صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در این روز هفته حتی خانم معلم هم به ما سخت نمی‌گرفت و برنامه کلاس هم سبک بود تا زود تعطیل شویم/ الان در دهه ۹۰ همه روزهای هفته شبیه به هم است.هر روز عصبی و کلافه و عصبانی هستیم و حوصله یکدیگر را نداریم/ در دهه ۷۰ هر کسی به اندازه سطح درآمد خودش زندگی می‌کرد، اما امروز به خاطر طمع و چشم و هم‌چشمی از هر چیزی پول استخراج می‌کنیم/ تقریبا همه مردم مخالف فساد و رانت هستند، اما خیلی‌ها اگر موقعیتش پیش آید، با لذت و تمایل باطنی فساد می‌کنند تا از دیگران جلوتر بزنند/ اما وسط جنگ پول، چه کسی به آرامش دهه ۷۰ اهمیت می‌دهد/ حالا خیلی‌ها حاضرند در حلبی‌آباد عمر بگذرانند، اما به دیگران بگویند که ساکن تهران هستند/ اگر خیابان‌ها از مسافرکشی شخصی پر شده، به خاطر هزینه‌های اضافی است که در زندگی‌مان داریم و در جیب مسافران به دنبال آن می‌گردیم/ تمام مدتی که در سفر هستیم، به اموال مردم زل می‌زنیم/ امروز رسانه‌ها فقط بلد هستند که خبر منفی منتشر کنند و مردم هم می‌خوانند و با لذت، لایک می‌کنند/ تلاش کنید تا امروز را مانند پنج‌شنبه‌های دهه ۷۰ به شب برسانید، نه پنج‌شنبه‌هایی که دلال‌ها و حسودها ساخته‌اند

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 08 مرداد 1395 18:06

غُصه ی ارزشیابی؟!

اشکالات و ایرادهای نظام ارزشیابی معلمان   با عرض سلام و تشکر از مسئولان و کارکنان محترم سایت صدای معلم

اینجانب کیومرث ایران نژاد آموزگار شهرستان سیرجان به اطلاع می رسانم نمره ی ارزشیابی سال تحصیلی 93-94 من در ابتدا 90 اعمال شد که بر اساس همین نمره در ابتدای سال تحصیلی 94-95 مدارک دریافت رتبه ی عالی را به امور اداری محل خدمت تحویل دادم که به دلیل اجرای طرح رتبه بندی رتبه ی عالی من اعمال نشد و بعد از مدتی مدیر مدرسه با من تماس گرفت و از من خواست فرم ارزشیابی را امضا کنم که نمره ی آن  86 است که من از این کار خودداری کردم .

برای بررسی موضوع به بازرسی اداره ی محل خدمت مراجعه کردم و علت را جویا شدم گفتند مدارک شما کافی نیست ، نمره ی بیشتری به شما تعلق نمی گیرد و من عنوان کردم نمره ی ارزشیابی 86 باعث محروم شدن من از دریافت رتبه ی عالی می شود و سال های قبل نیز بدون داشتن مدارک کافی نمره ی 90 را به من داده اند که عنوان کردند نگران نباش برای دریافت رتبه ی عالی نمره ی 85 نیاز است نه نمره ی 90 و من فرم ارزشیابی را امضا کردم تا اینکه در ابتدای سال 95 شرایط دریافت رتبه ی عالی تغییر کرد و برای دریافت آن نمره ی ارزشیابی 90 نیاز بود ؛ من با این وجود موضوع را از طریق سامانه ی شکایات وزارت پیگیری کردم که پاسخ های داده شده ربطی به شکایت من نداشت یا نمره ی ارزشیابی را اعلام می کردند و یا عنوان می کردند فرصت اعتراض به نمره ی ارزشیابی تمام شده است!

ادعای من این است که چرا در دادن چنین نمره هایی سلیقه ای عمل می شود و در فرم ارزشیابی بندهایی چون تالیف کتاب و تالیف مقاله وجود دارد که در این زمینه نه آموزشی به فرهنگیان داده شده است و نه این کارها به وظیفه ی معلمی ارتباط دارد و تالیف کتاب و مقاله کار پر هزینه وتخصصی است ؛ ضمنا در سال تحصیلی 90- 91 و سال 91-92 توسط یک مدیر ارزشیابی شده ام .

در سال اول با وجود مدارک بیشتر نمره ی ارزشیابی کمتر و در سال دوم با وجود مدارک کمتر نمره ی ارزشیابی بیشتری دریافت کرده ام .

این مواردی که در مورد خودم مطرح کردم مشتی نمونه ی خروار است ؛ اگر فرم های ارزشیابی خیلی ها بررسی شود اوضاع از همین قرار است !

حال از مسئولین سوال می کنم چگونه است که چنین شیوه ی ارزشیابی سلیقه ای مبنای دریافت رتبه قرار می گیرد و حق فرد یا افرادی که در طول دوره ی کاری خود کارنامه ی قابل قبولی داشته اند ضایع می شود و روی دیگر سخنم با مدیران محترم مدارس است :

چرا با وجود اینکه بسیاری از بندهای فرم با نظر شما اعمال می شود ولی بعضی از شما از اعمال آن ها خود داری می کنید ؟

در پیشگاه خدا چگونه می خواهید جوابگو باشید ؟

روی دیگر سخنم با مسئولین ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش است .

مسئولین محترم !

آیا بهتر نیست در شیوه ی ارزشیابی فرهنگیان تغییری صورت بگیرد تا هم احتمال ظلم کاهش یابد هم مواردی منظور شود که انگیزه ی همکاران فرهنگی را بالا ببرد ، به وظیفه ی آن ها مربوط باشد و از سرخوردگی آن ها جلوگیری کند.

آیا بهتر نیست شرایط دریافت رتبه را به یک باره تغییر ندهیم و حداقل از یکی دوسال قبل اطلاع رسانی کنیم ؟

فرم های مربوط به نمره ی ارزشیابی متفاوت سال 93-94 من که به تایید بازرسی محل خدمت رسیده به همراه عکس اینجانب پیوست همین ایمیل می باشد

همراه 09131793665

اشکالات و ایرادهای نظام ارزشیابی معلمان

اشکالات و ایرادهای نظام ارزشیابی معلمان

منتشرشده در یادداشت

در اختیار گذاشتن معلمان از سوی مدیران و ضرورت نقد بخشنامه ها و عملکرد مدیران در سامان دهی نیروها   مقرراتی که از سوی قوه مجریه به تصویب می رسد از نظر سلسله مراتب پایین تر از قانون عادی قرار دارد . این مقررات در قالب های متفاوتی همچون آیین نامه ، بخشنامه ، مصوبه ، دستورالعمل ، اعلامیه و حکم به تصویب می رسند ؛ رایج ترین شکل این مقررات دولتی ، بخشنامه ها هستند . بخشنامه های صادره از سوی اداره کل یا اداره آموزش و پرورش کمتر مورد مداقه قرار می گیرد. بیشتر بخشنامه های وزارتی در مطبوعات و فضای مجازی نقد و بررسی می گردد ؛ در صورتی که اداره کل و اداره هر دو صلاحیت صدور بخشنامه را دارند و گاهی از این طریق برای شهروندان حق یا تکیف ایجاد می کنند . این دو خواسته یا ناخواسته این توان را دارند که مقررات دولتی را از درون تهی سازند یا برعکس برخی کاستی های آن را در مقام اجرا رفع نمایند .

بنابراین بررسی تصمیم مقام های اداری در هر جایگاهی که هستند از نظر امتیازات عادلانه شغلی واجد اهمیت است زیرا روند ابلاغ و اجرای مقررات در تمام مراحل تعریف شده مهم است  .در هر مرحله ای امکان خروج از اهداف ترسیم شده وجود دارد . نباید همیشه نگاه مان متمرکز وزارتخانه باشد. بخشنامه یکی از مناطق آموزشی در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد ، امیدوارم دوستان فعال و با تجربه در استان ها و شهرستان های مختلف به این بحث مهم ورود پیدا کنند و به غنای این بحث بیفزایند.

یقینا تعمیق این بحث ها به نفع معلمان و نظام آموزشی است . البته یک دستورالعمل اداری یا مصوبه داخلی گویای همه واقعیت های یک اداره نیست ، چه بسا احتمال دارد اداره در بخش های دیگر عملکرد موفقی داشته باشد .

بخشنامه ای به شماره داخلی ۱۲۵۳/۳۷۳۱۷/۱۰۹ در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۵ از سوی معاونت محترم آموزش متوسطه شهرستان ملارد تحت عنوان “فرم سازمان دهی نیروها و کروکی ثبت نام دانش آموزان ” ارسال شده است . نخستین مطلبی که به ذهن متبادر می گردد این است که این بخشنامه در این تاریخ ارسال شده است زیرا کلاس های درس تعطیل شده اند و اکثر دبیران در مدارس حضور ندارند تا از مفاد آن مطلع شوند  .در شهرستان ملارد فعلا از طریق اتوماسیون اداری هم معلمان نمی توانند از بخشنامه ها مطلع شوند . این امکان در انحصار مدیران و معاونان مدارس است .

شاید این سوال مطرح گردد که اطلاع یا عدم اطلاع معلمان اساسا چه اهمیتی دارد ؟

برای صدور ابلاغ دبیران موظف ، جدول زمانی در این بخشنامه تعیین شده که در صورت عدم مراجعه در تاریخ مقرر، تنبیهاتی پیش بینی شده است . به همین منظور در بخشی از این بخشنامه تاکید شده : « شایسته است حداکثر از تاریخ ۹۵/۴/۲۸ الی ۹۵/۴/۳۰جهت دریافت ابلاغ به مقاطع مراجعه نمایند و تبعات حاصل از عدم حضور دبیر در زمان های تعیین شده جهت صدور ابلاغ، صرفا متوجه ایشان خواهد بود و می بایست براساس نیاز آموزشی منطقه در هر مقطع و واحدی که لازم است، ابلاغ را دریافت نمایند.»

برخی نکات قابل تامل دیگر در این بخشنامه به اختصار عبارتند از :
۱- برخی از درس ها مانند اقتصاد ، آمادگی دفاعی ، رایانه ، زمان ابلاغ شان مشخص نیست. با این که در فرم ابلاغ کلی از این درس ها نام برده اند و از مدیران خواسته اند بر اساس این ابلاغ کلی برنامه درسی آموزشگاه را تدوین کنند . اگر درسی در برنامه مدرسه باید گنجانده شود چرا روز ابلاغ آن تعیین نمی گردد .


۲- از مدیران مدارس خواسته شده است تراز نیروهای خود را تا تاریخ ۲۷ خرداد ۹۵ به کارشناس آموزش متوسطه دوره دوم تحویل دهند ولی مشخص نیست این فرم تراز نیروها که به صورت کتبی به کارشناس متوسطه ارائه می گردد چه فایده ای دارند ؟

اگر دبیری در روز مقرر طبق برنامه اعلامی به مقطع متوسطه مراجعه کند و بر اساس همین تراز نیرو تقاضای ابلاغ نماید عملا این تقاضا هیچ اعتباری نخواهد داشت آن چنان که نگارنده چند بار شاهد آن بوده است زیرا بلافاصله به او خواهند گفت این تراز نیرو صرفا پیش بینی است مثلا مدیر مدرسه دقایقی قبل تلفنی پیغام داده است فعلا از پذیرش هر نوع ابلاغی معذور است . معلوم نیست اگر تراز نیرو اعتباری ندارد تعیین روز ابلاغ برای معلمان چه دلیلی دارد ؟ وقتی معلمی نمی تواند مدرسه دلخواه خود را انتخاب کند چرا باید روز مقرر به اداره مراجعه کند ؟

معلم در این حالت عملا به مدرسه ای به صورت غیر محسوس هدایت می شود یا این که به مدرسه ای خواهد رفت که قبلا خود رایزنی کرده است ، در واقع تعیین روز ابلاغ یک ظاهرسازی بیشتر نیست تا دبیران احساس کنند به حق انتخاب ایشان احترام گذاشته شده است و بازرس های وزارتخانه هم قانع شوند بخشنامه ها دقیقا اجرا می گردد .

 

۳- مدیران قادرند معلمان شاغل در مدرسه خود را به صورت کاملا دلبخواهانه کنار بگذارند و در سال آینده به مدرسه خود راه ندهند که در اصل همان تغییر اجباری محل کار است ؛ حتی با اندکی مسامحه می توانیم نوعی اخراج محدود تلقی کنیم . برای این تصمیم فقط یک شرط تعیین کرده اند که باید اسامی این معلمان به صورت کتبی در وقت تعیین شده به مقطع کارشناسی اعلام گردد .

مشخص نیست بر چه مبنایی این صلاحیت مطلق را به مدیران داده اند . چنین اختیاری حتی برای کارفرمایان بخش خصوصی که مالک کارگاه یا کارخانه هستند پیش بینی نشده است  ؛چگونه یک مدیر مدرسه چنین صلاحیتی را پیدا کرده است ؟


۴- وقتی به مدیران این اختیار داده شده است که به صورت دلبخواهانه معلمان را به مدرسه خود راه ندهند در این حالت معلمان مطرود ، مستند به چه چیزی می توانند به این تصمیم اداری اعتراض نمایند ؟


اگر مسوولان به دنبال سازماندهی نیروهای آموزشی بر مبنای توانمندی و صلاحیت های حرفه ای هستند این گونه بخشنامه ها نه تنها این هدف متعالی را تحقق نخواهد بخشید بلکه باند بازی ، روحیه تملق و ناکارآمدی را افزایش خواهند داد .

واقعیت این است که در مناطق آموزشی ، اداره و مدیران مدارس دو قدرت مهم اند ؛ اگر این دو اهل انصاف نباشند معلمان به عنوان زیر دستان در بین این دو قدرت له خواهند شد.

معلمان شهرستان ملارد بعد از ۱۷ سال در سال ۹۴ امتیاز بندی شدند ، آن هم مشخص نشد چرا اکثر معلمان در همان مدرسه ای که سال قبل حضور داشتند باقی ماندند .

نباید پنداشت فرآیند صدور ابلاغ اهمیتی ندارد و نیازی به شفافیت در این زمینه نیست شفافیت در هر سازمانی از همین موارد به ظاهر کوچک آغاز می گردد .

فانوس

منتشرشده در یادداشت

در روش قبلي آمايش سرزمين ( استاني - بومي ) جايگاهي نداشت/ توجه به نيازهاي هاي جامعه و ظرفيت هاي اقتصادي ، برنامه کلان امروز و آينده کشور در اين هدايت تحصيلي  نقشي نداشت ! دانش آموزان به راه خود که البته به چاه خود مي رفتند و صنعت و خدمات به راه خود مي رفتند ! ( دو راه مستقل و مجزا )/ در روش فبلي حتي علاقه و استعداد دانش آموز هم در هدايت تحصيلي وي ، بي تأثير بود و دانش آموزان عمدتأ بر اساس جوˏ دور و بر خود و خانواده و جامعه  رشته تحصيلي خود را انتخاب مي کردند/ در روش نوين ؛ نقش آموزش و پرورش در توليد ناخالص ملي افزايش مي يابد و آموزش و پرورش تلاش مي کند که خروجي  آموزش و پرورش ، نيروي انساني متخصص و ماهر ˏمورد نياز بخش صنعت و خدمات باشد  نه تحصيل کرده بيکار و بدون حرفه/ سيستم آموزش و پرورش به تدريج ارتقاء يافته است ولي مجلس دانش آموزي ،نهاد ارزشمند اولياء و مربيان ، نهادهاي مدني جامعه به ويژه نهادهاي مدني فرهنگيان به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، اصحاب  رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسي در طول فرآيند ارتقاي آموزش و پرورش به حد لازم به اين موضوع نپرداخته اند 

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

مالیات حق دولت است

همدان

منتشرشده در نامه های دریافتی

تلخانه یک فرهنگی بازنشسته برای مطالبات بازنشستگان و تک کارت سرمایه فرهنگیان   این روزها تنور داغ ثبت نام از فلفلی با رنگ آبی آسمانی با قد و قامت کوچکش دل هر فرهنگی فرهیخته ای را یک جا ربوده است . شربت ب کمپلکس و قرص مسکن دردها ، قلب ها را شاد و مشکلات را همانند یخ در مقابل خورشید ذوب می کند تا آخر مرداد وقت دارید بشتابید فرصت را از دست ندهید ، اسم مبارکش تک کارت سرمایه فرهنگیان است که به چند منظور می توان استفاده نمود متنها مبلغ هنگفتش در جیب و حساب های مدیران است و کارتش دست شما بزرگوران ؛ در این موقع بود که مدیر عامل ذخیره فرهنگیان پیرامون انتشار اخباری در خصوص دریافت حقوق های نجومی در این سازمان فیش حقوقی خود را منتشرکرد این در حالی است که آموزش و پرورش 2000 میلیارد تومان بابت معوقات فرهنگیان به معلمان بدهکار است و  پاداش 260 میلیونی برای اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان درسال 93 است ؛ با دریافت این کارت آرزوی دیرینه فرهنگیان به اجابت ، گره های زندگی گشوده و افزایش دهنده روزی و حلال مشکلات است .

فقط بدون وقفه تکرارش کن ! تک کارت سرمایه فرهنگیان ! با تغییر کلماتش  می توانی مانع دست یابی دیگران به این کارت شوی و هر هفته رمز آن را با کلمات جادویی توانگری تغییر بدهید . این روزها خیلی از انسان ها در تب جمع آوری ثروت و ستم به بندگان خدا می سوزند . افسوس از تب دنیا که آتش عقبی را در پی دارد . کاش در چشمه زلال معرفت وضویمان را با دست شستن از دنیا آغاز می کردیم اگر آموزش و پرورش میزبان فوتبال و جام جهانی  2016 هم بود آن قدر شتاب نمی کرد !

متاسفانه مسئولان نظام آموزشی فراموش کرده اند که مشکل معلمان معیشت و منزلت در جامعه است نه تک کارت سرمایه ، کارتی که منحصر به فرد و از مزایای زیادی برای فرهنگیان به شمار می رود که عدم ثبت نام و دست یابی به آن منجر به خسران جسمی و روحی و عقب ماندن از صفرهای عدد حقوق و مزایا و شمارش آن می شود.

از مزایای این کارت همین قدر بس که اگر مشکلات شما به اندازه کوه دماوند هم باشد با قرار دادن این کارت در جیب خود تمام مشکلات مالی و روحی و جسمی  و حتی فشار خون شما در هنگام خرید تنظیم می گردد و اعتماد به نفس خوبی را با گرمای درون مبلغ کارت احساس می کنید و فرهنگیان معزز می تواند با نشان دادن این کارت به راحتی از پل صراط عبور کنند و بی نوبت در بهترین جای بهشت سکنی گزینند .

بهتر نبود به جای این هیاهو برای هیچ بانک قرض الحسنه ای برای رفع مشکلات فرهنگیان با مبلغ مکفی با اقساط طولانی مدت برای خرید مسکن و تهیه جهیزیه ازدواج و خرید خودرو غیره ...پرداخت می شد . متاسفانه آموزش و پرورش از سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی مناسب رنج می برد ، لقمه را دور سرمان می چرخانیم تا از خواب غفلت بیدار شویم . نقدهای منصفانه منجر به رشد در جامعه می شود اما کوگوش شنوا و چشم بینا ؟

تلاش برای ارتقاء مقام معلم و منزلت آنان از اهم وظایف نظام آموزشی کشور است ولی تفکر انتقادی در این وزارتخانه عریض و طویل بی قانون جایی ندارد ... صندوق ذخیره معلمان تا کنون چه گره کوری را از زندگی همکاران باز کرده است ، صبوری هم حدی دارد فقط برای مدیران راه گشا ونان آور بوده است . ..

مدیران ارشد صندوق ذخیره با حقوق های کلان و تصمیم گیرنده و برنامه ریز هم برای ضعفا و کارمندان هم از این کارت ها دارند اما فرقشان در تعداد صفرهای بی شماری است که در مقابل موجودی آنها در بانک ها و فیش حقوق نامتعارف و نجومی شان قرار دارد با کباب بره ای که بر سفره های رنگارنگ آن ها قرار دارد که این موضوع در فیش های کارمندان وجود ندارد ، فقط حسرت بی کفایتی مدیران همانند آتش زغال قلب ها کارمندان به خصوص معلمان را کباب و می سوزاند .

پیشنهاد می کنم معلمان باید هر کدام یک رسانه باشند .با طرح پیامک و تلفن و تماس حضوری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر استان یا شهر و عریضه نویسی به مقامات ارشد کشور و  امضای اینترنتی مسائل و مشکلات صنفی خود را در فضایی آرام و منطقی مطرح و پیگیری نمایند منتها باید مدیر توانا و کاردان و شایسته ای همانند جناب پورسلیمان این قافله و خیل عظیم فرهنگیان را رهبری و در سایت وزین صدای معلم مطالب را ارائه و مطالبه نمایند و از نامبرده حمایت وپشتیبانی مالی ومعنوی شود .

تک کارت سرمایه فرهنگیان وجه تمایزش با کارت های عابر دیگر بانک ها در قدرت جادویی و معجزه آسای آن است ، در هنگام پرداخت اقساط وام های مختلف با کارت ها و دفترچه های رنگارنگ در آخر هر ماه و تهی شدن موجودی حقوق فرهنگیان مانع فشارهای عصبی و کاهش استرس و تنظیم و کنترل ضربان قلب و فشارخون و غیره ....می شود و از خطرات احتمالی صاحبش را نجات می دهد همانند حرز چشم نظر چشم های بد و نظرهای پلید را از صاحبش دور می کند  .

دارنده این کارت هرگز فقیر نمی شود اگر هر روز صبح و شب به این کارت نگاه کنید عددها ی روی کارت در ذهن شما حک و به توانگری به همان مقدار اعداد روی کارت می رسید و به شکرانه داشتن این کارت باید قسمت اندکی از حقوق خود را صدقه دهید و نگاه بی رمق گرسنگی را نمی بیند و مرتب موجودی خود را در بانک ها باید افزایش دهید تا از سپرده های شما و سود تسهیلات عده ای پول پارو کنند و شما برای اخذ دو میلیون یا بیشتر ماه ها در صف انتظار صندوق ذخیره باشید ؛ این همه هیاهو برای هیچ ؟

برخی مسئولان این کشور در شعار دادن و فریب اذهان عمومی رقیب ندارند ولی در عمل باید نمره نیاز به تلاش بیشتر و صفر های رنگارنگ را از مقابل فیش های  حقوقی آنان را حذف و در کارنامه توصیفی اعمالشان درج کرد.

این روزها بسیاری از کارگزاران از کوتاهی های گذشته و حقوق های نامتعارف خود عذرخواهی می کنند ،سوال من این است با عذرخواهی ، کارگران بیکار شاغل می شوند و یا کودکان کار که به خاطر فقر اقتصادی کلاس درس را ترک کرده اند و راهی خیابان و دستفروش شده اند فرصت ها و موقعیت های تحصیلی خود را باز می یابند و یا فرهنگیان معوقات و مطالباتشان وصول می گردد و حقوق آنان همسان سازی می شود با سایر ادارات ، بعد از مرگ سهراب نوشدارو چه فایده ؟

فرهنگیان محترم با داشتن این کارت از خطرات احتمالی خشونت اولیا ء و دانش آموزان در مدارس مصون خواهند ماند چون این روزها معلمان از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان ناراضی اند چون معلمان هیچ نقشی در اداره و نظارتی بر عملکرد صندوق ذخیره ندارند . پاداش های میلیونی از جیب معلمان و به کام شیرین مدیران این صندوق است و این کارت هم سر پوشی بر کارهای ظالمانه همین مدیران است گرچه این اقدام وزارت آموزش و پرورش جهت رفاه بیشتر جامعه فرهنگیان قابل تقدیر است اما مشکل معلمان در تک کارت خلاصه نمی شود ؛ مشکل ما شان و منزلت و جایگاه واقعی معلم و ریشه در معیشت و هماهنگی حقوق و مزایای او با سایر ادارات و نهادها و داشتن یک زندگی آبرومندانه است ؛ چرا اصل خواسته به حق فرهنگیان را فراموش کرد ه اید با کارت عابر بانک ملی هم می توانستیم عملیات بانکی را انجام دهیم .

کسانی که موفق به اخذ تک کارت سرمایه فرهنگیان شدند می توانند با رعایت نوبت و عدالت در کارها حداکثر سیصد میلیون تومان وام قرض الحسنه و یاکم بهره برای خرید یک آپارتمان و یک دستگاه ماشین  شاه پراید بی کیفیت شوند به شرط این که از مدیران ارشد این صندوق حمایت کنند که آن ها صفرهای بیشتری را مقابل اعداد فیش های خود بگذارند و تبلیغ کنند تا بیشتر فرهنگیان و بازنشستگان عضو این صندوق زود بازده با سود عالی شوند ،  صندوقی که هنوز دولت از سال 89 بدهی خودرا به این صندوق ادا نکرده است .

مستاجرین فرهنگی ! این بار شانس و بخت و اقبال با شماست ! شما با ارائه این کارت به صاحب خانه می توانید از تخفیف خوبی در ودیعه مسکن و اجاره بها برخوردار شوید و از افزایش صعودی اجاره ها در پایان هر سال جلوگیری کنید چون قدرت جادویی این کارت دهان هر کسی را می بندد و صاحب خانه را مغلوب می کند .

 در شرایطی که معلمان در تنگناهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند و نمی تواند در ایام تابستان به شهرهای  کشور خود برای تمدد اعصاب و روحیه پرنشاط مسافرت کنند مدیرانی که قرار بوده 7 برابر کارمندان بنا بر اقتضاء مقام وموقعیت خود حقوق دریافت کنند آنها انصاف به خرج داده اند حقوق خود را ضربدر عدد 70 کرده اند ، بدین ترتیب مضربی از 10 یا 100 و یا بیشتر را انتخاب نموده اند که بدین وسیله از زحمات بی وقفه  همه آنان تشکر و قدردانی می کنیم که این همه رعایت همنوع و عدالت در امور را سرلوحه ی کارشان قرار داده اند.

زندگی فرصتی است برای دیدن و شنیدن و گفتن و انتخاب کردن زیبایی ها و زشتی ها ولی من گیج ماندم چطور لقمه های حرام گلوگیر بعضی از افراد خاطی و فرصت طلب و خیانت کار به اموال مردم نمی شود چرا تمام ارگان های ذی صلاح و مسئول در برابر نظام آموزشی کشور بی تفاوت شده اند و این وزارتخانه مظلوم ویتیم مانده است . شما که صفرهای رقم های بانکی تان تا بی نهایت و چراغ راهنما به سوی شما سبز و به سوی فرهنگیان همچنان قرمز و جاده ها فراوانی مسدود است .

فرهنگیان فرهیخته با اخذ این کارت می توانند سالی دوبار علاوه بر مسافرت به  اماکن زیارتی در تهران و شهرهای همجوار و شهرهای خوش آب و هوای کشور خود به قاره اروپا هم با نصف هزینه با شرایط اقساطی با هواپیما های روسی کم خطر و قابل انفجار سفر کنند البته به شرط این که در عالم رویاء در درجه نخست باید خوابش را ببینند تا به امید خدا در بیداری قسمت تان شود .

مدیران عالی رتبه کشور شما سخت در اشتباهید ! ما انسانیم و زندگی انسانی و منزلت و معیشت و بیمه رایگان حق ماست و فرهنگیان آن قدر ساده و عوام نیستند که سخنان کذب و ناحق شما را بپذیرند ، سفره خالی میلیون ها انسان تحت ستم با عذر خواهی آیا پر از غذا می شود و یا بیماری که به خاطر فقر اقتصادی و ناتوان از پرداخت هزینه بیمارستان پذیرش نشده و به علت بیماری جانش را از دست می دهد آیا زنده می شود چقدر بی انصاف هستید؟

مقام عالی رتبه آموزش و پرورش باید بدون رودربایستی و ملاحظه کاری متخلفان را در یک برنامه زنده رسانه ملی بازگو و پاداش های نجومی مدیران را مطالبه و از سمت خود عزل و با آنان برخورد قانونی کند ولی این سکوت نشانه چیست ، پیر مرد مهربان ؟

صندوقی که برای رفاه فرهنگیان تاسیس شده بود ولی لقمه چرب و نرم مدیران شد و چتر حمایتی را بر عکس سر مدیران گستراند؛ چه کسی پاسخ گوی خیل عظیم فرهنگیان سوخته از آتش فرق است ؟

ما در تمام عرصه ها از فقر ننالیدیم بلکه تحمل فرق و تبعیض و نابرابری برایمان سخت ناگوار بود .

البته مزایای تک کارت فرهنگیان خیلی زیاد است که قابل شمارش نیست با آن قد کوتاهش و رنگ زیبایش شایسته جیب های همکاران است که با داشتن آن ضربان قلب منظم و نبض آرام و با آهنگ گچ و تخته سیاه و با فریاد و جیغ های بنفش بچه ها و با خاموشی اعصاب می نوازد .

فرهنگیان آن قدر دلسرد و بی انگیزه با این کارت برخورد می کنند که بسیاری از این فرهیختگان تمایلی به ثبت نام یا اخذ آن ندارند !

ضمن عذر خواهی از جامعه بزرگ فرهنگیان هدف من انعکاس مشکلات و مصائب شما در قالب طنز بوده است ولی بازهم تکرار می کنم با اخذ این کارت هم مصائب و قوانین تبعیض آمیز مرتفع نمی شود .

قانون مدیریت خدمات کشوری را اصلاح کنید و ماده 125 خدمات کشوری که سال ها معطل مانده را اجرا کنید تا صداقت شما به فرهنگیان ثابت شود .


ارسال مطلب برای صدای معلم

smiedu1@gmail.com

منتشرشده در یادداشت

پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در سال 95   گروه اخبار/

محمد بیرانوند رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص سوق دادن دانش‌آموزان پایه نهم به سمت مدارس غیردولتی، اظهار داشت: برای هیچ فردی و هیچ جایی اجبار برای رفتن به مدارس غیردولتی وجود ندارد.

وی افزود: اولیا و دانش‌آموزان بر اساس هدایت تحصیلی می‌توانند مدارس دولتی را انتخاب و اگر کیفیت مدرسه‌ای را بهتر بداند فرزندشان را در آن مدرسه ثبت نام کنند، ضمن اینکه هیچ اجباری برای سوق دادن دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی وجود ندارد.

بیرانوند در خصوص معوقات فرهنگیان خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، اعلام شد که بیشتر معوقات فرهنگیان مربوط به سال 93 آنها پرداخت و برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال 94 مطابق آنچه در قانون بودجه سال 95 پیش بینی شده است، امسال پرداخت خواهد شد. ( فارس )

انتهای پیام/

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

سرایداران

چهارمحال و بختیاری

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ توسط فرهنگیان استان فارس اهدای یک باب منزل مسکونی به خانواده معلم فداکار خاشی صورت گرفت.

رسانه « صدای معلم » با هدف  تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو "  به عنوان حلقه های مفقوده در چرخه نظام تعلیم و تربیت به وجود آمد/ اکنون به عنوان رسانه ای موثر و مستقل جای خود را در بین آموزگاران و مسوولان آموزش و پرورش و اهالی رسانه باز نموده است/ یکی از برتری های رسانه در فضای مجازی ایجاد رابطه دوسویه است/ واقعیت این است که  فعالیت رسانه ای چه از منظر تولید محتوا و چه از منظر مصرف محتوا  نیازمند سواد و آگاهی است/ مخاطبان در هر کامنتی و در هر ارتباطی با مسوولان ،رسانه ها و خبرنگاران  خود را عصبانی نشان می دهند / نمایش این عصبانیت میزان الحراره ای از وضیعت اجتماعی و اقتصادی جامعه است/ « جامعه عصبانی » که به مسوولان اعتماد ندارد. از سوی دیگر مسوولانی که این عصبانیت ها را نمی بینند و یا نمی  خواهند ببینند/ صدای معلم یک رسانه است و تنها تبیین مشکلات و آگاهی بخشی نظام فرهنگی از منظر رسانه ای ،رسالتی است که صدای معلم دارد/ معلمان فقط مساله معیشت  را از صدای معلم مطالبه می نمایند که گرجه معیشت مهم است اما مگر می توان در همه اخبار و تحلیل و یادداشت ها صرفا به آن پرداخت/ امید است در فضای مجازی و رسانه ای اندکی اخلاق رسانه ای را نیز رعایت نماییم

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور