صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آلودگی هوای تبریز و تعطیلی مدارس  امروز دوشنبه 27 آذر 96 برای سومین روز متوالی بر اساس رأی کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوای کلان شهر تبریز مدارس تمامی دوره ها در هر دو شیفت فقط در مناطق شهری تعطیل اعلام گردید. این تصمیم به دلیل آلودگی شدید هوا و آلودگی بیش از حد استاندارد که از 170 psi بالاتر است، گرفته شده است. علت آن پایداری هوا از سوی هواشناسی تا روز سه شنبه اعلام گردیده است.شهر خاکستری است و دید افقی به دو کیلومتر نمی رسد.

هفته آخر آذر ماه برای معلمینی که به هر دلیل نتوانسته اند به بودجه بندی لازم برای امتحانات دی ماه برسند حیاتی است یا برخی از همکاران عادت به دوره کردن مباحث دارند و با تعطیلی های فعلی مدارس ، این مهم ناشدنی گردیده است. ادامه وضعیت پایداری هوا در زمان امتحانات نیز دشواریهای خاصی برای مدیران و معلمین خواهد داشت.

قطع ارتباط آموزشی دانش آموزان با معلمان خود امکان رفع اشکال یا تمرین بیشتر را از آنان سلب می نماید و این امر در بازدهی آموزشی مؤثر است. همه تلاش سه ماهه یک همکار در امتحانات دی ماه تصویر رشد یا افت تحصیلی را ترسیم خواهد نمود . سخنم در سه روز تعطیلی نیست ، بحث سر دلایل این امر است.

شهر به حال خود رها شده و وزرا از پشت میزهای خود در تالارهای در بسته نگران تنگی نفس شهرها و مردمان آنها نیستند  انباشت خودرو های مردم جلوی ادارات و سازمانها خبر از چند نکته مهم و حیاتی می دهد :

1 - پیچیدگی امور اداری و درگیری مردم برای حل و فصل جزئی ترین گِره پرونده یا گیر کاری شان ، آنان را وادار به مراجعه حضوری و استفاده از خودروهای تک سرنشین می نماید.

2 - رواج بوروکراسی شدید در انجام امورات اداری و گسیل داشتن مراجعه کنندگان برای دریافت یک کپی یا امضای تأیید به طبقات مختلف اداره مربوطه.

3 - عدم استفاده از فعالیت های الکترونیکی و کشاندن مردم به ادارات و سازمانها.

4 - عدم اعتماد یا عدم آشنایی مردم به انجام امور با رایانه.

5 - ناکافی بودن حمل و نقل عمومی و اجبار یا ترجیح مردم برای استفاده از خود روهای شخصی. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم نیاز به فرهنگ سازی و هم نیاز به برخورداری از امکانات رفاهی و بهداشتی دارد. هنوز متروی تبریز به بهره برداری صد در صد نرسیده است و خود اتوبوس های شهری از عوامل عمده آلوده کنندگی هستند.

6- نبود پارکینگ لازم و کافی برای کلیه مراکز درمانی و رفاهی و اداری ،موجب ازدحام خودروها در کنار خیابانها گردیده و ترافیک ناشی از این امر برای یافتن جای پارک ، نیز عامل آلودگی بیش از حد هوا با مونوكسید كربن می گردد.

قبل از انقلاب 80 – 90 درصد مدارس و بانک ها و ادارات اجاره ای و از ساختمان های قدیمی بود ، امروز با وجود این که اکثر این مراکز در واحدهای نوساز قرار دارند اما تعداد قابل توجهی از آنها پیش بینی لازم برای امکانات مورد نیاز از جمله پارکینگ ندارند. همانند آپارتمانهای ساخته شده در حاشیه شهرها از جمله آپارتمانها ی مهر که امکانات لازم از جمله مدرسه و مرکز خرید و... ندارند. لذا این امر مردم را به طی مسافت بیشتر واداشته که موجب تردد بیش از حد و آلودگی هوا می گردد.

7- بحث ناسالم بودن یا غیر استاندارد بودن بنزین هم هست ، یعنی اگر بنزین در شهر تهران دارای گوگرد استاندارد نیست ، در سایر شهرها هست؟ قدر مسلم این مورد نیز در آلودگی هوا دخیل است.

آلودگی هوای تبریز و تعطیلی مدارس

8- یکی از دلایل عمده آلودگی هوای تبریز که به شهر باغ ها معروف بود یا به تمیزی و خنکی هوا شُهرۀ سایر هموطنان بود و در گرمای تابستان مسافرین بی شماری را میزبانی می کرد و هوای ائل گلی آن ،تفرجگاه چادر زنان کنار استخر بزرگ اش بود، آپارتمان سازی یا ساختمان سازی بیش از حد تحمل شهر است.

از یک سو مناطق فقیر با مساکن ناامن به هنگام سیل و طوفان و زلزله را داریم که درصدش کم هم نیست، از سوی دیگر ساختمان سازی مفرط را حتی در زمستانها نیز شاهدیم.

در گذشته کارگران ساختمان بیکار فصلی شمرده می شدند چون با شدت سرما امکان فعالیت نبود ، اما امروز هم سرما دیگر سرمای گذشته نیست و هم کارگر نیز در زمستان مشغول به فعالیت است.ریزش برف تا بالای زانوی تبریز تبدیل به خاطره گردیده است، امروز با دست بردن بشر در فراز و نشیب زمین یعنی از بین بردن فضای سبز برای ساختمان سازی یا صاف کردن کوهها که میخ خداوندی بر دل زمین جهت استحکام بود ، همگی دارد از بین می رود. آپارتمان سازی یا جاده سازی هم نسبت به وسعت شهر و جغرافیای شهر و جمعیت آن باید تعریفی برای خود داشته باشد. همه شهر تبدیل به ساختمانهای بلند با نام برج سفید و بنفش و... گردیده است . شهرداران ابتدا تابلوی فضای سبز بر زمینی در کنار خیابانها می زنند و سپس بعد مدتی با قدرت اجرایی خود درختان آن را با نفت و آتش نابود ساخته و یک روز صبح که بر می خیزید شاهد تغییر کاربری فضای سبز جلوی آپارتمان خود می گردید . دیروز پسران محله در آن فوتبال بازی می کردند و امروز تابلوی خطر سقوط کنار آن زده شده است. شهرداران زیادی در آلودگی هوای شهر من مسبب اصلی اند.

آلودگی هوای تبریز و تعطیلی مدارس

همه جای شهر تبریز تبدیل به بانک هایی با ساختمانهای چندین طبقه و شیک ، مراکز خرید غول پیکر با سرمایه گذاری های کلان و آپارتمان های سر به فلک کشیده گردیده است .شهر توان تنفس سالم در حصار دیوارهای بلند را از دست داده است.
هر سازمان بدون هماهنگی با سایر سازمانها سرش را بر سفره نعمات رو به افزایش خویش انداخته و فقط به منفعت مالی می اندیشد . شهر به حال خود رها شده و وزرا از پشت میزهای خود در تالارهای در بسته نگران تنگی نفس شهرها و مردمان آنها نیستند. اصول شهرسازی و برنامه ریزی شهری نیز به صورت تئوری در کتب ترجمه شده برای دانشجویان مدعی امروز و مغروق در منافع فردای شهرسازی ، رسالت خود را از دست داده و بی رنگ شده است. گویی هر کس در این شهر با برخورداری از بی نهایت آزادی در ساخت و ساز قادر به انجام هر فعالیت مشروع و نامشروع می باشد. فقط کافی است که حق العمل شهرداری ها به عنوان جریمه ساخت یا تصرف غیرمجاز پرداخت گردد ، آنگاه راه برای هموار ساختن شهر برای آلودگی بیشتر هوا باز است.
آیا شهرهای ما ولی نعمتی برای رهایی از مصیبت وارده ندارند؟ باور داشته باشید هیچ کشور پیشرفته ای برای خود این همه آزادی برای ساخت و ساز و تخریب فضای سبز شهرها ندارند. با انکار کوتاهی های مسئولین در کلان شهرها و نسبت دادن آن به ریزگردهای همسایگان خصوصا عراق ، فقط به انحراف معیار واقعیت کمک می کنیم و گر نه ملت در هوای آلوده شهرها آرام آرام به مرگ نزدیک می شوند چه در شمال غربی یا جنوب و جنوب غربی .......

پیش بینی هوای دوشنبه 27 آذر در تبریز:
دما 4° c ، غبارآلود ،جهت باد: شمالی ، سرعت باد: ۲ متر بر ثانیه, ۷ کیلومتر بر ساعت ،نم نسبی: % ۶۰ ، دید افقی: ۱۹۰۰متر ، بارندگی 24 ساعت گذشته: صفر میلیمتر ، بیشینه دما در 24 ساعت گذشته: ۶° c


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

چندی پیش مطلبی در صدای معلم با عنوان " "انحلال کلاس های آموزش دهندگانی که خواهان مطالبات قانونی خود هستند هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد ؛ این حرکت وزارت آموزش و پرورش در تضاد صریح و آشکار با اصول قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است " ( این جا ) منتشر گردید .

در این مطلب ضمن گفت و گو با چند آموزشیار نهضت سواد آموزی از رفتارهای غیرقانونی ، شبه قانونی ( دور زدن قانون ) و نیز عدم پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش انتقاد شده بود .

همان گونه که انتظار می رفت ؛ ظرف کم تر از 2 ساعت مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با استناد به نامه سازمان نهضت سوادآموزی به آن پاسخ داد . ( این جا )

پس از اننشار این جوابیه بسیاری از  این آموزش دهندگان ضمن تماس های مکرر با صدای معلم عنوان کردند که شامل هیچ یک از موارد عنوان شده در این اطلاعیه نیستند و کلاس های آن ها فقط و فقط به خاطر شرکت در اعتراضات و تجمعات منحل شده است .

از سوی دیگر مسئولان سازمان نهضت سواد آموزی حاضر به پاسخ گویی شفاف در این مورد نیستند و کار را به یکدیگر پاس می دهند .

« صدای معلم » بار دیگر تاکید می کند که انتقاد و اعتراض از حقوق اساسی تک تک شهروندان است .

« صدای معلم » از وزارت آموزش و پرورش مجددا مصرانه و مجدانه می خواهد ضمن پاسخ گو بودن از هر گونه حرکاتی که در تضاد با اصول قانون  اساسی ، منشور حقوق شهروندی و احترام به حقوق انسانی است خودداری نماید .

امیدواریم که این گونه رفتارها مصداق " به مرگ بگیر تا به تب راضی  شود " نباشد و ما در قضاوت خود اشتباه کرده باشیم .

نامه زیر توسط  یکی از این آموزش دهندگان برای صدای معلم ارسال گردیده است .

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ روز شنبه هجدهم آذر ماه « صدای معلم » گفت و گوی تفصیلی در مورد مسائل آموزش و پرورش این بخش و معلمان آن با « عبدالرضا فولاوند » مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران انجام داد .

بخش دوم این گفت و گو تقدیم مخاطبان محترم صدای معلم می گردد

منتشرشده در گفت و شنود

ساختارهایی معیوب که متناسب با نیازهای جامعه نوسازی نشده اند و هم اکنون دست اندرکار سرکوب خلاقیت ها، بیگانگی دانش آموزان و فرسودگی معلمان شده اند/ در نگاهی واقع بینانه به نظر می رسد که با تداوم وضعیت موجود، شاید نتوان هیچ چشم انداز امیدبخشی را فراروی این نهاد ترسیم کرد/ معلم الهام بخش می داند که منزلت اجتماعی تنها در وجود پول خلاصه نمی شود/ جامعه هنوز هم از ارزش های انسانی تهی نشده است/ معلم الهام بخش می داند که گاهی یک برخورد انسانی و محبت آمیز با دانش آموز می تواند مسیر زندگی آینده او را دستخوش دگرگونی سازد/ معلم الهام بخش می کوشد تا تفاوت های دانش آموزان را به رسمیت بشناسد. لذا به دنبال آن است تا فضای مناسب را برای ابراز وجود در اختیار کلاس قرار دهد/ معلم الهام بخش می داند که ارائه تصویری منصفانه و منطقی از خود به دانش آموزان، بیش از تبلیغ یک باور ارزشمند بر آنها موثر است

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته و صندوق توسعه ملی

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه بودجه‌نویسی روی کاغذ مشکلی را از معلمان حل نمی‌کند، خواستار اذن رهبری و مصوبه مجلس برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور وصول طلب فرهنگیان شد.

حسین مقصودی  با بیان اینکه در سال جاری ۶۵هزار معلم بازنشسته می‌شوند، از معوقات بالای دولت به معلمان در سال‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: با بودجه‌نویسی روی کاغذ مشکل معلمان حل نمی‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه وصول طلب معلمانی که در سال جاری بازنشسته می‌شوند، برداشت از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس است، افزود: غیر از برداشت از صندوق توسعه ملی هر پیشنهادی غیرعملیاتی، به بیراهه رفتن است و تنها روی کاغذ خواهد ماند.

مقصودی با بیان اینکه معلمان در تمام دولت‌ها از اول انقلاب و به ویژه در این دولت مظلوم واقع شده و با انواع بی‌توجهی‌ها مواجه شده‌اند، تصریح کرد:
 از مجلس و دولت می‌خواهم قبل از اینکه صدای معلمان از تحصن و خارج از کلاس، به سمت و سوی حرکات و شعار‌های ساختارشکن برود، فکری اساسی کنند.

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته و صندوق توسعه ملی

وی ادامه داد: یکی از پایه‌های اصلی تغییر در هر نظامی به ویژه یکی از پایه‌های پدیدآورندگان دهه فجر ۵۷ معلمان و دانش آموزان بودند؛ لذا نباید پس از گذشت چهار دهه همچنان به آنها بی‌توجه بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس باید پیام مقام معظم رهبری را در مورد رسیدگی به معیشت معلمان و نظام آموزشی کشور درک کنند، گفت: بی‌توجهی به وضعیت این قشر مهم از جامعه تبعات بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت

منتشرشده در بازنشستگان

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ جلسه تودیع « محمود مهرمحمدی » و معارفه  « حسین خنیفر » در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید .

در این مراسم  سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان ، سرپرست جدید ، وزیر آموزش و پرورش ، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان و تعدادی دیگر به ایراد سخن پرداختند .

« صدای معلم » در این بخش بخش نخست سخنان « مهرمحمدی » سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان را تقدیم شما می کند .

منتشرشده در گفت و شنود

شعری برای بیمه فرهنگیان و معلمان

ای شما بالا نگاهان وای بر حال شما
درد را بینید و درمان را فراموشی چرا

دردمندان اجتماعی را میان دردش رها
بین تمساحان چه کاری ای خدا اشکی روا

اشک تمساحی زبانزد خلق کاری می توان
التیامی درد لا ینحل که درمان بس گران

گر چه در دستان مردم بیمه ها دفترچه ها
ویژه آن بیمه که همگانی سلامت ای خدا

نسخه پیچی درد را درمان به دارویی دلا
نرخ دارو را محاسب گر به ارزان لا چرا

خاص داروها چه گویم دردها را التیام
دردها درمان چو دشتی لا بلا در بین عام

دردها بی حد روان ها خسته بیمه رایگان
هر که دارد می شود درمان به دارویی گران

طرح الگو خوب درمان ساعتی محتاج ما
منحصر جایی بباید درد را درمان دوا

گر چه آسایش رفاهی هست لا آرامشی
دردها مزمن درونی گر چه پنهان لا حسی

درد روحی التیامی با درآمد اجتماع
با درآمد اجتماعی هان که باشد انتفاع

والدینی اجتماع را عاملان در فکر کار
طرح الگویی بباید خادمان خدمتگزار

بس کنم کافی است عاقل را اشارت خود بسی
با رفاه آرامشی آسایشی هستی کسی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

همیشه در کلاس خود به دانش آموزان خصوصا لژنشین ها می گفتم که میوۀ خورده شده خود را از روی صندلی به طرف سطل آشغال پرتاب نکنید دیوار کنار آن کثیف می شود یا زباله های خود را زمین نریزید ، با این که دانش آموزان متوسطه بودند اما با استدلال این که خانم مستخدم وظیفه اش است و حقوق می گیرد ، متأسفانه به فهم مسأله نمی اندیشیدند. یعنی چون وظیفه یک سرایدار یا مستخدم مدرسه تمیز کردن فضاهای آن است ما باید آشغال خود را زمین بریزیم/ بزرگترها اگر تربیت اولیه را با منطق و استدلال متعهدانه آموزش می دادند ما شاهد چنین رفتارهای زشتی نبودیم/ انسانهای قدرشناس شتاب زده و عجول نیستند، صبور و فکورند/ قدرشناسی یک انتخاب، یک گزینش اصلح و یک توانایی اکتسابی است/ قدرشناسی موجب کمرنگ شدن خشم و حسادت در بین افراد می گردد. یکی از دلایل عدم قدردانی از دیگران، خصیصه حسادت است/ ما هنوز اندرخم اوضاع معیشتی مانده ایم و به افق روشن و شفافی نرسیده ایم/ هنوز این شکم بی هنر پیچ پیچ ، درد اُولی و مشترک معلمان محسوب می شود یعنی ما با گرسنگان کشورهای آفریقایی چون اتیوپی هیچ تفاوتی نداریم/ بیایید برای وجود سایتی چون صدای معلم قدرشناس و شکرگزار باشیم چون با گفتن دردها برای خود و تکرار آنها بدون مستمعِ همدرد، موجب شدت بیماریهای روحی و روانی می گردد/ حتی نوشتن نظر بر زیر یادداشت ها نیز باعث سبکبالی معلمین می گردد/ امروز اگر ما معلمینی نعمتی به نام سایت صدای معلم را نداشتیم از اخبار و حوادث و تفکرات سیستماتیک بطن آموزش و پرورش چگونه مطلع می شدیم؟ کجا چنین قدرت و نفوذ تبادل افکار آن هم با آزادی و وارستگی و سرعت داشتیم/ گاه خوانندگان جدیدی به سایت می پیوندند و چون با منش آن نا آشنایند سخن به تلخی و ناسپاسی می گویند که موجب رنجوری عوامل آن می گردد. اما نه سانسوری و نه تنگ نظری هیچ کدام در این سایت حاکم نیست/ ما معلمین خیلی دلمان می خواهد قدردان وزیر آموزش و پرورش هم باشیم اما طی 40 سال ما هیچ وزیر توانمند حلّال مشکلات تا امروز ندیده و نداشته ایم....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور