صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بالاترین مدرک تحصیلی در حکم ترکمن فوق لیسانس روانشناسی از دانشگاه آزاد شعبه رودهن است/ مدرک مهم نیست اما عطش مدرک از دانشگاه خارج برای یک مدیر پسندیده نیست/ در جوابیه معاونت تحت مدیریت الهیار ترکمن یک دروغ آشکار وجود دارد/  در جوابیه آمده که علی الهیار ترکمن در هيچ سند رسمي و در هيچ محفل و گروهي، مدعي داشتن مدرك دكتري نبوده است/ الهیار ترکمن در اتوبیوگرافی کانال تلگرامی رسمی خود مدعی گرفتن دکتری از دانشگاه آلبرتای کانادا است/ الهیار ترکمن در جلسه ای با حضور نمایندگان تشکل ها در سال 95 ادعا کرد که مدرک دکتری دارد/ اینکه مدرک کارشناسی ارشد از پاریس جای خود را به  فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن داد نشانه قدرت رسانه و افکار عمومی است/ چرا ترکمن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن را از رزومه رسمی خود حذف کرده بود/ دوره آموزشی که ترکمن از آن به عنوان کارشناسی ارشد در پاریس یاد می کند یک دوره 6 ماهه آموزشی (Training )حضوری و 3 ماه  دوره آنلاین است/ برای گذراندن دوره (ATP) یونسکو همه ساله تعدادی از مدیران آموزشی کشورهای در حال توسعه و عقب مانده بدون امتحان و رقابت به یونسکو معرفی می شوند/ مدرک "موسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی"(IIEP) وابسته به یونسکو ،ارزش آکادمیک ندارد/ آقای ترکمن در پاریس از هیچ دانشگاه فرانسوی و غیر فرانسوی پذیرش نگرفته و در هیچ دانشگاهی در فرانسه تحصیل نکرده است/ ترکمن برای بالا بردن وزن مدرک یونسکو ، ادعای نوشتن پایان نامه و تلمذ از حضور اساتید به نام  برنامه ریزی آموزشی مثل کلود ساواژه، پوان یون، هرنز، سایتو و دولاتا می کند/ مخفی کردن مدرک فوق لیسانس روانشناسی رودهن و پُز دادن به یک دیپلم  آموزشی غیر آکادمیک یونسکو  و تلاش برای بزرگنمایی آن به عنوان فوق لیسانس دو خطای اخلاقی ترکمن است/ در بیانیه معاونت توسعه مدیریت از زبان تهدید علیه منتقدان استفاده شده است/ /بر خلاف تصور ترکمن در دادسرای فرهنگ و رسانه مثل وزارتخانه طرف مدیران را نمی گیرند/ به جای دعوا  دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش از ( (IIEP یونسکو در پاریس و دانشگاه آلبرتا درکانادا صحت و کیفیت مدارک ادعایی آقای الهیار ترکمن را استعلام کند/ آقای الهیار ترکمن از بخشنامه  اِعمال مدرک تحصیلی یک بار بعد از استخدام دفاع می کند اما خودش در 20 سال خدمت تا سال 93 بر اساس ادعا دو فوق لیسانس و یک دکتری گرفته است/ وزارت آموزش و پرورش باید قدر کسانی را که سوء استفاده ها، دروغگویی ها و فساد در اشکال مختلف را افشا می کنند بداند/  این تصور که معلمان در مقابل زرق و برق و عنوان مدارک تحصیلی مرعوب می شوند و اتوریته فردی را می پذیرند خیالی باطل بود/ مدرک دکتری آقای ترکمن در صورت وجود، قابلیت اِعمال داشت زیرا شروع تحصیل ایشان قبل از سال 93 بوده است/ ادعای ترکمن که مدرک دکتری ایشان به خاطر بخشنامه اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر محاسبه نشده باید راستی آزمایی شود/ترکمن باید دست از تهدید و ارعاب بردارد و گردش آزاد اطلاعات و نقد را بپذیرد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

سخنی با مدیرکل شهر تهران

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

در نشستی که تشکل های معلمان با مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان وقت ( شهاب الدین غندالی ) در دی ماه 1392 داشتند ؛ نگارنده به عنوان گزارشگر این جلسه خطاب به آقای غندالی بحث نظارت بر این صندوق را مطرح نموده و گفتم/ نکته جالب در این نشست پاسخ مدیر عامل وقت به این پرسش بنده بود : " نظارت سهامداران در بخش خصوصي ميسر نيست و هميشه مديريت با سهامداران عمده (كلان) است چراكه آنها سودآوري ايجاد مي‌كنند/ غندالی : سهامداران صندوق ذخيره، 760 هزار نفر هستند و اگر بخواهيم آن را ايجاد كنيم مثل «تعاوني مصرف فرهنگيان» مي‌شود و چنين چيزي عملي نيست. به گفته او سازوكار انتخابي در صندوق ممكن نيست. در اين موسسه، سهامداران تقريبا نزديك به هم هستند و درآن صورت، مديريت به لحاظ اقتصادي دچار خطر مي‌شود. سهامداران بايد از من بخواهند، حتي سازمان بازرسي هم نمي‌تواند در آن دخالت كند/ خوشحالم که سرانجام مسئولان وزارت آموزش و پرورش نظارت " معلمان " به عنوان " صاحبان اصلی " این صندوق را پذیرفته اند/ ساز و کاری که مدیر فعلی این صندوق مطرح کرده و وزیر و سایرین بر آن تاکید کرده اند به نظر می رسد که شفاف نبوده و نوعی دور زدن و حتی فریب افکار عمومی فرهنگیان برای استمرار ناکارآمد قبلی است/ حدودا با 10 درصد تفاوت می توان نماینده معلمان در هر مدرسه ، منطقه ، استان و سپس کشور را معدلی نزدیک به " واقعیت " برای تعیین همان 2 نفر اعضای هیات امناء و یک نفر بازرس دانست/ وقتی چنین راه های ساده و کم هزینه ای وجود دارند چرا باید به راه های " غیرشفاف " حتی متصف به صفت " الکترونیکی " روی آورد/ آیا بهتر نیست هر گونه تصمیم گیری در این موارد به بعد از تشکیل هیات امنای جدید و ساختار کارآمد موکول شود/ " صندوق ذخیره فرهنگیان با ساختار ناکارآمد فعلی قادر به ادامه فعالیت نیست "/ صندوق ذخیره فرهنگیان ورشکسته است و البته مسئولان وزارت آموزش و پرورش حاضر نیستند با توجه به واقعیت های موجود و تاراج سرمایه معلمان آن را اعلام کنند/ آن ها باید به طور مشخص پاسخ دهند که آیا حقوق معلمان وارد " چرخه هزینه " می شود و سودی که عاید صندوق می شود دقیقا به چه میزان است/ اگر قرار است اعضای صندوق تغییر کنند باید مشخص شود که صندوق در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد/ امیدوارم با توجه به تعداد اندک اعضای انتخابی ( 2 نفر ) در برابر اعضای انتصابی – تعداد اعضای هیات امنا 7 تا 9 نفر است - ، این روشی برای  پوشاندن نقاط کور و فرار از پاسخ گویی با این توجیه که نمایندگان خودتان در صنودق هستند نباشد ضمن آن که این ساز و کار به نظر می رسد از شفافیت لازم و کافی برخوردار نباشد/ پیش بینی 2 نفر اعضای انتخابی با توجه به آن که صندوق ذخیره فرهنگیان مطابق اساسنامه طبق " قانون تجارت " فعالیت می کند در برابر اکثریت انتصابی نشان از تاثیرگذاری اندک اراده عمومی صاحبان صندوق خواهد داشت/ از عجایب صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که فعالیت باید بر اساس " قانون تجارت " باشد اما اصولی بر آن مترتب نیست/ توصیه ی من به مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان آن است که از رسانه ها نترسد/ متاسفانه وضعیت موجود معلول نظارت کافی از سوی رکن چهارم دموکراسی و عدم پاسخ گویی مسئولان بوده است/ در حال حاضر ، مهم ترین چالش صندوق ذخیره فرهنگیان « بحران اعتماد » اعضاء به آن است /اگر قرار است صندوق ذخیره فرهنگیان به حیات خود ادامه دهد بهترین راه قرار دادن آن در " اتاق شیشه ای " است وگرنه بهترین و عقلانی راه  جز " انحلال " صندوق و بازگشت سرمایه با صاحبان اصلی نخواهد بود

منتشرشده در اقتصاد

جایگزین کردن سوابق تحصیلی هم فقط مشکلات را به داخل آموزش و پرورش می کشد و کلاس های دوره دوم متوسطه یک سره تبدیل به کلاس کنکور می شوند. علاوه بر این، بساط نمره فروشی و فروش سوالات امتحانی در مدارس، گسترش بیشتری می یابد/ وقتی در همین کنکور متمرکز که تقریبا همه کارها بدون دخالت دست انجام می شود باز هم صحبت از تقلب می شود. تصور کنید پذیرش بر اساس نمره امتحانات نهایی و معدل در مدارس با آن همه پراکندگی و احتمال خطا و تقلب در تصحیح اوراق امتحانی چه قدر بالا می رود/ برخی مدیران، مافیای کنکور را مانع بزرگ حذف کنکور می دانند مافیایی که گردش مالی آن،  ۸ هزار میلیارد تومان در سال برآورد می شود. آقای زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش گفته است که  چند سال پیش یکی از موسسات کنکور برای بستن قرارداد با آموزش و پرورش پیشنهاد داده بود که ۲۵ دستگاه بنز به مدیران آموزش و پرورش بدهد. اگر وجود این مافیا را آنگونه که آقای زرافشان گفته اند بپذیریم، شواهدی وجود دارد که سر بزرگتر مافیا در داخل آموزش و پرورش و معاونت متوسطه است/ یکی از مشاوران سابق این معاونت، با تشکیل یک گروه آموزشی، در قالب هدایت تحصیلی و مشاوره برای کنکور و طراحی نرم افزار و سایت برای کنکور و طراحی نرم افزار های آزمون ساز و آزمون یار، میلیاردها تومان پول بادآورده به دست آورد. وی از رانت حضور در وزارتخانه و نزدیکی و دوستی با معاون وزیر و دسترسی به اسناد و بایگانی ها و احتمالا خزانه سوالات امتحانی و... برخوردار بود و هر نسخه نرم افزار خود را به قیمت دو میلیون تومان به مدارس می فروخت / تا زمانی که رقابت بر سر نمره وجود دارد، حتی اگر همه آموزشگاه ها را ببندند، ادامه می یابد و نهایتا اگر کار به بگیر و ببند برسد، این بازار  زیرزمینی می شود/ روش درست و اصولی این است که هر دانشگاهی بر اساس ضوابط و معیارهای علمی خودش هیات علمی انتخاب کند و دانشجو بپذیرد البته این اتفاق لازمه اش استقلال مالی دانشگاه است. دانشگاه های ما کم و بیش مثل مدارس اداره می شوند. اگر اختیار گزینش دانشجو را به دانشگاه ها بدهیم در شرایط فعلی بی عدالتی گسترده تر می شود/ اگر در کنکور فعلی ۱۰ درصد بی عدالتی وجود دارد در گزینش دانشجو بر اساس معدل و سوابق این اشکالات چند برابر می شود/ آموزش و پرورش به تقلید از وزارت علوم سازمان سنجش راه انداخته است. در شرایطی که آموزش و پرورش توان حفاظت کامل از امتحانات نهایی خودش را ندارد و گاهی خبر لو رفتن سوالات امتحانی آنهم در سطح نهایی به گوش می رسد، بهتر است مدیران آموزش و پرورش به درمان دردهای مزمن این وزارتخانه بپردازند و کار روتین خودشان را بکنند. اینکه وزارت علوم و دانشگاه ها با چه معیاری دانشجو می پذیرند به آموزش و پرورش مربوط نیست

« صدای معلم » فایل صوتی کامل این نشست  - نه به صورت گزینشی - را در اختیار افکار عمومی قرار می دهد .

جملات بالا در فایل مربوطه در زمان 50 : 29 : 1 قابل دسترسی است .

« صدای معلم » کماکان بر اساس « منشور حقوق شهروندی » ، « احترام به آزادی بیان » و « گردش آزاد اطلاع رسانی » آمادگی خود را برای انتشار سایر مدارک احتمالی ایشان اعلام می نماید .

منتشرشده در گفت و شنود

از ابتدای سال ۹۵ نمایندگان و فعالان صنفی بازنشستگان به نمایندگی از ۲۲۰۰۰۰۰ بازنشسته با ارسال هزاران طومار ، صدها هزار نامه و پیام و پیامک ، انعکاس دهها یادداشت در سایت‌ها و روزنامه‌های مردمی کثیرالانتشار و دهها گردهمایی و راهپیمایی در مقابل نهاد ریاست جمهوری ، مجلس و سازمان برنامه و بودجه ، خواسته‌های بحق خویش را فریاد زدند/ از ۸ تا ۱۱ آبان ماه سال جاری نیز جمع کثیری از بازنشستگان از جای جای کشور به مدت ۴ روز متوالی از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر در پارک روبه روی سازمان برنامه و بودجه ، نشستند ، فریاد زدند و سفره خالی نمادین پهن کردند اما غیر از فیلمبردار جوانی که ادّعا میکرد از سوی سازمان برنامه مامور شده و از پیشکسوتان فیلمبرداری میکرد هیچ مقامی از این سازمان ، مستقر در طبقات مختلف آن ساختمان بلندمرتبه حالی از پیشکسوتان نپرسید و بازنشستگان پیر و شکسته ، ناامیدانه و نجیبانه به استانها و شهرهای خود بازگشتند/ قبل از آخرین مصاحبه رئیس جمهور محترم در شبکه ۱ سیما در تاریخ ۷ آذر امسال ، از سوی بازنشستگان ، دهها هزار پیامک برای طرح خواسته‌ها در حین مصاحبه با رئیس جمهور به شبکه ۱ سیما ارسال شد و صدها هزار بازنشسته در مدت طولانی پای گیرنده‌ها چشم به دهان مجری محترم سیما دوختند اما دریغ از طرح یک پرسش/ شرط ایجاد رضایت حداقلی در بین این قشر نجیب و رنجدیده ، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حداکثر در بازه ۲ ساله یعنی سالهای ۹۷ و ۹۸ است

منتشرشده در بازنشستگان

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور