صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

چند دوبیتی به شیوه طنز اجتماعی

بگیر افتاده دستی را که فریاد

همان لحظه به خشم آیی مرا یاد
تو را یادی کنم رحمت تو را باد
به همنوعان کنی رحمی بشر خاک
بگیر افتاده دستی را که فریاد

با درآمد انتقالی مالیات

شکر ایزد ملک و مالی لا مرا
فارغ از ملکی که نقلی ماجرا
با درآمد انتقالی مالیات
واقعیت ما ز قانون اقتدا

شهرداری یک طرف با مالیات

با جرائم گاز و برقی آب هان
تلفنی یا رب چه کاری می توان
شهرداری یک طرف با مالیات
چون که با هم جمع یک جا بس گران

دستمزدی کم گران کالا نما

دخل کم خرجی زیاد آمد مرا
مشکل از من لا چه کاری ای خدا
با درآمد اجتماعی که حقوق
دستمزدی کم گران کالا نما

دست دولت ریش و قیچی ای نگار

با جرائم اقتصادی ما چه کار
دست دولت ریش و قیچی ای نگار
واقعیت با کدامین طرح نو
اقتصادی با عدالت ماندگار

ای مدبّر گو مرا اندیشه زار

با کمی دخلی چه بس خرجی چه کار
ای مدبّر گو مرا اندیشه زار
هر که را تدبیر یا برنامه ای
با غلط راهی غلط ها سازگار


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

پاسخ های حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان به پرسش های صریح صدای معلم

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ در نشست رسانه ای که « حسین خنیفر » رئیس دانشگاه فرهنگیان با خبرنگاران برگزار کرد صدای معلم نامه ای را برای گفت و گوی اختصاصی تسلیم ایشان نمود .

در این گزارش آمده بود :

"در پایان این نشست ؛ صدای معلم نامه ی رسمی در مورد برگزاری نشست اختصاصی را تسلیم رئیس دانشگاه فرهنگیان کرد که همان جا برای پی گیری تحویل آقای رحیمی رئیس روابط عمومی گردید .

پاسخ های حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان به پرسش های صریح صدای معلم

صدای معلم به خنیفر گفت که امیدوار است این نامه دعوت به سرنوشت نامه به آقای بطحایی در مورد برگزاری نشست اختصاصی دچار نشود که بیش از یک سال است بدون پاسخ مانده است . "

با پی گیری روابط عمومی و در کم تر از 24 ساعت زمان برگزاری این گفت و گو قطعی گردید .

« صدای معلم » لازم می داند از سرعت عمل روابط عمومی و پاسخ گویی رئیس دانشگاه فرهنگیان به یک رسانه معلمی تشکر و قدردانی نماید .

این گفت و گو در دفتر رئیس دانشگاه و  به مدت حدود  2 ساعت برگزار گردید که به تدریج مشروح گزارش تقدیم مخاطبان محترم خواهد گردید .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

سخنی با آقای علی پورسلیمان

گلستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

طرح معلم تمام وقت و بصیرت معلمان و نظر بطحایی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که در نظام آموزشی ما این مسأله که هزینه تحصیل دانش‌آموزان را مردم بدهند، وجود ندارد.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که عصر امروز در مرکز شهید شرافت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد به شهادت مرزداران اشاره کرد و گفت: کشور ما تنها کشوری است که درمقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده است و این جنایت‌ها و ترورها نشان زبونی این دشمن خونخوار و جنایتکار در مقابل ملت مقاوم ایران است.

بطحایی گفت: حضور در بین شما عزیزان بسیجی من را به یاد دوران ابتدایی حضورم در آموزش و پرورش انداخت و خاطرات آن دوران برایم زنده شد. به عنوان کسی که از اول انقلاب تا کنون افتخار بسیجی بودن را دارا هستم می‌گویم که قدر اینکه زیر پرچم بسیج فعالیت می‌کنید را بدانید. بودن زیر پرچم بسیج شما را از طوفان‌ها و حوادث زندگی حفظ می‌کند.

بطحایی به انتقادات معلمان درباره سند تحول اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نوشته مفهومی و یا انتزاعی روی کاغذ نیست. سند تحول یعنی آن چیزی که آثار آن در مدرسه ما را یک قدم به تعلیم و تربیت اسلامی نزدیک کند.

او ادامه داد: به همین دلیل به همکارانم اعلام کردم دیگر اجازه تشکیل کارگروه مفهومی درباره سند را ندارند. مبانی نظری سند به اندازه کافی وجود دارد و هر آنچه وجود دارد باید عملیاتی شود.

بطحایی گفت: وظیفه من اجرای برنامه‌های زیرنظام سند تحول بنیادین است. سند اجرا و در مسیر اجرا آن نواقص آن رفع می‌شود. این برنامه‌ها کاملا عملیاتی است و اجرای آن شش زیرنظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنی استقرار سند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش به سخنان رهبری درباره یکپارچه اجرا شدن سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: سند تحول باید به صورت یکپارچه جلو رود و ما نباید بخشی را اجرا کنیم و بخش دیگر را کنار بگذاریم.

بطحایی درباره اجرای طرح معلم تمام‌وقت گفت: معلمی فرهیخته ‌ترین قشر جامعه است. بالاترین مرجعیت جامعه معلمان هستند. اما همین معلم باید با بصیرت به اخبار توجه کند. در مورد بحث معلم تمام وقت انرژی زیادی از ما گرفته شد. این طرح به این معنا بود که اضافه تدریس به طور رسمی در حکم حقوقی معلم وارد شود. این طرح به نفع معلمان است اما سازمان اداری استخدامی به خاطر همین هجمه‌ها در حال عقب نشینی بود.

بطحایی خطاب به دانشجویان بسیجی درباره انتقادشان درباره خصوصی سازی گفت: در نظام آموزشی ما این مسأله که هزینه تحصیل دانش‌آموزان را مردم بدهند وجود ندارد. این حرف در هیچ کجا مطرح نبوده و نخواهد بود. اما اگر‌خصوصی سازی به معنای استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی و مردمی برای اجرای برنامه‌ها باشد جای بحث دارد.

او درباره صحبت های رییس جمهوری در این باره نیز گفت: آقای رییس جمهور هم چنین منظوری نداشت و من به ایشان گفتم این مسأله به دلیل کمبود وقت در جلسه علنی مجلس و هنگام تحویل لایحه بودجه قابل طرح نبوده است و متاسفانه از صحبتهای شما سوبرداشت شده است. در کشورهای سرمایه‌داری نیز این مسأله وجود ندارد و هزینه آموزش عمومی بر عهده دولت‌هاست.

در ابتدای این نشست هشت نفر از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به بیان دیدگاه ‌ها و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت دانشگاه فرهنگیان پرداختند. در پایان نشست نیز دانشجویان بسیجی نماز مغرب و عشا را با وزیر آموزش و پرورش اقامه کردند.

پانا

سانسور و خودسانسوری در مطبوعات و رسانه ها

گیر کرده ام که چه کاری درست است! وقتی روزنامه نگارها و اصحاب رسانه برای مصاحبه به سراغم می آیند نمی دانم وظیفه ی من چیست. می دانم که حرف هایم را سانسور می کنند. از یک طرف به خودم می گویم حتی اگر نصف حرف هایم را به گوش مخاطب برسانند باید راضی باشم چرا که سایت شخصی و کانال تلگرام من که بیش از چهار پنج هزار خواننده ندارد.

خوانندگان سایت و کانال من هم که خودشان افراد تحصیل کرده و فرهنگی هستند. اما این هفته نامه ها و روزنامه ها صدها هزار خواننده دارند، آن هم از اقشار مختلف. این گونه خودم را راضی می کنم که با آن ها مصاحبه کنم.

معمولأ بر سر این که "لطفا سانسور نکنید!" با آن ها حرف می زنم. پاسخ شان این است که اگر سانسور نکنیم تعطیل مان می کنند، تعطیلی یک رسانه مستقل به نفع فرهنگ ملی ماست؟! شما راضی به بیکار شدن ده ها مطبوعاتی و روزنامه نگار هستید؟!

این گونه است که کوتاه می آیم. من آن چه بر حق می دانم و "داروی فرهنگ بیمار" است نسخه می کنم و می پذیرم که یک پاراگراف از مقاله یا مصاحبه من هم حذف شود. چاره چیست؟!

من که نباید صفر- صد باشم!

اما گاهی وقتی مقاله یا مصاحبه در می آید می بینم فقط حذف نکرده اند، تحریفش هم کرده اند! آن طور تحریف شده که نه تنها مخاطب پیام من را نمی گیرد که گاهی پیام معکوس از آن می گیرد!

قبلأ در مقاله ای با نام "دین و اخلاق" که اکنون در سایت هم موجود است راجع به مصاحبه ام با مجله ای که متعلق به یک نهاد مذهبی است و تحریف عجیب و غریب آن نوشته بودم. هفته پیش همین داستان در مصاحبه ام با یک هفته نامه پزشکی تکرار شد. مصاحبه من چنان تحریف شده چاپ شد که مخاطب نه تنها پیام من را دریافت نمی کند که پیامی معکوس از آن دریافت می کند!

با خواندن مطلبی که نام من را بر خود داشت جا خوردم!

ترس از عواقب چاپ حقایق آن قدر زیاد شده است که رسانه از "خودسانسوری" به "تحریف" رسیده است!

سانسور و خودسانسوری در مطبوعات و رسانه ها

بیچاره مردمی که قرار است توسط این رسانه ها آگاه شوند !

نمی دانم کسانی که هم و غم شان این است که "سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند" و نگران این اند که "زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد" اصلأ چرا کار رسانه ای و مطبوعاتی را انتخاب کرده اند؟! مگر شغل کم است؟! از پیمان کاری و بساز بفروشی گرفته تا واردات لباس و لوازم آرایش؛ چرا باید کسی پرچم آگاه سازی را بر دوش گیرد که حاضر نیست هزینه آن را بپردازد؟!

به دوست مطبوعاتچی ام می گویم شجاعت که از حد بگذرد به حماقت می رسد و احتیاط که از حد بگذرد سر از بزدلی در می آورد!

اگر مهم ترین اولویت مطبوعات این باشد که "آسه برو آسه بیا که گربه شاخت نزنه!" و نهایت چشم انداز آنها "حفظ خودشان" باشد همچون پنکه ای می مانند که فقط می چرخد تا خودش را خنک کند.

کانال دکتر محمدرضاسرگلزایی

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که در گزارش پیشین آمد ( این جا ) ؛  نشست رسانه ای  حجت الاسلام و السلمین علی ذوعلم با رسانه ها برگزار گردید .

در این نشست صدای معلم پرسش های صریح و شفافی خطاب به رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مطرح کرد .

بخش آخر را می خوانیم .

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

بلی - 57%
خیر - 43%

مجموع آرا: 223

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور