گروه اخبار/
پیشینه و سابقه اعتراضات فرهنگیان بازنشسته، نشان میدهد که این اعتراضات از دهه ۷۰ و همزمان با اعتراضات شاغلان این وزارتخانه آغاز شد و همچنان قصه پر غصه این قشر و ابراز ناراحتی آنها نسبت به وضعیت معیشتشان ادامه دارد؛ در هر جایی که توانستهاند؛ دست به اعتراض زدهاند، تا گوش شنوایی پیدا کنند؛ از تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی گرفته تا ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه. در دولتهای نهم و دهم تجمعات این قشر همچنان ادامه داشت، اما با برخوردهای تند و تیز نیروی انتظامی رو به رو میشد؛ در دولت یازدهم اما با باز شدن فضا برای انتقاد، این تجمعات مکررا مقابل مجلس شورای اسلامی تکرار شد و نمایندگان هر از چندگاهی در نطق های خود در مجلس به مشکلات این قشر اشاره میکردند، اما در نهایت شاهد اقدام عملی برای سر و سامان دادن به این مشکلات نبودیم.
کلید واژههای اعتراض بازنشستگان؛ از تبعیض تا پایین بودن حقوق
مدتهاست در تامین هزینههای زندگی و معاش خود با مشکل مواجه هستند، آن قدر مشکلات اقتصادی به آنها فشار آورده که در سرما و گرما دست به اعتراض و تجمع میزنند. البته مجلس و دولت بارها سعی بر حل مشکلات معیشتی این قشر داشته و دارند؛ به طوری که مجلس دهم که به تازگی تشکیل شده، بر این باور است که هر لایحه و مواد قانونی که بتواند گرهای از مشکلات این قشر باز کند، از آن استقبال خواهد کرد. "تبعیض"، "پایین بودن حقوق"، "اجرای نظام پرداخت هماهنگ" و "مشکلات بیمه تکمیلی" مهمترین کلید واژههای اعتراضی فرهنگیان بازنشسته به شمار میرود و حالا فرهنگیان در انتظار وعدههای داده شده هستند.
یک بازنشسته فرهنگی:
اجرای ناقص قانون مدیریت خدمات کشوری مشکلات بازنشستگان را حل نکرد
فلاحی که حدود ۵ سالی است بازنشسته شده، در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات معیشتی این روزهای بازنشستگان و درخواست این قشر از وزارت آموزش و پرورش و دولت، میگوید: مشکلاتی که معلمان شاغل آموزش و پرورش دارند، با یک ضریب افزایشی به بازنشستگان منتقل میشود؛ چون افراد تا زمانی که شاغل هستند، امکان اضافه کار برایشان فراهم است و کسر حقوق خود را با اضافه کاری جبران میکنند، اما برای بازنشستگان این شرایط مهیا نیست و حقوقی که در طی معمول زمان شاغل بودن میگیرند، کمتر است.
وی با اشاره به اینکه بازنشستگان معمولا فرزندان با سن بالاتری دارند و هزینههای بیشتری را برای تامین نیاز فرزندان طلب میکند، افزود: مهمترین مساله و مشکل بازنشستگان فرهنگی، پایین بودن حقوقشان است. اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری که به صورت ناقص اجرا شد نه مشکلات شاغلان را حل کرد و نه مشکلات بازنشستگان.
طرح رتبهبندی برای بازنشستگان اجرایی شود
این بازنشسته فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سال گذشته طرح رتبهبندی برای شاغلان آموزش و پرورش اجرا شد، اما به دلیل کمبود اعتبار برای بازنشستگان اجرا نمیشود و در حال حاضر یکی از درخواستهای بازنشستگان، اجرای طرح رتبهبندی برای آنهاست تا حداقل کسری حقوشان جبران و تا حدودی میانگین حقوق افزایش یابد. اجرای این طرح حتی برای کسانی که شاغل هستند و امسال بازنشسته میشوند، بنا به گفته مسئولان و با این استدلال که اعتبار نداریم، در دوران بازنشستگیشان با مشکل رو به روست.
بیمه تکمیلی بسیاری از هزینههای درمانی را پوشش نمیدهد
وی به نواقص بیمه تکمیلی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مشخص است که هرچه سن بالاتر میرود، مشکلات جسمانی و ابتلا به بیماریهای مختلف بیشتر میشود. با توجه به حقوق کم بازنشستگان و شرایط دریافت کمکهای ناچیز بیمهای، خیلی از هزینههای درمانی پوشش داده نمیشود. یکی دیگر از درخواستهای بازنشستگان این است که باید در رابطه با بیمه تکمیلی و حل نواقص آن اقدام جدی صورت گیرد.
این بازنشسته فرهنگی اضافه کرد: خدماتی که بیمه ارائه میدهد، بسیار ناچیز است. بیمهها، هزینهها را برای بیمهگذار نامحدود میپردازند، اما به طور مثال بیمه بازنشستگان هزینههایی مثل عکسبرداری، آندوسکوپی و خدمات سرپایی را پوشش نمیدهد و فقط زمانی که به بیمارستان میرویم؛ بخشی از هزینه بیمارستانی پوشش داده میشود.
افزایش حقوقها ناچیز بوده است
بازنشستگانی داریم که زیر 1 میلیون تومان حقوق میگیرند
وی همچنین درباره وعدههای داده شده مسئولان برای حل مشکلات این قشر گفت: وعدههایی داده شده، اما محقق نشده است؛ نمایندگان بازنشستگان با آقای نوبخت دو جلسه داشتند و وی بسیار خوشبینانه درباره بودجه ۹۵ صحبت کرد و قول داد که اتفاقات خوبی در راه است. تنها اتفاقی که افتاد این بود که گفتند، حقوق به صورت تصاعدی و به صورت معکوس افزایش خواهد یافت و پس از آن گفتند؛ آنهایی که ۷۰۰ هزار تومان به بالا حقوق میگیرند به صورت تصاعدی حقوقشان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و در نهایت کسی که ۷۰۰ هزار تومان حقوق میگرفت، حداکثر ۲۵۰ هزار تومان حقوقش افزایش یافت.
این بازنشسته فرهنگی با بیان این مطلب که هنوز در میان بازنشستگان افرادی هستند که زیر ۱ میلیون تومان حقوق میگیرند، افزود: یک مشکل عمدهای که در حال حاضر وجود دارد، این است که آن اضافه حقوقی که بابت طرح رتبهبندی تعلق میگیرد، گفته شده که در زمان بازنشستگی این اضافه حقوق شامل آنها نمیشود و بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض هستند.
آموزش و پرورش:
لایحهای برای "ترمیم حقوق و بیمه بازنشستگان" در راه است
از سوی دیگر آموزش و پرورش مصمم بر حل مشکلات است؛ به گونهای که براساس گفتههای فانی؛ وزیر آموزش و پرورش لایحهای برای ارائه به مجلس در حال تنظیم شدن است که میتواند؛ "حقوق" و "بیمه" بازنشستگان را قدری ترمیم کند و اگرچه بازنشستگان مصرانه خواهان اجرای قانون نظام پرداخت هماهنگ هستند و هر چند جزییات بیشتری از این لایحه اعلام نشده، اما این جمعیت 760 هزار نفری چشم امید خود را به فانی و اقدامات او به خصوص پیگیری این لایحه بستهاند.
نماینده بازنشستگان معترض:
تبعیض در مستمری فرهنگیان بازنشسته در سه دهه
میرزا سیدی نماینده بازنشستگان فرهنگی معترض در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام آماری از میانگین دریافتی بازنشستگان گفت: بازنشستگان دهه هفتادی اکنون میانگین حقوقشان یک میلیون تومان، دهه هشتادیها حدود ۱ میلیون ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و دهه نودیها هم حدود ۲ میلیون تومان است. میبینید که بین همین بازنشستهها، با میزان خدمت و مدرک تحصیلی یکسان، در جایی حدود ۵۰ درصد و ۵۰۰ هزار تومان و در جایی حدود ۱۰۰ درصد و حدود یک میلیون تومان اختلاف دریافتی وجود دارد که این نشان دهندهٔ تبعیض و غفلت مسئولان در آموزش و پرورش و سایر نهادهای ذیربط به این موضوع مهم است.
کهولت سن بازنشستگان؛ بیماری و بیمه تکمیلی ناقص
وی در ادامه توضیحات خود پیرامون مشکلات بازنشستگان فرهنگی معتقد است که این قشر از یک بیمه بسیار ناقصی برخوردار است. بازنشستگان فرهنگی به خصوص دهه هفتادیها و نیمه اول دهه هشتادیها اکنون در سن کهولت و بالطبع با انواع بیماریها و دردسرهای پزشکی دست به گریبان هستند. حتما همه مطلع هستند اگر یک بازنشسته نیاز به یک عمل جراحی قلب باز داشته باشد، حداقل ۳۰ -۴۰ میلیون تومان هزینه دربردارد و این درحالیست که بیمه تکمیلی ما برای چنین مواردی سقف تعیین کرده است. این یعنی یک مشکل بسیار بزرگ نه فقط پیش روی بازنشستگان که حتی شاغلان است، چراکه بیماری خبر نمیکند.
بارها تبعیضهای آزاردهنده را به گوش مسئولان رساندیم
وی در ادامه به تشریح تبعیض موجود پرداخت و افزود: درحال حاضر اگر براساس مدرک تحصیلی یکسان و در نظر گرفتن سابقه نزدیک به پایان خدمت مثلا ۲۷ – ۲۸ و یا ۲۹ سال سابقه، مقایسهای صورت دهیم، بین شاغلان آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی باز هم به یک اختلاف حدود ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان، یعنی چیزی حدود همان اختلاف پرداختی میان بازنشستههای دهههای ۷۰ ، ۸۰ و ۹۰ آموزش و پرورش برخورد میکنیم که این تبعیض باید به یک شکلی برطرف بشود. ما بارها و بارها این تبعیضهای آزاردهنده را به گوش مسئولان رساندهایم؛ حتی با خود آقای فانی جلسه داشتهایم، اما متاسفانه تا این لحظه بررسی و اقدام عملی صورت نگرفته است.
مشاور وزیر در امور بازنشستگی:
رایزنی برای اعمال رتبهبندی در حقوق بازنشستگان
در کنار تمامی این اعتراضات اما از آموزش و پرورش خبرهای خوبی به گوش می رسد که البته برای اجرایی شدن نیاز به هماهنگی و مهمتر از آن اعتبار دارد. احمد صافی؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس کانون بازنشستگان این وزارتخانه با در گفتوگو با ایلنا، از روزنههای روشنی برای پاسخ گویی به برخی از مشکلات بازنشستگان خبر داد. صافی درباره تقاضای فرهنگیان بازنشسته مبنی بر اعمال طرح رتبهبندی در حقوقشان این موضوع را خواستهای به حق عنوان کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی در حال بررسی و مذاکره در این مورد هستند تا انشاءالله این مشکل هم حل شود. در این باره حق به جانب بازنشستگان عزیز است و صندوق بازنشستگی باید به این خواسته منطقی پاسخ دهد.
مشکل پرداخت پاداش پایان بازنشستگی در چند سال اخیر
آموزش و پرورش: اعتبار مورد نیاز در بودجه امسال پیشبینی شده است
در حالی بودجه آموزش و پرورش در یکی دو سال اخیر رشد 2 درصدی را تجربه کرده، اما همچنان این وزارتخانه در لیست بدهکاران به معلمان حق التدریسی و بازنشستگانش قرار دارد. آن طوری که رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش میگوید؛ سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که اعتبار مورد نیاز برای پاداش پایان خدمت افرادی که امسال بازنشسته میشوند و کسانی که پارسال بازنشسته شدند، در بودجه امسال پیشبینی شده است، اما این بودجه باید تخصیص داده بشود تا آموزش و پرورش بتواند آن را به این عزیزان پرداخت کند.
خبر خوش نوبخت برای بازنشستگان
پاداش پایان خدمت از این ماه پرداخت میشود
در حالی بازنشستگان از وعدههای داده شده از سوی دولت ناامید شده بودند که روز گذشته نوبخت؛ سخنگوی دولت اعلام کرد: پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کردهایم و مقرر شده 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگی از همین ماه صورت گیرد که اولین مرحله آن در همین ماه پرداخت خواهد شد. به نظر میرسد و البته این انتظار میرود که با توجه به اعتراض فرهنگیان بازنشسته، این گروه در اولویت پرداخت قرار بگیرند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس:
از هر لایحهای که به نفع معلمان باشد، استقبال میکنیم
اخیرا وزیر آموزش و پرورش در جمع نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان کنگاور خبر از تنظیم یک لایحه برای ترمیم حقوق و بیمه بازنشستگان داده است، که محمد قمی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه میگوید که مجلس از هر لایحهای که به نفع معلمان و فرهنگیان باشد و از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد، استقبال می کند. این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، میگوید: به نظر میرسد؛ اجرای نظام پرداخت هماهنگ بهترین راه و گزینه برای رفع مشکلات بازنشستگان باشد؛ چرا که تبعیض میان این این افراد و سایر بازنشستگانی که در وزارتخانهها و سازمانهای دیگر مستمری دریافت می کنند، مشهود است.
آموزش و پرورش نهادی موثر با ظرفیتها و توانمندیها و بالطبع با کاستیهای متعدد است که نوع نگرش فرادستان به آن میتواند نقش به سزایی در بهبود وضعیت و کارآیی بیشتر آن داشته باشد. بی گمان عدم توجه به آن، زمینهساز کاهش توسعه در زمینههای متعدد میشود. نمایندگان کمیسیون آموزش به عنوان بدنه تصمیمگیری و قانون گذاری، سهم برجستهای در این زمینه دارند که برنامه ریزیهای آنها میتواند در کاهش دغدغهها موثر باشد، که در این یادداشت تلاش میشود به برخی از آن چه از دید نگارنده نیازمند توجه بیشتر است، پرداخته شود.
الف : بیشک اگر یک نهاد تاثیرگذار، متولیانی بیدغدغه داشته باشد، رشد و تعالی آن برجستهتر خواهد بود . معلمان به عنوان مجموعهای با کثرت بالا نیازها و دغدغههای متعددی دارند که رفع آنها سرعت رشد را تسریع میبخشد . معلم با توجه به جایگاه برجسته خود باید از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار باشد که علاوه بر خود او، نهاد مزبور نیز باید برای بهوجود آوردن آن تلاش کند. حقوق زیر خط فقر، دغدغه جدی این قشر بزرگ هست که همچنان به قوت خود باقی است . اگر چه باید گفت اجرای مرحله اول طرح رتبهبندی تا حدی توانست موثر باشد اما چنانچه مراحل بعدی این طرح بهدرستی و سرعت بیشتری انجام پذیرد میتوان امیدوار بود که وضعیت معیشتی این قشر تاثیرگذار ، حداقل متناسب با خط فقر اعلام شده باشد .
ب : امکانات آموزشی نقش مهمی در ارائه بهتر مسائل آموزشی دارد. پایین بودن سرانه مدارس، روند آموزش موثر را کند کرده است . اگر بنا به گفته محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش مجلس، ماده 78 قانون مالیات اجرایی شود ، طبعا مناطق محروم که گاه با بحران امکانات آموزشی مواجه هستند میتواند از ارائه آموزشی خوبی برخوردار شوند . آن چه در این باب زجرآور میشود دست دراز کردن مدیران مدارس برای رفع بحرانهای مالی به سوی نهادها و موسسات و حتی افراد متعدد است که میتواند اقتدار این نهاد و عوامل آن را دچار خدشه کند.
ج : گرایش شدید به رشتههای تجربی به علت این که دانشآموز امید بیشتری به جذب در بازار کار دارد، باعث شده که رشتههای انسانی و ریاضی با مجموعه کمتری مواجه باشند و دانشآموز بی خیال علاقه خود به این رشتهها، تمام تلاشش را صرف ثبت نام در رشته تجربی کند که در این زمینه تاخیر در تصویب آییننامه هدایت تحصیلی، مشکلاتی را برای خانوادهها و دانشآموزان ایجاد کرده و آنها را دچار سردر گمی میکند. ذکر این نکته مهم ضروری هست که متاسفانه رشته انسانی از جایگاه بسیار پایینی برخوردار است و آن چنان که باید و شاید ، نتوانسته است دانشآموزان برجسته ای را به سمت خود جذب کند .
د: سکاندار نهاد آموزش و پرورش نتوانسته انتظارات معلمان را به خوبی برآورده کند و حتی گاه شوربختانه این نهاد موثر، به حاشیه رانده شده است که باید تلاش شود تا با رایزنیهایی ، مشکلات را به حداقل برسانند و اگر انجام نپذیرفت ، درصدد جایگزینی نیرویی موثرتربا قدرت چانه زنی های بیشتر باشند .
در خاتمه آن چه تاکید برآن ضروری است ، این مهم است که بپذیریم این نهاد، باید دارای اهمیت بوده و متولیان آن که معلمان هستند از کاریزمای بالایی برخوردار باشند و این امر فقط با قبول این مهم امکانپذیر است که این واقعیت را بپذیریم و برایمان آموزش شهروند مطلوب مهم باشد و بدانیم که یک آموزش و پرورش قوی ، جامعهای توسعه یافته را به ارمغان می آورد که میتواند در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشد.
روزنامه همدلی
انتصاب عبدالرضا فولادوند به جای علیرضا کمرئی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در زمره ی تغییرات جدیدی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعمال شده است؛به عنوان یکی از اعضای خانواده فرهنگیان شهرستان های استان تهران و به عنوان یکی از اولیاء (مادر) دانش آموزان شاغل به تحصیل در محدوده ی شهرستان های استان تهران در این رابطه نکاتی چند را به محضر مخاطبین سایت صدای معلم منعکس می نمایم:
1) نقد منصفانه و دلسوزانه همان طور که جناب آقای کمرئی در مراسم معارفه ی خود به عنوان مدیرکل شهر تهران فرموده اند، باعث رشد و تعالی میشود،و انصافاً آقای کمرئی بهترین عملکرد را در میان تمام مدیران کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تاکنون داشته اند و اگر نقدی در ارتباط با مدیریت برخی مناطق "خاص" و یا برخی انتصابات یا ابقاء افراد ناشایست می شود، مقصود زیر سوال بردن و تخریب عملکرد اخلاق مدار و اقدامات خوب و مدبرانه ی ایشان نیست و منظور اطلاع دادن نارسایی ها و کمبودها و نقصان های باقی مانده است که متأسفانه برخی تا کوچکترین نقدی مطرح می شود به دنبال منتقد می گردند تا حذف و نابودش کنند و این رویکرد به ویژه در همان یکی دو منطقه ای که هنوز رویکردهای سیستم دولت گذشته وجود دارد دنبال می شود و یا از سوی افرادی که از اساس با جریان اعتدال و تدبیر و امید تقابل داشته و همچنان در جای جای سیستم باقی مانده اند و از نظر لطف و اخلاق مداری و برحورد کریمانه ی مدیران کنونی بهره مند شده اند.
آقای کمرئی یکی از بهترین انتخاب های آقای فانی برای ادارات کل شهرستان های تهران و شهر تهران بوده اند و قطعاً در آینده در مجموعه ی شهر تهران نیز قدم های ارزشمندی را برمی دارند اما نقد و انتقال اطلاعات دقیق آسیب ها و موانع و مشکلات و سنگ اندازی ها و تنگ نظری ها و ...به ایشان و مدیران تصمیم گیر جهت اتخاذ تصمیمات بهتر ضرورت دارد و در این زمینه رسانه هایی همچون صدای معلم به دلیل عدم وابستگی به جریانات سیاسی و امکان ارائه نقد و نظر از سوی فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان بدون اعمال سلیقه می تواند موثر باشد و البته جای آن دارد که جایگاه نقد منصفانه و دلسوزانه و امکانات مثبت فضای مجازی و سایت ها و وبلاگ ها برای مدیران سیستم از سوی مدیران کل نهادینه شود و نقد فرصت دیده شود و نه تهدید و همان طور که جناب کمرئی در مراسم معارفه ی خود رویکرد برنامههای شهر تهران، تلاش برای افزایش اعتماد عمومی و ارتقای منزلت و اعتبار معلمان در جامعه دانسته اند،این اعتماد عمومی میان جامعه ی مرتبط با آموزش و پرورش ایجاد شود که منتقد، امنیت شغلی، تحصیلی، معیشتی و روانی خواهد داشت و امنیت پس از نقد تأمین شود و تفکر نقاد و روح پرسشگر که شعار رئیس محترم جمهور محترم و دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش بوده است؛نهادینه گردد.
2) انتظار از آقای فولادوند در سمت مدیرکلی شهرستان های استان تهران این است که با تداوم و تثبیت اقدامات خوب انجام شده از سوی آقای کمرئی در شهرستان های استان تهران از جمله ترویج اخلاق مداری در کل مجموعه، پرهیز از اقدامات شتاب زده، عدم تأثیر پذیری از جریانات سیاسی و تشکل های فرصت طلب سهمیه بگیر، ممانعت از پرونده سازی و اقدامات غیرقانونی علیه نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا که جای تقدیر و تشکر دارد؛ نسبت به فراهم نمودن امکان حضور نخبگان و مدیران توانمند با رویکرد اعتداگرایی و اصلاح طلبی در جایگاه های تصمیم سازی و تصمیم گیری، طراحی و ایجاد فرآیندی جهت مشارکت و شناسایی مدیران توانمندی که تاکنون مورد اجحاف قرار گرفته اند و از توانمندی های آنها به ویژه در مناطق بهره برداری نشده است و طراحی و اجرای سلسله نشست های آسیب شناسی و نقد دائمی عملکرد سیستم این فرآیند را تسهیل فرمایند و در ارتباط با معدود مناطقی (دو یا سه منطقه) که تاکنون رضایت همکاران از مدیریت و نحوه ی عملکرد آنها تأمین نشده است بازنگری فرمایند.
با آرزوی موفقیت برای آقای کمرئی در شهر تهران و آقای فولادوند در شهرستان های استان تهران و با سپاس از جناب پورسلیمان و صدای معلم که امکان انعکاس دیدگاه ها را فراهم نموده اند و آرزوی موفقیت دولت تدبیر و امید در اجرای سند تحول بنیادین و ترویج قانون مداری در رویکردها...
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ در فاصله کم تر از یک هفته از انتشار اطلاعیه گروه صدای معلم با عنوان " وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته توضیح دهد " ( این جا ) و پی گیری همکاران و توضیحات مسئولان وزارت آموزش و پرورش ، سرانجام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، معلمان بازنشسته را از بلاتکلیفی خارج نمود .
« گروه صدای معلم » از پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این مورد تشکر و قدردانی می نماید .
جمله ای که در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد : آقای نجفی دبیر فیزیک استان شیراز چک داشته ، چکش پاس نشده افغانیا انداختنش تو چاه ، سیمان هم روش کشیدن ...
معمولا در مناطقی که مشارکت مردمی به مدارس بیشتر است ، وضعیت مدارس هم بهتر است/ این صرفه جویی ها و عدم استخدام نیروی تازه نفس در مدارس به خصوص مقطع ابتدایی باعث شده است که آموزگار سی سال خدمت بازنشسته باز هم دعوت به کار شود و در پایه حساس و تازه تاسیس ششم ابتدایی به تدریس ادامه دهد/ تمام بخش های این وزارتخانه که با صرفه جویی عجین شده است ، حداقل در تربیت و استخدام نیروی انسانی که ارتباط مستقیم با توسعه آموزشی دارد ، از صرفه جویی بگذرید و آموزش را قربانی صرفه جویی نکنید/ کلاس های پرجمعیت نیز حاصل همین صرفه جویی هاست/ چرا این صرفه جویی باید برای وزارتخانه ای باشد که متولی تعلیم و تربیت نسل های جوان است/ کاش به عنوان مدیر نهاد تعلیم و تربیت یک بار مقایسه ای بین بودجه های این نهادها و وزارتخانه تحت مدیریت خود می کردید . بهتر بود برای احقاق حقوق بازنشستگان هم که شده این بحث را به مجلس می بردید/ تا ابد هم نمی توان به خاطر رضایت خاطر اقلیتی ، حق اکثریت جامعه را نادیده گرفت / با هاله تقدس کشیدن پیرامون باورهای فرهنگی و موضع گیری های سیاسی هم نمی توان چشم بر واقعیت ها بست و اجازه پرسش را از همه اقشار جامعه سلب کرد / هنر آن است از نهادهای قانون گذار و اجرایی کشور بخواهیم بودجه های آن نهادهای فرهنگی را با بودجه آموزش و پرورش مقایسه کنند
گروه اخبار/ جمعی از مامورین شاغل در دانشگاه فرهنگیان در نامه ای که خطاب به مسئولان دانشگاه فرهنگیان و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان توجه این مسئولان به تعهدات داده شده و نیز اجرای مصوبه هیات امناء دانشگاه گردیده اند
گروه اخبار/ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزشوپرورش گفت: هیچکدام از معاونان وزیر آموزشوپرورش در مقایسه با افراد مشابه خود در دولت قبل، حقوق۱۰ میلیونی ندارند.