امروزه نه تنها کنکور حذف نشده بلکه برگزاری آزمون های تستی و ویرانگر به دوره ابتدایی هم کشیده شده و ذهن و روح کودکانمان را در سنین بازی و شادابی نشانه گرفته، به راستی منافع چه کسانی در میان است که کنکور حذف نمی شود/ آن چه امروز متأسفانه شاهد آنیم, نابودی و فرسایش ذهن و روح و روان جوانان و کشتن استعداد های سازنده آنان در یک رقابت پرهزینه و افسرده کننده از یک سو و خروج نظام تعلیم و تربیت از ریل و مسیر اصلی اش از سوی دیگر, که همانا تربیت شهروند مسئول، وظیفه شناس و جامعه پذیر است؛ یعنی آموزش برای زندگی بهتر/ " ” در بحث مؤسسات تست و کنکور قطعاً پای منافع برخی افراد و مؤسسات خاص هم وسط هست وگرنه پدیده ای که از نظر همه صاحبنظران و کارشناسان تا این حد مذموم است، نباید تا این اندازه دوام می آورْد.”/ « نمی گذارند قانون حذف کنکور اجرایی شود.منفعت مالی نمی گذارد نظام آموزش عالی کشور مانند دنیا عمل کند!! »/ امروزه، " کنکور " به تجارتی با سود سرشار و گردش مالی مولتی میلیاردی در دست اقلیتی قرارگرفته که دغدغه اصلی شان نه توسعه علمی - فرهنگی کشور و تعلیم و تربیت فرزندان ما، که حفظ منافع خود و تسلط بر اراده ها، سیاست گذاری ها و ارکان آموزش و پرورش کشور است/ قابلیت حذف کنکور نیازمند بررسی جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جامعه است یعنی باید به زیرساخت ها، شرایط محیطی، عناصر و تبعات تشکیل دهنده آن توجه شود تا بدیل های جایگزین کنکور به صورت دقیق تعریف و تبیین شوند...
گروه اخبار/ طي حكمي از سوي وزير آموزش و پرورش ، « عليرضا کاظمي» به سمت « معاون پرورشي و فرهنگي» منصوب شد.
گروه اخبار/
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آینده با توجه به کاهش بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه عمومی کشور مشکلات زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود، میگوید: بر اساس این بودجه آموزش و پرورش نه تنها مدارس کپری که حتی بسیاری از برنامههایی که باید اجرا شود را نخواهد نتوانست عملیاتی کند.
فرهاد فلاحتی اضافه میکند: کاهش منابع در بودجه آموزش و پرورش، سبب خواهد شد هزینههای آموزش مانند سایر دستگاههای دیگر بالا رود چرا که با کسری شدید بودجه در تمام حوزهها مواجه خواهد بود.
نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح میکند: کاهش بودجه ۹۷ از ایرادهای بودجه نویسی است. البته در کمیسیون آموزش تلاش میکنیم منابعی را در بودجه شناسایی کرده و جلوی خطرات و مشکلاتی که از طریق کسری بودجه بر آموزش و پرورش وارد میشود را بگیریم؛ اما واقعیت این است که بودجه نویسی دولت و لایحهای که برای آموزش به مجلس ارائه شده، ایرادهای جدی دارد.
وی اضافه میکند: یکی از ایرادها این است که آموزش و پرورش کسر بودجهای را هر سال به سال بعد میآورد و در هیچ بودجهای ترمیم نمیشود. مشکل عمده آموزش و پرورش در این دوره از بودجه نویسی این است که بودجه را استانی در نظر گرفته است. این کار خسارت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت و مشکلات آموزش و پرورش از مرکز به ۳۲ استان کشور منتقل خواهد شد.
اگر تا دیروز معلمان در نقاط مختلف کشور نگران پرداخت اضافه کار بودند و دولت به طور متمرکز باید فکری برای آنها بر میداشت، حالا در استانها تفاوت ایجاد خواهد شد. استانی که درآمدی بالاتر دارد به موقع اضافه کارها و برخی موارد رفاهی را پرداخت میکند. استانهای کم برخوردار هم از عهده پرداخت آنها بر نخواهند آمد.
فلاحتی با تأکید بر اینکه این کار سبب ایجاد نارضایتی بین فرهنگیان خواهد شد، بیان میکند: ایراد عمده بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ استانی بودن آن است که آموزش و پرورش را در آیندهای نزدیک بشدت دچار مشکل میکند. البته در کمیسیون آموزش و تحقیقات با آن مخالفت شده و در روند کار بررسی بودجه به آن رسیدگی خواهیم کرد.
روزنامه قدس
مقامت بس بلند و بس خطیر است
معلم جلوه حسنت بی نظیر است
میان علم آموزان عالم
پذیرای جمیع علم میر است
به سوزت شعله می بافم معلم
که لفظ معنی خُلقت عبیر است
دو چشم و سعهء قلبت معلم
رموز نقش الله در ضمیر است
گذشت و منصف و تقوای حُسنت
به جان ما به کلی چون حریر است
عدالت جرئت روحت معلم
وقار و نظم و درک هر کبیر است
چه می پرسی دل دیوانه ام را
که کل رمز در قلب دبیر است
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
معیار تشخیص اطرافیانمان از یکدیگر میزان قد و سنگینی شان است/ جامعه با القای ارزشها و هنجارهای خویش به فرد، به او میآموزد تا چگونه خودش را با سیستم انطباق داده و رفتاری مطابق با انتظارهای جامعه انجام دهد/ همزیستی مسالمت آمیز افراد در یک جامعه بیش از هر چیز به قابلیت تحمل سایر افراد جامعه وابسته است و این قابلیت بایستی در جریان فرآیند جامعهپذیری در فرد ایجاد شود. امری که به نظر میرسد نه در نظام آموزشی کشور و نه در وسائل ارتباط جمعی و رسانهها چندان مورد توجه قرار نگرفته است و نتیجه این شده است که آرمانها و الگوهای ذهنی و فکری افراد جامعه از حداقل انعطاف برخوردار است و کوچکترین تفاوتهای فکری و حتی فیزیکی و فیزیولوژیکی را برنمیتابد/ در نظام آموزشی ما نمره تنها سنجهای است که برخی را آیینه عبرت دستهای دیگر میکند و روح مشارکت و حرکت به جلو دوشادوش همدیگر و ساز و کار تعامل با سایر افراد جامعه، در رقابت افسارگسیخته برای کسب عناوینی چون دانشآموز برتر، در مدارس ما لگدمال می شود و در شرایطی که وضعیت رسانهها هم چندان متفاوت نیست، نحوه مواجهه با خیل وضعیتها در جامعه را در فضایی غیررسمی و به گونهای غیرقابل کنترل فرا می گیریم
گروه اخبار/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است جای خالی ارتقای حقوق فرهنگیان در بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش محسوس است و هیچ جای افزایشی وجود ندارد.
نهادهایی موازی آموزش و پرورش هستند که در کار " فرهنگ " آموزش دخالت دارند . بودجه های قابل توجهی می گیرند و در برابر عملکرد و برون داد خود به مردم و جامعه " پاسخ گو " نیستند/ برای " یکپارچه سازی " ( integrating ) موضوع فرهنگ و آموزش در جامعه ایران از چه راهبردهایی باید استفاده کنیم/ ترکمن : شما دارید " صنفی " برخورد می کنید . یک کم باید از خوراک های سایت ها دور شوید و کمک کنید به مجموعه مسئولان . شما دارید تفرقه می اندازید بین مسئولان و این ها . شما اطلاعات بودجه ای ندارید . خیلی از مرحله پرت بود با عرض معذرت/ " من خیلی متاسفم که خیلی از جاها ما به خاطر عدم آشنایی مان با ظرفیت های بودجه تحلیل هایی می کنیم که اذهان محترم فرهنگیان را دچار تشویش می کنیم ! شما اگر بودجه را می شناختید این جوری نمی گفتید / س از اعلام رقم 6700 میلیارد تومانی کسری سال 87 دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود آورد که متاسفانه بودجه سالانه فقط به صورت افزایش درصدی به ارقام مصوب - و نه- عملکرد تعیین می شود که این امر موجب کسری بودجه آموزش و پرورش و به وجود آمدن دور تسلسل باطل برای آن شده است/ بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش در سال 97 چقدر است / منظور ایشان آن است که علی رغم رشد اعتبارات 108 درصدی در آموزش و پرورش وضعیت تغییر چندانی نکرده است/ زمانی از دانش آشتیانی وزیر سابق سوال کردند که برنامه شما برای مشکلات بودجه آموزش و پرورش و مطالبات معوق فرهنگیان چیست . او هم تفاوت مهم خود را با فانی در " سمج " بودن هنگام بررسی و تصویب بودجه عنوان کرده بود/ پرسش من از آقای ترکمن این است که با کم کردن یک معاونت چقدر در بودجه صرفه جویی خواهد شد/ چرا کسی در مورد سازمان های اقماری وزارت آموزش و پرورش صحبت نمی کند/ برخی از این سازمان های اقماری مانند سازمان نهضت سوادآموزی و دانشگاه فرهنگیان و... با رویکردهای علمی و تجمیع محور قابل انحلال و یا ادغام هستند/ چرا کسی حرفی از ادغام معاونت پرورشی و فرهنگی که در حقیقت کارکرد " معلم " را در نظام آموزشی مختل کرده است نمی زند/ چرا کسی فکری اساسی برای انتشار 138 میلیون جلد کتاب که در پایان هر سال و توسط دانش آموزان روانه زباله می شوند نمی کند/ آیا ایشان تاکنون فکر کرده اند که چرا یک خانواده ایرانی حاضر نیست یک ریال در یک مدرسه دولتی هزینه کند و یا با اکراه آن را انجام می دهد اما حاضر است میلیون ها تومان در موسسه دیگری برای بحث " تحصیل " و نه " آموزش " هزینه کند / آموزش و پرورش دولتی ما دانش آموزان و خانواده ها را فقط برای " پولشان " می خواهد/ حاکمیت دست مردم را برای مشارکت " مدنی " در آموزش و پرورش بسته است/ حتی حاضر نیست بخشی از وظایف خود را در قالب احراز صلاحیت ها و شایستگی های حرفه معلمی به خود معلمان در قالب " سازمان نظام معلمی " تفویض کند/تحقق بهره وری در آموزش و پرورش نیازمند یک " نگاه علمی " به مقوله آموزش و نه تحصیل است . نگاهی که پوپولیستی نبوده و منتقدان را " بی سواد " و " ناآگاه " فرض نکند/ در نشست رسانه ای آقای ترکمن ؛ خبرنگار و یا اهل رسانه ای را نیافتم که بودجه آموزش و پرورش را با دقت مطالعه کرده و پرسش های چالشی و اساسی مطرح کند....