صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بررسی هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته در مجلس  گروه اخبار/

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ورودی پایه دهم و مشکلات مربوط به آن»، اظهارداشت: به نمایندگان نیز خبرهایی مبنی بر وجود مشکلاتی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان رسیده است.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات 2 هفته‌ای مجلس شورای اسلامی، موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

میرزاده با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان کار سختی است، گفت: این مربوط به کل نظام آموزشی 3-3-6 است و چیزی نیست که با یک بخشنامه ایجاد شده باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: همان روزی که نظام آموزشی 3-3-6 ایجاد شده و مقداری در آن عجله شد، باید پیش‌بینی می‌شد که چنین اتفاقی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم شرمنده مردم نشده و باری از روی دوش دانش‌آموزان برداریم. ( فارس )

انتهای پیام/

در سال جاری از سوی وزارت کشور برای 16 تشکل صنفی در استان های مختلف مجوز ادامه ی فعالیت صادر گردید/ سزاوار است با درس آموزی از گذشته و با اعتماد به ظرفیت بالای این تشکل ها و آسیب شناسی دقیق آنها و با هم فکری و هم دلی بیشتر ،گام های بلندی برای رسیدن به نقطه ی مطلوب برداریم/ کارکرد این تشکل ها بر خلاف برخی تصورات می تواند بسیار فراتر از پیگیری مسائل معیشتی فرهنگیان باشد/ تشکل های صنفی در ابتدا باید به دنبال جلب اعتماد فرهنگیان و ترغیب ایشان به همفکری و همکاری با تشکل ها باشند/ حداقل در درون تشکل ها به دموکراسی پای بند باشیم به طوری که نمایندگان واقعی فرهنگیان ،رهبری آن را بر عهده گیرند/ تشکل های صنفی ضمن این که می توانند علایق و گرایش های سیاسی دلخواه خود را داشته باشند باید بتوانند بین فعالیت های صنفی و علایق سیاسی خود تفکیک قائل شوند/ از کارکرد بی بدیل رسانه ها نیز در این زمینه غافل نمانند/ برنامه ها و فعالیت ها باید به گونه ای طراحی شوند که هرگونه تغییرات مدیریتی  احتمالی در دولت و سایرقوا در آینده نتواند خللی در فعالیت های تشکل ها ایجاد نماید

منتشرشده در یادداشت

کارنامه فانی و آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید   گروه اخبار/

وزير آموزش و پرورش با اشاره به كارهاي بزرگي كه در نهاد تعليم و تربيت در دولت يازدهم صورت گرفته ، گفت : آموزش وپرورش با حمايت فرهنگيان «تهديدها» را به «فرصت ها » تبديل كرده است.

 عصر روز چهارشنبه علي اصغر فاني در مراسم  معارفه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران كه در سالن كنفرانس اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با اشاره به چالش هاي پيش‌روي آموزش و پرورش در آغاز به كار دولت يازدهم ، اظهار كرد : با همت مديران ، معلمان و حمايت هاي دولت در اين سه سال توانستيم بخش بزرگي از مشكلات را حل كنيم .

وي با بيان اين كه « شتاب زدگي در امور» و « فرهنگ امنيتي» جاي خود را به «خرد جمعي» ، «كار تيمي» و «روابط انساني و اخلاق» داده است ، تصريح كرد : آموزش و پرورش با در نظر گرفتن اسناد بالادستي ، 5 سياست «ارتقاي مديريت آموزشگاهي» ، «تمركززدايي » ، «ساماندهي و بهسازي نيروي انساني» ، « بودجه ريزي عملياتي » و «توسعه مشاركت ها» را مبناي اقدامات خود قرار داد كه با تلاش همه فرهنگيان كشور دستاوردهاي خوبي هم  به دست آورده است  و بايد در يك سال باقي مانده از دولت يازدهم با مرور عملكرد هايمان، نقاط ضعف را برطرف و بر نقاط قوت تاكيد كنيم تا تهديدها به فرصت تبديل شود.

عضو كابينه تدبير و اميد شرايط كار در آموزش وپرورش شهر تهران را در مقايسه با ديگر استان ها « ويژه» خواند و افزود: تركيب متناقض جمعيتي و جنسيتي  دانش آموز و معلم و چالش هاي فضاي فرسوده آموزشي سبب شده تا آموزش و پرورش شهر تهران  به يكي از پر مسئله ترين ادارات تبديل شود اما آموزش و پرورش با وجود مديران سخت كوش و معلمان فرهيخته توانسته است اين چالش ها را به خوبي مديريت كند به طوري كه در اين سه سال آموزش و پرورش با كمترين مشكل يا مسئله اداره شده است.

فاني تغيير و تحولات مديريتي را «انتقال مسئوليت» خواند و گفت : انتخاب افراد در بخش هاي مختلف مديريتي  آموزش و پرورش يك نوع انتقال مسئوليت است و در اين دولت مديريت آموزش و پرورش برعهده خود فرهنگيان قرار دارد كه در اين سه سال با همدلي و همزباني فرهنگيان كشور،  آموزش و پرورش توانسته است به توفيقات زيادي دست پيدا كند.

عضو كابينه تدبير و اميد وضعيت آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران را «خاص» عنوان كرد و افزود : مهاجرت پذير بودن دانش‌آموزان ، پراكندگي جغرافيايي مناطق، جابجايي دانش آموزان و معلمان به شهر تهران و به دنبال آن عدم پيش بيني نيروي انساني لازم از چالش هاي آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران است كه مديركل  سابق آن در طول سه سال فعاليت  ،‌در اين سمت ، توانست  با تدوين برنامه اي استراتژيك به حل برخي از مشكلات شهرستان هاي تهران فائق آيد.

وي استقرار پايه دهم متوسطه  و هدايت تحصيلي  در پايه نهم را دو چالش بزرگ آموزش و پرورش در شروع سال تحصيلي  جديد برشمرد و گفت : حاكميت اخلاق در روابط انساني كليد اصلي اداره آموزش و پرورش كشور است  و مديران و معلمان بايد تلاش كنند تا اولياي دانش آموزان در هنگام ثبت نام و همچنين استفاده  از خدمات آموزشي مدرسه ،  رضايت كامل داشته باشند.

گفتني است؛ در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از زحمات اسفنديار چهاربند مديركل سابق آموزش و پرورش شهر تهران، عليرضا كمرئي به عنوان مديركل جديد آموزش وپرورش شهر تهران انتخاب شد.

مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

کسر مالیات

البرز

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

مشکلات آموزش و پرورش عباس آباد و نظر سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران

 مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در روز چهارشنبه به همراه عزیزی مشاور امور بازنشستگان خود در جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش عباس آباد حضور یافتند و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران عباس آباد گفت: اداره کل، عملکرد شهرستان ها را از طریق سه محور : هم از طریق بررسی عمومی و هم تخصصی یعنی فراسازمانی ، درون سازمانی و بررسی های ویژه دیگر مورد ارزیابی قرار می دهد .

در همه بررسی های انجام گرفته ارزیابی ما این است که  آموزش وپرورش عباس آباد اداره موفقی است .

سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت :آموزش و پرورش عباس آباد هم از نظر رشد جذب درآمد، جذب خیرین ،آموزش و ارتقاء سطح نیروی انسانی ،رشد آموزشی ، توسعه فضاهای آموزشی و کارهای ویژه ای که مختص برنامه ریزی این شهرستان است اداره ای موفق و مورد تقدیر است .

سپس در ادامه در خصوص بحث نقل و انتقالات همکاران، تقویت مدیریت مدارس، رعایت عدالت در حوزه فعالیت ها ،حرکت به سمت برنامه محوری و راه کارهای ارتقاء سطح آموزش و پرورش انتظارات خود را بیان نمودند.
در ابتدای جلسه مهرقاسمی مدیر آموزش و پرورش عباس آباد ضمن خیر مقدم به مدیر کل محترم آموزش و پرورش و آقای عزیزی مشاور ایشان در امور بازنشستگان ،از حضور در شهرستان و شورای معاونین،گزارشی از وضعیت آموزشی ،پرورشی و فعالیت های عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و تجهیزاتی شهرستان ارائه کرد.
مدیر آموزش و پرورش عباس آباد به بیان ضرورت توجه بیشتر به شهرستان به خاطر مشکلات مربوط به کمبود شدید نیروی انسانی دوره های مختلف تحصیلی،توجه به جذب نیروهای بومی در مقایسه با جذب نیروهای غیربومی در گذشته  ،فرسوده بودن فضاهای آموزشی برخی مدارس ،مشکلات مربوط به حقوق مادی و معنوی همکاران،حجم گسترده متقاضیان انتقالی،و مشکلات عديده دیگر خواستار شد.
در پایان مهرقاسمی گزارشی از موفقیت های به دست آمده در حوزه های مختلف آموزشی ،پرورشی و دیگر زمینه ها و رشد خوب شاخص های مورد ارزیابی از سوی اداره کل در شهرستان پرداخت.

وی همچنین از کمک 2/5 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز، در دست ساخت بودن چهار مدرسه خیرساز ،جذب اعتبار و فعال سازی و ادامه ساخت پروژه های سالن ورزشی عباس آباد ،دبستان شهید منتظری کلار آباد ،مدرسه استثنایی سی سرا و اتمام ساخت مرکز اختلالات امرج کلا خبر داد.
در ادامه جلسه اعضای شورای معاونین آموزش وپرورش عباس آباد به بیان نظرات ،مشکلات و دیدگاه های خود در حوزه کاری با مدیر کل محترم پرداختند و از حضور پررنگ ایشان در دفعات مکرر در غرب مازندران تقدیر و تشکر نمودند .

پایان گزارش/

زمینه اصلی پرداخت‌های غیرمتعارف را باید در قانون خدمات کشوری مصوب سال 1386 جست‌و‌جو کرد و درسال‌های قبل نیز چنین پرداخت‌هایی وجود داشته است/ درهمین خصوص دولت با قدردانی از رسانه‌ها برای انتشار فیش‌های حقوقی غیرمتعارف تاکنون هشت گام عملی برای ساماندهی این بخش برداشته است/ راساس ضوابط اجرایی بودجه 95 رؤسای دستگاه‌های اجرایی و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی نمی‌توانند در مورد پاداش و کمک‌های رفاهی دستگاه متبوع تصمیم‌هایی اتخاذ کنند که خود در آن ذی نفع باشند/ براساس این اصلاحیه درحالی که سقف پرداخت پاداش 5 درصد در شرکت‌های سهامی عام و 10 درصد در شرکت‌های سهامی خاص (به نسبت سود خالص شرکت‌ها) بود این ارقام به ترتیب به 3 درصد و 6 درصد کاهش یافت/ هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت‌مدیره انتخاب شود/ متأسفانه قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده 117 به تعدادی از دستگاه‌ها اجازه می‌دهد مقررات خاص داشته باشند برای مثال دانشگاه‌ها از هیأت امنا مصوبه می‌گیرند/ هرگونه افزایش حقوقی باید از طریق شورای حقوق و دستمزد صورت بگیرد/ حداکثر حقوق که برای شرکت‌های بزرگ تعیین کردیم حدود 7 میلیون تومان است که شامل 4 میلیون تومان حقوق و حداکثر 3 میلیون تومان اضافه کار و فوق‌العاده حقوق است/ سقف حقوق تمام مدیران عامل بانک و بیمه حداکثر 19 و نیم میلیون تومان و حداکثر دریافتی ماهانه مدیران عامل شرکت‌ها ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد/ براساس مصوبات جدید شورای حقوق و دستمزد حقوق تمام وزیران زیر 10 میلیون تومان و تک رقمی شده است

منتشرشده در اقتصاد
پنج شنبه, 31 تیر 1395 10:25

داستان یک شکایت

داستان شکایت یک معلم از مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز   " شما سفیه هستید و حرف زدن بلد نیستید. مدیر ناحیه نمی خواهد شما را ببیند. لطفا دیگر مزاحم نشوید. ما وقت بی مورد نداریم تا به شما اختصاص دهیم و... "

اینها نمونه برخورد مسول دفتر ناحیه سه تبریز با من معلم هست.اگر مدیر ناحیه نمی خواهد مشکل معلمش را بشنود پس به چه دردی می خورد؟ اگر مدیر ناحیه وقتی برای شنیدن درد معلمش اختصاص نمی دهد آیا بهتر نیست این جایگاه را ترک کند؟ اصلا مدیر ناحیه بدون وجود من و امثال من ، در خلا مدیریت می کند؟

آیا بهتر نیست مدیر کل محترم قبل از ابلاغ این قبیل افراد به سمت مدیریت ناحیه آنها را مورد ارزیابی تست های صلاحیت مدیریتی قرار دهد؟ اصلا یک چنین مدیرانی که وقت و حوصله ای برای اختصاص به معلمش ندارند، به ناحق چنین پست هایی را اشغال نکرده اند؟

اما ماجرا چه بود؟

ماجرا از این قرار بود که بنده برای درمان درد مشکلم بیش از ده بار به دفتر مدیریت ناحیه مراجعه کردم. پنج یا شش بار آن مدیریت در اتاقش تشریف فرما نبودند و برای رفع و رجوع کارهای مدارس، به آن مدارس رفته بودند که این امر طبیعی بود و اعتراضی بر آن وارد نبود. بعد از آن در مراجعه هفتم بنده ایشان در اتاقش بودند و ما منتظر بودیم تا مراجعه کننده ای که داخل اتاقش بودند کارش تمام شود .

در این حال معاونت ایشان با وجودی که ما را در حال انتظار دیدند بدون توجه به حضور ما به دفتر مدیریت رفت و بیش از 45 دقیقه را معطل نمودند.با دیدن این وضعیت به خاطر ناراحتی بیش از اندازه و به خاطر اینکه جلوی عصبانیت خودم را بگیرم از اتاق انتظار بیرون آمدم.

روز بعد دوباره مراجعه کردم مسئول دفتر گفتند که مشکل خود را با معاونت در میان بگذار که من امتناع کردم. هر چند قبل از آن نیز بارها به مسئول دفتر گفته بودم که مشکل من با معاونت حل نمی شود. با این حال بعد از ساعتی معطلی از اتاق انتظار بیرون آمدم. روز بعد که برای دهمین یا یازدهمین بار به دفتر ایشان مراجعه کردم با یک چنین ادبیاتی روبه رو شدم که شرح آن در ابتدای مطلب رفت.

من ملول و درمانده برای تظلم خواهی جهت شکایت از مدیریت ناحیه به سایت اداره کل آموزش وپرورش استان رجوع کردم که آن قسمت را غیرفعال یافتم و به ناچار به سایت وزارت مراجعه کردم و شکایتی را به نام خودم تنظیم و ارسال کردم.

جالب ترین قسمت این داستان در سایت وزارت اتفاق افتاد که بعد از تنظیم و ارسال شکایت  به من کد پیگیری (6577465) و کد شکایت (10242) دادند و هچنین اعلام کردند که بعد از 48 ساعت نتیجه را به شما اطلاع خواهند داد.

هم اکنون بیش از دو هفته از تنظیم شکایت گذشته است و هیچ خبری از جواب آن نیست !

وای به حال آموزش و پرورشی که توانایی جواب به یک شکایت را ندارد !

اگر واقعا توانایی آن را ندارید چرا آن پست ها را اشغال کرده اید؟

وزارت توانایی رسیدگی به یک شکایت کوچک معلمش را ندارد ؛ وای به حال اولیاء دانش آموزان که با یک چنین وزارتی طرف هستند !

و اما مشکل چه بود؟

مشکل این بود که حراست ناحیه برای دومین سال پیاپی اقدام به حذف  نام من و جلوگیری از حضور من به عنوان ناظر امتحانات نهایی کرد آن هم  بدون علت خاصی.

سال پیش به این روند غیر قانونی اعتراض کردم که مدیر قول داد آن را برطرف کند ولی ظاهرا در طول این مدت سرکار بودم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ غندالي افزود که حقوق دريافتي مديران شرکت‌هاي پتروشيمي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان دست کم ۵۰ درصد کمتر از حقوق مديران عامل ساير شرکت‌هاي پتروشيمي ديگر است. البته حقوق ديگر مديران عامل شرکت‌هاي پتروشيمي بالاي ۳۰ ميليون تومان در ماه است.
مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان اعلام داشت که حقوق دريافتي مديران عامل شرکت‌هاي پتروشيمي تحت پوشش اين صندوق بيش از 21 ميليون تومان در ماه نيست.

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

آموزش و پرورش را دریابیم

سمنان

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور