صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در نشست محجوب با شورای نویسندگان«سخن معلم» تاکید شد؛

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : شورای نویسندگان سخن معلم قابلیت آن را دارد که با قلم و کار‌شناسی مسائل و بیان چالش‌های آموزش و پرورش و معلمان این مسیر را نشان دهد و حتی تشکل‌ها و گروه‌های دیگر را بیدار و فعال کند

ایلنا: علیرضا محجوب، نماینده مجلس و دبیر کل خانه کارگر با شورای نویسندگان «سخن معلم» دیدار کرد.

« مدیر گروه سخن معلم » : نگاهی اجمالی به عملکرد مجالس از دوره اول تا نهم نشان می‌دهد که متاسفانه آن‌ها در برابر آموزش و پرورش و معلمان عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در این نشست گفت: حرکت صنفی تابع آرامش و برنامه است و باید معطوف به نتیجه باشد.

محجوب تاکید کرد:  مهم این نیست که در مجلس چه کسی باشد. ماهیت حرکت از این طرف، ماهیت مقابله از آن طرف را می‌سازد. کنش صحیح موجب واکنش صحیح است و بالعکس.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: کنش‌های صنفی در معلمان و آموزش و پرورش باید با کمترین هزینه و تلفات همراه باشد، در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم که با افراط و تندروی هیچ دستاورد پایداری نخواهیم داشت.

محجوب ضمن اعلام این نکته که در مجلس اشتیاق برای کار کردن برای معلمان وجود دارد، اذعان کرد: این مساله کافی نیست که فقط خواسته وجود داشته باشد، بلکه برای تحقق آن خواسته باید راه حل وجود داشته باشد.باید به نماینده حامی معلمان، راهکار‌های عملی و اجرایی ارائه شود. در غیر این صورت او به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد.

محجوب تاکید کرد: این شورا و این جمع قابلیت آن را دارد که با قلم و کار‌شناسی مسائل و بیان چالش‌های آموزش و پرورش و معلمان این مسیر را نشان دهد و حتی تشکل‌ها و گروه‌های دیگر را بیدار و فعال کند.

در ابتدای این نشست « مدیر گروه سخن معلم » با اشاره به حضور محجوب در مدرسه و  کلاس تدریس‌اش، گفت: شما در کلاس درس حضور پیدا کردید و با سعه صدر به پرسش‌های دانش آموزان پاسخ دادید و بنده به عنوان معلم آن کلاس از اینکه می‌دیدم؛ دانش آموزان از نزدیک با یک نماینده مجلس گفت‌و‌گو می‌کنند و حتی بی‌پرده انتقاد می‌کنند، خوشحال بودم.

علی پورسلیمان، در ادامه ضمن بیان سوابق و تجربیات خود افزود: از سال ۸۷ وبلاگی را با نام سخن معلم راه‌اندازی کردم. از حدود ۳ سال پیش و در روز ۱۳ آبان این وبلاگ به سایت رسمی تبدیل شد و خوشبختانه تاکنون توانسته است در حوزه آموزش و پرورش و معلمان و در عرصه خبر و تحلیل تاثیرگذاری قابل قبولی داشته باشد.

وی ادامه داد: « گروه سخن معلم » در حال حاضر با بسیاری از استان‌های کشور و با معلمان آن در ارتباط و تعامل است و هدف ما در آموزش و پرورش تاسیس و تثبیت « تفکر انتقادی» و « گفت‌و‌گو » به عنوان حلقه مفقوده در چرخه نظام تعلیم و تربیت است.

در این فرآیند قصد داریم که فرهنگیان و معلمان به تدریج با مفاهیم کار جمعی و گروهی آشنا شده و از فرهنگ شفاهی فاصله بگیرند. فرهیختگان باید در رسانه حضور پررنگ و محسوسی داشته باشند. معلمان باید بیاموزند که کار فردی به نتیجه نمی‌رسد و الزام رسیدن به هدف کار تشکیلاتی و قانونی است.

« مدیر گروه سخن معلم » تصریح کرد: نگاهی اجمالی به عملکرد مجالس از دوره اول تا نهم نشان می‌دهد که متاسفانه آن‌ها در برابر آموزش و پرورش و معلمان عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

پورسلیمان با مخاطب قراردادن محجوب تاکید کرد:‌ ای کاش جنابعالی فرصت داشتید و در مجلس شورای اسلامی نقش پررنگ‌تری در آموزش و پرورش و مسائل معلمان ایفا می‌کردید.امید است که در مجلس دهم این موضوع جامه عمل بپوشد.

پورسلیمان ضمن اشاره به طرح ایده تشکیل « فراکسیون صنفی معلمان » در مجلس دهم گفت: هدف این فراکسیون باید گفتمان‌سازی و فضاسازی برای طرح آموزش و پرورش و مسائل معلمان باشد. باید فضا توسط این هسته به گونه‌ای طراحی شود که نگاه یک نماینده مجلس به آموزش و پرورش فقط یک « ماشین رای » نباشد.

متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس از آموزش و پرورش می‌خواهند که همراه آنان باشد، اما آنان با این مجموعه همراهی و همدلی ندارند.

پورسلیمان افزود: این فراکسیون باید به گونه‌ای عمل کند که آموزش و پرورش در نگاه اول جامعه و مسئولان قرار بگیرد.

 شهسوارزاده، عضو دیگر شورای نویسندگان سخن معلم نیز در ادامه این جلسه ضمن مقایسه کارگروهی و تشکیلاتی میان جامعه کارگران و  معلمان تاکید کرد: معلمان باید تابع الگوهای کار جمعی باشند.

وی با اشاره به رشد تصاعدی آمار بازدیدکنندگان سایت سخن معلم گفت: تعداد مشارکت خوانندگان این سایت از طریق ارائه نظر، رشد ۶ برابری داشته است.

شهسوارزاده از هممه فرهنگیان و معلمان کشور در خواست کردکه حضور موثر و پررنگ در رسانه‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد که هدف گروه سخن معلم تلاش برای شکل گیری عزم ملی برای تحول واقعی و اصلاح ساختار مناسبات برای یک آموزش و پرورش نوین است.

 فرخنده قربانی مقدم، عضو شورای نویسندگان سخن معلم نیز ضمن معرفی مججوب به عنوان نماینده‌ای که دارای روحیه عدالت طلبی است؛ گفت تکریم و منزلت معلمان در کنار تامین معیشت آنان صورت عملی به خود می‌گیرد.

ایشان ضمن انتقاد از عملکرد کارگروهی که برای پی گیری مطالبات معلمان و توسط رئیس جمهور تشکیل شد خواهان حضور و نظارت پر رنگ‌تر نمایندگان مجلس برای این وضعیت شد.

در ادامه، جواد محجوب مدیر سایت فرهنگیان نیوز به عنوان یکی از مدعوین این نشست، مشکل مهم فرهنگیان و معلمان را سرخوردگی دانست.

وی تصریح کرد:  معلمان از سازمان آموزش و پرورش تقریبا قطع امید کرده‌اند.

وی نقش  علیرضامحجوب (نماینده محترم مجلس) را در این زمینه راهگشا دانست، گفت: ایشان توانسته است برای کارگران مدل موفقی در پی گیری مطالبات صنفی آنان ارائه نماید.

مهدی خلیلی دیگر عضو شورای نویسندگان سخن معلم ضمن تاکید بر الزام منطقی منزلت در کنار معیشت گفت: در همه کار‌ها و حتی مسائل اقتصادی باید نگاه فرهنگی وجود داشته باشد.

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

نشست شورای نویسندگان سخن معلم با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر کل خانه کارگر

پایان گزارش /


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

شنبه, 05 دی 1394 17:12 خوانده شده: 1287 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/10/06 - 11:03
جناب محجوب چرا کنش مگر دیگر ادارات کنش دارند و شما واکنش داشتید حقوق افرادشان را فراهم نمودید چرا باید کنش برای جامعه فرهنگی باشد باز متاسفم برای عضو کمیسیون اجتمایی که هنوز جایگاه کنش و واکنش را ندانسته مگر ما با نگاه دینی جامعه را نمی چرخانیم چه کنشی و چه واکنشی اگه هر چیز بر اساس قانون باشد برو قانون خدمات کشوری را دقیق اجرا کن و نیازی به کنش نیست خودت هم به زحمت نینداز .....
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/06 - 20:14
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي ناشناس
بنده به دليل حضور در جلسه با دبير کل خانه کارگر بعرض مي رسانم :

1. ايشان مي فرمودند که تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش مط توانند از تجربيات فعاليت صنفي چندين ساله خانه کارگر بهرهمند شوند .
2. همانطور که اين تشکل صنفي توانسته است با کنش مناسب مسئولان را به واکنش مناسب وادار نمايد. تشکل هاي صنفي معلمان هم بايد کنش هاي مناسب را دنبال کنند .
3. همانطور که حضرتعالي و کليه همکاران محترم اطلاع دارند نظام پزشکي ، نظام پرستاري ، کانون وکلا ، نظام مهندسي و ... در جامعه فعال مي باشند و با کنش هاي مناسب مسئولين را وادار به واکنش مناسب مي کنند .
بنده دليل مخالفت حضرتعالي را در رابطه با فرمايشات آقاي محجوب را متوجه نشدم . مگر تشکل گرایي ، کار کارشناسي ، تعامل با مسئولان و ... تنها راه حل خروج آموزش و پرورش از بحران نمي باشد . پس چرا شما با دلايل موهوم بيان ارزشمند دبير کل خانه کارگر را مخدوش مي نماييد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1394/10/06 - 11:09
جای شرمندگی زیاد برای مجلس و هم برای آقای محجوب دارد که بعد از چند دوره نمایندگی مجلس و دبیر کلی خانه کارگر هنوز چالش های وزارت آموزش و پرورش را نمی دانند این نماینده ها تا حالا کجا بودن الان چون زمان انتخابات هست سرو کله شان پیدا شده و سخن معلم حرف می زنند و متاسفم برای گردانندگان سایت که زمینه را برای اینها فراهم می کنند .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/06 - 21:12
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي ناشناس
بنده به دليل حضور در جلسه با دبير کل خانه کارگر بعرض مي رسانم :

1. اقاي محجوب عضو کميسيون اجتماعي مجلس و دبير کل خانه کارگر (يک تشکل صنفي کارگري ) هستند.
وقتي شوراي نويسندگان " سخن معلم " که مدافع منافع صنفي معلمان است با ايشان ديدار مي کنند طبيعي است که دبير کل بزرگترين تشکل کارگري با توجه به تجربيات ارزشمند خود، بحث کنش مناسب را مطرح نمايند .
2. نامبرده بيان مي فرمايند که مهم نيست چه کسي نماينده مجلس شوراي اسلامي باشد . مهم انست که تشکل هاي مدني فعال در آموزش و پرورش پس از کار کارشناسي و مطالعه چالش ها با مسئولان وارد تعامل و گفتگو شوند .
3. اگر شرمندگي از اوضاع در آموزش و پرورش مطرح باشد قطعأ روي سخن با کميسيون اجتماعي و دبير کل خانه کارگر نخواهد بود .
4. با توجه به آنکه براي اصلاح آموزش و پرورش نياز به عزم ملي داريم ، آيا برخورد هاي سطحي و رنجش خاطر دبير کل قشر عظيم جامعه کارگري به بهانه هاي واهي کار پسنديده اي مي باشد ؟
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
معلم 1394/10/06 - 16:33
ایشان تازه بعد از چهار سال وشاید هم بیشتر تجربه میگویند شما به ما راهکار ان هم از نوع بدون هزینه ارایه کنید تا مبادا خدای نکرده موقعیت نپایندگیمان به خطر نیفتد! وبعد اقای پور سلیمان مگویند ازمجلس اول تا نهم هیچ کار قابل توجه برای فرهنگیان انجام نشده به ایشان مگوییم از حالا به بعد هم کاری انجام نخواهد شد بنا بر این خودتان را با این حرفها مثل تشکیل فراکسیون وکار صنفی دلخوش نکنید که اصلا قابلیت اجرا ندارد
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/06 - 21:23
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي معلم
همانطور که جناب آقاي پور سليمان و حضرتعالي مي فرماييد :
تشکيل فراکسيون معلمان ، فعاليت صنفي در بستر اجتماعي ، ايجاد عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش و ... راهکار خروج از بحران آموزش و پرورش است .
تفاوت آقاي محجوب با شما ( تفاوت آقاي پورسليمان با شما ) در اين است که آقايان محجوب و پورسليمان و... تلاش مي نمايند تا اين مهم محقق شود و عده اي بسيار بسيار محدود تخم يأس و نا اميدي در جامعه مي پاشند !
از شما استاد بزرگوار جناب آقاي معلم تقاضاي عاجزانه دارم که به صف تلاشگران بپيونديد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 -1 --
دبیر 1394/10/06 - 16:45
خدا حافظ برای همیشه سایت سخن معلم ....محافظه کاری هم حدی دارد
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/06 - 21:40
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي دبير
اگر تلاش براي ايجاد فراکسيون فرهنگيان در مجلس شوراي اسلامي ، تعامل نهاد هاي مدني غير از معلمان براي ايجاد عزم ملي جهت اصلاح آموزش و پرورش محافظه کاري است .
پس بنده به همراه خيل عظيم نويسندگان ، نظر دهندگان ، پاسخ دهندگان و خوانندگان محترم به سايت وزين " گروه سخن معلم " سلام عرض مي کنيم و با کساني که بذر يأس و نااميدي مي کارند خداحافظي مي کنيم .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/10/06 - 23:56
برادر عزیز جناب اقای شهسوارزاده ما همه این راه ها را امتحان کرده ایم تلاش برای اصلا حات در مملکت تک صدایی به سرانجام نخواهد رسید این را هر انسان اهل تفکر که حافظه بلند مدتش دچار مشکل فراموشی نشده است وروند انقلاب را از اغاز تا امروز مد نظر دارد ودر تاریخ صد ساله ایران مطالعه اندگی هم دارد به خوبی می تواند روند امور را پیش بینی گمد من هم خیلی دلم می خواست مثل شما خوشبین باشم ولی به قول بزرگی هرگز کوری را به خاطر ارا مشش تحمل مکن شما بهتر ازمن می دانید امها که ارزشش را داشتند و دلسوز بودند واز بینش برخوردار دیگر نیستند و اینها که وارد مجلس میشو ند کوتوله ها یی هستند که عملا همانطور که اقای پور سلیمان هم گفتند 9دوره است که هنوز کار فابل توجه ای ارایه ندادند بنابراین ما نیز به انهایی که برای منافع حودشان به فرهنگیان در باغ سبز!نشان می دهند مگوییم :لکم دینکم ولی الدین "شما به دین خودتان وما نیز به دین خودمان"
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/25 - 21:45
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي معلم
چه با دقت و بدون احساسي شدن به بررسي تاريخ پرداخته ايد .
در تحليل تاريخي شما بنظر مي رسد که يک نکته مغفول مانده است . آن هم نقش تشکل هاي مدني مي باشد .
تشکل هاي مدني اگر براساس کار کارشناسي شده موضوع يا موضوعاتي ( قابل دسترسي ) را هدف قرار بدهند و از حمايت عموم جامعه بهرهمند شوند به نتيجه مطلوب مي رسند .
تاريخ يکصد ساله کشور عزيزمان ايران و تاريخ ديگر کشور ها گواه اين مهم است .
اي کاش مي شد با بستن چشم ها و آرزو کردن جامعه به ايده آل ها مي رسيد . ولي قانون حاکم بر اجتماع چنين است :
تا امتي نخواهد و تلاش نکند که سرنوشتش تغيير نمي کند .
اين تئوري :
" شما به دين خود و ما به دين خودمان "
يعني ادامه همان مسيري که شما از آن گله نموده ايد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
بینوایان 1394/10/18 - 01:22
نظر به اینکه مجلسی که فرمایشی است و از تیغ شورای نگهبان می گذرد قدرت چندانی در حل بحران آموزش و پرورش ندارد.!
اصلاح طلب ترین دولت و مجلس ششم نتوانستند ساده ترین طرح اصلاح قانون مطبوعات را مطرح کنند تا قانونی در دفاع از حداقل های آزادی در حمایت از روزنامه نگار و متفکر دارای ایده تصویب شود.
با تقدیر و تشکر از همکاران فعال در صنف
در ابتدایی ترین راه حل برای رسیدن به صنف مسنجم لازم میدانم چند نکته در خور تامل رو یاد آور شوم
1- حمایت و سماجت با حداکثر توان صنف فرهنگیان از آزادی معلمان زندانی که تنها «به جرم دفاع صادقانه از حقوق صنفی» در زندانند
2- بازگشت به بند بند اصول قانون اساسی که حداقل ها رو از این طریق می توان به آموزش و پرورش بازگرداند
پاسخ + 0 0 --
بینوایان 1394/10/18 - 01:23
3- - تهیه قانون منسجمی در مجلس که پشتیبان تشکل صنفی فرهنگیان باشد تا همکار بخاطر حداقل ابراز عقیده و دفاع از حداقل های حقوق اولیه خود به جرم اقدام علیه امنیت به زندان نرود
4- نبود اعتماد به تشکل صنفی فرهنگیان و نبود گارانتی و پشتوانه قانونی و امنیتی ؛ راهکاری برای ایجاد اعتماد و پیوستن همه فرهنگیان محترم به این صنف ارائه شود
5- نظر به اینکه ساختار قدرت بر فرسایش آموزش و پرورش نظر دارد( با توجه به هزینه ناچیزی که صرف می کند) و تنها خروجی این سیستم فرسایشی افرادیست بیسواد و نمایندگان و مدیرانی از نظر کیفی بیسواد تحویل جامعه آینده دهد ، لازمه فریاد به گوش قوای سه گانه
پاسخ + 0 0 --
بینوایان 1394/10/18 - 01:23
6- نظر به اینکه در جامعه محافظه کاری به سر می بریم و پرورش یافته نظام تعلیمی و پرورشی ریا و محافظه کاری هستیم باز ، بازگشت به قانون شدن پشتوانه ی بند های 1 تا 4 و بند 5 بالا روشن شدن هدف آموزش و پرورش از تولید قالب ذهن عناصر فکری فردا
و حداقل های آزادی در نوشتن روزنامه ها ، حالا بماند که حداکثر توان مجلس نمی توند درحداقل مسائل صدا و سیما تحقیق و تفحص کند، یا از موجودیت احزاب دفاع کند

7- ایجاد کانون تفکر واگرا و خلاق در صنف برای ایده یابی های ممکنه
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/25 - 22:18
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي بينوايان
چه با دقت موارد مورد نظر خود را بيان نموده ايد :
فقط مشخص نفرموده ايد که به نظر حضرتعالي حضور در تشکل هاي مدني مقدم بر موارد اشاره شده است ؟ که در اين صورت در مقدمه با شما کاملأ موافق هستم . نه با اهداف تعيين شده که تشکل هاي مدني پس از پذيرش مقدمه مي تواند براي تعيين اهداف با هم مذاکره کنند و به اهداف مشترک برسند .
ولي اگر تصور مي کنيد که تا اين شرايط آماده نشود نبايد پا در ميدان نهاد .
بايد بگويم که اگر عمر حضرت نوح را هم داشته باشيد تا پا در ميدان براي اصلاح امور نگذاريد هيچ تغيير مثبتي رخ نخواهد داد.

تشکل هاي مدني اگر براساس کار کارشناسي شده موضوع يا موضوعاتي ( قابل دسترسي ) را هدف قرار بدهند و از حمايت عموم جامعه بهرهمند شوند به نتيجه مطلوب مي رسند .


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/10/25 - 22:19
ادامه پاسخ :


تاريخ يکصد ساله کشور عزيزمان ايران و تاريخ ديگر کشور ها گواه اين مهم است .
اي کاش مي شد با بستن چشم ها و آرزو کردن ، جامعه به ايده آل ها مي رسيد . ولي قانون حاکم بر اجتماع چنين است :
تا امتي نخواهد و تلاش نکند ، سرنوشتش تغيير نمي کند .
بهشت را به بهاء مي دهند نه به بهانه

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور