صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مدرک گرایی و مدیریت پخمگان در جامعه ایرانی  نبود استراتژی معین در ایران برای تربیت، آموزش و مدیریت نیروی انسانی، موجب شده تب و تاب شدید مدرک گرایی در جامعه ایران ایجاد و به یک آسیب اجتماعی بزرگ تبدیل شود. 

ما ایرانی ها به ویژه بعد از انقلاب استاد بزرگ لوث کردن عیارها و استانداردهای بشری در همه ی حوزه ها شده ایم.
از صدور مدارک تحصیلی گرفته تا مدارک مدیریتی، درجه های نظامی، گریدهای شرکتی، استانداردها جهانی و ... همه و همه را آنقدر بی حساب و کتاب صادر کرده ایم که دیگر هیچ کدام ارزش محسوب نمی شوند.

البته تصور بر آنست که آگاهانه یا نا آگاهانه افرادی که خود در اخذ این مدارک و مدارج ناتوان بودند دست به لوث نمودن آنها در دیدگاه جامعه زدند.

با اینکار همه ی ساختارهای اجتماعی را دچار مشکل نموده ایم. آنقدر دانشگاه درست کردیم که اسم دانشگاه از اعتبار و کیفیت افتاد، آنقدر مدرک بی حساب و کتاب مهندسی و دکتری صادر کردیم که لق لقه و تمسخر زبان ها شدند. آنقدر درجه های نظامی کیلویی که چه عرض کنم تنی بر دوش ها نهادیم که ارشدیت در نظامی گری لوث شد.

حال مانده ایم با این همه مدرک، نماینده مجلس مان از تلفظ چند کلمه ساده می ماند، مهندس مان از طراحی یک نقشه، وکیل مان از نوشتن یک لایحه، ادیب مان از سرودن یک شعر و پزشک مان از نوشتن یک نسخه.

مدرک گرایی و مدیریت پخمگان در جامعه ایرانی

واقعا که همه چیزمان به همه چیز می آید!

حال آدم از این همه دکتر و مهندس، از این همه وکیل و حقوقدان، از این همه ادیب و سیاستمدار، از این همه  چه و چه بی محتوی خراب می شود. بعضی ها انگار به دنیا آمده اند که فقط مدرک جمع کنند! رزومه شان تزئین شده به انواع مدارک و مدارج عالیه. آن هم نه مدارک بی نام نشان، مدارکی که برای هر کدام باید عمری صرف نمود. ولی به راحتی در خیابان انقلاب تهران می شود تهیه کرد! ما ایرانی ها به ویژه بعد از انقلاب استاد بزرگ لوث کردن اعیارها و استانداردهای بشری در همه ی حوزه ها شده ایم

در این رزومه ها، پایان نامه کتاب می شود، کتاب پایان نامه، تازه می توان به راحتی مخترع و مولف جهانی شد! و حتی با مدارک رنگ وا رنگ مطب و کلینیک زد! فقط کافیست سری به حسابان انقلاب تهران بزنی! بدون آزمون می شود دانشجو شد و بدون حضور در کلاس می شود نمره ۲۰ و معدل ۲۰ شد!

 با این رزومه ها چه نخبگانی که حذف و نابود نشدند و چه پخمگانی که بر صدر ننشستند!

کاش می شد دوباره از نو شروع کنیم، کاش به همان کلاس ششم، سیکل و دیپلم قدیم بسنده می کردیم.

کاش می شد همه دکه های صدور مدرک را که اسم دانشگاه بر خود نهاده اند تعطیل کرد و کاش می شد دوباره همه چیز را از نو ارزش گذاری نمود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه مدیرانی که مدارس را زودتر از ۲۸ اسفند ماه تعطیل کنند، به هیأت تخلفات اداری معرفی می‌شوند، گفت: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، غیبت غیر موجه تلقی می‌شود.

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری  بشر در هر زمان خصوصا امروز به سلامتی و امید به زندگی یا طول عمر خود بیشتر از گذشته می اندیشد. نهایت تمامی فعالیت های
علمی و تحقیقاتی در بُعد تولیدات دارویی یا محصولات کشاورزی و زراعی و سالم سازی مواد غذایی منتهی به این امر است. رفتن به
فضا برای جست و جوی حیات توسط ناسا ** یا فضانوردان روس و........ در جهت تدابیر ادامه بقا در صورت نابودی زمین یا کاهش داده های زیستی چون آب و باروری خاک است.


کشور ایران علیرغم این که دانشمندان فرار مغز آن در ناسا از تلاشگران فضایی برای یافتن نایافته ها هستند اما از آلودگی شدید هوا یا ریزگردها رنج می برد .

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

آلودگی هوا خصوصا تهاجم ریزگردها علاوه بر به مخاطره افتادن سلامتی تنفسی مردم اعم از مشکلات ریوی یا قلبی ، موجب تعطیلی مراکز اداری و آموزشی برخی شهرستانها می گردد و این امر به جریان فعالیت اقتصادی کشور خسارات جبران ناپذیری وارد می نماید. هم هزینه اضافی درمان و معالجه آسیب دیدگان و هم هزینه تعطیلی واحدها ، تحمیل اقتصادی بزرگی برای دولت محسوب می شود. میلیاردها و شاید بیشتر خسران اقتصادی.

بیایید در مدارس کشور فرهنگ دوچرخه سواری را به دانش آموزان فرا دهیم و به جای سرویس مدارس در آب و هوای مناسب آنان را تشویق به استفاده از دوچرخه سازیم.   کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : گرد و غبار در کشور از دو منبع شامل "سی لی سی " که شن ریزه ، سنگین است و زود فرود می آید و منبع دوم که " رُسی و سبک" است ، وارد می شود.
وی ادامه داد: " سی لی سی " که حالت سنگین دارد معمولا از سمت خوزستان ، صحرای عربستان و از جنوب عراق وارد کشور می شود و در استان های خوزستان و چهار محال بختیاری زمین گیر می شود.
مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اگر گرد و غبار حاصل از منبع رُسی باشد از شرق سوریه ، اردن و غرب عراق به محدوده استان های کردستان ، جنوب آذربایجان غربی ، کرمانشاه و ایلام وارد کشور می شود، افزود: این گرد و غبار چون رُسی و سبک است هزاران کیلومتر پخش می شود.***

بلیه ریزگردها در مناطقی است که سطح بارندگی در فصول مختلف اعم از باران یا برف بسیار کم است که می توان با باروری ابرها که اخیرا در استانهای آذربایجان شرقی و غربی ، کرمانشاه ، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان ، فارس ، خراسان جنوبی و یزد انجام می شود، به تخفیف شرایط مشکل زا کمک نمود.
راه حل دیگر مربوط به کشورهایی است که امروز مشکلات اساسی فرهنگی را از لحاظ رشد عقلانی و حذف عامل تفاوت جنسی در بین خود حل و فصل کرده اند و به دوچرخه به عنوان وسیله ای برای داشتن هوای پاک می نگرند.

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

در برخی از این کشورها حتی در میادین شهری دوچرخه هایی وجود دارد که افراد به رایگان سوار شده و در برگشت سر جای خود می گذارند. دو چرخه های خانوادگی که سه نفر مستقل اما با هم سوار می شوند. در دو شهر آمستردام و اوترخت هلند (پایتخت دوچرخه سواری جهان ) به عنوان پیشگام در این عرصه حتی پارکینگ مخصوص دوچرخه وجود دارد که 24 ساعت اول ، استفاده از آن رایگان است. هزینه ی ساخت بزرگترین پارکینگ جهان در این شهر بیش از 40 میلیون یورو بوده است. البته مشکل برای شهر آمستردام بسیار بزرگتر است ، جمعیت این شهر 835 هزار نفر است و تعداد دوچرخه های آن 847 هزار !!****

این همه مصیبت آلودگی هوا و ریزگردهای غیرمجاز موجب فلج شدن فعالیت اقتصادی و تعطیلی مدارس می گردد اما کسی به استفاده از دوچرخه نمی اندیشد یا شاید می ترسند که زنان نیز ممکن است چنین حقی را بطلبند

شهر لاهه نیز اعلام نموده که پارکینگی با ظرفیت 8500 دوچرخه تأسیس خواهد کرد.

پرداختن به اهمیت دوچرخه سواری دو اصل مهم را برای ما آشکار می سازد:

1 - توجه به امرسالم سازی هوا و محیط زیست .

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

9 کشوری که درصد استفاده بیشتری از دوچرخه دارند عبارت است از :
چین 37/2 ، بلژیک 48 ، سوئیس 60/4 ، ژاپن 56/9 ، فنلاند 60/4 ، نروژ 60/7 ، سوئد 7/ 63 ، دانمارک 80/1 ، هلند 99/1 درصد. *****
به جز چین که دارای جمعیت بیش از یک میلیاردی است مابقی علیرغم داشتن جمعیت کم به دوچرخه سواری روی آورده اند چون از نظر آنان دوچرخه ارزان ، سریع و دوست محیط زیست است.

2 - توجه به عامل جنسیت در کشور ما برای استفاده از وسیله ای چون دوچرخه ، قدری باور خاک خورده و نخ نما شده ای است.

چرا هنوز در کشور ما اتومبیل یک کالای لوکس و تجملاتی محسوب می شود و به آن وسیله ای جهت جابه جایی اندیشیده نمی شود؟   این همه مصیبت آلودگی هوا و ریزگردهای غیرمجاز موجب فلج شدن فعالیت اقتصادی و تعطیلی مدارس می گردد اما کسی به استفاده از دوچرخه نمی اندیشد یا شاید می ترسند که زنان نیز ممکن است چنین حقی را بطلبند ، یا هم شاید چون منافع عده ای در صنعت مونتاژ خودرو آسیب جدی می بیند به چنین تصمیمی نمی اندیشند ، لذا به طور مسالمت آمیز اما با عطر و بوی بی تفاوتی ، شرایط آلودگی هوا را تحمیل می سازند.

با توجه به پیشرفت علوم و فنون در سطح جهان و در کشور خودمان :

چرا در پی حل دشواری آلودگی محیط زیست بر نمی آئیم؟

چرا استاندارد تولید بنزین و خودرو را رعایت نمی کنیم؟

چرا تولیدات بی امان صنعت مونتاژ خودرو را برای کسب بیشترین سود ، متوقف نمی سازیم و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رواج نمی دهیم؟ یا فرهنگ دوچرخه سواری را.

چرا هنوز در کشور ما اتومبیل یک کالای لوکس و تجملاتی محسوب می شود و به آن وسیله ای جهت جابه جایی اندیشیده نمی شود؟

چرا مجوز واردات اتومبیل های لوکس و گران قیمت یا گاه از رده خارج شدۀ کشورهای طرف معادله اقتصادی خود را می دهیم؟ این امر باعث چشم و هم چشمی و رواج فرهنگ وابستگی اقتصادی می شود.

چرا تفریح دختران و پسران ثروتمند جامعه ما ویراژ گوش خراش اتومبیل های 300 - 400 میلیونی در خیابانهای کم عرض شهرهایمان است؟ آیا نمی توان مراکز فرهنگی هنری یا ورزشی را بجای آن توسعه بخشید تا گذران اوقات فراغت ، تعریف درستی در بین جوانان بیابد؟

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

بیایید در مدارس کشور فرهنگ دوچرخه سواری را به دانش آموزان فرا دهیم و به جای سرویس مدارس در آب و هوای مناسب آنان را تشویق به استفاده از دوچرخه سازیم.

بیایید محتوای فرهنگی خود را متحول ساخته و به زندگی برای رضایت خود نه نمایش برای دیگران بیندیشیم.

بیایید حداقل برای خرید سر کوچه یا محل های نزدیک از دوچرخه استفاده نمائیم .

فراموش نکنیم که دوچرخه ارزان ، سریع و دوست محیط زیست است. رؤسای محیط زیست و استاندارد کالا که ظاهرا هر دو زن هستند چرا قاطعیت لازم را برای بهبود اوضاع آب و هوای کشور در دایره و حیطه وظایف خود نمی نمایند؟ اگر زحمت می کشند لابد کافی نیست یا راه رفته صحیح نیست. بیایید سرزمین خود را از هر نوع آلودگی محیط زیست با همکاری و یاری یکدیگر رهایی دهیم. ایران عزیز مدت طولانی است که به سختی نفس می کشد ....


** کد خبر 29340 - تاریخ انتشار 23 بهمن 1389- مشرق نیوز - عنوان مطلب : چند درصد دانشمندان ناسا ایرانی هستند؟ ( 43 درصد ناسا از پژوهشگران ايراني مي‌باشد، از جمله دکتر چمران که در زمان تحصیل در آمریکا با ناسا همکاری می کرد .)

*** کد خبر6302364 - گروه اجتماعی " محیط زیست " - 9 آبان 1396

**** کشور دوچرخه ها - بلگ آیتورز

***** کراس چرخ


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

حذف عائله مندی دختران مجرد

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

" خانواده ایرانی غالبا به طریقی بسیار عجیب و بدون توجه به بدیهی ترین حقایق زندگی تشکیل می شود . درباره سازمان خانواده ایرانی بدون مقدمه چینی باید گفت که متاسفانه غالبا  بر پایه صحیح و سالمی قرار ندارد .... (  91 – 90 )

در مدارس ما ، مثل خانواده مان ، معمولا رعایت اصول اساسی تعلیم و تربیت نمی شود و ما سازمان ها و برنامه هایی را که مدت هاست از ماهیت و معنی واقعی خود دور افتاده اند  به عنوان روش تعلیم و تربیت خود حفظ کرده ایم .

در مدارس ما نیز متاسفانه نقش غلط خانواده دنبال می گردد و عواطف و احساس نامناسبی  که از خانواده سرچشمه گرفته ، تقویت و تشدید می شود ... ( 152 – 151 ) "

مدارس باید تا آخرین روز اسفندماه باز باشند و تکرار مکررات

قبل از تغییر نظام آموزشی و شروع نظام ترمی کم تر کسی فکر می کرد که روزها و شاید هفته های پایانی سال همیشه جز بحث انگیزترین موضوعات در میان آموزش و پرورشی ها و بخش بزرگی از جامعه باشد .

مدرسه ای که شاد بوده و محیط زندگی واقعی برای دانش آموزان و حتی معلمان باشد نیازی ندارد که برای حضور آنان به ابزارهای تنبیهی و تهدید تمسک بجوید قدیم در اسفندماه ثلث دوم برگزار می شد و همه به نوعی تکلیف خود را می دانستند .

اما با استقرار نظام جدید یکی از چالش های نظام آموزشی به ویژه در آموزش دولتی ، تق لق شدن مدارس و یا به قولی نیمه تعطیل شدن و حتی تعطیلی برخی مدارس شد .

روزهای پایانی هر سال شاید برای برخی از معلمان سخت ترین روزهای سال باشند .

مدیریت در کلاس هایی که دانش آموزان اکثرا بدون انگیزه کافی و صرفا با تهدید عوامل آموزشی و فشار خانواده ها در کلاس حضور پیدا می کنند برخی اوقات به یک " بحران " تبدیل می شود .

هر چه به پایان سال نزدیک تر می شویم اضطراب و استرسی که در جامعه به وفور و بیش از حد نرمال رویت می شود به دانش آموزان منتقل می شود و دانش آموزان نیز این حالت را به کلاس و دوستان خود و محیط مدرسه منتقل می کنند .

در این زمینه ذکر این نکته لازم است که خانواده ها اکثرا شناختی  از الگوهای درست و علمی در زمینه " حل مسائل " ندارند و در این زمینه آموزش لازم را هم ندیده اند و به علت همین نقصان در فراگرفتن " سواد های لازم " این بحران ها به " مدرسه " منتقل می شوند و جالب آن که در  نظام آموزشی ما و  بسیاری از مدارس هم در این زمینه وضعیت بهتر و یا مناسب تری نسبت به خانواده ها ندارند و مشکلات و بحران ها در " رفت و برگشت " و یا " بومرنگ " وقفه ناپذیر بین دو محیط پاسکاری می شوند ! آیا منظور از مدرسه شاد فقط کم کردن وزن کوله پشتی دانش آموزان و یا برداشتن آزمون الک کردن دانش آموزان است ؟

معلم در کلاس با دانش آموزانی رو به رو می شود که انگیزه لازم را برای حضور در کلاس درس ندارند و بارها اتفاق افتاده است که معاونین مدرسه به جد لیست غایبین هر کلاس را در همان زمان نخست استخراج کرده و با تلفن های متوالی دانش آموزان را به کلاس می کشانند .

برای نمونه به پیام تلگرامی زیر که توسط یکی از مدارس برای دانش آموزان و خانواده ها ارسال شده است توجه کنید :

" اطلاعیه مهم

آخرین هشدارها در واپسین روزها ‼

برای بچه هایی که بقیه را با روش های مختلف از قبیل تهدید و ارسال پیام های تلگرامی و.. به نیومدن تشویق می کنند یا به دروغ می گویند معلمان درس نمی دهند  ( اسکرین شات. این پیام ها برامون اومده) به هرحال عقوبت و مکافاتی هست.

اینکه برخی غیرمسئولانه وقت کلاس را به هدر ببرند و باخیال آسوده  تیپ حق به جانب بگیرند از نظر ما غیرممکن است . کسر نمره انضباط و اخراج موقت و عدم ثبت نام در سال آینده و ممانعت از ورود به مدرسه و کلاس تا روشن شدن وضعیت و.... از جمله تنبیهات در نظر گرفته شده است که در شورای مدرسه به تصویب رسیده است .

لطفا نسبت به تحصیل خود جدی باشید . "

دانش آموزانی که هم با روز و اجبار و علی رغم میل خویش در مدرسه حضور پیدا می کنند معمولا حداکثر سعی و تلاش خود را برای اخلال و ابراز مخالفت با سیاست ها و روش های اعمال شده توسط مدرسه به عمل می آورند و این جاست که کار معلمان سخت تر از گذشته نمود پیدا می کند .

از سوی دیگر  در اکثر مدارس و ادارات آموزش و پرورش نیز برنامه خاصی و یا ویژه ای متناسب با این روزها دیده نشده است .

تنها کاری که وزارت آموزش و پرورش مطابق روال و سنت هر ساله خود انجام می دهد ارسال بخشنامه ها و خط و نشان و کشیدن برای مدارس و مدیران آن ها برای باز نگاه داشتن مدرسه تا پایان سال می باشد .

حتی در برخی مدارس منطقه 5 تهران علی رغم حضور دانش آموزان در مدرسه ، مدیر واحد آموزشی از معلمان به جد خواسته است تا هر روز و راس ساعت در مدرسه حضور پیدا کرده و دفتر " حضور و غیاب " را امضا کنند .

 سید محمد بطحایی  نیمه اسفند ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همکارانم در مدارس تاکید موکد، موکد و موکد دارم که به هیچ عنوان امسال حتی یک روز زودتر از ایام تعطیلی نباید تعطیل کنند.

 دانش‌آموزان تا آخرین روز امسال باید تحصیل شان را ادامه دهند.

بطحایی زمانی دیگر در این مورد ضمن تاکید دوباره چنین می گوید :

" مدارس تا آخرین روز باز خواهند بود و به دلیل تعطیلی‌های بسیار زیادی که در سال تحصیلی داشتیم، از خانواده‌ها و همکاران خواهش می‌کنم برای باز بودن مدارس مشارکت بیشتری داشته باشند . "

سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم بانوی امید با بیان اینکه مدارس تا آخرین روز (28 اسفند) باز هستند چنین می گوید :

" در پی تعطیلی‌های زیاد امسال به علت آلودگی هوا و سایر شرایط، مدارس دایر است و می‌خواهم همه برای جبران عقب افتادگی ها کمک کنند.

بعید است مدرسه ای اعلام کرده باشد که دانش‌آموزان از شنبه آینده به مدرسه نیایند. از خانواده ها خواهش می‌کنم اگر مقدر است برنامه هایشان را طوری تنظیم کنند که مدارس از حد نصاب نیفتد و دایر باشد. "

وزارت آموزش و پرورش در سایر مناسبت ها تقویم و روزشمار اعلام می کند و این در حالی است که برنامه خاصی در استقبال از سال نو در سیاست ها و خط مشی های وزارتخانه جز همان که گفته شد دیده نمی شود .

به دلایل مختلف " مدرسه " نیز برنامه خاصی برای برخورد علمی و مقتضایی در این مواقع ندارد .

اکثرا مشاهده می شود که برخی معاونین و عوامل اجرایی مدرسه سعی دارند تا سریعا دانش آموزان را به کلاس هدایت کرده و به قول معروف به نوعی مسئولیت دانش آموزان را از سر خود باز کنند .

کم تر دیده شده است که مدرسه برنامه خاصی برای اجرای الگوی " مدرسه شاد " تدارک دیده باشد .

مدارس باید تا آخرین روز اسفندماه باز باشند و تکرار مکررات

مدیریت این بخش ها مطابق چارت سازمانی قاعدتا بر عهده معاون پرورشی است و این در حالی است که هنوز برخی از آنان حاضر به تغییر تفکرات خویش نیستند و " مناسبت ها " را بر اساس بخشنامه ها و سیاست های از بالا به پایین رصد و اجرا می کنند .

فضای خشک ، سرد و تکراری اکثر مدارس که بیشتر شبیه " پادگان ها " است  موجب شده است تا دانش آموزان از مدرسه فراری بوده و به هیچ وجه حاضر نباشند تا وقت خود را در مدرسه سپری کنند .

از برخی دانش آموزان سوال کردم اگر فرضا مدرسه نیائید در برابر آن قرار است چه کاری انجام دهید و یا اوقات خود را چگونه سپری کنید .

تعداد قابل توجهی از آنان می گفتند که می خواهند بخوابند .

در  نظام آموزشی ما و  بسیاری از مدارس هم در این زمینه وضعیت بهتر و یا مناسب تری نسبت به خانواده ها ندارند و مشکلات و بحران ها در " رفت و برگشت " و یا " بومرنگ " وقفه ناپذیر بین دو محیط پاسکاری می شوند نکته مهم این بود که بسیاری از آنان نیز برنامه خاصی نداشتند اما وجه مشترک مطالبات شان یکی بود :

" عدم حضور در مدرسه " .

حال پرسش این است با مشاهده وضعیت کنونی مدارس چرا وزارت آموزش و پرورش قصد ندارد روش های قدیمی و آزموده شکست خورده خود را کنار گذاشته و با این وضعیت " واقعی " و " علمی " برخورد کند ؟

آیا وزیر آموزش و پرورش مطمئن است که مدرسه ای اعلام نکرده که دانش آموزان شنبه به مدرسه نیایند ؟

یک پیشنهاد ساده به آقای بطحایی این است که بدون همراه و محافظ و ... در همان کسوتی که همیشه خود را در " رسانه ها " ، " معلم " می خواند در مدارس حضور پیدا کند تا بدون واسطه با واقعیت ها آشنا شود .

وزیری که خود را " معلم " می داند و می خواند به نظر می رسد بیش از پیش باید فضای مدرسه و آموزش و پرورش را بشناسد و خیلی به گزارش های اطرافیان و مجموعه اداری خود بسنده نکند .

مدارس باید تا آخرین روز اسفندماه باز باشند و تکرار مکررات

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می گوید :

  100 هزار کلاس درس و 12 هزار مدرسه برای اسکان فرهنگیان برای نوروز 97 نظر گرفته شده اند .

علاوه بر مدارس، خانه معلم، 300 اردوگاه با سوئیت و 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان برای این منظور به کار گرفته خواهند شد.

مشخص است مدرسه ای که برای اسکان در نظر گرفته می شود باید از قبل امکانات و تسهیلات لازم را در آن پیش بینی شود .

پرسش این است که چگونه وزیر آموزش و پرورش به همه مدارس سراسر کشور تکلیف می کند که واحدهای آموزشی باید تا آخرین روز باز باشند در حالی که اسکان مدارس از روز بعد آغاز می شود ؟  کم تر دیده شده است که مدرسه برنامه خاصی برای اجرای الگوی " مدرسه شاد " تدارک دیده باشد

آیا بطحایی این چیزها را نمی داند و یا صرفا برای " رفع تکلیف " چنین مصاحبه هایی را انجام می دهد ؟

وزیر آموزش و پرورش و مجموعه ایشان بزرگ ترین هدف حذف آزمون ها در مدارس را تغییر رویکرد جاری و حرکت به سوی " مدرسه شاد " عنوان کرده اند .

باز هم این پرسش را مطرح می کنم :

" ویژگی های و عناصر " یک مدرسه شاد چیست ؟

آیا منظور از مدرسه شاد فقط کم کردن وزن کوله پشتی دانش آموزان و یا برداشتن آزمون الک کردن دانش آموزان است ؟

اگر وزارتخانه واقعا قصد و عزمی جدی برای تغییر رویکردها و تحول در فضای مدارس دارد بهتر است آن را در همین " مقیاس های کوچک " انجام دهد .

مدرسه ای که شاد بوده و محیط زندگی واقعی برای دانش آموزان و حتی معلمان باشد نیازی ندارد که برای حضور آنان به ابزارهای تنبیهی و تهدید تمسک بجوید .

مطمئن باشید دانش آموزان خود داوطلبانه و با اشتیاق در مدرسه حضور پیدا خواهند کرد .

بیائید صادقانه و بدون تعارف این ظاهر سازی ها و نمایش ها را کنار گذاشته و واقعا  برنامه ای نو برای وضعیت موجود فارغ از روزمرگی ها در نظر بگیریم .

 

( 1 )

قانون و شخصیت ؛ تحقیقی در روان شناسی اجتماعی ایران ، دکتر پرویز صانعی ، انتشارات دانشگاه تهران ، 1344 ، شماره 1003

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

در پی درج مطلبی در صدای معلم با عنوان " آقای وزیر آموزش و پرورش ! مگر ابلاغ نکرده بودید پیک نوروزی ممنوع است ؟ آیا سمنان تافته ای جدابافته است ؟ ( این جا ) ؛ اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان جوابیه ای ارسال کرد .

ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی مسئولان عین جوابیه به شرح زیر است

گروه استان ها و شهرستان ها/

به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1397 ، « انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل » بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور