صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نتابج انتخابات هیئت مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان

تعاونی مصرف فرهنگیان که زمانی یاور اقتصادی و امید فرهنگیان بود برای خرید بهینه و اقساطی و ارزان مایحتاج و کالاهای ضروری شان , سالهاست که به علت ناآگاهی و بی تفاوتی و عدم مطالبه گری سهامداران برای فروش باصرفه و پرداخت سود سهام به اعضا ، به حیاط خلوت چپاول عده ای سود جو تبدیل شده است که آن را به یک تعاونی بی مصرف برای غارت و حیف و میل دارایی های آنان مبدل کردند و اکنون چند ماه است حتی حقوق کارکنان آن نیز چند ماه است پرداخت نشده است .
به هر حال روز شنبه 19 / 3 / 97 دور دوم انتخابات هیئت مدیره جدید برگزار گردید که تعدادی از بازنشستگان آموزش و پرورش پارک شهر به محض اطلاع در محل حاضر شده و در رأی گیری شرکت نمودند . 

منتخبین هیأت مدیره عبارتند :

  آقایان : 1- قریشیان - 2- علوی - 3- تیر گیر - 4- بهرامی -  5- جعفری - 6- علی اکبری - 7- اقبالی
 اعضا علی البدل : آقایان : ایتامی - ملک پور.   

 بازرسان : آقایان کاظمی پور - فرخی


با عرض تبریک به هیئت مدیره جدید امید است این انتخابات نقطه پایانی باشد برای بی عدالتی ها و نابسامانی های فاجعه بار ایجاد شده و از این پس مسوولان جدید در کمال درستکاری و عدل و انصاف ,  دوباره آن را  به یک تعاونی واقعی بسیار کارآمد , باکالاهای به درد بخور با قیمت مناسب و پرداخت سود سهام افراد تبدیل کنند .
در پایان باز جای گله از همکاران عزیزی باقی است که در جریان انتخابات قرار گرفتند ولی همانند بسیاری مواقع دیگر در انتخابات شرکت نکردند و با بی تفاوتی شان نشان دادند که اگر هر کسی در هر گوشه ای از این کشور می تواند به راحتی اختلاس کند و حق و حقوق دیگران را به یغما ببرد برای اینست که صاحبان حق این راه را نشان شان می دهند .

به جای ایراد گرفتن به ظالمان و غارتگران باید بپذیریم که " از ماست که بر ماست "


پیشکسوتان آموزش و پرورش پارک شهر


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بخشنامه ای در  23 / 12 / 93  23/12/93 ادامه تحصیل را ممنوع اعلام کرده است .
نگاهی به سوابق قانونی صدور این بخشنامه نشان می دهد سالها پیش، این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

در ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری آمده است: از تاریخ تصویب این قانون اشتغال و ادامه به تحصیل کارگزاران شاغل در جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه‌قضاییه و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تابعه دولت و کلیه مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌نمایند در ساعات اداری‌ روزهای کاری هفته در داخل و خارج کشور ممنوع می‌باشد و متخلفین به انفصال موقت از خدمت از یک سال تا سه سال محکوم می‌شوند.این قانون که در چهاردهم دی ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ 1372.10.22 به تأیید شورای نگهبان رسیده استثناهایی را برای منع تحصیل همزمان تعیین کرده که یکی از این تبصره ها، مربوط به مجاز بودن ادامه به تحصیل تمام وقت کارکنان با استفاده از مأموریت یا مرخصی با تعیین جانشین ایشان به این شرط است که همزمان با‌تحصیل، اشتغال اداری نداشته باشند. همچنین جانبازان پنجاه درصد به بالا و رزمندگان و آزادگانی که 3 سال تمام متوالیاً یا متناوباً سابقه حضور در جبهه و اسارت داشته باشند از‌شمول این قانون مستثنی شده اند.

« صدای معلم » نخستین رسانه ای بود که موضوع " نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی جدید کارکنان دولت " و وضعیت این مساله را در آموزش و پرورش و برای معلمان شفاف سازی کرد . ( این جا ) و ( این جا )

سه شنبه 18 مهر ماه 1396 ؛ « صدای معلم » در گزارشی چنین نوشت : ( این جا )

" ... پرسش نخست صدای معلم آن است که وزیر محترم آموزش و پرورش چگونه فرصت می کنند تا هم زمان با ایفای امور مربوط به خود به عنوان " بالاترین مقام اجرایی " که سکان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین وزارتخانه دولت را بر عهده دارند ( دوسوم کارکنان دولت مربوط  به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند ) و یک کار تمام وقت بوده و نیاز به تمرکز زیاد و وقت گذاری لازم دارد به تحصیل در مقطع دکتری مشغول باشند ؟

مشاهده شده است که برخی مسئولان ستادی وزارت آموزش و پرورش هم زمان با پست اجرایی خویش عضو هیات علمی دانشگاه هستند .
آیا معلمان نیز می توانند مانند وزیر آموزش و پرورش و برخی از مسئولان ستادی و اداری وزارت آموزش و پرورش از موقعیت  هم زمان ادامه تحصیل و اشتغال و احتمالا برخورداری از مزایای آتی آن برخوردار باشند ؟آیا قانون برای همه لازم الاجراست ؟"

نامه ی زیر توسط « سمانه حسینیان » برای صدای معلم ارسال شده است .

بدیهی است وظیفه این رسانه انتشار دیدگاه ها و نقطه نظرات همکاران است و انتشار آن ها به معنای تایید محتوای آن ها نیست .

منتشرشده در یادداشت

حذف آزمون در پایه هفتم و مقایسه مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی


شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم به حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان (سمپاد) گرفته بود در حالی که مسئولین آموزش و پرورش در این اقدام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه هفتم را حذف کردن و اقدام به برگزاری آزمون سمپاد نمودند و ظاهرا زور آموزش و پرورش فقط به مدارس نمونه دولتی رسید و آزمون این مدارس را حذف نموده است در حالی که اگر تصمیم آموزش و پرورش در مورد حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان و استرس زا بودن درست می باشد باید هر دو آزمون حذف می شد و اگر اشتباه بوده پس چرا برای مدارس سمپاد فقط آزمون گرفته می شود و طبق گفته خود وزیر تا این لحظه رئیس جمهور مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را امضاء نکرده است پس اجرای این مصوبه جنبه قانونی ندارد و اگر امضاء شده باید هر دو آزمون حذف می شد در حالی که مدارس نمونه دولتی بیشتر در مناطق محروم فعال هستند و با توانایی مالی اقشار ضعیف هم خوانی دارد .

حذف آزمون در پایه هفتم و مقایسه مدارس سمپاد و مدارس نمونه دولتی

در یک اقدام عجیب آموزش و پرورش بر خلاف توانایی عمومی جامعه حرکت کرده وآزمون مدارس نمونه را حذف کرده تحصیل در یک مدرسه سمپاد حداقل شش میلیون برای یک خانواده هزینه دارد در حالی تحصیل در مدارس نمونه دولتی هفت صد هزار تومان و اکثریت خانواده های محروم نشین جامعه توانایی ثبت نام فرزند خود را در این مدارس ندارند بنابراین این هم از شاهکارهای مسئولین آموزش و پرورش است . که کاری نسنجیده و بر خلاف حقوق محرومان کشور انجام داده اند .
نکته دیگر این که گویا مسئولین آموزش و پرورش تمام مشکلات آموزش و پرورش را حل کرده بودند و فقط تنها مشکل موجود همین حذف آزمون مدارس خاص بود که الحمد لله انجام شد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

سیستان و بلوچستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ حسین خنیفر از سه برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافته است.

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

پاداش بازنشستگی معلمان ؟

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

تاریخ تربیت‌ معلمی در ایران و دانشگاه فرهنگیان

مراکز تربیت معلم از زمان تصویب در سال 1290 توسط شورای مجلس ملی تا الآن تغییرات زیادی را به خود دیده است و شاید عمده ترین تغییرات برای گذار از تعلیم و تربیت سنتی به سوی تعلیم و تربیت مدرن باشد که در این راستا مراکز تربیت‌ معلمین نیز شاهد دگرگونی های بوده است.

معلمی را اگر شغلی حرفه ای و تخصصی نگاه کنیم می بایست نوع نگاه نیز حرفه ای باشد که این مهم در تصمیمات بزرگان تعلیم و تربیت از سال های بعد از قانون شورای ملی دیده می شود . تصویب اساسنامه‌های تخصصی در سال های بین 1312- 1353 بر این مهم تاکید می‌کند و از سویی اعزام نیروهایی برای تربیت در خارج از کشور و کسب تجارب سایر کشورها نیز در همین راستا بوده است.

مهمترین وظیفه این مراکز قبل از انقلاب تربیت و تأمین نیروهایی برای آموزش بیسوادان و افراد لازم التعلیم بوده است و هر کدام از تصمیمات بعد از تصویب شورای ملی رویکردها و پیامدهای خاصی را در بر داشته است ؛ شاید سپاه دانش را از بهترین سیاست گذاری و برنامه ریزی و تصمیماتی دانست که به صورت جامع تمامی نقاط کشور را در بر گرفت و نقطه امید بخشی را در کشور کلید زد.

تاریخ تربیت‌ معلمی در ایران و دانشگاه فرهنگیان

استقبال فعلی از دانشگاه فرهنگیان به‌واسطه وضعیت نابسامان اقتصادی و شغلی و استیصال جویندگان کار در سطح جامعه بوده نه علاقه و اشتیاق به شغل معلمی.   بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه توسعه گرایانه و انقلابی در تعلیم و تربیت توجه به جذب نیروی متعهد و متخصص اهمیت ویژه‌ای یافت و تشکیل هیئت گزینش مرکزی و میدانی نیروهای خواستار جذب در تربیت معلم به‌واسطه همین استراتژی بود و می توان گفت با کاستی و اشکالات متعدد مواجه گردید اما به هر حال به صورت کلی نیروهای نخبه را نتوانست جذب نماید و ورود به مقاطع کارشناسی و مهندسی و پزشکی در اولویت شرکت کنندگان در آزمونها بود و این از جمله آسیب ها در جذب نیروی معلمی بود باگسترش دانشگاه‌ها و همکاری مراکز علمی با آموزش‌ و پرورش می توان با قاطعیت گفت که نیروهای جذب شده در دانشگاه‌ها و رشته دبیری با رتبه بهتر و انگیزه بیشتر تا حدی مشکل ضعف علمی و انگیزشی را تحلیل داد اما مشکلی که وجود داشت عدم تخصص کلی و جزئی در تربیت نیروها بود و دروس تخصصی در کنار دروس تربیتی وعدم هماهنگی و سنخیت این دو در رشته های مختلف در دانشگاههای کشورحرکت به سوی مراکز تربیت معلم و دانشگاه تربیت معلم را می طلبید. البته موضوعی که نباید از یاد برد نیاز شدید کشور به معلم منجر به تشکیل دانشسراهای چهار ساله گردید که از تخصصی ترین مراکز در طول تاریخ تربیت معلم می توان نام برد و به دنبال آن تشکیل تربیت معلم دو ساله و با دید منطقه ای و بومی گزینی نیاز آن سالها را مرتفع کرد خود دارای اشکلات و ایرادات فراوان نیز می بود

شاید از بدترین نوع به کارگیری نیرو از 6 منبع جذب در آموزش‌ و پرورش به کارگیری سرباز معلم و استخدام آزاد بوده است که هنوز هم هر ساله از طریق نظام وظیفه و اعلام در جراید کثیر الانتشارجذب می شوند و استخدام تعدادی نیروی آزاد فارغ از آسیب ها در سنوات گذشته جذب شدند که از شوم ترین تصمیمات در این حوزه بوده است و در حال حاضر نیز حرف و حدیث های بسیاری در مجلس شورای اسلامی و نیروها ی حق التدریس و آموزش‌وپرورش وجود دارد.

تاریخ تربیت‌ معلمی در ایران و دانشگاه فرهنگیان

از جمله تصمیمات مهمی که در سال 1387 و در نهایت تصویب اساسنامه در سال 1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شد تأسیس دانشگاه فرهنگیان بود و دلایل موافقان تأسیس دانشگاه فرهنگیان قابل تامل است که به نظر می رسد اغراق امیز و ایده الیستی بوده است لذا موارد زیر حول موارد مطرح شده قابل بررسی و ایراد است :

1- در سنوات اخیر و در طی هفت ساله گذشته دانشگاه فرهنگیان هیچ کمکی به جایگاه و منزلت اجتماعی و علمی و حرفه ای فرهنگیان ننموده است.

2- هنوز نا هماهنگی ها در جذب نیروی آموزش‌ و پرورش وجود دارد و مشکل با وجود دانشگاه مرتفع نشده است.

3- نگرانی در خصوص معلمان آینده کشور وجود دارد.

4- دانشگاه فرهنگیان جایگاه عامی ویژه‌ای پیدا نکرده و قابل قیاس با دیگر دانشگاه ها نیست.

5- فرصت بهتر ادامه تحصیل فرهنگیان که هیچ، ادامه تحصیل فرهنگیان مشکل مواجه شده و منع قانونی پیداکرده است.

6- ساختار مجتمع پیامبر اعظم و ارتباط با دانشگاه فرهنگیان نامشخص و در هاله‌ای از ابهام فرورفته و موجب تقویت دانشگاه فرهنگیان نشده است.

7- دارندگان مدارج عالی در آموزش‌ و پرورش با سیاسی‌کاری در این مراکز و ضعف هیئت‌علمی در این دانشگاه همچنان حاشیه قرار دارند.

8- استقبال فعلی از دانشگاه فرهنگیان به‌واسطه وضعیت نابسامان اقتصادی و شغلی و استیصال جویندگان کار در سطح جامعه بوده نه علاقه و اشتیاق به شغل معلمی.

9- روزمرگی و سیستم سنتی کتاب، استاد، دانشجو دانشگاه را به دبیرستان یا هنرستان شبیه کرده است.

10 دوری از آموزش‌های خلاق و نوآورانه علمی و پژوهشی و ضعف اساتید در این حوزه مستولی است.

11- ناتوانی آموزش‌ و پرورش و تداخل تصمیمات در سطح کلان تصمیم سازی و تحول را در این دانشگاه غیرممکن ساخته است.

12- کمبود بودجه و عدم بودجه اختصاصی در بعضی سنوات در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نقاط قوت این دانشگاه را به تحلیل می‌برد.

13- عدم وجود فضای کافی کلاس و دفتر برای دانشجو و استاد و جذب نیروی لازم برای سال‌های آینده از مشکلات لاینحل این دانشگاه شده است.

14- توجه اسمی به سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و اجرای صرف آن مبنی بر راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان بدون در نظر گرفتن ساختار، نیروی انسانی، سرفصل دروس، بودجه مکفی فلسفه وجودی دانشگاه را با ابهام مواجه می‌کند.

بنابراین آنچه از تاریخ تربیت‌ معلمی در ایران از بدو تأسیس تا الآن گفته شد مبین این مسئله است که سیستم تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری حول این موضوع بیشتر بر اساس مقتضیات زمان بوده است نه چاره‌اندیشی و برنامه بلندمدت و کارا و منحصراً برای گذار از دوران بحران و موقتی و گاهی عجولانه و با دستپاچگی تصمیماتی گرفته‌شده است و بعد از تغییر افراد یا دولت سیاست‌گذاری‌های قبلی پیگیری نشده و یا سیاست‌گذاری‌های متضاد از قبل انجام‌گرفته و جز مواردی اندک سایر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها به‌واسطه تغییرات در اساسنامه‌ها و تصویب موارد متعدد برای ترمیم در سال‌های بعد ناکارآمدی تصمیم قبلی را نشان می‌دهد.

لذا من بر این مسئله اطمینان واثق دارم که عدم وجود زیرساخت‌های کافی و عدم وجود نیروها و اساتید کارکشته، پژوهشگر و صاحب‌نظر در این دانشگاه فرهنگیان و سیاسی‌کاری و سیاسی بازی و چندجانبه گرایی و مداخلات در این حوزه در سطح کلان، فلسفه وجودی این دانشگاه را مضمحل خواهد کرد.

تاریخ تربیت‌ معلمی در ایران و دانشگاه فرهنگیان

لذا لازم و ضروری است :

1-  در جهت ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی لازم تدابیری اندیشیده شود. دارندگان مدارج عالی در آموزش‌ و پرورش با سیاسی‌کاری در این مراکز و ضعف هیئت‌علمی در این دانشگاه همچنان حاشیه قرار دارند.

2-   به لحاظ تقویت بنیه علمی اساتید دانشگاه فرهنگیان اهتمام ویژه انجام گیرد .

3-  از به کاری گیری اساتید بر اساس سلایق و خارج از ضوابط علمی و پژوهشی جلوگیری شود و درروند فعلی تغییر ایجاد گردد .

4-  دانشگاه فرهنگیان به‌مثابه اتاق فکری بکر برای حل معضلات و مشکلات آموزش‌ و پرورش و به‌وسیله دانشجویانی جوان و پرانرژی و با راهنمایی اساتیدی مجرب که می‌خواهند وارد این عرصه شوند انجام گیرد.

5-  در دانشگاه فرهنگیان با انجام پژوهش‌های علمی، بنیادی، تخصصی و کاربردی در جهت رفع مشکلات و معضلات قدم برداشته شود چراکه به نظر بنده وظیفه اصلی دانشگاه حل مشکلات تخصصی حوزه تحت نفوذ خود و تربیت نیروهایی پژوهشگر و مشکل‌گشا برای دستیابی به انسان‌هایی متعالی، جامعه‌پذیر و مستقل است

6-  بر این اساس گنجاندن چند واحد مقاله‌نویسی تغییر آن‌چنانی درروند سنتی و قدیمی ایجاد نخواهد کرد و فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان همچنان با ابهامات و التهابات فراوانی مواجه خواهد شد.

7-  تأمین بودجه مکفی برای ایجاد اصلاحات فوق‌الذکر در اولویت قرار دارد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

بلی - 57%
خیر - 43%

مجموع آرا: 223

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور