معلمی ، معلمی می طلبد،گذشت، فداکاری و مسئولیت پذیری می خواهد . معلمی صبر و تحمل لازم دارد. ذات نایافته از هستی بخش ، کی تواند که شود هستی بخش/ معلم صاحب خِرَد و اندیشه است و اندیشیدن در توان هر کس نیست/ به دوستان عزیز عرض می کنم: دوستان ، صبر و تحمل هم راهی است ! حوصله پیشه کنید/ برخی تصور می کنند اگر حقوق ها ده برابر می شد، شخصیت ها نیز تغییر می یافت و نگاه جامعه نیز نسبت به افراد عوض می شد ؛ در حالی که شخصیت هَر کَس، وابسته به رفتار اوست نه محتوای جیب و موجودی حساب های بانکی او/ متاسفانه جوامع در شرایطی قرار گرفته اند که غالبا در آنها ، نگاه منفی غلبه یافته و بر این اساس نا به سامانی هایِ عدیده نیز دور و بر ما را گرفته و مجال هیچ تدبیر و عقلانیتی داده نمی شود/ فراموش نکنیم این جامعه متعلق به همه است اگر نتوانیم تعادل آن را حفظ کنیم ، شرایط دیگری فرصت بروز خواهد یافت . با خشونت و عصبیت ، کاری درست نمی شود ....
گرفتاریهای اقتصادی و بحرانهای زیست محیطی مسائل مهم پیش روی جامعه ماست/ باعث شده است که آرمان خواهی را کنار بگذارند و همه دغدغه آنها حول بر طرف کردن این نیازهای اولیه بچرخد/ نزدیک به 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد شغل هستند/ همه و همه مسائل و مشکلاتی هستند که میتوان نام درد مشترک را بر آنها نهاد. دردهای مشترکی که با بیتفاوتی و بیمسولیتی اجتماعی امروز جامعه ما حالتی بحرانی به خود گرفته است و زنگ خطر آن به صدا درآمده است/ از جامعهای که مدتهاست درگیر دو قطبیها شده است یا بیتفاوتی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است انتظاری بیشتر از این نمیرود، از مردمی که خوبی و بدیها را فقط با طیف مورد تایید خودشان میسنجند و فاکتوری برای خوب و بد ندارد چه توقعی میتوان داشت/ گویا هیچ چیز مشترکی در این کشور وجود ندارد که برای آن دستهای هم را بفشاریم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم....
در کمال تاسف چهار سال دیگر نیز تمام شد و معلمان همچنان بازنده ترین قشر کارمندان دولت هستند. معلمانی که تمام سال های جوانی و عمر خود را به امید وعده های توخالی دولت ها طی کردند و اکنون هنوز دستانشان خالیست و شرمنده خانواده خود هستند.
این هم از آخرین شوی مجلسیون برای معلمان که با گرفتن امتیازات مربوط به خود نظر به حکمیت ماندن وزیر دادند.
باری تاسف!
دولت ها یکی پس از دیگر می آیند و فقط تا قبل از انتخابات به معلمان نیاز دارند. برای جلب رای معلمان حرف های رنگارنگ می زنند اما در عمل به این نتیجه می رسند که آموزش و پرورش را قبلی ها با ده درصد بودجه مورد نیاز چرخانده اند ما چرا با همان درصد ناچیز نچرخانیم !
متاسفانه امروز در اکثر ادارات دولتی نیروهای موقت بدون سابقه حتی از فرهنگی با 20 سال سابقه و بالاترین مدرک حقوق دریافتی بیشتری می گیرند.
بله !
واقعیت این است که معلمی شغلی بی مزایا با سختی کار بالا و صد البته سرافکندگی جلوی زن و فرزند شده است.
بله این است واقعیت امروز معلمی در جایی که سایر کارمندان دولت از حقوق دوبرابری همراه با مزایای رنگارنگ بهره می برند تنها دست معلم خالیست. مزایایی مثل منازل سازمانی، سرویس ایاب و ذهاب، حق مسکن 500 هزار تومانی ، حق سفر ، پاداش حسن انجام کار، کمک هزینه اینترنت، کمک هزینه درمان ، کمک هزینه کلاس های ورزشی، اضافه کار ثابت،حق کارانه، وام اتومبیل، وام کارکنان،پاداش سمینار ، پاداش هفته ، سختی کار( آن هم برای کار پشت میزی) و...
باری تاسف!
حکایت امروز معلمان حکایت معروف ساززن شده است:
می گویند روزی مالك یك آبادی به خانهً كدخدا می رود. ساززن آبادی پیش مالك می آید و یك پنجهً عالی ساز می زند. مالک كه خوشش آمده بود، وعده می دهد، سر خرمن كه شد، یك خروار گندم به ساززن بدهد. ساززن هم خوشحال شده و تا موعد خرمن روزشماری می كند. رفته رفته سر خرمن می رسد و مالك برای برداشت محصول به آبادی می آید و ساززن با خوشحالی پیش مالك می رود و بعد از عرض سلام به یادش می اندازد كه:
من همان ساززن هستم كه وعده نمودید، سر خرمن یك خروار گندم می دهید لطف بفرمایید.
مالك خنده ای می كند و می گوید:« ساده دل، تو یك چیزی زدی، من خوشم آمد، من هم یك چیزی گفتم كه تو خوشت بیاید. حوصله داری؟» و ساززن بیچاره را محروم می كند.
باری تاسف!
وعده سرخرمن همیشگی دولت و مجلس
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا سرانه مدارس از سوی ستاد پروژه مهر به آموزش و پرورش تهران اختصاص داده شده است؟»، اظهار داشت: بله، بخشی مربوط به بازگشایی مدارس جهت تعمیرات، نقاشی و بازسازی بود که در تابستان توزیع شد.
وی افزود: بخشی از سرانه هم در اوایل مهر ماه و همزمان با بازگشایی مدارس بین آموزشگاههای تهران توزیع شد.
کمرئی در خصوص رقم این سرانه واریزی به حساب مدارس، گفت: البته این رقم برای آغاز فعالیت مدارس بود و خیلی عدد بالایی نبود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: این سرانه از محل اعتباری است که در اختیار آموزش و پرورش بود و از درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش تأمین و بین مدارس توزیع شد؛ رقم دقیق آن را حضور ذهن ندارم.
فارس
انتهای پیام/
در چند روز اخیر ، استعفای محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یکی از مسائل روز بوده است/ « صدای معلم » در یادداشتی خواهان شفافیت و پاسخ گوئی در مورد دلایل این استعفا و تنویر افکار عمومی فرهنگیان و معلمان شد/ « صدای معلم » برای شفاف سازی گفت و گویی با یک مقام آگاه در وزارت آموزش و پرورش انجام داد ....
باورمان شده بود که بالاخره بعد از سال ها با هنرجویانی روبه رو خواهیم شد که هم از لحاظ دانش و هم انگیزه و علاقه دارای حداقل های استاندارد می باشند/ چندی از داستان هدایت تحصیلی نگذشته بود که اعتراضات والدین و جو دادن برخی رسانه های خاص باعث شد آموزش و پرورش از این کار اصولی خود تا حدی عقب نشینی کند و دوباره دانش آموزانی که از لحاظ پایه ی علمی ضعیف ترهستند به هنرستان ها هدایت شوند/ در برخی رشته ها با دانش آموزانی روبه رو می شویم که بدون علاقه به رشته ی خود سر کلاس حاضر شده اند ....
« صدای معلم » بر این باور است که نظرات و نظریات دانشمندان اجتماعی و فرهنگی چراغ راه تعلیم و تربیت است/ واقعیت این است که نگاه بومی گرایانه پس از انقلاب یک نوع هراس فرهنگی و اجتماعی ایجاد نمود/ این نگرش منتج به این باور شد که جامعه شناسی غربی ارزشی ندارد و این نگرش این عمل را تقویت نمود به جای اینکه بیاییم نقد علمی کنیم به طرد و نفی آن بپردازیم/ برای تحقق جامعه شناسی مستقل باید به یک درجه از فهم و خرد عمیق جامعه شناسی برسیم/ این مهم است که بتوانید از جامعه شناسی خود دفاع کنید و آن را قابل استدلال بدانید و دیگران نیز نظرات و نظریات شما را قابل استدلال بدانند و این یافته ها قابل کاربست باشد/ در ایران افرادی داریم که کارخودشان را می کنند ولی دغدغه های افراد دغدغه اجتماعات علمی نشده است/ یکی از تعاریف جامعه پذیری افزایش آگاهی های مدنی و اجتماعی است/ این درس باید بتواند زندگی اجتماعی را تعلیم دهد و فواید کار گروهی را بیان کند و بچه ها را با گفت و گو و مهارت های آن آشنا سازد/ در مدرسه تاکید بر مفاهیمی چون گروه و ساخت و طبقه و نظریات جامعه شناسان که بعضا جهت گیری دینی و ایدئلوژیکی دارد به جا و شایسته نیست/ یکی دیگر از دلایل عدم توفیق جامعه پذیری در ایران به شیوه ی آموزش معلمان مربوط است/ در جامعه شناسی به آن جامعه پذیری دوگانه و چندگانه نیز می گویند که آموزش ناهماهنگ و متعارض میان خانواده و مدرسه به وجود می آید/ واقعا این یکی از مشکلات جامعه ایرانی است و در جوامع دیگر کمتر این مساله را می یابیم/ ترویج علم اعم از علم اجتماعی و یا علم به معنای خاص و تجربی مهمترین نقش معلمان و آموزگاران است/ اصلا ما نهادی به نام کتابخانه های خانگی در منزل نداریم. الان وقتی وارد بسیاری از خانه ها می شویم کتابخانه ندارند/ متاسفانه نظام مدرسه ای علاقه مندی به کتاب و رفاقت با خواندن و دوستی با دانش را از بین برده است. حتی معلمان هم کتاب نمی خوانند اصلا انگیزه ای برای خواندن ندارند ....