با فرا رسیدن فصل امتحانات ترم اول، که دانشآموزان روزهای حساس و پر التهابی را پشت سر میگذارند شنیدن خبری مبنی بر اینکه برگزاری امتحانات در طول دی ماه و بدون فرجه (تعطیلی ساعتی) برگزار میشود، بر استرس آنها افزوده است/ اگر نگاهی واقع بینانه داشته باشیم، می توانیم به دلایل مختلف این تصمیم را کاملا اشتباه و غیر کارشناسی بدانیم/ عدم توجه به خواست دبیران و بی توجهی به نظرات آنها ، و تصور اینکه صرفا باید مجری و تابع تصمیمات درست یا غلط مدیران بالاتر باشند برای معلمان احساس خوشایندی را به دنبال ندارد و باعث بی انگیزه گی آنان می شود/ تاسفانه مشاهده شده است برخی مدیران مستبد در این مواقع به دانش آموزان اعلام می کنند که دبیران حق تدریس ندارند! حق پرسش ندارند/ هر فرد عاقلی به خوبی می داند که افراد مختلف ،روش های مختلف برای مطالعه دارند و اکثر دانش آموزان محیط شلوغی نظیر کلاس را برای مطالعه مناسب نمی دانند و ترجیح می دهند فضایی آرام تر و بهتر از کلاس های 40 نفره را برای یادگیری خود انتخاب کنند و نتیجه ی خوب تری را برای خود رقم بزنند. بنابراین دایر بودن کلاس ها در فصل برگزاری امتحانات چندان منطقی به نظر نمی رسد
وزیر محترم آموزش و پرورش
به شهرستان یکهزار شهید اندیمشک خوش آمدید
همکار عزیز به عرض عالی می رسانم که در استان خوزستان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر مهمی که در صدر اخبار قرار گرفت خبر جذب مربیان پیش دبستانی و معلمین حق التدریس بود .
بنابر وظیفه لازم دیدم با تببین جایگاه قانونی این مقوله سوالاتی که در خصوص نحوه جذب پیش آمده و تاکنون توسط مدیرکل محترم و معاونین ایشان پاسخی داده نشده است را با حضرتعالی در میان بگذارم و استدعا نمایم که در صورت صلاحدید و در جهت شفاف سازی با اعزام بازرسینی ویژه از وزارت بررسی و پاسخگویی لازم به عمل آید.
*جایگاه قانونی الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوب 1394
وزارت آموزش و پرورش مکلف است فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی (تاریخ 26 / 7 / 91 ) با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را به منظور تامین نیروی حق التدریس با توجه به رشته تحصیلی ،مقطع ،جنسیت ،نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون به کار گیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.
*سوالات:
1- آمار مراکز دولتی پیش دبستانی در استان خوزستان تا قبل از 26 / 7 / 91 چه تعداد بوده است؟
2- آمار مربیان پیش دبستانی در استان خوزستان ماقبل تاریخ 26 / 7 / 91 چند نفر بوده است؟
3- آیا تعداد مراکز پیش دبستانی و مربیان پیش دبستانی ماقبل 26 / 7 / 91 با هم همخوانی دارد ؟
4- آیا تعداد مربیان پیش دبستانی که امروز معلم حق التدریس می باشند با تعداد مراکز پیش دبستانی دولتی قبل از 26 / 7 / 91 26/7/91 همخوانی دارد ؟
5- آیا در میان نیروهای جذب شده حق التدریس مربیان پیش دبستانی یافت می شود که با رسمی شدن پیش دبستانی در خوزستان فقط دارای یکسال سابقه کار در سال تحصیلی 95-96 باشند؟
6-آیا در بین مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی که به عنوان معلم حق التدریس جذب شده اند افرادی پیدا می شود که دارای مدرک غیر مرتبط با رشته تدریس باشند؟
لازم به یاد آوری است صدورهر گونه گواهی خلاف واقع علاوه بر تخلف اداری عنوانی مجرمانه نیز محسوب می شود .
از عنایت مقام عالی وزارت کمال تشکر را دارم.
با تجدید احترام
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه رسانه/
در پی درج مطلبی با عنوان " " صدای معلم به جد خواهان توقف برخوردهای سلیقه ای و غیرقانونی با آموزشیاران نهضت سواد آموزی است "
"انحلال کلاس های آموزش دهندگانی که خواهان مطالبات قانونی خود هستند هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد ؛ این حرکت وزارت آموزش و پرورش در تضاد صریح و آشکار با اصول قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است " ( این جا ) ؛ وزارت آموزش و پرورش به آن پاسخ داد .
زمان انتشار این مطلب پنج شنبه, 23 آذر 1396 ساعت 21:58 بوده است و مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ساعت 28 : 23 به آن پاسخ داده است و این یک رکورد در تاریخ وزارت آموزش و پرورش محسوب می شود .
« صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی و مسئولیت پذیری این مرکز به ویژه آقایان " مرتضی نظری " و " نجات بهرامی " امیدوار است تا این سرعت عمل و حس مسئولیت شناسی در همه ارکان و اجزاء آموزش و پرورش به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود .
متن کامل این " جوابیه " به شرح زیر است
به نام خدا
دبستان شهيد پريسوز سادات مشهدي با 90 دانش آموز و كادر آموزشي در مناطق سردسير استان كهگيلويه و بوير احمد قرار دارد و امسال شوفاژهاي مدرسه راه اندازي شده اند و براي مصرف شوفاژها نياز به خريد 4000 ليتر گازوئيل كه حواله آن را گرفتم مبلغ 1400000يك ميليون و چهارصد هزار تومان لازم داريم .
لذا همه خيرين محترم و مسئولين محترم كه مرتبط با آموزش و پرورش هستند در جريان هستند كه تا كنون حتي 1000تومان به حساب سرانه مدارس اين مدرسه واريز نشده است وكمك گرفتن از اوليا هم اجباري نيست و اوليا در روستاها هم از عهده پرداخت اين هزينه ناتوانند.
اگر كسي تمايل به پرداخت همه يا بخشي از اين مبلغ را دارد چون تاريخ حواله ما تا 96/9/30 مي باشد با شماره تلفن 09177425739 علي فرجامي مدير مدرسه تماس حاصل فرمايند .
انشاله خداوند هيچ كار خيري را بي پاسخ نخواهد ماند .
با تشكر و سپاس از همه كساني كه همه جور و با هر توانايي و تواني در خدمت آموزش وتربيت فرزندان اين مرز و بوم هستند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
باز هم واژگونی اتوبوس های راهیان نور ، این بار قتل و جرح دانش آموزان نظرآباد کرج/ فرستادن دانش آموزان به اردو با اتوبوس مانند فرستادن کودکان روی میدان مین و در حکم قتل عمد است/ کشتار دانش آموزان در جاده ها با اصلاح آیین نامه و منع سفر در شب و حتی اسکورت نظامی متوقف نمی شود/ در آموزش و پرورش 8 نوع اردو وجود دارد که 4 نوع آن سیاسی – مذهبی است/ سال تحصیلی گذشته ، 650 هزاردانش آموز در قالب 32 هزار سفر جاده ای – اتوبوسی به اردو رفتند/ 92 درصد از 650 هزار دانش آموز اعزامی یعنی 600 هزاردانش آموز در قالب راهیان نور به نوار مرزی خوزستان برده شدند/ از مهر تا فروردین هر ماه 5000 اتوبوس راهیان نور از نقاط مختلف کشور ، دانش آموزان را به نوار مرزی خوزستان می برند/ با چنین حجمی از ترافیک و با توجه به کیفیت اتوبوس و وضع جاده و خطای انسانی و... خطر تصادف و واژگونی تعدادی از اتوبوسها حتمی الوقوع است/ در اهمیت برگزاری اردو و آثار تربیتی آن هیچ کس تردیدی ندارد / بین "حفظ جان دانش آموز" و "یادگیری" کدام یک اولویت دارند/ وزیر آموزش به درستی می گوید: حفظ سلامت و تندرستی بچه ها از هدف های تربیتی و یادگیری مهم تر است/ می توان اهداف اردویی را در قالب سفرهای کوتاه درون استانی پیگیری کرد/ لزومی ندارد دانش آموز خراسانی را با طی مسافت طولانی 3 هزار کیلومتر رفت و برگشت به خوزستان ببریم/ در هر استان یک موزه جنگ دایر و با نمایش فیلم های مستند، کودکان و نوجوانان را با این بخش از تاریخ پر افتخار کشور آشنا کنید/ به جای سفرهای دور، اردوهای علمی ، تربیتی ،تفریحی ، زیارتی و سیاسی در سطح شهر و استان برگزار کنید/ کارهای نمایشی مانند تور عتبات و برنامه زیارت اول و اردوی راهیان نور ، وظیفه آژانس های ایرانگردی و جهانگردی و خارج از حوزه ماموریت ذاتی آموزش و پرورش است/ / وزیر آموزش و پرورش در پاسخ سوال خبرنگار صدای معلم تلویحا به اجباری بودن حضور دانش آموزان در اردوی راهیان نور اعتراف کرد/ بطحایی: اگر جایی زبانا گفتیم اختیاری اما شرایط را یک جوری درست کردیم که بچه ها را مجبور به شرکت کنیم آن ها را برطرف خواهیم کرد/ این رفتار و گفتار دوگانه در حوزه های دیگر آموزش و پرورش مانند اخذ پول از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی هم دیده می شود/ دوگانگی گفتار و کردار اسمش دروغگویی است و مسئولان با این کار به بچه ها درس دروغگویی و ریاکاری می دهند/ ریشه مشکل اردوها در آییننامه "چگونگی اجرای برنامه درسی و محتوای دروس نظری و عملی آمادگی دفاعی (اردوهای راهیان نور)" ، مصوب 7 آبان ماه هئت وزیران دولت دوم محمود احمدی نژاد است/ در ماده 7، "تشخیص" حضور و عدم حضور دانش آموزان در اردوی راهیان نور مشترکا با آموزش و پرورش و سپاه پاسداران است/ تربیت و تعلیم و حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان در مدرسه دولتی و اردو منحصرا با مسئولان وزارت آموزش و پرورش است و دولت حق تفویض تمام یا قسمتی از این اختیار را به شخص یا نهاد دیگری ندارد/ بخشی از دانش آموزان برای گرفتن نمره کامل درس آمادگی دفاعی که در معدل آنها تاثیر می گذارد "مجبورند" به اردوی راهیان نور بروند/ خوشبختانه اصولگرایان روی بطحایی حساسیت سیاسی ندارند زیرا نمایندگان اصولگرا به او رای داده اند و تشکل های اصولگرایی مانند جامعه اسلامی معلمان و کانون تربیت اسلامی، حامی او هستند/ بعید است که اصولگرایان خواست بطحایی برای لغو این ماده را در کادر منازعات جناحی و سیاسی ببینند
گروه گزارش/
اخبار و گزارش های رسیده به صدای معلم حاکی است که در روزهای اخیر کلاس های تعدادی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی را که در تجمعات اخیر شرکت داشته اند توسط " سازمان نهضت سواد آموزی " منحل شده اند .
یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی به صدای معلم گفت :
" به خاطر پیگیری های مستمرم در مجلس وزارت و ادارات خیلی تهدیدم کردند و دیروز با دستور معاون وزیر (جناب آقای باقرزاده ) کلاس بنده را بعد از گذشت کل زمان کلاس و در شرف زمان امتحانات (که در هفته آینده قرار بود برگزار شود) منحل کردند و تاکنون دلیلی برای آن ذکر نکرده اند .
شش ماه تمام زحمت این کلاس را کشیدم ؛ بدون هیچ ثمره ای کلاسم را رها کردند فقط به دلیل آنکه از ایشان خواستم آمار بیجا ندهند و مستندات ما را ارائه کنند تا نیروهای نهضت از بلاتکلیفی بیرون بیایند .
خدا را خوش نمی آید به خاطر منافع و داشتن پست و مقام با ما بازی کنید .
این ظلم بزرگ و این همه درد و رنج را چگونه به گوش همه برسانم ؟
من برای دفاع از حق همه پیگیر شدم و سلامتی ام را از دست دادم ؛ جوانی ام را هم با بیگاری از من گرفتند .
همزمان با من کلاس همکارم را در استانی دیگر منحل کردند
فقط در یک روز و به خاطر تجمع دیروزمان درب مجلس ! "
آموزرشیار دیگری به صدای معلم چنین می گوید :
" دیروز کلاس های ثبت شده و حاضر من وچند نفری که در تجمع بودیم را منحل کردند و اسم ما را از لیست ثبت کلاس برداشتند برای تهدید بقیه که در تجمع سازمان حضور پیدا نکنند .
کلاسهای ما را منحل کردند تا دیگه پیگیر حق مان نباشیم ! ما جز حقمان نخواستیم .
دیروز کلاس های ثبت شده وحاضر من وچند نفری که در تجمع بودیم را منحل کردند و اسم ما را از لیست ثبت کلاس برداشتند .
برای تهدید بقیه که در تجمع سازمان حضور پیدا نکنند . "
آموزش دهنده دیگری به صدای معلم می گوید :
" الان فعلا در شوک هستم . از ۶۰ نفر جلوی مجلس ۲۵۰ نهضتی وحدود۵۰۰ حق التدریس تجمعات ما و درخواست ما اشتباه بود ؟ "
« صدای معلم » انتقاد و اعتراض را از حقوق اساسی تک تک شهروندان می داند .
« صدای معلم » از وزارت آموزش و پرورش مصرانه و مجدانه می خواهد ضمن پاسخ گو بودن از هر گونه حرکاتی که در تضاد با اصول قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است خودداری نماید .
پایان گزارش/
گروه رسانه/
« محسن رنانی » به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید یاداشتی را تقریر کرد .
این یادداشت انعکاس های فراوان و بعضا متفاوتی را در بین اقشار مختلف ایجاد کرد .
« صدای معلم » بر اساس اصل " تفکر انتقادی " و " تاسیس و تثبیت فرهنگ گفت و گو » یادداشتی را از احد نویدی ( دانشیار و پژوهشگر تعلیم و تربیت ) منتشر کرد . ( این جا )
« بنفشه امیری اسفرجانی » نقدی بر نقد محرم آقازاده نگارش کرده است