صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شبكه هاي اجتماعي ضمن داشتن كاركردهاي مثبت و آگاهي بخش ،اما در صورت عدم دقت و مراقبت داراي كاركردهاي منفي و خطرناكي است كه از جمله مهمترين آن توسعه سطحي نگري و تخريب اعتماد عمومي و سرمايه اجتماعي جامعه است/ به صندوق ذخيره فرهنگيان به عنوان يك هلدينگ بزرگ اقتصادي مي توان نقدهاي جدي واردكرد اما عدم توجه به موفقيت هاي اين بنگاه اقتصادي بزرگ به ويژه درسه سال اخير ظلم بزرگ و مضاعفي است كه به رشد و توسعه آن آسيب مي زند/ صندوق ذخيره درسه سال اخير و در بحراني ترين شرايط اقتصادي كشور٢٥٠٠ ميلياردتومان سود ايجاد كرده است كه معادل سود ١٧سال گذشته صندوق است/ ثروت فرهنگيان فقط در ماشين سازي اراك ٢٠برابر شده است/ موضوع مطرح شده مبني بر وجود مديران غيرمتخصص كاملا يك بحث انحرافي است/ نكته قابل تامل در پس انتشار اين پيام ها ، وجود رقبا و عناصر سياسي و دلواپساني است كه از هر ابزاري براي تخريب دولت استفاده مي كنند و عناصري كه به واسطه عملكرد ناصواب شان در گذشته بايستي پاسخ گو ياشند با سوءاستفاده از فضاي غبارآلود موجود در جايگاه مدعي قرار گرفته اند/ برخلاف انصاف ديدم كه در قبال بداخلاقي و فرصت طلبي رقباي ماكياولي صندوق كه به طور قطع قصدو نيت شان خير و صلاح جامعه فرهنگيان نيست سكوت نمايم

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

به گزارش سفیر افلاک برای بازدید از منطقه فلک الدین خرم آباد راهی می شویم؛ منطقه ای که در شمال غربی خرم آباد است و اگر چه در نقشه جغرافیایی این شهر دور نیست اما انگار فرسنگ ها از نگاه ها دور افتاده و سال هاست که مردمانش در گوشه ای از شهر آرام و بی صدا زندگی می کنند.

محله ای که جز قدیمی ترین و پرجمعیت ترین مناطق خرم آباد است اما به وسعت یک تاریخ محرومیت را در دل خود جای داده است.

بعد از طی کردن مسافتی کوتاه وارد این محله می شویم؛ از کنار قبرستان قدیمی و خاک خورده ای که گرد آن گویی این محله را هم فرا گرفته است عبور می کنیم؛ جاده های خاکی را طی می کنیم؛ مقصدمان رفتن به مدرسه قدیمی است که چند سالی تعلیم و تعلم در آن تعطیل شده است.

 وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

در طول مسیر صدای خنده و بازی بچه ها محله گوشمان را نوازش می دهد؛ بچه هایی که در تعطیلات تابستان برای پر کردن اوقات فراغت خود به کوچه های خاکی پناه آورده اند و از کوچکترین امکانات تفریحی ورزشی محروم هستند.

"رضا" دانش آموز کم سن و سالی است که برای رفتن به مدرسه "مالک اشتر" ما را راهنمایی می کند.

 وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

به مدرسه می رسیم؛ مدرسه ای قدیمی و فرسوده که دیگر خالی از نیمکت ها و صدای زنگ شروع کلاس شده و اکنون خانواده ای محروم در آن زندگی می کنند که برای گذراندن امرار و معاش خود، آن را به محل نگهداری گوسفندان! تبدیل کرده اند.

این اجاره نشین به سفیرافلاک می گوید: خانواده ای پرجمعیت دارم که به دلیل نداشتن هزینه رهن و اجاره مجبور بوده ام که این مدرسه را از آموزش و پرورش اجاره کنم.

الان دو سال است که ساکن این مدرسه هستم و گاهی در آن گوسفندانم را هم نگهداری می کنم چرا که مجبورم از این طریق و همچنین کارگری کردن  نیازهای 6 فرزندم را تامین کنم.

 وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

رضا خوش نیا یکی از بچه های منطقه فلک الدین است که می گوید: محله ما سالن ورزشی ندارد و مجبوریم برای ورزش کردن مسافت زیادی را تا منطقه جهادگران و یا میدان تیر پیاده طی کنیم تا بتوانیم ورزش کنیم.

او می گوید: اگر این مدرسه به سالن ورزشی تبدیل شود همه ما خوشحال می شویم.

 وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

علی نور کمالی یکی دیگر از ساکنین این محله است که درباره محرومیت فلک الدین می گوید:  فلک الدین اصلا از خدمات شهرداری بهره ای نبرده است و از کوچکترین خدمات شهری مانند آسفالت و جدول بندی کوچه و خیابان محروم است.

علاوه بر این ها، نه مرکز بهداشت مناسبی دارد و نه فضای سبزی که خانواده ها از آن استفاده کنند.

او می گوید: فلک الدین از داشتن یک سالن ورزشی که جوانان آن بتوانند در آن ورزش کنند محروم است. ما از استاندار می خواهیم به وعده خود برای تبدیل شدن این مدرسه به سالن ورزشی عمل کند.

کمالی ادامه می دهد: بسیاری از خانواده ها که دوست دارند فرزندانشان ورزش کنند مجبورند آن ها را به سالن های ورزشی دیگری ببرند که ممکن است در این بین حوادثی هم پیش بیاید.

 وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

کیانوش رومیانی شورای محله فلک الدین است و به سفیرافلاک می گوید: باوجود اینکه بضاعت مالی دارم اما هیچ گاه نتوانسته ام این محله و مردمانش را ترک کنم چون از کودکی در اینجا بزرگ شده ام و سر نیمکت های همین جا درس خوانده ام.

او می گوید: برای رفع مشکلات فلک الدین تا به حال پیگیری های زیادی کرده ام اما به نتیجه نرسیده است.

رومیانی درباره تبدیل شدن مدرسه مالک الشتر به سالن ورزشی می گوید: این مدرسه بسیار فرسوده و قابلیت آن را دارد که تخریب و به سالن ورزشی تبدیل شود؛ استاندار لرستان، شهردار و جمعی از مسئولین در جمع مردم این محله قول دادند که مشکلات محله حل می شود و هشت مصوبه را نیز درنظر گرفتند که برخی از آن ها شروع شده است.

شورای محله فلک الدین با گلایه از برخی از مسئولین می گوید: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد و معاون مالی وقت برای تبدیل شدن این مدرسه به سالن ورزشی تلاشی نکرده اند.

 وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

ما ضمن تشکر از زحمات استاندار از وی می خواهم که نسبت به تحقق وعده های رفع محرومیت در این منطقه جامه عمل بپوشاند.

  

جافر وفایی سخنگوی شورای شهر خرم آباد نیز در این رابطه به سفیرافلاک می گوید: مدرسه "مالک اشتر" یک مدرسه تخریبی است که متعلق به آموزش و پرورش است.

استاندار لرستان در دیدار با مردم فلک الدین از آموزش و پرورش خواست که با واگذاری این مدرسه به بخش ورزش، ساخت سالن ورزشی آغاز شود.

 درصورتی که این وعده تحقق یابد، ساخت سالن ورزشی را آغاز می کنیم.

بنابر این گزارش استاندار لرستان در خرداد ماه سال جاری در دیار با مردم فلک الدین خبر از اجرا شدن 10 پروژه برای ساماندهی وضعیت این منطقه داده است که تبدیل شدن مدرسه " مالک اشتر" به سال ورزشی یکی از این پروژه هاست.

پایگاه خبری سفیرافلاک سلسله گزارش هایی بعدی خود را در خصوص تبدیل شدن این مدرسه به سالن ورزشی که مطالبه مردم این محله محروم است برای به نتیجه رسیدن این مصوبه منتشر می کند.

وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

وضعیت مدارس مناطق محروم و وضعیت مدرسه مالک اشتر در محله فلک الدین خرم آباد

گروه اخبار/

medusp1


فعلا بازار تغییرات و رفتن و آمدن ها داغ است .
به گزارش صدای معلم ؛ پس از تغییرات در ادارات کل آموزش و پرورش تهران و شهرستان ها ، مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش و... اکنون شنیده ها حاکی از آن است که به زودی « محسن موحد » رئیس فعلی حراست وزارت آموزش و پرورش جای خود را به فرد دیگری خواهد سپرد .

پیش از موحد ، احمدعلی حاج‌کریم این سمت را عهده دار بود .

پایان پیام /

 آیا قوانین مرتبط با آموزش و پرورش به گونه ای غیرکاربردی و غیر واقع بینانه طراحی و تدوین شده تا کودکان و نوجوانان را به سمت و سوی بزهکاری و آسیب های اجتماعی سوق دهد/ نظام آموزش و پرورش کشور به عنوان نظام تولید و پرورش بزهکاری و آسیب های اجتماعی عمل می کند/ براساس گزارش وزارت آموزش و پرورش به مجلس (سال 1393) 74.3% دانش آموزان رابطه غیر مجاز با جنس مخالف داشته اند/ بی توجهی به ساختار آموزشی نخست و به مدت طولانی از سوی ساختار حاکمیتی روی داده و ریشه در مسائل مالی داشته؛ و این روند همچنان ادامه دارد/ ساختار حاکمیتی تمایل به ادامه این روند رو به بیراهه دارد و هیچ برنامه ی کارآمدی در راستای بهبود سیستم آموزشی در عمل از خود نشان نداده است/ در سال های بعد مدیران ارشد ساختار کلان آموزشی پی بردند که می توان بدون پول و سرمایه گذاری ساختار آموزشی را مدیریت کرد و کار تا آنجایی پیشرفت که در تریبون های رسمی و از سوی مسئولین درجه یک سیاسی این گفته "آموزش و پرورش مصرف کننده است" به کرات تکرار شد/ در نهایت کار به جایی رسید که در اواخر دولت آقای احمدی نژاد مدارس دیگر توان پرداخت قبض های خود را هم نداشتند/ هنوز ساختار رسمی آموزشی از فاز انکار خارج نشده تا به دنبال شناسایی و ارائه راهکار های مختلف باشد و از مسئولیت خود فرار می کند/  بهترین اقدام عملی و فوری حذف سیستم آموزشی کاستی، طبقاتی و کالایی و توجه به کودکان کشور با یک نگاه عاطفی و مالی برابر است/ ساختار حاکمیتی در اختصاص پول به نظام آموزشی نباید درنگی داشته باشد/ ، عدم توجه به ساختار آموزشی کشور از سوی ساختار حاکمیتی یکی از عوامل اصلی شکل گیری و گسترش بزهکاری و آسیب های اجتماعی رو به گسترش در بین نوجوانان و جوانان کشور است/ ساختار آموزش و پرورش با نیازها و خواست های جامعه مدرن و در حال رشد کشور در تضاد و تعارض است

منتشرشده در یادداشت

تغییر مدیران در وزارت آموزش و پرورش و انتقاد از تغییرات فانی   پس ا ز عدم راي اعتماد مجلس به دكتر محمد علي نجفي، رييس جمهور در حكمي" دكتر علي اصغر فاني" را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش تعيين و در 27 مهر سال 92 دكتر روحاني ايشان را به عنوان وزير به مجلس پيشنهاد داده و در 5 آبان ماه همان سال با 185 راي موافق، 53 راي مخالف و 24 راي ممتنع دكتر فاني به عنوان اولين وزير آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد انتخاب گرديدند.

 نبود تيم رسانه اي قوي در عدم پوشش و انعكاس اخبار آموزش و پرورش ، انتظارات نامتعارف نمايندگان مجلس وقت از عملكرد وزارتخانه، بي تدبيري برخي از مديران حوزه ستادي و... باعث انتقاد فراوان از ايشان در طول 3 سال اخير گرديد.

در طول اين مدت، ايشان 4 بار از نمايندگان مجلس وقت كارت زرد دريافت نمود كه در نهايت منجر به طرح استضياح ايشان شد و پس از اعلام وصول در روز 3 تير 94 در صحن علني مجلس اين استيضاح برگزار كه با 167 راي مخالف راي نياورد و ايشان همچنان در سمت خود ابقا گرديدند.

ايرادات وارده بر ايشان حول 10 محور جمع آوري شده بود كه تعدادي از آنها در مورد بيمه، حقوق و مزايا ، عدم به كار گيري نيروهاي پيش دبستاني و حق التدريس و... بود اما عمده دردسرهاي دكتر فاني و انتقادات وارده كه از هردو گروه سياسي جامعه و به اشكال مختلف به ايشان وارد مي شد به كارگيري نيروهاي كم رمق، بازنشسته و كم تخصص در بدنه آموزش و پرورش بود.

بعد از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و شروع به كار دكتر فاني ما شاهد تغييرات گسترده اي در حوزه ستادي بوديم ولي با توجه به دلايلي همچون : وجود افراد ليدر و ناكارآمد دولت قبل، بي انگيزگي در توده جوان حوزه ستادي، عدم ارتباط منسجم و و اقعي بين صف و ستاد، نبود برنامه و اهداف استراتژيك سازماني، نبود جو سازماني مناسب در صف و ستاد و.... شاهد بي اعتمادي بين مدرسه با عوامل اجرايي ستاد بالاخص وزير محترم بوديم.

 حال و حسب مقتضيات زمان و فرصت باقي مانده تا انتخابات رياست جمهوري  وقت آن است كه تغييراتي بنيادين در پيكره اين سازمان عظيم و طويل به وجود آورد و بازسازي و جوان گرايي در كالبد  وزارتخانه به عنوان يك اقدام عملي صورت پذيرد تا شايد همزمان با نزديك شدن به بهار تعليم و تربيت شاهد ترنم بهار تلاش و كوشش همكاران صف و ستاد در سراسر كشور نيز باشيم.

خوشبختانه چند روزي است كه اين تغيير و تحولات آغاز گرديده و اميدواريم اين تغييرات با رويكرد نوين ، بدون دخالت گروهاي  سياسي و جهت تداوم استقرار متعالي نظام تعليم و تربيت ادامه داشته تا بتوانيم ايجاد فرصت هاي همچون " بهسازي مداوم  منابع انساني با رويكرد كيفيت بخشي"،" حركت به سمت عدم تمركز و تفويض اختيار"،" جلب مشاركت هاي مردمي" "همكاري با مراكز بين المللي و منطقه اي" و" انطباق ساختار محتواي آموزشي با نياز هاي واقعي دانش آموزان "را شاهد باشيم.

 انتصاب تكراري و گردشي مديران حوزه ستادي چيزي جز ايجاد ياس و ناميدي در فضاي آموزشي نداشته و باعث آشفتگي بيشتر در اين نهاد مقدس خواهيم شد.

پس وزير محترم ، سخت كوش و با درايت ما  بشتابيد ، ما منتظريم  و اميدواريم تغييرات اخير منجر به تبلور و شكوفايي فرصت هاي جديد در آموزش و پرورش گردد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

تسلیت صدای معلم به یوسف نیلوفری  گروه اخبار/

جناب آقای دکتر یوسف نیلوفری

« گروه صدای معلم » مصیبت وارده را به جناب عالی و خانواده آن مرحومه مغفوره تسلیت گفته ، صبر و بردباری آرزومند است .

پایان پیام/

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

دل نوشته های یک معلم ساده

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

در دوره‌هاي نهم و دهم به شدت در انزوا قرار گرفتند و هزينه‌هاي زيادي بر فعالان آنها تحميل شد اما با روي كار آمدن دولت يازدهم اين كانون‌ها جان دوباره گرفتند و حالا با به رسميت شناخته شدن از سوي وزارت كشور، استان‌هاي مختلف يكي پس از ديگري به دنبال برگزاري مجمع عمومي و فعال كردن كانون‌ها هستند/ عدم حمايت وزير وقت آموزش و پرورش و بيان اينكه فكر كردن به تشكل‌هاي معلمي اولويت ما نيست، آب سردي بود بر روي فعالاني كه انتظار چنين برخوردي با اين شدت را نداشتند/ در دولت قبل به علت اتخاذ رويكرد انقباضي و نفي‌گرايانه، پروانه فعاليت كانون‌هاي صنفي معلمان تمديد نشد/ برخي از اين تشكل‌ها به مدت ١٠سال از حق برگزاري مجمع عمومي محروم بوده‌اند كه عملا حيات شان به خطر افتاده است. چرا مجمع عمومي در تشكل‌هاي صنفي مهم است/ مهم‌ترين سرمايه يك سازمان صنفي اعتماد اكثريت اعضاي آن صنف است/ فقط با انتخابات مي‌توان مديران مورد اعتماد و توانمند را انتخاب كرد/ وقتي يك تشكل به مدت طولاني توسط افراد مشخصي مديريت شود و انتخابات دموكراتيك به محاق برود ماهيت روابط اعضاي يك تشكل بر مبناي منافع صنفي نخواهد بود بلكه از ماهيت صنفي به تعصب گروهي تغيير ماهيت خواهد داد/ چه اشكالي دارد كانون‌هاي صنفي ما در زمينه‌هاي فلسفه آموزش و پرورش، كيفي‌بخشي آموزشي و عدالت آموزشي نظريات مستدل و علمي داشته باشند/ آسمان آموزش و پرورش در همه دولت‌ها به يك رنگ است

گروه اخبار/

افزایش حقوق بازنشستگان و عدم به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان درخواست می‌شود ضمن افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته با جذب نیروی انسانی جوان زمینه اشتغال آن‌ها را نیز فراهم آورند.

، سیده حمیده زرآبادی در جلسه شورای اداری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک که صبح روز یکشنبه در اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جذب نیروی انسانی با تجربه و سابقه کار در آموزش و پرورش در اولویت بوده و نباید به جای این مهم از نیروی انسانی جدید استفاده کرد چراکه این نیروها تجربه لازم را در مدت فعالیت خود کسب کرده‌اند و ایجاد امنیت شغلی برای آن‌ها تأثیر بسیاری در بالا بردن بازدهی فعالیت‌ها دارد.

وی افزود: عدم استفاده مجدد از فرهنگیان بازنشسته را خواستاریم و از مسئولان درخواست می‌شود ضمن افزایش حقوق این قشر از فرهنگیان با جذب نیروی انسانی جوان زمینه اشتغال آن‌ها را نیز فراهم آورند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان بهسازی مدارس موجود و مکان‌یابی مناسب در احداث مدارس جدید را خواستار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین در ادامه این جلسه آماری از تعداد نیروهای شاغل و بازنشسته این ناحیه و همچنین تعداد دانش‌آموزان و مدارس موجود،  کسب رتبه‌های برتر از جمله جشنواره‌های خوارزمی، جابربن حیان، المپیادهای علمی، ارتقای معدل کتبی نهایی، کنکور سراسری، مسابقات حوزه پرورشی و تربیت بدنی و جذب حداکثری اعتبارات را از جمله توفیقات کسب شده در این ناحیه ذکر کرد.

شمس‌الله غلامی با تشکر از زحمات مدیرکل برنامه محور آموزش و پرورش استان قزوین، کسب رتبه‌های برتر آموزش و پرورش این استان در سطح کشور را حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و سایر همکاران برشمرد.

وی در پایان خواستار توجه و حمایت بیش از پیش مسؤولان به آموزش و پرورش شد.

فارس

منتشرشده در بازنشستگان

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور