دانشگاه آلبرتای کانادا در پاسخ استعلام اعلام کرد كه نام و نشانی از علی الهیار ترکمن در پایگاه اطلاعات دانشگاه آلبرتا وجود ندارد/ داستان کردان این بار در سطح معاون وزیر در آموزش و پرورش تکرار می شود/ الهیار ترکمن در جمع معلمان به دروغ خودش را یکی از مصادیق منع احتساب دو مقطع تحصیلی برای کارکنان دولت معرفی کرد/ الهيار تركمن به دروغ ادعا کرده است که به واسطه بخشنامه شماره 170061 مورخ 24/12/1393 (منع احتساب دو مقطع تحصیلی )، مدرک دکتری وی اعمال نشده است/ بطحائي به فقدان مدرك دكتري الهیار ترکمن واقف بوده و به همین دلیل هنگام صدور ابلاغ معاونت برای وی، از به كاربردن عنوان دكتر خودداري كرده است/ افراد و نهادهای ذیربط آموزش و پرورش می توانند به راحتی از دانشگاه آلبرتای کانادا در مورد مدرک دکتری علی الهیار ترکمن استعلام کنند/ در جریان مدرک کردان استعلام احمد توکلی از دانشگاه آکسفورد انگلستان کردان را رسوا کرد/ ادعاهایی الهیار ترکمن پیرامون مدارک تحصیلی خود درصفحه لینکدین (Linkedin) و اتوبیوگرافی منتشر شده در کانال رسمی تلگرامی وی خلاف واقع و متناقض است/ انتظار این بود که بعد از بخشنامه ای که مدیران را از مخاطب قراردادن وزیر با عنوان دکتر منع کرد، منصوبان ایشان نیز از طرح ادعای خلاف واقع پیرامون مدارک تحصیلی خود، خودداری کنند/ الهیار ترکمن به جای فوق لیسانس از یک دانشگاه داخلی یا خارجی، صرفا گواهی حضور در یک دوره آموزشی یونسکو را دارد/ مؤسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی (IIEP) دانشگاه نیست و مدرک دانشگاهی فوق لیسانس صادر نمی کند/ (IIEP) با برگزاری دوره های آموزشی، فقط گواهی حضور در دوره صادر می کند/ در موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی (IIEP) به جای پایان نامه تحصیلی(Thesis)، گزارش مطالعاتی (a final project during 3-month) از سوی کارآموز تهیه و ارائه می شود و لذا ادعای آقای الهیار ترکمن در خصوص تدوین و دفاع از پایان نامه تحصیلی در پایان دوره (IIEP) خلاف واقع است/ مؤسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی (IIEP) پس از پایان دوره آموزشی، گواهینامه ویژه موسسه (an IIEP certificate) مبنی بر حضور در دوره برای فرد صادر می کند که در برخی کشورها معادل فوق لیسانس (at the Master's level) است و نه فوق لیسانس(Master degree)/ الهیار ترکمن در رزومه خود به دروغ ادعا می کند که مدرک او از موسسه (IIEP)، فوق لیسانس(Master degree) است و نه معادل / طبق مصوبات یونسکو گواهی حضور در دوره (IIEP certificate) براي كشورهاي عضو CAMES مانند بوركينافاسو، كنگو، بروندي، ساحل عاج، بنین ،رواندا، چاد، آفریقای مرکزی،معادلِ فوق ليسانس شناخته مي شود/ کشورهای CAMES شامل کشورهای فقیر و از نظر توسعه بسیار عقب مانده آفریقایی می شود که آمار باسوادی در آنها بین زیر 20 درصد است/ گواهی حضور الهیارترکمن در دوره برگزار شده مؤسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی (IIEP)، نه ازسویوزارت علوم، بلکه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی آموزشی "معادل سازی" شده است و اعتبار علمی و قانونی ندارد/ اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون التفات به بخشنامه های وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی، در معادل سازی غیر قانونی مدرک الهیار ترکمن جای تامل دارد/ الهیار بعد از تشکیک عبداللهی در صدای معلم نسبت به مدارک تحصیلی او، با فرافکنی، مظلوم نمائی و حاشیه پردازی، برمدعای خود پافشاری و برای تداوم اغفال عمومی، تلاش کرد/ / آقای الهیار ترکمن به جای دعوت به دیدن مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری خود در ناکجا آباد، تصویری از این مدارک را به صدای معلم بفرستد یا در کانال تلگرامی خود منتشرکند
با گذر ایام دوران زندگی
بعد تحصیلات عالی بندگی
منتخب شغلی به خدمت اجتماع
همچو هر شغلی برایم انتفاع
با رضایت قلب شغلی انتخاب
بی ریا خالص به خدمت خلق یاب
در اوان خدمت به خدمت کودکان
دانش آموزان مرزی دور هان
در کپرها زندگانی این کسان
با اقل آسایشی امرار هان
دور افتاده ترین محرومیت
گر مزایایی مزایا لا پئت
در زمستان در کلاسی سرد هان
فاقد از گرمایشی بادی وزان
دانش آموزان چو گل یخ در میان
در میان سرمای دی دادی فغان
آری ای مسئول والایی نشین
با تجاهل عارفی ها لا غمین
گر معلم نغمه خوانی درس را
با محبت رسم بر دل های ما
رسم بر دل های هر یک مهر ورز
مهربان با دانش آموزان مرز
با تقلا بی ریا تدریس را
حک در قلبی چو بذر افشان دلا
همچو شمع ایثار جانی را فدا
تا نما رشدی دهد پروانه را
با کدامین عشق خود خدمتگزار
در میان معصوم افراد ای نگار
حق عیان کتمان چرا حق را بیان
در میان رودی معلم غرق هان
در میان بس شعله ای آتش فدا
جان خود را تا رها تلمیذ را
خوب می دانید ای والا نشین
مال رو راهی خطر دارد همین
از شما والا نشین ها حق را
خواستاری لا گدایی فهم ها
یاد دی کن حال را بینی چرا
خود شما بودید تلمیذان ما
حکم را اجرا دریغی از شما
منصبی دارید اجرا حکم را
عرضه شغلی را معلم بر شما
داده هر یک حال در منصب نما
لا گدایی حق ها را خواستار
دور از تبعیض ما خدمتگزار
از شمایان ما طلبکاریم هان
خون بها خدمت معلم بیش دان
این مزایا بر معلم شغل کم
این چه حکمی ما شما را متهم
در برابر آن نجومی حکم ها
ما شما را متهم قاصر شما
خود شما دانید با شغلی عموم
بین خلقی زندگانی لا ظلوم
انتخابی شغل را تا زندگی
با درآمد زندگی فرخندگی
یک حکومت یک نظامی آرزو
قسط و عدلی را رعایت ای نکو
با درآمد شغل تطبیقی همان
بین خلقی اجتماع حقی عیان
عاقلان را یک اشارت ، کم کسی
بس کنم کافی اشارت شد بسی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
انتخاب یک معاون آموزش ابتدایی زن از سوی وزیر سابق ، آن هم فردی تحصیلکرده با مدرک مرتبط امیدوار کننده بود/ خانم حکیم زاده گفت که به هیچ وجه قصد ترک معاونت آموزش ابتدایی را ندارد/ اگر بطحایی ماموریت خانم حکیم زاده را تمدید نکند او باید به دانشگاه برگردد/ حکیم زاده فاقد گفتار و رفتار منسجم یک شخصیت آکادمیک است و بی انضباطی فکری و گفتاری او ادامه دارد/ معلمان باید بدانند چرا معاون آموزش ابتدایی وزیر که هم زن است و هم متخصص، جایگاه خودش را متزلزل می بیند/ خانم حکیم زاده جزء دایره بسته مدیران وزارتخانه نیست و با هزار رشته مرئی و نامرئی به کسانی مانند نوید ادهم ،بهرام محمدیان ، علی زرافشان ، مجید قدمی و...متصل نیست/ حکیم زاده مثل مهدی فیض معاون پرورشی که از دانشگاه آمده بود یک عضو پیوندی است/ حکیم زاده یک زن است و شعار رییس جمهور این بود که اگر وزیر زن ندارم، حضور زنان را در سطح معاونت ها جبران می کنم / حکیم زاده را بردارند چه کسی را جای او بگذارند/ وزیر آموزش و پرورش نمی خواهد مسئولیت عزل یک معاون وزیر زن را به عهده بگیرد. می خواهند خانم حکیم زاده خودش برود ، یا به عنوان یک مهره همرنگ به کار خودش ادامه دهد/ خانم حکیم زاده نباید به حمایت معاونان ابتدایی استانها و مدیران کل حوزه معاونت دل خوش باشد. اکثریت مدیران به محض تغییر رییس ذایقه شان تغییر می کند و داستان طرفداری از خان در مقابل بادمجان تکرار می شود/ خانم حکیم زاده برای جلب رضایت وزیر خبرنگار طرفدار خودش را ناجوانمردانه خُرد و خاکشیر کرد/ در نامه ارسالی به صدای معلم در طرفداری از حکیم زاده به کسی توهین نشده بود/ حکیم زاده می نویسد : همکاران من هیچ گاه چنین کار ابلهانه ای انجام نمی دهند و علی الخصوص مشاور و دستیار اجرایی هیچ فعالیت رسانه ای مستقل را انجام نمی دهند/ خانم حکیم زاده با این توضیحات ، مشاور و دستیار اجرایی خود را متهم و تا حد یک مهره اداری گوش به فرمان پایین آورده است/ خانم حکیم زاده از توهین خبرنگار طرفدار خود به نجفی معاون پارلمانی و عبدالرضا فولادوند ابراز تاسف می کند/ در نامه منتشر شده در صدای معلم به کسی توهین نشده و حکیم زاده با تاسف و عذرخواهی خودش را برای وزیر شیرین می کند/ خانم حکیم زاده با شلوغکاری و تکرار کلمه توهین و لگد کردن خبرنگار حامی ، می گوید مرا نگهدارید/ خانم حکیم زاده در حالی که از وزیر و عزیزانی مانند نجفی و فولادوند عذر خواهی می کند از بابت ضایع کردن خبرنگار طرفدار خودنگرانی ندارد و او را مغرض خطاب می کند/ این درس عبرتی است برای روزنامه نگاران وابسته که بدانند اگر پای منافع پیش بیاید ، رییس و وزیر و بالادستی ها آنها را قربانی می کند/ . حکیم زاده اگر بخواهد بماند باید کاملا استحاله شود و بازی بزرگان را بپذیرد/ مزیت حکیم زاده این است که عضو دایره بسته مدیران فسیل شده ستادی نبوده و قواعد بازی را کاملا رعایت نمی کند/ مطیع شدن و همرنگ شدن مهم ترین شرایط ابقای یک مدیر در حد معاونت است/ حکیم زاده شخصیتی غیر قابل پیش بینی از خود نشان داده است که مدیران بالادستی را می ترساند/ حکیم زاده ذهن و اندیشه منسجمی ندارد و حرفهایش خط سیر معینی را دنبال نمی کند/ اگر حکیم زاده در معاونت ابتدایی در مقابل مافیای کنکور مقاومت کرده باشد قابل تحسین است / مدرک تحصیلی حکیم زاده اصیل است و صاحبان مدارک مشکوک به او حسادت می ورزند