گروه رسانه/
انتشار یاداشت مدیر صدای معلم که در بخشی از آن به عملکرد « حمید رضا کفاش » اشاره شده بود ( این جا ) و نیز پاسخ معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش واکنش های متفاوتی را در بین فرهنگیان ایجاد کرده است .
« صدای معلم » بر اساس احترام به همه آراء و نظرات آن ها را منتشر می کند .
این دیدگاه ها نظر ات نویسندگان بوده و الزاما مورد تایید این رسانه نیست .
در این ارتباط « صدای معلم » در 10 / 10 / 96 پرسش های یک فرهنگی خوزستانی با عنوان " آیا جذب و به کارگیری و استخدام نیروها بدون هیچ آزمونی صحت دارد؟ " ( این جا ) را منتشر کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان شده بود/ اخبار شکایت مدیر آموزش و پرورش بناب از معلمان ، شکایت مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از معلمان و در آخرین مورد تهدید صدای معلم به شکایت در محاکم قضایی توسط « علی الهیار ترکمن » معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود که در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر گردید
ساعات پاياني ديشب در گروه وزين سازمان معلمان شاهد پيام هايي بوديم كه نه شايسته نمايندگان معلمان بود و نه شايسته جايگاه حقوقي هريك از ما كه معلم هستيم.
جناب آقاي پورسليمان
همكار محترم و اهل قلم
آيا بهتر نيست كه حرمت قلم خود را نگه داريم ؟
رعايت اخلاق رسانه اي مهم ترين ركن فضاي مجازي است در پيام شما كه بارها و بارها از ديشب خواندم از رأس تا ذيل نظام آموزشي مورد تهمت و افترا قرار گرفتند در حالي كه تعدادي از اين افراد مانند جناب آقاي فاني حتي امكان دفاع از خود نداشتند.
در كشورهاي توسعه يافته زماني كه رسانه ها اصطلاحً اقدام به افشاگري به افشاگري مي كنند فرد مورد نظر مي تواند از طريق وكلاي خود اقدام به دفاع نمايد و از حقوق خود دفاع كند. ايا ما در چنين فضايي هستيم؟
رسانه و اصحاب آن نمي توانند براي خود يك طرفه حق افشاگري قائل شوند.
نكته بعد زير سوال بردن انتخابات مجلس دانش آموزي است. اگرچه اينجانب به عنوان فردي كه بيش از بيست سال به عنوان همكار اقاي كفاش از نزديك با ايشان همكاري داشته ام و بسيار دور از اخلاق حرفه اي ايشان مي دانم كه چنين خبطي را چشم پوشي كرده باشند سوال مهم تري برايم مطرح است و آن اين كه بيش از يك سال از بازنشستگي ايشان گذشته چرا شما همان زمان اگر مستنداتي داشتيد به مراجع ذيربط ارائه نكرديد ؟
و اكنون پس از گذشت ماه ها كه ايشان مسئوليتي ندارند طرح موضوع كرديد؟
به نظر مي رسد گاهي خصومت هاي شخصي بر اخلاق حرفه اي ما سايه مي اندازد.
وزارت آموزش و پرورش در سطح ايده ال خود نيست و همه ما قلباً دغدغه ان را داريم اما اين تهمت ها راه به جايي نمي برد.
آقاي فاني ، آقاي كفاش و ديگراني كه جسته و گريخته نام مي بريد مانند من و شما جواني خويش را صرف تعليم و تربيت كردند .
آيا كارنامه ما قبولي صد در صد دارد ؟
هيچ كدام از ما مصون از اشتباه نبوده و نيستيم .
اما اين گونه قلم فرسايي دون شأن ماست .
برادر خوبم مراقب باش اكنون قلم و صفحه در اختيار توست اين قدرت و نعمت را در جهت اصلاح به كار ببر .
همه ما براي آقاي خاتمي احترام قائليم و او همچنان محبوب است .
آيا دليل آن جز اين است كه هرگز تيغ تهمت به دست نگرفت حتي آن زمان كه تمام رسانه ها با او بود ؟
ديشب آقاي كفاش همان گونه كه از او انتظار مي رفت در كمال متانت پاسخ داد .
قدر او را بايد دانست همه ما كه از ياران ديرين او هستيم او را دائره المعارف پرورشي مي دانيم .
قدر سال ها زحمت فاني را در دوران جنگ در كردستان بدانيم .
كمي انصاف داشته باشيم .
مي دانم دلت براي فرزندان اين كهن بوم و بر مي تپد براي همكارانت دلسوز هستي .
اما راه را گم نكنيم .
مبادا راه اصلاح به راه خطا انجامد كه جبران آن بسي سخت و دشوار است .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
صورت طرح بر روی کاغذ و به عنوان یک خبر در عرصه رسانه ای برای کسانی که مسایل این صندوق را پیگیری نکرده اند و یا اطلاع زیادی از شرایط حاکم بر جامعه فرهنگیان ندارند شاید مثبت تلقی شود/ قبل از انتخابات باید اساسنامه صندوق اصلاح می شد و برای نمایندگان منتخب جایگاه حقوقی و قانونی تعریف می شد تا به این ابهام پاسخ داده می شد که نمایندگان منتخب چه جایگاهی دارند و به نسبت افراد منتصب چند نفرند و چقدر قدرت تغییرات و اعمال نظر موکلین خود را خواهند داشت/ گزارشی شفاف و جامع از شرایط صندوق ارایه می شد تا فرهنگیان بدانند برای کدام صندوق و در چه شرایطی فرهنگیان نماینده خود را انتخاب می کنند/ شواهد نشان می دهد فرهنگیان از کم و کیف اجرای طرح انتخاب نمایندگان فرهنگیان اطلاع چندانی ندارند/ این فرهنگیان گفتند برای این امر مهم و فراگیر بخشنامه ای هم به مدارس ارسال نشده است/ تاکنون چهره مورد اعتمادی که در این سال های اخیر افکار عمومی را متوجه خود نموده ثبت نام نکرده است/ با توجه به شکاف عمیق صف و ستاد در آموزش و پرورش متاسفانه ذهنیت منفی و بی اعتمادی گسترده و عمیقی نسبت به ستاد وجود دارد و این که اجرای این طرح به ستاد سپرده شده است موجب بی اعتمادی و استقبال سرد فرهنگیان شده است در حالیکه مکانیزم اجرای اعتماد ساز خودش شرط و پیش نیاز جلب اعتماد است/ شکاف بی اعتمادی میان فرهنگیان و مدیران صندوق ذخیره و وزارت آموزش و پرورش آنقدر زیاد است که چنین طرح هایی نمی توانند ازاین شکاف بکاهند تا چه رسد به اینکه طرح زمینه سازی و فرایند اجرای مناسبی هم نداشته باشد
گروه رسانه/
شنبه چهاردهم بهمن ماه « علی الهیار ترکمن » معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه « استودیو الفبا » ی وزارت آموزش و پرورش که با حضور مسئولان و مدیران وزارت آموزش و پرورش جهت پاسخ گویی انجام می شود حضور پیدا کرده است .
برخلاف روال معمول عکس و یا آرشیوی از این برنامه با حضور خبرنگاران در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر نشده است .
در محتوای خبر نیز پرسشی از خبرنگاران منعکس نشده است . ( این جا )