وزیر از یادداشت مهرعلیزاده استاندار اصفهان در باره شوراها تشکر کرد/ وزیر از یادداشت نیک نژاد فعال رسانه ای و عضو کانون در باره انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان تشکر کرد/ در عرف رسانه نویسنده و خبرنگاری که با مدیران دولتی "همدل" باشند، سفارشی نویس است/ اقدام ناشیانه وزیر اعتبار نویسنده و خبرنگاران آموزشی این دو رسانه را زیر سوال می برد و ظلم به نویسنده یادداشت شرق است/ نامه وزیر، تعیین نوعی "معیار" اداری برای نویسندگان حوزه آموزش و پرورش است/ مخاطب نامه وزیر از خودش می پرسد : من نویسنده مستقل از قدرت چه نوشته ام که وزیر این گونه به وجد آمده است/ از فردا افراد فرصت طلب با هدف جلب توجه وزیر در صفحات جامعه روزنامه ها مطالب "فاخر و همدلانه" می نویسند/ نویسنده پیشنهاد کرده که فرصت بیشتری به معلمان بدهند و انتخابات را عقب بیاندازند/ روابط عمومی باید این سوال را از آقای حصیری می پرسید و او جواب می داد/ آقای وزیر با نامه نگاری بیجا روند طبیعی پاسخگویی مدیران وزارتخانه را مختل کرده است / آقای نیک نژادعضو کانون صنفی تهران تشکل های صنفی را از ورود مستقیم به عرصه انتخابات صندوق برحذر می دارد/ حمایت وزیر از نیک نژاد موقعیت او و همفکرانش را در داخل کانون تضعیف می کند/ درک وزیر از یادداشت، چیزی شبیه انشای بچه های مدرسه است که چیزهای قشنگی بنویسند تا توجه معلم انشا را جلب کنند/ آقای نیک نژاد صندوق ذخیره فرهنگیان را " نهادِ اقتصادی کلانی درگیر مناسبات ناسالم قدرت و ثروت" معرفی می کند/ در یادداشت آمده که مافیای قدرت و ثروت در لایههای گوناکون صندوق ذخیره لانه دارند و همچنان به دنبال بهرهبرداری سودجویانه خویشاند/ من با نویسنده یادداشت در خصوص روابط ناسالم درون صندوق همدلی دارم اما آیا آقای بطحایی هم با نویسنده همدل است/ آیا آقای بطحایی وجود مافیا در صندوق را قبول دارد/ آیا آقای بطحایی قبول دارد بحث انتخابات ممکن است دسیسه مافیا برای درگیر کردن معلمان در ماجرایی باشد که توان حل آن را ندارند/ به نظر می رسد آقای بطحایی اصلا یادداشت انتقادی آقای نیک نژاد را نخوانده است/ آقای بطحایی به عنوان رییس هیات امنای صندوق در کنار تشکر از نویسنده باید جوابگوی مسایلی که نویسنده در یادداشت خود مطرح کرده، باشد/ اگر این انتقادها درست است، پس وای بر رییس هیات امنا و مدیرعامل صندوق! / اگر واقعیت ندارد آقای بطحایی جواب بدهد و از سلامت صندوق دفاع کند/ آقای وزیر می خواهد دو تا معلم را ببرد توی هیات امنا تا معلمان را هم درگیر ماجرا کند، این ساده ترین توضیح این انتخابات است/ جناب بطحایی مهربان و نرمخو است و به کسی جواب "نه" نمی دهد/صندوقی که مافیای قدرت و ثروت در لایه های گوناگون آن نفوذ کرده اند و وزیر با سکوت خود وجود مافیا را در داخل آن تایید می کنید، چه سودی برای معلمان دارد/ مظفر و مرنضی حاجی و محمدعلی نجفی نه دزد بودند و نه عضو مافیا، مدتی به عنوان دکور از آنها در صندوق استفاده سد/ واقعا دلیل وزیر برای ادامه فعالیت صندوق و درگیرکردن معلمان در این بافت فاسد چیست/ با احترام به جناب بطحایی می گویم که معلمان را وارد باتلاقی به نام مدیریت صندوق نکند/ سال 91 با شکایت محمدعلی شایسته نیا به خاطر نوشتن این جمله که "دلالان به صندوق چشم دوخته اند" برایم پرونده سازی کردند و مرا به دادگاه بردند/ این صندوق بر اساس الگوی شرکت های مضاربه ای خصوصی شکل گرفته و به دلیل ساختار تو درتو و گستردگی فعالیت ها، قابل کنترل و نظارت نیست/ ورود دو معلم در ترکیب هیات امنا و یک ناظر افتخاری، مشکلی را حل نمی کند و ضمنا از مسئولیت وزیر و دیگران چیزی کم نمی کند/ دارایی های صندوق اگر چند برابر هم شود فایده ای برای معلمان نخواهد داشت و فقط به درد رانت خواران و اختلاس گران می خورد/ اجازه بدهید طرفداران انحلال هم نظر خود را با معلمان در میان بگذارند و انتخابات را به بعد از نظر سنجی از اعضا در باره ادامه فعالیت یا انحلال صندوق موکول کنید
گروه گزارش/
بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد بردن دانش آموزان به ویژه «کلاس های اول و دوم ابتدایی » به برخی مراکز تحت عنوان « اردوهای دانش آموزی » واکنش های متفاوتی را برانگیخت .
در بخشی از این بخشنامه آمده بود :
" "بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ،عیادت از جانبازان و بیماران ،مراکز انتقال خون ،گلزار شهدا و آرامستان ها در دوره های متوسطه اول و دوم با رعایت نکات تربیتی، ایمنی و بهداشتی بلامانع است ،ولی این قبیل برنامه ها برای دوره های پیش دبستانی و کلاس اول و دوم ابتدایی ممنوع است."
« صدای معلم » در یادداشت های که منتشر شده و خواهد شد نسبت به برخی اظهارنظرها مانند سخنرانی « حجت الاسلام پناهیان » و « ابراهیم سحر خیز » معاون آموزش متوسطه در وزارت حاجی بابایی واکنش نشان داد .
در این زمینه با « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت و گویی انجام دادیم .
بخش پایانی گفت و گو تقدیم شما می شود .
یاد روزهای برفی را که برای بچه ها و یا دانش آموزان تعریف می کردیم ، با آه و حسرت می نگریستند و حس باختن داشتند . باخت ندیدن روزهایی که طبیعت و آسمان آن را از این نسل دریغ کرده است ، دریغ و دردی که حاصل کار ما زمینیان است و چه شرمگین که با خود چه کرده ایم/ خوشحال از اینکه بتوانی خوشحالی خود را با فرزند یا دانش آموزانت به اشتراک بگذاری و با هم کودکی را ، گذشته را ، خاطره ها را ببینی و تجربه کنی/ نظام خشک ، بسته ، متصلب ، کلیشه ای و غیر قابل انعطاف تعلیم و تربیت در ایران ، شادی را ، بازی را ، هنر و موسیقی را ، هیجان و زیبایی را از دانش آموزان سلب کرده و کلاس های شبه کنکوری ، شبه منبری ، و تلقینی و بمباران مغز و ذهن دانش آموزان با محفوظات ، انباشته کرده است/ شادی و تجربه هایی که این تعطیلی ها برای بچه ها به ارمغان آورده بیش از دایر بودن کلاس ها ، دارای ارزش افزوده برای خانواده ها و ایرانیان می باشد
گروه استان ها و شهرستان ها/
جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان شرقی در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند ضمن انتقاد از عملکرد نامطلوب و ناکارآمد مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خواهان رسیدگی به مطالبات قانونی خود شده اند.
« صدای معلم » تاکنون نامه های مختلفی را در انتقاد از عملکرد این اداره کل منتشر کرده است .
« صدای معلم » آمادگی خویش را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
گروه اخبار/ محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان گفت: در نشستی که امروز به منظور بررسی و تحلیل رفتار فرماندار گلپایگان با خبرنگار برگزار شد، حسین فراست از سمت فرمانداری این شهر برکنار شد.