صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

انتقاد از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ستادی

   1-.اصولا آدمی میل دارد نیمه خالی لیوان را ببیند و کنار گود بنشیند و نقد کند و پاکدامن بازی در بیاورد و هی به مسئولین از کوچک تا بزرگ  نق بزند که فلان کار نشد و بهمان کار نشد و اگر انجام میشد یکی صد تا میشد و صد تا هزار تا. و عجیب تر اینکه نقاط ضعفی بگردد و پیدا کند و بهانه دست گروه شکست خورده! بدهد و پیروزها هم فکر کنند که هی بابا فلانی هم که رفت آن وری شد! خوب شد دوست و دشمنمان را زود شناختیم و گرگهای پوستین پوش را مجال صحبت ندادیم.فتانه ها و فتانها هم که نه سواد راست و چپ دارند و نه عرضه عرض اندام  و نه نظر و دیدگاه فرصت را غنیمت می شمارند و مثل کودکی که به ماشین معلم خط می کشد فقط به این دلیل که معلم است و کارندارد که آدم! خوبی است یا آدم بدی، سعی می کنند تا آنجا که می شود اقتضای طبیعت کنند و از این راه آرامش خاطری کسب کنند.

حالا ممکن است بفرمایید توی دعوا چرا تو نرخ تعیین کرده ای و چرا خودت را آدم حساب کرده ای؟ همان اول مطلب گفته ای آدمی! عرض می شود که حق با شماست و من فروتنانه و متواضعانه آدم بودن خود را قلم می گیرم ، اگر فکر کردید که آدم هستم خوش بع حال شما که نیک اندیش و بزرگوارید و اگر فکر کردید که آدم نیستم بد به حال من که بد طینت و دژخیم هستم.

2. پیرو نق زدنها که به حضور معاونان وزیر و خود وزیر و خلاصه کله گنده های آموزش و پرورش فرستادیم و نسخه ای از آن به مدد و لطف صدای معلم منتشر شد می خواستم حضور این آموزش و پرورش عرض کنم که بابا چرا شماها این گونه اید؟

یک فلک زده ای می خواهد با وزیرش درد دل کند خوب مثل آدم سرش را می اندازد پایین می رود سایت وزارتخانه آموزش و پرورش می بیند که یک لینک ارتباط با ما داده است که تو فقط می توانی تویش بنویسی متشکر و یا متنفرم و خلاصه نه ارسال نامه ای نه ارسال عکسی و نه هیچ چیز دیگر.

 انتقاد از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ستادی

ما می خواهیم مطمئن شویم که وزیر یا معاونانش حرف ما را دیده و خوانده اند چه کار باید بکنیم؟ نکند باید از کانال روابط عمومی بگذرد که یک وقت خاطر شریف اقایان در حال صرف چای و نبات مکدر نشود؟ و نگویند ای بابا این را به کاممان زهر مار کرد.

خلاصه ما جواب می خواهیم. آقای نظری آستین بالا بزند ببینیم برای اطمینان خاطر نیروهای ستاد و صف چه می کند که خیالشان تخت شود مطالب شان به عرض وزیر و معاونان می رسد.

3. تعطیل شده اید؟ می خواهید بروید آب و هوایی تازه کنید؟ سفر به خیر. اگر خواستید بروید غرب کشور لاجرم باید از اصفهان گذر کنید و به شهرکرد برسید و بیایید بن که دروازه ورودی استان لرستان است و بعد غرب و جنوب.خوش آمدید به شهرستان بن در 20 کیلومتری شهرکرد. مهمان نوازی و فراوانی ارزانی سه اکثیر حیات در بن منتظر شماست و من کمترین به شما قول می دهم  هر چه تا حالا از اسکان  و مدرسه و این طور چیزها که می فرمایید شان معلم را پایین می آورد شنیده و دیده اید و خوانده اید را دو دستی دور می ریزید و خاطراتی شیرین و به یادماندنی از بن می برید.

خانه معلمش شبانه روز آماده پذیرش شماست با بهترین امکانات و بهترین آب و هوا. به مدد زحمات رئیس شهرستان آقای اسماعیلی و همکارانشان در بخش معاونت پشتیبانی مرکز فرهنگیان و خانه معلمی تدارک دیده شده است که به جرات می گویم بی عیب و نقص است و باید ببینید تا تصدیق کنید.

در حومه شهر بن در روستاها نیز مدارس با امکانات قابل قبول برای آسایش مسافران مهیا است. اگر حوصله داشتید و خواستید بیشتر در مورد بن بدانید یک سری به لینک زیر بزنید . بد نیست.می ارزد آدم چند خط را بخواند

http://yon.ir/benoruz

 

آموزش و پرورش بن

خانه معلم بن دارای:
۱۷سوییت دو ، چهار و شش تخته مجهز به کلیه امکانات رفاهی،سرمایشی و گرمایشی.
وای فای
یخچال
ال ای دی
فضایی بسیار فرح بخش
پارکینگ اختصاصی
آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران عزیز می باشد.
شماره های رزرو :
۰۹۱۶۲۲۰۳۰۳۳

۳۸۳۳۷۲۳۷۵۱


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار / پس از یک دهه ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تغییر کرد

مشکلات معلمان آموزش و پرورش استثنایی و وزیر آموزش و پرورش  جناب آقای بطحایی

وزیر محترم آموزش و پرورش
 با سلام و احترام


سخن گفتن با جنابعالی ودیگر فرادستان آموزش و پرورش به خصوص معاونت  محترم توسعه مدیریت و پشتیبانی در خصوص مصائب و مشکلات معلمان به طور اعم و معلمان آموزش و پرورش استثنایی که سالهاست قربانی بی توجهی فرادستان گردیده اند به طور اخص، به مانند زیره به کرمان بردن است ،چرا که به خوبی و بیش از دیگران واقف بر مشکلات و مطالبات معلمان هستید .
اما باز هم تکرار خواهیم کرد و منتظر پاسخ خواهیم ماند و یقین بدانید تا رسیدن به مطالبه قانونی خویش از پای نخواهیم نشست .


جناب آقای وزیر
همان گونه که نیک  مستحضرید « در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مصوب سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی ،هر پنج سال خدمت دولتی در آموزش و پرورش استثنایی (از هر جهت از جمله  بازنشستگی شش سال محسوب می شود) و تعهدات ناشی از این تبصره قانونی بر عهده دولت نهاده شده است تا هم نسبت به پرداخت سهم بازنشستگی کارمندان و هم ضرایب ریالی موثر در حقوق و مزایای مشمولین اقدام نماید .

آیا واقعا باید بپذیریم معلمان و کارکنان  آموزش و پرورش استثنایی زیادی اند و باید دنبال راهی دیگر برای پیگیری مطالبات شان باشند  بر همین اساس معلمان  مدارس آموزش وپرورش استثنایی که در سخت ترین شرایط با کودکان و دانش آموزان استثنایی در دورترین و محروم ترین مناطق بدون هیچ چشم داشتی مشغول انجام وظیفه هستند ؛ مطالباتی قانونی به شرح زیر دارند که متاسفانه تاکنون وبه رغم تلاش  بسیار معلمان و فرادستان سازمان [ بنابر مستنداتی که قابل ارائه است] در این بخش متاسفانه مغفول مانده است به طوری که :

1 -  براساس رای دیوان عدالت اداری (وحدت رویه) در سال 93 وزارت آموزش و پرورش می باستی سنوات ارفاقی از 1 / 1 / 87  لغایت 1 / 1 / 88 محاسبه و پرداخت نماید.

احکام معلمان این بخش  در سراسر کشور در سال 94 صادر گردید ولی مطالبات آن از  1 / 1 / 87 تا سال 94 پرداخت نگردیده است .این در حالی است که اسناد آن در ادارات کل آموزش و پرورش استانها آماده ولی پرداخت نگردیده است.


2-  همه ساله به واسطه ناهماهنگی در محاسبه و واریز کسورات سنوات ارفاقی به حساب سازمان بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی توسط ادارات آموزش و پرورش مناطق  در هنگام  بازنشستگی و برقراری حقوق مشکلات فراوانی برای معلمان این حوزه ایجاد می شود به طوری که تعداد زیادی از همکاران که در سال 96 بازنشسته شده اند بعد از گذشت چندین ماه هنوز حقوق باز نشستگی شان به سبب عدم واریز حق باز نشستگی ناشی از سنوات ارفاقی سهم دولت به حساب سازمان بازنشستگی کشوری  تاکنون برقرار نشده است،(سهم هر همکاری مبلغی بین 12تا 20 میلیون تومان بسته به مدرک و سنوات خدمت در استثنایی و...دارد،که تا این مبلغ به حساب سازمان بازنشستگی واریز نگردد احکام باز نشستگی صادر نخواهد شد )


3-  سنوات ارفاقی سال های 88 لغایت 91 علی رغم  مصویه هیات وزیران و دستور اقدام هنوز از سوی شما ابلاغ نشده است و این موضوع باعث تضییع حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی در سنوات و بازنشستگی ما شده است.

 مشکلات معلمان آموزش و پرورش استثنایی و وزیر آموزش و پرورش

حال سئوال همکاران این حوزه تخصصی که دشوارترین کار در آموزش وپرورش را انجام می دهند این است :

چرا به رغم رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و متعاقب آن مکاتبات متعدد معلمان این بخش از آموزش و پرورش استثنایی در سراسر کشور، پاسخی شفاف و قانع کننده داده نشده  و اقدام موثری صورت نمی پذیرد؟
چرا هیچ گاه نه توسط شخص جنابعالی و نه معاونت محترم توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت ، اشاره ای به مطالبات قریب به 300 میلیارد تومانی معلمان این بخش  که در بندهای (1تا 3 بدان اشاره شد ) نمی شود ؟ 

آیا واقعا باید بپذیریم معلمان و کارکنان  آموزش و پرورش استثنایی زیادی اند و باید دنبال راهی دیگر برای پیگیری مطالبات شان باشند ، یا اساسا فرادستان ما از وجود سازمان آموزش و پرورش استثنایی و وابستگی آن به آموزش و پرورش که از سازمان های  اقماری وزارت می باشد بی اطلاعند ؟

درهر صورت موضوع نه قابل پذیرش و نه قابل توجیه است .

جناب آقای بطحایی

با وجود دهها مشکل مطرح نشده خواسته و انتظار معلمان بخش آموزش و پرورش استثنایی از جنابعالی این است که در گام اول  دستور فرمائید :


دو موضوع مهم :
الف-میزان بدهی یک و دو دهم ناشی از احکام  از یکم فروردین  87 تا 88 و حق باز نشستگی بازنشستگان 96 در استان ها
ب- ضرایب ریالی موثر در حقوق و مزایای مشمولین سنوات ارفاقی 88 تا 91 [ که عموما توسط ادارات کل محاسبه شده است و اسناد آن آماده است ] تعیین و با هدف جلوگیری از تضییع بیش از پیش  حقوق  معلمان پرتلاش این عرصه پرداخت گردد .


پایان سخن را می آرائیم به بیتی زیبا از استاد سخن سعدی شیرازی علیه الرحمه :

بد اندیش تُست آن و ،خونخوار خلق  

که نفع تو جوید ، در آزار خلق


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در لایحه بودجه سال 97، اعتبارات آموزش عالی حدود 32 درصد به صورت مستقیم افزایش دارد.

شنبه, 26 اسفند 1396 18:28

پروین اعتصامی که بود ؟

تاریخچه زندگی پروین اعتصامی  پروین اعتصامی با نام اصلی «رخشنده» در ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ هجری شمسی، مطابق با ۱۵ مارس ۱۹۰۷، در تبریز زاده شد. او فرزند یوسف اعتصامی آشتیانی ملقب به اعتصام‌الملک (زادهٔ ۱۲۵۴ تبریز) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است.

یوسف اعتصامی، در سال ۱۳۲۸ هجری قمری به عنوان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای ملی انتخاب شد. به همین دلیل در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی در هنگامی که پروین ۶ سال داشت، به همراه خانواده‌اش از تبریز به تهران مهاجرت کرد.

پروین از کودکی با مشروطه‌خواهان و چهره‌های فرهنگی آشنا شد و ادبیات را در کنار پدر و از استادانی چون دهخدا و ملک‌الشعرا بهار آموخت.

در دوران کودکی، زبان‌های فارسی و عربی و انگلیسی را زیر نظر پدرش در منزل آموخت و پس از آن به مدرسه آمریکایی ایران کلیسا (به انگلیسی: Iran bethel) رفت و در سال ۱۳۰۳ تحصیلاتش را در آنجا به پایان رسانید.

او در تمام سال‌های تحصیلش از دانش‌آموزان ممتاز بود و حتی مدتی در همان مدرسه به تدریس زبان و ادبیات انگلیسی پرداخت. او همزمان با تحصیل، شعر نیز می‌سرود.

در زمان حیات پروین اعتصامی، دولت به دانشمندان، علما و بزرگان علم و ادب، مدال‌های لیاقت یا نشان‌های دولتی اعطا می‌کرد؛ مدالی که نشانه سپاس و احترام دولت از خدمات علمی و فرهنگی فرد موردنظر است، و سپس دولت آن‌ها را در مراسمی خاص مورد قدردانی قرار می‌داد.

در سال ۱۳۱۵، مدال درجه سه لیاقت به پروین داده شد ولی او این مدال را قبول نکرد. او حتی پیشنهاد رضاشاه را برای تدریس ملکه و ولیعهد  نپذیرفت زیرا به گفته خودش، اعتقاداتش در مورد ایستادگی در برابر استبداد، به او اجازه نمی‌داد در چنین مکان‌هایی حاضر شود.

او پس از رد کردن مدال لیاقت، شعر «صاعقه ما ستم اغنیاست» را سرود.

پروین اعتصامی بعد از نخستین چاپ دیوان اشعارش، در زمانی که عیسی صدیق بر دانشسرای عالی ریاست داشت، به عنوان مدیر کتابخانهٔ آن از خردادماه ۱۳۱۵ مشغول به کار شد.

عکس زیر پروین اعتصامی را در زمان بازدید محمدرضا پهلوی از کتابخانهٔ دانشسرای عالی در ۱۳۱۹ هجری شمسی نشان می دهد.

تاریخچه زندگی پروین اعتصامی


روزی گذشت پادشهی از گذرگهی
فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست
پرسید زان میانه یکی کودک یتیم
کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست
آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست
پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست
نزدیک رفت پیرزنی گوژپشت و گفت
این اشک دیدهٔ من و خون دل شماست
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است
آن پادشا که مال رعیت خورد گداست
بر قطرهٔ سرشک یتیمان نظاره کن
تا بنگری که روشنی گوهر از کجاست
پروین، به کجروان سخن از راستی چه سود
کو آنچنان کسی که نرنجد ز حرف راست

کانال دکتر سرگلزایی

منتشرشده در یادداشت

مدرک گرایی و مدیریت پخمگان در جامعه ایرانی  نبود استراتژی معین در ایران برای تربیت، آموزش و مدیریت نیروی انسانی، موجب شده تب و تاب شدید مدرک گرایی در جامعه ایران ایجاد و به یک آسیب اجتماعی بزرگ تبدیل شود. 

ما ایرانی ها به ویژه بعد از انقلاب استاد بزرگ لوث کردن عیارها و استانداردهای بشری در همه ی حوزه ها شده ایم.
از صدور مدارک تحصیلی گرفته تا مدارک مدیریتی، درجه های نظامی، گریدهای شرکتی، استانداردها جهانی و ... همه و همه را آنقدر بی حساب و کتاب صادر کرده ایم که دیگر هیچ کدام ارزش محسوب نمی شوند.

البته تصور بر آنست که آگاهانه یا نا آگاهانه افرادی که خود در اخذ این مدارک و مدارج ناتوان بودند دست به لوث نمودن آنها در دیدگاه جامعه زدند.

با اینکار همه ی ساختارهای اجتماعی را دچار مشکل نموده ایم. آنقدر دانشگاه درست کردیم که اسم دانشگاه از اعتبار و کیفیت افتاد، آنقدر مدرک بی حساب و کتاب مهندسی و دکتری صادر کردیم که لق لقه و تمسخر زبان ها شدند. آنقدر درجه های نظامی کیلویی که چه عرض کنم تنی بر دوش ها نهادیم که ارشدیت در نظامی گری لوث شد.

حال مانده ایم با این همه مدرک، نماینده مجلس مان از تلفظ چند کلمه ساده می ماند، مهندس مان از طراحی یک نقشه، وکیل مان از نوشتن یک لایحه، ادیب مان از سرودن یک شعر و پزشک مان از نوشتن یک نسخه.

مدرک گرایی و مدیریت پخمگان در جامعه ایرانی

واقعا که همه چیزمان به همه چیز می آید!

حال آدم از این همه دکتر و مهندس، از این همه وکیل و حقوقدان، از این همه ادیب و سیاستمدار، از این همه  چه و چه بی محتوی خراب می شود. بعضی ها انگار به دنیا آمده اند که فقط مدرک جمع کنند! رزومه شان تزئین شده به انواع مدارک و مدارج عالیه. آن هم نه مدارک بی نام نشان، مدارکی که برای هر کدام باید عمری صرف نمود. ولی به راحتی در خیابان انقلاب تهران می شود تهیه کرد! ما ایرانی ها به ویژه بعد از انقلاب استاد بزرگ لوث کردن اعیارها و استانداردهای بشری در همه ی حوزه ها شده ایم

در این رزومه ها، پایان نامه کتاب می شود، کتاب پایان نامه، تازه می توان به راحتی مخترع و مولف جهانی شد! و حتی با مدارک رنگ وا رنگ مطب و کلینیک زد! فقط کافیست سری به حسابان انقلاب تهران بزنی! بدون آزمون می شود دانشجو شد و بدون حضور در کلاس می شود نمره ۲۰ و معدل ۲۰ شد!

 با این رزومه ها چه نخبگانی که حذف و نابود نشدند و چه پخمگانی که بر صدر ننشستند!

کاش می شد دوباره از نو شروع کنیم، کاش به همان کلاس ششم، سیکل و دیپلم قدیم بسنده می کردیم.

کاش می شد همه دکه های صدور مدرک را که اسم دانشگاه بر خود نهاده اند تعطیل کرد و کاش می شد دوباره همه چیز را از نو ارزش گذاری نمود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه مدیرانی که مدارس را زودتر از ۲۸ اسفند ماه تعطیل کنند، به هیأت تخلفات اداری معرفی می‌شوند، گفت: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، غیبت غیر موجه تلقی می‌شود.

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری  بشر در هر زمان خصوصا امروز به سلامتی و امید به زندگی یا طول عمر خود بیشتر از گذشته می اندیشد. نهایت تمامی فعالیت های
علمی و تحقیقاتی در بُعد تولیدات دارویی یا محصولات کشاورزی و زراعی و سالم سازی مواد غذایی منتهی به این امر است. رفتن به
فضا برای جست و جوی حیات توسط ناسا ** یا فضانوردان روس و........ در جهت تدابیر ادامه بقا در صورت نابودی زمین یا کاهش داده های زیستی چون آب و باروری خاک است.


کشور ایران علیرغم این که دانشمندان فرار مغز آن در ناسا از تلاشگران فضایی برای یافتن نایافته ها هستند اما از آلودگی شدید هوا یا ریزگردها رنج می برد .

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

آلودگی هوا خصوصا تهاجم ریزگردها علاوه بر به مخاطره افتادن سلامتی تنفسی مردم اعم از مشکلات ریوی یا قلبی ، موجب تعطیلی مراکز اداری و آموزشی برخی شهرستانها می گردد و این امر به جریان فعالیت اقتصادی کشور خسارات جبران ناپذیری وارد می نماید. هم هزینه اضافی درمان و معالجه آسیب دیدگان و هم هزینه تعطیلی واحدها ، تحمیل اقتصادی بزرگی برای دولت محسوب می شود. میلیاردها و شاید بیشتر خسران اقتصادی.

بیایید در مدارس کشور فرهنگ دوچرخه سواری را به دانش آموزان فرا دهیم و به جای سرویس مدارس در آب و هوای مناسب آنان را تشویق به استفاده از دوچرخه سازیم.   کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : گرد و غبار در کشور از دو منبع شامل "سی لی سی " که شن ریزه ، سنگین است و زود فرود می آید و منبع دوم که " رُسی و سبک" است ، وارد می شود.
وی ادامه داد: " سی لی سی " که حالت سنگین دارد معمولا از سمت خوزستان ، صحرای عربستان و از جنوب عراق وارد کشور می شود و در استان های خوزستان و چهار محال بختیاری زمین گیر می شود.
مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اگر گرد و غبار حاصل از منبع رُسی باشد از شرق سوریه ، اردن و غرب عراق به محدوده استان های کردستان ، جنوب آذربایجان غربی ، کرمانشاه و ایلام وارد کشور می شود، افزود: این گرد و غبار چون رُسی و سبک است هزاران کیلومتر پخش می شود.***

بلیه ریزگردها در مناطقی است که سطح بارندگی در فصول مختلف اعم از باران یا برف بسیار کم است که می توان با باروری ابرها که اخیرا در استانهای آذربایجان شرقی و غربی ، کرمانشاه ، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان ، فارس ، خراسان جنوبی و یزد انجام می شود، به تخفیف شرایط مشکل زا کمک نمود.
راه حل دیگر مربوط به کشورهایی است که امروز مشکلات اساسی فرهنگی را از لحاظ رشد عقلانی و حذف عامل تفاوت جنسی در بین خود حل و فصل کرده اند و به دوچرخه به عنوان وسیله ای برای داشتن هوای پاک می نگرند.

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

در برخی از این کشورها حتی در میادین شهری دوچرخه هایی وجود دارد که افراد به رایگان سوار شده و در برگشت سر جای خود می گذارند. دو چرخه های خانوادگی که سه نفر مستقل اما با هم سوار می شوند. در دو شهر آمستردام و اوترخت هلند (پایتخت دوچرخه سواری جهان ) به عنوان پیشگام در این عرصه حتی پارکینگ مخصوص دوچرخه وجود دارد که 24 ساعت اول ، استفاده از آن رایگان است. هزینه ی ساخت بزرگترین پارکینگ جهان در این شهر بیش از 40 میلیون یورو بوده است. البته مشکل برای شهر آمستردام بسیار بزرگتر است ، جمعیت این شهر 835 هزار نفر است و تعداد دوچرخه های آن 847 هزار !!****

این همه مصیبت آلودگی هوا و ریزگردهای غیرمجاز موجب فلج شدن فعالیت اقتصادی و تعطیلی مدارس می گردد اما کسی به استفاده از دوچرخه نمی اندیشد یا شاید می ترسند که زنان نیز ممکن است چنین حقی را بطلبند

شهر لاهه نیز اعلام نموده که پارکینگی با ظرفیت 8500 دوچرخه تأسیس خواهد کرد.

پرداختن به اهمیت دوچرخه سواری دو اصل مهم را برای ما آشکار می سازد:

1 - توجه به امرسالم سازی هوا و محیط زیست .

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

9 کشوری که درصد استفاده بیشتری از دوچرخه دارند عبارت است از :
چین 37/2 ، بلژیک 48 ، سوئیس 60/4 ، ژاپن 56/9 ، فنلاند 60/4 ، نروژ 60/7 ، سوئد 7/ 63 ، دانمارک 80/1 ، هلند 99/1 درصد. *****
به جز چین که دارای جمعیت بیش از یک میلیاردی است مابقی علیرغم داشتن جمعیت کم به دوچرخه سواری روی آورده اند چون از نظر آنان دوچرخه ارزان ، سریع و دوست محیط زیست است.

2 - توجه به عامل جنسیت در کشور ما برای استفاده از وسیله ای چون دوچرخه ، قدری باور خاک خورده و نخ نما شده ای است.

چرا هنوز در کشور ما اتومبیل یک کالای لوکس و تجملاتی محسوب می شود و به آن وسیله ای جهت جابه جایی اندیشیده نمی شود؟   این همه مصیبت آلودگی هوا و ریزگردهای غیرمجاز موجب فلج شدن فعالیت اقتصادی و تعطیلی مدارس می گردد اما کسی به استفاده از دوچرخه نمی اندیشد یا شاید می ترسند که زنان نیز ممکن است چنین حقی را بطلبند ، یا هم شاید چون منافع عده ای در صنعت مونتاژ خودرو آسیب جدی می بیند به چنین تصمیمی نمی اندیشند ، لذا به طور مسالمت آمیز اما با عطر و بوی بی تفاوتی ، شرایط آلودگی هوا را تحمیل می سازند.

با توجه به پیشرفت علوم و فنون در سطح جهان و در کشور خودمان :

چرا در پی حل دشواری آلودگی محیط زیست بر نمی آئیم؟

چرا استاندارد تولید بنزین و خودرو را رعایت نمی کنیم؟

چرا تولیدات بی امان صنعت مونتاژ خودرو را برای کسب بیشترین سود ، متوقف نمی سازیم و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رواج نمی دهیم؟ یا فرهنگ دوچرخه سواری را.

چرا هنوز در کشور ما اتومبیل یک کالای لوکس و تجملاتی محسوب می شود و به آن وسیله ای جهت جابه جایی اندیشیده نمی شود؟

چرا مجوز واردات اتومبیل های لوکس و گران قیمت یا گاه از رده خارج شدۀ کشورهای طرف معادله اقتصادی خود را می دهیم؟ این امر باعث چشم و هم چشمی و رواج فرهنگ وابستگی اقتصادی می شود.

چرا تفریح دختران و پسران ثروتمند جامعه ما ویراژ گوش خراش اتومبیل های 300 - 400 میلیونی در خیابانهای کم عرض شهرهایمان است؟ آیا نمی توان مراکز فرهنگی هنری یا ورزشی را بجای آن توسعه بخشید تا گذران اوقات فراغت ، تعریف درستی در بین جوانان بیابد؟

آلودگی هوا و ریزگردها و فرهنگ دوچرخه سواری

بیایید در مدارس کشور فرهنگ دوچرخه سواری را به دانش آموزان فرا دهیم و به جای سرویس مدارس در آب و هوای مناسب آنان را تشویق به استفاده از دوچرخه سازیم.

بیایید محتوای فرهنگی خود را متحول ساخته و به زندگی برای رضایت خود نه نمایش برای دیگران بیندیشیم.

بیایید حداقل برای خرید سر کوچه یا محل های نزدیک از دوچرخه استفاده نمائیم .

فراموش نکنیم که دوچرخه ارزان ، سریع و دوست محیط زیست است. رؤسای محیط زیست و استاندارد کالا که ظاهرا هر دو زن هستند چرا قاطعیت لازم را برای بهبود اوضاع آب و هوای کشور در دایره و حیطه وظایف خود نمی نمایند؟ اگر زحمت می کشند لابد کافی نیست یا راه رفته صحیح نیست. بیایید سرزمین خود را از هر نوع آلودگی محیط زیست با همکاری و یاری یکدیگر رهایی دهیم. ایران عزیز مدت طولانی است که به سختی نفس می کشد ....


** کد خبر 29340 - تاریخ انتشار 23 بهمن 1389- مشرق نیوز - عنوان مطلب : چند درصد دانشمندان ناسا ایرانی هستند؟ ( 43 درصد ناسا از پژوهشگران ايراني مي‌باشد، از جمله دکتر چمران که در زمان تحصیل در آمریکا با ناسا همکاری می کرد .)

*** کد خبر6302364 - گروه اجتماعی " محیط زیست " - 9 آبان 1396

**** کشور دوچرخه ها - بلگ آیتورز

***** کراس چرخ


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

حذف عائله مندی دختران مجرد

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور