صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کمیته‌ای با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد . دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در مورد وضعیت تحصیل و ادامه تحصیل این دانش آموزان گفت: "وقتی این دانش آموزان برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شوند، فرصتی برای امتحانات و کلاس‌های فوق العاده آنها در نظر گرفته می‌شود."
براساس آمار سال ۱۳۹۰ حدود یک درصد دانش آموزان در ایران قرص اکستازی مصرف کرده و چهار دهم درصد افراد بین سنین ۱۶ تا ۱۷ سال در شب امتحان یک بار مصرف شیشه داشته‌اند. براساس اعلام کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر "سن ۱۵ سالگی سن تجربه مصرف" مواد مخدر در ایران است.

خانم « مریم جزایری » در یادداشتی به بررسی این موضوع و مشکل " اعتیاد دانش آموزان " پرداخته است .

منتشرشده در یادداشت

تبدیل وضعیت معلمان پیمانی سال 89  سال تحصیلی را در حالی آغاز کردیم  که در اوایل مهر 94 خبری بسیار خوشحال کننده از سوی معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آقای بطحایی روی خروجی خبر گزاری فارس قرار گرفت و وعده دادند نیروهای پیمانی 89 پس از 5 سال تبدیل وضعیت می شوند و ما که بالغ بر 5 سال سابقه داشتیم چشم انتظار حکم رسمی شدیم .

بارها ار کارگزینی ها پیگیری کردیم ولی خبری نشد که نشد تا بهمن ماه که وزارتخانه طی اطلاعیه ای اعلام کرد به استناد بند ۲ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه در صورت صدور مجوز از سوی سازمان مدیریت امکان تبدیل وضعیت نیروها از پیمانی به رسمی آزمایشی و…وجود خواهد داشت که تاکنون باتوجه به مکاتبات انجام گرفته پاسخ لازم دریافت نشده است.

چشم انتظاری ما در طول سال ادامه یافت . اخبار ضد و نقیضی که از سوی مسئولان آموزش و پرورش روی خروجی خبرگزاری ها قرار می گرفت برای ما امید و ناامیدی را درپی داشت...

وزیر آموزش پرورش در اواسط بهمن در خبرگزاری ایرنا وعده داد که به زودی مشکل معلمان پیمانی رفع می شود . ما با دل های نگران و مضطرب امیدوار شدیم .

در اوایل خرداد امسال محمد حسین سلیمی جهرمی رییس مرکز توسعه نیروی انسانی وزرات در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: تبدیل وضعیت ها بر اساس قانون امور اداری در حال انجام است ولی 15 روز پس ازاین خبر سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش وپرورش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که آیا مجوزی برای تبدیل وضعیت ها از پیمانی به رسمی اخذ شده است؟، اظهار کرد: علی رغم پیگیری های صورت گرفته تاکنون مجوزی برای تبدیل وضعیت نیروها دریافت نشده است.


حال چند سوال از آقای دکتر فانی داریم :

آیا گرفتن مجوزی که هیچ گونه بار مالی برای دولت در پی نداشته است و همچنین طبق قانون مدیریت خدمات کشوری مدت زمان تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی سه سال است این همه زمان می خواهد ؟

آیا نشان از ضعف عملکرد شما نیست؟

چرا آقای حاجی بابایی در بدو ورود به آموزش و پرورش پنج هزار معلمان پیمانی آزمون 86 را فقط با یکسال سابقه در مدت زمانی کمتر یک ماه از وعده تا عمل تبدیل وضعیت کرد ؟

آقای دکتر فانی ما معلمان پیمانی 89 امسال را بسیار سخت گذراندیم ، دل بستیم به وعده های شما و معاونان تان ؛ ولی نمی دانیم چند سال برای عملی شدنشان صبر کنیم ؟

تا کی باید دل هایمان با اخبار ضد و نقیضی که از سوی مسئولان وزراتی که شما متولی آن هستید بلرزد ؟

ما جوانانی که با دنیایی از انگیزه و عشق وارد آموزش وپورش شدیم را نابود نکنید!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

رتبه بندی

کرمان

منتشرشده در نامه های دریافتی

پرسشی که از دیرباز، برای بسیاری از کسانی که به امر آموزش اندیشیده، دارای اهمیت است و برای پاسخ به آن تلاش کرده اند، این بوده که نسبت حکومت و آموزش چگونه باید باشد/ نگاهی اجمالی به وضعیت ایران نشان می دهد که از دوران سازندگی به بعد، علیرغم موانع قانونی که در این زمینه وجود دارد، به تدریج زمینه برای ایفای نقش بخش خصوصی در امر آموزش فراهم آمد و ترکیبی از حالت دوم و سوم به مرحله ی اجرا درآمد/ با توجه به این که در امر صدور مجوز برای تأسیس مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاه ها، شرایط خاص و دشوار ایدئولوژیک، در مواردی سیاسی، عقیدتی و گزینشی در نظر گرفته می شود، به گونه ای که حتی بخش عمده ای از معلمان نیز برای اخذ مجوز مورد تأیید قرار نمی گیرند، افراد حقیقی و بخش خصوصی به طور واقعی، امکان ورود به این عرصه را نخواهند یافت و با توجه به امتیازات و تسهیلاتی که به ویژه به مدارس غیر انتفاعی واگذار می شود، عمدتاً اشخاصی قادر به اخذ مجوز خواهند شد که نمی توان آنها را جزئی از بخش خصوصی به حساب آورد/ تجاری سازی آموزش ضمن این که با برابری اجتماعی و عدالت آموزشی ناسازگار است، موجب افت تحصیلی، دسترسی آسان به نمره ی قبولی و مدرک تحصیلی نیز می شود

منتشرشده در یادداشت

 بخشی از این تهدید به دلیل این است که دستگاه های مختلف هنوز به قانون تمکین نکرده اند/ مشکلات روحی و روانی مردم افزایش یافته است و ما در بعد پیشگیری نیز کار نکرده ایم/ عضو شورای مرکزی سازمان ضمن تسلط به رشته روان شناسی یا مشاوره و قوانین و مقررات کشور باید بتواند ارتباط خوبی با نهادها و دستگاه ها برقرار کند/ شورای مرکزی سازمان متشکل از ۶ نفر عضو روان شناس، ۵ نفر مشاور و سه نفر هیات بازرسان است که می توانند روان شناس یا مشاور باشند. پس از تایید صحت انتخابات وزرای محترم علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق قانون دو نماینده تام اختیار را معرفی می کنند و در اولین جلسه پس از انتخابات این شورا یک نفر را که دکترای روان شناسی یا مشاوره دارد و دارای ویژگی های خاص است به عنوان رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور انتخاب و به رییس جمهور معرفی و ایشان حکم وی را برای چهار سال تنفیذ می کند/ نگاه روان شناختی و اصول سلامت روان تبدیل به نگاه اول اداره کشور شود

نقش آمار و اطلاعات آموزشی در تحول و تغییرات آموزشی   در عصر روبه رشد امروزي ارايه آمار و اطلاعات آموزشي يكي از مولفه هاي اصلي در شناخت رويكرد هاي آموزشي به شمار مي آيد. آمار و اطلاعات از لحاظ كمي و كيفي نقش بي بديلي بالاخص در اجراي اسناد فرادستي داشته و ما را در جهت تثبيت اهداف آموزشي كمك شاياني مي نمايد. منابع اطلاعاتي در گردآوري آمار كمي كيفي مورد لزوم در برنامه ريزي آموزشي به عنوان مولفه هاي اساسي دربرگيرنده فرآيند آموزشي، دانش آموز به عنوان ياد گيرنده و جامعه و مدرسه به عنوان پذيرنده مي باشد.

بسياري از نابه ساماني هاي موجود آموزشي از جمله: نبود نيروي انساني كارآمد در مدارس ، تراكم شديد دانش آموزي ، فقدان كيفيت آموزشي، بي انگيزگي، عدم بودجه بندي مناسب، عدم شناخت افراد ترك تحصيلي و دور مانده از تحصيل و مشكلات مختلف دانش آموزان استثنايي به دليل نقصان در ارايه آمار به صورت كمي و كيفي در نظام آموزشي مي باشد و در آينده ضربات جبران ناپذيري را به پيكره اقتصادي و اجتماعي جامعه وارد مي سازد.

سوال اساسي كه ذهن خيلي ها را درگير خود مي نمايد آن است كه متولي جمع آوري اين آمار كدام نهاد مي باشد؟

آيا سازمان آمار و سرشماري كشور در اين زمينه فعاليت دارند؟

آيا وظيفه مركز برنامه ريزي منابع نيروي انساني و فناوري اطلاعات حوزه ستادي است؟ و يا اين اطلاعات بايست از كف مدارس و توسط مديران احصا گردد؟ و شايد همكاري و هماهنگي همه اين عوامل.

از ياد نبريم كه هماهنگي ، نظارت و رهبري سازماني ودر حقيقت مراحل برنامه ريزي آموزشي موقعي انجام مي گيرد كه ما اطلاعات دقيق و به روزي داشته باشيم.

از روش هاي "بسته" و "ويكتور هورا" به عنوان روش هاي پيش بيني و تحليل داده ها جهت رسيدن به يك آمار واقعي آموزشي مي توان رسيد. اين تحليل داده ها اطلاعات كمي دقيقي از تعداد مدارس، تعداد كلاس ها ، تعداد دانش آموز ، افزايش يا كاهش درصد قبولي دانش آموزي و غيره نشان مي دهد. در كنار درك و فهم اطلاعات

كمي مبحث مهم تر درك كيفي آمار است . اگر ما آمار دقيقي از يادگيرندگان از لحاظ سن، توان هوشي، موقعيت جغرافياي داشته باشيم مي توانيم در برنامه ريزي و شناخت نيازها و رغبت آن به آموزش در مراحل مختلف رشد اطلاعات جديدي را كسب نماييم.

از مطالعاتي كه روان شناسان درباره نياز هاي كودكان و نوجوانان انجام داده اند چنان بر مي آيد كه علاوه بر نياز هاي فيزیولوژيكي و ايمني در گروهي از دانش آموزان نيازهاي عاطفي،اجتماعي و عقلاني هم مشترك هستند و اين وظيفه برنامه ريزان را در طراحي و عملياتي كردن برنامه ها حساس تر مي نمايد.

اميدواريم روزي اين معضل اساسي با استفاده از نيروهاي متخصص ، خلاق و كارآمد در همه جوانب آموزش و پرورش و به دور از هياهوهاي سياسي به صورت كار آمد و دقيق حل گردد چراكه دانستن اين آمار به صورت كاربردي ما را در تعيين اهداف آموزشي، طرح برنامه هاي متناسب با نياز هاي دانش آموزي، پيش بيني وسايل و تجهيزات مورد نياز ، ايجاد ابزارهاي نوين تدريس و مشاوره و در نهايت ارزشيابي برنامه درسي و پيشرفت تحصيلي كمك شاياني خواهد نمود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

نظر دکتر محمدعلی نجفی در مورد مشکلات آموزش و پرورش و راه کار حل مشکلات

محمد علی نجفی در ششمین جلسه روسای مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: شما فرهنگیان بهترین مسیر را برای خدمت به خلق و خالق انتخاب کرده اید.
 وی افزود: آموزش و پرورش مسایل زیادی دارد هم در دورن سیستم و هم برون سیستمی ولی حل این مسایل غیرممکن نیست .
مشاور اقتصادی دولت ادامه داد : آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی برای اجرای طرح ها داشته باشد .
 وی با اشاره به راه اندازی نهضت خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز با نیت خیر خواهانه خود برای تقویت تعلیم و تربیت کشور گام بر می دارند و باید از نیروهای نخبه آموزش و پرورش در زمینه جذب مشارکت حداکثری در این نهاد استفاده کرد.
 نجفی داشتن نگاه به درون و افزایش بهره وری و رضایت معلمان را از جمله مهمترین امور در ارتقای آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید جامعه و مسولین را توجیه کنیم که به آموزش و پرورش اولویت بدهند و البته در آموزش و پرورش نیز به ریشه پرداخته شود.
مشاور اقتصادی دولت بر داشتن راه حل های شجاعانه با کار دقیق کارشناسی تاکید کرد و اضافه کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش نه تنها در ایران حتی در مقایسه با سایر کشورها یکی از مترقی ترین قوانین است و خواستار احیا و تقویت آن شد.

پانا

حضور مشاوران در تیرماه و ارتقای کیفیت مشاوره  گروه اخبار/

دکتر حميد رضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در خصوص بحث هدایت تحصیلی و ضرورت توحه به آن ، اظهار داشت: مديران كل ستادی  استان، معاونان، كارشناسان به ویژه مديران مدارس و معاونين آموزش و پرورش و مشاوران بايستي با همدلي، خلوص ، دو هفته تيرماه را به صورت جدي و دوشادوش هم تلاش نمايند.

وي با تاكيد بر ايجاد جرياني منظم، هماهنگ و منطقي در پذيرش و تكريم دانش آموزان و اوليا از بدو ورود به مدرسه تا توجيه دقيق و خروج از مدرسه براي ثبت نام در محل هاي تعيين شده هدایت تحصیلی،عنوان كرد: همه بايد با تغيير نگرش كه حاصل از فضاي كيفي مشاوره اي است، عمل کنیم .
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: به مشاورين سفارش مؤكد می شود تا بسترسازي روان شناختي لازم را در توجيه دانش آموزان براساس توسعه متوازن، علاقه‌ها، استعداد و رغبت داشته باشند هم چنین از پرداختن به بررسي همه نمرات درسي براي تصميم گيري تحصيلي دانش آموزان جداً خودداري نمايند.
 
کفاش بیان كرد: همه مشاوران در 2 هفته اول تير ماه مي‌بايست حضور كامل در مدرسه داشته و پاسخگوي دانش آموزان و اولياي محترم آنان باشند.
باشگاه خبرنگاران جوان
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

ع د ا ل ت ؟

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

انتقاد یک معلم از اقدام اداره آموزش و پرورش شهرستان هریس در انتقال دبیرستان نوبت اول دخترانه حجاب شهر هریس  متاسفانه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان هریس در آذربایجان شرقی اخیرا اقدام به انتقال دبیرستان نوبت اول دخترانه حجاب شهر هریس به مدرسه ای جدید الحداث در خارج از چند کیلومتری شهر هریس کرده است .

مدرسه قبلی در مرکز شهر و محل امنی برای دانش آموزان و نیز مورد رضایت اولیا بود اما این انتقال  اقدامی غیر کارشناسی و بدون در نظر گرفتن شرایط های روحی و نیز ایاب و ذهاب دانش آموزان و ... بوده و علاوه بر اینکه یک محل غیر امن برای دانش آموزان است موجب بروز مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان خواهد شد .

از طرفی این شهر با وجود داشتن فرمانداری از داشتن یک تاکسی و نیز امکانات ایاب و ذهاب داخل شهری محروم است و اولیا دانش آموزان به جد دچار مشکل شده اند .

اخیرا برای حل این موضوع و مشکل ، طومارهایی به فرمانداری هریس و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و سایر مقامات ارسال شده است اما با کمال تاسف شرایط تغییری نکرده است .

 ضمن تشکر از مسئول محترم سایت صدای معلم در خواست می شود که مسولان در جهت رفع این مشکل و نیز انتقال این مدرسه دخترانه به محل سابق خود و یا به هر مکان مناسب در داخل شهر هریس اقدام نمایند تا موجب امنیت اخلاقی و نیز روحی و فکری دانش آموزان و نیز رضایت مندی اکثریت اولیا محترم گردد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور