«پیش از این، شورایعالی آموزش و پرورش طرح ارزشیابی توصیفی را در دوره ابتدایی تصویب کرده که براساس آن برگزاری هرگونه امتحان و آزمون خلاف قانون است و چندین سال میشود که دیگر در این مدارس امتحان نمیگیرند ولی این همه تبلیغ نکردند و من نمیفهمم این همه مانور و تبلیغ برای حذف یک آزمون برای چیست؟»/ «بسیاری از مدارس مطرح شأن خود را اجل از نظارتهای آموزش و پرورش میدانند، نمونه آن هم بیشمار است، مدارس خاص قدیمی در منطقه 12، مدارسی که مدیریت آن با مسئولان کشوری است و هر سال بدون هیچگونه نظارتی آزمون داشتهاند و قطعا هم خواهند داشت.»/ «همه میدانند شهاب یک طرح شکست خورده است، به 3دلیل؛ اول اینکه آموزش و پرورش بودجه کافی برای اجرای آن ندارد، دوم اینکه معلمان در اینباره توجیه نیستند، دلیل سوم هم مربوط به نبود امکانات و بیانگیزگی معلمان است. چطور میتوان از معلمی که حقالتدریسش ماههاست عقب افتاده، خواست چنین طرح زمانبری را اجرا کند، با کدام انگیزه؟ بهخصوص اینکه طرح مکمل آموزش است و فراتر از وظایف سازمانی معلمان تعریف شده.»/ «مانور روی طرح شهاب که چندبار شکست خورده، فقط یک مغالطه است و آموزش و پرورش چیزی در چنته ندارد و فقط میخواهد با عنوان این طرح، پرسش اساسی را که چطور میخواهند استعدادهای برتر را شناسایی کنند از سر خود باز کند.»
در مرحله اول داوطلبان بر اساس اکثریت نسبی انتخاب شده اند . به عبارت دیگر کف آرا برای انتخاب در مرحله اول تعیین نشده است و افراد با هر میزان رای به طور نسبی وارد مرحله دوم می شوند/ تعیین صلاحیت باید قبل از پروسه انتخابات انجام می شد که اعتبار و حیثیت همکاران محفوظ بماند/ گویا کار در صندوق از کار در کلاس درس و تربیت دانش آموز مهم تر است/ کسی که صلاحیت کار در مدرسه را دارد و می تواند سرکلاس برود و کار حساس تعلیم و تربیت را انجام بدهد، چرا برای ورود به صندوق باید تعیین صلاحیت بشود؟ یعنی حساسیت صندوق از کلاس درس مهمتر است/ لازم بود که آرای هر فردی و درصد آن نسبت به اعضای صندوق در استان اعلام می شد/ انتخابات دو رکن دارد یکی نیروی اجرایی و یکی نیروی ناظر. بهترین انتخابات انتخاباتی است که مجریان و ناظران از یک گروه یا تفکر نباشند/ آقای حصیری توضیح نداده اند که این کمیته ها چگونه انتخاب شده اند. اینکه در یک انتخابات ناظر و مجری و رسیدگی کننده به شکایات همگی توسط یک مرجع انتخاب شوند و نهایتا تمام کمیته ها به آقای حصیری و وزیر ختم شود، اعتماد به انتخابات را کاهش می دهد/ انتظار می رود برای جلوگیری از تقویت شبهات در مورد مهندسی انتخابات، اسامی ناظران ، چگونگی انتخاب آنها و تعداد آرای هر یک از داوطلبان چه آنها که انتخاب شده اند و چه آنها که انتخاب نشده اند اعلام شود
گروه گزارش/
یکشنبه 8 بهمن ماه برنامه استودیو الفباء با حضور « حسین خنیفر » سرپرست دانشگاه فرهنگیان ، مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، نجات بهرامی معاون رسانه ای و جمعی از نمایندگان رسانه ها ( صدای معلم ، روزنامه همشهری ، خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان ) برگزار گردید .
در این نشست رسانه ای نماینده خبرگزاری فارس بدون هیچ گونه دلیل و یا ارائه توضیحی از حضور در این گفت گوی صریح و شفاف خودداری کرد .
« صدای معلم » و سایر رسانه ها در این گفت و گو پرسش های مهمی را مطرح کردند .
این گفت و گوی چالشی 39 : 13 : 1 طول کشید .
« صدای معلم » بخش پایانی این گزارش را منتشر می کند
با سلام. یک همکار خدمتگزارمان در آستانه بازنشستگی است ، سی سال بی پیرایه کارکرده مثل خیلی های دیگر . گفتیم شاید بشود عزیزان را متوجه این قشر زحمتکش کرد.اگر زبانمان تند است شما ببخشید دلمان پر درد است.با تشکر
" شاید وقت آن رسیده باشد که همه از خرد و کلان در این سیستم بزرگ یک امتحان شرح وظایف بدهیم اگر این طور شد دیگر شرمندگی در امور دنیوی برای هیچ کس نخواهد ماند"
گروه استان ها و شهرستان ها/
مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت برگزاري هر نوع آزمون از جمله تيزهوشان ، نمونه دولتي و ساير مدارس خاص و یا انحلال مدارس سمپاد واکنش های متفاوتی را برانگیخته است .
« ی.اکراد » از زنجان در این مورد مطلبی ارسال کرده است .
« صدای معلم » از همگان به ویژه فرهنگیان دعوت می کند تا دیدگاه های خود را در این باره برای ما ارسال کنند .
بطحایی : "مدارس تیزهوشان را داریم اما آزمون نداریم."/بطحایی: "دانش آموزان با استعدادهای متنوع از طریق اجرای طرحهایی مانند طرح شهاب، شناسایی و تقویت می شوند" / بطحایی : "حذف آزمون از ورودی پایه هفتم به معنی حذف مدارس تیزهوشان نیست"/ بطحایی : "ما امروز مخالف جداسازی بچه ها با معیار هایی همچون پولدار وبی پول وفرزندان مقامات وافراد عادی هستیم" / این تصور که دانش آموزان بر اساس طرح شهاب در مدارس سمپاد پذیرفته شوند به کلی مخالف طرح شهاب است/ داستان واقعی مصوبه این است که مدارس سمپاد دوره اول متوسطه از سال آینده در کلاس هفتم دانش آموز جدید نمی پذیرند/ برخلاف تبلیغات سنگین وزیر و معاونانش منتقدان از آزمون های پی درپی تستی در ابتدایی حمایت نمی کنند/ منتقدان هم خواهان شور و نشاط و آموزش مهارت های زندگی در مدارس هستند/ مافیای آموزشی شبح و جن و پری نیست که از دیوار عبور کند، مافیا از طریق نامه و قراداد و با امضای مدیران وارد مدارس می شود/ در دی ماه 1393 آیین نامه ارزشیابی کیفی -توصیفی شش پایه دوره ابتدایی به تصویب کمیسیون خاص شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و حذف آزمون نیازی به مصوبه جدید ندارد/ دو راه پیش پای مشتریان سمپاد باقی می ماند: تحصیل در مدرسه عادی و هیات امنایی دولتی و یا رقابت برای رفتن به مدارس برتر غیردولتی/ اتهامی که به وزیر و معاونان او وارد می شود این است که آنها با حذف مدارس سمپاد و نمونه، دانش آموزان بالقوه سمپادی را به سمت مدارس غیرانتفاعی سوق می دهند/ شعارهای مساوات طلبانه بطحایی که می گوید : "ما امروز مخالف جداسازی بچه ها با معیار هایی همچون پولدار و بی پول وفرزندان مقامات و افراد عادی هستیم." واکنشی برای رفع این اتهام است/ تبلیغ جنگ فقر و غنا چه هدایتش دست بطحایی باشد یا شخص دیگر در ضدیت با سیاستهای دولت در بخش آموزش و پرورش است/ سیاست دولت روحانی در آموزش و پرورش توسعه مشارکتها ، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی ، ارتقای مدیریت آموزشگاهی ، بودجه ریزی عملیاتی و تمرکز زدایی است/ مخالفان دولت از اصولگرای افراطی تا چپ سکولار ، این سیاستها را خصوصی سازی و نئولیبرالیستی می دانند/ این سیاستها در جهت کاهش تصدیگری دولت ، تقویت مدارس غیردولتی و خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی است/ سازمان برنامه و بودجه تحت ریاست نوبخت،مجری این سیاست دولت است و آقای بطحایی و آقای الهیار تعهد خود را به اجرای این سیاست ها قبل از گرفتن پست اعلام کرده اند/ آقای بطحایی بهره وری آموزش و پرورش را 30 درصد و الهیار 45 درصد می داند. یعنی از دید آنها 55 تا 70 درصد بودجه در آموزش و پرورش تلف می شود/ آنها می خواهند کسری بودجه را از طریق صرفه جویی و افزایش بهره وری جبران کنند/ استدلال دولت این است که اگر ثروتمندان هزینه تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی را پرداخت کنند ، آموزش و پرورش می تواند خدمات بهتری به دانش آموزان مدارس دولتی ارائه دهد/ وزیر که طرفدار توسعه مدارس غیردولتی است با چه توجیهی می گوید بچه پولدارها و بچه فقیرها باید کنار هم در یک مدرسه درس بخوانند/ خیلی زود در فضای مجازی ضدیت با سمپاد و نمونه به مخالفت با مدارس غیرانتفاعی کشیده شد/ پایگاه اجتماعی طرفدارن مساوات آموزشی با پایگاه اجتماعی دولت روحانی متفاوت است/ با همان استدلالی که مدرسه سمپاد بسته می شود همه مدارس متفاوت از صدرا و بنیاد شهید و سما و مدارس حداد عادل و مظفر و فرشیدی و فانی و توکلی و سلام و انرژی اتمی هم باید تعطیل شوند/ اگر دولت دنبال آموزش و پرورش بی طبقه است باید هزینه آن را پرداخت کند / خوب است آقای بطحایی مذاکرات و دعواهای دهه 60 بین دو جناح چپ و راست جمهوری اسلامی در مخالفت و موافقت با مدارس غیردولتی را یکبار مرور کند/ شعارهای چپگرایانه از بطحایی و تیم او با توجه به سوابق و جایگاه کنونی آنها مشکوک است
گروه استان ها و شهرستان ها/
مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت برگزاري هر نوع آزمون از جمله تيزهوشان ، نمونه دولتي و ساير مدارس خاص و یا انحلال مدارس سمپاد واکنش های متفاوتی را برانگیخته است .
« علی اصغر ارجی» از استان قزوین در این مورد مطلبی ارسال کرده است .
« صدای معلم » از همگان به ویژه فرهنگیان دعوت می کند تا دیدگاه های خود را در این باره برای ما ارسال کنند .
با سلام
در خصوص طرح رتبه بندی؛ تبلیعات و جوسازی گسترده برای این طرح انجام می شود و مجلس و دولت هر کدام قصد دارند خود را منجی مشکلات آموزش و پرورش و معلم معرفی نمایند ولی دریغ از قدری صداقت و عمل...
سوالات زیادی وجود دارد که متاسفانه امکان پاسخگویی شایسته برای فرهنگیان وجود ندارد از جمله به دلیل عدم دعوت از نماینده معلمان در برنامه های تلویزیون و کمیسیونهای تخصصی...
از طرفی مسئولین وزارت هیچ وقت قید صندلی خود را نزده اند تا مشکلات و چالشها را روشن بیان کنند و همیشه اگر اشاره ای به مشکلات داشته اند بسیار محتاطانه عنوان کرده اند که نکند صندلی از زیر پایشان کشیده شود و...
و اما طرح رتبه بندی و چند سوال که همه فرهنگیان سوال و پاسخ را می دانیم اما صدایمان به جایی نمی رسد و البته اراده ای برای شنیدن این صدا وجود ندارد .
قریب به اتفاق وزارتخانه ها در سالهای گذشته در طول سال دو بار احکام جدید با درصد خاص برای نیروهایشان صادر کرده اند ؛ آیا مجلس و دولت برای احکام، سنجش صلاحیت داشته و اگر صلاحیت مدنظر بوده وزارتخانه ها تعداد نیروهایی که صلاحیتشان احراز نشده را اعلام بفرمایند.
اصولا مگر با اجرای این رتبه بندی چه مبلغی به حقوق فرهنگیان اضافه می شود که صدا و سیما دولت و مجلس و ...همه برای نظر دادن بسیج می شوند مگر نه اینکه رتبه پایه ۸۰ هزار تومان ارشد ۱۶۰ هزار تومان و....رتبه عالی که مختص فرهنگیان با سابقه ۲۰ سال به بالا ۴۰۰ هزار تومان است...
پس این همه رتبه رتبه صلاحیت صلاحیت برای چیست؟
در فرمهایی که فرهنگیان در پایان سال پر می کنند و به اصطلاح امتیاز می گیرند و ملاک رتبه بندی هست موارد عجیبی دیده می شود مثل پیشنهاد و طرح وزارتی و تشویقی وزارتی...
مگر قرار است یک میلیون طرح وزارتی از طرف فرهنگیان داده شود و البته پذیرفته شود؟
آیا سایر وزارتخانه ها برای افزایش حقوق مانند فرهنگیان مورد ارزیابی قرار می گیرند؟ واگر ارزیابی هست چگونه پرسنل را ارزیابی می کنند؟
کلاسهای ضمن خدمتی که سایر وزارتخانه ها دارند چه میزان هست و چه مقدار هزینه از طرف وزارتخانه ها به نیروهایشان بابت حضور در این کلاسها پرداخت می شود ؟
مقایسه کنید با فرهنگیان تا تفاوت آشکارتر شود.
ده سال هست از رتبه بندی فرهنگیان صحبت می شود و دریغ از عمل مسئولان از وزارت تا دولت و مجلس...
و اما هزار حرف نگفته دیگر که می گذریم ...
سخن آخر :
کاش به جای رتبه بندی ،عدالت را اجرا می کردید و فرهنگیان هم دریافتی و مزایایشان مثل سایر دستگاه ها می شد.
و کمتر این قشر عظیم و زحمتکش را مورد بی مهری قرار می دادید و کمتر به زعم خودتان ما فرهنگیان را سرگرم وعده های پوچ می کردید...
ما می دانیم که نمی خواهید ببینید و بشنوید و براساس عدالت انجام دهید هر آنچه حق ما هست.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
نشست خبری« سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه امروز یکشنبه برگزار گردید .
در این نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش پس از یک سخنرانی کوتاه به پرسش های نمایندگان رسانه ها پاسخ داد .
حدود 30 رسانه پرسش های خود را مطرح کردند و از آن جا که ترتیب طرح پرسش بر اساس زمان ورود خبرنگاران به سالن اعلام شده بود ؛ « صدای معلم » نخستین رسانه ای بود که پرسش خود را مطرح کرد .
در این بخش پرسش و پاسخ صدای معلم با وزیر آموزش و پرورش منتشر می شود .
در بخش های بعدی برخی پرسش های مهم رسانه ها و پاسخ های کامل وزیر آموزش و پرورش منتشر خواهد شد .