا مشخص شود کدام معاونت‌ها و به چه شکلی باید با یکدیگر ادغام شوند و یک بازنگری صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها را بزودی اعلام می‌کنیم، گفت: هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم اما تاکید ما و وزیر این است که آموزش ابتدایی باید در هر صورت تقویت شود و جایگاه خوبی داشته باشد.

الهیار در پاسخ به اینکه آیا دو معاونت ابتدایی و متوسطه با یکدیگر ادغام خواهند شد؟ گفت: پیشنهادات مختلفی مطرح است و هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم اما بنا بر این است که این کار اتفاق نیافتد و این دو معاونت ادغام نشوند.

به گفته وی، طبق دستور رئیس جمهور این مصوبه شورای عالی اداری باید ظرف یکی دو ماه آینده اجرایی شود.وی در پاسخ به اینکه آیا کاهش نیروی انسانی ستادی نیز  امسال صورت می‌گیرد گفت: با توجه به حجم بالای بازنشستگی در آموزش و پرورش در سال‌های پیش رو، خوشبختانه تراز نیروی انسانی بسیار منطقی خواهد شد. ( ایسنا )

انتهای پیام/

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور