صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رتبه بندی مدارس و بی فکری های وزیر آموزش و پرورش

"وزیر آموزش و پرورش از رتبه ‌بندی مدارس در ۲۰ روز آینده (تاریخ خبر 27 آبان 97) خبر داد و گفت: در این رتبه ‌بندی مدارس با موقعیت قبلی خود ارزیابی می ‌شوند و گزارش پیشرفت داده می ‌شود

. به گزارش آوای نشاط، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص نحوه ارزیابی مدارس کشور اظهار کرد: مدارس رتبه‌ بندی می‌شوند البته در این رتبه ‌بندی مدارس با موقعیت قبلی خود ارزیابی می‌ شوند و گزارش پیشرفت داده می‌ شود. وی ادامه داد: سامانه ‌ای از قبل طراحی شده است که داده‌ها در آن قرار دارد و سامانه دیگری برای کنترل و تضمین کیفیت طراحی شده است که مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته است و تا ۲۰ روز آینده اجرا می‌شود. بطحایی افزود: وضعیت کیفیت مدارس در اختیار اولیا قرار می گیرد تا از وضعیت کیفیت، درجه و رتبه مدرسه فرزندشان آگاه شوند." (1)

ظاهرا جناب وزیر به مقولۀ رتبه بندی بسیار علاقه مند هستند. هنوز رتبه بندی معلمان جامۀ عمل نپوشیده به طراحی رتبه بندی مدارس دست یازیده اند. بزرگترین ایراد این رتبه بندی ترجیح مدارس رتبه بالا توسط مرفهین جامعه و رسوب ارزشی مدارس رتبه پایین برای اقشار فقیر و متوسط جامعه هست. یعنی از فازی دیگر تشدید فاصلۀ طبقاتی. هم اکنون با وجود مدارس خاصی چون غیردولتی ( غیرانتفاعی ) و یا سمپاد (تیزهوشان ) و نمونه دولتی و شاهد و.... این فاصلۀ طبقاتی موج سواری چندین متری خود را در عرصۀ آموزش و پرورش کشور دارد و با رتبه بندی مدارس نیز این متراژ افزایش خواهد یافت.

رتبه بندی مدارس و بی فکری های وزیر آموزش و پرورش

آیا آموزش و پرورش کشور ما از شدت کیفیت و کمیت بالای خود در آستانۀ رتبه بندی است و یا از نابه سامانی بیش از حد خود ؟
اگر قصدتان ترغیب مدیران برای شرکت در مسابقۀ تخریب ارزش ها جهت ربودن گوی سبقت هستید ، متأسفانه جنگ سردی بین مدیران رواج خواهد یافت که برندگان آن تاوان شدیدی از مرگ ارزش ها و هنجارها خواهند پرداخت. قبلا این جنگ سرد خصوصا در بین مدارس غیردولتی در تعداد قبولی دانش آموزان خود برای مدارس خاصی چون سمپاد یا تیزهوشان و نمونۀ دولتی و شاهد ، اثرات زیانبار خود را بر روند آموزش گذاشته است و امروز نوبت آغاز جنگ سردی دیگر برای برتری امتیازات مدارس است.

آموزش و پرورش از ایجاد محتوا و تفکر سالم ، ارزشمند و مؤثر در نظام آموزشی عاجز گشته است و از سویی دیگر مجبور به روشن کردن فتیلۀ رقابت مابین آنهاست تا خود به خود به درجاتی برسند که وزارتخانه انتظار آن را دارد و یا سند تحول بنیادین آن را ترسیم ساخته است. اما در این بین عدالت آموزشی قربانی می گردد. ما به هنگام وضع طرح یا برنامه و قانونی در آموزش و پرورش می بایست از کلی گویی اجتناب ورزیم و بر اساس واقعیت های ملی خود سخن بگوئیم. در این بین تکلیف مدارس روستایی و عشایری چیست ؟ مقام مقایسه در رتبه بندی چگونه عطر و بوی عدالت خواهد داشت؟ فقط تهران برای خود مناطق محروم جنوب را ندارد ، هر شهر و شهرستان و استان برای خود آمار وحشتناکی از ساکنین مناطق محروم دارند که از تمامی امکانات زندگی از جمله شاخص آموزش و مدرسه ای درخور ، عقب نگه داشته شده اند.عدالت محوری ، رسیدگی به مناطق محروم ، نیمه برخوردار و توسعه یافته است.

اگر رتبه بندی را به نسبت هر سه منطقه ، جداگانه در نظر بگیرید باز تبعیض و نابرابری است. به جای چنین طرح های تفرقه آمیز بهتر نیست شما تمام تلاش خود را جهت اعتلای محتوا و سیستم آموزشی کشور بنمایید و اجازه دهید یک رقابت نامحسوس اما سالم مابین کل مدارس کشور جریان داشته باشد ؟ نمی توان در بین مدارس کل کشور تفرقه و چند دستگی انداخت و انتظار رشد و توسعۀ آموزشی را داشت. معلمان ، مدیران و دانش آموزان و مشاوران و دبیران پرورشی و...... هر کدام در رستۀ خود با یکدیگر به ستیز و مبارزه برخواهند خواست تا برترین امتیاز رتبه بندی را بدست آورند. این تلاش فقط برای مدیران نخواهد بود. حتی اولیای دانش آموزان نیز وارد عرصۀ جنگِ دیگرِ چشم هم چشمی خواهند شد که گفت و گوی هر محفل آنان را تشکیل خواهد داد. مگر تا حالا انتخاب نوع مدرسه ، دل مشغولی آنان نبود ؟ حال شدت هم خواهد گرفت. آیا با به جان هم انداختن افراد یا مدارس می توان به اعتلای ارزش ها و باورها دست یافت؟

سالها ما در مدارس جنگ زبانی رشته های علوم انسانی را با علوم تجربی شاهد بوده ایم. به تبعیت از دیدگاه ارزشی مسئولین جامعه ، دو رشتۀ ریاضی و تجربی برتر بودند و رشتۀ علوم انسانی آماج اهانت و حقارت که بعدها جای خود را به دو رشتۀ فنی و حرفه ای و کار و دانش داد. آری، اگر فرهنگ بارور نباشد چنین برخوردهای کلامی – حیثیتی ، آیندۀ جوانان را به مخاطره می اندازد و یا امنیت شغلی فرهنگیان را ( اعم از مدیر و معلم و......)
آموزش و پرورش بهتر است برای مدتی از ارائه هر نوع طرح و برنامه ای پرهیز نماید تا به آرامشی مطمئن دست یابد. تعداد و تنوع طرح های ناکارآمد و ناقص چون طرح معلم تمام وقت ، حتی با عدم اجرا ، موجب فرسایش روح و جسم معلمان گردیده است. اجازه دهید تا درخت پیر و فرسودۀ آموزش و پرورش قدری از تنگی نفس ناشی از تزریقات طرح های خام ، نفسی تازه کند و با تجدید قوا در ایام استراحت ، به ادامۀ حیات خود بپردازد. بیش از این آموزش و پرورش را جزیره جزیره نسازید که توان اقتصادی و تولید دانش خود را از دست می دهد. آموزش و پرورش کشور نیازمند یکسان سازی بستر آموزشی است . آموزش و پرورش نیازمند محتوا و کیفیت ناشی از تفکر مثبت و مؤثر است . هم زمان با قطعه قطعه شدن آموزش و پرورش ، معلمان و دانش آموزان و آموزش نیز مثله می شود و با تجزیه اجزا ، دیگر اثری برای پیکر آن باقی نمی ماند.

رتبه بندی مدارس و بی فکری های وزیر آموزش و پرورش

هر چند بنا به نظر وزیر ، هدف از رتبه بندی افزایش صِرف حقوق نیست :
"به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هدف اصلی رتبه بندی افزایش حقوق نیست، بلکه ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلمان است اما یکی از آثار توانمندی این است که با ارتقای شایستگی‌ها حقوق‌ها هم افزایش می‌یابد. کار نظام رتبه بندی در حال پیشرفت است، تا آخرین خبرهایی که من دارم نیز این موضوع در بودجه سال 98 هم در نظر گرفته شده است. منتظر ارائه بودجه به مجلس هستیم تا تکلیف این موضوع روشن شود. پیشنهادی که در کمیسیون اجتماعی دولت ارائه شد به تصویب رسید و در دستور کار دولت قرار می گیرد. " (2)

اما جهت نیل به رتبه بندی برای ارتقای شایستگی و توانمندی ، با کانالیزه کردن مسیر تربیت و انتخاب معلم خود به خود انجام می گیرد. یعنی در یک متد سیستماتیک جریان جذب و انتخاب معلم ، سلسله مراتبی از نظر توانایی و معلومات برای آنها مشخص می سازد. دیگر لازم نیست معلمانی که سال ها از مدت خدمت آنان می گذرد به درجه بندی وزارتخانه مأیوس بمانند. روند رتبه بندی از لحاظ شایستگی و توانمندی باید شامل استخدامی های جدید باشد نه معلمانی که در چرخۀ معیوب فعلی ندانم کاری و بلاتکلیفی سلسله مراتبی اسیرند. پس در این بین تکلیف بازنشستگان چیست ؟ چون آنان دیگر نیازی به اثبات شایستگی و... ندارند !

رتبه بندی مدارس و بی فکری های وزیر آموزش و پرورش

جناب وزیر به این مهم نائل نخواهید شد مگر آن که روند گزینش و جذب معلمان از چرخۀ هدفمند ، قانونمند و سیستماتیک عبور کند. هر وقت محیط بسته و غبارآلود دانشگاه فرهنگیان به جلای علم و توانمندی دانشجویان منوّر شد ، آن گاه شایستگی و بایستگی هم حاکم خواهد بود. هر گاه اولین انتخاب داوطلبان برای انتخاب رشته و شغل، دانشگاه فرهنگیان شد ، آن وقت خود به خود شایستگی در آموزش و پرورش حاکم خواهد شد. هر گاه قابلیت ها و توانمندی های وزارت آموزش و پرورش زبانزد خاص و عام شد و عزت و اعتبار معلمان همانند ستاره ای درخشان خود بدرخشد و ببوید نه آن که عطار بگوید، شایستگی هم به معلمان و آموزش و پرورش تزریق می شود. هدف گذاری برای نیل به هدف از نقطۀ آغاز حرکت صورت می گیرد، نه در مسیر طی شدۀ مثلا 5 تا 30 ساله . اصلا پیچاندن کلمات و اصطلاحات معمول ، لازم نیست.

آموزش و پرورش به دو اصل نیاز دارد :

ارتقای سطح و محتوای آموزشی و تأمین حقوق معلمان همانند سایر وزارتخانه ها. این دو اصل فقط به بودجه ای در خور و کافی و وافی نیازمند است تا جوابگوی نیازها باشد. کسری بودجه در آموزش و پرورش یعنی چه ؟ واقعا فهم این عارضۀ مدیریتی در جامعه ما قابل فهم و ادراک نیست ؟ وزارتخانه های دیگر تغذیه کننده از وزارت آموزش و پرورش هستند و درآمدزایند، اما آموزش و پرورش برای تغذیه خود دست خالی است. خزانه اش کسری سالانه دارد ! دو دو تایی که پاسخ آن چهار نیست و عقل بر آن صحه نمی گذارد. حتی خنده دار است. ما به همۀ وزارتخانه ها نیرو بدهیم اما در مقابل هیچ دریافت نکنیم ! با دست دراز تر از پا نمی توان وزارتخانۀ پرجمعیت را مدیریت کرد.

ارتقای سطح دانش و آموزش با جزیره جزیره کردن آموزش و مدارس ، شدنی نیست با تزریق محتوای سالم و مولّد ممکن می گردد. به تولید تفکر و خلاقیت مساعدت نمائید تا آموزش و پرورش بارور شود. در انتخاب مؤلفین کتب درسی وسواس کارشناسانه داشته باشید تا طرحی نو انداخته شود. با ساختار فعلی نه تربیت معلم سرانجام دارد نه تعلیم و تربیت دانش آموز. بیایید بیندیشیم چرا روز به روز پیچیدگی رفتار سازمانی لاینحل تر می شود. وزارت آموزش و پرورش اساس را رها نموده به تدوین طرح های بلاتکلیف مشغول است.

1) کد خبر : ۲۱۰۷۵ - ۲۷ آبان 1۳۹۷ .
2) http://fna.ir/bq7cdp - 14 آذر 1397 .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

رتبه بندی مدارس و بی فکری های وزیر آموزش و پرورش

منتشرشده در یادداشت

انتقاد یک مدیر مدرسه از رفتارهای غیرحرفه ای صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان

پنج شنبه از باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی در خبر ۲۰:۳۰ پخش شد که در آن تنبیه بدنی یک دانش آموز در استان همدان به تصویر کشیده بود.

در این گزارش که کاملا جانبدارانه طراحی شده بود و گویای عقده های طراحان خبر به معلمان را داشت، مدیر اداره به اتفاق دوربین صدا و سیما در کلاس درس و جلوی بچه ها معلم بیچاره را محاکمه کرده و مجازات کردند.

انتقاد یک مدیر مدرسه از رفتارهای غیرحرفه ای صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان

بنده به عنوان یک معلم که خودم را انقلابی می دانم، واقعا متاسفم که یک خبرگزاری منتسب به جریان انقلابی این چنین بی انصاف و غیر حرفه ای عمل می کند و از همکاران فرهنگی خود با هر گرایش فکری تقاضا دارم پویشی در محکومیت صدا وسیما و این خبرگزاری راه اندازی کرده و از همکار خود دفاع کنیم.
البته این دفاع به معنای تایید تنبیه بدنی نیست، بلکه سوال اینجاست که در طول این چهل سال چند بار صدا و سیما خبری از ضرب و شتم معلمان به دست اولیا و دانش آموزان پخش کرد؟!

چرا از شهادت محسن خشخاشی فقط به زیر نویس شبکه خبر اکتفا کرد اما این گونه شان معلم را زیر سوال می برد؟!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

انتقاد یک مدیر مدرسه از رفتارهای غیرحرفه ای صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان

منتشرشده در یادداشت

مسئولیت آگاهان و جایگاه سخن

او ز دانایان گرفت عهدی دلا
تا جهالت پیشگان را رهنما

چون به آگاهی رسد بس جاهلان
در تعهد عهد ماند آن زمان

با خِرد مردم به جانب حق روان
از جهالت دور دور از جاهلان

ای که دانایی، به عهدت پایبند
با عمل کردی بگردی سر بلند

از جهالت مردمان باشی که دور
سوی خالق گام برداری سرور

**************************

مسئولیت آگاهان و جایگاه سخن
جایگاه سخن

سود عاید آن زمان گویی عیان
از خموشی دور تا فرصت بیان

آن زمان گویی بیان در بین مان
حق ایجابی کند مطلب بیان

آن زمانی کن سکوتی اختیار
سود عاید لا ز گفتار ای نگار

گر چه خاموشی ادب باشد دلا
طرح مطلب کن ادایی حق را

خیر در گفتار باشد ای رها
تا زمان ایجاب لا مطلب چرا

رو به خاموشی گذر ایام را
آن زمان گویی سخن مطلب ادا


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

مسئولیت آگاهان و جایگاه سخن

منتشرشده در یادداشت

بیمه خدمات درمانی شاغلین و بازنشسته ها و پاسخ نبودن مسئولان

آیا هزینه دریافتی بابت سرانه و حق بیمه خدمات درمانی برای افراد تحت تکفل ( تبعی ) شامل فرزندان و پدر و مادر که حدود 78 هزار تومان در ماه از حقوق کسر می شود عادلانه است ؟ این مبلغ در سال حدود یک میلیون تومان می شود . . . حال این مبلغ را با هزینه ویزیت و دارو جمع کنید !

خدمات بیمه پایه و سلامت همگانی که این همه بر روی آن مانور می دهند در مقایسه با کشورهایی که خدمات بیمه درمانی در آنها رایگان است چه توجیهی دارد ؟

اگر سر جمع هزینه های سه نفر بیمه شده تبعی ( حق بیمه + ویزیت + دارو ) برای بیمه شده اصلی ( سرپرست ) را حساب کنید شاید در سال به چیزی حدود 5 میلیون تومان هم برسد! این در حالی است که حق بیمه ها هر ساله بیشترین افزایش را شامل می شوند و کسی هم صدایش در نمی آید ! و از طرفی شاید خیلی ها به همان اندازه ای که ماهیانه و سالیانه حق بیمه پرداخت می کنند به مراکز درمانی هم مراجعه نمی کنند !

یعنی اگر این هزینه و پول پرداختی را پس انداز کنید سود و استفاده اش به جیب خودمان برود بهتر باشد .

دولت و بیمه خدمات درمانی فقط برای خودشان کسیه دوخته اند . رسانه ها و کارشناسان امر در این زمینه اطلاع رسانی کنند و مراجع قانونی و حقوقی که شعار دفاع از حقوق شهروندی را سر می دهند پاسخ گو باشند.

به جای پرداخت یارانه خدمات بیمه ای را رایگان کنید ! و یا پرداختی حق بیمه را به حداقل برسانید .

آیا بین حق بیمه ای که کسر می شود و یارانه ای که پرداخت می شود عدالتی وجود دارد ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

 بیمه خدمات درمانی شاغلین و بازنشسته ها و پاسخ نبودن مسئولان

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

گلایه از صدای معلم

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر به همراه مستندات خطاب به رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

14 آذر سردشت پیشقراول بودن فرهنگیان در خلق جنبش های مدنی

تاریخ بخش اساسی از اجزای تشکیل دهنده هویت ملی یک ملت و سرزمین است. انتقال، حفظ و نشر رویدادها، دستاوردها و آثار تاریخی همچنین تلاش جهت روشنگری و ماندگاریشان به شیوه و سبک راستین و به دور از سوگیری متعصبانه از مهم ترین کنشهای مثبت اجتماعی اهل فرهنگ یک جامعه است.

 14آذر 57 برای شهروندان سردشتی نقطه عطفی تاریخی در مبارزه مدنی علیه ستمگری زورمداران زمان است.در چنین روزی از تاریخ،هم زمان با شروع شدن حرکت های مدنی علیه رژیم ستم شاهی گذشته در سراسر ایران مردم حق طلب شهرستان سردشت هم حرکت مدنی خود را در اعتراض به دستگیری دو تن از فرهنگیان آن زمان آغاز نمودند.

به گفته شاهدان عینی آن زمان ماجرا از این قرار بوده است. گویا دو نفرمعلم به اتهام تحریک مردم علیه رژیم دستگیر شده و مردم در اعتراض به دستگیری این دو نفر به خیابان ریخته و شعار برای آزادی آن ها سر دادند. گویا فرمانده  پادگان آن زمانی سرهنگی به نام تاج االدینی دستور شلیک به مردم می دهد.  تانک نفر بری به سوی جمعیت حرکت کرده و شلیک می کند.  مردم  ابتدا تصورشان بر پلاستیکی و مشقی بودن گلوله ها بوده است امّا با ریخته شدن خون ها متوجه می شوند که گلوله ها واقعی هستند.

14 آذر سردشت پیشقراول بودن فرهنگیان در خلق جنبش های مدنی و شهدای معلم

این حرکت مدنی مردم به شهید شدن نه نفر از اقشار مختلف شهر و مجروح شدن عده ای دیگر منجر شد. گرچه این حرکت نتیجه دردناکی داشت امّا خوشه های خشم مردمی را شعله ورتر نمود و دامنه اعتراض ها روز به روز  گسترده تر شد.

لازم به ذکر است این حرکت مردمی در آن زمان با این میزان شهید و مجروح در سطح منطقه استثنا بود. مردم شهرهای همجوار دسته دسته به شیوه های مختلف برای ابراز همدردی با شهروندان سردشتی به این شهر می آمدند. مراسم فاتحه خوانی برای شهیدان که بیشتر در قالب سخنرانی شخصیت ها و بیانیه های گوناگون بود گویا چندین روز ادامه داشته است. بازتاب این حرکت در سطح استان و کشور گسترده بود.مبارزات مردم روز به روز دامنه دارتر می شد.

 شهرستان مرزی سردشت همواره آبستن رویدادهای مهم تاریخی بوده است از جمله؛ قیام« ملا خلیل»، قیام «ئه مرحمه سور»، حمله روس ها،بمباران شیمیایی و... هرکدام از این وقایع هزینه ها و پیامدهای مختص به خودش برای مردمان این دیار به همراه داشته است. هرچند واقعیت آن است که بسیاری از هزینه ها با برنامه ریزی درست و فرصت شناسی می تواستند به عنوان سرمایه تاریخی فواید پایداری هم به دنبال داشته باشند.

اکنون 40 تقریباً سال از واقعه ی تلخ 14آذر سپری شده است. بنابراین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و مبارزان آن دوران نکات زیر جهت پر رنگ نمودن این سالیاد،روشنگری و قدردانی از خون رنگین شهیدان و تلاش های مبارزان و مقاومت شهروندان آن زمان که بسیاری از دستاوردهای کنونی چه در سطح منطقه و ملی مدیون همین مقاومت ها و مبارزه هاست پیشنهاد می گردند؛

14 آذر سردشت پیشقراول بودن فرهنگیان در خلق جنبش های مدنی و شهدای معلم

1- در سطح شهر تنهاد نماد که جهت یاد آوری این روز به صورت ملموس موجود است. نام مدرسه شهدای 14 آذر است.

جا دارد نمادهای بیشتر درحوزه ها و به شیوه های مختلف از طرف نهادها و همچنین عموم مردم بنا نهاده شود.

2- از آن جایی که اصل حرکت به دنبال دستگیری معلمان آموزش پرورش بوده است لذا باید آموزش و پرورش بیشتر از پیش در زنده نگه داشتن این رویداد و تبیین واقعه همچنین انتقال واقعیت آن به نسلی کنونی تلاش نماید.به ویژه نقش معلمان در آگاهی بخشی و روشنگری در این زمینه باید چشم گیر باشد.

3- مسؤولان محترم قطعاً می دانند که بخش اعظم جایگاه کنونی آن مرهون مبارزه و مقاومت شهیدان و شهروندان آن زمان است لذا شرط انصاف و اخلاق این است هم به آرمان هایشان وفادار بمانند هم در زنده نگه داشتن یاد و خاطره اشان از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

4- نهادهای فرهنگی مانند دانشگاهها،آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و... هر چند متأسفانه تا کنون دراین عرصه شاهد حرکت چشم گیری از این نهادها نبوده ایم.اکنون شایسته است پس از گذشت این همه سال، با برگزاری همایش ها، سالیاد، میزگرد و ... در تبیین ، روشنگری و بازشناسی این رویداد مهم تاریخی به رسالت و نقش ارزنده خود در این زمینه بیشترعنایت نمایند.

5- رسانه ها و مراکز خبری باید در بازکاوی و انعکاس این رویداد با تهیه گزارش، دیدار و گفت و گو با شاهدان عینی و... به رسالت اطلاع رسانی حرفه ای و اخلاقی خود عمل نمایند.

6- اهل قلم در روشن نمودن ابعاد مختلف این رویداد و همچنین ثبت و ماندگاری آن در تاریخ با نوشتن و قلم نگاری های دقیق خود تلاش مضاعفی به خرج دهند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

14 آذر سردشت پیشقراول بودن فرهنگیان در خلق جنبش های مدنی

منتشرشده در یادداشت

معلم تمام وقت و نگاه کارمندی به حرفه معلمی

چند وقتی است که طرح تمام وقت شدن کار معلمان مطرح شده و با اقبال گسترده ای از طرف معلمان مواجه نشده است.

نتایج نظر سنجی ها در سایت صدای معلم و دیگر سایت ها بیانگر این واقعیت روشن است که اقتضای شغل معلمی و فشارهای روحی و روانی که در مدارس بر معلمان چه از طرف مدیران و اولیاء و دانش آموزان و چه از طرف برخی ادارات وارد می شود، اکثریت معلمان مایل نیستند که در قبال مبلغی بالاتر، ساعات حضور خود را در مدارس افزایش دهند.

متاسفنه در همه جای دنیا معلمان هم ردیف پزشکان و وکلا و وزرا و یا حتی بالاتر از آنان از نظر موقعیت اجتماعی و درآمدی قرار می گیرند ولی در کشورما،معلمان از نظر درآمدی هم ردیف مشاغلی مانند کارگری و کارمندی قرار می گیرند.

معلم تمام وقت و نگاه کارمندی به حرفه معلمی

در زیر برخی از مشکلات طرح تمام وقت معلمان آمده است:

الف- در همه جای دنیا ساعت موظفی معلمان 20 ساعت یا کمتر است.اگر معلمی همانند کارگر یا کارمند بود حتما همه جای دنیا ساعت تدریس را افزایش می دادند.تدریس و ارائه دادن مطلب درسی و کلاس داری انرژی زیادی را از معلمان می گیرد زیرا هر ساعت تدریس معادل 8 ساعت کارکردن اداری است.

ب - هر چند برخی از معلمان به اجبار ساعاتی را به عنوان اضافه کار برای تامین معیشت خانواده و زندگی تدریس می کنند ولی به دلایل سختی کار و نداشتن توانایی جسمی و یا به هر دلیل دیگر، برخی قادربه انجام اضافه کار نیستند. معلمان باید از نظر درآمد به حدی تامین باشند که بدون اضافه کار هم بتوانند زندگی آبرومندانه داشته باشند.لذا مشروط کردن درآمد بیشتر به کار بیشتر مورد استقبال زیادی قرار نمی گیرد.

ج- کار معلم تربیت و تعلیم فرزندان جامعه با کیفیت مطلوب است ؛ در صورت افزایش ساعات تدریس، از کیفیت مطلوب تدریس و کارایی معلم کاسته می شود و عواقب جبران ناپذیری را در مدارس و جامعه ایجاد خواهد کرد.

امید است که مسئولان به دنبال تصویب طرح های بهتری برای  افزایش رفاه و منزلت معلمان باشند تا با افزایش رضایت مندی آنان، در جهت رشد و پیشرفت کشور گام های اساسی برداشته شود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

معلم تمام وقت و نگاه کارمندی به حرفه معلمی

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور