صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

چرا معلمی را انتخاب کردم ؟

خراسان جنوبی

منتشرشده در نامه های دریافتی

صندوق ذخیره فرهنگیان و نقدی بر عملکرد و تاریخچه فعالیت در گفت و گو با آقای حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش ، سخن معلم با اشاره به سخنان احساسی و پوپولیستی آقای حاجی بابایی در جلسه استیضاح مرتضی حاجی (شهریور 83 ) که گفته بود : "آیا یک معلم پیدا نمی شود که مدیر عامل شود ؟ برود عضو هیات مدیره شود ؟" از ایشان می پرسد : "شما پس از رسیدن به مقام وزارت چقدر برای تحقق این گفته خودتان تلاش کردید ؟ چند معلم گچ به دست را وارد تشکیلات صندوق کردید ؟"

احتمالا هدف مصاحبه کننده این است که  به آقای حاجی بابایی بگوید شعار دادن آسان است اما تحقق شعارها دشوار .

همان گونه که ایشان نتوانست شعارهایی که در دوره نمایندگی مجلس در حمایت از معلمان داد ، را بعد از رسیدن به وزارت ، اجرایی کند. معلم گچ به دست تعریف روشنی دارد یعنی معلمی که ابلاغ تدریس دارد و در مدرسه ای مشغول به کار است. منظور از هیات مدیره هم هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان است.

آقای حاجی بابایی در پاسخ خود را به کوچه علی چپ زده و می گوید : "سوال خیلی زیبایی است! ...وقتی من در صندوق ذخیره ورود پیدا کردم دیدم روند خیلی پویایی نیست . 15  نفر را به عنوان هیات امنا انتخاب کردم . از هر جایی یک تخصص آوردیم و از فرهنگیان هم 3 تا 4 نفر بودند ...."

سخنان وزیر هر چند ادعا می کند که : "مستند آن هست و گزارش کار آن را هم دارم . " اما دقیق نیست. اولا سوال در باره هیات مدیره بود و نه هیات امنا . ثانیا اغلب اعضای حقیقی هیات امنا قبل از آمدن حاجی بابایی در این سمت بودند و حاجی بابایی تغییر مهمی در ترکیب هیات امنا نداد.به عنوان مثال سید محمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات با حاشیه های فراوان قبل از ایشان و در دوره ایشان عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بود.    

غلامرضا کرد زنگنه، سید رحمت الله اکرمی و سید حسین شبیری ،محمود بهمنی، سید محمد جهرمی، سعید رسولی، علی صدوقی، غلامرضا گرایی نژاد ، یوسف نوری،  نورالله حيدري، سیدعلی یزدیخواه، اعضای هیات امنا هیچ کدام معلم نبودند .

سوال سخن معلم در باره انتصاب یک معلم به عنوان "مدیرعامل" یا "عضو هیات مدیره" است که آقای حاجی بابایی بحث را به "هیات امنا" می کشد . با این حال نمی تواند حضور  یک معلم گچ به دست را در ترکیب هیات امنا یا هیات مدیره اثبات کند.

منظور من و احتمالا پرسش کننده در جلسه مصاحبه این نیست که یک معلم گچ بدست را که مثلا در مدرسه ریاضی درس می دهد از مدرسه ببرند خیابان عطار و مدیرعامل یک موسسه بزرگ با سرمایه 6 هزار میلیارد تومان بکنند. کار اقتصادی مانند تدریس ریاضی  نیاز به تخصص و تجربه دارد.

بحث این است که برخی از سیاست مداران چگونه با سردادن وعده های پوپولیستی و حرف های احساس برانگیز  درصدد دل ربایی از مردم بر می آیند و اصولا به اجرایی بودن و عقلانی بودن شعارهای خود توجه نمی کنند !

 آقای حاجی بابایی،  وزیر وقت آموزش و پرورش را به خاظر اینکه یک معلم را مدیر عامل صندوق نکرده ،سرزنش می کند و مستحق برکناری یا استعفا می داند اما حالا که خودش هم مثل مرتضی حاجی معلم گچ به دست را وارد هیات مدیره نکرده، می رود سراغ ترکیب هیات امنا !

تازه خیلی سریع از روی این هم رد می شود و می گوید :  "می خواستیم رئیس صندوق را انتخاب کنیم ....رفتند و بررسی کردند و یک نفر به نام آقای " امید علی " را در یکی از شرکت ها پیدا کردند." منظورش از رییس صندوق مدیرعامل صندوق است.

 آقای حاجی بابایی در اینجا عمدا بخشی از تاریخ صندوق ذخیره فرهنگیان را حذف می کند. آقای امیدعلی در سوم اسفندماه سال 90 به عنوان مدیر عامل انتخاب شد. به عبارتی آقای بهروز امیدعلی،  28 ماه بعد از نشستن آقای حاجی بابایی بر صندلی وزارت آموزش و پرورش مدیرعامل شد !

چرا حاجی بابایی از روی این دوره 28 ماهه می پرد و حرفی از مدیرعاملی محمدعلی شایسته نیا نمی زند؟

آیا در این قسمت سیاه چاله ای وجود دارد که وزیر سابق از ورود به آن هراس دارد؟  جالب اینکه امیدعلی در دوره فانی هم در هیات مدیره ابقا شد.

در دوره 28 ماهه ای که آقای محمدعلی شایسته نیا مدیرعامل صندوق ذخیره بودند چه اتفاقاتی درصندوق افتاد که آقای حاجی بابایی دوست ندارد در باره آن صحبت کند؟

آقای شایسته نیا در دوره علی احمدی در سال 86 به عنوان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب شد. قبل از آن در انصارالمجاهدین فعالیت اقتصادی می کرد. بعد از آمدن حاجی بابایی در سمت خود تثبیت شد. موضوع مدیرعاملی شایسته نیا در سال 89 و 90 به یکی از موارد اختلافی وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس تبدیل شد و آقای حاجی بابایی سفت و محکم پای دفاع از شایسته نیا ایستاد.

در اردیبهشت سال 90 تعداد ۴۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حمید‌رضا حاجی بابایی‌ وزیرآموزش وپرورش خواستار عزل محمد علی شایسته‌نیا از مدیرعاملی صندوق ذخیره‌ فرهنگیان شدند. مهم‌ترین دلایل اصرار نمایندگان بر عزل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، عضویت ایشان در هیات مدیره‌های مختلف با پاداش‌های مجزا، عدم رضایت اعضای صندوق از سوددهی آن، تأسیس شرکت‌های مختلف در زیرمجموعه‌ صندوق ذخیره فرهنگیان و زیان‌ده بودن برخی از این شرکت‌ها و کارشکنی در مسیر بازرسی نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات مجلس و سازمان بازرسی کل کشوربود.

 آقای حاجی بابایی در همان زمان بارها در کمیسیون آموزش مجلس و صحن علنی  از آقای شایسته نیا دفاع کرد و گفت که قرار نبوده مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان برکنار شود. البته دفاع آقای حاجی بابایی از مدیرانش از جمله آقای شایسته نیا در خور تقدیر است، بنده هم از ایشان قدردانی می کنم . اما اینکه در مصاحبه با سخن معلم ، تاریخ صندوق را از اسفند 90 بازگو می کند و در باره 28 ماه دست دست کردن و مماشات با مدیران صندوق که منصوب وزرای قبل بودند چیزی نمی گوید ،برای من و احتمالا بسیاری از خوانندگان مصاحبه سوال برانگیز است .

شاید آقای حاجی بابایی به خاطر داشته باشند که در سال 90 علاوه بر شکایت دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش به خاطر نوشتن یک یادداشت انتقادی درباره  صندوق ذخیره فرهنگیان در روزنامه آرمان ، آقای شایسته نیا از من به دادگاه فرهنگ و رسانه  شکایت کرد.

شکایت صندوق با تغییر مدیریت عامل از سوی آقای امیدعلی پیگیری نشد. به خاطر اینکه تلقی برخورد شخصی ایجاد نشود، درباره مدیریت آقای شایسته نیا اظهار نظر نمی کنم ، با این حال پرش آقای حاجی بابایی از روی یک دوره 28 ماهه ، این شائبه را ایجاد می کند که با حذف این دوره طولانی از تاریخ صندوق احتمالا قصد پنهان کردن چیزی را دارد و یا قادر به دفاع از مدیریت صندوق در این دوره نیست.  

به نظر من جمله درخشان حاجی بابایی در این بخش این جمله بود : "وزیر [آموزش و پرورش ]که نباید بانک داری کند " آقای حاجی بابایی می گوید که بانک داری و تاسیس شرکت بیمه و فعالیت های اقتصادی کار وزارت آموزش و پرورش نیست.

به گمان من این سخن درستی است و این حکم قابل تسری به صندوق ذخیره فرهنگیان هم است. صندوق ذخیره یادگاری از یک دوران سپری شده است که وزارتخانه ها دنبال کار اقتصادی و درآمدزایی و شرکت داری بودند. این روش که هر وزارتخانه ای کار اقتصادی بکند و هزینه های خود را پوشش بدهد منجر به نوعی فئودالیسم اداری می شود. تقسیم کار در جامعه و دولت مدرن امری پذیرفته شده است.  

صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل  عدم نظارت دقیق و گستردگی فعالیت ها و تاسیس ده ها شرکت تو در تو و حضور افراد سیاسی در راس آن مستعد فساد است.

در گذشته مطالبی در باره معاملات مشکوک چند صد میلیاردی زمین توسط این موسسه و پرسه زدن دلال ها در اطراف صندووق نوشته ام.

آنچه صندوق را سرپا نگهداشته معاملات املاک و تورم در اقتصاد است.

 با این حال چون در آموزش و پرورش انباشت تجربه صورت نمی گیرد معمولا هر وزیری از نقطه سرخط شروع می کند .

مطمئنم که به فرمایش درست آقای حاجی بابایی  و عریض بنده توجهی نمی شود. وجود صندوق ذخیره فرهنگیان صرفا منبعی برای ایجاد رانت است. بهترین کار انحلال صندوق است.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در اقتصاد

معلمان فداکار گمنام   در طول تاريخ اين كشور همواره كساني بوده‌اند كه تمامي سال‌هاي مفيد زندگي خود را صرف نوعي خدمت به مردم و مملكت كرده‌اند و كسي هرگز نامي از آنها نشنيده و هيچ نهادي نيز به ايشان، توجه نداشته است.

يكي از اين افراد پيرمرد 77 ساله‌اي است كه از سال 1340 كه به عنوان آموزگار استخدام شد، تاكنون يعني حتي سال‌ها پس از بازنشستگي، مشغول خدمت در مدارس است. وي در تمامي اين مدت به صورت دو و حتي گاه سه وقته، به تدريس اشتغال داشته است و هنوز هم با وجود عمل باز قلب و ضعف چشم و مشكل پروستات، و داشتن داماد و عروس و نوه و نتيجه، هر روز، حتي در بدترين روزهاي سرد زمستان، ساعت 6 صبح از شهرك فرهنگيان خود را به ايستگاه اتوبوس مي‌رساند و منتظر مي‌ايستد تا با اتوبوس و مقدار زيادي پياده‌روي، به مدرسه برسد و بازگشتش به منزل نيز در تاريكي هوا است! به اين ترتيب، با احتساب ساعات اداري، وي در حدود 110 سال در آموزش و پرورش به كار مشغول بوده است و حقوق بازنشستگي‌اش ـ با داشتن همسر مسن و بيمار و 2 پسر خانه‌نشين به دليل بيماري و وفور بيكاري ـ فقط در حدود يك ميليون تومان در ماه است! اما با وجود همة اين دشواري‌ها و گراني‌هاي سرسام‌آور، و علي‌رغم كهولت سن، اين مرد بزرگوار از خودگذشته همچنان آرام و بي سر و صدا به كار مشغول است و آن قدر به كار خود عشق مي‌ورزد كه به كرات اظهار داشته است كه دلش مي‌خواهد كه پس از مرگ، در يك مدرسه دفن شود!

اين مرد نازنين كه هرگز فرايض ديني را هم فراموش نمي‌‌كند، هيچ تفريحي به جز سر و كله زدن با دانش‌آموزان نمي‌شناسد و به گونه‌اي از بچه‌هاي مدرسه سخن مي‌گويد كه گويي همه آنها فرزندان خود وي هستند.

شايد باور نكنيد كه به جز يك دو سفر به مشهد مقدس، تقريباً هيچيك از شهرهاي ايران را نديده است! نام وي « شجاع‌الدين حسن‌زاده » است و طي اين سال‌ها، مسئولان پيشين و امروزي آموزش و پرورش حتي با دو خط نامه از او ياد نكرده‌اند و طبيعتاً هيچ امتياز ويژه‌اي هم ندارد.

چقدر مناسب و حتي لازم و صواب و ثواب است كه مسئولان اين وزارتخانه نيم‌نگاهي به اين قبيل افراد خدمتگزار بدون سر و صدا داشته باشند و اگر چيزي به حقوق بازنشستگي وي اضافه نمي‌كنند، لااقل به عنوان سپاس يا تشويق، با هزينه وزارتخانه وسايل مسافرت وي و همسرش را به چند شهر كشور فراهم سازند.

روزنامه اطلاعات

بخشنامه نحوه موافقت با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۴   بخشنامه نحوه موافقت با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۴ موضوع مصوبه شماره ۵۰۹۶۰ مورخ 3 / 4 / 1394  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5 / 6 / 86  و قانون تمدید آن:

در اجرای بند (ج) تبصره (۱۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مذکور بدون سنوات ارفاقی و با رعایت موارد زیر مجاز می‌باشد:

۱- بازنشستگی پیش از موعد کارکنان با رعایت قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و آیین‌نامه اجرایی آن و سایر قوانین و مقررات ذیربط در سقف حداکثر پنج درصد (۵%) اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی (ملی و استانی) با مسؤولیت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور، بدون سنوات ارفاقی و با پرداخت کامل پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی موضوع ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سقف حداکثر پنج درصد (۵%) اعتبارات هزینه‌ای مجاز است.

۲- ارائه درخواست استخدام جدید به جای افرادی که از محل مجوز بند (ج) تبصره (۱۸) بازنشسته می‌شوند موضوعیت ندارد و هرگونه استخدامی در چارچوب نظام جامع نیروی انسانی که از سوی شورای عالی اداری ابلاغ شده است، امکان‌پذیر می‌باشد.

۳- دستگاه‌های اجرایی موظفند در مقاطع شش‌ماهه فهرست کارکنانی را که از محل مجوز مذکور بازنشسته شده‌اند با قید مشخصات استخدامی هر یک از آنان به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این سازمان ارسال نمایند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

محمد باقر نوبخت

پاراف

قزوین / انتقاد معلمان از اداره آموزش و پرورش بویین زهرا

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه بازنشستگان / ماجرای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان به کلافی پیچیده تبدیل شده است .

دستورالعمل بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت موضوع بند (ج) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ موضوع نامه شماره 210 / د / 8591 مورخ  30 / 10 / 1394 صندوق بازنشستگی کشور چندی پیش توسط رئیس صندوق بازنشستگی کشور صادر و ابلاغ شد . ( این جا )

چندی پیش محمد بطحائی در پاسخ به پرسشی درباره توقف اجرای بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش گفت بر اساس بخشنامه سازمان مدیریت که در مرداد ماه ابلاغ شد، اجرای بازنشستگی پیش از موعد امکان پذیر است.

اما بعدا تصریح کرد : البته اختلاف نظری با صندوق بازنشستگی کشوری داشتیم. صندوق بازنشستگی معتقد است اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد بار مالی زیادی به همراه دارد که باید آن را تامین کرد تا امکان اجرای قانون وجود داشته باشد. ( این جا )

وزیر آموزش و پرورش نیز با متوجه کردن مسئولیت قضیه به سمت صندوق بازنشستگی چنین گفت : سال گذشته سازمان بازنشستگی از اجرای پیش از موعد فرهنگیان ایراد گرفت ولی امسال سعی داریم این موضوع را پیگیری کنیم به هر صورت اگر مشکلی ایجاد شود از سوی ما نیست .

در این بین وضعیت فرهنگیان به ویژه آن هایی که دارای بیماری صعب العلاج هستند رنج آورتر است . ( این جا )

امید است در ماه های پایانی سال ، مسئولان برای این مساله تدبیری اندیشیده و معلمان واجد شرایط را از بلاتکلیفی برهانند .

نامه زیر توسط " امید رحیمی " از فرهنگیان منطقه 19 برای گروه سخن معلم ارسال گردیده است .


 

اعتراض معلمان به عدم اجرای بازنشستگی پیش از موعد

دریغ مدت عمرم که به امید وصال 

به سر رسید و نیامدبه سر زمان فراق

شهریورماه امسال آموزش و پرورش بخشنامه ای صادر کرد مبنی بر این که فرهنگیان دارای شرایط آن بخشنامه می توانند پیش از موعد بازنشسته شوند.

از همان روز  اول صدور تا چند روز بعد، هزاران معلم به شوق باز نشسته شدن و فرار از چارچوب های خشک و متصلب آموزش و پرورش از بخشنامه مذکور استقبال کردند (دلایل آن شوق و فرار در جای خود قابل بررسی است).

معلمان راهروها، اتاق ها و طبقات و ساختمان های مختلف مناطق و اداره های کل آموزش و پرورش را طی کرده و به امید بازنشسته شدن درخواست های خود را ارائه کردند.

اسامی معلمان به وزارتخانه رسید و اکنون حدود شش ماه است که معلمان همچنان بلاتکلیف و سردرگم هستند.

ولی چرا سردرگم ؟

امام علی (سلام ودرود خدا براو باد)  فرموده اند: " اذا ازدحم الجواب خفی الصواب  - هر گاه پاسخ ها همانند و زياد شد ، پاسخ درست پنهان گردد. (حکمت 243 نهج البلاغه).

چون مدیران مختلف در سطوح مناطق یا اداره کل  پاسخ روشنی درباره بازنشستگی پیش از موعد صدها و یا شاید هزاران معلم کشور نداده اند ،در طول این مدت نیز خبرهای ضد و نقیض و غیر رسمی به گوش معلمانی که به امید بازنشستگی مشغول تدریس هستند می رسد.

خبرهایی که معلوم نیست چقدر صحت داشته باشد.

روزهای پایانی سال 94 نزدیک است  و طبعا اگر خبری در راه باشد طی این روزها باید فرهنگیان عزیز بازنشتسته شوند یا بازنشسته نشدن خود را از دل آن خبر مطلع شوند.

منزلت و جایگاه معلم فقط درسخنرانی اشخاص مختلف است؟

چقدر مسئولان مختلف آموزش وپرورش و سایرین که سخنرانی آنان درباره شان و رتبه معلم همواره بدون درنظرگرفتن حقوق مادی و معنوی معلمان بوده، اکنون در فکر تشویش ذهن و روان فرهنگیان هستند.

آیا پس از گذشت حدود چهار دهه از عمر آموزش وپرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور هنوز اصول ابتدایی در اداره ها رعایت نشود و معلمان باید در امور مختلف که بخشنامه مذکور یکی از آن نمونه هاست حیران بوده و با پاسخ های سطحی مسولان مواجه  شوند ؟

پرسش این جاست :

اگر قرار است بخشنامه ای اجرایی شود عقلا و منطقا باید زمانی که مدیران وزارتخانه که وقت شرف خود را برای تصویب  و تایید آن گذاشته اند به لوازم اجرا و جوانب آن فکر کنند؛ چرا در مورد این بخشنامه معلمان هنوز بلاتکلیف هستند؟

چه شخص یا اشخاصی باید پاسخگوی پرسش های فرهنگیان باشد؟

اگر قرار نیست چنیین بخشنامه ای اجرایی نشود، چرا برای تصویب آن ساعت ها وقت و جلسه گذاشته می شود؟

مگر معلمان که برنامه زندگی را به دانش آموران تدریس می کنند نباید برنامه زندگی و شغلی خود را بدانند؟ و آخرین و شاید مهمترین پرسش معلمی که به امید بازنشستگی است و جوابی ندارد ، چگونه می تواند با آرامش خاطر تدریس هم داشته باشد ؟

امید است کسانی که در رده های مختلف وزارت آموزش وپرورش مسئولیت دارند، قدری درباره این پرسش ها تامل کنند، گرچه می دانم پاسخی ندارند ولی از باب  تامل و اندیشه کنید، شاید گره ای از گره های کور آموزش و پرورش باز شود.

ان شاء الله


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در بازنشستگان

گروه اخبار / گفت و گوی سخن معلم و حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش و نیز نماینده 4 دوره مجلس حاوی نکات فراوان و مهمی است .

یکی از همکاران از شهر تبریز متن زیر را با باز نشر بخش هایی از این گفت و گو برای گروه سخن معلم ارسال نموده است .

ضمن تشکر و قدردانی از این معلم وظیفه شناس و مسئول از سایر همکاران دعوت می شود تا مطالب و نقدهای خود را در مورد این گفت و گو برای ما ارسال فرمایند .

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها /

جمعی از اولیاء دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان شاهرود در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش و نیز معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نوشته و برای گروه سخن معلم ارسال کرده اند خواهان توجه به مطالبه خود گردیدند .

متن کامل نامه به شرح زیر است

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار / رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي گفت : سال آینده 5 عنوان جدید درسی در پایه دهم تدریس می‌شود.

گروه استان ها و شهرستان ها /

گفت و گوی گروه سخن معلم و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

همان گونه که قبلا نیز آمد (این جا ) ؛ « گروه سخن معلم » بر اساس دکترین خود که تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو "  است با صاحب نظران ، کارشناسان و مسئولان در سطوح مختلف به گفت و گو می پردازد .

این بار گروه سخن معلم با آقای جعفر پاشایی ، مدیر کل محترم استان آذربایجان شرقی گفت و گو خواهد نمود .

ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ مثبت مدیر کل محترم به این دعوت ؛ مطابق روال سابق ، همکاران و فرهنگیان گرامی می توانند نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را حداکثر تا هفته  برای ما ارسال فرمایند .

پایان پیام /

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور