این روزها تنور داغ ثبت نام از فلفلی با رنگ آبی آسمانی با قد و قامت کوچکش دل هر فرهنگی فرهیخته ای را یک جا ربوده است . شربت ب کمپلکس و قرص مسکن دردها ، قلب ها را شاد و مشکلات را همانند یخ در مقابل خورشید ذوب می کند تا آخر مرداد وقت دارید بشتابید فرصت را از دست ندهید ، اسم مبارکش تک کارت سرمایه فرهنگیان است که به چند منظور می توان استفاده نمود متنها مبلغ هنگفتش در جیب و حساب های مدیران است و کارتش دست شما بزرگوران ؛ در این موقع بود که مدیر عامل ذخیره فرهنگیان پیرامون انتشار اخباری در خصوص دریافت حقوق های نجومی در این سازمان فیش حقوقی خود را منتشرکرد این در حالی است که آموزش و پرورش 2000 میلیارد تومان بابت معوقات فرهنگیان به معلمان بدهکار است و پاداش 260 میلیونی برای اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان درسال 93 است ؛ با دریافت این کارت آرزوی دیرینه فرهنگیان به اجابت ، گره های زندگی گشوده و افزایش دهنده روزی و حلال مشکلات است .
فقط بدون وقفه تکرارش کن ! تک کارت سرمایه فرهنگیان ! با تغییر کلماتش می توانی مانع دست یابی دیگران به این کارت شوی و هر هفته رمز آن را با کلمات جادویی توانگری تغییر بدهید . این روزها خیلی از انسان ها در تب جمع آوری ثروت و ستم به بندگان خدا می سوزند . افسوس از تب دنیا که آتش عقبی را در پی دارد . کاش در چشمه زلال معرفت وضویمان را با دست شستن از دنیا آغاز می کردیم اگر آموزش و پرورش میزبان فوتبال و جام جهانی 2016 هم بود آن قدر شتاب نمی کرد !
متاسفانه مسئولان نظام آموزشی فراموش کرده اند که مشکل معلمان معیشت و منزلت در جامعه است نه تک کارت سرمایه ، کارتی که منحصر به فرد و از مزایای زیادی برای فرهنگیان به شمار می رود که عدم ثبت نام و دست یابی به آن منجر به خسران جسمی و روحی و عقب ماندن از صفرهای عدد حقوق و مزایا و شمارش آن می شود.
از مزایای این کارت همین قدر بس که اگر مشکلات شما به اندازه کوه دماوند هم باشد با قرار دادن این کارت در جیب خود تمام مشکلات مالی و روحی و جسمی و حتی فشار خون شما در هنگام خرید تنظیم می گردد و اعتماد به نفس خوبی را با گرمای درون مبلغ کارت احساس می کنید و فرهنگیان معزز می تواند با نشان دادن این کارت به راحتی از پل صراط عبور کنند و بی نوبت در بهترین جای بهشت سکنی گزینند .
بهتر نبود به جای این هیاهو برای هیچ بانک قرض الحسنه ای برای رفع مشکلات فرهنگیان با مبلغ مکفی با اقساط طولانی مدت برای خرید مسکن و تهیه جهیزیه ازدواج و خرید خودرو غیره ...پرداخت می شد . متاسفانه آموزش و پرورش از سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی مناسب رنج می برد ، لقمه را دور سرمان می چرخانیم تا از خواب غفلت بیدار شویم . نقدهای منصفانه منجر به رشد در جامعه می شود اما کوگوش شنوا و چشم بینا ؟
تلاش برای ارتقاء مقام معلم و منزلت آنان از اهم وظایف نظام آموزشی کشور است ولی تفکر انتقادی در این وزارتخانه عریض و طویل بی قانون جایی ندارد ... صندوق ذخیره معلمان تا کنون چه گره کوری را از زندگی همکاران باز کرده است ، صبوری هم حدی دارد فقط برای مدیران راه گشا ونان آور بوده است . ..
مدیران ارشد صندوق ذخیره با حقوق های کلان و تصمیم گیرنده و برنامه ریز هم برای ضعفا و کارمندان هم از این کارت ها دارند اما فرقشان در تعداد صفرهای بی شماری است که در مقابل موجودی آنها در بانک ها و فیش حقوق نامتعارف و نجومی شان قرار دارد با کباب بره ای که بر سفره های رنگارنگ آن ها قرار دارد که این موضوع در فیش های کارمندان وجود ندارد ، فقط حسرت بی کفایتی مدیران همانند آتش زغال قلب ها کارمندان به خصوص معلمان را کباب و می سوزاند .
پیشنهاد می کنم معلمان باید هر کدام یک رسانه باشند .با طرح پیامک و تلفن و تماس حضوری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر استان یا شهر و عریضه نویسی به مقامات ارشد کشور و امضای اینترنتی مسائل و مشکلات صنفی خود را در فضایی آرام و منطقی مطرح و پیگیری نمایند منتها باید مدیر توانا و کاردان و شایسته ای همانند جناب پورسلیمان این قافله و خیل عظیم فرهنگیان را رهبری و در سایت وزین صدای معلم مطالب را ارائه و مطالبه نمایند و از نامبرده حمایت وپشتیبانی مالی ومعنوی شود .
تک کارت سرمایه فرهنگیان وجه تمایزش با کارت های عابر دیگر بانک ها در قدرت جادویی و معجزه آسای آن است ، در هنگام پرداخت اقساط وام های مختلف با کارت ها و دفترچه های رنگارنگ در آخر هر ماه و تهی شدن موجودی حقوق فرهنگیان مانع فشارهای عصبی و کاهش استرس و تنظیم و کنترل ضربان قلب و فشارخون و غیره ....می شود و از خطرات احتمالی صاحبش را نجات می دهد همانند حرز چشم نظر چشم های بد و نظرهای پلید را از صاحبش دور می کند .
دارنده این کارت هرگز فقیر نمی شود اگر هر روز صبح و شب به این کارت نگاه کنید عددها ی روی کارت در ذهن شما حک و به توانگری به همان مقدار اعداد روی کارت می رسید و به شکرانه داشتن این کارت باید قسمت اندکی از حقوق خود را صدقه دهید و نگاه بی رمق گرسنگی را نمی بیند و مرتب موجودی خود را در بانک ها باید افزایش دهید تا از سپرده های شما و سود تسهیلات عده ای پول پارو کنند و شما برای اخذ دو میلیون یا بیشتر ماه ها در صف انتظار صندوق ذخیره باشید ؛ این همه هیاهو برای هیچ ؟
برخی مسئولان این کشور در شعار دادن و فریب اذهان عمومی رقیب ندارند ولی در عمل باید نمره نیاز به تلاش بیشتر و صفر های رنگارنگ را از مقابل فیش های حقوقی آنان را حذف و در کارنامه توصیفی اعمالشان درج کرد.
این روزها بسیاری از کارگزاران از کوتاهی های گذشته و حقوق های نامتعارف خود عذرخواهی می کنند ،سوال من این است با عذرخواهی ، کارگران بیکار شاغل می شوند و یا کودکان کار که به خاطر فقر اقتصادی کلاس درس را ترک کرده اند و راهی خیابان و دستفروش شده اند فرصت ها و موقعیت های تحصیلی خود را باز می یابند و یا فرهنگیان معوقات و مطالباتشان وصول می گردد و حقوق آنان همسان سازی می شود با سایر ادارات ، بعد از مرگ سهراب نوشدارو چه فایده ؟
فرهنگیان محترم با داشتن این کارت از خطرات احتمالی خشونت اولیا ء و دانش آموزان در مدارس مصون خواهند ماند چون این روزها معلمان از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان ناراضی اند چون معلمان هیچ نقشی در اداره و نظارتی بر عملکرد صندوق ذخیره ندارند . پاداش های میلیونی از جیب معلمان و به کام شیرین مدیران این صندوق است و این کارت هم سر پوشی بر کارهای ظالمانه همین مدیران است گرچه این اقدام وزارت آموزش و پرورش جهت رفاه بیشتر جامعه فرهنگیان قابل تقدیر است اما مشکل معلمان در تک کارت خلاصه نمی شود ؛ مشکل ما شان و منزلت و جایگاه واقعی معلم و ریشه در معیشت و هماهنگی حقوق و مزایای او با سایر ادارات و نهادها و داشتن یک زندگی آبرومندانه است ؛ چرا اصل خواسته به حق فرهنگیان را فراموش کرد ه اید با کارت عابر بانک ملی هم می توانستیم عملیات بانکی را انجام دهیم .
کسانی که موفق به اخذ تک کارت سرمایه فرهنگیان شدند می توانند با رعایت نوبت و عدالت در کارها حداکثر سیصد میلیون تومان وام قرض الحسنه و یاکم بهره برای خرید یک آپارتمان و یک دستگاه ماشین شاه پراید بی کیفیت شوند به شرط این که از مدیران ارشد این صندوق حمایت کنند که آن ها صفرهای بیشتری را مقابل اعداد فیش های خود بگذارند و تبلیغ کنند تا بیشتر فرهنگیان و بازنشستگان عضو این صندوق زود بازده با سود عالی شوند ، صندوقی که هنوز دولت از سال 89 بدهی خودرا به این صندوق ادا نکرده است .
مستاجرین فرهنگی ! این بار شانس و بخت و اقبال با شماست ! شما با ارائه این کارت به صاحب خانه می توانید از تخفیف خوبی در ودیعه مسکن و اجاره بها برخوردار شوید و از افزایش صعودی اجاره ها در پایان هر سال جلوگیری کنید چون قدرت جادویی این کارت دهان هر کسی را می بندد و صاحب خانه را مغلوب می کند .
در شرایطی که معلمان در تنگناهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند و نمی تواند در ایام تابستان به شهرهای کشور خود برای تمدد اعصاب و روحیه پرنشاط مسافرت کنند مدیرانی که قرار بوده 7 برابر کارمندان بنا بر اقتضاء مقام وموقعیت خود حقوق دریافت کنند آنها انصاف به خرج داده اند حقوق خود را ضربدر عدد 70 کرده اند ، بدین ترتیب مضربی از 10 یا 100 و یا بیشتر را انتخاب نموده اند که بدین وسیله از زحمات بی وقفه همه آنان تشکر و قدردانی می کنیم که این همه رعایت همنوع و عدالت در امور را سرلوحه ی کارشان قرار داده اند.
زندگی فرصتی است برای دیدن و شنیدن و گفتن و انتخاب کردن زیبایی ها و زشتی ها ولی من گیج ماندم چطور لقمه های حرام گلوگیر بعضی از افراد خاطی و فرصت طلب و خیانت کار به اموال مردم نمی شود چرا تمام ارگان های ذی صلاح و مسئول در برابر نظام آموزشی کشور بی تفاوت شده اند و این وزارتخانه مظلوم ویتیم مانده است . شما که صفرهای رقم های بانکی تان تا بی نهایت و چراغ راهنما به سوی شما سبز و به سوی فرهنگیان همچنان قرمز و جاده ها فراوانی مسدود است .
فرهنگیان فرهیخته با اخذ این کارت می توانند سالی دوبار علاوه بر مسافرت به اماکن زیارتی در تهران و شهرهای همجوار و شهرهای خوش آب و هوای کشور خود به قاره اروپا هم با نصف هزینه با شرایط اقساطی با هواپیما های روسی کم خطر و قابل انفجار سفر کنند البته به شرط این که در عالم رویاء در درجه نخست باید خوابش را ببینند تا به امید خدا در بیداری قسمت تان شود .
مدیران عالی رتبه کشور شما سخت در اشتباهید ! ما انسانیم و زندگی انسانی و منزلت و معیشت و بیمه رایگان حق ماست و فرهنگیان آن قدر ساده و عوام نیستند که سخنان کذب و ناحق شما را بپذیرند ، سفره خالی میلیون ها انسان تحت ستم با عذر خواهی آیا پر از غذا می شود و یا بیماری که به خاطر فقر اقتصادی و ناتوان از پرداخت هزینه بیمارستان پذیرش نشده و به علت بیماری جانش را از دست می دهد آیا زنده می شود چقدر بی انصاف هستید؟
مقام عالی رتبه آموزش و پرورش باید بدون رودربایستی و ملاحظه کاری متخلفان را در یک برنامه زنده رسانه ملی بازگو و پاداش های نجومی مدیران را مطالبه و از سمت خود عزل و با آنان برخورد قانونی کند ولی این سکوت نشانه چیست ، پیر مرد مهربان ؟
صندوقی که برای رفاه فرهنگیان تاسیس شده بود ولی لقمه چرب و نرم مدیران شد و چتر حمایتی را بر عکس سر مدیران گستراند؛ چه کسی پاسخ گوی خیل عظیم فرهنگیان سوخته از آتش فرق است ؟
ما در تمام عرصه ها از فقر ننالیدیم بلکه تحمل فرق و تبعیض و نابرابری برایمان سخت ناگوار بود .
البته مزایای تک کارت فرهنگیان خیلی زیاد است که قابل شمارش نیست با آن قد کوتاهش و رنگ زیبایش شایسته جیب های همکاران است که با داشتن آن ضربان قلب منظم و نبض آرام و با آهنگ گچ و تخته سیاه و با فریاد و جیغ های بنفش بچه ها و با خاموشی اعصاب می نوازد .
فرهنگیان آن قدر دلسرد و بی انگیزه با این کارت برخورد می کنند که بسیاری از این فرهیختگان تمایلی به ثبت نام یا اخذ آن ندارند !
ضمن عذر خواهی از جامعه بزرگ فرهنگیان هدف من انعکاس مشکلات و مصائب شما در قالب طنز بوده است ولی بازهم تکرار می کنم با اخذ این کارت هم مصائب و قوانین تبعیض آمیز مرتفع نمی شود .
قانون مدیریت خدمات کشوری را اصلاح کنید و ماده 125 خدمات کشوری که سال ها معطل مانده را اجرا کنید تا صداقت شما به فرهنگیان ثابت شود .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
محمد بیرانوند رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص سوق دادن دانشآموزان پایه نهم به سمت مدارس غیردولتی، اظهار داشت: برای هیچ فردی و هیچ جایی اجبار برای رفتن به مدارس غیردولتی وجود ندارد.
وی افزود: اولیا و دانشآموزان بر اساس هدایت تحصیلی میتوانند مدارس دولتی را انتخاب و اگر کیفیت مدرسهای را بهتر بداند فرزندشان را در آن مدرسه ثبت نام کنند، ضمن اینکه هیچ اجباری برای سوق دادن دانشآموزان به مدارس غیردولتی وجود ندارد.
بیرانوند در خصوص معوقات فرهنگیان خاطرنشان کرد: در آخرین جلسهای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، اعلام شد که بیشتر معوقات فرهنگیان مربوط به سال 93 آنها پرداخت و برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال 94 مطابق آنچه در قانون بودجه سال 95 پیش بینی شده است، امسال پرداخت خواهد شد. ( فارس )
انتهای پیام/
گروه اخبار/ توسط فرهنگیان استان فارس اهدای یک باب منزل مسکونی به خانواده معلم فداکار خاشی صورت گرفت.
رسانه « صدای معلم » با هدف تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو " به عنوان حلقه های مفقوده در چرخه نظام تعلیم و تربیت به وجود آمد/ اکنون به عنوان رسانه ای موثر و مستقل جای خود را در بین آموزگاران و مسوولان آموزش و پرورش و اهالی رسانه باز نموده است/ یکی از برتری های رسانه در فضای مجازی ایجاد رابطه دوسویه است/ واقعیت این است که فعالیت رسانه ای چه از منظر تولید محتوا و چه از منظر مصرف محتوا نیازمند سواد و آگاهی است/ مخاطبان در هر کامنتی و در هر ارتباطی با مسوولان ،رسانه ها و خبرنگاران خود را عصبانی نشان می دهند / نمایش این عصبانیت میزان الحراره ای از وضیعت اجتماعی و اقتصادی جامعه است/ « جامعه عصبانی » که به مسوولان اعتماد ندارد. از سوی دیگر مسوولانی که این عصبانیت ها را نمی بینند و یا نمی خواهند ببینند/ صدای معلم یک رسانه است و تنها تبیین مشکلات و آگاهی بخشی نظام فرهنگی از منظر رسانه ای ،رسالتی است که صدای معلم دارد/ معلمان فقط مساله معیشت را از صدای معلم مطالبه می نمایند که گرجه معیشت مهم است اما مگر می توان در همه اخبار و تحلیل و یادداشت ها صرفا به آن پرداخت/ امید است در فضای مجازی و رسانه ای اندکی اخلاق رسانه ای را نیز رعایت نماییم
بار دبگر مهر آید ؛ رتبه بندی می شویم
با شروع فاز دوم گاو بندی می شویم
ای که بودی در مزایا آب بندی سال قبل
با شروطی رتبه بندی ها شده احکام جعل
ای که نالان بوده ای از فرق در پرداخت ها
رو نمایی می شود هر لحظه فیش اغنیا
در فضاهایی که نامش را مجازی خوانده اند
طشت رسوایی خود را بر زمین افکنده اند
همچنان در مانده ای در واپسین روزای ماه
تا چه پیش آید از این طرحی که افتاده به راه
ما تمنایی اگر از فیش خود می داشتیم
خود غلط بود آن تصوّرها که می پنداشتیم
رتبه ها عالی ! ولی درحکم، ناپیدا ستی
از کجا معلوم گردید، ارتقایی یافتی؟
گفته آمد رتبه ای دارد مدارس نیز هم
ارزیابی می شود میخ کنار میز هم
رتبه ها اسباب تبعیض و تفرُّق می شود
در تحول های بنیادین تحرُّق می شود
در سندهایی که آن را نقشه اش نامیده اید
با چه معیاری تفرُّق را تحوّل خوانده اید؟
با هدایت های اجباری در این سال جدید
نقطه ی عطفی به تحصیل محصل ها زدید
باغ بی برگی ندارد میوه ای کو را سزد
گرچه هر دم باغ آموزش بری تازه دهد
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
پس از فیش های حقوقی مدیران دولتی حالا نوبت اهالی فوتبال رسیده است تا از فیش های حقوق و دستمزد خود رونمایی کنند. اما آن کجا و این کجا ؟!
رقم قرارداد سرمربیان تیم های لیگ برتری رسما اعلام شد.
سازمان لیگ امروز رقم دقیق قرارداد سرمربیان ۱۶ تیم لیگ برتری را اعلام کرد که بر این اساس ، برانکو گران قیمت ترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است.
۱- برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس ۲میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان
۲- علیرضا منصوریان سرمربی استقلال یک میلیارد تومان
۳- امیر قلعهنویی سرمربی تراکتورسازی تبریز یک میلیارد و پانصد میلیون تومان
۴- علی دایی سرمربی نفت یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان
۵- یحیی گلمحمدی سرمربی ذوب آهن یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان
۶- عبدالله ویسی سرمربی سپاهان یک میلیارد تومان
۷- حسین فرکی سرمربی سایپا یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان
۸- مجید جلالی سرمربی پیکان ۷۵۰ میلیون تومان
۹- نادر دستنشان سرمربی صنعت نفت آبادان ۶۰۰ میلیون تومان
۱۰- صمد مرفاوی سرمربی صبای قم ۳۰۰ میلیون تومان
۱۱- نعیم سعداوی سرمربی فولاد خوزستان ۳۵۰ میلیون تومان
۱۲- فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد تبریز ۶۰۰ میلیون تومان
۱۳- سید اکبر پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان ۵۰۰ میلیون تومان
۱۴-رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی تبریز ۵۰۰ میلیون تومان
۱۵-رضا مهاجری سرمربی پدیده مشهد ۵۰۰ میلیون تومان
۱۶- فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان ۸۰۰ میلیون تومان
این ارقام قابل مقایسه با حقوق کارمندان، کارگران و برخی مدیران زحمتکش نیست!
پاراف
سوال اين است كه اين يافته هاي تجربي و پژوهشي تا چه حد مورد توجه طراحان امر هدايت تحصيلي نظام آموزشي 3-3-6 قرار گرفته است/ آيا تصميم منطقي در اين ميان، حذف امتيازات مشاوره اي بود يا تعديل ضوابط انتخاب رشته/ حذف امتيازات مشاوره اي چه تاثيري در نگرش دانش آموزان و اولياي آن ها نسبت به مشاوره و مشاوران خواهد گذاشت؟ و يا اين كه در سال تحصيلي آينده، دانش آموزان و والدين آن ها با چه اطميناني به صحبت هاي مشاوران گوش خواهند داد/ شيوه برخورد دانش آموزان و خانواده هاي آن ها با امتيازات مشاوره اي در سال تحصيلي آينده چگونه خواهد بود/ مسئوليت اين هيجان هاي منفي وارد شده به عزيزان اين مرز و بوم در اين شرايط سني، چه كساني هستند/ آيا طراحان هدايت تحصيلي با توجه به بدنه كارشناسي و اجرايي گسترده خود، قادر به پيش بيني اين مشكلات نبوده اند/ در صورت نامناسب و نادرست بودن اين روند، هزينه و خسارت معنوي و روان شناختي اين تصميم بر عهده چه كساني خواهد بود و يا آيا دانش آموزان پايه نهم مصداق قربانيان اين اقدام خواهند بود
گروه اخبار/ در آذر ماه 1393 بود که « صدای معلم ( سخن معلم ) » برای نخستین بار ایده تشکیل « فراکسیون صنفی معلمان » را مطرح کرد ( این جا ) .
خوشبختانه با پی گیری های صورت گرفته ، این تشکیلات در مجلس دهم شکل گرفته است .
امید است تا فرهنگیان و معلمان در تعامل با نمایندگان منتخب تشکل های معلمی و بر اساس موارد میثاق نامه ( این جا ) پی گیر مستمر و جدی مطالبات و حقوق خویش باشند .
به گزارش صدای معلم ؛ در ابتدای این دیدار که صبح روز سه شنبه 5 مردادماه دردفتر وزیر آموزش و پرورش برگزارشد دکتر سیدعبدالرزاق موسوی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران گزارشی از برنامه ها و فعالیت های سال جاری و نحوه تعامل این تشکل با وزرات آموزش وپرورش را ارائه کرد .
سپس اعضای هیئت رئیسه ، دیدگاه ها و نظرات انجمن را در موضوعات مختلف و روز آموزش و پرورش مانند مشارکت معلمان در آموزش و پرورش ، طرح سازمان نظام معلمی، تخلفات مدارس در دریافت وجه از مردم به ویژه مدارس غیردولتی، طبقاتی شدن مدارس ، برنامه های آموزش و پرورش ،هدایت تحصیلی، توجه به اصل شایسته سالاری در گزینش مدیران، تبعیض بین معلمان و دیگران به ویژه بازنشستگان، ضرورت ایجاد تغییر در برخی حوزه های مدیریت ستادی، اصلاح ساختار حقوقی صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف حضور نمایندگان فرهنگیان عضو در اداره صندوق ، شفاف سازی اقدامات صندوق و ارائه گزارش مستند عملکرد صندوق به اعضاء، آسیب های اجتماعی ، حقوق دانش اموزان و رضایت اولیا و.. را ارائه کردند.
در ادامه جلسه دکتر فانی ضمن تشکر از حضور اعضای انجمن در پاسخ به نظرات و پیشنهادات ارائه شده عنوان کرد که انتظار از انجمن همین است .
فانی در ادامه به اولین بیانیه انجمن به مناسبت 17شهریور( روزهای انقلاب ) اشاره و تاکید کرد که امروز انجمن اسلامی معلمان ملجاء فرهنگیان است .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش فعالیت های این تشکل در یکی دو ساله اخیر گفت :
در مورد آسیب های اجتماعی و به شکل خاص اعتیاد آنچه گفته می شود خلاف واقع است .
ما کارهای خوبی انجام داده و اعتبارات خوبی برای امر پیشگیری جذب کرده ایم . تشکل های دانش آموزی ایجاد شده اند .
فانی با تاکید بر افزایش 80 درصدی حقوق فرهنگیان در طول 3 سال گذشته تصریح کرد که اعتبارات آموزش وپرورش 2/7 درصد افزایش پیداکرده است و این موضوع تاکنون بی سابقه است.
وی با اشاره به موضوع طبقاتی شدن مدارس افزایش تعداد مدارس تیزهوشان ( خاص ) را در دولت قبل بی سابقه خوانده و گفت : در نرم جهانی 2 تا 3 درصد دانش آموزان تیزهوش هستند اما تعداد این گونه مدارس 30 درصد یعنی بیش از ده برابرافزایش یافت.
در حال حاضر این میزان حدود 5 درصداست.
وزیر آموزش وپرورش مدارس نمونه دولتی را خاص مناطق محروم خواند اما در تهران تعداد این گونه مدارس افزایش یافت که نتیجه طبیعی آن تضعیف مدارس دولتی بود .
در موضوع شهریه ،تعدادی از مدارس غیرانتفاعی در تهران را به علت تخلفات انجام شده منحل کردیم و تعدادی از مدیران این مدارس نیز برکنار شدند و دریافت های اضافی به مردم عودت داده شد .
فانی به پیشنهادات ارائه شده در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و گفت که در حال پی گیری موضوعات است .
وی مسائل بازنشستگان را مهم دانسته و عنوان کرد که با وزیر کار و اموراجتماعی که متولی بازنشستگان می باشد هماهنگی هایی صورت گرفته است .
در پایان ، فانی به موضوع هدایت تحصیلی و توزیع متوازن اشاره نمود که در این راستا با برگزاری جلسه با معاونین قرار بر این شده است که چند درصد تعدیل شود .
پایان گزارش /