معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه حرکت در مسیر لباسهای هماهنگ دانشآموزان را تشویق می کند اما الزامی و اجباری نیست.
تا اين لحظه هيچ تشکلي مستقلاً درباره جلسه يا جلسات مذکور با وزير آموزشوپرورش اعلام نظر نکرده است و مشخص نيست که اين جلسات با حضور کدام تشکل ها و در راستاي چه اهدافي برگزار شده است/ فرهنگيان از دولت تدبير و اميد انتظار داشتند که براي ايجاد تحولي لازم و ضروري، آموزشوپرورش را بهعنوان يکي از اولويتهاي خود در نظر گيرد/ کدام اقدام قابل ملاحظه ای که رضايت قاطبه معلمان را به همراه داشته اتفاق افتاده است و تشکل هاي منتقد بي طرف آن را وارونه جلوه داده اند که آقای وزير تقاضاي حقيقت گويي مي نمايد / وقتي از مطالبات فرهنگيان گفته مي شود فقط مشکلات اقتصادي و رفاهي نيست، منظور تمام الزامات حرفهاي شغل معلمي است/ ارادهاي جدي براي حل مشکل معيشتي معلمان وجود ندارد/ هنوز کلاف سردرگم آموزشوپرورش از بوروکراسي اداري رنج مي برد/ چقدر از مديران کل آموزشوپرورش و همکاران ستادي شما بر اساس شايسته سالاري و لياقت، و نه باندبازي، اکنون با تکيه بر صندلي رياست دغدغه ارتقاء شان و جايگاه آموزشوپرورش را دارند/ اين چيزي که شما اجرا ميکنيد، قانون مدیریت خدمات کشوري است نه رتبهبندي/ نقش حضرتعالي در دولت و رابطه شما به عنوان وزير دستگاه عريض و طويل آموزش کشور با مجلس چگونه است/ آقاي فاني در اجراي برنامههاي تحول در آموزشوپرورش نمره خوبي نگرفته ايد و اين وزارتخانه از مسير استراتژي «کيفيتبخشي» خود دور شده است و متأسفانه برنامهريزي صحيح و هدايت درست و مناسب در مورد منابع بودجه آموزشوپرورش وجود ندارد
گروه اخبار/ دولت بابت پاداش پایان خدمت حدود هزار نفر از فرهنگیانی که سال ۹۳بازنشسته شدهاند ۱۵۰میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است. نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کردهاند پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستند.
گروه اخبار/
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نواقص موجود در نظام رتبهبندی معلمان جبران شود.
حجتالاسلام علیرضا سلیمی با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم به دنبال تحول در ساختار پژوهشی کشور است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه جدی به مقوله پژوهش که از مولفههای اقتدار کشور محسوب میشود، لذا اولویت اول این کمیسیون تقویت و حمایت همهجانبه از کار پژوهشی است.
وی رشد علمی کشور را در پرتو گسترش پژوهش دانست و تاکید کرد: بنا داریم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با توسعه شرکتهای دانش بنیان نگاه جدی به مقوله پژوهش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مجلس قبلی حدود 1500 شرکت دانشبنیان شناسایی و ثبت شده بود، افزود: براساس برنامهای که در حال تدوین است این آمار در مجلس دهم تا پنج هزار شرکت دانشبنیان افزایش پیدا خواهد کرد که تحول جدی در امر پژوهش و رشد علمی ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه طرح آمایش آموزش عالی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح با جدیت دنبال خواهد شد، متاسفانه این آمایش که نتیجه آن تحول در رشتههای علوم انسانی است در کشور انجام نشده و نیازی ضروری است که مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهشی و علمی به کندی پیش میرود، تصریح کرد: در سالهای اخیر رهبری بارها بر تحول علمی و نگاه جدی به پژوهش تاکید داشتهاند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در کشور روزبه روز کمرنگتر میشود، تصریح کرد: امروز عدهای از دانشجویان توان پرداخت شهریههای چند 10 میلیونی را دارند و از طرف دیگر عدهای هزینه خرید کفش و کتاب و ... را ندارند.
به گفته سلیمی، باید نواقص موجود در نظام رتبهبندی معلمان جبران شود و اگر هم نیاز به قانون دارد مجلس آمادگی خود را در این خصوص اعلام میکند، همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان هماکنون بازدهی کامل نداشته و تاثیرگذار نیست و مشخص نیست تا چه اندازه برای فرهنگیان منفعت دارد از این رو باید به خوبی ساماندهی شود.
وی اولویت دیگر کمیسیون را تحقیقات در سایر دستگاهها نظیر وزارت نفت، نیرو، جهادکشاورزی و صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: این وزارتخانهها از دانشگاههایی برخوردارند که تحقیقاتی هم در این دانشگاهها تولید میشود اما مورد غفلت قرار گرفتهاند و لازم است جهت همراستایی با سیستم تحقیقاتی کشور این موضوع نیز مورد توجه جدی کمیسیون قرار گیرد.
وی ساماندهی پایاننامههای دانشجویی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه پایاننامه فروشی برای عدهای محل درآمد شده است و از این طریق امرار معاش می کنند در حالی که اینکار ظلم به دانشگاه است و در کمیسیون به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
سلیمی در ادامه با تاکید بر حمایت از مخترعین و مبتکرین گفت: امروزه حمایت جدی از مخترعین و مبتکرین کشور صورت نمیگیرد و این امر موجب دلزدگی و دلسردی آنان میشود، از این رو لزوم حمایت از آنان جدی است.
وی ساماندهی حقوق دریافتی معلمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این میزان حقوق دریافتی توسط معلمان اعتراضاتی را در پی داشته و به حق هم هست و باید چاره اندیشی شود. معلمان نباید بیش از این مورد اجحاف واقع شوند.
به گفته وی، برنامههای فوقبرنامه نیز باید ساماندهی شوند و متولیان کارهای فرهنگی که پراکنده هستند ساماندهی و از موازیکاری پرهیز شود.
ایسنا
شما مدعی هستید که انتخابات کانون ها و انجمن های صنفی اصولی نبوده و اعضای هیات مدیره قدیم خود را صاحب و ولی نعمت این تشکل ها می دانند و مثال شما خراسان شمالی و ...بوده است.
مواردی در رد این نظر خدمت شما معروض می گردد :
برای برگزاری انتخابات انجمن صنفی خراسان شمالی مراحل زیر طی شده است :
1 - اطلاع رسانی از طریق روزنامه سراسری و پر طرفدار منطقه در چهار نوبت.
2- خبررسانی به همکاران از طریق پیامک که لیست 10000نفری را به شرکت تبلیغاتی داده ایم و 7580 نفر پیامک را سالم تحویل گرفته اند.
3 - از یک ماه پیش به تک تک همکاران رو در رو و درجلسات معلمان در هفته معلم این خبر توسط فعالان منتقل می شده است .
4 - بنده به بیش از 150 نفر پیامک شخصی داده ام و تماس تلفنی داشته ام و از همگی خواسته ام هر چه توان دارند خبر رسانی نمایند.
5 - در فضای مجازی و تلگرام که این استان چندین ابر گروه فرهنگی و اصلاح طلبی و... دارد ؛ بارها و بارها این خبر را تبلیغ و تاریخ و زمان ومکان و دلیل را به آگاهی همگان رسانده اند.
و...
در نهایت این نتایج حاصل شد :
1 - تعداد خیلی کمی از این انتخابات استقبال کردند که جای تاسف برای آن دسته همکارانیست که دست کم خبر داشتند و ازین فرصت استقبال نکردند.
2 - هرکس مایل بود کاندید هیات مدیره شد و در نهایت از 14 نفر عضو هیات مدیره انتخابی اصلی و علی البدل فقط یک نفر از افراد هیات مدیره سابق انجمن در دهه 80 بوده که ایشان نیز به اصرار خود ما و همکاران حاضر کاندید شدند.
3 - از سه نفر بازرس نیز هیچ یک عضو هیات مدیره سابق نمی باشند.
4- برای بهتر برگزار شدن و بهتر پیش رفتن اهداف انجمن با پیشنهاد بنده و رای همگانی طول دوره سه ساله هیات مدیره انتخابی را یک ساله کردیم تا با عضو گیری در طی سال با نفرات بیشتر دوباره انتخابات برگزار کنیم.
حال با توجه به این روند و این نتایج به دست آمده از شما پرسش دارم :
جناب جواد بابازاده رها لطفا بفرمایید :
1 - مبنا و معیار گزارش شما چه تحقیق و مطالعاتی بوده است؟
2 - هدف تان از این گزارش چه بوده است ؟
3 - مشاورین و همفکران شما برای ارایه این گزارش چه کسانی هستند؟
4 - به چه دلیل خفتگی و بی تفاوتی همکاران و شاید ترس وحشت گروهی از فرهنگیان به خاطر محافظه کاری را به پای خودرایی و غیردموکراتیک بودن کنشگران صنفی گذاشته اید؟
5 - می شود بفرمایید کجای روش وراه رفته ما اصولی و دموکرات نبوده و پیشنهاد شما برای روشی بهتر چیست؟
سپاسگزار می شوم اگر دقیقا پاسخ این جانب و همکاران بنده را به روشنی بدهید.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
صدا و سیما در این مقابله با فرهنگیان پرچم دار این رسانه ها بود. صدا و سیما حتی یک بار هم در این مدت حاضر نشد تا یک نفر از فرهنگیان را برای بیان خواسته هایشان دعوت کند و هربار که اعتراضات فرهنگیان بالا می گرفت با انتشار اخبار معمولا نادرست سعی در مواجهه ی جامعه با آنها داشت/ وزیر بهداشت هم در عملی شتاب زده می گوید: افشای فیشهای حقوقی زشت و غیرانسانی است/ فکر کردهاید اگر روزی پزشکان کار نکنند چه اتفاقی خواهد افتاد/ در همان زمانی که اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، در پرداخت پاداش پایان خدمت تعداد اندک فرهنگیان بازنشسته این استان، دچار مشکل بود، در جای دیگر دولت به یک نفر برای یک ماه به اندازه پاداش سی نفر از همکاران ما، حقوق ماهیان پرداخت می کرده است. یعنی کل پاداش فرهنگیان استان فارس به اندازه حقوق سالانه این شخص نبوده است/ دولت هایی که سال هاست آموزش را از اولویت های خود خارج کرده اند و نتیجه آن ترکیدن دمل های چرکین معضلات اجتماعی است مانند: طلاق، اختلاس، قتل، ناهنجاری های فرهنگی و .../در شرایطی که نام های درخشانی در کمیسیون آموزش مجلس خودنمایی می کنند و تعداد زیادی از فرهنگیان با حمایت جامعه فرهنگی، به مجلس راه یافته اند، امید داریم تا شرایط آموزش آینده سازان مملکت در خور نام "جمهوری اسلامی" باشد
در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک و معظم رمضان و در آن هنگامه ی نیایش عارفانه و عاشقانه به درگاه حضرت احدیت و سجده به آستان ربوبی، امام والا و ولی خدایی به دست یک شقی بدسگال خورد و سپس در بیست و یکم ماه خدا به شهادت رسید و به لقاء الهی پیوست که به راستی فخر اولیاء و اوصیاء بوده و هست.
مولا علی ابن ابیطالب علیه السلام همان بزرگ مرد والاتباری است که علاوه بر پسرعم و داماد رسول خدا(ص) امیرالمومنین بوده و نفس پیغمبر (ص) و جانشین بر حق آن نبی و ام الکتاب و تفسیر کلام خدا و جان و جوهره ی قرآن و معنی تام و تمام ایمان و حقیقت ایقان و مفهوم راستین فرقان و بر همگان رجحان و علو داشته و در عرش الهی مورد تکریم و تعظیم و تحسین کر و بیان می باشد.
آن گونه که حضرت محمدمصطفی (ص) فرمودند ای علی اگر تو نبودی هرگز مومنان از منافقان باز شناخته نمی شدند.
آری ، علی آیت خدا بوده و همای رحمت حق، کائنات به اذن پروردگار هستی به یمن وجود آن نازنین و به واسطه ی عشق و حب و جلال و جمال آن بنده ی حقیقی خداوند ایجاد و برپا داشته شده و هم اوست مقسم دوزخ و بهشت و ساقی کوثر چه زیبا و به جا فرمود پیامبر رحمت که یک ضربت شمشیر علی برتر است از عبادت جن و انس از اولین تا آخرین و نیز علی مصداق تمامی ایمان در مقابل تمامی کفر بود.
منطق علی، والاترین منطق ها، کلام او کامل ترین کلام ها، برهان او قاطع ترین برهان ها، ذوالفقار او، برنده ترین شمشیرها، ایمان او ناب ترین ایمان ها، میزان او شاخص ترین میزان ها و عدل آن امام همام اعدل عدالت ها و شجاعتش در حد اعلا و کمال و اخلاصش، خالص ترین اخلاص در کل هستی و پهنه و کرانه ی گیتی بوده است.
هنگامی که به نهج البلاغه اش می نگریم، اقیانوس مواجی از علوم مختلفه و قلم و بیان و سخن وری در می یابیم. در وصف کمال و سجایا و فضائل آن رادمرد بزرگ الهی و انسان کامل و جامع دانشمندان و سخن وران و نوابغ روزگار، جملات ارزنده ای بر زبان جاری و برخامه ی قلم زده اند از آن جمله:
" ای دنیا چه می شد تمام هستی ما را می گرفتی و در شجاعت، صداقت، کرامت، ایمان، قاطعیت و عدالت و .... یک علی دیگر به ما ارزانی می داشتی!"
آری!
علی (ع) همان اعجوبه خلقتی است که ظریفی به حق، در وصفش گفته است که گویی او (علی) برای زمانی دیگر غیر از زمان خود خلق گشته بود!
حقیقتا قلم از وصفش عاجز و زبان از توصیف آن مرد خدا و دین و جهاد، الکن می باشد. هم اینک و در این دنیای وانفسا! و اندر این دهشت و وحشت و عصر حاکمیت درندگان به صورت انسان در این جهان سراسر خون ریزی و جهالت و پلشتی و مرگ انسانیت انسان و دفن حقیقت و ایمان و مظلومیت انسان و دیانت و قرآن، جهان سخت نیازمند علی است. زیرا علی متعلق به تمامی هستی و ادوار و دوران است و نه گذشته ی منقطع از زمان!
در سوگ ابوتراب، تنها حسنین و زینبین نگریستند، در ماتم از دست دادن آن یگانه دهر و دلاور دوران و رکن رکین ایمان و جوهرالجواهر ایقان و کوکب فروزنده ی آسمان تنها فقیران و یتیمان و بی پناهان ماضی نگریستند، در آن سوگ بزرگ و ماتم سترگ، کل هستی گریست و ارکان زمین و زمان و آسمان به لرزه در آمد و گویی عدالت نیز با رفتن او و به همراهش در اعماق زمین مدفون گشت!
اما آن چه جفا در حق آن امام العارفین و آینه ی تمام نمای مومنین روا داشته می شود که شاید هم طراز جفای به او در عهدش و هم قطار قتلش و چه بسا بدتر از آن هم باشد، سوء استفاده از نام او، تحریف کلام و مرام او، ظلم و جفا و تاختن و تخریب دین به نام او و دانسته و ندانسته، مکرر نمودن نام و مسلک و مکتب او و یا بایگانی و متروک نمودن سخنان و مرام و منطق و عدالت و قاطعیت و ملاطفت او و صرفا در قاب کردن نام و رسم و سیمای او و زینتی تلقی کردن کتاب و منشور اوست.
شما را به خدا بیایم لااقل نام و یاد او را بر زبان جاری نسازیم و آن مظلوم تاریخ را به نفع خویش و مطامع و هوی و هوس خود مصادره به مطلوب نکنیم و این قدر روح والا و پاک و مطهر آن تندیس حقیقت و راستی را آزار ندهیم.
آری !
شایسته و بایسته فرموده اند که ذکر و یاد علی عبادت است اما نه هر ذکر و یادی، آن ذکر و پردازش به علی عبادت است که از روی صدق و صفا و وفا باشد و نه به قصد و آهنگ منفعت طلبی، رانت خواری، چپاول بیت المال و ضربه زدن به آمال و آرمان و امیال خداپسندانه علی و هر چند ناخواسته و جاهلانه العیاذبالله به قصد دفن نام و مرام و عدالت علی!
بیاییم از سویدای دل و از اعماق فطرت خود و صد البته با فعل و عمل خویش، علی را آری علی را دریابیم.
علی همچنان مظلوم است " قد قتل مظلوما"