صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

كمپين خبر خوب و رسانه های شرکت کننده

مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با تأیید خبر پیوستن این وزارتخانه به پویش یک خبر خوب، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی و نهاد توسعه‌ای کشور که سهم انکارناپذیر در تولید سرمایه انسانی دارد، در کنار نقدها و نظرها به نگرش مثبت نسبت به آینده در ساختن فردای کشور نیاز دارد و همراهی رسانه‌ها و مردم در موفقیت این نهاد بزرگ اجتماعی بسیار موثر است. 

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش هم در گفتمان‌سازی برای فراگیرسازی خبر خوب مشارکت می‌کند.

به گزارش فارس، پویش خبرخوب پیش از همایش روز 26 دی ماه، با هدف همراهی و مشارکت نهادهای اجرایی و رسانه‌ها در ترویج خبر خوب تشکیل شده است.

حضور و مشارکت رسانه‌ها و نهادهای مسئول، علمی و اجرایی، برای گفتمان سازی در حوزه انتشار اخبار امیدوارکننده و حرکت ساز و جلوگیری از فعالیت رسانه‌ای مأیوس کننده در کشور بسیار موثر است.

نهادهایی که به این پویش می‌پیوندند در انتشار اخبار مثبت و انرژی ساز در حوزه فعالیت‌های مربوط به خود می‌توانند نقش ایفا کنند.

همایش خبر خوب روز سه شنبه 26 دی ماه در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، بعد از کمیته امداد، پلیس، بسیج، سازمان‌ اوقاف و هلال احمر و بهزیستی، وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت آموزش و پرورش؛ خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری مهر، روزنامه جوان و روزنامه وطن امروز نیز خبرگزاری فارس را در برگزاری همایش خبر خوب و همچنین فرهنگ سازی و جریان سازی خبری در این حوزه همراهی می‌کنند.

خبرگزاری‌های تسنیم و مهر جزو رسانه های مهم و تاثیر گذار در حوزه اطلاع رسانی بوده و روزنامه های جوان و وطن امروز نیز جزو روزنامه‌های کثیر الانتتشار هستند.

انتهای پیام/

گروه گزارش/

شنبه نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با موضوع " هفته شوراهای آموزش و پرورش " در سالن شهید حجی ساختمان علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد .

در این نشست « صدای معلم » پرسش هایی را از این مقام وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد که شما را به مطالعه بخش پایانی آن دعوت می کنیم .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

تسلیت صدای معلم برای نفتکش سانچی

« صدای معلم » شهادت کارکنان نفتکش سانچی را به خانواده‌های محترم آن عزیزان تسلیت عرض می کند .

پایان پیام/

نباید تقصیر یا سرزنشی را متوجه افراد، گرو ها، و نهادها و سازمان های زیر دانست.../ مردم شریف و عزیزی که حاضر نیستند حتی برای یک روز و حتی برای مسافت های کوتاه به جای استفاده از  خود روهای شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند/ شهرداری ها و راهنمایی و رانندگی ها که عموماً دچار روزمرگی شده و همان طرح ضعیف و نصفه و نیمه زوج و فرد و محدودیت عبور و مرور را به فروش گذاشته تا درآمدی برای سازمان متبوع خود به دست آورند/ تمامی نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی و ایضاً اکثریت مردم شریف و عزیز ایران که با اتحادی مثال زدنی و بی نظیر، کمر به نابودی محیط زیست، تولید زباله و نخاله، آلوده کردن آب و هوا، قطع درختان، تخریب جنگل ها، از بیت بردن حریم رودخانه ها و کوه ها ، و امثال آن ها بسته اند/ دولتمردان و حاکمانی که نه در باطن  و نه حتی در ظاهر به استقلال آموزش و پرورش از سیاست اعتقادی نداشته و به آن به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف حزبی، جناحی و ایدئولوژیک خود می نگرند/ کیفیت و آموزش و پرورش برای آن ها کوچک ترین اهمیتی ندارد. آن چه که برای آن ها مهم است آن است که تاچه اندازه می توان از این ظرفیت عظیمی که تقریباً با اکثریت جامعه سر و کار دارد به نفع خود بهره برد/ . هر کسی در هر جایی با حداقلی از قدرت و البته حداقلی از دانش لازم، به خود اجازه می دهد درباره کوچک ترین یا بزرگ ترین مسائل آموزشی اظهار نظر کرده و البته دخالت نماید/ سازمان برنامه و بودجه با اکراه و تفرعن، حداقل بودجه لازم را به آموزش و پرورش اختصاص می دهد و نمایندگان و دولتمردان و قدرتمندان هم که عموماً از آموزش و پرورش طلبکارند، اگر  مشکلی به مشکلات اضافه نکنند،باری را هم از دوش آن بر نمی دارند/ ، فرهنگ عمومی ساخته و پرداخته خودمان را هم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را که دیگر نمی توانیم تغییر دهیم. به مصلحت و منفعت ما هم نیست که این آتش سوزان خرید و استفاده از خودروهای شخصی ،سرد شود/ طبیعت و محیط زیست مان را هم که آن قدر نابود کرده ایم که امیدی به حل مشکلات زیست محیطی نیست/ دم دست ترین، و ساده ترین راه حل که هزینه ای هم برایمان ندارد تغییر تقویم آموزشی است/ فوقش چند سال دیگر اجرای آن را متوقف می کنیم. کارِ کارشناسی و رضایت بدنه جامعه هم که البته محلی از اعراب ندارد/ دیگر اول مهر بوی ماه مدرسه را نخواهد داد.تیرگان و مهرگان و چله و سده را که سال هاست از دست داده ایم. دیگر اول مهر نیز در خاطراتمان رنگ خواهد باخت...

منتشرشده در یادداشت

تبعیض برای معلمان  التماس همکاران در بخش نامه های این سایت برای دریافت حقوق به تأخیر افتاده با عناوین مختلف اما نهایتا معلم و دبیر ، بسیار آزار دهنده است. بیگاری مطلق است. فرقی با برده داری قرون قبل 18 یا 19 ندارد. یعنی در واقع نوع جدیدی از برده داری است . نیک می دانید که لغو قانون برده داری به منزله حذف آن نبود، بلکه در هر قرنی شکل خود را عوض نمود: برده داری فرهنگی ، برده داری جنسی ، برده داری اندیشه و .....

اگر این معلمین با هر عنوانی که شما در مواقع نیازتان بر چسب دلخواه خود را بر آنها زده اید بیکار بمانند یا به کارهای خلاف روی بیاورند یا دزدی کنند شرایط یک جامعه در چه وضعیتی قرار می گیرد؟ هر جوانی دنبال آرزوهای خود وارد شغلی می گردد و آنان معلم شده اند، چون تصور می کردند اوج توانایی در تعلیم و تربیت است و متأسفانه امروز متوجه شدند که اشتباه کرده اند.

حقوق معلمین حق التدریس ، خرید خدماتی ، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی یا سرباز معلمین و همه مطالبات معلمین رسمی ، چگونه و با کدامین مجوز قانونی نباید به موقع پرداخت شود؟

اگر منبع مالی برای پرداخت مطالبات نیست ، افزایش صعودی حقوق برخی مشاغل چرا به روند خود هر ساله ادامه می دهد؟

فاصله حقوق معلمین با سایر مشاغل را ، کم کم نجومی کرده اید. سه برابر حقوق یک ساله معلم را مشاغلی!! یک ماهه دریافت می کنند؟ این یعنی دامن زدن به فاصله طبقاتی یا تضاد طبقاتی یا شکاف درآمدی ، که نتیجه آن نیز مشخص است.

محرکه تحولات اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی فقر است . عدم تأمین مالی است . ناتوانی در برآوردسازی مایحتاج اولیه زندگی است. امروز شما مسئولین داغ فقر را بر پیشانی من برده بی حقوق و مواجب زده اید. این پیشانی در سجده گاه خداوندی نیز برای ناتوانی خودش شرمنده و عاجز است. اما فقر چهره زیبای دیگری دارد و آن کارکرد موریانه مانندش است که دیری نمی گذرد تمامی ستونهای جامعه را با حرکت برق آسای خود می خورد و تمامی ارکانهای آنرا نیست و نابود می سازد.

تبعیض برای معلمان   یعنی دولت و قانونگذاران برای سرشکن کردن منابع مالی موجود ، هیچ سهمی برای معلمین قائل نیستند؟
امروز نباید در کتاب فارسی کلاس اول ابتدایی نوشت بابا نان داد یا بابا آب داد بلکه توصیه می شود بنویسید بابا حقوق ندارد یا به بابا حقوق ندادند. بابا برده ای بیش نیست. ادبیات هر زمان باید با واقعیت های ساری و جاری خود سنخیت داشته باشد.

شما مسئولین محترم ، وقتی کارگری برای تعمیر یا ساخت چیزی به منزل می آورید جرأت ندادن دستمزد او را دارید؟ یا فورا به یاد سفارش رسول اکرم "ص" افتاده و با یک هیبت مذهب مآبانه و با یک حس معنوی ، عرق کارگر خشک نشده ،دستمزدش را می پردازید؟ پس چگونه می شود که من معلم را بی هیچ بهایی به کار می گمارید و ماهها و سالها حق و حقوقم را نمی پردازید؟

هیچ از نگرش فرزندم نسبت به من بینوا خبر دارید؟ کم مانده قهرمان داستان ویکتور هوگو شوم و برای دزدی قرص نانی یک عمر فراری گردم.

نه التماس ، نه اطلاع رسانی نه نوشته های رنج آمیز ، نه تحصن و تجمع ، هیچ کدام در بیداری وجدان شما مسئولین ذی ربط اثر ندارد. شما اراده ، اعتماد ، امید ، باور ، اعتقاد ، عشق ، شادابی ، ایثار ، عزت نفس ، منزلت و ارج مندی ما معلمین را در قتلگاه بی عدالتی پرداخت حقوق مثله کرده اید.

اول جمیع مطالبات فرهنگیان با هر عنوانی را بپردازید ، دوم حقوق سایر مشاغل را ثابت نگه دارید تا ما معلمین حداقل با قدم های ناتوان خود ، به عرش حقوق آنان خیر که به نزدیکی چند قدمی آنها برسیم.

در بخش های مختلف سایت وزارت آموزش و پرورش توسط نمایندگان مجلس یا کارشناسان مختلف از حال ، مرثیه بودجه سال 97 اشک ها را جاری ساخته است ، این برای من معلم خبر خوشایندی نیست وظیفه شما دولتمردان اندیشیدن برای پیدا کردن راه حل مناسب است نه کشیدن دندان طمع شاغلین. که باید گفت دندان حق خواهی نه طمع . طمع مربوط به از ما بهتران است.

تنها 66 روز تا پایان سال باقی است یا علی .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

امروز نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با موضوع " هفته شوراهای آموزش و پرورش " در سالن شهید حجی ساختمان علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد .

در این نشست « صدای معلم » پرسش هایی را از این مقام وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ از مصوبه امروز این کمیسیون در مورد ممنوعیت افزایش حقوق مقامات در سال ۹۷ خبر داد.

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان خواستار افزایش منابع ورودی صندوق برای ادامه حیات آن شده است/ می خواهند حق السهم اعضا را افزایش دهند/ در شرایط رکود اقتصادی می خواهند از جیب معلمان بحران کمبود نقدینگی را حل  کنند/ افزایش حق السهم غیر قانونی است/ معلمان باید بدانند در صندوق چه می گذرد/ حضور وزیر آموزش و پرورش در راس هیات امنا با اختیارات وسیع این انتظار را ایجاد می کند که هیات امنا به نقش نظارتی خود توجه بیشتری داشته باشد/ موسسه صندوق از زمان تاسیس  به حیاط خلوت مدیران وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است/ اعضای عادی صندوق ذخیره هیچ نقشی در تعیین مدیران موسسه ، در نظارت بر عملکرد آنها و در عزل آنها ندارند/ نگران تاراج اندک اعتماد باقی مانده در میان جامعه فرهنگیان هستیم/ با گذشت بیش از یکسال هنوز گزارشی رسمی در باره نتیجه بررسی فساد در صندوق و بانک سرمایه منتشر نشده است/ علاوه بر وزیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آقایان  محمدعلی نجفی، مرتضی حاجی و حسین مظفر هم عضو هیات امنای صندوق هستند / برخی از امتحان داده های قبلی با شعار دفاع از مطالبات معلمان در پی صید کردن ماهی خود در این آب گل آلود و در این آشفته بازار هستند/ مدیران صندوق قادر به اداره این صندوق با ساختار ناکارآمد فعلی نیستند و دیواری کوتاهتر از دیوار معلمان نیافته اند/ برگزاری انتخابات الکترونیکی برای انتخاب نماینده اعضا در هیات مدیره و هیات امنا  احتمالا سرکاری و فرمالیته است/  اعضای صندوق باید حساسیت و قدرت خود را به رخ هیات امنا و هیات مدیره صندوق بکشند/  اگر فقط ده درصد اعضای صندوق به طور مصمم درخواست تسویه حساب و خروج از صندوق را هماهنگ اعلام کنند، مدیران صندوق دست و پای خود را جمع می کنند و در مقابل خواسته های اعضا کوتاه می آیند/  800 هزار عضو صندوق تا زمانی که پراکنده و منفرد  باشند حریف 7 عضو هیات مدیره نخواهند شد/  آیا معلمان می توانند برای روشن کردن تاریکخانه صندوق دست به دست هم بدهند و از سرمایه و حقوق خود دفاع کنند

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور