صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وام مسکن فرهنگیان و دروغ گویی مسئولان

خبر خوبی در راه بود برای فرهنگیان فاقد مسکن از جمله من. مسئولان مربوط آنقدر ذوق زده شدند که چندبار خبرش را کار کردند.

گفتند قرار است به فرهنگیان فاقد مسکن وام 12 درصدبا بازپرداخت 10 ساله بدهیم و چه چیزی از این بهتر در میان سودهای بالای وام های بانکی.

این خبر من و امثال من را بسیار خوشحال کرد و امیدوار شدیم به خانه دار شدن و راحتی از دست اجاره نشینی در این گرانی.

همان روزهای اولیه که خبر منتشر شد همکاران با تجربه گفتند جوان روی این حرف ها حساب نکن که دروغ است و ...

من به دفاع گفتم نه ! فلان مدیرکل که نمی آید راست راست توی چشم ما نگاه کند و دروغ بگوید!

چند روز یک بار  به اداره منطقه مراجعه کردم از ذوق زدگی و هی مدام به خانواده می گفتم دیگر امسال خانه دار می شویم.

در میان همین مراجعات تکراری من یک روز بخشنامه آمد.

گفتند برای این منطقه 6 سهمیه وام داریم! به دوست دیگری گفته بودند 5 سهمیه و نمی دانم به دوستان دیگر چه گفته بودند آقایان؟

بعد کلی شرایط گذاشته بودند که این و آن و در نهیات شرایط سخت به من که هیچ به هفت جد و آباد من هم تعلق نمی گرفت !

حرف آخرشان خیلی خنده دار بود! باید یک سند خانه 10 سال ساخت بیاورید تا وام بگیرید . که دست بر قضا همین شرط ، شرط مهمش بود و مابقی شرط ها فقط روی کاغذ بود انگار.

خنده اش این است من اگر پول داشته باشم که خانه بخرم بعد سندش را بیاورم خب دیگر چه نیاز به وام دارم. در نهایت این وام اگر به نحو احسن و بدون دخل و تصرف رابطه و ... در بهترین وضعیتش بخواهد اجرا شود به کسانی تعلق می گیرد که خانه دار هستند و فرهنگیان فاقد مسکن با این طرح به هیچ وجه خانه دار نمی شوند.

هدفم از نوشتن این یادداشت این بود که اعلام کنم این بخشنامه یک دروغ آشکار و خنده دار برای فرهنگیان فاقد مسکن بود و اگر فرد بی خانه ای طبق این طرح خانه دار شده همین جا اعلام کند!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

تسلیت صدای معلم به مناسبت درگذشت  سید فتح الله شکیبایی

معلم گرانقدر ، شاعر شوریده ، شرافت شعر و قلم ، استاد '' سید فتح الله شکیبایی'' ، قفس تن شکست و به ملکوت آسمانها پرکشید.

این پریدن و رهیدن و به دوست پیوستن ، بر او مبارک باد و فقدان و هجران جانسوزش ، بر خانواده و دوستان و دوستدارانش ، تسلیت باد.

پایان پیام/

گروه اخبار/ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش گفت: حمایت از معلم و اعتماد سازی رمز موفقیت حراست است.

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ جلسه تودیع « محمود مهرمحمدی » و معارفه  « حسین خنیفر » در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید .

در این مراسم  سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان ، سرپرست جدید ، وزیر آموزش و پرورش ، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان و تعدادی دیگر به ایراد سخن پرداختند .

« صدای معلم »  بخش پایانی سخنان « مهرمحمدی » سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان را تقدیم شما می کند .

گزارش صدای معلم از مشکلات دانشگاه فرهنگیان و جلسه تودیع مهرمحمدی

یاد گرفتم که امر پژوهش در دانشگاه فرهنگیان یک رخداد تاسیسی دیریاب و نیازمند صبوری و خلاقیت است .

پژوهش در دانشگاه فرهنگیان به دلیل پیشینه ای که تربیت معلم در کشور داشته است  ( برادران و خواهران ) یک مساله نیست یعنی دغدغه نیست !

یک مساله است !

یعنی این که  دغدغه نیست یک مساله است و این که چگونه می توان کارکرد پژوهشی را در دانشگاه فرهنگیان احیا کرد نیاز به صبوری و خلاقیت دارد .

ما در این زمینه خیلی دچار وقفه و دچار عقب ماندگی هستیم ! متاسفانه !

هرگز البته نمی توانیم ایده احیاء پژوهش در یک نهاد دانشگاهی را فراموش کنیم .

دانشگاه بدون پژوهش و کارکرد پژوهشی اصلا دانشگاه نیست بلکه کاری که باید بکنیم باید چرخ " پژوهش " را در دانشگاه فرهنگیان از نو اختراع کنیم .

این که می گویند که اختراع چرخ از نو کار باطلی است در این عرصه کار درست و ضروری است .

گزارش صدای معلم از مشکلات دانشگاه فرهنگیان و جلسه تودیع مهرمحمدی

ما باید چرخ پژوهش را در دانشگاه فرهنگیان از نو اختراع کنیم با محوریت تولید دانش میان رشته ای آموزش .

این یک اختراع است .

بیان این است که ما چگونه چرخ پژوهش را از نو در دانشگاه فرهنگیان احیاء کنیم .

در این زمینه خیلی باید کار شود .

یاد گرفتم که تربیت معلم نیاز به توجه ، عزم و تقسیم کار ملی است .

تربیت معلم یک ماموریت ملی است خصوصا آن جایی که  ما صحبت از شایستگی های اختیاری می کنیم .

در این سیاست گذاری مربوط به شیوهای پذیرش معلم و تربیت معلم احساسی و جزم اندیشانه ، احساسی و جزم اندیشانه نباید برخورد بکنیم  شایستگی های الزامی در برنامه های درسی می آید و دانشگاه فرهنگیان این شایستگی ها را تعقیب می کند .

یاد گرفتم که توجه به عزم ملی – همان چه که پیش تر عرض کردم – در درجه نخست باید در میان نخبگان و در جهت تبدیل تربیت معلم به یک " گفتمان آکادمیک " اتفاق بیفتد و تربیت معلم در جامعه علمی ما از " مهجوریت " نجات پیدا کند .

تربیت معلم در جامعه علمی ما مهجور است .

مهجوریت تربیت معلم را دانشگاه فرهنگیان به آن پایان ببخشید و این یک وجهی است ، یک ضلعی است از همان اضلاع متعدد ایجاد عزم ملی در ارتقای تربیت معلم و در اهتمام به تربیت معلم به عنوان یک ماموریت ملی در جمهوری اسلامی ایران .

یاد گرفتم  ... 4 سال یاد گرفتم که در انجام تکالیف سازمانی ملاحظه منافع ملی و سازمانی را باید بر مصالح گروهی و جناحی مقدم داشت .

این از یادگیری های سخت بود واقعا !

به این جهت بسیاری از اصلاح طلبانی که من را از جنس " خودشان " به درستی می دانند از من رنجیدند !

من همین جا از آن ها پوزش می طلبم .

اما از تصمیماتی که در مدیریت دانشگاه فرهنگیان یاد گرفتم و بر اساس صلاحیت ها و نه  بر اساس ملاحظه مصالح گروهی و جناحی عمل کردم اصلا پشیمان نیستم .

( تشویق حاضران )

گزارش صدای معلم از مشکلات دانشگاه فرهنگیان و جلسه تودیع مهرمحمدی

یاد گرفتم نقدها حتی تخریب ها را جزیی از تصمیم تن دادن به خدمت و پذیرش مسئولیت تلقی کنم و هیچ گاه عدول و سرپیچی از فرمان قرآنی " اعدلوا هو اقرب لتقوی " را جوازی برای مقابله به مثل با آن هایی که تخریب می کنند ندانم .

( تشویق حاضران )

و بالاخره یاد گرفتم  بهترین شیوه های تربیت معلم متناسب  و  در پاسخ به نیازهای ویژه دوره های تحصیلی متفاوت است .

شیوه تربیت معلم برای دوره اول ابتدایی با دوره دوم ابتدایی ممکن است تفاوت داشته باشد و همین طور برای دوره متوسطه  تفاوت داشته باشد .

ممن است تناسب شیوه هایی که ما در تربیت معلم داریم قدری تحت تاثیر متغیر " دوره تحصیلی " هم باشد .

این هم از آموخته های جدی ما است .

در برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان این مورد توجه قرار گرفته است .

بنابراین بحث شیوه های تربیت معلم از جمله به خاطر وابستگی به دوره های تحصیلی ، تنوع در این شیوه ها باید پرونده اش مفتوح و باز باشد و در این سیاست گذاری مربوط به شیوهای پذیرش معلم و تربیت معلم احساسی و جزم اندیشانه ، احساسی و جزم اندیشانه نباید برخورد بکنیم .

تربیت معلم بر اساس روش  4 ساله به عبارت دیگر آن چه دراساسنامه دانشگاه آمده است دارای امتیازاتی است اما نبندیم پرونده روش های دیگر را !

اجاره بدهیم در مورد روش های دیگر هم گفت و گو شود ، بحث شود و امکان استفاده ازروش های دیگر خصوصا با توجه به  نیاز دوره های مختلف از تصمیماتی که در مدیریت دانشگاه فرهنگیان یاد گرفتم و بر اساس صلاحیت ها و نه  بر اساس ملاحظه مصالح گروهی و جناحی عمل کردم اصلا پشیمان نیستمتحصیلی فراهم باشد .

یاد گرفتم که چگونه اقدامات به ظاهر سهل و آسان از منظر مدیریت در باطن سهل و ممتنع هستند خصوصا مسائل و مواردی که یک سر آن آقای دکتر خنیفر به خارج از سازمان دانشگاه وصل است ؛ مثال بارز  آن تبدیل وضعیت مدرسان به هیات علمی است که در فرمایشات آقای دکتر مجتبوی به آن  اشاره شد و این در واقع یکی از چندین مثالی است که ما می توانیم به آن اشاره کنیم و به آن استناد کنیم و یادگیری خودم را به چنین تجربیاتی مستند می کنم که اقدامات به ظاهر سهل و آسان در عمل سهل و ممتنع هستند و کار بسیار بسیار کند پیش می رود چون اختیار کار دست شما نیست و عنان کار دست شما نیست .

پایان می دهم عرایضم را با این یادگیری که ممکن است مقطعی از عمر گران قدر را عاشقانه صرف کاری بکنی و کما کان گفته شود آن کار را قبول نداری !

یعنی نقش بازی می کردی !

خداوند از بنده و همه کسانی که صادقانه در این چند سال تلاش کردند ، به توسعه دانشگاه فوق العاده مهم فرهنگیان به تعبیر مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند یا در پرانتز نقش بازی کردند ... به کرم خود بپذیرد .

والسلام علیکم .

گزارش صدای معلم از مشکلات دانشگاه فرهنگیان و جلسه تودیع مهرمحمدی

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم از اصل کفایت و چالش تامین و مدیریت منابع مالی در آموزش و پرورش در دانشگاه علامه طباطبائی

همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ امروز نشست" اصل کفایت و چالش تامین و مدیریت منابع مالی در آموزش و پرورش " در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تهران برگزار گردید .

در این نشست تخصصی دکتر ابوالقاسم نادری ( استاد دانشگاه تهران ) ؛ دکتر صمد برزویان ( دبیر نشست و استادیار دانشگاه علامه طباطبائی ) ؛ دکتر حمید رحیمیان ( دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی تهران ) ؛ دکتر عباس عباس پور ( دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی تهران ) ؛ دکتر برجعلی رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تهران و نیز علی اللهیار ترکمن ( معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ) به ارائه دیدگاه های خود پرداختند .

در پایان نیز دانشجویان و حاضران پرسش های خود را مطرح کردند .

محتوای این نشست در صدای معلم در اختیار مخاطبان محترم قرار خواهد گرفت .

پایان پیام /

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور