گروه اخبار/
سخنگوی محترم دولت در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران جراید در مورخ 25 / 3 / 1395 به تخصیص و پرداخت مبلغ ۱۴ هزار میلیاردتومان در سال جاری جهت رفع نابرابریها و افزایش حقوق کارکنان دستگاهها اشاره کردند. اما هیچ عنایت و اشارهای به رفع نابرابریها و شکافهای موجود در امر حقوق بازنشستگان نداشتند.
به ویژه که با «وضع قانون مدیریت خدمات کشوری در مهرماه سال۱۳۸۶ و اجرای فصل دهم یا فصل حقوق و مزایای آن از ابتدای سال۱۳۸۸ و اعمال امتیازات مختلف برای شاغلان و نیز افزایشهای نقدی، خاصه در سالهای اخیر در فوقالعاده شغلهای مستمر کارکنان (چون فوقالعاده شغل، کارایی ویژه و…)، وضعیت دریافتی بازنشستگان سال به سال حادتر و تفاوتی بیشتر و شدیدتر داشته است.
امسال نیز طرح پلکانی افزایشهای بازنشستگان نه تنها رافع مشکلات نشد، بلکه بدعتی جدید و تبعیضی نو را بنا گذاشت چرا که این طرح نوعی ضایع کردن سالهای رنج و زحمت افراد در کسب تحصیلات عالیه و نادیده گرفتن تخصص و تجربه و مسئولیتهای سازمانی دوره خدمت بازنشستهها است با این روشهای تبعیضآمیز فاصله دریافتی یک مستخدم خدماتی بازنشسته با مدرک ۶ ابتدایی، سال به سال با دریافتی یک مشاور، یا کارشناس عالی و نیز یک رئیس اداره و مدیر کل بازنشسته با مدرک تحصیلی (لیسانس و بالاتر)، کم و کمتر و حتی منطبق خواهد شد.
به عبارت دیگر ، طرح پلکانی برابر کردن نابرابریها است.
لذا با توجه به گذشت ۱۰ سال از تصویب قانون یاد شده (مدیریت خدمات کشوری) و حال که عمر آزمایشی آن به اتمام رسیده امید است نمایندگان محترم این دوره مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم سازمان مدیریت و برنامهریزی و سازمان بازنشستگی به منظور برطرف کردن تبعیضها و نابرابریهای موجود در روند حقوق بازنشستگان که درحال حاضر برای دو بازنشسته از هر نظر برابر و با شرایط استخدامی و خدمتی یکسان (از لحاظ مدرک تحصیلی، پست سازمانی و سابقه خدمت) تفاوت دریافتی چند صدهزار تومانی، بلکه چند میلیون تومانی ایجاد شده، همچنین در راستای برقراری پرداختهای عادلانه، با اصلاح قانون مزبور و رفع نارساییها و کاستیهای آن در بخش حقوق بازنشستگان در مقایسه با شاغلان، نظام پرداخت هماهنگ بازنشستگان را مطمح نظر و طرح همسانسازی حقوق و همترازی دریافتی بازنشستگان مشابه سنوات مختلف (قبل و بعد از سال۱۳۹۵) را تدوین و تصویب و اجرایی نمایند.
ایران
یک اشکال در باور معلمان وجود دارد .منظورم باور کردن نسبت به معلمان وجود دارد .این که بپذیرند معلمان درست تشخیص می دهند / رای این که سلیقه ای نباشد باید قانون شود .اگر هم قانون شود برخی اوقات طوری اجرا می شود که اگر نباشد بهتر است/ از آن مجموعه بی انگیزه ، قانون توسعه صنعت ایران گردی و جهان گردی بیرون آمد که در مجلس تصویب شد/ منزلت معلم این نیست که دائم از او تعریف کنید .به این است که برای او احترام عملی قائل شوید . به او بگوییم رای تو درست است و این را اجرا می کنیم / یکی از فواید همان سازمان نظام معلمی همین است که آدم های توانا از این مجموعه بالا بیایند / در این تشکیلات افراد به ترتیب خانه ها را طی کرده اند تا به این جا رسیده اند . هم مورد قبول معلمان هستند و هم توان اجرایی شان را نشان داده اند . آن وقت برای وزارت آموزش و پرورش مجبور نمی شوند که از وزارت تعاون آدم بیاورند/ مربی پرورشی که این ها را انتخاب کرده و یک چنین شانی برای آن ها قائل شده است و چند روز به بهترین نحو پذیرایی می شوند ...می گویند مربیان نباشند/ حدود 83 درصد رای به " تلفیق " دادند .فقط 25 تا 16 درصد می گفتند که تلفیق صحیح نیست
جناب فانی
سلام علیکم
طاعات و عبادات جنابعالی قبول حق
اینجانبان نیروهای خدماتی سرایدار خدمتگزار کشور اعتراض و گلایه خود را مبنا بر بی عدالتی وزارتخانه مورد تصدی جنابعالی در دولت امید و اعتدال مبنا برموارد زیر و مشکلات عدیده دیگر خدمت جنابعالی عرض می نماییم.
همان گونه معلمان از پرداخت ناعادلانه بادیگر کارمندان دولت گلایه دارند ما هم از پرداخت های ناعادلانه حقوق و دستمزد با معلمانی که نصف ما در مدارس حضور ندارند اما سه و و اغلب چهار برابر ما حقوق می گیرند گلایه مندیم .
جناب فانی عزیز !
شما و دیگر معلمان دیگر چگونه خواهان اجرای عدالت و پرداخت با دیگر کارمندان ادارات و نهادهای دیگر هستید در صورتی که این ناعدالتی در خود آموزش وپرورش بیشتر از هرجای دیگری به چشم می خورد .
جناب فانی !
در این ماه مبارک و شب های قدر عزیز از شما تمنا داریم فکری به حال نیروهای خدماتی عزیز و زحمت کش در رفع ناعدالتی حقوق و دستمزد و موارد زیر بنمائید :
1- پایین بودن دریافتی حقوق و دستمزد
2- شامل نشدن هیج گونه افزایش حقوق از قبیل طرح رتبه بندی و افزایش حقوق 35 درصدی نیروهای اداری و ستادی
3- نداشتن هیچ گونه حق جانبی از قبیل اضافه کاری ، حق لباس سرایداری و نوبت کاری
4- عدم موافقت وزارت خانه با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی
5 -عدم به کارگیری و ترفیع پست به اداری و آموزشی نیروهای خدماتی که تحصیلات دانشگاهی دارند .
خواهشمندیم فریاد مظلومانه 40000هزارنیروی خدماتی شاغل در آموزش وپرورش را بشنوید .
ما و زن و بچه های ما حق زندگی بهتر دارند که چشم و امیدشان اول به خدا و بعدا به شماست .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
برقراری فوق العاده ویژه و فوق العاده شغل (موضوع بندهای ۵ و ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه های اجرایی که با پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق) به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است.
این رویداد، بیش از آن که ربطی به خدمت سربازی داشته باشد، مربوط به فقدان ایمنی راه و وسایل نقلیه عمومی کشور و قوانین ناقص مربوط با ناوگان حمل و نقل یا اجرای ناقص قوانین است/ این ماجرا به اهرم فشاری برای اعلام اعتراض به نحوه ی انجام خدمت مقدس سربازی در کشور ما تبدیل شده و از آن برای تاکید بر لزوم تغییر در قوانین سربازی استفاده و در اصل سوء استفاده می شود/ در این ماجرا، واکنش دیگران که برخاسته از ساحت های گوناگون وجودی هر انسان، و آمیخته ای از شور و هیجان، احساسات و عواطف و خردورزی و تفکر است، تا حدود زیادی به لحاظ قوت احساسات و هیجانات آنی، بر رویکرد خردمندانه به این قضیه غلبه یافته و موجب تضعیف آن شده است/ پشت هر اعتراضی، انگیزه های شخصی و سیاسی متعددی یافته می شود/ در این جامعه، گروهی حاضر نیستند دیگران را ببینند و راه را برای مشارکت های مدنی آنان باز بگذارند/ انسان ها ربات نیستند که به آنان برنامه داده شود که چگونه حرکت کنند، انسان ها آمیزه ای از عقل و اندیشه، شعور، هیجان، شور احساسات هستند و اگر این ویژگی ها لحاظ نگردد، رفتارهای متناسب برای تعدیل خود را خودشان تعیین کرده و انجام می دهند/ این امر هم با استانداردسازی و نظارت قاطع و سخت گیری مستمر مسئولان، محقق خواهد شد، نه با اختصاص بودجه یا امتیازات خاص به اقشار و گروه های مختلف برای امور جاری آنان/ گر چه جو حاکمی که من در کشور می بینم به هیچ وجه این خوش بینی را در من ایجاد نمی کند/ برجسته و بولد کردن "سربازی" قربانیان این حادثه، بیشتر جنبه ی عاطفی دارد