در دورههاي نهم و دهم به شدت در انزوا قرار گرفتند و هزينههاي زيادي بر فعالان آنها تحميل شد اما با روي كار آمدن دولت يازدهم اين كانونها جان دوباره گرفتند و حالا با به رسميت شناخته شدن از سوي وزارت كشور، استانهاي مختلف يكي پس از ديگري به دنبال برگزاري مجمع عمومي و فعال كردن كانونها هستند/ عدم حمايت وزير وقت آموزش و پرورش و بيان اينكه فكر كردن به تشكلهاي معلمي اولويت ما نيست، آب سردي بود بر روي فعالاني كه انتظار چنين برخوردي با اين شدت را نداشتند/ در دولت قبل به علت اتخاذ رويكرد انقباضي و نفيگرايانه، پروانه فعاليت كانونهاي صنفي معلمان تمديد نشد/ برخي از اين تشكلها به مدت ١٠سال از حق برگزاري مجمع عمومي محروم بودهاند كه عملا حيات شان به خطر افتاده است. چرا مجمع عمومي در تشكلهاي صنفي مهم است/ مهمترين سرمايه يك سازمان صنفي اعتماد اكثريت اعضاي آن صنف است/ فقط با انتخابات ميتوان مديران مورد اعتماد و توانمند را انتخاب كرد/ وقتي يك تشكل به مدت طولاني توسط افراد مشخصي مديريت شود و انتخابات دموكراتيك به محاق برود ماهيت روابط اعضاي يك تشكل بر مبناي منافع صنفي نخواهد بود بلكه از ماهيت صنفي به تعصب گروهي تغيير ماهيت خواهد داد/ چه اشكالي دارد كانونهاي صنفي ما در زمينههاي فلسفه آموزش و پرورش، كيفيبخشي آموزشي و عدالت آموزشي نظريات مستدل و علمي داشته باشند/ آسمان آموزش و پرورش در همه دولتها به يك رنگ است
گروه اخبار/
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان درخواست میشود ضمن افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته با جذب نیروی انسانی جوان زمینه اشتغال آنها را نیز فراهم آورند.
، سیده حمیده زرآبادی در جلسه شورای اداری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک که صبح روز یکشنبه در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جذب نیروی انسانی با تجربه و سابقه کار در آموزش و پرورش در اولویت بوده و نباید به جای این مهم از نیروی انسانی جدید استفاده کرد چراکه این نیروها تجربه لازم را در مدت فعالیت خود کسب کردهاند و ایجاد امنیت شغلی برای آنها تأثیر بسیاری در بالا بردن بازدهی فعالیتها دارد.
وی افزود: عدم استفاده مجدد از فرهنگیان بازنشسته را خواستاریم و از مسئولان درخواست میشود ضمن افزایش حقوق این قشر از فرهنگیان با جذب نیروی انسانی جوان زمینه اشتغال آنها را نیز فراهم آورند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان بهسازی مدارس موجود و مکانیابی مناسب در احداث مدارس جدید را خواستار شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین در ادامه این جلسه آماری از تعداد نیروهای شاغل و بازنشسته این ناحیه و همچنین تعداد دانشآموزان و مدارس موجود، کسب رتبههای برتر از جمله جشنوارههای خوارزمی، جابربن حیان، المپیادهای علمی، ارتقای معدل کتبی نهایی، کنکور سراسری، مسابقات حوزه پرورشی و تربیت بدنی و جذب حداکثری اعتبارات را از جمله توفیقات کسب شده در این ناحیه ذکر کرد.
شمسالله غلامی با تشکر از زحمات مدیرکل برنامه محور آموزش و پرورش استان قزوین، کسب رتبههای برتر آموزش و پرورش این استان در سطح کشور را حاصل تلاشهای شبانهروزی و برنامهریزیهای مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و سایر همکاران برشمرد.
وی در پایان خواستار توجه و حمایت بیش از پیش مسؤولان به آموزش و پرورش شد.
فارس
از آنجا که وزیر آموزش و پرورش را نسبت به مجلس در این برنامه توسعهای پاسخ گو کردند و وزیر باید نسبت به عملکرد این صندوق پاسخ گو باشد و قاعدتا باید اختیارات به او داده میشد/ هیئت امنا به صورت افتخاری فعالیت میکند و حق دریافت حق الجلسه و پاداش ندارند و سالانه دو مرتبه تشکیل جلسه میدهند/ مدیریت صندوق نیز متاثر از حضور وزیر آموزش و پرورش است/ این مبالغ و حق دولت تا پایان برنامه چهارم توسعه پرداخت شد و بعد از برنامه پنجم توسعه دولت دیگر پولی پرداخت نکرد/ طی 17 سال قبل از حضور ما هیچ برنامه بلند مدت توسعهای در صندوق تدوین نشده بود اما در سال 92 تیم کارشناسی ما در شورای سیاست گذاری به این نتیجه رسید که صندوق باید سود پایدار معقولی داشته باشد/ ما 1190 میلیارد سرمایه در بورس داشتیم که در سال 91 به 2200 میلیارد تومان رسید اما در سالهای 92 و 93 به 950 میلیارد تومان کاهش یافت و ما دچار زیان شدیم/ امروز 12 شرکت پتروشیمی و پالایشگاه داریم/ جمع سود تقسیمی ما نسبت به 17 سال گذشته (طی سالهای 74 تا 91) معادل 50 درصد افزایش یافته است ، در سه ساله 91 تا 94، 2350 میلیارد تومان سود توزیع کردیم در حالیکه این میزان تا سال 91، 1560 میلیارد تومان بوده است/ در پایان سال مالی 94 موفق شدیم دارایی ثبت شده و تایید شده صندوق را به 7700 میلیارد تومان برسانیم ضمن اینکه برآورد ما از ارزشهای افزوده حدود 10 هزار میلیارد تومان است/ دولت همان طور که گفته شد بیش از 700 میلیارد تومان به ما بدهکار است/ ما انتظار داریم اعضاء صبوری کنند تا این پروژهها به نتیجه برسند. نگاه نهایی ما این است که همه این داراییها وارد بورس شوند و ارزش افزوده صندوق در لحظه مشخص شود. ترجیح بعدی ما این است که بخشی از دارایی اعضاء را به صورت سهام در اختیارشان بگذاریم تا در سوددهی شریک شوند/ معتقدیم باید صندوقهای وام ضروری آموزش و پرورش را ساماندهی و همه را تبدیل به بانک قرض الحسنه فرهنگیان کنیم تا تسهیلات با نرخ قرض الحسنه آسانتر در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد که در حال رایزنی با آموزش و پرورش در این خصوص هستیم
گروه اخبار/ ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان جدید مجلس شورای اسلامی قبلاً یارانه دریافت می کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنان حذف شد.
فلسفه امر به معروف و نهی ازمنکر بنا بر مچ گيري نيست. هدف، بهبود فرد و جامعه است/ هرگاه شرايط اين اصل رعايت نشود، نتيجه اش وارونگي مفاهيم و جابه جايي معروف و منکر است؛ معروف ها رنگ منکر ميگيرند و منکرها به جاي معروف مينشينند/ بزرگ ترين منکر اين است که افراد فاقد صلاحيت اقدام به انجام فريضه امر به معروف و نهي از منکر نمايند،یا با توسل به زور و خشونت به این مهم دست بزنند/ هر گاه جاهلانِ زمان امر و نهي را عهده دار شوند به جاي معروف،امر به منکر ميکنند/ بزرگ ترين معروف ، رعايتِ آبرو و حرمت انسان و بزرگ ترين منکر بي آبرو کردن افراد و بي حرمتي نسبت به انسان هاست/ آنان که با بي حيثيت کردنِ ديگران براي خود حيثيت کاسبي ميکنند، نميتوانند آمرين به معروف باشند/ قانون مهم ترين معروف به حساب ميآيد و قانون گريزي بزرگ ترين منکر است/ يکي از اصول مهم قانون اساسي کشور و يکي از آموزه هاي بارز ديني ،عدم تجسس در حريم و اموال شخصي افراد ميباشد/ اين روزها جامعه ايران بيش از آن که دردمند تعطيلي امر به معروف و نهي از منکر باشد، گرفتار جابه جايي و وارونگی مفاهيم است/ امر به معروف و نهی ازمنکر با زور و خشونت به سرانجام نمی رسد و باعث هرج ومرج می گردد/ شایسته است نهادهای مردمی و صاحب نظران به طور مستمر برعملکرد قوای سه گانه نظارت داشته باشند و آنها را امر به معروف و نهی از منکر نمایند
گروه اخبار/
در حالی ۷ اسفند ماه؛ دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد که فرهنگیان پس از گذشت ۵ ماه از برگزاری این انتخابات نسبت به عدم پرداخت حقالزحمه خود گلهمند هستند. یکی از فرهنگیان که رییس یکی از ناحیهها در تهران بوده است، به خبرنگار ایلنا، میگوید: این شرایط نه تنها در ناحیه شرق وجود دارد؛ بلکه متوجه شدیم؛ در برخی دیگر از نواحی تهران نیز این حقالزحمه پرداخت نشده است.
وی در ادامه با ابزار گلهمندی نسبت به اینکه چرا حق الزحمه نیروی انتظامی، مسئولان ناظر شورای نگهبان، فرمانداری و یا حتی استانداری پرداخت شده، اما هنوز برای برخی از فرهنگیان مانده است، میگوید: در ناحیهای که مسئولیت آن را برعهده داشتم، ۱۹۰ نفر پای صندوقهای رای مسئولیت داشتند که هنوز حقالزحمه ۹۰ نفر از آنها پرداخت نشده است. این تعداد در تماسهای متعددی که با من داشتند، گله خود را بابت خلف وعده پیش آمده اعلام کردند. حقالزحمه فرهنگیان از رییس ناحیه گرفته تا فردی که رایها را شمرده، ۲۲۵ هزار تومان است.
فرماندار تهران در همین رابطه به خبرنگار ایلنا، توضیح داد و گفت: حقالزحمه کسانی که عابر بانک ملی داشتهاند، بعد از برگزاری انتخابات پرداخت شده است و مابقی افرادی که کارت غیر از بانک ملی داشتهاند، در هفته جاری پرداخت میشود.
گروه اخبار/
مسئولان ادارات آموزش و پرورش روزهای سختی را برای جوابگویی به دانشآموزان و والدین آنها سپری میکنند، اعتراض دانشآموزان پایه نهم به موضوع هدایت تحصیلی همچنان ادامه دارد. دانشآموزان همراه والدینشان با برگههای هدایت تحصیلی که از سوی مدارس خود گرفتهاند، راهی ادارات آموزش و پرورش مناطق شدهاند و از مسئولان آموزش و پرورش میخواهند نسبت به وضعیت هدایت تحصیلی آنها رسیدگی کنند. آنها با شکایت از موضوع هدایت تحصیلی عنوان میکنند که مدارس به اجبار، دانشآموزان را به رشته کار و دانش یا هنرستانها معرفی میکنند.
خانواده دانشآموزان معترضند که چرا نرمافزار هدایت تحصیلی آموزش و پرورش به اجبار و با وجود بیعلاقگی دانشآموز و کسب معدلهای بالا، فرزندانشان را ناچار میسازند در رشتههایی تحصیل کنند که هیچ علاقهای به آن ندارند. همین اعتراض های خانوادههای دانشآموزان موجب شد تا وزیر آموزش و پرورش نسبت به موضوع هدایت تحصیلی دانشآموزان واکنش نشان دهد.
علی اصغر فانی دیروز با معاونانش جلسه اضطراری درباره «وضعیت هدایت تحصیلی »گذاشت تا در جریان اعتراض های دانشآموزان قرار گیرد. فانی درباره بستههای هدایت تحصیلی به ایسنا گفت: این بستهها به نفع دانشآموزان و سیستم آموزش کشور است.این بستهها مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است و با توجه به تجربیات داخلی و جهانی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه خانوادهها و دانشآموزان باید درباره این بستهها توجیه شوند، گفت: ما این بستهها را با توجه به چهار عامل مؤثر علاقه، استعداد، نیاز کشور و امکانات آموزشی تدوین کردهایم که امیدواریم رشد و توزیع متوازن رشتههای تحصیلی را از این طریق به دست آوریم.
وزیر آموزش و پرورش البته به اقدام های این وزارتخانه درباره استانهای محروم اشاره کرد و گفت: استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب استان کرمان از جمله مناطق محروم کشور هستند که از دو سال پیش شورایی مرکب از سازمان مدیریت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تشکیل شده است که موفقیتهای قابل توجهی را در این مناطق داشته است. از اقدام های این شورا در استان سیستان و بلوچستان اختصاص 500 ردیف استخدامی و اعتباراتی معادل 170 میلیارد تومان برای فضای آموزشی این استان بوده است.
فانی ادامه داد: اخیراً بنیاد مستضعفان موافقت کرده است که هزار کلاس درسی در این مناطق ظرف سالهای 95 و 96 ساخته شود. امیدواریم با رسیدگی بیشتر به مناطق محروم گامهایی در راستای عدالت آموزشی برداریم.
روزنامه ایران
صدای معلم :
تصویر زیر مربوط به اعتراضات اخیر دانش آموزان در استان های مختلف همراه با آتش زدن کتاب ها بود که نسبت به آن چه " سخت بودن سوالات امتحان نهایی " بود ابراز شد .
جناب نوبخت !
چو عضوی به درد آورد روزگار ....
سلام و خسته نباشید
اینجانب به عنوان یک معلم بازنشسته این مملکت اسلامی از جناب عالی تقاضا دارم شفاف و بدون سخنان اغوا کننده ، رک و پوست کنده در مقابل بیانات خود در ارتباط با بودجه سال 95 که فرمودید برای بازنشستگان ردیف جدا در ارتباط با پرداخت پاداش پیش بینی کرده اید ؛ بفرمایید این موضوع چقدر صحت دارد؟
دوم ؛ وزارت آموزش و پرورش با وزیر خود توپ را به زمین شما انداخته می گوید منتظر اختصاص بودجه هستیم . اگر ردیف جداگونه اختصاص یافته بعد از گذشت سه ماه از تصویب چرا این موضوع جامعه عمل نپوشیده است ؛ ما چشم انتظار این بودجه هستیم.
سوم ؛ جنابعالی دارای شخصیت قابل قبول در بین فرهنگیان بودید الان با دروغ ها و وعده های بدون زمان که شاید به اجبار باشد در بین این قشر محبوبیت خود و رییس جمهور را از بین برده اید.
چهارم ؛ شما با تقدیر از وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با برنامه ششم توسعه جدا تیری زهر آلود به سینه فرهنگیان نشاندید !
این وزیر در بین فرهنگیان به عنوان وزیر شناخته نمی شود و در بین آنها جایگاه وزیری ندارد و انتظار اکثر فرهنگیان حذف ایشان از بدنه دولت است ولی معلوم نیست چه کسی به رییس جمهور مشاوره می دهد ؟!
این وزیر امتیاز کم کن از اعتبار دولت بر کرسی وزارت با بی خیالی و کم کاری ادامه می دهد.
پنجم ؛ آیا به دین اسلام و آورنده ان اعتقاد دارید که پیامبر اعظم می فرماید دروغگویان از ما نیستند یا امت پیامبر شو یا دروغ را ادامه بدهید .
عزت یار و مستدام .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید