حذف علوم انسانی از دبیرستان ها و محدودسازی آن عواقب جبران ناپذیری بر نسل آینده باقی خواهد گذاشت و باعث واردات علوم انسانی از خارج و وابستگی بیشتر کشور به تئوری های وارداتی و نفوذ فرهنگ و ادبیات بیگانه می شود.
هم اکنون نیزعلوم انسانی در کشور مظلوم است .
اکثر فارغ التحصیلان آن بیکار هستند و تولید علوم انسانی مدرن و تدریس آن با موانع و محدودیت های زیادی روبه روست.
علوم انسانی مربوط به " فهم و درک " انسان ازخود، جامعه و جهان است.
علوم انسانی مدرن که در رشته جامعه شناسی، تاریخ، روان شناسی، علوم سیاسی، حقوق و اقتصاد متبلور می شود عامل توسعه انسانی است که در جهان سوم مظلوم واقع شده و ایدئولوژی گردیده است.
چون علوم انسانی پرسش ایجاد می کند، عقلانیت را ترویج می نماید، ذهن ها را بازمی کند و مطالبات شهروندان را بالا می برد که مورد پسند مدیران اقتدارگرا و سنتی نیست.
مردم نیزبیکار نمی نشینند .
علوم انسانی مدرن را از طریق شبکه های مجازی، تلویزیون های ماهواره ای ،کتاب های زیرزمینی و...به دست می آورند.
دولت و مجلس و شوراهای شهر از علوم انسانی مدرن دفاع کنند.
حذف علوم انسانی استقبال از فقر فرهنگی و عقب ماندگی خواهد بود.
اصول علوم انسانی همانند علوم ریاضی و تجربی در همه ملل یکی است و علوم انسانی بومی و غیربومی نداریم .
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار /
مرضیه گُرد اظهارکرد: این طرح که برای اولین بار است که انجام می شود سوابق و تجارب معلمان در رشته های مختلف تحصیلی بررسی و کارت صلاحیت علمی برای آنان صادر می شود .
وی اظهارکرد: طرح صلاحیت حرفه ای معلمان تا 2 سال و نیم آینده برای تمامی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی اجرایی می شود.
وی گفت: یک میلیون و300 هزار دانش آموز در کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که حدود 11.8درصد جمعیت دانش آموزی را شامل می شوند و از طرفی 270هزار مدیر و معلم کار تدریس و برنامه ریزی آموزشی و پرورشی آنها را برعهده دارند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ، با بیان اینکه یکپارچه سازی مراکز پیش دبستانی با حوزه آموزش ابتدایی از اولویت های مهم این بخش است، اظهارکرد: نظارت آموزشی، کیفیت بخشی و تقویت بنیه علمی جهت ارتقا فعالیت مدارس غیردولتی ، در حال اجراست.
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
این موضوع واقعیت دارد که مسئولان صندوق ذخیره به خاطر بی کفایتی موجب اذیت و آزار اعضای صندوق می شوند.
بنده در اول مهر 94 بازنشسته شده ام و میزان موجودی بنده نزدیک 18 میلیون است .
تا به امروز صندوق با من تسویه حساب نکرده است.
امروز زنگ زدم وعده آخر دی ماه را دادند.
حال سوال اینجاست اگر این 18 میلیون را من از اول مهر ماه در یک بانک سرمایه گذاری کنم حداقل ماهی 280 هزار تومن به من سود می دهند ؛ سر جمع چهار ماه می شود نزدیک یک میلیون !
این مبلغ را را صندوق در روز روشن از اعضا می برد و کسی هم جواب گو نیست !
آیا در این مملکت کسی دل و جرات دارد جلو این امور را بگیرد ؟
ما که وا ماندیم !
من و امثال من بازنشسته شدیم ولی رمز و راز این همه حیف و میل و بی توجهی در صندوق ذخیره فرهنگیان از اول تا به امروز را ندانستیم ؟
چرا هیچ مسئولی پی گیر این موضوع نمی شود ؟
با وجود این همه اعتراض نسبت به وضعیت موجود ، ولی در صندوقی به این وسعت با سرمایه در گردش و شکایت و نارضایتی اعضا از عملکرد صندوق هیچ گاه راه به جایی نبرده است !
فقط از طرف مسئولین گاهی از آن به عنوان خودی نشان دادن به معلمان عضو استفاده شده و پی گیری خاصی صورت نگرفته است ؛ مثال آن طرح تحقیق و تفحص در مورد صندوق توسط نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود که گویا به فراموشی سپرده شد !
قضاوت با مسئولین و شما مردم فهیم .
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار /
اخیرا مدیریت آموزش و پرورش منطقه بسطام بخشنامه ای درارتباط با برودت هوا و لغزندگی جاده و تعطیلی مدارس صادر نموده است که بند 2 آن قابل تامل می باشد.
در این بند متاسفانه اشاره شده است که در صورت تعطیلی مدارس عوامل اجرایی باید در مدارس حضور پیدا نمایند.
حال پرسش این است که :
1- مگر مدیر و عوامل اجرایی مدارس انسان هایی قوی تر و دارای تجهیزات خاص برای تردد و رسیدن به مدرسه هستند ؟
2- محل هایی که 50 کیلومتر و حتی 60 کیلومتر با مرکز بخش فاصله دارد مدیر و سایر عوامل اجرایی چگونه باید خودشان را به مدرسه برسانند ؟
3- اگر عوامل اجرایی مجهز به زنجیر چرخ و دارای پاهای آهنین هستند پس از این عوامل در امور دیگر نیز استفاده گردد ؟
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار /
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نشست خبری این هفته خود در خصوص سوال در خصوص تفاوت در پرداخت حقوق کارکنان بخش های فرهنگی دولت و سایر نهادهای عمومی مانند سازمان تبلیغات اسلامی با وزارتخانه های پول ساز و درآمدزا مانند اقتصاد و نفت، پاسخ داد.
او به تشریح دلیل تفاوت پرداخت حقوق بین کارکنان بخش های مختلف دولت پرداخت و گفت: این که پرداخت ها در بخش های فرهنگی و اقتصادی دولت متفاوت است باید توضیح داد ، غیر از بحث شرکت های دولتی که قاعده دیگری دارند، دولت همه پرداخت ها را طبق قانون مدیریت خدمات کشوری صورت می دهد. در این قانون، پرداخت از مولفه حقوق ثابت و فوق العاده تشکیل می شود.
حقوق ثابت بر پایه سطح تحصیلات، سوابق و … تعیین می شود. فوق العاده ها دارای ۱۰ سطح هستند که از بدی آب و هوا و فوق العاده بند ۱۰ که مربوط به حضور کارکنان در بازار آزاد است ولی دولت به آنها نیازمند است که دولت می تواند تا ۳۵ درصد به آنها فوق العاده شغل بدهد.
او گفت: در دولت گذشته برخی دستگاه های دولتی مجوزهایی را دریافت کردند تا در زمینه فوق العاده ها مبالغی را به کارکنان پرداخت کنند و هیات وزیران آن زمان به تعدادی از دستگاه ها این مجوز را دادند ولی زمانی که به دولت یازدهم رسید با عدم تعادل مواجه شدیم.
سخنگوی دولت توضیح داد: در برنامه ششم توسعه در جهت این نابرابری و متعادل شدن پرداخت ها اقداماتی صورت گرفته که در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد.
ضمنا از اولین روز سال ۹۴ همواره این را می گفتم که نظام پرداخت ها را مطالعه می کنیم تا برابری ایجاد شود. این را هم داریم اجرایی می کنیم. همچنین برای تعدیل حقوق بازنشستگان در برنامه ششم پیش بینی هایی انجام شد که بخشهایی از آن در سال ۹۵ آغاز می شود.
پاراف
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار / اعضای هیات وزیران در جلسه ای به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، پس از اتمام بحث درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، به بررسی ماده واحده و بندهای آن پرداختند و تعدادی از بندهای آن را تصویب کردند که به دنبال آن کارمندان با حقوق زیر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال ۹۵ از مالیات معاف شدند.
یادش به خیر هر سال در نیمه دوم شهریور که می شد پدر و مادرم در تکاپوی خرید ملزومات مدرسه و تهیه کتب درسی برای من و برادرم بودند .داغ بودن بازار این صنف بر خلاف سایر روزهای سال و فعالیت مضاعف فروشندگان با چهره های گشاده، همراه با لبخند بیش از هر صحنه دیگری شادمانی را برای دانش افزایی و کسب معنویت در سیمای دانش آموزان جلوه نمایی می کرد.
در صورتی که نگاهی گذرا به دفترها داشته باشیم، بر روی اکثر این اقلام طرح های خارجی سیندرلا، سفید برفی، باربی و بن تن رامی بینیم که دانش آموزان نیز از خرید اقلامی با این طرح ها بسیار خوشحال و سبب استقبال آن ها می شود.
با مشاهده این تصاویر به ذهن هر بیننده ای خارجی بودن کالا خطور می کند و در این میان اجناس داخلی بسیار کم رنگ هستند و بچه ها به خرید آن ها رغبتی نشان نمی دهند .
با اینکه لوازم التحریر رنگارنگ، عاملی برای ترغیب و جذب کودکان و نوجوانان برای خرید است ؛ اما گاهی این موضوع والدین را دچار مشکل می کند و نمی دانند در برابر این ویترین های رنگارنگ و خواسته فرزندان شان و علاقه خودشان به خرید کالاهای داخلی و خارجی کدام را انتخاب کنند.
اما وجود کالاهای خارجی در بازار لوازم التحریربه وفور خودنمایی می کند و چشم هر خریداری را به طرف خود مجذوب می کند و در این میان نیز جای خالی نمادهای ایرانی - اسلامی بر روی این اقلام قابل مشاهده است.
مسوولان آموزش و پرورش باید طرح هایی را برای چاپ بر روی لوازم التحریر و از جمله دفترهای مشق دانش آموزان ارائه دهند که برگرفته از اعتقادات دینی و مذهبی و امید آفرین باشد.
چون ذهن خلاق فرزندان هر گونه طرحی را در خود حک می کند و در انحصار بودن چاپ طرح های ایرانی – اسلامی قابل قبول نیست و این انحصار باید حتما شکسته شود.
کارشناسان وزارت آموزش و پرورش می توانند با دادن ایده ها و طرح های ایرانی - اسلامی برگرفته از مذهب، اعتقادات و طرح های ملی کشور در این خصوص تلاش کنند تا فرزندان نیرومند این کشور را با شاعران و مفاخر و ایثارگران آشنا و علایق و سلایق کودکان را در نظر بگیرند و ضمنا از تولیدات داخلی حمایت و پشتیبانی کنند تا از ورود کالاهای چینی به کشور جلوگیری شود .
گرچه در سال های اخیر به این مهم توجه شده ولی کافی نیست ؛ تولید کنندگان لوازم التحریر باید طرح ایرانی و اسلامی را با تنوع بیشتر تصاویر مورد علاقه کودکان چاپ کرده و هر سال تلاش کنند تا وسایل جذاب و متنوع و خواست کودکان حتما لحاظ گردد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور طرح هایی را بر روی لوازم التحریر دانش آموزان چاپ می کند که باید از جذابیت خاصی برای این گروه های سنی مختلف برخوردار باشد. برپایی نمایشگاه های نوشت افزار با قیمت مناسب با طرح های جذاب و متنوع برای کودکان و خانواده ها با سیاست های تبلیغی و تشویقی بهترین راه مبارزه با ورود کالاهای خارجی است و این نمایشگاه ها حتی می تواند کتاب های علمی و مذهبی و غیره را همزمان با عرضه نوشت افزار در سطح نمایشگاه و مدارس کشور برای مدت طولانی برگزار کند .
وزارت آموزش و پرورش در جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان و ارتقا ء فرهنگ صرفه جویی چه کاری را انجام داده است ؟
در مدارس کافی است سری به سطل های زباله بزنید . کاغذهای مچاله شده و مدادهای رنگارنگ و غیره ..به وفور مشاهده می شود . در زمان های گذشته در پایان سال تحصیلی بعد از اخذ قبولی کتاب ها و دفترهای بچه ها جمع آوری می شد و به کارخانه های کارتن سازی و غیره ...منتقل می شد ؛ ضمن درآمد برای مدرسه یا آموزش و پرورش بچه ها هم خود را مقید به این موضوع می دانستند که کتاب های خود را تمیز نگه دارند .
حالا می دانید فرهنگ صرفه جویی به اسراف در کارها تبدیل شده و این مهم شایسته و در خور شان جامعه اسلامی نیست و هزینه های مضاعف را به خانواده ها تحمیل می کند و هر روز فرهنگ تجمل گرایی و رقابت بین خانواده ها پر رنگ تر می شود .
کتاب ها باید به گونه ای تالیف و تنظیم شوند که درس زندگی و نیازهای اساسی و ضروری را به آینده سازان این کشور بیاموزد .
کارشناسان می گویند : ارزان بودن قیمت لوازم التحریرهای خارجی با تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشکل ایجاد کرده است و تولیدات کانون به لحاظ کیفیت در مقایسه با محصولات خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است ، اما زرق و برق و جذابیت لوازم التحریر خارجی بیشتر است ؛ همین عامل سبب جذب کودکان و اصرار آنها به خرید می شود ، چون بازار تابع عرضه، تقاضا و قیمت است و دنیای اقتصاد قوانین خاص خود را دارد.
این فروشنده می گوید : مردم کشور ما به دنبال خرید اجناسی با کیفیت ارزان قیمت هستند و لوازم التحریر ایرانی زمانی می تواند جنس خارجی را از میدان خارج کند که هم دارای کیفیت بالا و هم قیمت کمتری نسبت به کالای مشابه خارجی باشد. در هر صورت بازار در قبضه محصولات چینی است.
این کارشناس می گوید :گران بودن نوشت افزار و چاپ طرح های داخلی در انحصار یک شخص است و فروش اجناس آن یک و نیم برابر قیمت خارجی است.
وی علت این موضوع را پرداخت هزینه هایی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد. گسترش فرهنگ ملی، ایرانی – اسلامی نیازمند خروج از این انحصار است.
نصراله خلیلی ؛ در مصاحبه ای با یکی از فروشندگان نوشت و افزار با بیان اینکه قیمت ها به نسبت سال گذشته افزایش داشته و اکثر دفترچه های یادداشت برای استفاده دانش آموزان تولید داخلی است ولی طرح های روی جلد این اجناس خارجی است می گوید :
" علت این موضوع در این است که چاپ طرح های ایرانی - اسلامی در انحصار موسسه ای است که ادعا دارد که به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیما باید مبلغی پرداخت شود و به همین دلیل قیمت این دفترها نیز فوق العاده بالاست.
این فروشنده از دستگاه های متولی خواست، چاپ طرح های ایرانی – اسلامی را از انحصار خارج کنند تا بقیه تولید کنندگان داخلی نیز از این طرح ها استفاده کنند چرا که هدف نشر و گسترش فرهنگ ایرانی – اسلامی است.
این فروشنده لوازم التحریر متذکر شد: تا زمانی که انحصار چاپ طرح های ایرانی – اسلامی بر روی دفترهای یادداشت مدارس برداشته نشود نشر فرهنگ اسلامی در حد حرف و نه عمل باقی خواهد ماند.
چون همه ی مشتریان در خریدهای خود به دنبال جنس با کیفیت هستند و این موضوع حرف اول را در بازار برای گفتن می زند .
وی تاکید کرد: دانش آموزان نیز به هنگام خرید لوازم التحریر به طرح های روی این اقلام بیشتر از کیفیت آن توجه دارند و تمایل دارند چهره های جذاب کارتنی را انتخاب کنند .
درعین حال 90 درصد اجناس موجود در فروشگاه ها چینی است و حتی برخی از کالاهایی که به اسم تولید داخلی وارد بازار می شود از این کشور وارد می شود و در بسته بندی به اسم تولید کشورمان است.
شهریور هر سال، فصل کاری واحدهای لوازم التحریر فروشی است و استقبال از خرید رضایت بخش است و زمان پر رنگ شدن فروش این واحدها، نمایشگاه لوازم التحریر دایر می شود، در حالی که برخی از افرادی که در این نمایشگاه حضور دارند و اقدام به فروش اجناس در این بخش می کنند فاقد مجوز فعالیت هستند.
این افراد فعالان در بخش لوازم التحریر نیستند و مالیاتی هم نمی دهند فقط در عرض یک هفته غرفه ای دایر می کنند و اقدام به فروش می کنند.
اما قیمت لوازم التحریری که تولید داخل است 20 درصد افزایش داشته و قیمت اجناس وارداتی تغییر چندانی ندارد.ما باید به منظور حمایت از تولیدات داخلی سعی در خرید لوازم التحریر داخلی داشته باشیم اما دفتر تولید داخل و خارج در مقایسه هم در یک قیمت هستند ولی تعداد برگه های آن به نسبت خارجی بسیار کم می باشد.
یکی از خانواده ها اظهار داشت : باتوجه به اینکه مدارس توصیه جدی به دانش آموزان به خرید لوازم التحریری دارند که بر روی آنها تصاویر خارجی وجود نداشته باشد، هرچه بازار را جست و جو کرده ام اکثرا طرح های خارجی بیشتر از داخلی بود ؛ پس بیاییم با اتحاد و هماهنگی و افزایش تولیدات داخلی میهن خود را آباد کنیم و فرهنگ صرفه جویی و دوری از اسراف و حمایت از تولیدات داخلی را سر لوحه کار خود قرار دهیم .
البته این وظیفه تمام ار گان ها به خصوص وزارت آموزش وپرورش و رسانه های گروهی و متولیان و دست اندر کاران تعلیم وتربیت کشور است ضمن این که آموزش های لازم و ضروری باید به کودکان داده شود تا در تمام شئونات زندگی صرفه جویی و استفاده بهینه از هر چیزی را بیاموزند و نوشت افزار باکیفیت و جذاب ومتنوع را با قیمت مناسب وارزان را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و از زمان کودکی فرهنگ صرفه جویی را به آنها آموزش و راه رسم زندگی در آینده را برای آنها ترسیم نماییم .
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
آموزش و پرورش یکی از نهادهای اساسی جامعهپذیری و جایگاهی برای ارتقای رشد علمی است؛ آنچه انتظار میرود، تلاش همهجانبه برای رسیدن به این امر مهم است. برای بررسی عملکردی این نهاد باید از جوانب متعددی به آن نگریست. اولین نکته مورد بررسی، بحثهای مربوط به آموزش است که نیاز به تلاشی همهگیر دارد.
این امر از محتوای درسی تا برنامهها و تفکرات آموزشی را شامل میشود و بیتوجهی به آن، پیامدی چون بهحاشیهرفتن آموزش را بههمراه دارد. آینده شغلی دانشآموزی که سالهای زیادی از عمر خود را در محیط آموزشی میگذراند، در گرو برنامهریزیهای فرادستان است که همتی همهجانبه را میطلبد. به آموزش باید نگاه خردمندانهتری کرد و تغییری جدی در آن بهوجود آورد.
جامعهپذیری دانشآموز نکته دیگری است که باید دربارهاش تأملی منطقی کرد. دانشآموز اوقات زیادی از عمر خود را در این نهاد سپری میکند. این نهاد باید بتواند از او شهروندی مطلوب بسازد؛ شهروندی آگاه که به حقوق حقه خویش واقف باشد. طبعا تحقق این اهداف مهم، به برنامهریزی جدی همه فرادستان از بالا تا پایین نیازمند است. برنامههای کلی و جامع این امر با بهرهگیری از اندیشههای صاحبان فکر در امر تعلیم و تربیت تدوین میشود و اجرای درست آن با برنامهریزیها و خلاقیتهای مدیران مناطق مختلف براساس فضای موجود در آنجا امکانپذیر خواهد بود.
مدیر آموزشوپرورش نیروی خلاقی است که برنامهریزیهای درست و همهجانبه او میتواند هرگونه شائبهای را از بین ببرد. توجه جدی به قابلیتها بدون درنظرگرفتن حاشیهها اولین نکته موفقیت محسوب میشود. طبعا کسانی میتوانند موفقتر باشند که کمتر به هر دری میزنند تا همچنان روی صندلی چرخان بمانند.
آموزشوپرورش نیازمند تحولی جدی است؛ تحولی که منتج به ارتقای آموزشی و پرورشی در این نهاد مهم شود. محیط اداری نباید عاری از تفکرات آموزشی که صفت مشخصه این نهاد مهم است، باشد. باید قابلیتها را در همه گروهها جستوجو کرد. باید به آنهایی توجه کرد که بینش آموزشی بیشتری دارند و خدایناکرده تملق و... آنها را به این سو نکشانده است.
باید اندیشید که چرا ترکتحصیلها اتفاق میافتد؟
چرا همچنان باید دانشآموز بازمانده از تحصیل داشت؟ چرا با وجود این نهاد مهم باز هم باید شاهد بروز ناهنجاریهای اجتماعی بود؟ و... .
بیشک توجه به اینها نیازمند آسیبشناسی جدی است. بیگمان رفع این مشکلات فقط در قالب مکتوبات بخشنامهای امکانپذیر نیست. باید همه آنهایی که در هر جایگاهی اعم از اداری یا آموزشی قرار دارند به وظایف خویش واقف بوده و بهدرستی به انجام آن بپردازند.
نکته قابلتأمل دیگری که همواره به آن بیتوجهی میشود این است که چرا عدهای به هر دری میزنند تا وارد محیط اداری شوند یا اگر در محیط اداری هستند تلاش میکنند تا همچنان در آنجا بمانند و گاه به هیچ قیمتی حاضر به خروج از آن نیستند.
محیط اداری تافتهای جدابافته نیست که فقط به آن، توجهی خاص شود و تلاش شود تا عدهای خاص در آنجا ورود پیدا کنند، اگرچه باید قبول کرد که به سهم خود باید از توجه بالایی برخوردار باشد. محیط اداری باید جایگاهی برای برنامهریزیهای آموزشی باشد که آنهم نیازمند وسعت دید و اندیشه است.
آنچه انتظار میرود، ایجاد یک محیط خلاق و با برنامه از همه گروههای مختلف است که مبتنیبر حقوق شهروندی آنها باشد. کادر اداری آموزشوپرورش باید خلاقانی باشند که دغدغه آموزشی دارند، جز به آموزش نمیاندیشند و تمام هدفشان این است که بتوانند در راه پیشبرد اهداف آموزشی مؤثر باشند.
مخلص کلام اینکه مدیران باید آگاهانهتر به مسائل نظر افکنند، جز به تفکر آموزشی نیندیشند، مراقب آنانی باشند که جز تملق هیچ ندارند، مجموعه خویش را با درایت انتخاب و تلاش کنند تا آموزشوپرورش را به سمت تحولی جدی و بنیادین پیش ببرند.
روزنامه شرق
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار /
پیرو اطلاعیه قبلی سازمان معلمان ایران ( این جا ) در مورد برگزاری مجمع عمومی و نیز انتخابات شورای مرکزی به اطلاع می رساند :
مجمع عمومی سازمان معلمان ایران به منظور بررسی و تصویب اساسنامه و مرامنامه جدید و نیز تعیین اعضای شورای مرکزی و ارکان سازمان در روز سه شنبه 24 / 9 / 1394 از ساعت 30 / 15 الی 18 در باشگاه فرهنگیان واقع در خیابان کارگر جنوبی ، میدان حر ، خیابان کمالی ،خیابان کاشان ، روبه روی درمانگاه ولی عصر ( عج ) برگزار می گردد .
حضور اعضای محترم مزید امتنان خواهد بود .
( با توجه به پیشنهاد برخی از فرهنگیان و معلمان جهت برگزاری مجمع در یک مکان بزرگ تر و نیز سهولت دسترسی بیشتر ، خبر روزنامه اعتماد مورخ یکشنبه 15 / 9 / 94 تصحیح می گردد . )
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار /
مطابق با این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های 1377 تا 1381 به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 28 مردادماه سال 1392 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.
ایرنا
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .