صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یک موسسه کنکور در ازای قرارداد با آموزش و پرورش  پیشنهاد داده بود که ۲۵ دستگاه بنز به مدیران آموزش و پرورش بدهد/ گام اول سالم سازی تشکیلات اداری قطع حلقه های ارتباطی سیستم اداری و مافیای کنکور است/ با حذف کنکور رقابت دانش آموزان از بین نمی رود و  آموزشگاه های آزاد و کلاس های خصوصی به حیات خود ادامه می دهند/ با حذف کنکور کلاس های دوره دوم متوسطه یکسره تبدیل به کلاس کنکور می شوند و  بساط نمره فروشی و فروش سوالات امتحانی رونق می یابد/ تلاش برخی مدیران ارشد آموزش و پرورش برای حذف کنکور مشکوک است/ از علی زرافشان و  عبدالرسول عمادی می پرسم که گزینش دانشجو برای دانشگاه ها چه ربطی به ماموریت ذاتی وزارت آموزش و پرورش دارد / یکی از همکاران نزدیک  آقای زرافشان در معاونت متوسطه، با تشکیل مرکز مشاوره، بخشی از بازار خدمات آموزشی را در اختیار داشت و شاید هنوز هم دارد/ اگر مافیایی وجود دارد سر گُنده تر آن در داخل وزارتخانه و معاونت متوسطه است/ مشاور وزیر هر نسخه نرم افزار را به قیمت دو میلیون تومان به مدارس می فروخت / گروه مشاوره ای دوست آقای زرافشان برای یکسال مشاوره اختصاصی هر دانش آموز بین سی تا چهل میلیون تومان دریافت می کرد/ قرارداد کلاس های کنکور این گروه رانتی در منطقه عسلویه حدود چهار میلیارد تومان بوده است/ با برخی دانش آموزان ارتباطات خصوصی و چت برقرار و بعدا کار به ابراز علاقه و حرفهای بی پرده عاشقانه و سکسی شرم آور کشیده می شد/ در برخی موارد کار به برداشتن روسری دانش آموز و ملاعبه منتهی شده است/  برخی از دانش آموزان قربانی اذیت و آزار جنسی این مقام  ، دچار افسردگی شده اند و تحت درمان روانپزشک قرار دارند/ آقای علی زرافشان معاون متوسطه، هنگام پیشنهاد برای تصدی وزارت در دولت دوازدهم، از رفتارجنسی دستیار خود با دانش آموزان با خبر بود/  آقای کفراشی مدیرکل حراست و آقای بطحایی هم در جریان ماوقع هستند و اقدامی نکرده اند/ برای دفاع از قربانیان آزار جنسی در آموزش و پرورش، نباید منتظر دلایل و مدارک غیر قابل انکار حقوقی نشست/ قربانی آزار جنسی تحت تاثیر مباحثی مانند آبروی خانواده و تعصب ناموسی و غیرت و حیا و دیگر مقوله های فرهنگی شرقی  سکوت می کند/ خانواده های قربانیان ترجیح می دهند به خاطر حفظ آبرو شکایت نکنند/  وقتی با فرد متخلف مماشات شود،ممکن است از موضع تهاجمی و طلبکارانه وارد شود/ فرقی نمی کند مشاور معاون وزیربازنشسته یا جابه جا شده است دستگاه نظارتی آموزش و پرورش باید از حقوق قربانیان دفاع کنند و منتظر شکایت قربانی مظلوم  ننشینند/ وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل حراست به دلایل اخلاقی و دینی و دفاع از کیان آموزش و پرورش باید کنار قربانیان این ماجرا بایستند/ اخیرا در غرب بسیاری از سلبریتی ها و حتی مقامات سیاسی با افشاگری های خانم ها در مورد آزار جنسی پس از گذشتن سی چهل سال از ماجرا سرنگون شدند/ آزار جنسی در غرب در تجاوز جنسی منحصر نیست و  طیفی از رفتارها از نگاه کج تا گفتار نامناسب در زمره آزار جنسی محسوب می شوند/ اغلب سلبریتی ها در غرب صرفا بر اساس اصول  اخلاقی و نه مدارک حقوقی  به اشتباه خود اعتراف کرده و از سمت خود کنار رفته اند

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ نشست" اصل کفایت و چالش تامین و مدیریت منابع مالی در آموزش و پرورش " در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تهران برگزار گردید .

در این نشست تخصصی دکتر ابوالقاسم نادری ( استاد دانشگاه تهران ) ؛ دکتر صمد برزویان ( دبیر نشست و استادیار دانشگاه علامه طباطبائی ) ؛ دکتر حمید رحیمیان ( دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی تهران ) ؛ دکتر عباس عباس پور ( دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی تهران ) ؛ دکتر برجعلی رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تهران و نیز علی اللهیار ترکمن ( معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ) به ارائه دیدگاه های خود پرداختند .

در پایان نیز دانشجویان و حاضران پرسش های خود را مطرح کردند .

در این قسمت ؛ بخش نخست سخنان دکتر « صمد برزویان » تقدیم شما می شود .

منتشرشده در اقتصاد

گروه اخبار/

حوادث راهیان نور و واژگونی مینی بوس دانش‌آموزان در شهرستان قاین

ساعتی پیش یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان در شهرستان قاین بعد از چاهک دوسویه به سمت روستای آلونک واژگون شد .

نیروهای امدادی و کارشناسان پلیس راه به محل حادثه اعزام شده اند .

مجروحان تصادف مینی بوس دانش آموزان تاکنون به 10نفر رسید که همگی به درمانگاه آرین شهر منتقل شدند.

اسامی مصدومین واژگونی اتوبوس بدین شرح است:

فاطمه حسینی - ۱۵ سال
عطیه حسینی - ۱۳ سال
زهرا عرپ پور - ۱۳ سال
بتول طاهری - ۱۲ سال
زینب حسینی - ۱۲ سال
فاطمه دهجو - ۱۶ سال
زهرا نجفی - ۱۶ سال
فاطمه نخعی پور - ۱۲ سال
ناهید رمضانی - ۱۴ سال
ریحانه بخشی - ۱۴ سال

۵ نفر از افراد ذکر شده به بیمارستان شهدا قاین خراسان منتقل شدند.

۵ مصدوم دیگر هم پس از درمان اولیه در درمانگاه ، مرخص شدند.

خبرگزاری پانا

منتشرشده در دانش آموز

گروه رسانه/

جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در نامه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند ضمن سپاس از این رسانه خواهان پاسخ گویی و مسئولیت پذیری مسئولان شده اند .

« صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از این " معلمان " خواهان توجه به مطالبات و پاسخ گویی و نیز حرکت بر مدار " قانون " از سوی مسئولان می باشد.

آلودگي بسيار خطرناك‌تر از زلزله است/ طبق اعلام اداره سلامت هواي وزارت بهداشت پارسال 4810 نفر فقط در شهر تهران بر اثر آلودگي جان باخته‌اند و 33 هزار و 500 نفر در سطح كشور. سونامي سرطان را كه در آينده كشتگان بسيار برجا خواهد گذاشت، بايد به آن افزود/ در وقوع زلزله، ما هيچ دخالتي و تأثيري نداريم، اما همه علت و مسئوليت آلودگي به عهده ماست/ از آغاز سال تاكنون فقط 10 روز هواي پاك داشتيم و 65 روز هواي ناسالم/ جمعيت اين شهر از 3 ميليون نفر در سال 55 به بيش از 10 ميليون نفر رسيده است. جمعيت استان به حدود 17 ميليون نفر. شمار خودروهاي ‌شهر از 300 هزار دستگاه در سال 55 به حدود 4 ميليون دستگاه رسيده است. يعني 13 برابر. شهر درون كاسه است. جريان هوا ندارد. انباشت آلايندگي در آن به مثابه بمب شيميايي عمل مي‌كند/ هيچ مشكلي در عالم، بدون راهكار نيست/ بايد منابع اين كار تأمين شود. خريد خودروهاي برقي قطعاً از خريد بوئينگ و ايرباس ضروري‌تر است/ گر دولت همه 500  توماني كه قصد افزودن بر بهاي بنزين دارد را صرف واردات خودروهاي برقي مناسب كند و منابع ديگري بر آن بيفزايد، حتماً مي‌توان ظرف مدت كوتاهي، انبوهي از خودروهاي برقي را با خودروهاي به‌شدت آلاينده فعلي، جايگزين كرد. اضافه قيمت بنزين روزانه 40 ميليارد تومان عايد دولت مي‌كند/ آلودگي هواي تهران سالانه 12 تا 15 هزار ميليارد تومان هزينه دارد/ به شرطي که مانند بسياري از پروژه‌هاي ديگر، لوث و اسير دست رانت‌‌خواران نشود... اين كار، به هر قيمتي بايد درست و به بهترين شكل انجام شود

منتشرشده در یادداشت

تاثیرات آموزش و پرورش غلط بر جامعه

  داشتن جامعه ای توسعه یافته با کمترین مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، آرمانی است که کمابیش در میان هر ملتی دنبال می شود. برای دستیابی به چنین هدف مهمی، باید فاکتورها و مسیر درست شناسایی شده و بر اساس آنها جامعه را برای وارد شدن به چنین مدینه ای آماده ساخت. یکی از مهمترین مولفه زیربنایی برای توسعه، آموزش است. زیربنایی بودن آموزش به این دلیل است که هر مولفه ای باید از سیستم منظم و درست آموزش برخوردار باشد تا بتوان به دستیابی آن امیدوار بود.
بنابراین هر جامعه ای باید سیستم مناسب آموزشی داشته باشد، وجود آموزش صحیح برای کودکان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها می تواند آن جامعه را از گزند بسیاری از دشواری ها نجات دهد. اما آموزش نادرست و غلط و پایین آمدن سطح و کیفیت آموزش با روشهای تجاری سازی دانشگاهها، جزوه گرایی، مدرک گرایی، تقلب در امتحانات، نمره گرایی و... به دست می آید. این نوع سیستم بیمار می تواند عامل بدترین اتفاقات و نتایج برای یک ملت باشد.

خروجی چنین آموزشی در جامعه چنین انعکاس می یابد:
پزشکان به راحتی عامل مرگ بیماران می شوند به طوری که می شود ضرب المثل که سالم هم بری بیمارستان کاری می کنند که بمیری!
خزانه، منابع مالی، صندوقها و... خالی خواهند شد چون مدیر و حسابدار نه سواد کافی در نگهداری منابع دارند و نه وجدانی برای عدم اختلاس و دزدی...
خانه ها و ساختمان ها با کیفیت بد ساخته می شوند چون نه مهندسی سواد لازم برای ساخت و ساز را دارد نه سیستم ساخت و ساز علمی و مناسبی حاکم خواهد‌بود. بنابراین کسی که با تقلب مهندس شده حتما خانه های تقلبی به جامعه ارایه خواهد کرد.
قضاوت در چنین جامعه ای درست نخواهد بود. وقتی قاضی با آموزش ضعیف وارد حوزه قضاوت شود می توان شاهد قضاوت های نادرست، ناعادلانه و مغرضانه بود.

تاثیرات آموزش و پرورش غلط بر جامعه

دین و اصول آن در میان مردم به شدت آسیب می بیند و مردم گریزان از آن دین و مذهب خواهند شد. سیستم آموزشی بد نمی تواند عالم دینی درستی را تحویل جامعه دهد بنابراین مردم نه از طریق تکنولوژی که اغلب به خاطر عالمان بی عمل و خطاکار از دین گریزان می شوند.
و همه مشاغل و مسئولیت هایی که زیربنای دستیابی به آن آموزش است لطمه خواهد دید و نتیجه آن جعل و جهلی خواهد بود که دامان جامعه را گرفته و آتش آن خاکستری چون عقب ماندگی، دورویی، دروغ، پارتی بازی، دزدی و غارت، حق کشی، بردگی، فقر و تبعیض را بر جای خواهد گذاشت.
بنابراین برای نابودی یک ملت نیازی به بمب اتمی، هیدروژنی و شیمیایی و موشک های دوربرد و.... نیست کافی است تا در آموزش آن جامعه خیانت صورت گیرد. وقتی که آموزش یک ملت سقوط کرد، سقوط آن ملت حتمی است.

کانال جامعه شناسی علامه

منتشرشده در یادداشت

شعر برای ارزش علم و عمل

خمید خامه کند ناله ای زمین برخیز
دلم گرفته و خسته ز مردم خونریز

تفکری است غم آلوده فکر هست خسته
توهمی است نهانی و فکرها هست تیز

ولی چه حیف حدیثی کنم که مرگِ علم
چو مرده بی حرکت راه می رود پرویز

سخن شنو و مگو هیچ و پند من بشنو
زبان ببند و ظواهر نشان بده پرهیز

ز دست ناطق نطقی که مو به مو گوید
عمل که نیست چه گویم علوم را تجویز

غنی است روح مجسم که عاجز از هنر است
هنر سخیف هنرمند نیست اشکی ریز

شدی تو تشنه علم ای گرسنه دوران
خوری تو دود هنر دیگری بگیرد میز

زمانه نان ندارد دهد به هر درویش
زبان فرو کش و بشنو ز مردمان بگریز

وطن اسیر حصار روندگان هنر
فقط به فکر زراند شغل نیست دست آویز

ز روزگار تمدن که عاری از هنرند
هنر دو تخته کند درد را و درمان نیز

ولی چه سود درست دولت هنر پر سود
هدف چو شد تو بسوزان دلت به آه نسوز


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

واقعيت اين است که آموزش‌ و‌ پرورش از کسري بودجه مزمن رنج مي‌برد و بخشي از اين کسري به عدم تخصيص بودجه و اعتبارات کافي بر مي‌گردد و بخش مهم‌تر به ضعف مديريت در استفاده درست و بهينه از منابع و افزايش بهره‌وري بر مي‌گردد/ اصلاح شکل بودجه‌ريزي و استاني شدن بودجه آموزش‌ و‌ پرورش را مي‌توان مهم‌ترين راه‌کار « کاهش منطقي کسري بودجه » اين نهاد در نظر گرفت چراکه مي‌توان با « مديريت بهينه منابع و ارتقاي كارايي » بخشي از کسري بودجه هميشگي اين نهاد را برطرف کرده و يا دست کم کاهش داد/ از نکات مثبت استاني شدن بودجه مي‌توان به « کاهش تمرکزگرايي و حذف برخي بروکراسي غير ضروري » از طريق واگذاري اختيار تخصيص بودجه بر اساس عملکرد آموزش‌ و‌ پرورش به استان‌ها اشاره کرد. البته در نظام بودجه‌ريزي استاني، اعتبارات در « شوراي برنامه‌ريزي استان » و با « مسئوليت استاندار » به کار گرفته خواهد شد که در صورت ايجاد سازوکارهاي مناسب ممکن است اثرات مثبتي فراتر از جبران کسري بودجه نيز داشته باشد و منجر به بهينه‌سازي و بهره‌برداري از منابع مادي و فيزيکي متناسب با نيازهاي کمي و کيفي نظام تعليم و تربيت و رعايت استانداردهاي مصرف و پيشگيري از اسراف گردد/ مخالفان طرح استاني شدن بودجه آموزش‌ و‌ پرورش معتقدند استاني شدن بودجه باعث انتقال کانون بحران‌ها به استان‌ها شده و به جاي حل کردن مشکلات آموزش‌ و‌ پرورش، خود باعث ايجاد مشکل در پرداخت هماهنگ حقوق و اضافه‌کار خواهد شد چرا که ايجاد هماهنگي ميان استاندار و مدير کل آموزش‌ و‌ پرورش يک استان در خصوص اينکه چه موضوعي در آموزش‌ و‌ پرورش اولويت دارد، خود يک چالش واقعي است/ فرآيند بودجه‌ريزي و تعيين اعتبارات وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در دو دهه گذشته بيانگر آن است که اعتبارات وزارت آموزش‌ و‌ پرورش از يك روند صعودي واقع‌بينانه و منطقي برخوردار نبوده است. افزايش ناکافي و نامتناسب بودجه آموزش‌ و‌ پرورش در سال‌هاي گذشته باعث شده است تا بزرگترين دستگاه اجرايي کشور هر سال از نظر اقتصادي ناتوان‌تر شده و با مشکلات بسيار جدي دست به گريبان باشد...

منتشرشده در اقتصاد

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور