صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
شنبه, 05 شهریور 1395 17:36

نامه ی صدای معلم به فانی

گروه اخبار/

امروز شنبه 6 / 6 / 95  « صدای معلم » نامه زیر را در دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش به شماره 95230 به ثبت رساند .

« صدای معلم » منتظر پاسخ علی اصغر فانی ؛ وزیر آموزش و پرورش می باشد .

 

نامه صدای معلم به فانی وزیر آموزش و پرورش

پایان پیام /

شنبه, 05 شهریور 1395 16:47

شروع چندگانه ی مهرماه ؟!

تنوع مدارس (در اشکال متعدد برگزاری و تولیت آنها ) در سنوات اخیر باعث بروز نوعی اعمالِ سلیقه در شروع سال‌تحصیلی و برخی جوانب دیگر در فعالیت‌ها و وظایف مدارس شده‌ است/ برخی مدارس اعم از دولتی یا غیردولتی در صدد کشاندن دانش‌آموزان به مدرسه از نیمه یا دهه سوم شهریور ماه به مدرسه و کلاس درس هستند/ مهم‌ترین استدلال و بهانه‌ایی که برای این کار شنیده می‌شود، بازآموزی و یادآوری دروس سال‌ِ گذشته در ذهن دانش‌آموزان و تسهیل آموزش دروس جدید برای معلم پایه جدید است، امری کاملاً دانشی و کلیشه‌ای در عرصه تعلیم و تربیت/ چگونه است که طبق ماده 93 آیین‌نامه اجرایی مدارس (مصوب شورای عالی آموزش‌ و پرورش ) زمان لازم برای اجرای کامل برنامه‌های درسی و آموزشی و زمان برگزاری امتحانات تعیین شده‌است، اما اعمال سلیقه مدیران برخی مدارس (که نمونه‌ای از آنها را بیان کردیم) بر این ماده قانونی چربیده و مستولی شده است/ شروع زود هنگام سال‌تحصیلی در مدارس دولتی (مانند تیزهوشان، نمونه، شاهد) و غیردولتی به روش‌های مختلف (کلاس‌های فوق‌برنامه، آمادگی و ...) فاقد وجاهت قانونی است و گنجاندن دروس اصلی مربوط به سال‌ تحصیلی در ایام شهریورماه و حتی برگزاری امتحان برای آن دروس (در برخی موارد و مدارس) تخطی از مقرّرات است/ اگر گروهی از اولیا و به تبع ایشان دانش‌آموزان، پذیرای زود هنگام برخی فعالیت‌های مدارس مورد اشاره می‌شوند از سرناچاری و اجبار است و بعید به نظر می‌رسد همراهی داوطلبانه را در خود داشته باشد

منتشرشده در یادداشت

موجب شد بین 900 تا پنج میلیون و 900 هزار ریال به حقوق معلمان و فرهنگیان اضافه شود که البته هنوز هم با حق و نیاز واقعی فرهنگیان فاصله داریم/ این مشکلات معیشتی و تبعیض حقوق مربوط به چند سال اخیر، یا 10، 20 و 30 سال گذشته نیست بلکه در رژیم پهلوی نیز وجود داشته و در آن دوران هم شاهد اعتراض معلمان بودیم/ فرهنگیان و معلمان متناسب با عمر و توان دولت یازدهم، از آن برای حل مشکلات انتظار داشته باشند؛ فرهنگیان عزیز انتظار ندارند دولت مظلومی که سه سال است سر کار آمده بار مشکلات سال های قبل را هم بر دوش بکشد/ در طرح رتبه بندی 40 تا 50 هزار نیرو خدمتگزار و خدماتی وزارت آموزش و پرورش شامل اضافه حقوق نشدند

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

پيشنهاد

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/ در پی درج یک خبر با عنوان "تجمع معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اعتراض به نقل و انتقالات " ؛ اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .

ضمن تشکر از پاسخ گویی مسئولان ؛ عین جوابیه منتشر می گردد .

پایانِ سالِ تحصیلی آغاز سوء‌تفاهم‌هاست/ پای درد‌ودل معلّم‌ها اگر بنشینی، از بی‌توجّهی خانواده‌ها نسبت به وضعیت درسی و انضباطی فرزندشان، انتظارات بالای آن‌ها از معلّمان و ناسپاسی آن‌ها می‌گویند و با حسرت از منزلت مدرسه و معلّم در گذشته‌ها یاد می‌کنند. در مقابل خانواده‌ها نیز روش‌های تدریس معلّمان را زیر سوال می‌برند و آموزه‌های مدرسه را بی‌ثمر می‌دانند/ وضعیت موجود حاصل نوعی کج‌فهمی است/ تعامل موثر و گفت‌‌و‌گوی دوجانبه‌ی معلّم - خانواده می‌تواند از بروز چنین کج‌فهمی‌هایی پیشگیری کند. معلّم‌ها و خانواده‌ها باید از انتظارات و اهداف یکدیگر آگاه باشند/ برگزاری مستمر جلسات آموزشی و پرورشی ضریب هم‌گرایی میان خانه و مدرسه را افزایش می‌دهد/ هر آنچه را که فکر می‌کنید تصویری مثبت و معتمد از شما در ذهن مخاطبان‌تان می‌سازد، بیان کنید/ درباره‌ی اهداف و برنامه‌ها‌ی‌تان در طول سال تحصیلی سخن بگویید/ در اوّلین جلسه از هر گونه ارزیابی شتاب‌زده درباره‌ی عملکرد معلّم سال گذشته‌ی دانش آموزان‌تان آن هم بر اساس گفته‌های خانواده‌ها خودداری کنید و در طول سال تحصیلی تنها کاری را انجام دهید که فکر می‌دهید درست و علمی است

منتشرشده در آموزش نوین

اعتراض و تجمع معلمان سیستان و بلوچستان در موضوع نقل و انتقال  گروه اخبار/

چندین وقت است که خبرهای خوبی از حوزه آموزش و پرورش استان به گوش نمی رسد و هر از گاهی صدای قشر خاصی از کسانی که با این اداره کل در ارتباط هستند ، بلند می شود و خواستار توجه مسئولین به این حوزه می شوند .

 
پس از تذکرات مکرر نمایندگان مجلس خصوصا نماینده چابهار از مدیریت آموزش و پرورش استان و در پی آن مشکلات کلی حوزه آموزش و پرورش کشور که منجر به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز شد ؛ در هفته قبل شاهد بودیم که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان با انتشار و ارسال نامه ای خطاب به مسولین از نحوه تقسیم خود در سطح استان گلایه مند بودند و معتقد بودند که رعایت حق و انصاف دراین خصوص نشده است ، حتی جمعی از جوانان سیستانی نیز به این مساله واکنش نشان دادند و با ارسال نامه ای به مدیرکل خواستار حل مشکل دانشجویان دانشگاه  فرهنگیان استان شدند .
 
از دیروز که نتایج درخواست های نقل و انتقال معلمین در سراسر استان نیز اعلام شد ، صدای گلایه و اعتراض معلمینی که با درخواست های آنان به عناوین مختلف موافقت نشده بود نیز شروع شد و آنها نیز معتقد بودند که این نقل و انتقالات مورد بحث می باشد و  خواستار رسیدگی دراین خصوص بودند .
 
بی تدبیری در این خصوص به جایی رسید که امروز وقتی که این معلمان نتیجه ای از اعتراضات مجازی خود نگرفتند حدود صد نفر از آنها با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش خواستار حل این مشکل شدند .
 
به نظر می رسد که مسئولین استان درمورد حضور و محل خدمت معلمین استان باید فکری اساسی بردارند و این موضوع را یک بار برای همیشه حل کنند تا دغدغه معلمین بیش از این نشود.
تابناک

ابهامات مربوط به محاسبه ی این امتیازات به گونه ای است که قابل اندازه گیری نیست/ در ساختار بیمارگونه آموزش و پرورش وقوع این اتفاقات  غریب نیست/ مرجعی برای اقناع اذهان مشوش نیروهای آموزشی  وجود ندارد/ عادی شدن  پاسخ های غیر مرتبط ،همچون دادن ابلاغ های غیر مرتبط گویا بخشی از شرح وظایف آنان است/ دورنمای تصمیمات بالادستان این وزارتخانه روشن نیست/ آیا معلمانی که در مدارس دولتی و یا غیر دولتی تدریس می کنند این توانایی را دارند در ارتباط کلامی با دانش آموزان و اولیای آنها از چنین گفتمانی  استفاده کنند/ بنابر قوانین نانوشته ی آموزش و پرورش مدیر بنا بر توان اجرایی ذاتی خود می تواند تشخیص دهد کدام نیرو کجا سازمان دهی شود و به ظن خود پاشنه ی درهای مدیریت آنها روی متد  "این است و جز این نیست" می چرخد/ این معادلات چند مجهولی در سازمان دهی نیروی انسانی آموزش و پرورش به اینجا ختم نمی شود/ ارتقای جایگاه معلمی چیزی نیست که بتوان با ارسال بخشنامه به آن دست یافت

منتشرشده در یادداشت

در بیان فعالیت ها بایستی واقعیت ها اعلام شود و با ذکر آمار و ارقام نکات مثبت و حتی منفی را انتشار دهند/ اگر در برخی بخش ها عملکرد منفی وجود دارد نبایستی آن را کتمان کرد و باید مردم را در جریان امور قرار داد/ روابط عمومی پل ارتباطی ادارات با مردم به شمار می روند و می تواند چشم بیداد و زبان گویای ادارات باشند/ در مناسبت های مختلف خبری از فعالیت روابط عمومی ها نیست وقتی از تهیه یک بنر ساده نیز امتناع می ورزند

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور