صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آیا این دریافتی ها محصول یک خلا قانونی یا یک قانون ناقص و اشتباه بوده است یا اینکه کم کاری و بی توجهی سیستم های نظارتی باعث این تخلف شده است /آیا مدیریت در کشور ما به معنای واقعی کلمه مدیریت است/ آیا بخش خصوصی کشور ما به معنای واقعی کلمه خصوصی است/ آیا رقابت در فضای اقتصادی ما وجود دارد که معنای واقعی مدیریت مشخص شود /زمانی که بانک ها به راحتی سپرده های قرض الحسنه مردم را به خود مردم با درصد های بالا می پرداختند و همین سپرده های قرض الحسنه را به مدیران و کارکنان خود با سودهای بسیار پایین با مدت بازپرداخت زیاد واگذار می کنند. آیا سودآور بودن این شرکت ها تضمین شده نیست/ آیا این دریافتی های خارج از ضابطه و قانون فقط در سطح چندین مدیر بلند پایه است/ آیا تاکنون آماری از دریافتی واقعی همه کارمندان ادارات و حتی حداقل و حداکثر دریافتی آنان به دست ایشان نرسیده است

منتشرشده در یادداشت

رتیه بندی معلمان و وظیفه دولت یازدهم روحانی  در حالی کمتر از یک سال به پایان عمر دولت کنونی همراه با وزرایش باقی مانده است که احتمالاً در یکی از جمعه‌های خرداد ماه ۱۳۹۶ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
در طی عمر این دولت همانند دولت قبل، تا پیش از انتخابات سعی بر آن شد که از ظرفیت فراوان و آشکار جامعه فرهنگیان به عنوان یکی از بالاترین جمعیت های فعال و تاثیر گذار در نتایج انتخابات به سود گروه خود بهره برداری شود و همچون دولت قبل با سر دادن شعارهای رنگارنگ ، موفق به جذب و همراهی جامعه فرهنگیان با خود شوند ؛ جمعیتی که اکنون پس از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت کنونی جز وعده های رنگارنگ برای آینده و کسب القاب تکراری ، دهن پر کن و عوام فریبانه در نهایت امر هیچ عایدی دیگری نداشته اند.
اما چگونه این روش برای مدت نزدیک به یک دهه توانسته فرهنگیان را چشم انتظار گذاشته و هنوز هیچ شاخصی از آن اعلام نشود؟
مسئولان دولت بایست بدانند جامعه فرهنگیان به دنبال کسب القاب رنگارنگ توخالی و دهن پر کن (ارشد، خبره، عالی حرفه ای و ...) نیستند ، فرهنگیان کشور حاضر هستند همه به نام ساده و بی آلایش معلم خطاب شوند اما در عمل برای آنها اقدامی صورت بگیرد. حتی فرهنگیان به دنبال شاخص های پیچیده متمایز کننده میان خود و همکاران خود هم نیستند.

ملاک تمایز بر اساس سابقه کاری و مدارک تحصیلی برای همه فرهنگیان همچون سایر کارمندان کافیست. شاید یک عده بگویند «فرهنگیان که کارمند نیستند »پس چه هستند؟ حتی دانشگاهیان هم که حقوق بگیر دولت هستند، پس کارمندان دولت هستند.
از شواهد و قرائن چنین به نظر می رسد که اتاق فکر دولت تصمیم گرفته این مهم (رتبه بندی) را در پایان سال اخیر به صورت نیم بند مجدداَ اجرا نماید تا باز از همان روش روشن کردن کور سوی امید استفاده نماید و پس از برنده شدن احتمالی در انتخابات این طرح را همچون دولت قبل به حالت اغماء کامل فرو ببرد. در این زمینه می توان تحولات و نشانه های اولیه را به وضوح در کمیسیون های جدید مجلس یافت تحولاتی که برخی فکر می کنند سودمند است، اما به نظر بیشتر هدف مند است.
راه حل چیست؟
با توجه به بیش از یک دهه کار کارشناسی و بررسی و رفت و برگشت و تغییر عناوین و کاغذ بازی نمی بایست امید به تغییر شگرف ، تحت عنوان رتبه بندی در وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان داشت که اگر این چنین می بود در دولت کنونی ( طی 3 سال) و در دولت قبل ( طی 8 سال) زمان کمی برای اعلام شاخص ها و میزان افزایش حقوق ها نبوده و نیست.
به نظر می رسد جامعه دو میلیونی فرهنگیان ( با حدود حداقل 4 تا 6 میلیون رای دهنده مستقیم ) خود می بایست قبل از انتخابات یک میثاق نامه منزلتی و معیشتی تهیه نماید و آگاهانه به نامزدی رای دهد که به میثاق نامه تحول وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان در عمل پای بند باشد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پی گیری وام 5 میلیونی

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ جمعی از نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در نامه ای برای صدای معلم خواهان توجه وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نسبت به مطالبات خود گردیدند .

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

ریشه مشکل کجاست؟

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

من تشکل های فرهنگیان را برای آموزش و پرورش " یک فرصت " می دانم/ آقای حاجی بابایی آن موقع یک فریب کاری هایی می کرد .ایشان روی موج درخواست و مطالبات معلمان سوار شده بود . جایگاه نمایندگی مجلس را هم داشت . تربیون هم در اختیارش بود و می توانست حرف بزند / بسیاری از خواسته های کانون صنفی معلمان اززبان حاجی بابایی تکرار می شد و کانون احساس می کرد پشتیبیان خوبی در مجلس دارد و از این جهت آقای حاجی بابایی می تواند به آن ها کمک کند/ من فکر می کنم از اشتباهات کانون صنفی معلمان بود که زیادی روی آقای حاجی بابایی حساب کرده بود/ اگر آقای حاجی بابایی آن موقع راست می گفت می توانست با ارائه " طرح " در مجلس پی گیر باشد . اگر هم نهایتا به تصویب نمی رسید اما  صداقتش اثبات می شد / تا جایی که من می دانم تاکنون صدا و سیما به موضوع « تشکل ها » به طور جد نپرداخته است .این که چه کسانی هستند و چه خواسته هایی دارند/ از نظر من ، سازمان نظام معلمی باید پایگاه قانونی از طرف مجلس داشته باشد/ آن چه از نظام معلمی انتظار می رود با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حاصل نمی شود .ممکن است سازمانی هم تشکیل بشود و اسمی هم داشته باشد اما خروجی قابل قبولی نخواهد داشت /وقتی یک سازمان از درون مردم شکل گرفته باشد ، مردم بخش ، مردم صلاحیت دار بخش شکل گرفته باشد دیگر به این ملاحظات اطرافیان توجه نمی کند . او به ملاحظات فنی کار خودش توجه می کند/ کار حرفه ای معلم یک کار تخصصی است و رسیدگی به مسائل آن هم در صلاحیت چنین سازمانی است/ مهم تر آن که بخش تایید صلاحیت حرفه ای را می توان به سازمان نظام معلمی تفویض کرد

منتشرشده در گفت و شنود

برخی از دوستان بر خلاف ادعاهای دموکراتیک و روشنفکرانه ، عملکردی کاملا خود محور و دیکتاتور مأبانه دارند ؛ آنها تمایل ندارند انتخابات به شکل اصولی و با شکوه برگزار شود/ مساله خود محوری به نوعی در بیشتر مردم من جمله فعالین اجتماعی و سیاسی و صنفی تبدیل به رفتاری عادی شده است/ اگر منتقدان جای افراد مورد نقد را بگیرند عملکردی به مراتب بدتر را به نمایش خواهند گذاشت/ آنها معتقدند نباید کانون به دست نا اهلان بیافتد و پرچم صنف باید در دست خودی ها باشد/ در خراسان شمالی که چندبن هزار معلم دارد ، تصاویر حکایت از حضور کمتر از صد نفر و صندلی های خالی فراوان داشت و در انتخابات کانون صنفی آذربایجان شرقی با وجود قریب به ۶۰ هزار معلم کمتر از ۴۰۰ نفر در انخابات مجمع شرکت کردند و اولین نفر هیت مدیره با رای کمتر از نیم درصد جمعیت معلمان استان انتخاب شد/ این میزان مشارکت معلمان مبین آن است که کانون ها نتوانستند بین معلمان جایگاه خوب و مقبولی داشته باشند و فعالیت آنها برای عضو گیری و همراه کردن معلمان ناموفق بوده است/ مقامات و مسولین نیز بهتر و عالم تر بر این مساله هستند و در همین حد به تشکل ها بها خواهند داد

منتشرشده در یادداشت

سير نزولي  سهم آموزش و پرورش از درآمد ملي در چهار دهه گذشته (دهه 50: 30-25% کل بودجه كشور)، (دهه 60: 25-20% كل بودجه كشور)، (دهه 70: 20-15% بودجه كل كشور) و (دهه 80: 12-8% بودجه كل كشور)، عمق نگراني ها را بيشتر كرده است/ بالاترین سرمایه گذاری های دولتی هنگامی که با حمایت مردمی و مشارکت واقعی آنها همراه نباشد؛ راه به جایی نخواهند برد/ نسبت اعتبارات دولتي برای آموزش وپرورش نسبت به تولید ناخالص ملی که درسال های مختلف بین  3 تا4 درصد نوسان داشنه؛ از میانگین جهان که در ده گذشته، 8/ 4 درصد بوده پایین تر و از میانگین کشورهای توسعه یافته(1/5) درصد، بسیار پایین است/ توجه به مقایسه تطبیقی بین المللی از نظر سهم سرانه دانش آموزی با توجه به جمعیت گسترده دانش آموزان، کشور ما را در رتبه هفتادم جهان قرار داده است

منتشرشده در اقتصاد

گروه اخبار/ معلمان از عدم پرداخت حقوق خرداد ماه خود تا امروز (چهارشنبه دوم تیر ماه) خبر می‌دهند ؛ این در شرایطی است که آموزش‌وپرورش از واریز حقوق به حساب استان‌ها خبر می‌‌دهد.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور