صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

نامه ای به وکلای ملت

گلستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

تقاضای بازنشستگان در مورد اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و وضعیت افزایش پلکانی حقوق  گروه اخبار/

سخنگوی محترم دولت در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران جراید در مورخ 25 / 3 / 1395 به تخصیص و پرداخت مبلغ ۱۴ هزار میلیاردتومان در سال جاری جهت رفع نابرابری‌ها و افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌ها اشاره کردند. اما هیچ عنایت و اشاره‌ای به رفع نابرابری‌ها و شکاف‌های موجود در امر حقوق بازنشستگان نداشتند.

به ویژه که با «وضع قانون مدیریت خدمات کشوری در مهرماه سال۱۳۸۶ و اجرای فصل دهم یا فصل حقوق و مزایای آن از ابتدای سال۱۳۸۸ و اعمال امتیازات مختلف برای شاغلان و نیز افزایش‌های نقدی، خاصه در سال‌های اخیر در فوق‌العاده شغل‌های مستمر کارکنان (چون فوق‌العاده شغل، کارایی ویژه و…)، وضعیت دریافتی بازنشستگان سال به سال حادتر و تفاوتی بیشتر و شدیدتر داشته است.

امسال نیز طرح پلکانی افزایش‌های بازنشستگان نه تنها رافع مشکلات نشد، بلکه بدعتی جدید و تبعیضی نو را بنا گذاشت چرا که این طرح نوعی ضایع کردن سال‌های رنج و زحمت افراد در کسب تحصیلات عالیه و نادیده گرفتن تخصص و تجربه و مسئولیت‌های سازمانی دوره خدمت بازنشسته‌ها است با این روش‌های تبعیض‌آمیز فاصله دریافتی یک مستخدم خدماتی بازنشسته با مدرک ۶ ابتدایی، سال به سال با دریافتی یک مشاور، یا کارشناس عالی و نیز یک رئیس اداره و مدیر کل بازنشسته با مدرک تحصیلی (لیسانس و بالاتر)، کم و کمتر و حتی منطبق خواهد شد.

به عبارت دیگر ، طرح پلکانی برابر کردن نابرابری‌ها است.

لذا با توجه به گذشت ۱۰ سال از تصویب قانون یاد شده (مدیریت خدمات کشوری) و حال که عمر آزمایشی آن به اتمام رسیده امید است نمایندگان محترم این دوره مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان بازنشستگی به منظور برطرف کردن تبعیض‌ها و نابرابری‌های موجود در روند حقوق بازنشستگان که درحال حاضر برای دو بازنشسته از هر نظر برابر و با شرایط استخدامی و خدمتی یکسان (از لحاظ مدرک تحصیلی، پست سازمانی و سابقه خدمت) تفاوت دریافتی چند صدهزار تومانی، بلکه چند میلیون تومانی ایجاد شده، همچنین در راستای برقراری پرداخت‌های عادلانه، با اصلاح قانون مزبور و رفع نارسایی‌ها و کاستی‌های آن در بخش حقوق بازنشستگان در مقایسه با شاغلان، نظام پرداخت هماهنگ بازنشستگان را مطمح نظر و طرح همسان‌سازی حقوق و همترازی دریافتی بازنشستگان مشابه سنوات مختلف (قبل و بعد از سال۱۳۹۵) را تدوین و تصویب و اجرایی نمایند.

ایران

منتشرشده در بازنشستگان
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

ممنوعیت ادامه تحصیل

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

رتبه بندی و بازنشستگی

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

یک اشکال در باور معلمان وجود دارد .منظورم باور کردن نسبت به معلمان وجود دارد .این که بپذیرند معلمان درست تشخیص می دهند / رای این که سلیقه ای نباشد باید قانون شود .اگر هم قانون شود برخی اوقات طوری اجرا می شود که اگر نباشد بهتر است/ از آن مجموعه بی انگیزه ، قانون توسعه صنعت ایران گردی و جهان گردی بیرون آمد که در مجلس تصویب شد/ منزلت معلم این نیست که دائم از او تعریف کنید .به این است که برای او احترام عملی قائل شوید . به او بگوییم رای تو درست است و این را اجرا می کنیم / یکی از فواید همان سازمان نظام معلمی همین است که آدم های توانا از این مجموعه بالا بیایند / در این تشکیلات افراد به ترتیب خانه ها را طی کرده اند تا به این جا رسیده اند . هم مورد قبول معلمان هستند و هم توان اجرایی شان را نشان داده اند . آن وقت برای وزارت آموزش و پرورش مجبور نمی شوند که از وزارت تعاون آدم بیاورند/ مربی پرورشی که این ها را انتخاب کرده و یک چنین شانی برای آن ها قائل شده است و چند روز به بهترین نحو پذیرایی می شوند ...می گویند مربیان نباشند/ حدود 83 درصد رای به " تلفیق " دادند .فقط 25 تا 16 درصد می گفتند که تلفیق صحیح نیست

منتشرشده در گفت و شنود

مشکلات و مسائل نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش  جناب فانی

سلام علیکم

طاعات و عبادات جنابعالی قبول حق

اینجانبان نیروهای خدماتی سرایدار خدمتگزار کشور اعتراض و گلایه خود را مبنا بر بی عدالتی وزارتخانه مورد تصدی جنابعالی در دولت امید و اعتدال مبنا برموارد زیر و مشکلات عدیده دیگر خدمت جنابعالی عرض می نماییم.

همان گونه معلمان از پرداخت ناعادلانه بادیگر کارمندان دولت گلایه دارند ما هم از پرداخت های ناعادلانه حقوق و دستمزد با معلمانی که نصف ما در مدارس حضور ندارند اما سه و و اغلب چهار برابر ما حقوق می گیرند گلایه مندیم .

جناب فانی عزیز !

شما و دیگر معلمان دیگر چگونه خواهان اجرای عدالت و پرداخت با دیگر کارمندان ادارات و نهادهای دیگر هستید در صورتی  که این ناعدالتی در خود آموزش وپرورش بیشتر از هرجای دیگری به چشم می خورد .

جناب فانی !

در این ماه مبارک و شب های قدر عزیز از شما تمنا داریم فکری به حال نیروهای خدماتی عزیز و زحمت کش در رفع ناعدالتی حقوق و دستمزد و موارد زیر بنمائید : 
 
1- پایین بودن دریافتی حقوق و دستمزد 

2- شامل نشدن هیج گونه افزایش حقوق از قبیل طرح رتبه بندی و افزایش حقوق  35 درصدی نیروهای اداری و ستادی
3- نداشتن هیچ گونه حق جانبی از قبیل اضافه کاری ، حق لباس سرایداری و نوبت کاری
4- عدم موافقت وزارت خانه با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی
5 -عدم به کارگیری و ترفیع پست به اداری و آموزشی نیروهای خدماتی که تحصیلات دانشگاهی دارند .


خواهشمندیم فریاد مظلومانه 40000هزارنیروی خدماتی شاغل در آموزش وپرورش را بشنوید .

ما و زن و بچه های ما حق زندگی بهتر دارند که چشم و امیدشان اول به خدا و بعدا به شماست .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

برقراری فوق العاده ویژه و فوق العاده شغل (موضوع بندهای ۵ و ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه های اجرایی که با پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق) به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است.

  این رویداد، بیش از آن که ربطی به خدمت سربازی داشته باشد، مربوط به فقدان ایمنی راه و وسایل نقلیه عمومی کشور و قوانین ناقص مربوط با ناوگان حمل و نقل یا اجرای ناقص قوانین است/ این ماجرا به اهرم فشاری برای اعلام اعتراض به نحوه ی انجام خدمت مقدس سربازی در کشور ما تبدیل شده و از آن برای تاکید بر لزوم تغییر در قوانین سربازی استفاده و در اصل سوء استفاده می شود/ در این ماجرا، واکنش دیگران که برخاسته از ساحت های گوناگون وجودی هر انسان، و آمیخته ای از شور و هیجان، احساسات و عواطف و خردورزی و تفکر است، تا حدود زیادی به لحاظ قوت احساسات و هیجانات آنی، بر رویکرد خردمندانه به این قضیه غلبه یافته و موجب تضعیف آن شده است/ پشت هر اعتراضی، انگیزه های شخصی و سیاسی متعددی یافته می شود/ در این جامعه، گروهی حاضر نیستند دیگران را ببینند و راه را برای مشارکت های مدنی آنان باز بگذارند/ انسان ها ربات نیستند که به آنان برنامه داده شود که چگونه حرکت کنند، انسان ها آمیزه ای از عقل و اندیشه، شعور، هیجان، شور احساسات هستند و اگر این ویژگی ها لحاظ نگردد، رفتارهای متناسب برای تعدیل خود را خودشان تعیین کرده و انجام می دهند/ این امر هم با استانداردسازی و نظارت قاطع و سخت گیری مستمر مسئولان، محقق خواهد شد، نه با اختصاص بودجه یا امتیازات خاص به اقشار و گروه های مختلف برای امور جاری آنان/ گر چه جو حاکمی که من در کشور می بینم به هیچ وجه این خوش بینی را در من ایجاد نمی کند/ برجسته و بولد کردن "سربازی" قربانیان این حادثه، بیشتر جنبه ی عاطفی دارد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور