صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
چهارشنبه, 02 شهریور 1395 06:12

جوجه های ما را آخر مرداد می شمارند !

یک حس درونی در وجودت ناخواسته  امتیازت را با سایر امتیازات مقایسه می کند/ گاه تفاوت امتیازات سوال برانگیز است  و تو باز هم با خود می گویی اهمیتی ندارد /  چطور ممکن است کسی با سابقه کمتری که  نه تالیفی  داشته  و نه کارگاه آموزشی برای همکاران برگزار کرده و  نه هیچ برنامه شاخصی داشته  است ، از فلانی و فلانی و... جلوتر باشد / در فرم امتیاز بندی ، امتیازاتی تعریف شده است که هیچ ارتباطی به کیفیت تدریس معلم ندارد/ اگر محاسبه شود .  فعالیت هایی چون کمک در تجهیز کتابخانه مدرسه ، کمک به تهیه وسایل کلاس ، ارائه پیشنهاد و همکاری با  عوامل اجرایی در جهت بهبود شرایط آموزشگاه ، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز به دانش آموزان ، در این  فرم ها تعریف نشده اند/ سؤال این است  که آن امتیاز  چه ربطی به شرایط شغلی  همسر او دارد و  چگونه موجب کسب امتیاز در آموزش و پرورش می شود / شیوه ارزشیابی دبیران به منظور سازمان دهی ،  کاستی هایی دارد  که  نیاز به تجدید نظر دارد / افرادی با امتیازهایی خاص  که خودشان در گرفتن آنها هیچ نقشی نداشته اند ، در آزمون های استخدامی پذیرفته می شدند  در  حالی که افرادی با شایستگی های علمی در همان آزمون استخدامی پذیرفته نمی شدند/ مسئولین آموزش در این جلسه  تاکید می کنند که  این وضعیت به دلیل تغییر نظام آموزشی در تمام کشور ایجاد شده است و باید پذیرفت . به گونه ای با قاطعیت می گویند که جای هیچ اعتراضی برای ما باقی نمی ماند/ سال قبل هم عده ای به مقاطع دیگر رفتند عده ای دروس غیر مرتبط گرفتند و البته عده ای هم به دور از هر دغدغه ای ساعت های موظفی خود را گرفتند/ این وضعیت از سال های قبل قابل پیش بینی بود و با ایجاد تهمیدات و برنامه ریزی  دقیق از قبل  می توانستیم این وضعیت را بهتر مدیریت کنیم  . علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد / بزرگترین مشکل در آموزش و پرورش عدم برنامه ریزی به موقع است/ در نهایت دود  بی برنامگی ها به چشم معلمان می رود/ دبیرانی که  ساعت تدریس برایشان نیست ، مجبور می شوند برای  تعیین وضعیت خود هر روز  به اداره بروند و در این رفت و آمدها گاه با برخوردهای دور از انتظار  مواجه می شوند و گاه به قطع حقوق هم تهدید می شوند/ تغییر نظام آموزشی که این پیامدها  را به بار آورده است ، برنامه ریزی صحیحی را طلب می کرد  که  از سال های قبل باید پیش بینی می شد/  پایان مرداد  برای ما  ، فصل دغدغه ها و نگرانی هاست . فصل نه شنیدن هاست  و فصل پیشنهادهایی است که می دهیم  و برای  آنها  گوش شنوایی نیست

منتشرشده در یادداشت

یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز که در زمان سامان دهی نیروها و نیز بستن سازمان مدارس انجام می شود ، رفتار خارج از قانون و نیز منطق برخی مدیران مدارس است/ در بسیاری از موارد نیز ادارات و مناطق آموزش و پرورش به  این رفتارهای غیرقانونی و خارج از ضابطه تمکین کرده و به نوعی استبداد مدیریتی این گونه مدیران را تایید و تضمین کرده اند / معلمی که در یک واحد آموزشی کار کرده است و راندمان آموزشی خوب و کیفیت کار مطلوبی داشته است و گزارش های مختلف این روند را تایید می کنند چرا باید ثبات و امنیت شغلی وی توسط برخی مدیران مستبد نادیده گرفته شود / برخی از مدیران در آموزش و پرورش مدیریت را ملک طلق خود می پندارند/ مدیریت از نظر این افراد موهبتی است که از سوی یک فرادست به ایشان اعطا شده است و باید در مقابل همان فرد پاسخ گو باشد/ آنان بیش از آن که " مدیریت " کنند به امر " تیول داری " مشغولند/ این مدیران در مدارس شبکه ای را طراحی و مدیریت می کنند و بر اساس قاعده و طبیعت و نیز پیروی از اصل " خودی و غیرخودی " وجود فرد و یا افرادی " مستقل و منتقد " این چرخه را به هم زده و ریسک تصمیم گیری های غیرقانونی را افزایش می دهند/ این گونه مدیران از " هنر مدیریت " چیزی نمی دانند و یا نمی فهمند و نقدپذیری و توجه به تفکر مخالف در اندیشه آنان جایی ندارد / از نظر خیلی ها ، مطالبات فقط در حوزه " معیشت " قابل درک و فهم است/ این وضعیت در یک هرم مدیریتی معیوب و متمرکز قابل تسری به سطوح فوقانی نیز می باشد/ رفتارهای مدیریتی برخی از مدیران مدارس بازتابی از رفتارهای مدیران در سطوح بالاتر و در سطح ستاد می باشد و این رفتارها کاملا یکدیگر را هم پوشانی می کنند/ مدیری که در سطح ستاد ، اداره کل و در سطح پایین تر منطقه و یا ناحیه نیروهای مورد نظر خود را به صورت اتوبوسی جا به جا می کند ، در پایین ترین سطح یعنی " مدرسه " این گونه رفتارها بازتولید می شوند و دیگر آن مدیر در سطح بالا نمی تواند مانع از بروز رفتارهایی شود که خود منشا آن بوده است و این رفتارها به تدریج به یک نرم ( هنجار ) در رفتارهای مدیریتی تبدیل می شود / قربانی مهم این گونه رفتارهای مستبدانه و سلیقه ای ارکان آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان و معلمان هستند/ معیار نهایی برای مدیریت که هنر کار کردن با همه افراد و نه لزوما افراد هم فکر و هم سطح است باید " قانون " باشد/ فعلا بهترین ابزار برای تصحیح قوانین و نرم های غلط نهادینه شده ، رسانه و رجوع به افکار عمومی و اعمال نظارت همگانی است

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش نتوانست طراحان استیضاح خود را قانع کند.

سه شنبه, 01 شهریور 1395 12:22

رسول بداقی و تربیت سفید

نظرات بداقی در تقدم تغییر حکومت بر فعالیت صنفی مشابه نظرات هاشم خواستار است/ بداقی : گسترش اندیشه های شیرزاد ، ذهنم را به خودمشغول کرده وبرایم تبدیل به یک بحران ذهنی شده  است / همکاران کانون صنفی معلمان تهران، وقت خود را صرف گسترش اندیشه های سرکوب گرانه و نوکر صفتانه ومزدورانه ی شیرزادعبدالهی می کنند/ همکاران دلسوز، تربیت سفید را یک بار نخوانده اند تا بدانند که اینجانب (بداقی) پس از 7 سال زندان حرف حسابم چیست/ همکاران کانون با نقد نظرات شیرزاد در گسترش افکار مسموم او تلاش پیگیر دارند/آموزش و پرورش توسعه یافته فقط در سایه ی یک حاکمیت دموکراسی شدنی است/ اصناف از جمله معلمان چاره ای جز ورود به مسائل سیاسی ندارند/ در حاکمیت پویا در همه ی مدارس یک وعده غذا به دانش آموزان داده شود/ آموزش معلمان تا حد دکتری در هر رشته از نخستین ضروریات بهبود آموزش و پرورش می باشد/ تربیت سفید را یک حکومت دموکراتیک در اندیشه ی دانش آموزان...به وجود می آورد/ در کلاس درس،  معلم باید پنجه در پنجه ی آنان که منابع ثروت وقدرت یک کشور را در چنگ گرفته اند...پیکار کند/ معلم در کلاس درس داور بازی عدالت و تبعیض در جامعه ای است،که سیاسیون مربیان آن بوده اند/ معلم بایستی به عنوان داور بازی سیاسی نقش مربی ستمدیدگان رابازی کند/ معلم نمی تواند در بازی خونین و خاموش سیاست سکوت کند/ به مادران باید،حقوق کافی برای تربیت فرزندان از سوی حاکمیت ،زیر نام (حقوق مادری) پرداخت شود/ کودکستان های خانگی (پرداخت حقوق به مادران)، جایگزین کودکستان های فعلی شود / حاکمان سیاسی میتوانند عقل و احساس را با هم ترکیب کرده و شخصیت افراد جامعه را پرورش دهند/ برای پیشرفت جوامع نمی توان فرمول خاصی را از ترکیب عقل و احساس تجویز نمود/ بدل قدرت می تواند مجلس مردمی،اسطوره های ملی،اعیاد ملی،پیمان های نانوشته و.....باشد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

معوقه فروردین

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان درصورت تامین بودجه مورد نظر، تا بازگشایی مدارس پرداخت می شود.

منتشرشده در بازنشستگان

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور